Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2011, 11:52
Verwijderd
Citaat:
De Lidl valt echt heel erg mee. Aldi is altijd zo triest.. vies, alles nog in dozen, raar licht, etc. Maar Lidle is gewoon een supermarkt maar dan goedkoper
Het verschilt ook heel erg per filiaal. De C1000 hier in 'ons dorp' is echt een treurige bende terwijl die in Zevenaar minstens zo fijn winkelt als de AH 'hier', terwijl ik ook treurige AH's in DH gezien heb.

SUPERMARKET Y U NO CONSEQUENT

Citaat:
Nee zo dacht ik ook en dat vond ik bij nader inzien best stom van mezelf, dus vandaar. De Lidl zit hier naast de AH, en ik was er gewoon nog nooit binnengeweest.
Ach, de ene week gaat makkelijk 70 euro op, de andere week 20. Maakt uiteindelijk toch nog een prima gemiddelde denk ik Voor mezelf alleen, that is.
Advertentie
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Olvaritpotjes koop ik natuurlijk niet als wannabesemihippie Gnorkie eet gewoon aangepast met de pot mee.
Gewoon in de blender en hoplakee
Verwijderd
Citaat:
wtf, dan hoef je je echt niet te schamen voor je uitgaven hoor

knap
Ja dat valt dus nog te bezien, dit is pas de eerste week dat ik het probeer he
Oud 19-10-2011, 11:53
Lorelei
Lorelei is offline
Zo'n vermoeden had ik al, maar baby's zijn hoe dan ook duur

Wij hebben dus inderdaad 100 euro per week als budget. Op zich moet ik zeggen dat we dan wel prima ruim kunnen leven. We hoeven ons geen zorgen te maken over budgetmaaltijden en zo. Maar een baby extra erbij zou inderdaad wel betekenen dat we voor dat bedrag veel prijsbewuster door de winkel zouden moeten gaan
Verwijderd
Citaat:
Martiño naamzoek, handig om te onthouden
Ik ben zelfs zó fan van dat programma dat ik de maker €15 gedoneerd heb
Verwijderd
Citaat:
Gewoon in de blender en hoplakee
Nee, nee, zo Hoort het ook niet! Gewoon stukjes of grofgeprakt.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja dat valt dus nog te bezien, dit is pas de eerste week dat ik het probeer he
Haha Ochja, met een beetje bewust shoppen is dat vast te doen. En goed hamsteren als de luiers in de bonus zijn.
Rationeel
Rationeel is offline
zo, ik ga even een mooie paaldraagvermogenrekensheet maken!
Oud 19-10-2011, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Ach, de ene week gaat makkelijk 70 euro op, de andere week 20. Maakt uiteindelijk toch nog een prima gemiddelde denk ik Voor mezelf alleen, that is.
Voor 20 euro kun jij een hele week eten? of eet je dan veel bij anderen?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben zelfs zó fan van dat programma dat ik de maker €15 gedoneerd heb
Je donatie ontroert me, Q. Mensen zoals jij maken van de wereld een betere plek.

Citaat:
Nee, nee, zo Hoort het ook niet! Gewoon stukjes of grofgeprakt.
Oh sorry. Was even vergeten dat hij al tandjes heeft.
Verwijderd
Ah, het is droog! Op naar de supermarkt! Met honger, nooit een goed idee
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Zo'n vermoeden had ik al, maar baby's zijn hoe dan ook duur

Wij hebben dus inderdaad 100 euro per week als budget. Op zich moet ik zeggen dat we dan wel prima ruim kunnen leven. We hoeven ons geen zorgen te maken over budgetmaaltijden en zo. Maar een baby extra erbij zou inderdaad wel betekenen dat we voor dat bedrag veel prijsbewuster door de winkel zouden moeten gaan
maar als er een baby bijkomt, gaat het budget gewoon met minimaal 50 euro per week omhoog. ik ga niet minder eten omdat die poepfabriek nog niet zindelijk is hoor
Oud 19-10-2011, 11:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als ik krap zit kan ik van 20 euro per week prima rondkomen hoor (tenminste, alleen boodschappen dan).
Oud 19-10-2011, 11:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat kan jij ook wel als je kastjes en je vriezer goed gevuld zijn
Oud 19-10-2011, 11:56
Verwijderd
Citaat:
maar als er een baby bijkomt, gaat het budget gewoon met minimaal 50 euro per week omhoog. ik ga niet minder eten omdat die poepfabriek nog niet zindelijk is hoor
Oke, luiers zijn duur, maar voor 50 euro per week luiers? Dan moeten ze wel van handgeweven Egyptisch katoen zijn.
Verwijderd
Yay! Het licht doet het weer in de afzuigkap, toch fijner koken met wat meer licht!
Verwijderd
Citaat:
Ja, hoor. Kipfilet met rijst als basis; daarbij boemboe, paprika, champignons, ui, knoflook of wat dan ook al dan niet in combinatie. Ies niet doer en één keertje koken voor meerdere dagen

Scheelt natuurlijk wel dat ik echt gek ben op rijst, zeker met wat chilipeper, geraspte kokos en oestersaus
Oud 19-10-2011, 11:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Oke, luiers zijn duur, maar voor 50 euro per week luiers? Dan moeten ze wel van handgeweven Egyptisch katoen zijn.
weet ik veel hoeveel zoiets kost point is; ik ga me niet aanpassen aan hetzelfde budget, maar het budget gaat gewoon omhoog
Oud 19-10-2011, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, dan kan het ook wel voor 0 euro
Citaat:
Ja, hoor. Kipfilet met rijst als basis; daarbij boemboe, paprika, champignons, ui, knoflook of wat dan ook al dan niet in combinatie. Ies niet doer en één keertje koken voor meerdere dagen

Scheelt natuurlijk wel dat ik echt gek ben op rijst, zeker met wat chilipeper, geraspte kokos en oestersaus
Nom Rijst is sowieso awesome.
Oud 19-10-2011, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Eeh nee jongedame, ik bedoel from scratch, op een flesje oestersaus na misschien
Oud 19-10-2011, 11:59
Verwijderd
Citaat:
weet ik veel hoeveel zoiets kost point is; ik ga me niet aanpassen aan hetzelfde budget, maar het budget gaat gewoon omhoog
Oud 19-10-2011, 11:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hm, dat is wel waar. Als je zorgt dat je een goede basisvoorraad hebt en altijd iets in de vriezer kun je een financieel dipje prima opvangen.

Citaat:
Hoeveel geef je eigenlijk uit aan luiers? En hoeveel gebruikt mozbaby er per week?
Oud 19-10-2011, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Yay! Het licht doet het weer in de afzuigkap, toch fijner koken met wat meer licht!
Whehe die van mij zijn ook al maanden status apparatus defectus, maar ik kan me er maar niet toe zetten het te fixen
Oud 19-10-2011, 12:01
Verwijderd
Dat mag de verhuurder gewoon komen fixen
Oud 19-10-2011, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Dat mag de verhuurder gewoon komen fixen
Zouden ze me bij Actys serieus nemen als ik daarvoor een mailtje de deur uit doe?
Oud 19-10-2011, 12:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zouden ze me bij Actys serieus nemen als ik daarvoor een mailtje de deur uit doe?
Als je afzuigkap echt defect is, is de verhuurder zelfs verplicht om het te komen repareren. Als huurder ben je alleen verantwoordelijk voor kleinschalig onderhoud en reparatiewerk.
Verwijderd
Vestia nam mijn huisgenoot serieus
Verwijderd
Citaat:
Nom Rijst is sowieso awesome.
Fo sho! Een kilo rijst kan ik in 3x oppeuzelen Ik heb altijd pandanrijst <3
Verwijderd
Citaat:
Als je afzuigkap echt defect is, is de verhuurder zelfs verplicht om het te komen repareren.
Welnee, alleen de lampjes zijn overleden
Oud 19-10-2011, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Hm, dat is wel waar. Als je zorgt dat je een goede basisvoorraad hebt en altijd iets in de vriezer kun je een financieel dipje prima opvangen.

Hoeveel geef je eigenlijk uit aan luiers? En hoeveel gebruikt mozbaby er per week?
<10 E per week
Oh, en nu zo'n vijf per dag denk ik? Jongere baby's meer (maar in de kleinere maatjes zitten meer luiers per pak)
Oud 19-10-2011, 12:04
Verwijderd
Oh tering nee dat had ik al; lang zelf geprobeerd te vervangen hoor, nieuwe lampjes erin was geen succes!
Oud 19-10-2011, 12:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Welnee, alleen de lampjes zijn overleden
Dan ben je gewoon lui.

Citaat:
<10 E per week
Oh, dat valt eigenlijk wel mee dan.
Oud 19-10-2011, 12:05
Rationeel
Rationeel is offline
zijn 35 luiers <10 euro?
Oud 19-10-2011, 12:06
Rationeel
Rationeel is offline
ik denk altijd dat die dingen een euro per stuk zijn ofzo
Martiño
Martiño is offline
Huh, zeg Q, hoe kan dat nu dat jij met je OCD die lampjes niet hebt vervangen 3 seconden nadat ze kapot gingen?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Gnorkie wordt gewoon nooit verschoond.
Oud 19-10-2011, 12:07
Verwijderd
Citaat:
zijn 35 luiers <10 euro?
Alle pakken Pampers kosten een tientje. In de maat die hij nu heeft zitten errrr 32 of 34 (in minimaatjes een stuk of 50). Dus ja. En Pampers zijn altijd wel ergens in de aanbieding, dus dan heb je drie pakken voor 25, of vier voor 30.
Oud 19-10-2011, 12:07
Verwijderd
Gewoon ouderwets shit uitwassen op een wasbord
Oud 19-10-2011, 12:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nah, ze zijn tussen de 15 en 35 cent per stuk ongeveer.
Oud 19-10-2011, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je gewoon lui.
Ik beken

Ik zal nog een bekentenis doen: ik woon nu bijna vier jaar in dit huis. En nog steeds hangen de trapleuningen op zolder aan de muur, ze moeten nog steeds afgelakt worden. En waarom? Omdat ik de leuning niet mis. En als ik het niet mis, dan donderstraalt het echt naar below zero op de prioriteitenlijst. Ik haat mezelf daar een beetje om.

Citaat:
Huh, zeg Q, hoe kan dat nu dat jij met je OCD die lampjes niet hebt vervangen 3 seconden nadat ze kapot gingen?
Nou, het is nogal selectief. Maar het is wel een annoyance, ja. Maar meer in de zin van "Oh ja, morgen even fixen!" maar dan denk ik die morgen precies hetzelfde. Omdat de ergernis niet groot genoeg is

Desalniettemin moet nog steeds wel de keuken helemaal tidy zijn als ik naar bed ga, anders lig ik niet lekker
Oud 19-10-2011, 12:10
Carn
Carn is offline
ik denk dat ik voor 25 euro per week wel boodschappen kan doen. Ligt er een beetje aan wat ik nog allemaal heb liggen. Dus soms is het wat minder, soms wat meer.
Oud 19-10-2011, 12:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Desalniettemin moet nog steeds wel de keuken helemaal tidy zijn als ik naar bed ga, anders lig ik niet lekker
Denk aan al het stof, kruimels en beginnende schimmelplekjes die je mist omdat de belichting van je aanrecht en fornuis niet optimaal is!
Oud 19-10-2011, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Denk aan al het stof, kruimels en beginnende schimmelplekjes die je mist omdat de belichting van je aanrecht en fornuis niet optimaal is!
Neh, het is meer het ongemak dat ik niet een geile schone keuken aantref als ik 's ochtends wakker word. Niets zo fijn om gewoon in netheid wakker te worden. Een nieuwe dag, schone lei, schoon huis.

Okay, dat klonk vrij ernstig. Maar goed, ik laat het toch maar staan ter uwer vermaeck
Oud 19-10-2011, 12:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Neh, het is meer het ongemak dat ik niet een geile schone keuken aantref als ik 's ochtends wakker word. Niets zo fijn om gewoon in netheid wakker te worden. Een nieuwe dag, schone lei, schoon huis.

Okay, dat klonk vrij ernstig. Maar goed, ik laat het toch maar staan ter uwer vermaeck
Ja hey, nou niet gaan doen alsof het niet stiekem echt zo is he?
Oud 19-10-2011, 12:22
Verwijderd
Oeioei, sann moet dit maar niet teruglezen. De prijs per luier, jeetje.
Oud 19-10-2011, 12:28
Verwijderd

Probeer dit deuntje maar eens uit je hoofd te krijgen na een paar minuten luisteren
Oud 19-10-2011, 12:40
Verwijderd
Wij geven net zo veel uit aan boodschappen als Rationeel en Lorelei en dan kopen we minder bier&wijn denk ik (dat is best duur), maar misschien meer ekozooi.
Oud 19-10-2011, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Wij geven net zo veel uit aan boodschappen als Rationeel en Lorelei en dan kopen we minder bier&wijn denk ik (dat is best duur), maar misschien meer ekozooi.
Bier is niet echt duur hoor. Maar inderdaad, een doorsnee flessie wijn kost wel 'n euro of 4.
Oud 19-10-2011, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij maakt mijn moeder trouwens met koolrabi ook wel eens puree. Dan gebruikt ze half om half aardappels en koolrabi. Daar wordt de puree wat zoeter van.
Ja, dat is ook de enige manier waarop ik koolrabi ken. Geeft lekker luchtige puree.
Oud 19-10-2011, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Bier is niet echt duur hoor. Maar inderdaad, een doorsnee flessie wijn kost wel 'n euro of 4.
Nouja, als je alletwee twee niet-euroshopperbiertjes per dag drinkt is dat per week ook wel weer tien euro.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten