Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 18:02
Evangelion
Evangelion is offline
laatste weken weer 2 kilo bijgekomen...iig voor mijn gevoel. Zal ook wel zo zijn...opzich niet zo slecht, ik ben wel erg snel afgevallen de laatste tijd...als de lente komt gaat het er toch weer snel genoeg af, aangezien ik niet meer snoep
Oud 16-01-2003, 18:03
Evangelion
Evangelion is offline
Offtopic: waarom doen dr bijna geen jongens mee?
Oud 16-01-2003, 18:24
phoebe
phoebe is offline
weet iemand waar je zo'n tabel kunt vinden waarin staat of je wel of geen overgewicht hebt????
Oud 16-01-2003, 18:37
M1er
M1er is offline
Citaat:
phoebe schreef:
weet iemand waar je zo'n tabel kunt vinden waarin staat of je wel of geen overgewicht hebt????
Viola
http://www.voedingscentrum.nl/

Citaat:
Offtopic: waarom doen dr bijna geen jongens mee?
Ik. alleen kwam wat later binnenvallen ^_^
Oud 16-01-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
phoebe schreef:
Je kunt ook je bmi berekenen (bv. op http://www.sabn.nl), maar of die ook voor jou geld, ligt er aan hoe oude je bent, ik geloof dat dat vanaf 18 jaar geld oid...
Oud 16-01-2003, 18:48
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
M1er schreef:
... of je koopt een abtronic- ding, jeweetwel
werken die uberhaupt wel?
koop geen abtronic..bij de blokker koop je dr 1 voor paar euro.. en op de alberts kuip markt (in amsterdam) heb je abtroinic voor 10 euro gloof ik. k denk dat ie wel beetje werkt.. t voelt in elk geval heel grappig aan en gaat ook pijn doen als je em te hard zet. gaat heel snel pijn doen
Oud 16-01-2003, 19:00
Verwijderd
Mijn buik is erg opgezet, waarvan weet ik niet (zal wel allergische reactie zijn)...maar goed, afvallen of wat dan ook lijkt nu dus alles behalve goed te gaan.
Oud 16-01-2003, 20:32
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Mijn buik is erg opgezet, waarvan weet ik niet (zal wel allergische reactie zijn)...maar goed, afvallen of wat dan ook lijkt nu dus alles behalve goed te gaan.
bah, wat rot joh!
Oud 16-01-2003, 20:47
Dashja
Dashja is offline
Mja, ik heb dus ook zo'n abtronic-geval gekocht, heb nu overal
irritatie's....
En het enige wat ik wou, was een dunnere buik!!!
Als ze in mijn therapie horen dat ik zo'n ding gekocht heb, worden ze gek..
Mag niet eens afslankpillen slikken.. en mocht ook al
s'avonds niet meer gaan fietsen...
(Kan ik nu dus helemaal niet meer..)
Maar nu ik niet kan sporten, (net in ziekenhuis gelegen
met longontsteking, zware astma aanval en
bronchitus..)kan ik ook niet afvallen..
(eet al weinig) en heb dus nu ook niet die controle..
ik braak... Maak mijn lichaam kapot...
Het is de enige manier hoe ik nog een beetje kan afvallen...

Waarom heb ik die verdomde controle nodig en kan ik mezelf niet accepteren zoals ik ben?

Kus Dashja
Oud 17-01-2003, 08:55
Anne
Anne is offline
Okééééé! Vanaf N U ga ik echt doen wat ik al een hele tijd wil doen en ik ga het ook volhouden! Pfff....
Oud 17-01-2003, 09:33
Verwijderd
Ik sluit me bij Anneeee aan. Ik ga ervoor.
Oud 17-01-2003, 13:00
stout!
stout! is offline
Ik doe ook mee succes!

(wat ik merk: als je gelooft dat je het kunt dan kun je het ook, dus positief denken is het belangrijkste.)
Oud 17-01-2003, 14:17
Big Brother
Big Brother is offline
jippie al weer 1,5 kilo eraf in 2 dagen en ik heb niet eens trek gehad
Oud 17-01-2003, 14:36
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Okééééé! Vanaf N U ga ik echt doen wat ik al een hele tijd wil doen en ik ga het ook volhouden! Pfff....
Doet mee, op een verantwoorde manier he....
Oud 17-01-2003, 15:06
Dashja
Dashja is offline
*Doet ook mee*

(verantwoord of niet!

Succes allemaal!!!

Liefs,
Dashja
Oud 17-01-2003, 15:23
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Mja, ik heb dus ook zo'n abtronic-geval gekocht, heb nu overal
irritatie's....
En het enige wat ik wou, was een dunnere buik!!!
Als ze in mijn therapie horen dat ik zo'n ding gekocht heb, worden ze gek..
Mag niet eens afslankpillen slikken.. en mocht ook al
s'avonds niet meer gaan fietsen...
(Kan ik nu dus helemaal niet meer..)
Maar nu ik niet kan sporten, (net in ziekenhuis gelegen
met longontsteking, zware astma aanval en
bronchitus..)kan ik ook niet afvallen..
(eet al weinig) en heb dus nu ook niet die controle..
ik braak... Maak mijn lichaam kapot...
Het is de enige manier hoe ik nog een beetje kan afvallen...

Waarom heb ik die verdomde controle nodig en kan ik mezelf niet accepteren zoals ik ben?

Kus Dashja

Klinkt niet goed.
Die controle, omdat je met bepaalde dingen misschien niet goed kan om gaan?.
Sterkte ermee...
Oud 17-01-2003, 15:52
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
iamre18 schreef;

Klinkt niet goed. Die controle, omdat je met bepaalde dingen misschien niet goed kan om gaan?.
Sterkte ermee...
Klopt wel. Ik heb veel dingen mee gemaakt waarbij ik geen controle op de situatie had.
Ik ben er zo in door geslagen dat ik nu op elke situatie controle
wil hebben, zelf op andere mensen... das wel erg..

Het is ook wel nodig, als een soort "dwang" misschien...
Controle hebben is voor mij heel erg belangrijk..
Ben er wel mee bezig dat stapje voor stapje los te laten, maar
op veel situaties durf ik het niet los te laten..
Het eten is daar een van...

Terwijl ik eigenlijk, even heel reeel gezien..helemaal geen controle
meer heb op het eten, het niet eten, het braken etc..
Het voelt wel als controle..
Ik bepaal wat er mijn lichaam in komt (en uit)... en niemand anders.
Ik verwoest mijn lichaam met mijn gedrag, ik heb het door, maar
kan het niet veranderen. Daar is mijn zelfhaat te groot voor..
Ik verdien het.. is het stemmetje in mijn hoofd...

Liefs,
Dashja
Oud 17-01-2003, 16:00
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Klopt wel. Ik heb veel dingen mee gemaakt waarbij ik geen controle op de situatie had.
Ik ben er zo in door geslagen dat ik nu op elke situatie controle
wil hebben, zelf op andere mensen... das wel erg..

Het is ook wel nodig, als een soort "dwang" misschien...
Controle hebben is voor mij heel erg belangrijk..
Ben er wel mee bezig dat stapje voor stapje los te laten, maar
op veel situaties durf ik het niet los te laten..
Het eten is daar een van...

Terwijl ik eigenlijk, even heel reeel gezien..helemaal geen controle
meer heb op het eten, het niet eten, het braken etc..
Het voelt wel als controle..
Ik bepaal wat er mijn lichaam in komt (en uit)... en niemand anders.
Ik verwoest mijn lichaam met mijn gedrag, ik heb het door, maar
kan het niet veranderen. Daar is mijn zelfhaat te groot voor..
Ik verdien het.. is het stemmetje in mijn hoofd...

Liefs,
Dashja

Meisje, ik zou goed oppassen!, dat je op verschillende gebieden een (grote) controle uitoefent, zegt al, dat het niet zo goed gaat....
Heb je hulp voor je (eet) problemen?, van je ouders, vrienden, of binnen de hulpverlening?.

liefs,
Oud 17-01-2003, 16:10
Dashja
Dashja is offline
Het is nu extra lastig allemaal.. Ik zit normaal 24 uur x 5 dagen in een kliniek voor persoonlijkheidsstoornissen (o.a.borderline)
Maar door ziekte zit ik al een maand thuis.. Echt een klap om van
zoveel therapie naar nix te gaan..
Het gaat ook allemaal niet zo lekker daardoor.. Veel angstig,
verdrietig.

Ik kreeg van mijn moeder wel steun, (niet in t eetprobleem, want
dat weet ze niet, dan vermoord ze me...) maar met de andere
problemen steunde ze me wel, maar ze is zelf ook overspannen...
Dus kan ik haar ook niet meer belasten...
Bij vrienden kan ik wel terecht, maar die hebben het ook moeilijk... dus die belast ik liever ook niet...
Ik bel wel elke dag even met de staf van de kliniek, maar de meeste kunnen telefonisch ook maar weinig voor me doen..
Tis echt lastig...

Ik moet het zelf doen denk ik....

Bedankt voor je reactie, echt fijn!
Liefs,
Dashja
Oud 17-01-2003, 16:27
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Het is nu extra lastig allemaal.. Ik zit normaal 24 uur x 5 dagen in een kliniek voor persoonlijkheidsstoornissen (o.a.borderline)
Maar door ziekte zit ik al een maand thuis.. Echt een klap om van
zoveel therapie naar nix te gaan..
Het gaat ook allemaal niet zo lekker daardoor.. Veel angstig,
verdrietig.

Ik kreeg van mijn moeder wel steun, (niet in t eetprobleem, want
dat weet ze niet, dan vermoord ze me...) maar met de andere
problemen steunde ze me wel, maar ze is zelf ook overspannen...
Dus kan ik haar ook niet meer belasten...
Bij vrienden kan ik wel terecht, maar die hebben het ook moeilijk... dus die belast ik liever ook niet...
Ik bel wel elke dag even met de staf van de kliniek, maar de meeste kunnen telefonisch ook maar weinig voor me doen..
Tis echt lastig...

Ik moet het zelf doen denk ik....

Bedankt voor je reactie, echt fijn!
Liefs,
Dashja

Ik kan me goed voorstellen dat je dit moeilijk vind, tis niet niets!
Wel vreemd, dat je nu in 1 x zo zonder hulp zit.(bijna geen hulp)
Zou je niet met de kliniek kunnen overleggen dat er een ambulante hulpverlener bij je thuis langskomt.(weet niet of dat mogelijk is?)>lijkt mij i.g. niet goed als je ineens zo plots alleen ziek thuis zit.(ook al heb je wel wat steun van je moeder).
Suc6 dr mee en pas goed op jezelf!.
Oud 17-01-2003, 16:43
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Ik kan me goed voorstellen dat je dit moeilijk vind, tis niet niets!
Wel vreemd, dat je nu in 1 x zo zonder hulp zit.(bijna geen hulp)
Zou je niet met de kliniek kunnen overleggen dat er een ambulante hulpverlener bij je thuis langskomt.(weet niet of dat mogelijk is?)>lijkt mij i.g. niet goed als je ineens zo plots alleen ziek thuis zit.(ook al heb je wel wat steun van je moeder).
Suc6 dr mee en pas goed op jezelf!.
Tis echt lastig ja, ik heb maandag een gesprek daar met mijn ouders, ik hoop dat daar wat uitkomt...
Heb iig wel hulp nodig... Dus ga wel iets regelen, want zo kan t
niet langer op het moment...

Bedankt voor je adviezen!
Liefs,
Dashja
Oud 17-01-2003, 18:05
Anne
Anne is offline
Citaat:
Dashja schreef:
*Doet ook mee*

(verantwoord of niet!
Als we het nou allebei verantwoord gaan proberen? *heeft ook een verleden...*
Oud 18-01-2003, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Dacht 't al.. :\
Citaat:
Twee ervan zetten alle kenmerken op een rij. We benadrukken dat je echt geen eetstoornis hebt als je een keer een pak koekjes achter elkaar naar binnen werkt. Vooral de gedachten erachter, het beheerst worden door het eten en het willen afvallen, tellen mee in het hebben van een eetstoornis. Bij de sheets over de lichamelijke, psychische en sociale gevolgen van eetstoornissen valt de klas vaak doodstil. Leerlingen worden hier echt doordrongen van de ernst van een eetstoornis.
http://www.ziezozelfhulp.nl/document...gastdocent.htm

Zelfhulp Informatie Eetstoornissen Zelfhulp Organisatie: http://www.ziezozelfhulp.nl/
Oud 18-01-2003, 07:51
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik denk dat het feit dat je er zo over nadenkt al zegt dat het niet helemaal goed zit. Wanneer je het zeker wilt weten moet je met iemand gaan praten die er verstand van heeft, bv. je huisarts. Hij zal je echt niet meteen verplichten om van alles te gaan eten, en doet hij dat wel, dan moet je hem uitleggen dat je dat niet kunt. Ik denk dat veel huisartsen behoorlijk wat ervaring hebben, ook met dit onderwerp. En misschien is er iemand anders waar je mee kunt praten? Een vertrouwenspersoon op school, je balletlerares? Probeer er met mensen over te praten, dat schept voor jezelf misschien ook meer duidelijkheid. Probeer het, alsjeblieft.

...idd Zet die stap, want je komt steeds meer in een negatief rondje te zitten!. Zet 'm op!
Oud 18-01-2003, 07:59
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ben je al weer een beetje opgeknapt?

Ik heb een behoorlijk reactie gekregen gister/ vanacht, op het wat te veel snoep eten zonder suiker(eetaanvalletje) .(stom ook, want ik weet eigenlijk heel goed, dat er zoetstoffen in zitten die niet goed voor me zijn als je er te veel van binnen krijgt> op dat moment evn niet aangedacht, met als gevolg...
Vreselijke maagkrampen de hele dag en nacht door, heb nu ook best spierpijn. Maarja, boontje komt om z'n Loontje.
Snoep zonder suiker; eet met mate.
*Gaat vandaag maar even goed gezond eten, veel water etc*
Oud 18-01-2003, 09:11
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Ben je al weer een beetje opgeknapt?
't gaat weer iets beter, gelukkig. En de weegschaal gaf aan dat het echt alleen m'n buik was die echt niet mee wou doen, dus echt super slecht ging het niet, gelukkig.

Als we nou met z'n allen afspreken dat we het of verantwoord doen of niet? Lijkt me een goede afspraak. Ook al is het (voor sommigen in het bijzonder) misschien moeilijk.

Ik heb 'makkelijk' praten, ik heb voor mezelf besloten dat er over iets meer dan een jaar iig nog 3 à 4 kilo af moet zijn, nah, dat moet toch te halen zijn? Met de rest moet ik dan maar leren leven, maar dan wil ik iig voor m'n gevoel er goed uit zien.
Oud 18-01-2003, 10:21
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Anneee schreef;

Hey Anneee,
Ik zou wel willen, maar die patronen van braken, niet eten,
over eten zijn zo sterk...
Die stem in mijn hoofd blijft maar heersen..

Als ik verantwoord wil gaan afvallen ga ik
eerst heeel veeel aankomen, omdat ik dan 3xper dag
moet gaan eten... *slik*
Niet meer braken... *slik*
Mijn angst om nog dikker te worden is zo erg...
Het beheerst mijn leven.
Ik zou juist uit die patronen moeten stappen, om het los te
kunnen laten...
Maar ik durf niet. Durf die "controle" niet los te laten...

Ik wil wel ja zeggen, om het te proberen...
Maar ik ben te zwak om het uit te voeren ben ik bang..
Sorry ...

Liefs,
Dashja

Oud 18-01-2003, 16:27
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik denk dat het feit dat je er zo over nadenkt al zegt dat het niet helemaal goed zit. Wanneer je het zeker wilt weten moet je met iemand gaan praten die er verstand van heeft, bv. je huisarts. Hij zal je echt niet meteen verplichten om van alles te gaan eten, en doet hij dat wel, dan moet je hem uitleggen dat je dat niet kunt. Ik denk dat veel huisartsen behoorlijk wat ervaring hebben, ook met dit onderwerp. En misschien is er iemand anders waar je mee kunt praten? Een vertrouwenspersoon op school, je balletlerares? Probeer er met mensen over te praten, dat schept voor jezelf misschien ook meer duidelijkheid. Probeer het, alsjeblieft.
Ik heb deze week met mijn gymlerares gepraat. We moesten de coopertest doen en ik was bijna flauwgevallen. We hebben een tijdlang gepraat en ze wilde weten hoe ik over mezelf denk en hoe ik precies met eten omga. Maandag ga ik weer met haar praten maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Maar goed, het lijkt de laatste tijd alsof ik niet meer kan afvallen, het helpt niet meer om weinig te eten en pillen te slikken. Het lijkt soms net alsof het eten vast zit in mijn lichaam. Daarom heb ik nu nieuwe pillen gekocht bij de drogist, Nopal pillen. Die zijn ook speciaal voor lijnen ontwikkeld en dus veel gezonder.
Ik was nog iets vergeten, heeft iemand een calorieentabel voor mij? Of heeft iemand titels van boekjes waar zulke tabellen in staan?

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 16:30.
Oud 18-01-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
*tekst*
Meissie: pillen zijn niet gezond. Pillen die speciaal voor lijnen zijn ontwikkeld ook niet, juist niet. En zeker niet voor mensen die niet af hoeven te vallen. Calorieen tellen is ook niet goed...ik ga je ook geen titels geven van boekjes waar je tabellen in kunt vinden en ik hoop dat anderen dat ook niet zullen doen.

Ga ajb in vredesnaam met die lerares praten maandag. En ga het liefst ook een keer langs je huisarts. En pas ajb goed op je zelf.

*voelt zich een enorme zeikerd*
Oud 18-01-2003, 16:46
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Meissie: pillen zijn niet gezond. Pillen die speciaal voor lijnen zijn ontwikkeld ook niet, juist niet. En zeker niet voor mensen die niet af hoeven te vallen.
Calorieen tellen is ook niet goed...ik ga je ook geen titels geven van boekjes waar je tabellen in kunt vinden en ik hoop dat anderen dat ook niet zullen doen.
Waarom worden ze verkocht als ze niet gezond zijn? Maar als ik calorieen kan tellen weet ik precies wat er in mijn eten zit, dus dan kan ik grenzen trekken van wat ik wel en niet kan eten. Dan hoef ik niet eens meer pillen te slikken, want dan weet ik zeker dat ik niet te veel heb gegeten.
Citaat:
Ga ajb in vredesnaam met die lerares praten maandag. En ga het liefst ook een keer langs je huisarts. En pas ajb goed op je zelf.
Zal ik ook wel moeten doen.
Oud 18-01-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Jesselyn schreef:
Waarom worden ze verkocht als ze niet gezond zijn? Maar als ik calorieen kan tellen weet ik precies wat er in mijn eten zit, dus dan kan ik grenzen trekken van wat ik wel en niet kan eten. Dan hoef ik niet eens meer pillen te slikken, want dan weet ik zeker dat ik niet te veel heb gegeten.
Omdat ze geld willen verdienen. Negen van de tien keer werkt het ook niet eens (ze zetten ook altijd zo leuk achterop zo'n potje 'het werkt het beste als u gezond eet, veel water drinkt en voldoende beweegt', ja duh, dan vallen de meeste mensen ook wel af, ook zonder die pillen). Je zult er niet dood aan gaan (over het algemeen), maar gezond is anders. Wanneer je calorieen gaat tellen is er alleen maar meer kans dat het uit de hand loopt. Plus dat calorieen niet het enige zijn waar het om draait.

Citaat:
Zal ik ook wel moeten doen.
Ik vind van wel, ja...

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 16:51.
Oud 18-01-2003, 17:21
Jesselyn
Jesselyn is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Omdat ze geld willen verdienen. Negen van de tien keer werkt het ook niet eens (ze zetten ook altijd zo leuk achterop zo'n potje 'het werkt het beste als u gezond eet, veel water drinkt en voldoende beweegt', ja duh, dan vallen de meeste mensen ook wel af, ook zonder die pillen). Je zult er niet dood aan gaan (over het algemeen), maar gezond is anders. Wanneer je calorieen gaat tellen is er alleen maar meer kans dat het uit de hand loopt. Plus dat calorieen niet het enige zijn waar het om draait.
Als ik ze niet te lang slik, valt het mee denk ik. Met calorieen tellen heb ik het juist meer in de hand, ik denk dat het dan juist beter gaat, dat het lijnen makkelijker word.
Oud 18-01-2003, 17:55
Quiana
Quiana is offline
@ Leonoor: heb ff gekeken bij die links..
Mja, weet niet zo goed wat ìk zou kunnen doen.. :\

Hm, weet niet of dit in het lijntopic past..
Probeer het gewoon..
Elke keer als k een wat mindere periode heb,
verdwijnt ook mn eetlust,
dus dan eet ik onwijs weinig,
en val dan weer af. (niet om te lijnen oid)
Dan gaat het weer beter,
kom weer wat aan, en is het weer normaal.
Alleen heb ik vorig jaar vrij
lang een periode gehad dat het
gewoon slecht ging, wilde
toen ook lijnen, en ging naar zo'n 48 kilo.
(ben niezo veel afgevallen, 4 kilo ofzo)
Maar nu ben k dus weer afgevallen,
zonder da'k minder eet ofzo..
Terwijl ik dus eigenlijk wil aankomen,
46,5 kilo klinkt imo gewoon weinig. :\
Eet gewoon normaal,
doe niets waardoor ik zou afvallen
(zelfs geen sport ), en tòch gaat het er nog af.. :\
Nja.. iemand tips om iig op hetzelfde gewicht te blijven?
(wil liever niet aankomen, iig niet echt)
vaag, vaag, vaag.. :\

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 18:06.
Oud 18-01-2003, 18:03
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Jesselyn schreef:
Daarom heb ik nu nieuwe pillen gekocht bij de drogist, Nopal pillen. Die zijn ook speciaal voor lijnen ontwikkeld en dus veel gezonder.
Citaat:
De vezels zorgen voor een verzadigd gevoel en de gom bevordert een goede stoelgang. Pectine vermindert opname van suikers via de darmwand, waardoor de bloedsuikerspiegel laag blijft en het lichaam reserves gaat aanspreken. Gebruik dit soort capsules nooit te lang en alleen in combinatie met een gezond dieet.
*heeft ff je topic op psych + reacties hier opgezocht*
Gezond.. neem aan dat je dondersgoed
weet dat je niet gezond bezig bent..

(bron)
(3e van boven)
Oud 19-01-2003, 09:20
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Hm, weet niet of dit in het lijntopic past..
Probeer het gewoon..
Elke keer als k een wat mindere periode heb,
verdwijnt ook mn eetlust,
dus dan eet ik onwijs weinig,
en val dan weer af. (niet om te lijnen oid)
Dan gaat het weer beter,
kom weer wat aan, en is het weer normaal.
Alleen heb ik vorig jaar vrij
lang een periode gehad dat het
gewoon slecht ging, wilde
toen ook lijnen, en ging naar zo'n 48 kilo.
(ben niezo veel afgevallen, 4 kilo ofzo)
Maar nu ben k dus weer afgevallen,
zonder da'k minder eet ofzo..
Terwijl ik dus eigenlijk wil aankomen,
46,5 kilo klinkt imo gewoon weinig. :\
Eet gewoon normaal,
doe niets waardoor ik zou afvallen
(zelfs geen sport ), en tòch gaat het er nog af.. :\
Nja.. iemand tips om iig op hetzelfde gewicht te blijven?
(wil liever niet aankomen, iig niet echt)
vaag, vaag, vaag.. :\

Je zegt dat je eigenlijk wilt aankomen, maar eigenlijk ook weer niet(op hetzelfde gewicht blijven).> tegenstrijdig
Ik denk dat je het beste een voedingsdeskundige kan vragen.
Je geeft aan dat je meer wilt gaan wegen/ op hetzelfde gewicht wilt blijven, dit zal waarschijnlijk wel te bereiken zijn, door een bepaald voedingspatroon.
Zo'n dietiste/ voedingsdeskundige, zal het beste denk ik weten, hoe je door (gezond) eten, op gewicht kan blijven of zwaardr kan worden.
Zij/ hij kan je ook advies geven van, of je daadwerkelijk te licht bent en je dus eigenlijk beter wat kan aankomen of dat je gerust op hetzelfde gewicht kan blijven.(en door een bepaald dieet, niet zwaarder wordt.). Al denk ik, gezien wat je vertelt. dat je niet perse op het zelfde gewicht hoeft te blijven, dat je best wat zwaarder mag worden, want je bent naar mijn idee behoorlijk licht.(dan zal het meer een questie worden van aankomen denk ik).>>en dat hoeven geen talloze kilo's te zijn, maar een paar misschien?. informeer, zou ik zeggen, vraag om advies, via huisarts.

Suc6

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 09:34.
Oud 19-01-2003, 09:33
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Jesselyn schreef:
Als ik ze niet te lang slik, valt het mee denk ik. Met calorieen tellen heb ik het juist meer in de hand, ik denk dat het dan juist beter gaat, dat het lijnen makkelijker word.

Meisje wat wil je nou?
Jezelf naar de vernieling helpen?
Je zegt; "als ik ze niet te lang slik, zal het wel meevalen"
Maar, Kan jij van die pillen afblijven, als je eenmaal er mee bent begonnen?.
En besef, dat als je stopt, je volgens mij weer een heel stuk kan aankomen.(dat middel vervalt, de stoffen doen hun werk niet meer en de kilo's vliegen er misschien weer dubbel zo hard bij).
Lijkt mij niet echt de oplossing.

Calorien tellen. Ik ken het en het heeft bij niet veel goeds gedaan.(ik ging voorheen op elke verpakking kijken hoeveel calorien er in zaten) Natuurlijk, krijg je het lijnen zo meer in de hand, maar dat is nou juist verkeerd!!>>Zie je in, dat het calorien tellen een manier is van controle krijgen over de zaak?>>Controle "omdat het moet van jezelf" en die controle willen, geeft al aan dat je verkeerd bezig bent!.(obsessief).
Zoek hulp, voor het te laat is.....
Oud 19-01-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Je kunt weinig doen ('t was meer als bronvermelding bij het stukje ook en event. voor mensen die zelf een eetstoornis hebben)...was het maar waar dat 'buitenstaanders' aan dit soort dingen iets kunnen doen... Ik zou het zelf zo vaak en zo graag willen... Op http://www.familie.sabn.nl/ en http://www.school.sabn.nl/ staan wel wat 'tips' en informatie ed...misschien heb je daar iets aan.
Oud 19-01-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Tja, ik wil mijn oude zelfdestructieve eetgewoontes ook achter me laten en een paar kilo's kwijt raken, maar sinds mijn besluit er nu echt voor te gaan is er nog niet veel veranderd. Maar ik ga morgen gewoon weer beginnen, met frisse moed, en ergens het doorzettingsvermogen vandaan proberen te halen.
Wow... the power of positive thinking!!
Topic gesloten

Regels voor berichten