Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2011, 09:27
Verwijderd
Citaat:
je hebt een verkeerde definitie van de woorden rechtsom en linksom.
dit dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Volk
Volk is offline
Citaat:
Oh zo, jij ziet zeg maar het puntje van de wijzer min of meer naar links gaan vanaf de zes... Maar ja, dan gaat hij vanaf de drie dus naar onder en vanaf de negen naar boven. Ofzo. Wat verwarrend Ik zie 't gewoon als een wijzer die een rondje maakt en dat rondje maakt hij rechtsom...
Jij snapt het!
Met citaat reageren
Rationeel
Rationeel is offline
ik snap trouwens wel waar het fout gaat: als ik met de klok mee (dus 'rechtsom') om een object heen zou lopen, dan zou ik ook zeggen dat ik er links omheen ga
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 09:30
Verwijderd
Ik snap je ook wel, maar je hebt het niet over linksom of rechtsom maar over links en rechts, dat is iets anders.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 09:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ik snap trouwens wel waar het fout gaat: als ik met de klok mee (dus 'rechtsom') om een object heen zou lopen, dan zou ik ook zeggen dat ik er links omheen ga
Ja, precies dit is het.

Hoe simpele dingen ineens heel ingewikkeld kunnen zijn...
Oud 04-10-2011, 10:14
Verwijderd
voor topografie ooit: 'als je de os met de stok slaat, ga je naar de hel'
oslo, stockholm, helsinki.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Dit snap ik dan weer niet, huh?

Ik heb zelf ook altijd linksom en rechtsom gezien als dat het verschilt boven en beneden. Maar nu zie ik dus wat de 'normale' manier van denken is. ;x
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 11:30
Rationeel
Rationeel is offline
nouja, er zit een verschil tussen een linksom of rechtsom draaiende bewegeging (en dat is volgens de definitie altijd resp. tegen de klok in of met de klok mee) en ergens links of rechts omheen gaan.

als jij voor een huis staat er je loopt er omheen en begint aan de linkerzijde, zeg je dan echt dat je er rechts omheen (let op: niet rechtsom heen ) loopt?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 12:45
Röps
Röps is offline
Ik vind linksom en rechtsom ook echt verwarrend Ik zie net als Volk alles wat rechts zit naar links gaan en alles wat links zit naar rechts gaan als ik iets 180 graden draai. Vandaar dat ik het auto-stuur ezelsbruggetje nodig heb om te kijken welke kant ik op draai XD
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:
voor topografie ooit: 'als je de os met de stok slaat, ga je naar de hel'
oslo, stockholm, helsinki.
Wát
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
nouja, er zit een verschil tussen een linksom of rechtsom draaiende bewegeging (en dat is volgens de definitie altijd resp. tegen de klok in of met de klok mee) en ergens links of rechts omheen gaan.

als jij voor een huis staat er je loopt er omheen en begint aan de linkerzijde, zeg je dan echt dat je er rechts omheen (let op: niet rechtsom heen ) loopt?
Ah zo, niet goed gelezen.

Als ik thuis ben ga ik toch een tekeningetje maken van die twee klokinterpretaties.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:

*denkt*
Ik snap het niet, geloof ik Als ik om een huis heen loop en ik begin aan de linkerzijde, dan sla ik toch zeg maar bij iedere hoek linksaf? Dan noem ik dat 'er links omheen lopen' en dan loop ik 'linksom', dus 'tegen de klok in'.

edit; oh fuck, je bedoelt waarschijnlijk de andere zijde dan ik, dan snap ik het wel En dan klopt wat ik net zei niet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:34
Rationeel
Rationeel is offline
ik vind dit ook wel een goed moment om weer eens de discussie aan te zwengelen over wat precies de linker- en rechterkant van een bed is? wanneer lig je links en wanneer rechts?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:37
Verwijderd
Citaat:
ik vind dit ook wel een goed moment om weer eens de discussie aan te zwengelen over wat precies de linker- en rechterkant van een bed is? wanneer lig je links en wanneer rechts?
Dat is ook een leuke ja. Ik zeg dan altijd "als je er in ligt rechts". Maar dan hangt het er natuurlijk nog van af hóe je ligt :')
Eigenlijk is het logischer om uit te gaan van de kant die het is als je voor het voeteneind staat (dan lig ik links), maar voor mijn gevoel lig ik rechts. Want als ik op mijn rug in bed lig, ligt mijn man links van mij (of op mij hahahahahahahahazzzzzzzz).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:43
TopDrop
TopDrop is offline
Iedereen kent 'm al, maar linksom of rechtsom?

Oud 04-10-2011, 13:46
Verwijderd
Ik kan 'm allebei de kanten op laten draaien

Maar ik zag hem als eerste rechtsom.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ik kan 'm allebei de kanten op laten draaien

Maar ik zag hem als eerste rechtsom.
dat. alleen zag ik hem eerst linksom. ik blijf dat een fascinerend plaatje vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:52
Verwijderd
Met de klok mee, en switchen vind ik behoorlijk moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat is ook een leuke ja. Ik zeg dan altijd "als je er in ligt rechts". Maar dan hangt het er natuurlijk nog van af hóe je ligt :')
Eigenlijk is het logischer om uit te gaan van de kant die het is als je voor het voeteneind staat (dan lig ik links), maar voor mijn gevoel lig ik rechts. Want als ik op mijn rug in bed lig, ligt mijn man links van mij (of op mij hahahahahahahahazzzzzzzz).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Met de klok mee, en switchen vind ik behoorlijk moeilijk.
Je moet het doen als het ene been achter het andere been gaat. Dan lukt het meestal wel bij mij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:56
Verwijderd
Dat was een beetje een gevalletje "cool story bro" hm?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 14:00
Rationeel
Rationeel is offline
nee, het was een gevalletje: zo denk ik er ook over, dus jij hebt gelijk!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 14:02
Verwijderd
aight
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 14:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik kan beide, maar volgens mij zag ik hem als eerste linksom gaan.
Oud 04-10-2011, 14:08
Geel
Geel is offline
Tenzij iemand een ezelsbruggetje heeft om dat plaatje op twee manieren te zien draaien, de reacties graag weer ontopic houden.
Oud 04-10-2011, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ja dat snap ik wel. maar ze bewegen dus wel naar links terwijl ze rechtsom gaan.
Als jij rechtsom een pirouette maakt draai je ook halverwege ineens linksom?

Oh huh nu stonden er ineens heel veel reacties tussen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 22:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
dat zal dan wel een vrouwending zijn ofzo, want in de grote mensenwereld draaien de wijzers van de klok altijd rechtsom
Ja dat bedoelde ik dus ook. voor mij draait de klok ook altijd rechtsom. Ook al lijkt het misschien dat dat van de 3 naar de 9 niet het geval is.
Oud 05-10-2011, 00:10
Verwijderd
Voor mij is rechtsom gewoon met de klok mee en linksom tegen de klok in. En dit is niet een ezelsbruggetje, want ik gebruik het nooit, behalve nu dan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 01:14
Verwijderd
@ volk: zie linksom en rechtsom alsof je zelf om je as draait. Als je in de richting van je rechterhand draait, ga je rechtsom, en als je in de richting van je linkerhand draait, ga je linksom. Linksom en rechtsom op bv. een klok moet je dan ook zien alsof de klok op de grond ligt en jij erop staat en met de wijzer mee draait. Dat is wat linksom en rechtsom betekent, het gaat om de omwenteling en is dus niet hetzelfde als 'naar links' en 'naar rechts'.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Tenzij iemand een ezelsbruggetje heeft om dat plaatje op twee manieren te zien draaien, de reacties graag weer ontopic houden.
geen ezelsbruggetje maar wel een trucje, namelijk: je ogen dichtdoen, je iets voorstellen wat linksom dan wel rechtsom draait, en dan je ogen weer opendoen, als je wil switchen hetzelfde maar dan andersom.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 06:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
geen ezelsbruggetje maar wel een trucje, namelijk: je ogen dichtdoen, je iets voorstellen wat linksom dan wel rechtsom draait, en dan je ogen weer opendoen, als je wil switchen hetzelfde maar dan andersom.
Doesn't work for me *
Oud 05-10-2011, 07:50
Rationeel
Rationeel is offline
of bijna helemaal naar beneden scrollen, zodat je alleen één voet ziet. het is makkelijker om die de andere kant op te 'laten' draaien. daarna langzaam omhoogscrollen tot het andere been erbij komt etc.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 08:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Of gewoon een tijdje wachten. Ik kan het niet bewust laten verspringen, maar als ik een tijdje naar de afbeelding staar, en dan misschien vooral naar de voet/schaduw, realiseer ik me een tijdje later ineens dat het nu de andere kant om is gedraaid.

TV-TAS gebruik ik trouwens ook, om nog even ontopic te blijven.
Oud 05-10-2011, 08:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ohja, TV-TAS gebruik ik! Maar niet zo vaak
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 06:54
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik zie het als een klok. Een klok loopt voor mij naar rechts, ook al gaat dat de helft van de tijd niet op.
Een klok loopt voor mij helemaal niet, de wijzer ' loopt' en die gaat niet naar rechts, maar hij gaat rond.

Citaat:
Ohja, TV-TAS gebruik ik! Maar niet zo vaak
TV-TAS gebruik ik nooit, dat is iets wat er met de paplepel in is geslagen (ok, gegoten dan).
Oud 11-11-2011, 22:45
kaketoe
kaketoe is offline
Uitschuifpik! Hetzelfde als tkofschip
Tkfschp
Tschfpk
XD
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 11:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En de x dan? Van taxikofschip.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 18:42
midib
midib is offline
Wie π voor 't eerst berekende hij sterft nooit.

Is om de cijfers van π te onthouden. Het aantal letters is het getal, dus wie=3, π=1, voor=4, en na het eerste getal moet een komma . Dan krijg je dus π = 3,14159365. Nutteloos, maar zo maak je wel indruk op mede-wiskundenerds!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 18:44
Martiño
Martiño is offline
Echte bèta's hebben geen ezelsbruggetje nodig om de eerste 8 decimalen van pi te onthouden.
Oud 15-11-2011, 23:48
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Bovendien is het het zesde decimaal eigenlijk een 2 i.p.v. een 3.
Oud 15-11-2011, 23:49
Martiño
Martiño is offline
Stom ezelsbruggetje dan! Behalve als je hij schrijft als hy. Maar dan moet je dat ook weer onthouden.
Oud 16-11-2011, 10:23
Verwijderd
Plus dat het christuslang duurt om al die letters te gaan tellen. Tegen de tijd dat dat je gelukt is ben je al helemaal niet geloofwaardig meer als wiskundenerd.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 10:24
Verwijderd
I have never fucked clinton or bush.

Props voor degene die weet waar het van is
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 10:25
Verwijderd
Ohja en in het voorjaar gaat de klok vooruit, in het najaar achteruit. De zon komt op in het oosten, en gaat weg in het westen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 11:24
snoopy
snoopy is offline
Ik heb eigenlijk nooit ezelsbruggetjes nodig voor getallen. Die 'zing' ik in m'n hoofd op de één of andere manier en dan blijft het hangen. Wel handig
Oud 16-11-2011, 14:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoezo ezelsbruggetjes voor getallen? Jaartallen ofzo? Ik kan jaartallen echt niet onthouden. Er zijn er in elk geval maar heel weinig die ik weet. Vóór 1900 weet ik er maar twee: 1812, geboorte van Dickens, en 1871, Duitse Eenwording onder Bismarck.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 14:56
snoopy
snoopy is offline
@ Trimm: dat ging over onderstaande post. Sorry, had moeten quoten.

Maar ik bedoelde ook telefoonnummers, creditcardnummers e.d.

Citaat:
Wie π voor 't eerst berekende hij sterft nooit.

Is om de cijfers van π te onthouden. Het aantal letters is het getal, dus wie=3, π=1, voor=4, en na het eerste getal moet een komma . Dan krijg je dus π = 3,14159365. Nutteloos, maar zo maak je wel indruk op mede-wiskundenerds!
Oud 16-11-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Hoezo ezelsbruggetjes voor getallen? Jaartallen ofzo? Ik kan jaartallen echt niet onthouden. Er zijn er in elk geval maar heel weinig die ik weet. Vóór 1900 weet ik er maar twee: 1812, geboorte van Dickens, en 1871, Duitse Eenwording onder Bismarck.
Ik wilde hierom lachen, maar toen bedacht ik dat ik er zelf ook maar zes ken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 18:11
Sam...
Sam... is offline
Elke Avond Urenlang
voor de woorden die eindigen op -eau.
Kon nooit de volgorde onthouden. En verder als het met links en rechts is
kijk ik altijd met welke hand ik normaal schrijf, dus die kant is rechts.
Omdat dat niet echt een handige manier is, duurt nogal lang, vergis ik me regelmatig.
en Met Veel Aandacht Maak Jij Stiekem Unieke Neuzen, om de planeten te onthouden.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 18:28
Verwijderd
eau onthield ik altijd met 'een akelige uitgang'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten