Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Jongens, even een vraagje. Kennen/gebruiken jullie het woord 'tut' als in de betekenis van 'speen'?
Ja. Ik dacht dat het Vlaams was. Hier in Vlaanderen heb ik het woord speen namelijk nog nooit horen gebruiken. Het gaat altijd over 'Haalt dienen tut uit uwen mond' bij oudere kinderen ^^
Ik ken tut ook als tutje (nerderig meisje) en een modetutje (modepoppetje).
En de vriendelijkere versie van trut.

Citaat:
En nu wil ik chocola, maar ik heb al mijn paaschocolade al opgegeten
Er staat hier een zakje paaschocolade en er zitten kipjes en lammetjes in! En een haasje halfomhalf zoals die halve witte pauw op F&F! En een klokje en een eitje, maar deed ik niet ooooooooooooooooooh over

Citaat:
Mwah, dat vind ik niet hoor.

En door jouw post schiet me ineens binnen dat ik dit jaar nog geen paaseitje gegeten heb. Heel dat pasen is sowieso een beetje aan me voorbij gegaan
Doet me denken aan dat ik paaseieren had geschilderd omdat jij op Pasen op bezoek kwam Niet dat ik dat normaal doe, maar ik vond het toen wel leuk ^^

Citaat:
En tering, de huidige stagiaire pp mijn werk slaat ook alles zeg, wat een verschrikkelijk kind.
Waarom?

Citaat:
Wat doet ze?
En ik ben gelukkig niet het enige aagje!

Toetsenborden <3 Ik hoop dat ze morgen bellen dat ik mijn pc kan komen halen. Sowieso is een toetsenbord al fijner dan de tablet, maar dit toetsenbord is zo nieuwig met kleine, dunne, gevoelige toetsjes en mijn lange nagels raken wel per ongeluk de verkeerde letters aan.
Advertentie
Oud 02-04-2013, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Wat doet ze?
Niks, dat is het punt. NUL eigen initiatief (niet eens de vraag of ze nog wat kan doen, maar dom voor zich uit zitten kijken), ze praat alleen maar in gebiedende wijs tegen de cliënten ("flippie, bord." "Flappie, zit!" "Dingetje, doe uit!") terwijl daar helemaal geen reden voor is en neemt helemaal geen verantwoordelijkheid. Ze was met een paar cliënten en de vrijwilliger weggeweest en een van de cliënten had een verkeerde, te kleine jas aan. Ik vroeg waarom dat zo was en ze reageerde met "oh ja, weet ik niet. Ik had het wel gezien maar toen waren we al buiten en ik weet niet wie haar de jas aan heeft gedaan maar ik was het niet." Toen ik aangaf dat het wel belangrijk was dat ze har eigen jas aan had, schoot ze helemaal in de verdediging en riep ze wel zes keer dat zij haar niet die jas had aangetrokken. Die aanvallende defensieve manier van communiceren trek ik heel slecht. Het kan best zijn dat het je doelgroep niet is, maar dan zet je je er over heen en kun je alsng proberen er het beste van te maken. Iets wat zij duidelijk nog niet snapt
Oud 02-04-2013, 21:44
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar miekje wat noem je jezelf vaak streber of nerd dat is een beetje gek icm mbo. Je P halen in een jaar is standaard voor mensen die niet extra gaan puberen zodra ze van de middelbare school komen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Oud 02-04-2013, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
*verhaal*
Oh, dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk irritant
Oud 02-04-2013, 21:57
Miekje*
Miekje* is offline
Ok, 11 uur klaar zijn gaat niet helemaal lukken Maar dat komt omdat ik teveel op internet heb rondgehangen.
Oud 02-04-2013, 22:16
Miekje*
Miekje* is offline
Klaar en slaaptijd. Toedels!
Oud 02-04-2013, 22:17
Verwijderd
Truste!
Oud 02-04-2013, 22:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
pfff mijn harmoniehuiswerk komt echt niet af ofzo.
Oud 02-04-2013, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Jongens, even een vraagje. Kennen/gebruiken jullie het woord 'tut' als in de betekenis van 'speen'?
Tutties of fuppies waren vroeger een rage (en nu nog binnen de rave scene) het waren plastic speentjes die je om een koort om je nek kon dragen

daar ken ik ze van, anders niet
Oud 02-04-2013, 23:51
Verwijderd
de ouwe geile mannetjes moeten me wel hebbem vannacht. Ik ging een man verschonen en moest over hem heenhangen, hij gaf een paar petsen op mijn reet. Ik reageerde niet en blijkbaar is hij dat niet gewend want zijn reactie was 'ik sla op je kont hoor?' Ik zei nou nou arie wat ben je toch een perverseling. Hij moest hard lachen en stopte direct. Een andere man vroeg of ik naast hem kwam liggen 'met mijn guitige bekkie' en weer een ander probeerde me te zoenen. Was ik maar net zo populair onder mijn leeftijdsgenoten.
Oud 02-04-2013, 23:52
Verwijderd
Citaat:
de ouwe geile mannetjes moeten me wel hebbem vannacht. Ik ging een man verschonen en moest over hem heenhangen, hij gaf een paar petsen op mijn reet. Ik reageerde niet en blijkbaar is hij dat niet gewend want zijn reactie was 'ik sla op je kont hoor?' Ik zei nou nou arie wat ben je toch een perverseling. Hij moest hard lachen en stopte direct. Een andere man vroeg of ik naast hem kwam liggen 'met mijn guitige bekkie' en weer een ander probeerde me te zoenen. Was ik maar net zo populair onder mijn leeftijdsgenoten.
hoe oud ben je dan :$
Oud 03-04-2013, 00:16
Carn
Carn is offline
zo, kek artbookje aangeschaft. paranoide naamzoek, en ander tekenvolk.
Oud 03-04-2013, 01:24
Verwijderd
Citaat:
hoe oud ben je dan :$
27
Oud 03-04-2013, 01:40
Verwijderd
Citaat:
27
daar is vast wel wat in te vinden toch
Oud 03-04-2013, 01:59
Verwijderd
Ik heb nogal specifieke voorkeuren.
Oud 03-04-2013, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nogal specifieke voorkeuren.
hij moet een eenhoorn in de schuur hebben staan?
Oud 03-04-2013, 05:30
Verwijderd
heuj goed nieuws voor transgenders op de radio
Oud 03-04-2013, 05:36
Verwijderd
Welk station? Of liever nog: welk nieuws?
Oud 03-04-2013, 08:06
Verwijderd
Waarschijnlijk dat t makkelijker wordt voor transgenders om hun geslacht bij de burgerlijke stand te veranderen. Voortaan hoeft er geen operatie of hormonen meer te zijn geweest voordat dat mag, maar moet een deskundige het geslacht bevestigen. Was op t nieuws.
Oud 03-04-2013, 08:07
Verwijderd
Aargh winkels die andere openingstijden op de website zetten maar ze dan niet uitvoeren Daar sta je dan om 7.30, helemaal voor niks Kan ik straks nog eens terug
Oud 03-04-2013, 08:38
Verwijderd
Citaat:
daar is vast wel wat in te vinden toch
Dat valt best tegen, ook zonder specifieke voorkeuren. Blijkbaar is 'niet wanhopig en niet zo dom als het achtereind van een varken' te moeilijk. Laat staan dat ze geen kinderen zouden willen, veel mannen zeiken altijd over 'vrouwen met hun kinderwens' maar als het er op aankomt, willen ze zelf ook niet zonder.

Citaat:
Waarschijnlijk dat t makkelijker wordt voor transgenders om hun geslacht bij de burgerlijke stand te veranderen. Voortaan hoeft er geen operatie of hormonen meer te zijn geweest voordat dat mag, maar moet een deskundige het geslacht bevestigen. Was op t nieuws.
Oh wauw, dat is goed nieuws! Het was geen late 1 april-grap?
Oud 03-04-2013, 08:43
Verwijderd
Het was op NOS journaal, dus dat denk ik niet

Ik wil mijn haar invlechten en het likt best wel goed maar niet goed genoeg
Oud 03-04-2013, 09:21
Verwijderd
Ik heb het wetswijzigingsvoorstel hier voor me liggen ja, nice

Alleen de SGP en de PVV zijn tegen, joepie
Oud 03-04-2013, 09:22
Verwijderd
@Paranoide, de onvruchtbaarheidseis waarover je je zo boos maakt vervalt hiermee dus ook he
Oud 03-04-2013, 09:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jaa, goed zeg
Oud 03-04-2013, 09:27
Verwijderd
Goede voorstellen die Teeven, hij kwam ook al met het idee van 3 juridische ouders
Oud 03-04-2013, 09:30
Verwijderd
Ik krijg maar heel weinig mee over Nederlandse politiek, maar dat de PVV tegen dit voorstel is maakt me in één klap heel duidelijk waar iedereen zo hard over roept ^^ Geen weldenkend mens (en de SGP valt dan dus af) zou hier tegen kunnen zijn.

Oh, als mijn Nederlandse id in de bus ligt, zal ik me daar wel opnieuw in moeten gaan verdiepen, want dan sta ik weer geregistreerd en mag ik weer in Nederland stemmen.

En kijk!

Ik had niet gedacht dat ze die dingen nog maakten!
Oud 03-04-2013, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Goede voorstellen die Teeven, hij kwam ook al met het idee van 3 juridische ouders
3 juridische ouders?
Oud 03-04-2013, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het wetswijzigingsvoorstel hier voor me liggen ja, nice

Alleen de SGP en de PVV zijn tegen, joepie
Wat zijn de argumenten van de PVV, of staat dat er niet bij?
Oud 03-04-2013, 09:33
Verwijderd
Citaat:
@Paranoide, de onvruchtbaarheidseis waarover je je zo boos maakt vervalt hiermee dus ook he
Oud 03-04-2013, 09:35
Verwijderd
op Fok zitten blijkbaar ook nogal wat domme PVV-aanhangers: (of is dat een pleonasme)

Citaat:
Freaks of nature. Mannen met een vagina, laat me niet lachen. Sexueel gefrustreerde hopeloze gevallen, verder niks.
Citaat:
Zolang ze mij maar niet lastig vallen met hun afwijkende gedrag of geld kosten vind ik het best.
Citaat:
We zijn helemaal doorgeslagen hier !
En dat soort vindt ook nog dat ze gewoon kinderen mogen adopteren natuurlijk, ik moet er echt niet aan denken.
:')
Oud 03-04-2013, 09:37
Verwijderd

Door dat soort mensen word ik moordzuchtig.
Oud 03-04-2013, 09:42
Verwijderd
Ik kijk foto's van mensen met siliconenlippen.

Spoiler

Oud 03-04-2013, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn de argumenten van de PVV, of staat dat er niet bij?
De PVV vindt dat registratie gelijk moet zijn aan feiten. De SGP vindt "een man als moeder niet normaal". Wel liet de partij weten de problemen serieus te nemen.
Oud 03-04-2013, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Wel liet de partij weten de problemen serieus te nemen.
Ja, door voor die mensen te bidden zeker.
Oud 03-04-2013, 09:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat zijn sommige mensen er toch goed in zichzelf lelijk te maken
Oud 03-04-2013, 09:47
Verwijderd
Oh CR, ik heb een misschien domme vraag voor je. Ik had het met iemand over die tentoonstelling van Caillebotte, en hij dacht dat er misschien replica's zouden hangen. Maar als je naar een museum gaat mag je toch wel verwachten dat het de echte werken zijn?
Oud 03-04-2013, 09:47
Verwijderd
Citaat:
De PVV vindt dat registratie gelijk moet zijn aan feiten. De SGP vindt "een man als moeder niet normaal". Wel liet de partij weten de problemen serieus te nemen.
Welke problemen? De problemen waar transgenders tegenaan lopen of de transgenders als specifiek probleem?
Oud 03-04-2013, 09:48
Verwijderd
En oh CR, ik heb je verhaaltje gisteren nog gelezen. Fijn dat er in ieder geval nu wel iets mee gedaan wordt door een advocaat waar je vertrouwen in hebt Tof! Hoop dat het goed afloopt.
Oud 03-04-2013, 09:49
Verwijderd
Citaat:
3 juridische ouders?
Jep. Je hebt juridisch en biologisch ouderschap. Als je een kind baart wordt je van rechtswege de juridische ouder, wie de juridische vader wordt hangt af van een aantal dingen: ben je bijv. getrouwd dan wordt de vent met wie je getrouwd bent van rechtswege juridisch vader, bij geen huwelijk degene die het kind erkend (naar de burgelijke stand, hoi dat kind is inderdaad van mij, tadaaa, zo ongeveer).

Maar als je een homoseksueel of een lesbisch stel hebt is dat lastiger. Immers: de vrouw uit wie het kind komt is automatisch juridisch moeder, een van de vaders kan maar erkennen, de ander niet, want er kunnen niet meer dan twee juridische ouders zijn.

Voor vrouwen is het iets makkelijker: vroeger moesten ze adopteren, tegenwoordig kan de vrouw uit wie het kind niet gekomen is ook erkennen. De spermadonor komt dan geen recht toe.

Oh ja het belang van het juridisch ouderschap is natuurlijk het gezag over het kind dat daar mee samenhangt, de tweede vader die het kind niet kon erkennen in het homoseksuele verhaal hierboven heeft dus niet het recht te beslissen naar welke school z'n kind gaat bijv. Best wel onhandig.

Met adoptie is natuurlijk e.e.a. te regelen, maar dat is nogal een route.

edit: er is veel meer aan uit te leggen hoor, maar ik heb geen zin meer.
Oud 03-04-2013, 09:53
Verwijderd
Aha! Dank je
Oud 03-04-2013, 09:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh CR, ik heb een misschien domme vraag voor je. Ik had het met iemand over die tentoonstelling van Caillebotte, en hij dacht dat er misschien replica's zouden hangen. Maar als je naar een museum gaat mag je toch wel verwachten dat het de echte werken zijn?
Ik heb volgens mij nog nooit een tentoonstelling met replica's gezien (alleen die op Schiphol geloof ik). Als er wel replica's zouden hangen wordt dat er expliciet bij vermeld denk ik. Er zijn wel een aantal erkende replica's van bijvoorbeeld Duchamp overigens, maar voor zover ik weet niet van schilderijen.

Bij tentoonstellingen van niet-kunst, bijvoorbeeld met objecten als speerpunten enzo, worden wel veel replica´s gebruikt. Mijn tante maakte die dingen vroeger
Oud 03-04-2013, 09:56
Verwijderd
Oke
Oud 03-04-2013, 09:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik drukte per ongeluk op een paar knopjes en nu zijn m'n taakbalken weg
Oud 03-04-2013, 09:57
Verwijderd
KPN zou langskomen, maar ik merk dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb. Ik weet wel dat ik veilig terug in Belgisch Limburg zit als ze niet langskomen en pa ontploft ^^
Oud 03-04-2013, 10:03
Verwijderd
Mutant, ik heb je mutsje bekeken. Die dingen met hardlopertjes lijken inderdaad van een of andere sportieve wedstrijd te zijn. De andere lettertjes kon ik door de kwaliteit van de foto niet lezen, maar het lijken me allemaal gewoon wat nagemaakte toeristendingetjes. Je kan heel veel van die petjes ('pilotki' heten ze) kopen met allemaal nep-insignes.
Oud 03-04-2013, 10:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah, de werkbalken zijn er weer.
Oud 03-04-2013, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Mutant, ik heb je mutsje bekeken. Die dingen met hardlopertjes lijken inderdaad van een of andere sportieve wedstrijd te zijn. De andere lettertjes kon ik door de kwaliteit van de foto niet lezen, maar het lijken me allemaal gewoon wat nagemaakte toeristendingetjes. Je kan heel veel van die petjes ('pilotki' heten ze) kopen met allemaal nep-insignes.
Dat is ook wat ik dacht ^^ Ik had gewoon zo'n ding gevraagd en ik vind dit al leuk. Legerhoedje, Russische letters, dikke prima. Ik was destijds nog gelukkiger met de 2 sloffen Gauloises die ze meebrachten ^^
Oud 03-04-2013, 10:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En oh CR, ik heb je verhaaltje gisteren nog gelezen. Fijn dat er in ieder geval nu wel iets mee gedaan wordt door een advocaat waar je vertrouwen in hebt Tof! Hoop dat het goed afloopt.
Lief dat je meedenkt!
Oud 03-04-2013, 10:15
Verwijderd
Goedemorgen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten