Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind op feestjes van mijn ouders al die gesprekjes met vrienden van mijn ouders altijd zo vreselijk. Het is goedbedoeld, maar altijd dezelfde vraagjes en dat tientallen keren op een avond. "Hoe gaat het?", "En, wat doe je nu?" (ik sta een glas bowl te drinken en met jou te praten, maar je bedoelt wat ik ook al weer voor studie doe of deed) "Hoe gaat het met je studie/hoe bevalt je werk?" (alsof ik daar tegen jou iets anders dan 'goed' op ga antwoorden, ik spreek je één of twee keer per jaar) "wat wil je in de toekomst precies gaan doen?" (dat vind ik geen erge vraag, maar voor veel mensen zou dat nogal confronterend kunnen zijn), "hoe gaat het met Theodoor?" (hij staat daar, vraag het aan hem). Ik probeer wel dezelfde vragen terug te stellen, maar als mensen al twintig jaar hetzelfde werk doen vinden ze het ineens heel grappig als je ze vraagt hoe hun werk ze bevalt.
Bij het laatste feestje van mijn ouders was ik mijn stem kwijt. Ik dacht dat ik dan de interviewtjes niet zou krijgen als ik op vraag 1 schor fluisterend antwoordde "stem kwijt!". Maar nee, ik kreeg van iedereen precies dezelfde vragen plus een "haha te hard gefeest zeker?". Aan het eind van de middag had ik helemaal geen stem meer over. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Welterusten!
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het was afgelopen keer zelfs erger, want meestal raak ik met één van de vrienden van mijn ouders wel in een echt gesprek, maar nu had ik daar niet genoeg stem voor, dus dacht iedereen de hele tijd: 'oh Sarah staat daar alleen maar te luisteren! Ik heb gehoord van dinges dat ze haar stem kwijt is! Ik ga haar even vragen hoe dat zit!"
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het verder helemaal niet erg als mensen met mij over m'n studie of werk willen praten. En een groot deel van de vrienden van m'n ouders zal ook oprecht daarin geïnteresseerd zijn, want mijn ouders praten onderling ook vaak over de studies en carrieres van de kinderen van hun vrienden. Maar de herhaling maakt het zo vervelend.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik dacht 'hé, dat herken ik niet zo', maar toen bedacht ik me dat mijn familie niet heel groot is en mijn oom's en tantes en oma's en opa's mijn ondertussen wel kennen (of het contact verbroken hebben enzo), en dat mijn ouders ook gewoon geen vrienden hebben. Dus ik beland niet echt snel in dat soort situaties.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De familieleden die ik regelmatig spreek weten dat soort basisdingen ook wel over mij, en de familie aan de kant van mijn moeder is dan weer zó groot dat ik op familiebijeenkomsten gewoon alleen praat met de neven en nichten van ongeveer mijn leeftijd, en die weten dat ook wel of ze zijn oprecht geïnteresseerd. Hm mijn ooms en tantes weten mijn levensinrichting sowieso wel, ook al spreek ik ze nooit, want die horen dat van mijn oma. Mijn oma weet alles van de hele familie
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En in Finland kun je het natuurlijk gooien op 'ik versta je niet!' en 'ik woon een hele zooi honderd kilometers verderop dus helaas moet ik deze bijeenkomst missen!'
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder heeft een boek over wat buitenlandse vrouwen van Nederlandse mannen vinden, vergeleken met de mannen in hun eigen land.
De Finse vrouwen noemden Nederlandse mannen onvoorspelbaar en weinig geëmancipeerd, maar wel erg romantisch en spannend. Vrouwen uit andere landen (o.a. Frankrijk, Italië, Brazilië, VS) waren het daar toch niet helemaal mee eens ![]() |
![]() |
|
Ik heb trouwens het idee dat als je wat noordelijker gaat, dat mensen dan afstandelijker worden, en als je zuidelijker gaat dat mensen dan juist vrijer worden? Zeg maar, in het noorden heb je tweeverdieners en koud en afstandelijkheid, en in het zuiden heb je fiësta's en familiebijeenkomsten en zon. In Europa dan, die theorie geldt niet per definitie voor buiten Europa.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
oh over die nonsensvragen op feestjes: die zijn voor mij alleen om een gesprek te openen, meestal kom je vanzelf wel op een onderwerp wat dan wel ok is (tenzij je je stem dus kwijt bent
![]() |
![]() |
|
|