Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2012, 12:50
KleuterKonijn
KleuterKonijn is offline
Kan je op 800 Kcal per dag leven om af te vallen?
Of kom je daar (op korte termijn!) alleen maar van aan?
Oud 08-04-2012, 12:53
Pluis
Pluis is offline
je kan er wel op leven maar het is alles behalve gezond. Je lijf gaat er als het ware van in de spaarstand en gaat niet alleen je vet opgebruiken voor energie maar ook je spieren. En als je dan weer meer gaat eten dan gaat je lijf zo veel mogelijk energie opslaan in de vorm van vet voor de volgende keer dat er zo'n hongertijd komt. Dat mechanisme stamt nog uit de tijd dat mensen moesten jagen en dus soms een tijd idd weinig eten hadden.
Oud 15-04-2012, 09:49
tobigforyou
tobigforyou is offline
ik wil afvallen maar is het met kotsen sneller of niet dus alsjeblieft help me met de vraag fizzle ga eten anders krijg je anorexia dan ben je superdun en kan dood gaan pls als je niks eet doe het wel
Oud 15-04-2012, 09:50
tobigforyou
tobigforyou is offline
en eet nooit te weinig eet wel wat anorexia zoek het op internet youtube over wat dat is
Oud 15-04-2012, 10:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou kan ik je post niet zo goed lezen, Tobigforyou, maar ik begrijp eruit dat je bang bent dat ik anorexia krijg omdat ik niet zoveel eet, en bovendien raad je me kotsen aan?
Oud 15-04-2012, 10:54
Verwijderd
Citaat:
ik wil afvallen maar is het met kotsen sneller of niet dus alsjeblieft help me met de vraag fizzle ga eten anders krijg je anorexia dan ben je superdun en kan dood gaan pls als je niks eet doe het wel
Je wilt zelf ongezond afvallen, maar zegt tegen anderen dat ze beter moeten eten? Beetje raar. Niet advies geven als je er zelf niks van af weet.

Citaat:
Nou kan ik je post niet zo goed lezen, Tobigforyou, maar ik begrijp eruit dat je bang bent dat ik anorexia krijg omdat ik niet zoveel eet, en bovendien raad je me kotsen aan?
Ze vraag of kotsen een goede manier is om af te vallen.
Oud 15-04-2012, 11:53
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Kotsen is héél slecht voor je als je het regelmatig doet. je slokdarm kan er ontstoken van raken en het glazuur van je tanden gaat er kapot van dus je krijg hele lelijke tanden. Niet doen dus!
Oud 15-04-2012, 13:18
Verwijderd
Als je afvalt terwijl je ziek bent, komt dat er dan meestal vanzelf weer aan als je beter bent?
Oud 15-04-2012, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Als je afvalt terwijl je ziek bent, komt dat er dan meestal vanzelf weer aan als je beter bent?
als je niet zo lang ziek bent wel. Ben je lang ziek, dan is het aan te raden om als je beter bent een tijdje extra goed te eten, vooral wat extra eiwitten zodat je het verloren spierweefsel weer terugkrijgt.
Oud 15-04-2012, 14:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij mij is het er vanzelf weer aangekomen toen ik een paar maanden ziek was
Oud 16-04-2012, 14:46
Marjonn.
Marjonn. is offline
Citaat:
Kan je op 800 Kcal per dag leven om af te vallen?
Of kom je daar (op korte termijn!) alleen maar van aan?
Je valt er in eerste instantie vanaf, maar ga je weer 'normaal' eten kom je meer aan dan je bent afgevallen!(zelf meegemaakt)
Oud 16-04-2012, 14:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je eerst normaal eet, en dan het hongerdieet, en daarna weer normaal zoals daarvoor, dan kom je gewoon aan tot je weer op je oude gewicht bent. Tenminste, in mijn ervaring.
Oud 16-04-2012, 16:27
Croque
Croque is offline
Ja dat is zo, fizzle
Oud 17-04-2012, 15:54
klooterkip
klooterkip is offline
En het is ook nog eens heel slecht voor je lichaam.
Oud 17-04-2012, 17:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heel slecht? Het is toch best natuurlijk dat je de ene dag minder te eten hebt dan de andere?
Oud 17-04-2012, 17:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Heel slecht? Het is toch best natuurlijk dat je de ene dag minder te eten hebt dan de andere?
Niet als dat 'minder' 800 kcal betreft en het niet één dagje is.

Je lichaam heeft zo'n 1200 kcal nodig om te kunnen functioneren. Denk aan je hart in gang houden, etc. Die 1200 kcal gaat het dus ergens vandaan halen, bij voorkeur uit voeding. Is er geen voeding voor handen, dan zoekt het de energie elders. En ja, daar zit wat vet bij wat er af gaat, maar bijvoorbeeld ook spiermassa e.d. Dus als je langere tijd zo weinig eet dat je lichaam er niet eens op kan draaien (en dan doe je nog niet eens iets, laat staan als je werkt, sport, etc.) dan is dat niet gezond.
Oud 18-04-2012, 19:00
xjustme
xjustme is offline
Hoii..

Ik heb een grote vraag, die mij eigenlijk al heellang bezig houdt:$,

ik ben eigenlijk al vanaf 12 á 13 jaar bezig met lijnen, maar daar wil ik echt mee stoppen (16 jaar).
Ik wou vorig jaar al stoppen met lijnen en ben toen 10 kilo aangekomen omdat ik weer 'normaal' at. dus ben ik weer gaan afvallen resultaat 5 kilo er af. dat wil ik houden zo maar wil toch weer normaal gaan eten en genieten van het eten ipv. denken van: niet te veel want dan kom ik aan blablabla.

voor mijn leeftijd moet iemand 2200 kcal. per dag eten, maar ik km bij de 1500 omdat: als ik meer eet aankom..

heeft iemand een tip voor mij dat ik weer normaal kan eten en niet aankomen enz.?

als je mijn verhaal niet snapt moet je 't ff zeggen

xjustme
Oud 18-04-2012, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Hoii..

Ik heb een grote vraag, die mij eigenlijk al heellang bezig houdt:$,

ik ben eigenlijk al vanaf 12 á 13 jaar bezig met lijnen, maar daar wil ik echt mee stoppen (16 jaar).
Ik wou vorig jaar al stoppen met lijnen en ben toen 10 kilo aangekomen omdat ik weer 'normaal' at. dus ben ik weer gaan afvallen resultaat 5 kilo er af. dat wil ik houden zo maar wil toch weer normaal gaan eten en genieten van het eten ipv. denken van: niet te veel want dan kom ik aan blablabla.

voor mijn leeftijd moet iemand 2200 kcal. per dag eten, maar ik km bij de 1500 omdat: als ik meer eet aankom..

heeft iemand een tip voor mij dat ik weer normaal kan eten en niet aankomen enz.?

als je mijn verhaal niet snapt moet je 't ff zeggen

xjustme
Hoe zwaar ben je, en hoe lang? Als je 1.67 m lang bent en 55 kg weegt (ik zeg maar wat hoor), dan verbruik je ongeveer 1700 calorieën per dag. Daar moet je nog wel extra beweging zoals naar school fietsen en sporten erbij optellen. Lijkt me sterk als je dan 2200 kcal nodig hebt.
Om tips te geven hoe je weer normaal kan eten en niet aankomt, heb ik wel meer informatie nodig. Wat je op een gemiddelde dag allemaal eet
Oud 19-04-2012, 08:14
xjustme
xjustme is offline
Citaat:
Hoe zwaar ben je, en hoe lang? Als je 1.67 m lang bent en 55 kg weegt (ik zeg maar wat hoor), dan verbruik je ongeveer 1700 calorieën per dag. Daar moet je nog wel extra beweging zoals naar school fietsen en sporten erbij optellen. Lijkt me sterk als je dan 2200 kcal nodig hebt.
Om tips te geven hoe je weer normaal kan eten en niet aankomt, heb ik wel meer informatie nodig. Wat je op een gemiddelde dag allemaal eet
Oke, ik ben 173 cm en ong. 65 kilo,
ik eet gemiddeld op een dag:

o: 2 boterhammen (bruin) met appelstroop of pindakaas.
t: appel
l: 2 boterhammen (bruin) met appelstroop of jam of kipfilet
t: sinaasappel
d: 1x opscheppen met veel groente (bijv;. 2 aardappels met spinazie)
t: kiwi

maar ik durf niet iets lekkers tussen door te eten zoals een koekje oid.

Ik fiets ong. 10 minuten heen en 10 minuten terug van school
ik sport 2 á 3 x in de week (hardlopen)
en ik doe dagelijks spieroefeningen
Oud 19-04-2012, 08:23
Verwijderd
xjustme, het zou kunnen dat je nu zo makkelijk aankomt juist doordat je zo lang streng gelijnd hebt, en dat ook nog in een periode dat je lichaam zich zo veel ontwikkelt. Waarschijnlijk is het wel mogelijk om door rustig op te bouwen je stofwisseling weer op te krikken. Het zou ook kunnen dat je een stofwisselingsziekte hebt, zoals een te langzaam werkende schildklier. Het lijkt mij eigenlijk het beste om eens naar je huisarts te gaan, uit te leggen wat er aan de hand is en je eventueel naar een dietist te laten verwijzen.
Oud 20-04-2012, 12:03
xjustme
xjustme is offline
Oke bedankt voor de tip, ik zal ff aan mijn moeder vragen of ze een afspraak oid. wil maken.
en hoe kan je trouwens je stofwisseling op krikken ? ;$
Oud 20-04-2012, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Oke bedankt voor de tip, ik zal ff aan mijn moeder vragen of ze een afspraak oid. wil maken.
en hoe kan je trouwens je stofwisseling op krikken ? ;$
Volgens mij gaat je stofwisseling sneller werken als je steeds iets meer eet, waardoor je lichaam harder moet werken en waardoor je dus afvalt.
Oud 20-04-2012, 21:35
xjustme
xjustme is offline
Citaat:
Volgens mij gaat je stofwisseling sneller werken als je steeds iets meer eet, waardoor je lichaam harder moet werken en waardoor je dus afvalt.
Oke, dus daar kom je niet van aan? (meer eten)
dus het zou helpen als ik bijv. elke dag een boterham oid meer eet?

Dankjewell
Oud 29-04-2012, 18:29
ik,,mij,,mezelf
ik,,mij,,mezelf is offline
ik ben 14 jaar en 1.82
ik weeg 57..

iedereen zegt dat dat veelste weinig is voor mijn lengte, ik vind van niet...
klopt dat?
Oud 29-04-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
ik ben 14 jaar en 1.82
ik weeg 57..

klopt dat?
Gemiddeld gezien is dat een gezond gewicht voor jou, maar ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je botten zijn etc. Het is beter om te kijken naar of je er te mager uitziet.
Oud 29-04-2012, 19:18
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik ben 14 jaar en 1.82
ik weeg 57..

klopt dat?
Je bmi is met 17 wat aan de lage kant, maar omdat je nog maar 14 bent kan dat prima. Niks om je druk te maken dus.

oh en @ TylorZeth: zware botten bestaan niet. Je hebt hoogstens brede/smalle bouw maar dan zijn het je weke delen die het extra gewicht bepalen en niet je botten.
Oud 29-04-2012, 19:29
ik,,mij,,mezelf
ik,,mij,,mezelf is offline
ik ben redelijk breed (schouders, heupen,,)
Oud 29-04-2012, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Je bmi is met 17 wat aan de lage kant, maar omdat je nog maar 14 bent kan dat prima. Niks om je druk te maken dus.

oh en @ TylorZeth: zware botten bestaan niet. Je hebt hoogstens brede/smalle bouw maar dan zijn het je weke delen die het extra gewicht bepalen en niet je botten.
Ja maar de 1 heeft toch grotere botten dan de ander? Dan heeft de 1 toch zwaardere botten (het totale gewicht aan botten) dan de ander? Ik bedoel niet zwaardere botten qua dichtheid
Oud 29-04-2012, 19:40
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja maar de 1 heeft toch grotere botten dan de ander? Dan heeft de 1 toch zwaardere botten (het totale gewicht aan botten) dan de ander? Ik bedoel niet zwaardere botten qua dichtheid
Botten zelf wegen haast niks, dat probeer ik je uit te leggen. Het gaat om de vulling (bloed, spieren, pezen, huid, organen) die voor het extra gewicht zorgen als je breder/langer bent.
Oud 29-04-2012, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Botten zelf wegen haast niks, dat probeer ik je uit te leggen. Het gaat om de vulling (bloed, spieren, pezen, huid, organen) die voor het extra gewicht zorgen als je breder/langer bent.
Oh oke, bedankt voor de uitleg.
Oud 02-05-2012, 12:54
Drieszz
Drieszz is offline
Hallo, ik ben 16 en ik weeg nu 72 ong, ik heb een week/2weken echt gelet op mijn voeding en af en toe eens gaan lopen, en ik was 0.2 kilo bijgekomen, wat ik ook probeer, ik lijk niet af te vallen... Hebben jullie tips?
Alvast bedankt
Oud 02-05-2012, 13:11
Pluis
Pluis is offline
Ik heb je topic even samengevoegd met het topic dat bedoeld is voor vragen over eten en gewicht.

Met alleen je leeftijd en je gewicht komen we niet zo ver, kan je ook vertellen hoe lang je bent?
Afvallen gebeurt alleen als je simpelweg meer verbruikt dan je eet. Dat betekent dat "letten op voeding" er wel voor zorgt dat je op een stabiel gewicht blijft (want 0,2 betekent dat er niks veranderd is, je lichaam varieert natuurlijk wat in gewicht door het vocht dat je drinkt/uitplast/kwijtraakt met ademen en zweten) maar je zal er niet van afvallen. Zo af en toe gaan lopen gaat daar dus ook niet aan bijdragen, want dat compenseer je waarschijnlijk met op andere dagen als je spierpijn hebt minder bewegen.
Ofwel: elke dag bewegen (en nee dat betekent niet dat je je elke dag tot het gaatje hoeft te sporten, maar wel dat je iig een half uur moet wandelen of fietsen en 2 keer in de week intensief sporten) En wat betreft het eten gaat het er vooral om dat je gezond eet en een gezond gewicht hebt. Je groeit ook nog, dus als je zorgt dat je een stabiel gewicht houdt terwijl je langer wordt word je vanzelf slanker.
Specifieke tips over voeding kunnen we je pas geven als we weten hoe lang je bent en wat je normaal gesproken eet op een dag.
Oud 02-05-2012, 13:30
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Hallo, ik ben 16 en ik weeg nu 72 ong, ik heb een week/2weken echt gelet op mijn voeding en af en toe eens gaan lopen, en ik was 0.2 kilo bijgekomen, wat ik ook probeer, ik lijk niet af te vallen... Hebben jullie tips?
Alvast bedankt
Wat eet je allemaal op een dag?
Oud 02-05-2012, 13:58
Drieszz
Drieszz is offline
Citaat:
Wat eet je allemaal op een dag?
's Morgens ofwel niets, ofwel een boterham(met kaas), 's middags ook boterhammen met kaas/hesp/kipsla, en 's avonds meestal gewoon groenten en vlees.
En ik ben ong 1.70 denk ik
Oud 02-05-2012, 17:16
Balance
Balance is offline
Meer eten, minder kaas, langer volhouden.
Oud 02-05-2012, 17:18
Drieszz
Drieszz is offline
Hoe bedoel je meer eten ?
Oud 02-05-2012, 17:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
@Drieszz: op deze site kun je zien wat per dag aangeraden wordt voor jouw leeftijd: http://www.ggdzhw.nl/cms/publish/con...asp?pageid=227. Als je hierboven echt alles hebt genoteerd wat je op een dag eet, is dat veel te weinig en gaat je lichaam in een soort spaarstand waardoor je niet afvalt.
Oud 02-05-2012, 20:06
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Hoe bedoel je meer eten ?
Nou wat er staat. MEER ETEN! Je eet ongelooflijk weinig en dit maakt je lichaam alleen maar kapot. Je moet (als richtlijn) 200-300 kc onder je dagelijksbehoefte zitten. Jij zit er ongeveer 1500 onder. Je lichaam moet ergens die energie vandaan halen en spreekt voornamelijk spierweefsel aan, kortom je krijgt minder spiermassa. Je vet percentage daalt weliswaar ook, maar ik denk niet dat jij een lichaam wilt, zoals anorexiapatiënten.
Oud 02-05-2012, 20:09
Pluis
Pluis is offline
Nouja, Drieszz zegt niet hoevéél boterhammen hij eet. En ik vraag me af of je wel eerlijk bent over tussendoortjes enzo.
Oud 02-05-2012, 20:12
klooterkip
klooterkip is offline
Hij slaat het ontbijt over. Hij heeft 0,0 verstand over afvallen. Ik weet inderdaad niet hoeveel boterhammen hij weet maar ik denk niet dat het er veel zullen zijn.
Oud 02-05-2012, 22:09
Drieszz
Drieszz is offline
How, even rustig, jullie doen precies alsof ik niks eet en mijn lichaam kapot maak.
Ik sla AF EN TOE mijn ontbijt over, en 's middag eet ik toch een stuk of 4a5 boterhammen hoor, en heeel af en toe eet ik eens een tussendoortje. Ik moet toch wle zeggen dat ik verschoten ben, direct beginnen zeggen dat ik mijn lichaam kapot maak, how seg
Oud 02-05-2012, 22:31
klooterkip
klooterkip is offline
Je eet nog steeds te weinig. Veels te weinig, oja en sla je ontbijt niet over.
Oud 03-05-2012, 05:43
Verwijderd
Ja wees dan wat duidelijker, want zoals je het beschreef zou het net zo goed kunnen dat je alleen s middags twee sneetjes brood at en s avonds een incomplete maaltijd en thats it. Niemand hier kan gedachten lezen.

Dus: wat eet je meestal als ontbijt en hoeveel ervan, hoe vaak sla je het over. Hoeveel boterhammen eet je als lunch. S avonds eet je vlees en groente, wat bedoel je daarmee: eet je geen aardappels/rijst/pasta? Soms eet je wel een tussendoortje, hoe vaak is soms en wat is dat voor tussendoortje. Eet je ook wel eens fruit? Zo ja, hoe vaak? Gebruik je ook wel eens zuivel? Zo ja, hoe vaak en hoe veel? Wat drink je überhaupt op een dag? Snoep je ook en zo ja, wat en hoe veel? Drink je ook alcohol en zo ja, wat en hoe veel?
Dat is wat er wordt bedoeld met 'wat eet je allemaal op een dag'
En wat doe je aan lichaamsbeweging? En hoe vaak doe je dat, en hoe lang?

Overigens kan je gewicht bij je lengte nog best goed zijn, afhankelijk van hoe veel daarvan spier is en hoeveel vet. Misschien groei je ook nog een paar cm. Op je 17e kan afvallen best makkelijk gaan, juist zonder echte diëten. Mijn vriend is op jouw leeftijd 5 kg afgevallen en een stuk 'strakker' geworden door simpelweg elke dag te gaan ontbijten, te stoppen met frisdrank en vaker de fiets te pakken in plaats van de bus.

Laatst gewijzigd op 03-05-2012 om 06:50.
Oud 06-05-2012, 17:58
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Sinds ruim een jaar heb ik last van maag- en darmklachten. Het is nooit echt duidelijk geweest wat de oorzaak daarvan is, maagzuurremmers helpen wat (stekende maagpijn en het 's nachts wakker worden van de pijn/misselijkheid is verdwenen), een antibioticumkuurtje heeft ook voor wat verbetering gezorgd en volgens de huisarts is de rest te wijten aan stress. Toen alles begon, had ik idd veel stress, maar nu niet meer. Ik heb wel nog vaak last van misselijkheid en buikpijn, maar ik weet dus niet waar die dan vandaan komt.

Nu zit ik met het volgende: in het afgelopen jaar ben ik (daardoor) 14 kilo afgevallen en inmiddels weeg ik 51 kg (bij een lengte van 1,67 m). Ik ben dus nog niet echt te mager, maar ik zou wel graag wat aankomen, omdat ik wel iets van een reserve wil hebben voor als ik weer een paar dagen veel last heb (dan val ik namelijk heel snel weer 1-2 kilo af). Daarbij voel ik me gewoon niet fijn zo (slapjes, vaak duizelig, altijd koud e.d.).

Het aankomen wil alleen tot nu toe niet lukken (ben nu 2 maanden aan het proberen en netto nog niets opgeschoten). Ik heb nog steeds veel moeite met eten (vaak misselijk), waardoor ik niet genoeg naar binnen krijg. Het lukt me wel om regelmatig te eten (3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes), maar niet genoeg per keer. Het grootste probleem hierbij is brood. Het maakt niet uit wat voor brood (ik heb verschillende soorten geprobeerd). Na een paar happen word ik heel erg misselijk en voelt het alsof ik moet overgeven (iets wat tot nu toe nog nooit gebeurd is trouwens, het gaat nooit verder dan wat kokhalzen). Ik dwing mezelf dan om die boterham op te eten, maar meer lukt gewoon echt niet. Het gekke is dat ik brood op zich helemaal niet vies vind, dit ontstaat pas tijdens het eten. Per dag eet ik nu 2-3 boterhammen en ik weet dat dat veel te weinig is. Ik probeer dit een beetje op te vangen door cruesli, beschuit en knäckebröd te eten. Daar word ik ook wel misselijk van, maar niet zo erg. Hetzelfde geldt voor het avondeten. Fruit heb ik daarentegen geen moeite mee, vla/yoghurt ook niet en dat eet ik dan ook gewoon genoeg.

Goed, lang verhaal (waarvoor sorry), maar mijn vraag is: hebben jullie misschien tips/ideeën om toch voldoende, of in ieder geval zoveel mogelijk, mijn voedingsstoffen (m.n. 'broodproducten' dus) naar binnen te krijgen en een paar kilo aan te komen?

Alvast bedankt
Oud 06-05-2012, 18:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je wel eens getest op glutenallergie (coeliakie)? Daar passen je klachten wel bij en omdat je met name last hebt bij het eten van brood en dat soort producten. Ik zou dat in jouw geval dan toch wel willen uitsluiten voor je verder gaat met proberen om aan te komen.
Oud 06-05-2012, 19:09
Verwijderd
Ik heb hier al eerder gepost dat ik wel wat kilo's kwijt wil, en ik ben bezig, maar het lukt mij niet om het vol te houden.

Ik eet:
's Ochtends: 2 crackers met kaas en een glas melk.
's Middags: 2 boterhammen met kaas en water/cola.
's Avonds: meestal vlees, groente en aardappelen en soms een bord pasta. De laatste tijd eten we alleen heel vaak patat of pizza (waar ik heel erg van baal).
Tussendoor probeer ik wel fruit te eten, maar ik eet toch ook nog 2/4 roze koeken per dag. Ik ben er gewoon zo verslaafd aan. En ik drink veel cola.

Ik doe nu elke dag een half uurtje Wii Fit of buikspieroefeningen en ik wil ook gaan hardlopen, maar ik heb heel erg last van mijn gewrichten, weet ook niet hoe het komt. En vaak heb ik geen zin om te gaan hardlopen.
Ik dans één keer in de week en doe daar ook allerlei oefeningen.

Ik zie qua eten al snel wat het probleem is, en die roze koeken zijn echt de boosdoeners, maar ik houd het niet vol om ze minder/niet te eten. Iemand tips om het wel vol te kunnen houden allemaal?
Oud 06-05-2012, 20:28
klooterkip
klooterkip is offline
Zoek vervangers zou ik zeggen. Probeer een gezond tussendoortje te vinden i.p.v roze koeken. Zeg ook tegen je ouders dat ze het niet meer moeten komen, helpt het meest Zelfde geld voor cola, dat is toch alleen maar troep. Ook zou ik van je ontbijt 2 boterhammen maken met vleeswaren. Op 2 crackers kan je niet leven.
Oud 06-05-2012, 21:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het slimst is om de roze koeken iInderdaad niet in huis te halen, en iets vervangends te zoeken. En anders de koeken van te voren in stukken snijden, 1 stuk uit de trommel pakken en de trommel dan direct weer opruimen. Zo heb je toch wat van de smaak, maar niet zo'n grote portie.
Oud 06-05-2012, 22:49
Youri004
Youri004 is offline
Heey iedereen
Ik heb toen ik 10-14 was mijn lichaam erg verpest door veel te eten
nu heb ik dan ook best wel wat vet niet extreem maar ook niet weinig
Ik ben 15 , 1.76 , 76kg
ik word 1.85
maar ik wil juist nu afvallen
maar ik weet niet wat voor dieet ik kan nemen om snel veel af te vallen en daarna spiermassa op te bouwen
Wat moet ik nu doen?
Oud 07-05-2012, 00:55
Lente
Lente is offline
snel veel afvallen is niet gezond en al helemaal niet als je nog groeit. dus eet gewoon 3 keer per dag, kies voor gezonde(re) tussendoortjes en drink niet te veel frisdrank en sapjes enzo. als je niet weet hoeveel en wat voor ontbijt, lunch en avondeten voor jou goed zijn en je ouders het ook niet weten, kun je advies vragen aan bijvoorbeeld een schoolarts of huisarts.
Topic gesloten

Regels voor berichten