![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() http://www.voedingscentrum.nl/ Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mja, ik heb dus ook zo'n abtronic-geval gekocht, heb nu overal
irritatie's.... En het enige wat ik wou, was een dunnere buik!!! Als ze in mijn therapie horen dat ik zo'n ding gekocht heb, worden ze gek.. Mag niet eens afslankpillen slikken.. en mocht ook al s'avonds niet meer gaan fietsen... (Kan ik nu dus helemaal niet meer..) Maar nu ik niet kan sporten, (net in ziekenhuis gelegen met longontsteking, zware astma aanval en bronchitus..)kan ik ook niet afvallen.. (eet al weinig) en heb dus nu ook niet die controle.. ik braak... Maak mijn lichaam kapot... Het is de enige manier hoe ik nog een beetje kan afvallen... Waarom heb ik die verdomde controle nodig en kan ik mezelf niet accepteren zoals ik ben? Kus Dashja
||
![]() |
Citaat:
Klinkt niet goed. Die controle, omdat je met bepaalde dingen misschien niet goed kan om gaan?. Sterkte ermee...
||
Citaat:
Ik ben er zo in door geslagen dat ik nu op elke situatie controle wil hebben, zelf op andere mensen... das wel erg.. Het is ook wel nodig, als een soort "dwang" misschien... Controle hebben is voor mij heel erg belangrijk.. Ben er wel mee bezig dat stapje voor stapje los te laten, maar op veel situaties durf ik het niet los te laten.. Het eten is daar een van... Terwijl ik eigenlijk, even heel reeel gezien..helemaal geen controle meer heb op het eten, het niet eten, het braken etc.. Het voelt wel als controle.. Ik bepaal wat er mijn lichaam in komt (en uit)... en niemand anders. Ik verwoest mijn lichaam met mijn gedrag, ik heb het door, maar kan het niet veranderen. Daar is mijn zelfhaat te groot voor.. Ik verdien het.. is het stemmetje in mijn hoofd... Liefs, Dashja
||
![]() |
Citaat:
Meisje, ik zou goed oppassen!, dat je op verschillende gebieden een (grote) controle uitoefent, zegt al, dat het niet zo goed gaat.... Heb je hulp voor je (eet) problemen?, van je ouders, vrienden, of binnen de hulpverlening?. liefs,
|
Het is nu extra lastig allemaal.. Ik zit normaal 24 uur x 5 dagen in een kliniek voor persoonlijkheidsstoornissen (o.a.borderline)
Maar door ziekte zit ik al een maand thuis.. Echt een klap om van zoveel therapie naar nix te gaan.. Het gaat ook allemaal niet zo lekker daardoor.. Veel angstig, verdrietig. Ik kreeg van mijn moeder wel steun, (niet in t eetprobleem, want dat weet ze niet, dan vermoord ze me...) maar met de andere problemen steunde ze me wel, maar ze is zelf ook overspannen... Dus kan ik haar ook niet meer belasten... Bij vrienden kan ik wel terecht, maar die hebben het ook moeilijk... dus die belast ik liever ook niet... Ik bel wel elke dag even met de staf van de kliniek, maar de meeste kunnen telefonisch ook maar weinig voor me doen.. Tis echt lastig... Ik moet het zelf doen denk ik.... Bedankt voor je reactie, echt fijn! Liefs, Dashja
||
![]() |
Citaat:
Ik kan me goed voorstellen dat je dit moeilijk vind, tis niet niets! Wel vreemd, dat je nu in 1 x zo zonder hulp zit.(bijna geen hulp) Zou je niet met de kliniek kunnen overleggen dat er een ambulante hulpverlener bij je thuis langskomt.(weet niet of dat mogelijk is?)>lijkt mij i.g. niet goed als je ineens zo plots alleen ziek thuis zit.(ook al heb je wel wat steun van je moeder). Suc6 dr mee en pas goed op jezelf!.
||
Citaat:
Heb iig wel hulp nodig... Dus ga wel iets regelen, want zo kan t niet langer op het moment... Bedankt voor je adviezen! Liefs, Dashja
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zelfhulp Informatie Eetstoornissen Zelfhulp Organisatie: http://www.ziezozelfhulp.nl/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ben je al weer een beetje opgeknapt? ![]() Ik heb een behoorlijk reactie gekregen gister/ vanacht, op het wat te veel snoep eten zonder suiker(eetaanvalletje) ![]() Vreselijke maagkrampen de hele dag en nacht door, heb nu ook best spierpijn. Maarja, boontje komt om z'n Loontje. Snoep zonder suiker; eet met mate ![]() *Gaat vandaag maar even goed gezond eten, veel water etc*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als we nou met z'n allen afspreken dat we het of verantwoord doen of niet? Lijkt me een goede afspraak. ![]() Ik heb 'makkelijk' praten, ik heb voor mezelf besloten dat er over iets meer dan een jaar iig nog 3 à 4 kilo af moet zijn, nah, dat moet toch te halen zijn? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hey Anneee, Ik zou wel willen, maar die patronen van braken, niet eten, over eten zijn zo sterk... Die stem in mijn hoofd blijft maar heersen.. Als ik verantwoord wil gaan afvallen ga ik eerst heeel veeel aankomen, omdat ik dan 3xper dag moet gaan eten... *slik* Niet meer braken... *slik* Mijn angst om nog dikker te worden is zo erg... Het beheerst mijn leven. Ik zou juist uit die patronen moeten stappen, om het los te kunnen laten... Maar ik durf niet. Durf die "controle" niet los te laten... Ik wil wel ja zeggen, om het te proberen... Maar ik ben te zwak om het uit te voeren ben ik bang.. Sorry ... Liefs, Dashja
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik was nog iets vergeten, heeft iemand een calorieentabel voor mij? Of heeft iemand titels van boekjes waar zulke tabellen in staan?
Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 16:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga ajb in vredesnaam met die lerares praten maandag. En ga het liefst ook een keer langs je huisarts. En pas ajb goed op je zelf. *voelt zich een enorme zeikerd* |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 16:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
@ Leonoor: heb ff gekeken bij die links..
Mja, weet niet zo goed wat ìk zou kunnen doen.. :\ Hm, weet niet of dit in het lijntopic past.. Probeer het gewoon.. ![]() Elke keer als k een wat mindere periode heb, verdwijnt ook mn eetlust, dus dan eet ik onwijs weinig, en val dan weer af. (niet om te lijnen oid) Dan gaat het weer beter, kom weer wat aan, en is het weer normaal. Alleen heb ik vorig jaar vrij lang een periode gehad dat het gewoon slecht ging, wilde toen ook lijnen, en ging naar zo'n 48 kilo. (ben niezo veel afgevallen, 4 kilo ofzo) Maar nu ben k dus weer afgevallen, zonder da'k minder eet ofzo.. Terwijl ik dus eigenlijk wil aankomen, 46,5 kilo klinkt imo gewoon weinig. :\ Eet gewoon normaal, doe niets waardoor ik zou afvallen (zelfs geen sport ![]() Nja.. iemand tips om iig op hetzelfde gewicht te blijven? (wil liever niet aankomen, iig niet echt) vaag, vaag, vaag.. :\
Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 18:06. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Gezond.. neem aan dat je dondersgoed weet dat je niet gezond bezig bent.. (bron) (3e van boven)
||
![]() |
Citaat:
Je zegt dat je eigenlijk wilt aankomen, maar eigenlijk ook weer niet(op hetzelfde gewicht blijven).> tegenstrijdig ![]() Ik denk dat je het beste een voedingsdeskundige kan vragen. Je geeft aan dat je meer wilt gaan wegen/ op hetzelfde gewicht wilt blijven, dit zal waarschijnlijk wel te bereiken zijn, door een bepaald voedingspatroon. Zo'n dietiste/ voedingsdeskundige, zal het beste denk ik weten, hoe je door (gezond) eten, op gewicht kan blijven of zwaardr kan worden. Zij/ hij kan je ook advies geven van, of je daadwerkelijk te licht bent en je dus eigenlijk beter wat kan aankomen of dat je gerust op hetzelfde gewicht kan blijven.(en door een bepaald dieet, niet zwaarder wordt.). Al denk ik, gezien wat je vertelt. dat je niet perse op het zelfde gewicht hoeft te blijven, dat je best wat zwaarder mag worden, want je bent naar mijn idee behoorlijk licht.(dan zal het meer een questie worden van aankomen denk ik).>>en dat hoeven geen talloze kilo's te zijn, maar een paar misschien?. informeer, zou ik zeggen, vraag om advies, via huisarts. Suc6
Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 09:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Meisje wat wil je nou? Jezelf naar de vernieling helpen? Je zegt; "als ik ze niet te lang slik, zal het wel meevalen" Maar, Kan jij van die pillen afblijven, als je eenmaal er mee bent begonnen?. En besef, dat als je stopt, je volgens mij weer een heel stuk kan aankomen.(dat middel vervalt, de stoffen doen hun werk niet meer en de kilo's vliegen er misschien weer dubbel zo hard bij). Lijkt mij niet echt de oplossing. Calorien tellen. Ik ken het en het heeft bij niet veel goeds gedaan.(ik ging voorheen op elke verpakking kijken hoeveel calorien er in zaten) Natuurlijk, krijg je het lijnen zo meer in de hand, maar dat is nou juist verkeerd!!>>Zie je in, dat het calorien tellen een manier is van controle krijgen over de zaak?>>Controle "omdat het moet van jezelf" en die controle willen, geeft al aan dat je verkeerd bezig bent!.(obsessief). Zoek hulp, voor het te laat is.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wow... the power of positive thinking!! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |