Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe simpele dingen ineens heel ingewikkeld kunnen zijn... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb zelf ook altijd linksom en rechtsom gezien als dat het verschilt boven en beneden. Maar nu zie ik dus wat de 'normale' manier van denken is. ;x |
![]() |
|
![]() |
nouja, er zit een verschil tussen een linksom of rechtsom draaiende bewegeging (en dat is volgens de definitie altijd resp. tegen de klok in of met de klok mee) en ergens links of rechts omheen gaan.
als jij voor een huis staat er je loopt er omheen en begint aan de linkerzijde, zeg je dan echt dat je er rechts omheen (let op: niet rechtsom heen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik thuis ben ga ik toch een tekeningetje maken van die twee klokinterpretaties. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap het niet, geloof ik ![]() edit; oh fuck, je bedoelt waarschijnlijk de andere zijde dan ik, dan snap ik het wel ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk is het logischer om uit te gaan van de kant die het is als je voor het voeteneind staat (dan lig ik links), maar voor mijn gevoel lig ik rechts. Want als ik op mijn rug in bed lig, ligt mijn man links van mij (of op mij hahahahahahahahazzzzzzzz). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
@ volk: zie linksom en rechtsom alsof je zelf om je as draait. Als je in de richting van je rechterhand draait, ga je rechtsom, en als je in de richting van je linkerhand draait, ga je linksom. Linksom en rechtsom op bv. een klok moet je dan ook zien alsof de klok op de grond ligt en jij erop staat en met de wijzer mee draait. Dat is wat linksom en rechtsom betekent, het gaat om de omwenteling en is dus niet hetzelfde als 'naar links' en 'naar rechts'.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Of gewoon een tijdje wachten. Ik kan het niet bewust laten verspringen, maar als ik een tijdje naar de afbeelding staar, en dan misschien vooral naar de voet/schaduw, realiseer ik me een tijdje later ineens dat het nu de andere kant om is gedraaid.
TV-TAS gebruik ik trouwens ook, om nog even ontopic te blijven.
|||
Citaat:
Citaat:
||
@ Trimm: dat ging over onderstaande post. Sorry, had moeten quoten.
Maar ik bedoelde ook telefoonnummers, creditcardnummers e.d. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Elke Avond Urenlang
voor de woorden die eindigen op -eau. Kon nooit de volgorde onthouden. En verder als het met links en rechts is kijk ik altijd met welke hand ik normaal schrijf, dus die kant is rechts. Omdat dat niet echt een handige manier is, duurt nogal lang, vergis ik me regelmatig. en Met Veel Aandacht Maak Jij Stiekem Unieke Neuzen, om de planeten te onthouden. |
![]() |
|
|