Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2015, 11:32
Abby.
Abby. is offline
Blijft het nog steeds typisch. Jij gelooft er blijkbaar wel in, en deelt verder maar wat graag je geloof met anderen. Moet het dan allemaal maar kapot?
Advertentie
Oud 29-10-2015, 11:36
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
huh
Oud 29-10-2015, 11:38
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Blijft het nog steeds typisch. Jij gelooft er blijkbaar wel in, en deelt verder maar wat graag je geloof met anderen. Moet het dan allemaal maar kapot?
Het gaat niet kapot omdat mensen over Jezus horen. Sowieso tel jij al niet mee, omdat je vast al eens eerder over Jezus gehoord had, dus ik maak niets "erger" door de info met jou te delen.

Mocht ik gelijk hebben, dan houdt de aarde zoals we die kennen op te bestaan. Niet omdat we die kapot gepreekt hebben, maar omdat die aarde wel lang genoeg onvolmaakt geweest is. God schiep een perfecte aarde, dat ging kapot door de zondeval en aan het eind van de tijd begint God mij of meer opnieuw, in een perfecte wereld zonder pijn of verdriet, met de mensen die bij Hem horen. Ik denk dat dat juist een soort herstel is van de schepping zoals het had moeten zijn.
Oud 29-10-2015, 11:47
Verwijderd
Hoooooooooooooooooiiii
Oud 29-10-2015, 11:47
Verwijderd
Effe chillll
Oud 29-10-2015, 11:48
Elin3
Elin3 is offline
Hi Nathan!
Verwijderd
Vanmiddag buiten chillen met vrienden. Dus ja ik kom nog buiten!
Verwijderd
Hoi Eline!
Oud 29-10-2015, 12:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mocht ik gelijk hebben, dan houdt de aarde zoals we die kennen op te bestaan. Niet omdat we die kapot gepreekt hebben, maar omdat die aarde wel lang genoeg onvolmaakt geweest is.
Ik vind het nogal een egocentrische gedachtegang. De aarde houdt niet op met bestaan, het menselijke leven houdt hoogstens op met bestaan. En hoe strookt deze gedachtegang met bijvoorbeeld kolonisatie van andere planeten? Houden die dan ook op met bestaan?
Oud 29-10-2015, 12:11
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind het nogal een egocentrische gedachtegang. De aarde houdt niet op met bestaan, het menselijke leven houdt hoogstens op met bestaan. En hoe strookt deze gedachtegang met bijvoorbeeld kolonisatie van andere planeten? Houden die dan ook op met bestaan?
Waarom zou de aarde niet kunnen ophouden met bestaan?

En waarom vind je dat idee egocentrisch?
Oud 29-10-2015, 12:14
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Dat kan wel, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren voor de mensheid er vanaf gegooid is of naar een andere planeet vertrokken is.
Oud 29-10-2015, 12:25
df
df is offline
KZ reageerde je niet omdat je het niet hebt gelezen of omdat je niet aan het afstuderen bent nog?
Oud 29-10-2015, 12:31
Abby.
Abby. is offline
Ja, natuurlijk klopt het niet wat ik zeg Maar ik neem het ook allemaal niet zo serieus als Eline wel doet
Oud 29-10-2015, 12:36
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
KZ reageerde je niet omdat je het niet hebt gelezen of omdat je niet aan het afstuderen bent nog?
ik vermijd alle gesprekken die gaan over mijn studie
Oud 29-10-2015, 13:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarom zou de aarde niet kunnen ophouden met bestaan?

En waarom vind je dat idee egocentrisch?
Het kan alleen maar als je geloofd dat alles er opeens was, en dus ook opeens weg kan zijn. En het ziet er naar uit dat dat ontzettend onwaarschijnlijk is. De geschiedenis laat verder vooralsnog zien dat de aarde weinig problemen heeft met alles wat er is gebeurd en als de shit de ventilator raakt zijn het vooral de bewoners die de dupe zijn. Ik vind het dus egocentrisch in de manier dat er mensen denken dat deze planeet moet voldoen aan een bepaalde criteria, terwijl het dus andersom is.

Ik weet niet in welke mate je geloofd dat de aarde kan ophouden met bestaan, maar wat gebeurt er dan met alles wat zich buiten de aarde bevind?
Oud 29-10-2015, 13:22
Abby.
Abby. is offline
Mickel! Stam + t!
Oud 29-10-2015, 13:25
Carn
Carn is offline
Daar geloof ik niet in
Oud 29-10-2015, 13:31
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
oh jij rebel
Oud 29-10-2015, 13:32
df
df is offline
Carn is een fel aanhanger van een afsplitsing van de stam+t.
Oud 29-10-2015, 13:38
Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Mickel! Stam + t!
Oud 29-10-2015, 13:58
Macrador
Macrador is offline
Het is toch ook best een beetje speciaal om te geloven dat alles kapot gaat in 200-300 jaar. Kan er met mijn hoofd niet bij.
Oud 29-10-2015, 14:02
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Hoezo? We zitten op een stuk rots dat langs een enorme vuurbal tussen andere rotsen doorvliegt, zeker wetne dat het een keer misgaat
Oud 29-10-2015, 14:04
Macrador
Macrador is offline
Wat ik gek vind is dan ook specifiek met als reden dat het in een boekje staat met bepaalde voortekens.

Dat er ooit nog eens iets mis gaat gaan terwijl wij op deze planeet rondkruipen vind ik niet onbegrijpelijk.
Oud 29-10-2015, 14:06
De Veroorzaker
Ja pas op voor de rode koe in israel! Ik vind het vooral gek dat mensen met internet er nog in geloven.
Oud 29-10-2015, 14:10
Macrador
Macrador is offline
Nog nooit van gehoord
Oud 29-10-2015, 14:11
Macrador
Macrador is offline
Ik had eergisteren drankjes doen met kotgenoten en daar was een atheïstisch meisje bij de al delen van de Bijbel had gelezen uit interesse. Ik snap dat niet want ik geraak al niet door de eerste 10 pagina's
Oud 29-10-2015, 14:12
De Veroorzaker
Je kunt beter de kinderbijbel lezen, veel spannender!
Oud 29-10-2015, 14:14
De Veroorzaker
Citaat:
Nog nooit van gehoord
Citaat:
Een nieuwe joodse tempel moet er komen, en wel op de Tempelberg in Oost-Jeruzalem, waar sinds het einde van de zevende eeuw de islamitische Rotskoepel staat. Voordat die tempel kan worden gebouwd, moet eerst het Joodse volk worden gereinigd. Dat reinigen kan alleen met de as van een rode koe. Klein probleem: er zijn geen rode koeien in Israël.

Ziehier het dilemma waar de 56-jarige rabbijn Chaim Richman, internationaal directeur van het Tempelinstituut in West-Jeruzalem, al decennia mee bezig is. Nu lijkt sprake van een doorbraak. Het fokken van een Amerikaanse Red Angus-koe moet de impasse doorbreken.

[..]

Mocht het hem lukken om de juiste koe te fokken, dan is er nog een probleem: de priester die met de as van de koe het reinigingsritueel zou moeten uitvoeren, zou eerst zelf rein moeten zijn. Dit lijkt een onoplosbaar dilemma, aangezien hij niet zichzelf kan reinigen. Maar daardoor laat Richman zich niet ontmoedigen. „Er zijn priesterfamilies, de Cohens, die rechtstreeks afstammen van Aäron, de eerste hogepriester van het volk Israël. Sommigen van hen zijn altijd puur geweest. We zijn al op zoek naar geschikte kandidaten.”
http://www.nrcreader.nl/artikel/9600...e-derde-tempel
Oud 29-10-2015, 14:16
De Veroorzaker
Citaat:
Richman neemt ook afstand van een concurrerende tempelstroming, die gelooft dat het gewenste gebedshuis op een dag door middel van goddelijke interventie zal neerdalen vanuit de hemel. „Dat slaat nergens op. Ik denk dat deze stroming is ontstaan onder christelijke invloed in de diaspora. Christenen geloven bijvoorbeeld ook in de onbevlekte ontvangenis. Het kan dienen als een excuus om zelf niets te hoeven doen aan de tempel. Het jodendom is praktischer, meer georiënteerd op actie.”
Gekke christenen inderdaad.
Oud 29-10-2015, 14:22
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is toch ook best een beetje speciaal om te geloven dat alles kapot gaat in 200-300 jaar. Kan er met mijn hoofd niet bij.
200-300 jaar is onderbuikgevoel hea. Het kan best nog 3000 jaar duren op basis van dezelfde signalen
Oud 29-10-2015, 14:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoezo? We zitten op een stuk rots dat langs een enorme vuurbal tussen andere rotsen doorvliegt, zeker wetne dat het een keer misgaat
Zeker, en dat is hoogst vervelend voor de passagiers; maar het stuk rots zelf komt er -waarschijnlijk- wel weer bovenop. Natuurlijk is de kans er dat er een groter stuk rots opdoemt maar goed, met een beetje mazzel zien we die wel tijdig aankomen en worden er maatregelen genomen om de boel te evacueren.

Overigens heeft het recentste boek van Neal Stephenson een soortgelijk uitgangspunt; er gebeurt iets met de maan (die in stukken breekt, hoe en waarom is minder relevant), en het neerdalende puin zal op een gegeven moment er voor zorgen dat binnen een paar dagen de planeet veranderd in een verstikkende vuurzee die millennia zal duren. Men gaat dan dus als de wiedeweerga het ISS ombouwen tot een soort habitat en een hoop slimme mensen de ruimte in sturen, aangevuld met wat verscheidenheid aan wereldbewoners om o.a. genetisch en cultuurtechnisch wat verscheidenheid te behouden; naast een paar diepvrieskisten vol aan ingevroren DNA en whatnot. Verder stelt het ook de vraag of het "ok" is om bepaald genetische eigenschappen van de mens te modificeren als het bestaan van de mensheid daar van af hangt, en wat daar de gevolgen van zijn. Leuk spul.
Oud 29-10-2015, 14:30
Verwijderd
Het is me wat vreemd, ik heb zowaar een heerlijk herfst-gevoel
Oud 29-10-2015, 14:33
Verwijderd
Citaat:
En dan krijg je nog nen zunne grote vuurbal jonge!
Oud 29-10-2015, 14:37
De Veroorzaker
Citaat:
Zeker, en dat is hoogst vervelend voor de passagiers; maar het stuk rots zelf komt er -waarschijnlijk- wel weer bovenop. Natuurlijk is de kans er dat er een groter stuk rots opdoemt maar goed, met een beetje mazzel zien we die wel tijdig aankomen en worden er maatregelen genomen om de boel te evacueren.

Overigens heeft het recentste boek van Neal Stephenson een soortgelijk uitgangspunt; er gebeurt iets met de maan (die in stukken breekt, hoe en waarom is minder relevant), en het neerdalende puin zal op een gegeven moment er voor zorgen dat binnen een paar dagen de planeet veranderd in een verstikkende vuurzee die millennia zal duren. Men gaat dan dus als de wiedeweerga het ISS ombouwen tot een soort habitat en een hoop slimme mensen de ruimte in sturen, aangevuld met wat verscheidenheid aan wereldbewoners om o.a. genetisch en cultuurtechnisch wat verscheidenheid te behouden; naast een paar diepvrieskisten vol aan ingevroren DNA en whatnot. Verder stelt het ook de vraag of het "ok" is om bepaald genetische eigenschappen van de mens te modificeren als het bestaan van de mensheid daar van af hangt, en wat daar de gevolgen van zijn. Leuk spul.
Seveneves?
Oud 29-10-2015, 14:42
Verwijderd
Gratis boeken gekregen
Oud 29-10-2015, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Gratis boeken gekregen
Oud 29-10-2015, 14:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Seveneves?
Yep. Zitten ook wat mindere stukken in en het is heus geen 'kwaliteitsliteratuur', maar het is een aardige doordachte impressie van hoe we mogelijk omgaan met een extinction event in de nabije toekomst, en de gevolgen daarvan.
Oud 29-10-2015, 15:50
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Zometeen lasagne eten en werkenn. En dan heb ik WEEKEND!
Oud 29-10-2015, 15:51
df
df is offline
Klinkt goed carn, gelijk maar ff gekocht. Thanks voor de tip.
Oud 29-10-2015, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Zometeen lasagne eten en werkenn. En dan heb ik WEEKEND!
Eet smakelijk en succes
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Eet smakelijk en succes
thanks smurf
Verwijderd
Oud 29-10-2015, 16:12
Durian
Durian is offline
Citaat:

Interessant, is dat leesbaar voor een 17-jarige?
Oud 29-10-2015, 16:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Klinkt goed carn, gelijk maar ff gekocht. Thanks voor de tip.
Van Stephenson is Cryptonomicon is ook de moeite waard .
Oud 29-10-2015, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Van Stephenson is Cryptonomicon is ook de moeite waard .
Die heb ik nog nieuw in de kast staan
Oud 29-10-2015, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Tenzij je PrO doet wel.
Oud 29-10-2015, 16:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja hoor. Volgens mij is ie er wel nog alleen in het Engels
Oud 29-10-2015, 16:33
Durian
Durian is offline
Citaat:
Tenzij je PrO doet wel.
PrO?
Oud 29-10-2015, 17:02
Verwijderd
Praktijkonderwijs.
Oud 29-10-2015, 18:25
-Marleen