Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2011, 19:16
Verwijderd
Ja, dat kan ook. Maar dat ben ik niet
Ik wou dat het nu heel snel half 9 was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2011, 19:39
Spelleider
Spelleider is offline
Milieupolitie

In dit verhaal wil ik een geheel nieuwe en ook geheel onverwachte kant van Sann bespreken. Zij was namelijk een zeer betrokken mens, op zowel de Russische als de Europese betekenis van het woord. Russisch, omdat ze zich bijzonder interesseerde voor haar medemensen; Europees, omdat ze zich bijzonder interesseerde voor de wereld om zich heen. En het was haar dan ook bepaald niet op de hand dat alle mogelijke afval overal maar werd neergegooid en achtergelaten alsof het dennenappeltjes waren. Als ze door het bos liep, zag ze hier een papiertje, daar een kapotte benzinetank, en daar dan weer een lekkend buisje plutonium... het was werkelijk godgeklaagd, dat niemand zijn troep eens achter zijn kont opruimde. En ze wilde al heel lang meer aandacht voor het milieuprobleem toen er een klein berichtje in de krant stond:

Nieuwe weg in Vzryv
De lokale sovjetraad heeft besloten dat er een nieuwe autostrade moet worden aangelegd door Bos №4385 nabij Kujbyshev (Vzryv voorhen Tyvygljadishkakblin). Er zal binnen twee weken begonnen worden aan de bouw van deze autostrade.

"Sozyv!" riep ze door het dorp. "Sozyv!" Maar niemand reageerde, want het was elf uur en om elf uur ('s morgens en 's avonds allebei) gebeurt er nooit iets in Rusland. Het heeft geen duidelijke reden waarom dat is, maar het is wel zo. Alle mensen hadden hun ramen en luiken dicht en staarden weemoedig in koppen thee, kvas of vodka. Peinzend keek Sann om zich heen. Toen viel haar in dat ze de boodschap wel via de elektriciteitslijnen over alles kon doortelegraferen. Ze klom in een paal en viel er weer uit, de paal meenemend in haar val, en niet veel later zat het hele dorp zonder stroom. Dat kwam Sann wel goed uit, want toen ze naar buiten kwamen om te kijken wie zich nu weer geëlektrocuteerd had, kon ze mooi aan haar mededorpsbewoners vertellen dat er een sovjetraad gepland stond voor precies nu.
Eye of Sauron kreunde. "Zijn er niet genoeg bijeenroepingen de laatste tijd? Alsof wij niets beters te doen hebben dan bijeenkomen." Hij likte een stukje deeg uit zijn linkermondhoek, rechts voor de kijker.
Sann zuchtte. "Maar ze willen een weg dwars door het bos maken!"
"Een weg?" Uice sprong op. "Dat is geweldig nieuws! Weet je hoeveel geld we daarmee kunnen verdienen!"
Sann sloeg hard met haar hand op een random voorwerp in de nabije omgeving. "Nou en! Denk aan al die dieren!"
De rest van het dorp haalde de schouders op en ging naar huis. Uice wreef in zijn handen en ging ook naar huis. In gedachten telde hij knisperige briefjes geld. Westers geld, natuurlijk; aan die houten munt van zijn moederland had hij een broertje dood.

Dit dreef de activistische kant van Sann boven. Ze kocht allerhande spandoeken, hing driftig posters op en sprak mensen aan op straat.
"Bent u voor de weg?" vroeg ze dan. De mensen duwden haar weg of namen zelfs die moeite niet. Doorlopen, doorlopen, doorlopen.
"Wat vindt u van het feit dat ze het bos willen doden?"
Negeren, negeren, negeren.
"Waarom doet u niets als ze het bos omhakken?"
Excuseer, maar zei er iemand wat?

Ze zouden dinsdag komen, maar kwamen pas een week later. Want, er was nog een dorp dat Vzryv heette, maar dat dorp lag in de omgeving van Sverdlovsk (nu Katarinaburg), dat slechts een paar duizend kilometer verderop was. Daar waren de auto's eerst heengereden, vanuit Kaluga, en toen moesten ze weer helemaal terug naar Vzryv. Dat duurde allemaal even. En die hele week al lag Sann aan een boom. Vastgeketend. Belachelijk activistisch voor de tijd en plaats waar ze geboren was.
Uiteindelijk kwamen ze dan toch, de mannen met de kettingzagen, en ze trokken zich niet zoveel aan van Sann. Om precies te zijn zoegen ze gewoon om haar en haar boom heen. Absinthe, die aan de goede kant van Vzryv stond, mocht blijven staan; maar in het noorden ging alles plat.
Sanna huilde toen ze het bos omhakten.
Er was geen onwil bij de mannen om de weg een stukje te verleggen zodat Sann aan haar boom vastgeketend kon blijven. Dat was het probleem niet. Maar, het was zo'n grote boom, en zijn wortels staken zover uit! En hij stond recht in het midden! Werkelijk, die boom moest weg.
"Kamerades", vroegen de werkmannen, "u ziet er prachtig uit. Wilt u alstublieft opzij gaan?"
Sann schudde haar hoofd.
"Toe?"
Weer nee.
Ze gingen overleggen. Een vrouw pijn doen of beschadigen ging natuurlijk niet, immers, ze moest nog kinderen krijgen - maar haar daar laten staan was ook niet echt een optie, want er moest een weg komen.
Uiteindelijk besloten ze het asfalt maar te leggen. Over de boom heen. Over Sann heen.

Het bos luidde, kreunde, knetterde,
De haas luisterde - en ging van daar weg.

Nu gaat er een weg van Vzryv naar de Centrale (die overigens ook luidt, kreunt, knettert), en op die weg staat een beeld. Een beeld dat huilt.
Het beeld heet Sann.
Tegenwoordig is het een symbool voor alle liefde en vriendschap die er ooit tussen twee vijandelijke volken is geweest, domme volken die met bommen en haat op elkaar gooien, voor al die domme volken in het algemeen en de Russen en Tsjetsjenen in het bijzonder - maar dat is een ander verhaal, en dat zullen we een andere keer misschien nog wel eens vertellen.

---

Jullie hebben .sann opgehangen. Dat was een weerwolf!

Deelnemerslijst:

1. Schrödinger
2. Syori
3. Sabir (weerwolf)
4. Uice
5. arPos (weerwolf)
6. .sann (weerwolf)
7. Onait Sirch (weerwolf)
8. Little Phoebe (dorpeling/geliefde)
9. snoopy (dorpeling/geliefde)
10. Michelangelo (dorpeling)
11. Röps (evilziener)
12. Eye of Sauron
13. Interglot (dorpeling)
14. Mr.Mark (verrader)
15. Bright Blue (tovenaar)
16. Fantôme (ziener)
17. Furby Feeder (dorpeling)
18. Vegs (dorpeling)

19. Absinthe
20. Heksjuh (dorpeling)

Blauw = opgehangen.

Rood = opgegeten
Groen = gestorven van liefdesverdriet
Oud 29-06-2011, 19:46
Verwijderd
Jaaaaaaaaaaaaaa
Schrödinger is de volgende, kan niet anders.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 19:52
Verwijderd
Moet wel even zeggen dat Sann het vrij briljant gespeeld heeft trouwens.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 19:54
Verwijderd
Okay, ik ga opbiechten, ik heb niet gestemd, maar dat heeft voor mij veel duidelijk gemaakt.

Het rijtje was nu immers zo:

Uice
EoS
Schrödinger
.sann

.sann
Uice
Absinthe

Dit betekent dat Uice en Absinthe sowieso goed zijn. We moeten gewoon even Schrödinger en EoS ophangen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 19:55
Uice
Uice is offline
Hiep hiep!

Citaat:
Jaaaaaaaaaaaaaa
Waarom niet EoS of Syori? Het lijkt me stug dat .sann Schrödinger zo definitief als wolf zou aanwijzen als hij er een was.
Oud 29-06-2011, 19:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Moet wel even zeggen dat Sann het vrij briljant gespeeld heeft trouwens.
qft
Oud 29-06-2011, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Hiep hiep!

Waarom niet EoS of Syori? Het lijkt me stug dat .sann Schrödinger zo definitief als wolf zou aanwijzen als hij er een was.
Syori lijkt mij goed. EoS en Schrödinger gaat het wat mij betreft dus tussen.
EoS werd te veel aangevallen door (wolf) arPos om wolf te zijn, en daarbij mijn twee argumenten waarom ik denk dat Schrödinger wolf is:
- hij is de onopvallende wolf, die het wolvenspel speelt dat ie eerder al eens benoemd heeft als zijn manier van wolf-zijn; nét genoeg zeggen om niet op te vallen als actief of niet-actief.
- toen ik in de stemronde hiervoor Schrödinger wilde gaan stemmen, en nog een ronde wachten met Michelangelo, ging .sann ineens, zonder in te gaan op mijn Schrödinger-verdenking en voorstel om op hem te stemmen, tóch Michelangelo stemmen, waar ik toen met mijn stomme hoofd ingetuind ben.

EoS is voor mij de verrader, Schrödinger de wolf.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:02
Verwijderd
En even kijken;
nu is het eetronde, dan blijven er nog twee goeieriken (tenzij slet of bane gegeten wordt of tenzij de slet bij de verkeerde persoon slaapt - maar die moet gewoon bij een wolf gaan slapen neem ik aan) over.
Als de twee goeieriken dan de verrader eruitstemt, wordt er de volgende ronde een goeierik opgegeten en is de laatste ronde gelijkspel tussen wolf en goeierik. In deze wincondities - waar ik het niet mee eens ben, maar die me nu wel goed uitkomen - winnen we dus sowieso
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Syori lijkt mij goed. EoS en Schrödinger gaat het wat mij betreft dus tussen.
EoS werd te veel aangevallen door (wolf) arPos om wolf te zijn, en daarbij mijn twee argumenten waarom ik denk dat Schrödinger wolf is:
- hij is de onopvallende wolf, die het wolvenspel speelt dat ie eerder al eens benoemd heeft als zijn manier van wolf-zijn; nét genoeg zeggen om niet op te vallen als actief of niet-actief.
- toen ik in de stemronde hiervoor Schrödinger wilde gaan stemmen, en nog een ronde wachten met Michelangelo, ging .sann ineens, zonder in te gaan op mijn Schrödinger-verdenking en voorstel om op hem te stemmen, tóch Michelangelo stemmen, waar ik toen met mijn stomme hoofd ingetuind ben.

EoS is voor mij de verrader, Schrödinger de wolf.
.sann heeft mij ook lang voor de gek kunnen houden, hoor. Ze was geniaal bezig. Vooral omdat ze in haar monsterposts precies zei wat ik dacht. Maar dat is natuurlijk de slimste manier. Alsof je undercover bent; actief meehelpen, slechteriken wegspelen. Dan word je zelf nooit verdacht.

En daar komt ook nog bij dat iedereen mij zo verdacht vond/vind (mijn eigen schuld natuurlijk. Mijn hoofd er niet bij..), dus dat heeft de aandacht lekker afgeleid.

Maar Schrödinger en EoS dus. Komt goed!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jaaaaaaaaaaaaaa
Want het is natuurlijk heel logisch dat we dan samen in hetzelfde rijtje gaan staan.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:09
Verwijderd
Citaat:
.sann heeft mij ook lang voor de gek kunnen houden, hoor. Ze was geniaal bezig. Vooral omdat ze in haar monsterposts precies zei wat ik dacht. Maar dat is natuurlijk de slimste manier. Alsof je undercover bent; actief meehelpen, slechteriken wegspelen. Dan word je zelf nooit verdacht.

En daar komt ook nog bij dat iedereen mij zo verdacht vond/vind (mijn eigen schuld natuurlijk. Mijn hoofd er niet bij..), dus dat heeft de aandacht lekker afgeleid.

Maar Schrödinger en EoS dus. Komt goed!
Ik heb .sann zelfs nog meerdere keren IRL gezien, na mijn voorstelling vertelde ze me verontwaardigd dat bright blue was opgehangen en dat ze tovenaar was. En gisteren zei ze nog dat ze niet wist of ze kon acteren JA, SANN, DAT KUN JE
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb .sann zelfs nog meerdere keren IRL gezien, na mijn voorstelling vertelde ze me verontwaardigd dat bright blue was opgehangen en dat ze tovenaar was. En gisteren zei ze nog dat ze niet wist of ze kon acteren JA, SANN, DAT KUN JE
Jezus, haha. Kudos voor .sann dan, want ze heeft me lang voor de gek gehouden.

Nu is het wel opeens een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Want het is natuurlijk heel logisch dat we dan samen in hetzelfde rijtje gaan staan.
Nee, niet per se logisch, maar switchen was voor jou ook vrij gevaarlijk geweest hè?
En naar de stemmen van vandaag kijkend móet jij wel slecht zijn, dus verdedigen heeft niet zoveel zin meer
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:13
Verwijderd
Ik geloof in elk geval niet dat Uice slecht is en dat de verrader bewust onder Uice is gaan staan, maar Sann gestemd heeft, om ons op het verkeerde been te zetten. Want ik denk dat als Uice eruit was gegaan en wolf was gebleken, dat ik dan de volgende hanger was geweest.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 20:15
Verwijderd
Nou kijk, voor mij was het meteen duidelijk. Als ik op .sann had gestemd waren er nog andere mogelijkheden geweest, omdat mijn stem ook meetelt. Maar aangezien ik niet heb gestemd moeten de twee stemmen op .sann wel echt zijn. Dus voor mij zijn jij en Uice vrijgesproken. De rest is evil.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 20:35
Spelleider
Spelleider is offline
De wolf hapt! Maar hapt mis. Vanavond is er niemand opgegeten.

Er kan nu nog (steeds) van alles gebeuren, dus we blijven lekker doorspelen!

Deelnemerslijst:

1. Schrödinger
2. Syori
3. Sabir (weerwolf)
4. Uice
5. arPos (weerwolf)
6. .sann (weerwolf)
11. Röps (evilziener)
12. Eye of Sauron
14. Mr.Mark (verrader)
16. Fantôme (ziener)
18. Vegs (dorpeling)

19. Absinthe
20. Heksjuh (dorpeling)

Blauw = opgehangen.

Rood = opgegeten
Oud 30-06-2011, 20:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Goed, ik stem Absinthe. Omdat het kan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 20:47
Verwijderd
Nice
Ik stem Schrödinger. Omdat het moet
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
De wolf hapt! Maar hapt mis.
Overigens is dit te veel informatie. FF melden.

En ik zal niet weer posten nee.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:10
Verwijderd
Ja, dat wilde ik ook nog zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:15
Geel
Geel is offline
Helemaal niet veel informatie. Dat is allemaal figuurlijk bedoeld. Ik zeg nergens of de wolf wel of niet gestemd heeft en wat die stem eventueel heeft bereikt.
Oud 30-06-2011, 21:21
Verwijderd
Nou ja, de wolf heeft gehapt, zeg je. Dus ik neem aan dat hij/zij (hij ) een poging gewaagd heeft. Maar boeiend, zoveel maakt het niet uit verder.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 05:38
Verwijderd
Ik stem mee met Absinthe.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 09:46
Uice
Uice is offline
Ik ook.
Oud 01-07-2011, 10:23
Verwijderd
Dat we vandaag maar mogen winnen.
(en toch ben ik nog steeds bang dat ik iets over het hoofd zie, maar het kan haast niet anders dan dat het zo is)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 11:24
Verwijderd
Oh ja ik heb m'n laatste woorden nog. Het was mooi Kusjes.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 13:21
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Oh ja ik heb m'n laatste woorden nog. Het was mooi Kusjes.
Welkom terug Sann.
En ik stem wel gewoon op mezelf of zo.
My soul is prepared, how is yours?
Oud 01-07-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Dat we vandaag maar mogen winnen.
(en toch ben ik nog steeds bang dat ik iets over het hoofd zie, maar het kan haast niet anders dan dat het zo is)
Dat gevoel heb ik dus ook! Maar ik twijfel sowieso aan alles en iedereen in het weerwolfspel. Paranoia!

Nou goed, als we nu nog verliezen hebben de slechteriken het gewoon verdomd goed gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:46
Spelleider
Spelleider is offline
Vzryv

Het was de vrijdag voor Pinksteren en ongenadig warm. Schrödinger zweette terwijl hij de trappen van het Yaken-standbeeld oprende. Dat standbeeld was een tijdje terug opgericht ter ere van de Vijftigste Feestdag Van Vaderlandse Cavaleriehelden en in dit verhaal niet vermeld omdat het verhaaltechnisch nergens toe diende. Het stelde een stijgerend paard voor, de leidsels gloedvol door de lucht zwiepend, en door de megalomane grootte kon je er met een trapje binnenin naar boven klimmen. Vanaf de kop van het paard had je dan een mooi uitzicht op het Vzryv, het Zhiguligebergte en de Centrale. Bij mooi weer kon je in de verte Kujbyshev zien liggen.
Uiteindelijk bereikte Schrödinger de bovenkant van de trap. Hij ging zitten op een twijfelachtig stoeltje dat twijfelachtig dicht bij een twijfelachtig hekje stond dat aan moest geven dat je bij één stap verder van het paard zou vallen. Na even van de zon genoten te hebben, kocht hij wat kvas bij een zeljonkagroen kvaskarretje. (Hoe dat karretje ooit het beeld op was gekomen, was volledig onduidelijk, maar niemand leek zich af te vragen hoe dat mogelijk was. Überhaupt vroegen weinig mensen zich dingen af met 'hoe' en 'waarom'.)
Plotseling hoorde hij een zacht gerommel uit de richting van de Centrale komen. Vzrzvzvzrrvvvvvv. Vzzzzzrrrrvvvvrrvrvrvrrrrrr. Het gerommel zwelde aan. VZRZRRZRRRZRZRRZRZVVVVVVV. Schrödinger sprong op en staarde met grote, bolle ogen naar de vertrouwde, grijswitte koepel van de Centrale. Natuurlijk waren er al wel vaker onnatuurlijke geluiden vanaf gekomen, en dan hadden de kinderen in Vzryv gevraagd: - Wat is dat? - want kinderen vragen natuurlijk altijd vanalles. Maar de ouders hadden hun hoofden geschud en op een gegeven moment vroegen zelfs de kinderen zich niet meer af hoe het kwam dat hun huizen soms trilden, of dat de wolken soms groen waren, of dat er kinderen werden geboren die niet zo heel veel meer op kinderen leken.
De man van het kvaskarretje zei een paar van die mompelgebeden op - toen pas zag Schrödinger dat het Eye of Sauron was die daar stond - en sloeg onduidelijke kruizen in vrije volgorde.
"Maandag is het Pinksteren", zei Schrödinger peinzend en redelijk vanuit het niets. "Wie weet wat er nog neer zal dalen, welke heilige geesten dan ook?" En toen zei hij een tijdje niks meer, want wat EoS en Schrödinger toen zagen, moest wel het begin van de Apocalyps geweest zijn. Grote, groene wolken dreven in bloemachtige vormen uit de Centrale. Toen de ergste groene mist opgetrokken was, verschenen er rode wolken die een doordringende vodkageur verspreidden. Daarna pas zagen ze de vlammen; grote, uitslaande vlammen kwamen uit de Centrale.
"Interglot!" Schrödinger rende naar beneden, trap af, trap af, trap af, trap af... na iedere 'trap af' leek er wel nog een 'trap af' te komen. En dan nog een. En nog een. En intussen ging het buiten maar door, de knallen, de onduidelijke geuren, nu en dan menselijk geschreeuw, krakend hout... Nu zal de hemel wel vlug op ons hoofd vallen, dacht Schrödinger, en dat dat nou net in Vzryv moet gebeuren, en net als ik hier ben en niet ergens op een smoezelige markt in Kujbyshev! Maar dat soort dingen hadden niet zoveel zin om over na te denken.
Na een halfuur intensief rennen bereikte Schrödinger de Centrale. De ingang was geblokkeerd door plutoniumbuisjes en een neergevallen deur. Wanhopig beukte hij op de planken. "Interglot! Interglot!" Maar niemand kwam, en dat was niet zo vreemd, want deze hele ontploffing was veroorzaakt toen Interglot verdronk in een koelbad en haar lichaamssappen een chemische reactie aangingen met het water.

Uice staarde uit het raam van zijn keuken en probeerde te doen alsof hij alle ellende buiten niet zag. Dat ging heel prima, want een stuk uitgebraakt metaal had hem in zijn ogen geraakt, dus hij was nu blind. Blinden kunnen niet kijken, dus Uice zette de radio aan en merkte dat hij die niet meer verstond. "Сегодня, мы преведствуем товарища Медведева..." Maar het zei hem helemaal, helemaal niets meer. Hij wist niet goed welke taal hij nu spraak, maar toen hij zijn mond opendeed, begon hij met een soort van innerlijke hoestbui en daarna volgden wat klanken die hij nooit eerder had gezegd. Iets in hem wist, dat hij vroeg of iemand een appel wilde. Uice krabde aan zijn kin en besloot dat het hoogst onpraktisch is om een taal te spreken als je niet weet welke taal dat is. Hij zou het aan Absinthe gaan vragen.
Absinthe wist het ook niet. "Sann had dit geweten", zuchtte ze. "Maar ja, die is naar gene zijde. Droevig, heel droevig."
"Kan Geel haar niet tot leven wekken?" vroeg Uice. Absinthe, echter, begreep niet wat hij zei en fronste alleen maar even. Dat maakte haar de eerste fronzende boom ter wereld, en dat verhief 22 mei (het was die dag 22 mei) tot de eerste Feestdag ter Gelegenheid van Fronzende Bomen.
Als je een verhaal schrijft, ben je een soort van God, want je kan alles doen. En omdat Geel dit verhaal schrijft, omdat wij samen het verhaal van Vzryv schrijven, kon hij verschijnen wanneer hij dat maar nodig achtte. Nu achtte hij het blijkbaar nodig, want hij verscheen op een vurige wolk. Daarna konden ze elkaar weer verstaan. En dat was maar goed ook, want de lucht was nu helemaal rood geworden en alles schudde en trilde ongenadig hard.
"Uice", zei Absinthe, "ik vind jou een lieve dorpeling. Dat wilde ik nog even zeggen. Zo!"
Uice knikte wazig. "Geloof jij in het Lot?"
"Het Lot? Natuurlijk. Ik ben een orakel. Alle orakels geloven in het Lot."
Daarna konden ze elkaar niet meer verstaan, want het geluid was oorverdovend. Alle takken kraakten en Absinthe loeide van de pijn toen ze door een radioactieve wind aan stukken werd gescheurd. Met een laatste, oorverdovende schreeuw viel ze om, bovenop Uice, uit wiens hart een stroom kleingeld ontsnapte.

Geel was ondertussen naar Syori gegaan. Want, wat was het geval, Geel was verliefd op Syori. Heel erg. Hij wilde haar redden, en hij kon dat, want hij was Spelleider.
"Wat kom jij doen?" vroeg Syori hem verwonderd. Hij stak zijn hand naar haar uit. "Kom mee. Ik kom je redden."
"Ik wil niet gered worden."
Maar Geel was niet de persoon om een 'nee' te accepteren. Hij haalde allerlei kunsten uit; hij veranderde zijn hele bestaan in miljoen miljoen miljoen rode rozen, veranderde haar huis in chocolade, beloofde haar magische sjaals en levenswater en eeuwige jeugd... maar het mocht niet baten. "Ik blijf hier", zei Syori, "omdat ik hier thuishoor." En daar mocht Geel het mee doen. Hij was net afgedropen toen een enorme vuurbal Syori's dak raakte en haar doodde.

Eye of Sauron was duidelijk de koelbloedigste van het stel. Hij had zijn gitaar getrokken en keek op het paard hoe Vzryv in vlammen, rook en vallend gebladerte ten onder ging. Hij zong:
"Jij stroomt als een rivier - vreemde benaming,
En je asfalt is doorzichtig zoals in een rivier het water...
Ach Vzryv, mijn Vzryv, jij bent mijn roeping,
Mijn geluk en mijn ongeluk...
"
En hij bleef zingen tot ook het grote paard neerviel op de aarde.

---

Jullie hebben Schrödinger opgehangen, maar na de ontploffing in de Centrale is iedereen dood! Jammer.

Deelnemerslijst:

1. Schrödinger (weerwolf)
2. Syori (dorpeling)
3. Sabir (weerwolf)
4. Uice (slet)
5. arPos (weerwolf)
6. .sann (weerwolf)
11. Röps (evilziener)
12. Eye of Sauron (leerling-verrader)
14. Mr.Mark (verrader)
16. Fantôme (ziener)
18. Vegs (dorpeling)

19. Absinthe (wolfsbane)
20. Heksjuh (dorpeling)
21. Geel (spelleider)

Blauw = opgehangen.

Rood = opgegeten
Oranje = ontploft

Omdat ze alle wolven dood hebben gemaakt, winnen de dorpelingen dit spel postuum! Gefeliciteerd!

Kusjes en liefs van jullie liefhebbende, beminnende Spelleiders,
Geel en Azèche.
Oud 01-07-2011, 19:50
Verwijderd
Hoera
*boks Syori en Uice*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Excuses voor mijn belachelijk slechte spel, wolven.

En kudos voor Absinthe, die me als eerste door had.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
We hebben trouwens één keer Uice, en één keer Absinthe proberen te eten.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Hoera
*boks Syori en Uice*
Ik vind het echt erg dat ik het halve spel verdacht ben geweest, gewoon omdat ik zo dom bezig was.

Maar we hebben gewonnen, yay.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:53
Verwijderd
En ik werd zo intens chagrijnig van EoS die mij maar bleef verdenken van verrader-zijn en die bleef zeggen dat ik met andermans veren pronkte of zoiets... Totdat ik ineens besefte dat ie misschien zelf wel eens verrader kon zijn Ik zat me veel te blind te staren op Syori, die was in mijn ogen zo verdacht, dat zij voor mij eigenlijk al verrader was.
Met citaat reageren
Spelleider
Spelleider is offline
Ik wil Azèche/Etmakas/Kat bedanken voor de geweldige verhalen en dat het zo fijn samenwerken was! Dat laatste verhaal was dus ook van haar - al doet ze in het verhaal een beetje anders vermoeden.

O, en alle spelers bedankt dat jullie niet moeilijk waren!

Nu moeten we nog even kijken of iemand een rode kaart heeft verdiend. Want de administratie is de laatste paar rondes nogal verloren gegaan. Maar volgens mij had niemand een rode kaart.
Verwijderd
Citaat:
We hebben trouwens één keer Uice, en één keer Absinthe proberen te eten.
Mooi dat mijn bane heeft gewerkt
Wie probeerden jullie eerst te eten?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:55
Verwijderd
Citaat:
En ik werd zo intens chagrijnig van EoS die mij maar bleef verdenken van verrader-zijn en die bleef zeggen dat ik met andermans veren pronkte of zoiets... Totdat ik ineens besefte dat ie misschien zelf wel eens verrader kon zijn Ik zat me veel te blind te staren op Syori, die was in mijn ogen zo verdacht, dat zij voor mij eigenlijk al verrader was.
Dat was stiekem ook wel heel erg mijn eigen schuld, hoor. Ik was er helemaal niet bij, las niet goed, maakte domme fouten en kon ook nog eens geen theorie uit m'n mouw schudden omdat ik me niet kon concentreren.

Gelukkig heb ik niet op Uice gestemd en daarmee kwam ik erachter dat jullie beiden goed waren.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mooi dat mijn bane heeft gewerkt
Wie probeerden jullie eerst te eten?
Uice. Op het laatst wilde ik jou nog eten, puur uit spite.

En wij dachten ook dat Syori verrader was.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:57
Verwijderd
En mij er gewoon in laten als afleiding.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Uice. Op het laatst wilde ik jou nog eten, puur uit spite.

En wij dachten ook dat Syori verrader was.
Haaaha, en toen was ik bane! *points and laughs*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:58
snoopy
snoopy is offline
Yay voor de dorpelingen.

Maar ik vind het wel flauw dat helemaal niémand iets heeft gezegd á la: 'jemig, snoopy was dus inderdaad gewoon een dorpeling'. Ik bedoel: het is al de zoveelste keer dat ik in de eerste ronde verdacht word. En niet om heel goede redenen vind ik.
Oud 01-07-2011, 20:00
Verwijderd
Gefeliciteerd, dorpelingen. Het ging zo goed, dus ik verwachtte ook te zullen winnen. Jammer dat Sann werd verbannen, want zij kon echt goed manipuleren en ik denk dat ze dan ook niet gehangen zou zijn.
Die ronde waarin ze ineens gelijkspel en de dood van Michelangelo voor elkaar kreeg.

Michelangelo verdacht ik van slet-zijn, door verschillende opmerkingen van hem, die hij blijkbaar bewust had gemaakt zodat wij hem niet zouden opeten. Props daarvoor. ArPos maakte nog een leuke opmerking over 'de zilveren dildo slijpen'.

Verder wil ik stellen dat de slet onredelijk bezwarend is voor de wolven (al zijn er vijf wolven). De slet kan in feite nooit worden opgegeten. Want de slet slaapt altijd bij de meest verdachte persoon en die persoon is of wolf en wordt daarom niet opgegeten, of die persoon wordt niet opgegeten, omdat een hoofdverdachte ophangen een domme zet is.
Ik vind daarom dat of de bane, of de slet weg moet.
Of, dat de slet geen toegang krijgt tot het huis van de wolven. M.a.w. kiest de slet een slaapplaat bij een wolf, dan slaapt de slet thuis! Dit geeft kansen de slet op te eten wanneer die bij ene verdachte wolf wil slapen.

Wincondities mogen voortaan aan het begin van het spel bekendgemaakt worden, want ik ging uit van een spel waarin het gelijkspel is als het 1-1 is tijdens ene hangronde.

Ennem, toen ik reageerde op Fantôme dat haar theorie nergens op sloeg omdat overal een wolf moest staan, dat was volkomen logisch (Michelangelo vond me echter verdacht) én het was de waarheid, wat vanzelfsprekend is, als het een logisch theorie is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:02
Verwijderd
Ik weet niet of ik de slet wat dat betreft zo'n fijne functie vind, want het is ook wel weer behoorlijk kut als je als slet tegen het einde van het spel niet bij wolven mag slapen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd, dorpelingen. Het ging zo goed, dus ik verwachtte ook te zullen winnen. Jammer dat Sann werd verbannen, want zij kon echt goed manipuleren en ik denk dat ze dan ook niet gehangen zou zijn.
Ik waag dat te betwijfelen. Want ik had sowieso wel op Sann gestemd, omdat zij wel wolf móest zijn, en Uice ook, want op zichzelf zou hij niet stemmen. Enige die dan nog roet in het eten had kunnen gooien was Syori.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het echt erg dat ik het halve spel verdacht ben geweest, gewoon omdat ik zo dom bezig was.

Maar we hebben gewonnen, yay.
Ik dacht ook echt dat je verrader was. Ik kan het nog steeds nauwelijks bevatten.

Citaat:
Ja, dat had ik dus ook. Pas op het eind toen EoS ineens erg sturend werd en toen bleek dat Syori niet had gestemd, kwam ik erachter dat EoS dus waarschijnlijk die verrader was.

Citaat:
Yay voor de dorpelingen.

Maar ik vind het wel flauw dat helemaal niémand iets heeft gezegd á la: 'jemig, snoopy was dus inderdaad gewoon een dorpeling'. Ik bedoel: het is al de zoveelste keer dat ik in de eerste ronde verdacht word. En niet om heel goede redenen vind ik.
Het was natuurlijk leuk om jou op te hangen omdat je geliefde zou zijn.
Met citaat reageren
snoopy
snoopy is offline
Oh ja: @ Sabir: waarom maakte je me eigenlijk geliefde? Iemand die er vrijwel zeker uitgaat?
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Het was natuurlijk leuk om jou op te hangen omdat je geliefde zou zijn.
Maar vóór die tijd vond vrijwel iedereen me al verdacht. Toen ik ook nog eens geliefde werd... tsja.
Oud 01-07-2011, 20:06
Verwijderd
Ik vond het een supergaaf spel, en al hebben we niet gewonnen, Michelangelo voor de gek houden voelt voor mij toch behoorlijk als een overwinning

Verder: slet, leuk geprobeerd, niet meer doen, loze functie, van de slet gaat gewoon bij de wolven/verdachte slapen en blijft eeuwig leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of ik de slet wat dat betreft zo'n fijne functie vind, want het is ook wel weer behoorlijk kut als je als slet tegen het einde van het spel niet bij wolven mag slapen.
NJa, de wolfsbane verliest ook op den duur zn kracht. Maar conclusie is dat de slettenfunctie eigenlijk niet zo leuk is.

Citaat:
Ik waag dat te betwijfelen. Want ik had sowieso wel op Sann gestemd, omdat zij wel wolf móest zijn, en Uice ook, want op zichzelf zou hij niet stemmen. Enige die dan nog roet in het eten had kunnen gooien was Syori.
Dat was de situatie vóór de eventuele manipulatie. Syori had inderdaad nog beïnvloed kunnen worden. En wie weet, jij ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten