Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2012, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Wordt het niet ongemakkelijk als ze niet meegaat door jou? Gaat de rest je dat kwalijk nemen?
Het wordt een beetje ongemakkelijk om het aan haar uit te leggen, maar de rest zou het me niet kwalijk nemen, ik denk dat als het andersom geweest zou zijn iedereen hetzelfde zou reageren. En we zijn allemaal nuchter genoeg om ons dat te bedenken.

Maar goed, ik vind het ook niet echt erg als ze mee gaat, het wordt gewoon een wat andere vakantie dan ik van te voren bedacht had dan ofzo.

Anyhow, ik heb m'n vriendinnen al gemaild, we zien wel, komt goed
Advertentie
Oud 09-05-2012, 14:54
Verwijderd
Ik zit op m'n salaris te wachten, het komt altijd op woensdagmiddag, maar ik heb het nog niet
Oud 09-05-2012, 14:56
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En laten we wel wezen, Tolkien was één van de eerste fantasyschrijvers die een complete wereld schiep voor zijn verhalen, inclusief talen en rassen en een enorme geschiedenis. Dus in die zin snap ik zijn invloed en reputatie wel.
Daarin was Howard hem voor met Conan!
Oud 09-05-2012, 14:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb het eerste hoofdstuk gelezen. Toen dacht ik: deze man kan niet schrijven, en legde ik het weer weg.

Ik ben geen literair expert, maar dit vind ik wel een kort-door-de-bocht uitspraak. Je kan het saai of taaie kost vinden, maar om het af te doen als "hij kan niet schrijven" is gewoon een gemakzuchtig oordeel.
Oud 09-05-2012, 15:05
Verwijderd
Citaat:

Ik ben geen literair expert, maar dit vind ik wel een kort-door-de-bocht uitspraak. Je kan het saai of taaie kost vinden, maar om het af te doen als "hij kan niet schrijven" is gewoon een gemakzuchtig oordeel.
Ik ben het wel met Sappie eens dat 't taalkundig her en der bepaald niet elegant geschreven is heurrrr.
Oud 09-05-2012, 15:05
Verwijderd
Citaat:

Waarom, als hij dat vindt?

Ik leg ook weleens boeken na een paar pagina's weg omdat ik denk, nee sorry, maar dit wordt niks.
Dat zijn dan vooral boeken die me aan mijn eigen schrijfstijl doen denken, en daar erger ik me dan aan. :')
Oud 09-05-2012, 15:07
Verwijderd
had ik mijn paraplu op school gelaten omdat het droog was. begint na 5min lopen te regenen. 1uur zonder paraplu in een vest naar huis gelopen.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Daarin was Howard hem voor met Conan!
Die is daar ook wel om geroemd. En ik zei ook 'één van de'

Ik ben geen Tolkien fanboy hoor, dat moet gezegd worden. Ik heb geen shrine thuis staan waar ik elke avond voor het slapen gaan zijn heiligdom verklaar. Ik heb wel een aantal van zijn boeken.
Zeppelin
Zeppelin is offline
Heeft iemand hier van de AH mini's de gele en roze danoontjes?
Mijn zoon heeft dit te ruilen : brood, paprika, chocomel, ariel, beschuit, verkade koekjes, tuc, broccoli, appelsientje, page, koffie perla, fanta, pastasaus, appelmoes als je er iets terug voor wil!
Oud 09-05-2012, 15:08
Verwijderd
Tussen een verhaal verzinnen en het ook leuk en boeiend opschrijven zit nogal een verschil. JK Rowling kan het naar mijn mening allebei.
Dan Brown (al heb ik alleen de Nederlandse vertaling gelezen) kan het dus niet.
Oud 09-05-2012, 15:08
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends.

Kom zeg, dat schrijf je toch niet op.

Ik trek mijn conclusies weliswaar te snel en gebaseerd op te weinig informatie, maar ik trek ze wel!
Oud 09-05-2012, 15:09
Verwijderd
Ooit ga ik een boek schrijven.
Oud 09-05-2012, 15:10
Verwijderd
Ja, iedereen zegt dat. Ik ben ook al 4 keer aan een boek begonnen, maar als ik dan (jaren later) teruglees wat ik geschreven heb denk ik gat-ver-damme.
Oud 09-05-2012, 15:11
Verwijderd
Eigenlijk lees ik mijn krabbels van een paar jaar geleden zonder schaamte terug
Oud 09-05-2012, 15:12
Verwijderd
Er zijn een aantal schrijfsels die ik met enige trots teruglees, dat wel.

Maar mijn poging tot een boek vind ik nu echt :'''''). Maar joh, ik was 14 ofzo toen ik daaraan begon, dus waar hebben we het eigenlijk over.
Oud 09-05-2012, 15:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ben het wel met Sappie eens dat 't taalkundig her en der bepaald niet elegant geschreven is heurrrr.
Wat ik me herinner is dat het vooral heel beschrijvend is geschreven. Dat ie beschrijft hoeveel bramenstruiken er op de weg staan waar Frodo langsloopt als ie naar de bakker gaat, ofzo.

Je denkt misschien van 'GET ON WITH IT' als ie schrijft dat de parkiet in de boom op 100 m van Frodo's crib een rode vacht heeft en dat ie alleen zijn eitjes in de winter beschermt, terwijl Gandalf binnen aan het vertellen is dat Sauron best wel dood moet. Dan wil je geen complete geschiedenis over de roodgevlekte bosparkiet, nee. Maar om dat nou gelijk af te doen als 'hij kan niet schrijven', mwah.
Oud 09-05-2012, 15:14
Verwijderd
Maarja, wat is 'kunnen schrijven'.
Oud 09-05-2012, 15:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends.

Kom zeg, dat schrijf je toch niet op.

Ik trek mijn conclusies weliswaar te snel en gebaseerd op te weinig informatie, maar ik trek ze wel!
Behalve dat die eerste twee zinnen beter lopen als één zin, zie ik geen onleesbaar stukje proza. Die laatste zin is zelfs best mooi.
Oud 09-05-2012, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Wat ik me herinner is dat het vooral heel beschrijvend is geschreven. Dat ie beschrijft hoeveel bramenstruiken er op de weg staan waar Frodo langsloopt als ie naar de bakker gaat, ofzo.

Je denkt misschien van 'GET ON WITH IT' als ie schrijft dat de parkiet in de boom op 100 m van Frodo's crib een rode vacht heeft en dat ie alleen zijn eitjes in de winter beschermt, terwijl Gandalf binnen aan het vertellen is dat Sauron best wel dood moet. Dan wil je geen complete geschiedenis over de roodgevlekte bosparkiet, nee. Maar om dat nou gelijk af te doen als 'hij kan niet schrijven', mwah.
Nou, ik dacht her en der meer "Misschien moet je 'ns meerdere zinnen proberen in plaats van verschillende hoofdstukken in één zin, joh!"
Oud 09-05-2012, 15:19
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Behalve dat die eerste twee zinnen beter lopen als één zin, zie ik geen onleesbaar stukje proza. Die laatste zin is zelfs best mooi.
Het is een pretentieuze plattitude.
Oud 09-05-2012, 15:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het is een pretentieuze plattitude.
Oh, ik dacht dat je het taalkundig lelijk vond. Maar het is meer de pretentie erachter? Ja, ik geef toe dat het nogal pretentieus en zweverig klinkt. Daar moet je van houden. Maar taalkundig gezien is Tolkien geen onbeholpen mongool.
Oud 09-05-2012, 15:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ken een nurse practitioner. Ze is erg werkverslaafd want ze is zorgmanager in een verpleeghuis, daarnaast 1,5 dag per week nurse practitioner in een academisch ziekenhuis en ze werkt gemiddeld nog 3 avonddiensten als hoofd in een verzorgingshuis (gaat ze direct van de ene baan naar de andere) en in het weekend werkt ze voor privé thuiszorg voor terminale patienten. Daarnaast doet ze ook heel vaak cursussen Ze zegt dat ze maar 4 uur slaap nodig heeft ongeacht wat ze doet.
Jeetje, werkverslaafd? Eerder onmogelijk! Hoe krijgt ze dat in hemelsnaam voor elkaar, zo veel uren zitten er toch niet in een week?
Oud 09-05-2012, 15:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, ik dacht dat je het taalkundig lelijk vond. Maar het is meer de pretentie erachter? Ja, ik geef toe dat het nogal pretentieus en zweverig klinkt. Daar moet je van houden. Maar taalkundig gezien is Tolkien geen onbeholpen mongool.
Zijn statige taalgebruik draagt bij aan de pretentie. Hij schrijft altijd alsof hij heel veel te vertellen heeft, terwijl dat nooit zo is.
Oud 09-05-2012, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Maarja, wat is 'kunnen schrijven'.
En dat is de vraag waar het nu eigenlijk om draait . Maar die is niet zo maar te beantwoorden, nee nee.
Oud 09-05-2012, 15:45
Verwijderd
Ik denk dat als Sarah ooit een boek zou schrijven, dat ik dat wel zou kunnen waarderen . Want ik moet altijd lachen als Sarah hier schrijft over wat ze denkt. Nu is lachen niet bepaald altijd een criterium voor een goede tekst, maar bij Sarah wel, omdat het vooral door het gebruik van taal is dat je moet lachen om de situatie.
Oud 09-05-2012, 15:51
Verwijderd
Adobe heeft kritieke beveiligingslekken in Photoshop, Illustrator en Flash gedicht, maar de patch is er alleen voor klanten die upgraden naar Photoshop CS6. Klanten die niet upgraden, wordt geadviseerd om niet op verdachte links te klikken.

edit: CS5.5 is ergens halverwege 2011 op de markt gebracht. Kopers daarvan kunnen van Adobe kleptyfus krijgen en moeten maar upgraden (lees: BUY MOAR) als ze het halfbakken produkt met ernstige security flaws willen opkalefateren.

Laatst gewijzigd op 09-05-2012 om 16:01.
Oud 09-05-2012, 15:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Godver, ik belde voor een baan en die is al vergeven, maar hij moet de advertentie er nog afhalen
Oud 09-05-2012, 15:55
Verwijderd
Stom Pheebs
Oud 09-05-2012, 16:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja nogal! Stomme Italiaan.
Oud 09-05-2012, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Adobe heeft kritieke beveiligingslekken in Photoshop, Illustrator en Flash gedicht, maar de patch is er alleen voor klanten die upgraden naar Photoshop CS6. Klanten die niet upgraden, wordt geadviseerd om niet op verdachte links te klikken.

edit: CS5.5 is ergens halverwege 2011 op de markt gebracht. Kopers daarvan kunnen van Adobe kleptyfus krijgen en moeten maar upgraden (lees: BUY MOAR) als ze het halfbakken produkt met ernstige security flaws willen opkalefateren.

Maar is het niet gewoon zo dat die update later nog komt?
Oud 09-05-2012, 16:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mmmmmmmm honing /random
Oud 09-05-2012, 16:04
Verwijderd
Citaat:

Maar is het niet gewoon zo dat die update later nog komt?
Eh, 't is een statement van Adobe zélf.
Oud 09-05-2012, 16:07
Turk February
Turk February is offline
In een gamerecensie die ik moet recenseren heet een kopje over hoe gemakkelijk het allemaal is: 'een aap kan de was doen.'
Oud 09-05-2012, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat als Sarah ooit een boek zou schrijven, dat ik dat wel zou kunnen waarderen . Want ik moet altijd lachen als Sarah hier schrijft over wat ze denkt. Nu is lachen niet bepaald altijd een criterium voor een goede tekst, maar bij Sarah wel, omdat het vooral door het gebruik van taal is dat je moet lachen om de situatie.

Ik schrijf eigenlijk nooit zo veel meer qua verhalen enzo, omdat ik het frustrerend vind dat ik dingen schrijf die ik zelf niet zou hoeven lezen
Oud 09-05-2012, 16:10
Verwijderd
Citaat:
ik: hallo, ik wil wat overleggen over patient Y, die onder behandeling is bij dr. X, ik heb een aantal vragen.
telefoniste: kunt u morgen terugbellen want ik ben stagiaire en ik weet niet wat ik moet doen.
ik: kun je me niet misschien doorverbinden met dr X?
telefoniste: ohja, ik zal even kijken of dat kan
Ik hoop dat ze veel leert van haar stage.

Laatst gewijzigd op 09-05-2012 om 16:28.
Oud 09-05-2012, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mmmmmmmm honing /random
Honing bederft eigenlijk nooit! /random
Oud 09-05-2012, 16:23
Verwijderd
Honing is vies.
Oud 09-05-2012, 16:23
Martiño
Martiño is offline
Argh kut, door die regenbui van zojuist is mn badkamer weer eens overstroomd. Kan ik weer gaan dweilen fijn thuiskomen zo
Oud 09-05-2012, 16:26
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Jeetje, werkverslaafd? Eerder onmogelijk! Hoe krijgt ze dat in hemelsnaam voor elkaar, zo veel uren zitten er toch niet in een week?
Ze zei dat het niet ongewoon is dat ze dagen van 15 uur of langer maakt.
Oud 09-05-2012, 16:27
Verwijderd
honing

Alleen 1 x vond ik honing vies. Ik had ijsbergsla en wou honingmosterddressing eroverheen doen, maar ik had geen mosterd en ook geen citroensap en ook geen olijfolie, dus deed ik er honing overheen. De eerste blaadjes sla waren heel lekker, maar het ging me steeds meer tegenstaan en ik kreeg echt de kom niet leeg

Afgezien daarvan, honing
Oud 09-05-2012, 16:27
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ik hoop dat ze veel leert van haar stage.
Oud 09-05-2012, 16:28
Turk February
Turk February is offline
Honing, mits met mate, is lekker om op te eten. Ik begrijp niet zo goed dat mensen het op hun brood smeren, maar als je bijvoorbeeld iets in je thee wil, of iets met tijm bij lam wil maken, is honing je man.
Oud 09-05-2012, 16:29
Verwijderd
Ham met honing of geitenkaas met honing is lekker op brood
Oud 09-05-2012, 16:30
Verwijderd
Of soms als je zo'n heel dun half broodkorstje hebt, dan is het ook lekker om daar honing op te doen en dan even te wachten zodat het versuikert. Daarna is het net of je een plakje suiker eet.
Oud 09-05-2012, 16:32
Zeppelin
Zeppelin is offline
Honing op brood
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Of soms als je zo'n heel dun half broodkorstje hebt, dan is het ook lekker om daar honing op te doen en dan even te wachten zodat het versuikert. Daarna is het net of je een plakje suiker eet.
Dat lijkt me niks, een plakje suiker.

Maar ik wil wel een keer honing bij de gebakken banaan stoppen.
Verwijderd
Maar hoe kom je aan een plakje suiker?

Ik hou van zoet
Ik heb ook nooit begrip voor mensen die baklava te zoet vinden. En dan vooral niet voor mensen die zeggen 'baklava vind ik te zoet, al die honing' want baklava wordt gemaakt met siroop, niet met honing.
Oud 09-05-2012, 16:35
Verwijderd
Op schaal van fietsbel tot literfles Coca Cola scoort honing een TX-82 bij mij.
Oud 09-05-2012, 16:36
Verwijderd
Ik ben benieuwd of fietsbel of literfles Coca Cola de meest gunstige uitkomst is.
Oud 09-05-2012, 16:37
Verwijderd
Ik krijg Baklava echt niet weg, trouwens. Brrr.

Citaat:
Ik ben benieuwd of fietsbel of literfles Coca Cola de meest gunstige uitkomst is.
De cola, natuurlijk. Gekkie.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten