Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2002, 14:10
Sebastian31
Sebastian31 is offline
Over stemrecht van 18. Tja, het is nu eenmaal zo dat de meerderjarigheid pas ingaat met 18 (financiële meerderjarigheid pas vanaf 21, en vanaf 16 mogen jongeren de wegen al onveilig maken met hun brommers).

Het is niet helemaal rechtvaardig. Met 14 wist ik al heel veel over politiek. Actief in een jongerenorganisatie die voor de rechten van kinderen en jongeren opkwam. Tegen kruisrakketten. Voor Doe Maar en U2. Ja, ik heb het alweer over begin jaren '80.

Er zijn ook zoveel "volwassenen" die verkeerde keuzen maken in het leven en het stemhokje (bij de stemcomputer), dus de stemgerechtigde leeftijd mag wat mij betreft best omlaag, naar 16 in ieder geval.
Oud 24-03-2002, 14:51
MasterMolly
MasterMolly is offline
wellicht
Lijst Fortuyn
/
Leefbaar Nederland
Oud 24-03-2002, 14:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Xtreem schreef:
beter geen pvda dit keer...
VVD, CDA en nog iets, maar geen fortuyn, want dat houdt nog geen 2 jaar... met PF valt niet samen te werken (zie R'dam..)
Moet dus PvdA...

VVD=25 zegmaar
CDA=31
=56
nog 20 erbij..
nou geen LPF zeg je, dus PvdA of GL+D66 ofzo, maar dat lijkt me sterk
Oud 24-03-2002, 15:13
Sebastian31
Sebastian31 is offline
Ik wilde alleen nog ff kwijt dat je Asielzoekers niet moet demoniseren (zoals enkelen onder jullie dat wèl doen). Ik heb in mijn werk ook met ze te maken, en de één heeft problemen (meestal psychisch, maar dat is logisch als je halve familie is afgeslacht door een machtswellustige clanleider of Talibancommandant), de ander probeert zich zo goed mogelijk aan te passen, door nederlands te leren en musea te bezoeken (zoals die ingenieur uit Afghanistan). Het lijkt er echter op dat respect voor andere mensen de laatste twee decennia steeds minder wordt... En vooral sinds 11 september wordt alles wat een donkere huid heeft, of een andere godsdienstige opvatting, over één kam gehaald en moet iedereen maar "terug".
Dan kan de halve bevolking van Nederland ook terug naar Frankrijk (afstammelingen van de Hugenoten), Vlaanderen (protestanten uit de zuidelijke Nederlanden), Spanje of Portugal (de sefardische Joden), of het Oosten (de Batavieren). Wie stamt er nou nog af van een originele Kaninefaat, het Keltische volk dat leefde aan de kust van Nederland (hun woongebied strekte sich uit van bij het huidige 's Gravenhage tot voorbij ten noorden van Alkmaar).
Hmmm, Pim Fortuyn denk ik niet. )
Oud 24-03-2002, 15:58
Lollypopje
Lollypopje is offline
Ik heb die test op http://www.stemwijzer.nl een stuk of drie keer gedaan en er komt steeds Christenunie uit Ik ben helemaal niet christelijk!! Najah, blijkbaar ben ik t met hun standpunten eens... Als tweede komt er Groenlinks uit en als derde PvdA en dan SP. Ik weet het dus nog niet helemaal.
Oud 24-03-2002, 16:14
twiety
twiety is offline
Volgens mij klopt van die stemwijzer helemaal nix. Ik kom op het CDA uit. Met hun standpunten ben ik het totaal niet eens. Bovendien zou ik nooit op een christelijke partij stemmen. Toch vreemd dat je daar als fervent Pim-fan op uitkomt.
Oud 24-03-2002, 16:18
twiety
twiety is offline
Citaat:
Sebastian31 schreef:
Ik wilde alleen nog ff kwijt dat je Asielzoekers niet moet demoniseren (zoals enkelen onder jullie dat wèl doen). Ik heb in mijn werk ook met ze te maken, en de één heeft problemen (meestal psychisch, maar dat is logisch als je halve familie is afgeslacht door een machtswellustige clanleider of Talibancommandant), de ander probeert zich zo goed mogelijk aan te passen, door nederlands te leren en musea te bezoeken (zoals die ingenieur uit Afghanistan). Het lijkt er echter op dat respect voor andere mensen de laatste twee decennia steeds minder wordt... En vooral sinds 11 september wordt alles wat een donkere huid heeft, of een andere godsdienstige opvatting, over één kam gehaald en moet iedereen maar "terug".
Dan kan de halve bevolking van Nederland ook terug naar Frankrijk (afstammelingen van de Hugenoten), Vlaanderen (protestanten uit de zuidelijke Nederlanden), Spanje of Portugal (de sefardische Joden), of het Oosten (de Batavieren). Wie stamt er nou nog af van een originele Kaninefaat, het Keltische volk dat leefde aan de kust van Nederland (hun woongebied strekte sich uit van bij het huidige 's Gravenhage tot voorbij ten noorden van Alkmaar).
Wat mij betreft hoeven ze niet terug, zeker niet als ze zich gedragen. Dit met uitzondering van illegalen, die moeten wel meteen weg.
Ik wil er alleen geen meer bij. Kan je niet meer terug naar je eigen land, zoek dan maar een ander land. Maar niet het onze voordat wij onze voorzieningen weer op orde hebben.
Oud 24-03-2002, 17:41
Verwijderd
Ik was al van plan op Pim te gaan stemmen. Op bepaalde punten ben ik het wel met Lijst Fortuyn eens. Uit de test kwam op 1 ook Lijst Fotuyn uit.
Oud 24-03-2002, 19:29
Verwijderd
ik ben er nog niet over uit, maar ik stem zeker NIET op Fortuyn.
Mijn god, de mensen die wel op hem stemmen, wat willen jullie dit land aan doen?
Oud 24-03-2002, 19:44
NG
NG is offline
Volgens Stemwijzer.nl is LPF de beste keus voor mij, ik kan me daar ook prima in vinden, maar ik denk niet mensen hun stem afhankelijk van die uitkomst moeten bepalen. De test omvat vanzelfsprekend niet alle punten van het programma.
Oud 24-03-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Volgens mij klopt van die stemwijzer helemaal nix. Ik kom op het CDA uit. Met hun standpunten ben ik het totaal niet eens. Bovendien zou ik nooit op een christelijke partij stemmen. Toch vreemd dat je daar als fervent Pim-fan op uitkomt.
Je bent het dus wèl met hun standpunten eens, anders zou het er niet uitkomen. Dat het een Christelijke partij is maakt even niet uit. en Pim-fan? Zeker alleen vanwege het asiebeleid? Want op zijn andere punten val je aan de test te zien toch echt door de mand.
Oud 24-03-2002, 21:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
maar ik denk niet mensen hun stem afhankelijk van die uitkomst moeten bepalen. De test omvat vanzelfsprekend niet alle punten van het programma.
idd, deze wijzer toetst alleen standpunten over actuele zaken, maar weinig ideaalen van partijen
Oud 24-03-2002, 21:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Volgens Stemwijzer.nl is LPF de beste keus voor mij, ik kan me daar ook prima in vinden, maar ik denk niet mensen hun stem afhankelijk van die uitkomst moeten bepalen. De test omvat vanzelfsprekend niet alle punten van het programma.

Klopt. De test geeft je echter wel de minde rbekende standpunten van de diverse partijen; misschien ben je het dus niet eens met je grote favoriet. Het is in ieder geval een mogelijkheid om je meer te verdiepen in hun standpunten, en in die van de partij die wel als beste uit de stemwijzer kwam.
Oud 24-03-2002, 23:24
twiety
twiety is offline
Citaat:
Milk schreef:
Je bent het dus wèl met hun standpunten eens, anders zou het er niet uitkomen. Dat het een Christelijke partij is maakt even niet uit. en Pim-fan? Zeker alleen vanwege het asiebeleid? Want op zijn andere punten val je aan de test te zien toch echt door de mand.
Anders zou het er niet uitkomen? Ik zeg toch dat (i.i.g. bij mij) de test niet klopt. Het CDA, kom nou. Ik ben voor abortus en het homohuwelijk. En dat het een christelijke partij is maakt voor mij wel uit, en als het een goede test was geweest had dat ook meegeteld bij de vragen (en de antwoorden).

En nee, ik ben niet alleen voor Pim vanwege het asielbeleid. M.u.v. de dienstplicht ben ik het redelijk vaak met 'm eens.

Oud 25-03-2002, 11:25
emmy1985
emmy1985 is offline
Citaat:
Lollypopje schreef:
Ik heb die test op http://www.stemwijzer.nl een stuk of drie keer gedaan en er komt steeds Christenunie uit Ik ben helemaal niet christelijk!! Najah, blijkbaar ben ik t met hun standpunten eens... Als tweede komt er Groenlinks uit en als derde PvdA en dan SP. Ik weet het dus nog niet helemaal.
deze deed het ook niet goed, vond ik. Ik heb ergens anders een quiz gedaan die het wel goed deed. ff kijken welke
Oud 25-03-2002, 11:33
emmy1985
emmy1985 is offline
Op http://verkiezingen.kennisnet.nl/kieshulp.html
staat een veel beter kieswijzer dan op stemwijzer.nl

moeten jullie die ff proberen!!11
Oud 25-03-2002, 11:45
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik heb weer een nieuw overzicht gemaakt, dit keer komt hij wel op 150 uit. Uit het overzicht blijkt dat 3 partijen zijn gestegen, te weten: GL, LPF en het CDA. Waarschijnlijk worden zij beloond voor hun optreden in het debat. Bekijk hem zou ik zeggen:
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1473071988

Oud 25-03-2002, 11:46
NG
NG is offline
Citaat:
emmy1985 schreef:

LPF en LN staan er niet in, staat ook in de toelichting.

Vreemd genoeg kom ik bij VVD uit.
Oud 25-03-2002, 12:12
Nieuwe Nationale Partij
Citaat:
marleentje schreef:
Ik was al van plan op Pim te gaan stemmen. Op bepaalde punten ben ik het wel met Lijst Fortuyn eens. Uit de test kwam op 1 ook Lijst Fotuyn uit.
Hoe kun je bij die test (ik neem aan dat je Stemwijzer bedoelt) op Pim uitkomen, als die helemaal niet mee doet in die Stemwijzer?
Oud 25-03-2002, 12:12
@pie
@pie is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Hoe kun je bij die test (ik neem aan dat je Stemwijzer bedoelt) op Pim uitkomen, als die helemaal niet mee doet in die Stemwijzer?

die staat er inmiddels wel in.
Oud 25-03-2002, 12:15
twiety
twiety is offline
Citaat:
emmy1985 schreef:

Deze klopt een stuk beter! SP, maar LPF staat er dan ook niet tussen.
Oud 25-03-2002, 12:25
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:

Staat er nu wel in, aangezien hij nu eindelijk een 'partijprogramma' heeft..
Oud 25-03-2002, 12:38
Nieuwe Nationale Partij
Citaat:
@pie schreef:
Oh, dat is dan ook nog maar sinds enkele dagen.
Oud 25-03-2002, 13:13
twiety
twiety is offline
Citaat:
@pie schreef:
Inderdaad, Pim staat erin. En daar kwam ik - zoals verwacht - ook op uit. 2e plaats voor LN.

Oud 25-03-2002, 20:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Sebastian31 schreef:
Dus in mei stem ik Groen Links. Vooral nu Rosenmöller het debat met Fortuyn gewonnen heeft! Maar ik stem niet op hem, maar op Femke Halsema, de nummer twee. Zij is een echt oprecht politica, met veel kwaliteit.
En die zijn schaars tegenwoordig.
Sluit ik me bij aan, behalve dan dat vooral vanwege debat.
Oud 25-03-2002, 23:13
AlBundy
AlBundy is offline
Lijst Fortuyn
Oud 25-03-2002, 23:29
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Ik kom op Christenunie uit, en LPF is gelukkig laatste

nou ga ik weer twijfelen tussen GL en CU
Oud 25-03-2002, 23:56
Verwijderd
Zals ik zou mogen stemmen (grrrrrr ik word 16 mei 18 en die verkiezingen zijn de 15e! grrrrr) D66, Ik vind de Graaff wel een goede gast!
Oud 25-03-2002, 23:58
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Ik kom op Christenunie uit, en LPF is gelukkig laatste

nou ga ik weer twijfelen tussen GL en CU

Christenunie, die waren bij mij als heel erg laatste die hebben egt heel erg slechte standpunten! anti-jongeren zo een beetje, dat ga je tog niet stemmen als jongeren zijnde???
Oud 26-03-2002, 01:08
maar
maar is offline
VVD of CDA
Oud 26-03-2002, 10:31
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Sebastian31 schreef:
, een sterk betoog!

Je hebt gelijk
Oud 26-03-2002, 10:36
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Prada schreef:
Sommige mensen moeten wel heel idealistisch zijn van die onzinnige partijen op te richten...Bonapartistische partij, sjeee, wat een lachertje...
, nee het CDA is hoogwaardig,
Oud 28-04-2002, 15:30
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
hoogstwaarschijnlijk SP of GroenLinks, misschien zelfs NCPN als de politiek me echt te rechts wordt.
Oud 28-04-2002, 16:14
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Christenunie
Oud 28-04-2002, 16:40
JCH83
JCH83 is offline
Vvd
Oud 28-04-2002, 21:26
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Als ik mag stemmen absoluut VVD.
Oud 28-04-2002, 23:12
cmoi
cmoi is offline
groen links (of heel misschien sp)
Oud 29-04-2002, 11:17
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Vrije Indische Partij
Oud 29-04-2002, 19:58
mitsj
mitsj is offline
uit de test komt VVD uit en daar was ik zowiezo al voor.
en kschijn het meeste hekel te hebben aan groenlinks .
goede test dus van die stemwijzer.nl
Oud 30-04-2002, 13:07
Sebastian31
Sebastian31 is offline
Ik blijf erbij: ik stem op Femke Halsema van Groen Links.

Oud 30-04-2002, 17:52
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Als ik zou mogen stemmen had ik 3 keuzes
(1) PvdA
(2) Groenlinks
(3) SP

Groenlinks valt eigenlijk af, omdat die partij voorkomt uit CPN, Communistische Partij NEderland, en dus tegen het koningshuis is, waar ik heel erg voor ben

Voor de SP geld bijna hetzelfde alleen ik vind de partij ook nog te klein
Oud 01-05-2002, 19:16
kingetje
kingetje is offline
Citaat:
Just Me schreef:
Lijst Fortuyn......wordt eens tijd dat ze in politiek Den Haag, flink wakker worden geschud.
idd
Oud 01-05-2002, 19:26
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
mitsj schreef:
uit de test komt VVD uit en daar was ik zowiezo al voor.
en kschijn het meeste hekel te hebben aan groenlinks .
goede test dus van die stemwijzer.nl
Oud 02-05-2002, 14:21
Jaspov
Jaspov is offline
Gadverdamme. Als ik deze Topic zo bekijk ga ik steeds meer denken dat we hier in Nederland steeds meer te maken krijgen met een zielig volkje dat zich LAAT DENKEN in plaats van zelf eens kritisch nadenkt.
Is er IEMAND die ook fatsoenlijke argumenten heeft bij zijn 'lijstje Fortuyn'?
WAAROM in godsnaam Pim Fortuyn? Omdat 'Den Haag eens wakker geschud moet worden'? Ga toch eens 5 meter fietsen man.
OK. Ik geef toe dat het goed is dat Fortuyn even bezig is geweest. Die rol van dat wakkerschudden heeftie al volbracht.
Maar das toch geen reden om op die klootkop te gaan stemmen??!!!!
MAAR NU IST OOK GENOEG. PIM MOET VERDER GÉÉN INVLOED KRIJGEN!
Je wilt Pim Fortuyn toch godverdomme niet als Minister President hebben?!
BAH. Kots op Fortuyn. Ik dacht dat het Nederlandse volk er bekend om stond dat het een nuchter volkje was, maar we schijnen net zo erg te zijn als al die gestoorde media-amerikanen.
Stemmen jullie ook op Pim Fortuyn omdattie zich zo goed kleed? Omdat hij die lekkere gladgeschoren kuttekop zo makkelijk anaal kan inbrengen?
Of heb je er écht goed over nagedacht en ga je op hem stemmen omdat hij tenminste durft te zeggen waar het op staat? Omdat hij duidelijkheid schept?
Flikker toch op. Had verdomme 5 jaar geleden Janmaat aan het bewind geholpen.... die was tenminste écht duidelijk toch?
Of was die weer net iets te extreem voor de pussy's onder ons?
We willen hier in Nederland toch zeker niet zo'n schoft als Janmaat hebben¿! Nee.. Pim zorgt voor het goede alternatief..
Gadverdamme.
Ga je nou verdomme eens verdiepen, stem op een fatsoenlijk onderbouwde partij. Kijk eens hoe Pimmetje Pimmetje wonderboy gaat bereiken wat hij allemaal beloofd.
Is dat nergens te vinden? Goh... raar..
Ik snap niet waarom we nu opeens allemaal zo oppervlakkig geworden zijn.
Geloof je zelf dat Pimmetje Pimmetje Wonderboy de wachtlijsten in de zorg terug gaat brengen zonder er extra geld in te stoppen en het enkel beter te organiseren?
Trap d'r toch niet in man...
Maar goed.. ik moet gaan. Ik ga mijn zusje naar haar cursus cavia-piercen brengen. Past wel goed in het beeld van onze moderne, weldenkende, nuchtere maatschappij.....

Help Pim terug de kamer uit! Terug de DarkRooms in!

KOTS op de Pimstemmers.
Oud 09-05-2002, 12:23
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Jullie kunnen kiezen uit de volgende partijen:

Algemene Senioren Partij (ASP)
Bonapartistische Partij Nederland(BPN)
Christen Democratisch Appel (CDA)
ChristenUnie (CU)
De Groenen
De Idealisten
Democraten 66 (D'66)
Fryske Nationale Partij (FNP)
Groenlinks
Groenrechts
Internationale Socialisten(IS)
Jongere Onafhankelijke Ouderen Partij(JOOP)
Katholiek Politieke Partij (KPP)
Leefbaar Nederland (LN)
Liberaal Democratische Partij(LDP)
Lijst Fortuyn
Partij van de Arbeid (PvdA)
Natuurwetpartij (NWP)
Nederland Mobiel(NM)
Nieuwe Communistische Partij Nederland (NCPN)
Nieuwe Midden Partij(NMP)
Nieuwe Nationale Partij(NNP)
Onafhankelijke Senaatsfractie(OS)
Socialistische Arbeiders Partij(SAP)
Socialistische Partij (SP)
Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP)
Vrije Indische Partij(VIP)
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD)

Ik stem, hoe kan het ook anders, op de Nieuwe Nationale Partij (NNP)

Hmm, typisch: zie nu de werkelijke kieslijst:

PvdA
VVD
CDA
D66
GL
SP
SGP
VSP (verenigde senioren partij)
NMP (nieuwe midden partij)
PvdT (partij van de toekomst)
VIP & ouderenunie (Vrije Indische Partij)
CU
Duurzaam Nederland
LN
LPF

waar komen sommige vandaan en waar zijn sommige gebleven?

Oud 09-05-2002, 12:42
Unexplained
Unexplained is offline
Ik zit een beetje met een probleem.

De ideëen van de Christen Unie spreken mij heel erg aan, maar de achtergrond (religie) vind ik weer helemaal niets.

Wat nu?
Oud 09-05-2002, 12:44
PV
PV is offline
Citaat:
Iotje schreef:

waar komen sommige vandaan en waar zijn sommige gebleven?

Je moet er toch niet aan denken dat iemand op de Partij v.d. Toekomst stemt
Oud 09-05-2002, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Jaspov schreef:
Gadverdamme.

(...)

KOTS op de Pimstemmers.
Jaspov! Vriend! In mijn armen
Oud 09-05-2002, 12:49
Severus
Severus is offline
Ik mag nog niet stemmen, maar als ik zou stemmen, zou ik op Lijst Pim Fortuyn stemmen.

Ripper
Oud 09-05-2002, 12:53
Verwijderd
Ik denk GroenLinks.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten