Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2013, 19:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Daar zijn kinderen toch voor? Beetje als van die kanaries in een mijn. Als je kind doodgaat neuk je er toch gewoon een nieuwe bij?
Uiteraard, fucking handig
Oud 06-03-2013, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Waarom gebruikt iedereen 'omnomnom' ineens verkeerd de laatste tijd?
Sann heeft gewoon de dag opgepeuzeld ende -smikkeld.
Oud 06-03-2013, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Nou het lijkt me vrij logisch dat ik die kinderen niet echt dood wens.
Mja, misschien wel.
Oud 06-03-2013, 19:57
Verwijderd
Ik denk dat ik misschien toch maar gewoon ga slapen, en dan word ik maar vroeg wakker, dat zie ik dan wel weer.
Oud 06-03-2013, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard, fucking handig
haha woordgrap ;d;;d;D;
Oud 06-03-2013, 20:01
Verwijderd
Citaat:
<3 kusje terug lieverd, hoe gaat het?

Taalontwikkeling is dat
't Gaat. Beetje mijn dag verplicht aan een -verplichte!!~!~!~!!- dag Duitse taal en cultuur ter voorbereiding van het werkbezoek en in de stress over al mn planningen en zo, dat wel. Maar minder extreem moe.
Heb je al een scriptieonderwerp?
Oud 06-03-2013, 20:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Sann heeft gewoon de dag opgepeuzeld ende -smikkeld.
Oh, dus dan is 'Pluk de dag' net zoiets als 'Pluk een appel'.
I schnapp it.
Oud 06-03-2013, 20:02
Verwijderd
Oh, maar ik probeer er ook heel erg op te letten dat ik nergens in de weg sta hoor, maar soms doe je dat gewoon onbedoeld! Ik probeer in supermarkten altijd op handige plaatsen te gaan staan als ik even moet nadenken bijvoorbeeld, maar dan sta je gewoon zo bizar snel in de weg niet normaal.
Oud 06-03-2013, 20:05
Verwijderd
Citaat:
't Gaat. Beetje mijn dag verplicht aan een -verplichte!!~!~!~!!- dag Duitse taal en cultuur ter voorbereiding van het werkbezoek en in de stress over al mn planningen en zo, dat wel. Maar minder extreem moe.
Heb je al een scriptieonderwerp?
Goed zo.

Een beetje Ik moet alleen uitzoeken of er niet al te veel over geschreven is.

Maar ik ga sowieso uitlopen op faillissementsrecht (ik dacht dat ie in periode 4 werd aangeboden, maar pas in periode 1 ) dus ik heb tot november En eigenlijk vind ik dat wel fijn
Oud 06-03-2013, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Oh, dus dan is 'Pluk de dag' net zoiets als 'Pluk een appel'.
I schnapp it.
Tenzij de appel al dan niet ver van de boom is gevallen, dan volstaat rapen, die natuurlijk niet gaar zijn.
Oud 06-03-2013, 20:07
Verwijderd
Oh ja ik wil schrijven over het wetsvoorstel voor de nieuwe BOPZ (waar ze 30 jaar over gedaan hebben, de huidige : en nu is ie toch niet goed dus moet er weer een nieuwe komen) waarin ze verslaafden gelijk willen stellen aan mensen met een psychische stoornis, waardoor ze bij acuut gevaar dus onvrijwillig opgenomen kunnen worden in een psychiatrisch ziekenhuis waar vervolgens lang niet altijd faciliteiten zijn om ze te helpen, terwijl dat het hele doel van de wet is (kort door de bocht)
Oud 06-03-2013, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Tenzij de appel al dan niet ver van de boom is gevallen, dan volstaat rapen, die natuurlijk niet gaar zijn.
De spreekwoordelijke rapen natuurlijk! Anders heb je de poppen aan het dansen!
Oud 06-03-2013, 20:10
Verwijderd
Maar hoe weet ik dat het niet tien jaar oud is!
Verwijderd
Of misschien over de rechtspraktijk waarin voor zwervers die overlast veroorzaken een voorlopige machtiging wordt gegeven tot opname in een psychiatrisch ziekenhuis om ze maar even van straat te halen
Verwijderd
Ik heb iig wat ideeen dus, dus ik moet even gaan researchen + overleg met docent plannen.
Oud 06-03-2013, 20:11
Verwijderd
Sann ik had gisteren nog les medisch recht! En toen heb ik aan je gedacht!
Oud 06-03-2013, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Sann ik had gisteren nog les medisch recht! En toen heb ik aan je gedacht!
Krijgen jullie ook stof uit Leenen? Want ik hoorde dat die handboeken ook onder medici gebruikt worden.
Oud 06-03-2013, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Of misschien over de rechtspraktijk waarin voor zwervers die overlast veroorzaken een voorlopige machtiging wordt gegeven tot opname in een psychiatrisch ziekenhuis om ze maar even van straat te halen
Weet je dat dat vroeger heel normaal was? Het psychiatrisch ziekenhuis in Rekem heeft een klein museum over de geschiedenis. Vroeger werden daklozen en zwervers gedwongen opgenomen in een psychiatrische instelling om ze van straat te houden. Verplegers waren meer bewakers en droegen ook zulke uniformen. Ze kregen voor werkjes die ze verrichtten geld dat enkel geldig was in het 'ziekenhuis' zodat ze nergens anders naartoe konden.
Oud 06-03-2013, 20:14
Verwijderd
Ik heb zelfs nog terloops genoemd dat ik een rechtstudent kende die de wet bopz een zooitje vond

Wij kregen nu gewoon een workshop. Een jurist/arts (ja srsly) heeft twee uur met ons groepje gepraat over vooral de wgbo en we hebben wat tuchtrechtcasussen besproken.
Oud 06-03-2013, 20:15
Verwijderd
Oh en één van de bezigheidstherapieën was een zak bruine en witte bonen scheiden. Als je klaar was, werden ze weer gehusseld en mocht je opnieuw beginnen.
Oud 06-03-2013, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Oh en één van de bezigheidstherapieën was een zak bruine en witte bonen scheiden. Als je klaar was, werden ze weer gehusseld en mocht je opnieuw beginnen.
Dat was een van mijn lievelingstaakjes op de peuterspeelzaal
Oud 06-03-2013, 20:17
Verwijderd
Je komt wat bizarre en enge dingen te weten over de aanpak in de psychiatrie toen. Ik ben blij dat mijn inzinking in deze tijd is gebeurd.
Oud 06-03-2013, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Weet je dat dat vroeger heel normaal was? Het psychiatrisch ziekenhuis in Rekem heeft een klein museum over de geschiedenis. Vroeger werden daklozen en zwervers gedwongen opgenomen in een psychiatrische instelling om ze van straat te houden. Verplegers waren meer bewakers en droegen ook zulke uniformen. Ze kregen voor werkjes die ze verrichtten geld dat enkel geldig was in het 'ziekenhuis' zodat ze nergens anders naartoe konden.
Het gebeurt dus nog steeds en dat stuit me enorm tegen de borst.

Ook hebben rechters vrij veel moeite met 'psychische stoornis' en vinden ze veel gedrag dat niet voldoet aan de norm daar ook al onder vallen. Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn genoeg zaken bekend.

Citaat:
Ik heb zelfs nog terloops genoemd dat ik een rechtstudent kende die de wet bopz een zooitje vond

Wij kregen nu gewoon een workshop. Een jurist/arts (ja srsly) heeft twee uur met ons groepje gepraat over vooral de wgbo en we hebben wat tuchtrechtcasussen besproken.
En wat vond hij?

Ah tuchtrecht zijn wij nog niet, dus je loopt al voor
Oud 06-03-2013, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Het gebeurt dus nog steeds en dat stuit me enorm tegen de borst.

Ook hebben rechters vrij veel moeite met 'psychische stoornis' en vinden ze veel gedrag dat niet voldoet aan de norm daar ook al onder vallen. Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn genoeg zaken bekend.
Ja, er zullen nog genoeg dingen niet gaan zoals het hoort. Maar voor depressielijders zijn dit wel betere tijden als je het bekijkt door de jaren heen.

Studeer jij iets met psychologie ofzo? Of recht?
Oud 06-03-2013, 20:21
Verwijderd
Ik heb dat niet echt tegen de jurist/arts gezegd maar tegen degene die naast me zat

Ja tuchtrecht is voor ons natuurlijk vaak het belangrijkst, huisartsen krijgen in absolute zin ruimschoots de meeste tuchtrechtzaken en in relatieve zin als 2e na psychiaters. Maar het ging er vooral over wat je opgelegd kan worden en dat je altijd alles alles alles moet opschrijven wat je doet en zegt.
Oud 06-03-2013, 20:22
Verwijderd
Oud 06-03-2013, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, er zullen nog genoeg dingen niet gaan zoals het hoort. Maar voor depressielijders zijn dit wel betere tijden als je het bekijkt door de jaren heen.

Studeer jij iets met psychologie ofzo? Of recht?
Rechten En gezondheidsrecht is mijn lievelingsvak ALLERTIJDEN. In week 1 besloot ik al dat ik daar m'n leven wel aan wilde wijden (dat is nu 3 weken geleden )

Citaat:
Ik heb dat niet echt tegen de jurist/arts gezegd maar tegen degene die naast me zat

Ja tuchtrecht is voor ons natuurlijk vaak het belangrijkst, huisartsen krijgen in absolute zin ruimschoots de meeste tuchtrechtzaken en in relatieve zin als 2e na psychiaters. Maar het ging er vooral over wat je opgelegd kunt worden en dat je altijd alles alles alles moet opschrijven wat je doet en zegt.
Ah

En ja Ik vind tuchtrecht sowieso gaaf, niet zitten wachten tot rechters iets zeggen maar het binnen je eigen beroepsgroep regelen
Oud 06-03-2013, 20:26
Verwijderd
Ik heb ook een tijdje recht gehad, erfrecht was naar. Vruchtgebruik en percentage erfenis berekenen in de meest complexe gezinssituaties, manmanman.
Oud 06-03-2013, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Goed zo.

Een beetje Ik moet alleen uitzoeken of er niet al te veel over geschreven is.

Maar ik ga sowieso uitlopen op faillissementsrecht (ik dacht dat ie in periode 4 werd aangeboden, maar pas in periode 1 ) dus ik heb tot november En eigenlijk vind ik dat wel fijn
Oh dat klinkt wel fijn ja!
Oud 06-03-2013, 20:31
Verwijderd
Valt jullie niks op ofzo
Oud 06-03-2013, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Oh ja ik wil schrijven over het wetsvoorstel voor de nieuwe BOPZ (waar ze 30 jaar over gedaan hebben, de huidige : en nu is ie toch niet goed dus moet er weer een nieuwe komen) waarin ze verslaafden gelijk willen stellen aan mensen met een psychische stoornis, waardoor ze bij acuut gevaar dus onvrijwillig opgenomen kunnen worden in een psychiatrisch ziekenhuis waar vervolgens lang niet altijd faciliteiten zijn om ze te helpen, terwijl dat het hele doel van de wet is (kort door de bocht)
Dat heeft dan 30 jaar stilgelegen, daar is echt niet 30 jaar aan gewerkt. En ja, haha, oh de heilstaat als alle wetten eens goed werkten voor het doel waarvoor ze worden opgesteld.

Citaat:
Hmmm misschien weet mijn vader daar nog wel wat praktijkinfo over!
Oud 06-03-2013, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Valt jullie niks op ofzo
Mij wel, maar dat is niet zo moeilijk
Verwijderd

Deze mensen zijn geboren in de 19e eeuw. De foto's zijn dit jaar gemaakt.
Verwijderd
Citaat:
Valt jullie niks op ofzo
Oh wacht forumbaas.
Verwijderd
Citaat:
Valt jullie niks op ofzo
oeh je bent forumbaas!
Oud 06-03-2013, 20:33
Verwijderd
Mijn grootouders waren vorig jaar 65 jaar getrouwd. Zaterdag vertelde oma over een koppel dat al 75 jaar getrouwd was. Onvoorstelbaar.
Oud 06-03-2013, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Valt jullie niks op ofzo
Oud 06-03-2013, 20:37
Verwijderd
Kijk, heel veel puppies

In puppies geloof ik sowieso wel, ik heb er een paar weken geleden nog een gezien
Oud 06-03-2013, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft dan 30 jaar stilgelegen, daar is echt niet 30 jaar aan gewerkt. En ja, haha, oh de heilstaat als alle wetten eens goed werkten voor het doel waarvoor ze worden opgesteld.

Hmmm misschien weet mijn vader daar nog wel wat praktijkinfo over!
Nou ja, de tweede kamer wist vooral niet wat ze wilden. De 30 jaar was vooral 30 jaar in de kamer schreeuwen dat het aangepakt moest worden. Maar goed, lekker schelden op de wetgever lijkt me wel wat

Citaat:
Oh wacht forumbaas.
Citaat:
oeh je bent forumbaas!
Oud 06-03-2013, 20:43
Verwijderd
Ik heb nu besloten dat ik toch wel echt wil slapen, maar mijn buurman heeft zijn muziek nog heel hard staan en ik vind het een beetje belachelijk om te gaan vragen om zijn muziek uit te zetten omdat ik om kwart voor tien wil slapen. Hm.
Oud 06-03-2013, 20:44
Verwijderd
Oh zo ja. Ach, er staan ook wetsvoorstellen op de rol die al 75 jaar oud zijn en zo. Van die indieners die de TK uit gingen en het stokje nooit overdroegen en dan weten de nieuwe leden ook niet zo goed wat ze er mee moeten en blijft 't maar 'hangen'. Leuke statistiekruis leveren die krengen op.
Oud 06-03-2013, 20:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Valt jullie niks op ofzo
Ik wist 't serieus niet, maar natuurlijk vind ik 't harstikke fucking tof.
Oud 06-03-2013, 20:49
Verwijderd
Deze mensen zijn getrouwd in 1933
Oud 06-03-2013, 20:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
[afbeelding]
<33
Oud 06-03-2013, 20:53
Verwijderd
Citaat:
statistiekruis
Mijn brein wist even niet helemaal wat het hiermee moest. Ik vroeg me af wat een statie-kruis (geen idee wat het is, ik dacht aan iets met een paus) met de rest van je post te maken had

En Sarah: 80 jaar getrouwd? Wow.

Overigens is het heel lastig tot onmogelijk een kaart te vinden voor 65 jaar getrouwd. Van die kaartjes met draaischijven zijn de beste optie.

En nu ga ik slapen. Of in bed liggen/hangen.
Oud 06-03-2013, 21:08
Verwijderd
Hmm, een Portal-film en een Half Life-film. Van J.J. Abrams nog wel. Het zal mij benieuwen.
Oud 06-03-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
In puppies geloof ik sowieso wel
Oud 06-03-2013, 21:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb nu besloten dat ik toch wel echt wil slapen, maar mijn buurman heeft zijn muziek nog heel hard staan en ik vind het een beetje belachelijk om te gaan vragen om zijn muziek uit te zetten omdat ik om kwart voor tien wil slapen. Hm.
Vind ik niet hoor! Je muziek zo keihard zetten is op elk moment van de dag niet zo fijn voor buren. Toch?

Citaat:
[afbeelding]
Omg <3
Oud 06-03-2013, 21:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
En sann, wat goed! Gefeliciteerd
Oud 06-03-2013, 21:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
M'n vader en broer kwamen net de loopband brengen en damn wat een enorm ding! Wel een beetje jammer van mijn mooie slaapkamer. Maar wie weet lukt het me nu wel om beter te trainen.

Regels voor berichten