Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee ik snap wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik dit "milieuvriendelijk" vind. Ik dacht inderdaad meer aan uitstoot vervoer en zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En qua oplossingen.. de kweekhamburger is in opkomst toch ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Aardappels zorgen dat ik veel meer een baksteen in mijn maag gevoel heb dan rijst of pasta. Daarna kan ik sneller sporten zonder er last van te krijgen.
|
Mijn vriend rent marathons en hij eet drie uur voor een wedstrijd het liefst pasta. En als het zou kunnen het liefst elke dag ervoor ook. Toen ik nog aan de balletacademie studeerde at ik vaak soepen, salades of groente zonder rijst als licht voedsel voor training en dan in de avond pasta met lekker veel kaas.
En van vaste dagen voor bepaalde gerechten zou ik gek worden. Ik heb wel vaak dat ik ongeveer altijd dezelfde verschillende soorten gerechten in een week maak, die plan ik dan wel een beetje ivm leftovers gebruiken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Drie uur voor een marathon, dan hebben we het naar mijn mening niet meer over "vlak voor het sporten".
![]() ![]() Ik weet niet hoe het bij Daantje zat, maar bij mij was het punt destijds juist dat er tussen het thuiskomen van werk (zeker inclusief koken) en het sporten (veel) minder dan drie uur zat. Lekker verantwoord pasta op tijd nuttigen kon dus niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sporters hebben juist veel koolhydraten nodig. En tja of het licht of zwaar verteerbaar is hangt natuurlijk ook af van of je volkoren of witte pasta/rijst/brood neemt en wat je er allemaal bij eet, soit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had laatst in zo'n zak 2 heel schattige wortels die helemaal in elkaar verstrengeld waren, net kunst ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Toen de organisatie waar ik toen voor werkte, overgenomen wilde worden, moest de overnameprijs opgedreven worden. Het eerste wat we afgestoten hebben waren al die vernieuwende projecten, onder andere in het westland ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben er overigens van overtuigd dat alle beetjes helpen, dus als mijn huisgenoot me vertelt dat 'ie zijn afval naar het inzamelpunt heeft gebracht in plaats van de zak in de ondergrondse te flikkeren, ben ik al enthousiast
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Stond een paar weken terug een heel stuk over in het NRC;
"Op de Nationale Waterspaardersdag riep de Unie van Waterschappen op tot korter douchen: „Zuinig en bewust omgaan met water is essentieel.” En volgens duurzaamthuis.nl: „Wil je vandaag nog met duurzaamheid aan de slag? Dan is misschien wel de belangrijkste stap het besparen op water in en rondom het huis.” Dit alles is misleidend. Want douchen, theezetten, wassen, afwassen, de wc doortrekken, tandenpoetsen, auto wassen, de planten water geven, de tuin sproeien en watergebruik in kantoren: ze vormen samen slechts 1 procent van onze totale watervoetafdruk. De rest, 99 procent (!!), zit in het water dat gebruikt wordt voor het produceren van onze consumptiegoederen. Van ons eten zijn vooral dierlijke producten de boosdoener: die zijn verantwoordelijk voor maar liefst 43 procent van onze water-voetafdruk. De productie van veevoer vergt heel veel water, en daardoor is het waterverbruik voor een enkele biefstuk 3.000 liter, en vergt onze dagelijkse vleesconsumptie gemiddeld duizend liter water per persoon. Plantaardig eten met dezelfde voedingswaarde kost 200 liter water, en wie een dag geen vlees eet bespaart dus 800 liter water op eten. De website duurzaamthuis.nl zou dus moeten zeggen: „Wil je vandaag nog met duurzaamheid aan de slag? Dan is de belangrijkste stap anders eten en drinken.” |
![]() |
|
Dat vind ik erg interessant en daar had ik eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan. Ik wou sowieso al wat minderen met m'n vleesgebruik (al valt het nog best mee, ik eet voornamelijk kip), maar dit geeft me wel aanleiding om er beter op te letten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Heeft iemand hier de ultieme tip om dat zure/wrange van zelfgemaakte tomatensoep weg te krijgen zonder dat ie gelijk heel zoet wordt? Ik heb suiker, honing en pesto geprobeerd maar nog steeds niet dé oplossing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik at vandaag tempeh, gemarineerd in ketjap/olie/citroensap/ketchup/chilipepers/honing/kruidenmix, met een shitload aan prei, sperziebonen, broccoli, paprika en ui. Was top. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|