Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De rode zien dan 2 blauwe petjes, en de blauwe maar 1. Dus de rode gaan nog niet weg, en de blauwe denken: o er is er maar 1, en die is er vandaag nog steeds, dus die weet niet of er 1 of 2 zijn, ik ook niet, dus moet ik ook een blauwe zijn. Ze gaan beide weg en er zijn alleen rode over. Als er drie blauwe petjes zijn, zien de blauwe er 2, de rode 3. De blauwe gaan ervanuit dat als er 2 blauwe in totaal zijn, ze op dag 2 wel verdwenen zullen zijn (volgens bovenstaand scenario). Echter zijn ze er op dag 3 nog steeds, dus moeten er wel 3 aanwezig zijn. De rode gaan niet weg want die wachten op dag 4 als ze 3 blauwe zien. Ok ik begrijp het ![]() Laatst gewijzigd op 25-01-2012 om 09:54. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Twee raadsels:
- Tot hoever kan een hond het bos inlopen? - In de Eerste Wereldoorlog gaan veel soldaten dood door hoofdwonden die ze oplopen als de vijand tegen hun hoofd aan gaat schieten. Daarom worden na een tijdje de helmen vervangen door betere helmen. Toch schieten de statistieken voor het aantal hoofdwonden omhoog. Hoe kan dat? Okee volgens mij zijn ze heel makkelijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nog eentje dan ![]() ![]() ![]() Er zijn drie kabouters die zich misdragen hebben. De koning heeft vijf boevenmutsen voor deze kabouters: twee zwarte en drie witte. De drie kabouters krijgen een muts op en moeten in een rij gaan staan. De achterste kabouter ziet beide kabouters die voor hem staan. De tweede ziet alleen de voorste kabouter. De voorste ziet geen enkele kabouter. Ze kunnen niet communiceren, mogen niet omkijken, en kunnen hun muts, waarvan ze de kleur niet weten, niet afzetten. De koning heeft een voorstel: "Als één van jullie zeker weet welke kleur muts je op hebt, worden jullie allen vrijgelaten. Anders volgt 10 jaar gevangenisstraf." Het is een tijdje stil... en dan zegt de voorste kabouter "ik weet het!" Hij weet inderdaad zijn kleur, en alle drie worden vrijgelaten. Hoe kan dit? Dus, welke kleur muts heeft de voorste kabouter en hoe kan hij het zeker weten? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Ik had hem ook, maar ik moet zeggen: die kabouters hebben nogal een achterlijke cultuur.
Wat betreft dit raadsel: Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is een van de weinige van dit soort raadsels die ik wel leuk vind, omdat ie gewoon een logisch antwoord heeft in plaats van al die vergezochte ongein.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Afgezaagd, maar in essentie wél leuk: - Als je mijn naam zegt, ben ik er niet meer. Wie ben ik? - Wat wordt natter hoe meer het droogt? - Een boer heeft 11 koeien, en drie zonen. In zijn testament staat: Mijn oudste zoon krijgt de helft van mijn koeien. Mijn tweede zoon krijgt een kwart van mijn koeien. Mijn derde zoon krijgt een zesde van mijn koeien. Geen van de koeien mag worden gedood. De boer sterft. Hoe wordt de wens van vader vervuld? |
![]() |
||
Citaat:
|
Deze vind ik wel leuk:
De politie krijgt een anonieme tip binnen: er zit een gevaarlijke seriemoordenaar in een bepaald huis. Het enige wat ze weten, is dat hij Kees heet. Het adres, het feit dat de moordenaar daar aanwezig is, en zijn naam, zijn de enige informatie die de politie heeft. Ze stormen het huis binnen, en zien daar een brandweerman, een vrachtwagenchauffeur en een bodybuilder. Ze pakken meteen de brandweerman op. Hoe wisten ze dat hij het was?
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
|
En dan nu een met echt maar één correct antwoord: ga ervan uit dat er zeven miljard mensen op aarde zijn. Welk getal krijg je, als je van iedereen het aantal linkervingers noteert, en al die getallen met elkaar vermenigvuldigt?
||
Citaat:
Spoiler
Edit:
Spoiler
Edit:
Spoiler
Edit (met dank aan Vowel):
Spoiler
Laatst gewijzigd op 25-01-2012 om 17:20. |
![]() |
||