Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() *ligtopgrond*
||
![]() |
Citaat:
![]() Normale islamieten kunnen de Koran toch niet lezen? Hahaha! Ja heeel gevaarlijk! Hahaha!
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (26-01-2002).]
|
![]() |
||
Citaat:
Kheb nooit ergens last van... overdrijven is ook een vak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mensen is dit verdraagzaam of niet (he Dutchy?) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dan rook ik vrolijk een sjekkie.
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
DAT WIL OOK NIET ZEGGEN DAT HIJ VOLDOENDE OVER DE ISLAM EN DE KORAN EN OOK ANDERE DINGEN, POLITIEKE DINGEN, DAT HIJ DAAR VOLDOENDE OVER WEET!!! ZO EEN MENS BESTAAT NIET!! |
![]() |
|
Waarom krijg ik nou steds meer het idee dat veel mensen het vooral om pimmetje fortuyn gaat..en verder totaal niet kijken wat een ongelooflijk domme partij ln wel niet is....
Meneer heeft schijnbaar charisme (dat zal dan zijn wat ik versta onder irritant gedrag terwijl je 90% van de tijd onzin uitkraamt en om het compleet te maken "legertje gaat spelen" ..?) en daar vallen veel mensen somehow voor... Ik kan wel voor de zoveelste keer heel uitgebreid Leefbaar Nederland als partij onderbouwd de grond in boren..maar moet helaas eten .. wie weet vanavond...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kom nou niet met van die drogredenen... |
![]() |
|||
Citaat:
de grieken hadden goden die dood en verderf zaaien.... wat ik daar mee wil zeggen is yglyk nix maar er zijn zoveel goden.. en ik gloof er in geen 1 dat was trouwens offtopic ![]()
|
Ik zag hem bij Wouke van Scherenburg. Hij liep daar weg, erg jammer, hij had haar te grazen moeten nemen, nu toonde hij zwakte, als hij deze scherpzinnige pittige tante wat meer had gejent had het nog leuke teevee kunnen worden. Hij had beter moeten weten en zijn mediatraining beter moeten benutten.
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
een citaat:
"Leefbaar Nederland, een nieuwe partij met een nieuwe politiek. Nu Pim Fortuyn definitief is gekozen tot lijsttrekker van leefbaar Nederland zullen enkele politieke partijen zich een achter hun oren krabben. Mede door kopman Fortuyn zullen vele partijen zetels verliezen aan leefbaar Nederland. Fortuyn durft dingen te zeggen wat andere niet durven, maar zal Fortuyn ook waar durven maken wat hij zegt. Tom de Graaf van D'66 vind vind de politiek van Fortuyn niet nieuw en zeker niet fris, een erg zwakke opmerking als je eigen partij nimmer iets heeft gepresteerd en vele zetels gaat verliezen. Fortuyn durft de discussie over hete hangijzers zoals asielzoekers, de islam, het integratiebeleid aan. Maar Fortuyn zal af moeten blijven van onze sociale zekerheid, alle WAO-ers in de bijstand is een slecht voornemen." |
![]() |
|
![]() |
gistermiddag begon de kenningsmakingsronde van de lijsttrekker Fortuyn langs de kiesdistricten van LN.
Fortuyn trapte op de nodige zere tenen,vooral met zijn uitlatingen over Turken en Marrokanen. hij zei dat christelijke mensen,die al eeuwenlang een bijdrage hebben geleverd aan de opbouw van Nederland,meer rechten hebben dan islamitische nieuwkomers. Janmaat zal nu wel balen dat hij te vroeg was,want een tijd geleden kon je dit echt nog niet zeggen en nu begint het een trend te worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je de koran dan al wilt citeren om zo slimmer te lijken, zet zon stukje dan in haar gehele context hier neer, in plaats ze van een radiacaal rechtse anti-islamitische website te plukken [die -naast het feit dat arabische geschriften op meerdere manieren in het nederlands te vertalen en überhaupt te intepreteren zijn- stukjes uit de koran uit hun context rukken om ze als enkele zinnen als argument tegen de kwaadaardige islam te gebruiken], hier kan niemand wat mee..
||
Verwijderd
|
Citaat:
bovendien doet de contex hier niet toe, dit is gewoon een feit... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De context doet er dus wel toe, als jede koran zou pakken en alles om dat stukje heen zou lezen, zou je zien dat het dan anders overkomt als bij die twee regels.. Bovendien is het achterlijk een godsdienst van nu op delen van haar pakweg tweeduizend jaar oude geschriften te beoordelen..
|||
![]() |
Citaat:
schijterd, bovendien doet de context er wel degelijk toe, en een of andere site wil niet zomaar zeggen dat t meteen een feit is. ik vraag me af of je nou echt denkt of dat je alleen maar een beetje zit te kloten met je reply's ofzo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voordat je met zulke oordelen smijt is het misschien slim je iets beter te informeren. Kun je mij trouwens de link van de website geven?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
hier komt 'ie, Home Page van de Islamitische Studenten Associate van Oregon State University: http://www.orst.edu/groups/msa/quran/quran_d/8.html en nu niet zeuren(de contex staat er ook bij
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij komt met één regel uit een eeuwenoud boek en probeert daarmee te onderbouwen dat de islam van nu een gevaarlijk en gewelddadig geloof is.. Ik heb het vaak genoeg gezegd en ik zeg het nog een keer: hetzelfde zou ik van het christendom en jodendom kunnen zeggen, in hun boeken staan nog wel gruwelijkere dingen. Dit is echter geen zinnig argument omdat je een geloof van vandaag niet op hun eeuwen geleden en primitievere opvattingen kunt beoordelen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de bijbel staan ook gewelddadige dingen (enkel in het oude testament), maar het christendom onderging vijf eeuwen geleden een reformatie waarbij in de bijbel beschreven gebeurtenissen werden gerelativeerd. Met de islam is dit nog niet gebeurd, en het probleem is dat vele mohammedanen een ideologie volgen die, zoals je zelf zegd, verouderd is... Zelf heb ik een hekel aan godsdiensten maar bestudeer ze wel om te weten waar ik over praat. Van de vier grote godsdiensten (christendom, boedisme, islam en hindoeisme) vind ik de islam de meest onverdraagzame... |
![]() |
||
Citaat:
Eenzelfde tactiek is terug te vinden bij A. Hitler: hij werd in zijn jeugd een keer in elkaar geslagen en beledigd door een groepje Joodse jongens en het resultaat kennen jullie. "Het is gemakkelijker een atoom te vernietigen dan een vooroordeel." - Albert Einstein
|
![]() |
Zeg, mensen. Als 't hier voornamelijk over de Islam gaat, maar daar dan 'n nieuw thread van. Hier gaat 't over Pim.... en PIM RULES.
PIM FOR PRESIDENT Maar goed, ik zal maar gewoon vrolijk meegaan in deze discussie hiero. Wat hij en veel mensen echt niet kunnen hebben is dat onder het mom van positieve discriminatie allochtonen (m.i. voornamelijk Antillianen en Marokkanen) niet worden aangesproken op hun misdaden. En het is gewoon zo dat de jongeren van deze afkomst over het algemeen nogal aggressief zijn... oh, in dit land mag je dat niet zo zeggen, eufemistisch noemt men dat hier temperamentvol. De Nederlandse wet is mijns inziens gewoon te zwak. Normen en waren doen niet mee bij hen. Alles wat telt is niet wat mag ik doen, maar wat kan ik doen. Wat mag ik doen telt alleen maar mee in de gedachte "hoeveel straf kan ik hiervoor krijgen als ik gepakt wordt". En aangezien de hoeveelheid straf voor geweldmisdrijven e.d. nogal laag is in dit land, zullen ze de gok graag nemen om hun 'kick' te krijgen. Om af te sluiten wil ik even benadrukken dat deze instelling niet alleen voor allochtonen geldt, maar uit cijfers blijkt dat het bij deze groep wel vaker/meer zo is. En zoals ook uit onderzoek blijkt, hebben de ouders vaker zoiets van 'wat je thuis doet bepaal ik, wat je buiten doet is niet mijn pakkie an'. Wat mij betreft is iedereen hier schuld aan (niet per se in deze volgorde en niet per se de complete groepen, generaliseren is in dit geval gedaan om niet af te dwalen van de strekking): 1. De overheid: straffen niet streng genoeg, niet arresteren of aanklagen van allochtone daders omdat men bang is voor racist uitgemaakt te worden. Wetten worden door te weinig 'blauw op straat' (nee, niet die smurfen die van rechts komen) toch een beetje een wassen neus. (je mag 't niet doen, maar dikke kans dat 't de politie niet opvalt als je het toch doet) 2. De autochtonen: zij hebben zich jaren lang in een hoekje laten drukken en durven niet eens iets te zeggen - laat staan aangifte te doen - bij het constateren van een strafbaar feit. 3. De allochtonen: de slechte allochtonen, spreekt voor zich; de goede allochtonen vanwege de slechte opvoeding van hun kroost en de desinteresse over diens activiteiten in de samenleving. En dan nog even iets anders: Ik was laatst in Rotterdam, waarvan ik laatst las dat 99 % van de straatrovers van allochtone afkomst is. Daar sta ik niet zo van te kijken, te meer omdat je als blanke in Rotjeknor toch in de minderheid bent. Wat ik wel eens wil weten is hoe groot het percentage blanken onder de overvalden is. Heeft iemand daar cijfers over?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vind ik een beetje een vage term... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En dat 'in een hoekje zetten' is populistisch geblaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
'niet aanspreken' is niet vaag bedoeld, maar breed. Als een extreem (dat hoop ik in ieder geval, dat 't nog niet normaal is) voorbeeld kun je kijken naar het in de doofpot stoppen van die groepsverkrachtingen door/van minderjarigen. Dit was omdat men bang was voor de gevolgen, onder meer de relatie tussen bevolkingsgroepen. Dit zou dan als racisme kunnen worden beschouwd aan de ene kant en aan de andere kant als een bevestiging van vooroordelen. Feit is dat dat niet zou gebeuren als het blanke mensen zouden zijn. En dat is toch vreemd en komt volgens mij toch vooral omdat er te snel gezegd wordt dat je een racist bent als je ergens iets van zegt. Een algemener voorbeeld van niet aanspreken is 't feit dat veel mensen staan te kijken als er iets gebeurd, terwijl de misdaad gestopt of verkomen kan worden als een paar mensen ingrijpen (liefs allemaal). Hiervan weet ik uit m'n eigen omgeving dat veel mensen banger zijn om in te grijpen als de misdaad gepleegd wordt door een kleurling. Dit is een instelling waar vind ik ook eens vanaf wordt gestapt, maar je ziet 't toch vaak (en laat ik vooraf even zeggen dat ik niet weten of deze punten terecht zijn en zo ja, in hoeverre): ook weer bang voor 'discriminatie'-aanklachten als je ergens iets van zegt, maar ook angst voor intimidatie, meer aggressie-, wraakgevoelens, slachtoffer worden van een groep en messentrekkerij. Hierdoor menen veel jongelui dat ze alles maar kunnen maken en ze hebben nog gelijk ook!
M'n punt is dus eigenlijk dat we de mensen in het land eens echt als gelijken zouden moeten gaan behandelen. Ervan uit kunnen gaan dat het niet gebeurd. En bij gevallen waarin zoiets wel gebeurd het echt flink afstraffen, zodat je probeert te zorgen dat het ook inderdaad niet gebeurd. Eerlijk en fair. Allochtoon of autochtoon. Grootste probleem lijkt mij het cellentekort en mankracht bij de politie. Maar dat wil nog niet zeggen dat je je geen grote doelen mag stellen, toch? Misschien is een politiestaat wel wat te overdreven, maar een mentaliteitsverandering proberen te krijgen bij de burger door gevallen ook echt aan te pakken wat volgens mij veel te weinig gebeurt, in combinatie met een beetje meer blauw op straat (met misschien ook iets meer bevoegdheden) en een beetje meer cameratoezicht zou denk ik niet zo slecht zijn, al is het maar op proef. En uiteraard met de nodige voorzichtigheid dat de beelden ook alleen voor het herkennen van de dader en als beeldbewijs voor het misdrijf gebruikt worden (niet bijv. voor het opsporen van getuigen of het volgen van een willekeurig of verdacht iemand om te kijken wat hij gaat doen) en na een bep. tijd vernietigd worden. ..... De nederlandse wet is inderdaad een van de beste ter wereld. Toch is het denk ik wel zo dat veel misdaden voorkomen kunnen worden doordat mensen banger worden voor de straf die erop staat. Misschien denk jij niet zo, maar het is toch logisch als je ziet dat een tasjesrover aangehouden wordt door de politie en 10 minuten later weer vrij rond loopt (al is het maar omdat ze weten dat hij gepakt wil worden zodat hij onderdak heeft. Geef 'm dat dan maar, als-ie maar van de straat is. Vind ik) en als een moordenaar minder lang hoeft te zitten dan iemand die flink wat geld heeft witgewassen ofzo. Ik weet ook geen kant-en-klare oplossing, en die is er misschien ook niet, maar 't moet 's afgelopen zijn met dat halfzachte gedoe. ..... Zucht, ik was al bang dat ik zoiets als "Ja hoor, het OM stelt geen vervolging in omdat ze bang zijn racistisch over te komen" zou horen. Vooruit dan maar, de uitleg ofwel de ontleding van "1. De overheid: straffen niet streng genoeg, niet arresteren of aanklagen van allochtone daders omdat men bang is voor racist uitgemaakt te worden" Straffen te laag, dat heb ik al uitgelegd hoe ik daar over denk. Niet arresteren: ja, ook politie-agenten zijn vaak bang door vooroordelen of eerdere ervaringen en/of de situatie van dat moment en kijken dan toevallig een andere kant op. Niet aanklagen: Het OM niet nee. Maar (zoals al eerder beschreven en 't is maar maar mijn mening, hoor) door de overheid heeft 't zover kunnen komen dat ontzettend veel slachtoffers geen aanklacht durven in te dienen. Het zou niet eens nodig hoeven te zijn als het bijvoorbeeld duidelijk op video staat...en de wet daar wat flexibeler in zou zijn. Als je bedoelt "Police in Society: The Novels of Maj Sjöwall and Per Wahlöö", daar heb ik wel wat over gelezen, ja. Meer niet. Dan nog even "Als je geen aangifte doet, moet je ook niet verbaasd opkijken als er niets gebeurt." Nee, inderdaad, maar zoals hierboven beschreven is men vaak bang. En "Duh. En dat 'in een hoekje zetten' is populistisch geblaat." Ik zei niet, 'in een hoekje zetten', ik zei 'in een hoekje laten drukken' en je kan het populistisch vinden, maar ik heb het hier gewoon over het feit dat op een gegeven moment alles maar moest kunnen en met name alles wat ook maar leek op discriminatie uit den boze was. En dat is nu geresulteerd in een maatschappij waarin veel jongeren, met name allochtonen naar wat opmerk, menen dat alles kan en waarin men niet meer weet wat men er mee aan moet en vooral hoe men het kan voorkomen. Een vredig bedoelde boodschap van een paar decennia terug is langzaamaan misbruikt en moet toch - al is het maar tijdelijk en op proef - wat mij betreft stevig herzien worden. Helaas ook ten koste van onschuldigen, maar toch denk ik vooral ten bate van de onschuldigen. Hoe dan ook, even terugkomend op Pim, daar gaat het onderwerp tenslotte over, ik denk dat als iemand het hier in Nederland kan dat hij het is die het voor elkaar krijgt om de regels zo te filteren of te 'peperen' zodat er eindelijk weer eens iets gebeurt voor een echt leefbaarder Nederland. Misschien niet helemaal in overeenstemming met mijn denkbeelden, maar met genoeg verbeeldingskracht om weer een beetje pit in dit land te krijgen en op te komen voor de veiligheid van de mens. De privacy zal er wel wat onder moeten leiden, maar dat hou je denk ik toch. Daarom ben ik toch wel wat voor camera's, alleen moet je dan door toezicht hierop door een aparte instantie ofzo, als burger echt zeker kunnen zijn dat het alleen gebruikt wordt waarvoor het gebruikt hoort te worden. Dan kun je je veilig voelen en na enige gewenning zelfs met een hoop camera's om je heen in een park toch nog ontzettend alleen. Alleen, doe het waar het nodig is. Het gaat niet om een ideele big brother maatschappij, maar om ontmoediging van criminelen. Vertel ook niet waar de camera's overal komen, doe dat net als met flitspalen. Sommige kondig je aan, sommige niet. Maar goed, weer genoeg gefilosofeerd, ik ga slapen.
|||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Alleen een beetje kortzichtig om het bij dit feit te laten en niet naar oorzaken te gaan zoeken, vind je niet?
|||||
![]() |
Citaat:
Toch zijn die paar regels uit de islam, die door het grootste deel van de islamieten in de westerse wereld allang niet meer extreem opgevat worden (eerder symbolisch) geen reden om 'de islam in nederland te remmen' zoals FEYENOORDvakX dat stelt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is er mis met mensen die verouderde ideologieen volgen zolang ze er niemand echt mee schaden? Probeer het eens van een andere kant te zien en je merkt dat vooral de moslims in de westerse wereld andersgelovigen of ongelovigen gewoon respecteren.. Natuurlijk zijn er OOK een paar respectloze relnichten onder de gelovigen, ook oder hun zijn triestelingen als pim fortuyn. Maar alle islamieten naar een paar fundamentalistische idioten die hetzelfde geloof claimen te beoordelen getuigt niet echt van een hoog relativeringsvermogen.
|||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als men een tasjesdief vrijlaat, kan dat ook komen door een cellentekort. Ooit van gehoord? En dan nog, als en proces-verbaal is opgemaakt kan er altijd nog vervolging ingesteld worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
250 replys, slotje anders gaat ie stuk
niew Fortuyntopic: http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002215.html
|
![]() |
|
|