Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Een van de hulpverleensters hier biechtte net op dat er verschillende medewerkers tot huilens toe gefrustreerd waren omdat door de bezuinigingen die er lagen vele cliënten uit zorg gingen of plotseling het huis uit moesten. Waarschijnlijk gaat dat nu voor een groot deel goed komen!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Julius en ik zitten op Skype en wilden een spel spelen. Toen kwamen we terecht op spellen.ws, waar je onder andere de populaire spelcategorieën 'kapper' en 'stad slopen' hebt. Nu hebben we deze dialoog.
Ik: "Hoe moet je knippen? Ik wil knippen. O, hier." Geluid van Julius' spel uit de speakers: "OOOOOOOOOOOOOHHH ![]() ![]() Ik: "Ben je alle mensen dood aan het maken? Julius: "Neenee, ze juichen. Omdat ik zo goed kan slopen." Ik: "Ik heb.. Hahaha. Ik heb haar haar heel lelijk geknipt. Nu ga ik haar oog knippen." Japans meisje uit mijn spel: 笑い ^___^' ~uguuu kawai desu ne? ヽ(*・ω・)ノ Julius: "Masha! Nee, niet in haar oog knippen." Geluid uit zijn speakers: "WOOOHHHHHHHAAAHHHHHHHH EHHH" Julius: "Nu ga ik een andere stad slopen." Toen gingen we een spannend spel doen waar je een bank kapot mag maken. Als in, een woonkamerbank. Waar je op zit als je tv kijkt. |
![]() |
|
- De ambtenarensalarissen worden 2 jaar bevroren, behalve die in de zorg
- De btw in het hoge tarief gaat van 19 naar 21 procent - De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. Daarna een stijging in stappen, waardoor in 2019 66 jaar wordt bereikt en in 2024 67 jaar. Daarna koppeling aan levensverwachting - De werkgevers gaan de eerste zes maanden van de WW-uitkeringen betalen. Hoogte en duur van de WW blijven overeind - De bankenbelasting wordt verdubbeld. De opbrengst neemt daardoor toe van 300 tot 600 miljoen - De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft - De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent - De maximumduur van de wachtgeldregeling voor politici wordt gelijkgesteld aan de maximum WW-duur - Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur. Ook de eigen bijdrage ggz wordt ongedaan gemaakt - De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel - Er komt een eenmalige werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen - Er wordt 1,6 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien - Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek - Huren worden marktconform - Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales - Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast - De accijns op alcohol, tabak en frisdrank gaat omhoog. Dat lever 625 miljoen op - De btw op podiumkunsten gaat weer terug van 19 naar 6 procent - De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid Meh. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
- De ambtenarensalarissen worden 2 jaar bevroren, behalve die in de zorg
- De btw in het hoge tarief gaat van 19 naar 21 procent - De AOW gaat sneller omhoog; in 2013 al met 1 maand. Daarna een stijging in stappen, waardoor in 2019 66 jaar wordt bereikt en in 2024 67 jaar. Daarna koppeling aan levensverwachting - De werkgevers gaan de eerste zes maanden van de WW-uitkeringen betalen. Hoogte en duur van de WW blijven overeind - De bankenbelasting wordt verdubbeld. De opbrengst neemt daardoor toe van 300 tot 600 miljoen - De onbelaste reiskostenvergoeding wordt afgeschaft - De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent - De maximumduur van de wachtgeldregeling voor politici wordt gelijkgesteld aan de maximum WW-duur - Bezuinigingsplannen in het passend onderwijs, op het persoonsgebonden budget en op natuur worden teruggedraaid. Er komt 200 miljoen euro extra voor natuur. Ook de eigen bijdrage ggz wordt ongedaan gemaakt - De in het Catshuis geplande bezuiniging op Ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel - Er komt een eenmalige werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro moet opbrengen - Er wordt 1,6 miljard euro bezuinigd in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien - Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek - Huren worden marktconform - Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales - Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer de over weg zwaarder wordt belast - De accijns op alcohol, tabak en frisdrank gaat omhoog. Dat lever 625 miljoen op - De btw op podiumkunsten gaat weer terug van 19 naar 6 procent - De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid ![]()
||
Verwijderd
|
Deze tekst komt regelrecht uit het akkoord:
Citaat:
|
![]() |
|
http://content1c.omroep.nl/d2509c776...itsakkoord.pdf t hele akkoord, voor de volledigheid.
EN nu ga ik slapen, daag.
|
|