Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Nee inderdaad. En ik had toch altijd de indruk dat de Mol, buiten informatie over de opdrachten, geen andere hulp krijgt van de redactie en zelf de boel moet saboteren.
Oh, die indruk krijg ik niet. Ik denk niet dat ze de Mol per ongeluk bij de laatste twee overhouden als die onderhandelingsopdracht eraan komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2012, 15:55
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik denk dat de mol wel degelijk hulp krijgt.
Ik kan me een fragment herinneren van Dennis, dat aan het eind van de serie uitgezonden werd, het was iets met een opdracht op een schip en hij zei door de portofoon dat ie naar een of andere verdieping liep terwijl hij in de gamehal op zo'n motor zat. Dat was gefilmd, maar als de redactie dat uitzend dan weet heel nederland meteen dat hij het is, ik denk dus dat ze wel hulp krijgen mbt de montage.
Oud 07-02-2012, 16:06
Martiño
Martiño is offline
Ja, met de montage, dat lijkt me logisch, maar niet tijdens de opdrachten.

Citaat:
Oh, die indruk krijg ik niet. Ik denk niet dat ze de Mol per ongeluk bij de laatste twee overhouden als die onderhandelingsopdracht eraan komt.
Daar twijfel ik eerlijk gezegd over. Het zou goed kunnen dat ze de mol toevallig dan wel helpen, maar het zou de mol ook enorm helpen als hij/zij er niet tussen zit en de andere kandidaten het uit paranoia verknallen, ze gaan elkaar dan verdenken en de mol blijft buiten schot.
Maar ik denk dat de mol er wel tussen zat. William is sowieso niet meer mijn hoofdverdachte.
Oud 07-02-2012, 17:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, in dit geval plaatst de redactie de mol wel bij de onderhandeling, dat moet haast wel. Anders valt er niks te mollen.

George uit seizoen 3 kreeg ook tijdens een opdracht hulp, omdat hij tijdens een vragenspel de antwoorden / instructies van de redactie doorkreeg vlak voordat hij aan de beurt was. Dus ze helpen de mol wel tijdens de opdracht.

Uberhaupt worden ook de kandidaten soms geholpen bij een spel, als het niet lijkt te lukken, of als de opnames niet helemaal lijken te slagen. Er wordt nogal gesjoemeld door de makers met de spelregels als blijkt dat dat betere televisie oplevert. Met name de speltijd wordt vaak overschreden.
Oud 07-02-2012, 18:05
Verwijderd
Citaat:

Daar twijfel ik eerlijk gezegd over. Het zou goed kunnen dat ze de mol toevallig dan wel helpen, maar het zou de mol ook enorm helpen als hij/zij er niet tussen zit en de andere kandidaten het uit paranoia verknallen, ze gaan elkaar dan verdenken en de mol blijft buiten schot.
Maar ik denk dat de mol er wel tussen zat. William is sowieso niet meer mijn hoofdverdachte.
Zou kunnen, maar ik denk echt niet dat het zo is. Een mol wil toch altijd kunnen mollen, niet aan de zijlijn blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 18:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Uberhaupt worden ook de kandidaten soms geholpen bij een spel, als het niet lijkt te lukken, of als de opnames niet helemaal lijken te slagen. Er wordt nogal gesjoemeld door de makers met de spelregels als blijkt dat dat betere televisie oplevert. Met name de speltijd wordt vaak overschreden.
Hoe weet je dat?
Oud 07-02-2012, 20:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe weet je dat?
Las ik in een verslag van een oud-deelnemer (één van de eerste seizoenen) op een forum ergens. Maar ik weet niet of dat heden ten dage nog steeds zo is en ik wil jullie WIDM-plezier niet vergallen. Het is niet zo heel schokkend hoor, en er sprak voornamelijk verbittering uit omdat ie er al zo snel uit lag. Voor mij doet het iig geen afbreuk aan het programma.
Oud 07-02-2012, 21:36
Lente
Lente is offline
Superleuk hoor, maar ik vind het echt heel jammer dat iedereen zo ontzettend loopt te mollen. Ik hoop echt dat er weer een seizoen met onbekenden komt, waarbij meer mensen veel geld willen winnen en vooral de mol de boel saboteert ipv dat de mol eigenlijk niks hoeft te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 22:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Beetje stom hoor, maar bron? Want een spel kan ook door montagewerk langer lijken.
Oud 08-02-2012, 04:13
Verwijderd
Citaat:
Superleuk hoor, maar ik vind het echt heel jammer dat iedereen zo ontzettend loopt te mollen. Ik hoop echt dat er weer een seizoen met onbekenden komt, waarbij meer mensen veel geld willen winnen en vooral de mol de boel saboteert ipv dat de mol eigenlijk niks hoeft te doen.
Ik lees dit vaker, maar dat heeft volgens mij niks met BN'ers of ON'ers te maken. Het is gewoon een tactiek geworden, die men in eerdere seizoen nog niet zo doorhad.

Ook is volgens mij het programma en de opdrachten de laatste seizoenen zo samengesteld en gemonteerd dat er ook gewoon heel weinig over te zeggen is. Verschillende elementen in een opdracht, met verschillende groepjes, ingewikkeld gedoe met jokers weggeven, opdrachten die ook gewoon makkelijk kunnen mislukken zonder een Mol in het spel, hints en theorieeen die op meerdere kandidaten kunnen slaan. Het is gewoon ingewikkelder geworden. De kijker wordt ook meer ervaren, ze kunnen niet riskeren dat het er te dik bovenop ligt.

En tja, achteraf is het van 'wat een kutmol, superobvious, of juist niets gedaan', maar dat is ook maar achteraf gepraat, want tijdens het seizoen kan in principe alles.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 11:02
Martiño
Martiño is offline
Ik vind dat de spelers dit jaar niet heel veel mollen en ook hun best doen bij de opdrachten om geld binnen te halen. Helaas falen ze daar in, maar ach.
Oud 08-02-2012, 12:54
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
dit idd,
met onbekenden is het ook een stuk moeilijker om hints te vinden die gelinkt zijn aan de persoon(zoals geboortedatum,schoenmaat of tv ervaring etc) dus dat lijkt me wel leuk.

Verder heb ik besloten vol te gaan voor tim, omdat ik normaal gesproken nogal schommel en ik dit keer eens een alles of niets gok wil wagen.
Oud 08-02-2012, 12:54
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Ik vind dat de spelers dit jaar niet heel veel mollen en ook hun best doen bij de opdrachten om geld binnen te halen. Helaas falen ze daar in, maar ach.
dat falen is juist een mollenstreek. Dan valt het niet zo op dat je molt maar lijkt het tenmisnte nog alsof je je best doet.
Oud 08-02-2012, 14:05
Verwijderd
Stiekem gejat van fok:

Citaat:
Hieronder een overzicht van wat maximaal te verdienen was per opdracht en wat er daadwerkelijk is verdiend.

De totale pot (t/m aflevering 5)
De pot bedraagt: € 3.600
Dit had zeker kunnen zijn: € 42.700 (niet elke opdracht had een duidelijk vastgesteld maximum)
Verschil: € -39.100 (minimaal)

Aflevering 1
Verdiend: € -500 van maximaal € 8.000 (verschil € -8.500)

Opdracht 1: € 0 van maximaal € 2.500
Opdracht 2: € -500 van maximaal € 2.500 (5 kokers van € 500)
Opdracht 3: € 0 van maximaal € 3.000

Aflevering 2
Verdiend: € 3.000 van maximaal € 7.500 (verschil € -4.500)

Opdracht 1: € 0 van maximaal € 2.000
Opdracht 2: € 0 van maximaal € 2.500
Opdracht 3: € 3.000 van maximaal € 3.000

Aflevering 3
Verdiend: € 5.800 van maximaal € 10.000 plus geld opdracht 1 (verschil in ieder geval € -4.200 )

Opdracht 1: € 800 maximale bedrag afhankelijk van kandidaten.
Opdracht 2: € 3.000 van maximaal € 8.000
Opdracht 3: € 2.000 van maximaal € 2.000

Aflevering 4
Verdiend: € - 10.300 van maximaal € 7.500 (verschil € -15.800)

Opdracht 1: € 2.500 van maximaal € 2.500
Opdracht 2: € 0 van € 2.000
Opdracht 3: € -10.800 van maximaal € 3.000

Aflevering 5
Verdiend: €3.600 van maximaal € 9.700 (verschil € - 6.100)

Opdracht 1: € 100 van maximaal € 3.200 (50 was minimum, zes keer het vorige bedrag maal 2 is 3200)
Opdracht 2: € 1.500 van € 4.500
Opdracht 3: € 2.000 van maximaal € 2.000

Wat hebben de kandidaten verdiend?

Anne-Marie (€ 50)
Aflevering 5: € 50

Frits (€ 1.500)
Aflevering 5: € 1.500

Hadewych

Liesbeth

Tim (€ 1.050)
Aflevering 3: € 1.000
Aflevering 5: € 50

William (€ 1.000)

Dio

Maarten (€ 3.000)
Aflevering 2: € 3.000

Marion

Marit (€ 1.000)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2012, 15:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
dat falen is juist een mollenstreek. Dan valt het niet zo op dat je molt maar lijkt het tenmisnte nog alsof je je best doet.
Ze zijn niet allemaal mollen he. Voorgaande jaren was het juist een trend om opzichtig te mollen, zoals Joris en Art bijvoorbeeld deden, zodat je de verdenking op jezelf vestigt waardoor anderen sneller het spel uit gaan (ze gaan dan voor de verkeerde persoon in de test). Het nadeel daarvan is alleen dat er geen geld in de pot komt en de mol dus lekker achterover kan leunen (en het spel minder spannend wordt). Dit jaar wordt er veel minder opzichtig gemold. Als jij als niet-mol wil mollen en je doet het zonder dat iemand het opmerkt heb je alleen jezelf te pakken, want er zit minder geld in de pot en je bent minder verdacht.
Oud 08-02-2012, 17:37
Tophof
Tophof is offline
Ik denk opzich dat het Frits is. Hij verdiend dan 1x geld maar dat is dan puur of niet op te vallen. Zelf denk ik dat Tim gaat winnen. Liesbeth en Anne-Marie vind ik ook wel goeie mollen. Maar we zien wel
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 10:32
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
opvallend dat liesbeth en hadewych nog geen geld binnen hebben gebracht, ze worden nogal verdacht dus dat is alleen maar bevestiging.

en toch blijf ik bij tim, want volgens mij was hij het(of toch frits) die besloot om in dat witte huis die gekke keuze te maken waardoor alles verloren was.
Oud 09-02-2012, 11:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Deze post op het widm.nl forum wilde ik jullie niet onthouden, over de muzikale aanwijzing in de Roodshow, het nummer Sit Down van James:

"Ik ga ook voor Hadewych.
De kruizen slaan duidelijk op haar, maar ze is ook ambassadrice van Stichting B!NK.
En die zetten zich in voor kinderen uit NIET westerse landen.
En de tekst vind ik er op mensen in ontwikkelingsgebieden slaan.
En op wikipedia las ik dat James en indierock band is/was, weer niet westers"

Oud 09-02-2012, 13:18
Röps
Röps is offline
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 13:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
opvallend dat liesbeth en hadewych nog geen geld binnen hebben gebracht, ze worden nogal verdacht dus dat is alleen maar bevestiging.

en toch blijf ik bij tim, want volgens mij was hij het(of toch frits) die besloot om in dat witte huis die gekke keuze te maken waardoor alles verloren was.
Dat was Liesbeth hoor. Ze had met Hadewych en Annemarie afgesproken om voor groen te gaan, en met Frits en Tim om voor rood te gaan. Tim en Frits zouden nooit in hun eentje besluiten om voor rood te gaan, want dan waren ze nooit zeker dat ze een meerderheid konden halen en ze zouden de pot niet riskeren.
Oud 09-02-2012, 15:21
Tophof
Tophof is offline
Het is duidelijk dat we er allemaal anders over denken. Vanavond is het er weer op dus ik ga weer kijken!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 17:04
Lente
Lente is offline
Citaat:
Dat was Liesbeth hoor. Ze had met Hadewych en Annemarie afgesproken om voor groen te gaan, en met Frits en Tim om voor rood te gaan. Tim en Frits zouden nooit in hun eentje besluiten om voor rood te gaan, want dan waren ze nooit zeker dat ze een meerderheid konden halen en ze zouden de pot niet riskeren.
ja ehh behalve als Tim of Frits de mol is he Tim, Frits en Liesbeth spraken af rood te kiezen en het is logisch als één van hen zich niet aan die afspraak heeft gehouden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 17:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens hebben Marit en William, zo tweette één van hen, UREN zitten wachten op de uitslag van het overleg. Zo lang duurde dat. Dus ongeveer 99% is niet uitgezonden Grote kans dat Tim of Frits ook net zoveel met de anderen gesproken hebben en net zo hard hebben lopen mollen
Oud 09-02-2012, 18:24
Martiño
Martiño is offline
Nouja, je kunt natuurlijk overal wel aan gaan twijfelen, maar voor het gemak kunnen we misschien het beste aannemen dat het waarschijnlijk is dat de kandidaten geen contact hebben gehad tussendoor.
Oud 09-02-2012, 19:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Inderdaad. Ik had begrepen dat iedereen maar twee anderen sprak.
Oud 09-02-2012, 20:22
WolterB
WolterB is offline
En daar gingen heel veel punten voor veel mensen bij de pool

Mijn mollen brengen geld in de pot en de mensen die ik niet verdenk zaaien verwarring of mollen

Al was de lichtopdracht natuurlijk eentje die werkelijk nooit kan lukken

Alleen Anne-Marie heeft het allebei gedaan en ook Hadewych speelt het spel erg slim.
Voor mijn gevoel is Tim en definitief afgevallen als potentiële mol en denk ik net als Frits dat de mol een vrouw is (al is hij er nu uit en is dat geen sterk argument )
Oud 09-02-2012, 20:27
Verwijderd
Jammer van Frits! Vond hem wel een leuke kandidaat! Had eigenlijk gehoopt dat Liesbeth weg moest, omdat zij soms zo ontzettend obvious de mol is dat het niet meer leuk is.

Ik vind de kledingsmaak van Anne-Marie trouwens echt raar, dat groene broekje
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 20:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hadewych: "Ben jij de Mol.. Ja.. Wat antwoord je daarop?"
Liesbeth: *knikt van ja* "Ik ben niet de Mol."
Tim: "Misschien ben ik wel de Mol en zijn ze vergeten het me te vertellen."

Ik was even bang voor mijn punten dat Liesbeth eruit zou gaan, maar gelukkig voor mij is dat niet zo en blijft zij mijn Mol.
Oud 09-02-2012, 20:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ben nog niks wijzer en ik had gehoopt dat Frits, want toffe kandidaat, wat langer in het spel was gebleven
Oud 09-02-2012, 20:54
Martiño
Martiño is offline
YES Frits er uit!

Vlotopdracht: Lastig! IDe mol zou dan alles doen om die vrijstelling te pakken te krijgen en in het team met het vlot te zitten, want daar zit de kans om te mollen (want vrijstelling is geen geld). Maar door dat gedoe met schieten is het gewoon heel lastig te zien. Ik zag aan beide kanten geen verdachte dingen. Liesbeth en Frits deden goed hun best, en de boogschutters ook.

Lichtopdracht: Bij Liesbeth en Tim ging het snel mis met die koorden. Verdenking richting Liesbeth dus. Wat me opviel is dat vooral Annemarie zich totaal niet verdekt opstelde, en Hadewych wel enthousiast was, maar ook niet echt voorzichtig was (zoals Frits al zei: je kunt beter traag zijn, maar Hadewych stort zich overal vol overgave op).

Visjes: Tim bracht €2000,- in de pot, hij had het ook kunnen verneuken (overigens zag ik al direct dat je het in 2 stappen kon doen en zei deden er echt minutenlang over om uit te vissen (huhuhu, vissen) hoe het in twee stappen moest). Hadewych en Annemarie moesten in die opdracht de laatste balk dragen, met nog maar een paar seconden op de klok. Een van hun had het makkelijk kunnen verknallen, maar dat hebben ze niet gedaan. William had ook al vrij snel door hoe het moest, maar hij bleef wel tegenwerken (irritant figuur). Liesbeth hield zich expres afzijdig (maar dat zie ik niet als positief) bij het verplaatsen, en begon al met kutten met dat nutteloze tekenen in het zand.

Wat Frits deed boeit niet meer. Yay.

Verder blijft Liesbeth hoofdverdachte. Tim is voor mij echt niet meer de mol, zeker niet na die €2000,- die hij binnenbracht. William is irritant, maar niet meer verdacht denk ik. Annemarie en Hadewych misschien wel.
Oud 09-02-2012, 22:34
Verwijderd
Na de vlotopdracht zegt Liesbeth: "Hebben ZE geld verdiend" ipv "Hebben WE geld verdiend"
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 22:45
Hyphen
Hyphen is offline
Gatver, ik wil gewoon niet dat Liesbeth de mol is. Deze aflevering molde ze best veel, dus het kan ook nog echt zo zijn..
Toch hoop ik op Tim. Hij kon net zo goed als Liesbeth met die snoeren hebben gekloot tijdens de lichtopdracht.
Maar goed, hij doet soms ook opeens heel fanatiek goede dingen..
Leuk seizoen is dit trouwens!
Oud 09-02-2012, 23:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Na de vlotopdracht zegt Liesbeth: "Hebben ZE geld verdiend" ipv "Hebben WE geld verdiend"
Mja, strikt genomen heeft ze gelijk, want het team met de vuurpijlen ('ze') hebben het geld binnengebracht, zij heeft de vrijstelling verloren.
Citaat:
Gatver, ik wil gewoon niet dat Liesbeth de mol is. Deze aflevering molde ze best veel, dus het kan ook nog echt zo zijn..
Toch hoop ik op Tim. Hij kon net zo goed als Liesbeth met die snoeren hebben gekloot tijdens de lichtopdracht.
Maar goed, hij doet soms ook opeens heel fanatiek goede dingen..
Leuk seizoen is dit trouwens!
Hij heeft €2000,- in de pot gebracht, hij had het makkelijk kunnen verknallen. Hij is de mol niet.
Oud 09-02-2012, 23:17
hppa
hppa is offline
Nu mijn mol Frits eruit is, ga ik maar voor de theorie dat de mol degene is die je het minst ziet mollen in de uitzendingen. En dan wordt het Hadewych.
Oud 10-02-2012, 07:49
Loezzel
Loezzel is offline
Ik zat op Tim. Ik heb vooral bij die onderhandelingsopdracht goed zitten kijken naar de gezichten en naar hoe iedereen reageerde en toen dacht ik: "Ja, Tim is het!!!"

Maar na gisteren idd, na die visjesopdracht... shiiittt....
Oud 10-02-2012, 09:32
Verwijderd
Aww, ik had het wel te doen met Frits.
Liesbeth vind ik irritant worden trouwens, had liever haar zien gaan, en ik hoop dus echt dat ze de mol niet is.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 10:15
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Hij heeft €2000,- in de pot gebracht, hij had het makkelijk kunnen verknallen. Hij is de mol niet.
Hij heeft niet in z'n eentje 2000 in de pot gebracht. Dat hebben ze met z'n allen gedaan. Hij ging wel meteen naar die balken om ze te verplaatsen terwijl Art had gezegd dat je de opdracht aangaat wanneer je de balken aanraakt. Dat kon een mollenpoging zijn. Maar omdat iedereen toen begon te protesteren zag hij daar maar vanaf en deed hij maar mee met de groep. Ik vind niet dat Tim degene is die voor de 2000 euro heeft gezorgd. Dat is te kort door de bocht. Volgens mij zit jij in een heerlijke tunnelvisie Martino Maar wie weet heb je gelijk!
Oud 10-02-2012, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de kledingsmaak van Anne-Marie trouwens echt raar, dat groene broekje
Ja nou. Dat draag je toch hooguit als pyjama
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 11:16
Martiño
Martiño is offline
Volgensmij ben ik niet de enige met een tunnelvisie hoor

En dat geef ik ook ronduit toe, trouwens, ik zit op Liesbeth omdat tot nu toe logisch gezien de meeste mollenacties aan haar zijn toe te schrijven.

Maar het kan prima dat ik er naast zit, maar Tim vind ik geen mol. Vorige week redde hij de opdracht met de kruizen/huizen door als een van de weinigen William terug te fluiten, daar had hij ook niks kunnen doen en zonder ophef de opdracht kunnen laten mislukken en William de schuld geven. Deze week hetzelfde: hij neemt het initiatief, wellicht onhandig, maar hij blijkt wel de juiste oplossing te hebben en het team correct te instrueren. Zelfs na het nemen van het initiatief is het makkelijk mollen: gewoon net zo lang met William de discussie aangaan totdat de tijd voorbij is. Maar dat doet hij niet. En de mol gaat echt niet van de mollenpoging af zien om protest, dan gaat hij de discussie aan en verloopt de tijd, waarbij de €2000,- zijn verloren.
Oud 10-02-2012, 12:21
Verwijderd
aah Frits neeee zo jammer ik vind hem de beste kandidaat

t klinkt misschien raar maar ik ga toch voor Tim gewoon gevoel je weet maar nooit...

want Frits zei (vlak voor hij eruit ging) de mol is zeker een vrouw!!
dat had hij schijnbaar fout anders zou hij er vast niet uit gaan als dat geen sterke aanwijzing is...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 13:42
Verwijderd
Met de balken uit de vis-opdracht kun je de naam T I M maken. Toeval of niet?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 13:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Er waren 8 balken en er zijn er maar 7 nodig om Tim te schrijven.
Oud 10-02-2012, 13:51
Martiño
Martiño is offline
Je kon er drie kruizen van maken! En kruizen zijn eigenlijk x'jes. En na de x komt de y, en Hadewych is de enige met een y in haar naam.
Oud 10-02-2012, 13:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zat te kijken of er LS in zat ofzo.
Oud 10-02-2012, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Er waren 8 balken en er zijn er maar 7 nodig om Tim te schrijven.
Je kunt er 3 gebruiken voor de letter T, 1 voor de letter I en 4 voor de letter M.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2012, 13:57
Martiño
Martiño is offline
Je zou L5 kunnen leggen ja (dus alsof je het op een rekenmachine ziet) met 8 balken.

En liesbeth begon door in het zand een L vorm te tekenen, dus wie weet!
Oud 10-02-2012, 13:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En waarom zou je er 3 voor de T willen gebruiken? Zodat het steeltje wat langer wordt ofzo? Dan kan het wel ja, maar ik vind het niet echt logisch.
Oud 10-02-2012, 14:00
Martiño
Martiño is offline
_ _
..I...I...I\/I

zo dus!

Of
...._
l..I_
l_._I
Oud 10-02-2012, 14:00
Verwijderd