Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 14:30
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Fellaci schreef:


Lekker op de vrouw spelen en niet inhoudelijk op ingaan.

Zwak!
Als jij me kunt laten zien, waar bijv. staat dat de getuigenis van een vrouw de helft waard is dan die van de man, wil ik best op de rest van je onzin ingaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 14:50
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
@pie schreef:
"

het christendom, what's your point?
Onze moralen hangen samen met het Christendom. Blijkbaar is onze staat ook niet helemaal "geloofsvrij", maar oordeelt ze vanuit een christelijke visie.
Al is het alleen maar bij de eedaflegging.

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 17:42
@pie
@pie is offline
Citaat:
DruidessI schreef:


Onze moralen hangen samen met het Christendom. Blijkbaar is onze staat ook niet helemaal "geloofsvrij", maar oordeelt ze vanuit een christelijke visie.
Al is het alleen maar bij de eedaflegging.

Suzan
ik heb vaak het idee dat mijn ouders het enige christelijke in nederland zijn

nee, het klopt wel wat je zegt, maar die gewoonten die we daarmee hebben opgedaan (degenen die gebleven zijn dan, we gaan niet meer elke dag naar de kerk afaik) worden absoluut niet meer geassocieerd met het christendom.

de wetten die we opstellen, de politiek die we volgen, valt gewoon amper terug te leiden op specifiek het christendom (abortus? euthenasie?), iets wat je in moslimlanden met b.v. de sharia dus duidelijk wél kan. ik zeg absoluut niet dat élk moslimland zo is, maar wél dat het gebeurt

maar dan nog: wij leven hier, zijn hier opgegroeid, zijn hier gewend aan dingen. kan me ook best voorstellen dat immigranten en asielzoekers het best moeilijk hebben met onze cultuur, ons land, en dat het moeilijk is om je aan te passen op een plek waar je nix gewend bent.. zo kunnen wij ons ook moeilijker inbeelden wat zij daar nou achter een bepaalde regel, wet, of gewoonte (familiewraak.. remember in veghel?) zoeken... wel interessant om over na te denken
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 22:05
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
@pie schreef:

maar dan nog: wij leven hier, zijn hier opgegroeid, zijn hier gewend aan dingen. kan me ook best voorstellen dat immigranten en asielzoekers het best moeilijk hebben met onze cultuur, ons land, en dat het moeilijk is om je aan te passen op een plek waar je nix gewend bent.. zo kunnen wij ons ook moeilijker inbeelden wat zij daar nou achter een bepaalde regel, wet, of gewoonte (familiewraak.. remember in veghel?) zoeken... wel interessant om over na te denken
Ik heb zo'n idee dat ze ons christelijker vinden dan dat we onszelf christelijk vinden

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 12:30
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

De koran is wel voor 50% gebaseerd op dat corrupt vodje
Weeeer een foute interpretatie. Xzelf heb het niet meer zo op godsdiensten. De (meeste) godsdiensten zijn opzich ok, alleen maken de aanhangers de godsdiensten zwart door foute interpretaties en door dingen te letterlijk op te vatten. Ik denk dat godsdiensten zo altijd voor conflicten blijven zorgen .
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Mujahid schreef:


Wat een idioot ben jij zeg!
staat er niet in een van de laatste versen van de koran hoe mohammed zich bij de eerdere profeten mozes en jezus voegt op de berg in jeruzalem? je kent niet eens je eigen godsdienst
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:35
@pie
@pie is offline
Citaat:
DruidessI schreef:


Ik heb zo'n idee dat ze ons christelijker vinden dan dat we onszelf christelijk vinden

Suzan
dat is, kort samengevat, inderdaad mijn punt
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 14:03
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Volgens mij is er ook niemand zo Christelijk....
Zelfs de mensen die het zo graag willen zijn, zijn het eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:25
zjempoow
Avatar van zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
Prada schreef:
Tsja, is ook belachelijk, maar het is gewoon een verschil in cultuur; normen en waarden liggen anders, is logisch...
vink niejecht logisch eigenlijk, sorry
__________________
nu is de boot aan!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:30
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
zjempoow schreef:


vink niejecht logisch eigenlijk, sorry
en heb je misschien heel toevallig ook nog een reden waarom je dat niet logisch vind?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Raptor schreef:

Wat vinden jullie van de Islaam??? Wat vinden jullie er nu van dat vrouwen niks te zeggen hebben in Islamitische landen? Wat vinden jullie er van dat vrouwen in Islamitische landen besneden worden wanneer ze voor het eerst ongesteld zijn geweest??

IK, vind de Islaam belachelijk... Het past meer in de middeleeuwen naar mijn mening.
Alle geloven passen, als je ze precies naleeft, niet meer in deze tijd, maar dat is geen reden om ze belachelijk te noemen! Bovendien worden vrouwen in Islamitische landen lang niet altijd besneden - dat is namelijk niet iets van de Islam, maar van de cultuur bij bijvoorbeeld sommige nomadenvolken.
Overigens, dat de Islam een middeleeuws geloof is daar heb je gelijk in - t is inderdaad aan t begin van de middeleeuwen ontstaan, en is daarmee het nieuwste geloof.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 21:00
Zip
Zip is offline
Citaat:
Prada schreef:
Tsja, is ook belachelijk, maar het is gewoon een verschil in cultuur; normen en waarden liggen anders, is logisch...
Hoezo normen en waarden.
Zommige dingen zijn gewoon rechtvaardig ..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:


Alle geloven passen, als je ze precies naleeft, niet meer in deze tijd, maar dat is geen reden om ze belachelijk te noemen! Bovendien worden vrouwen in Islamitische landen lang niet altijd besneden - dat is namelijk niet iets van de Islam, maar van de cultuur bij bijvoorbeeld sommige nomadenvolken.
Overigens, dat de Islam een middeleeuws geloof is daar heb je gelijk in - t is inderdaad aan t begin van de middeleeuwen ontstaan, en is daarmee het nieuwste geloof.
lang niet alle vrouwen och, slechts 16 miljoen per jaar
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 21:06
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik denk dat het vervelende bij godsdiensten is, dat door sommige gelovigen de 'heilige' geschriften van hun godsdiensten letterlijk geinterpreteerd worden, terwijl ze uit een tijd van ver voor ons stammen en dus niet onze normen en waarden vertegenwoordigen, maar die van de tijd waarin dat geloof is ontstaan. Op deze manier wordt ook geen rekening gehouden met problemen van deze tijd en gaat men zelf maar oplossingen verzinnen die dan op zeer dubieuze wijze 'ergens' in hun heilige geschrift staan en op een bepaalde manier geinterpreteerd zijn.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:31
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Godsdienst met meeste aanhang is het christendom ,islam is volgens mij 2e .
Wel is het de snelst groeiende godsdienst .
De islam is geen achterlijke godsdienst het is hoe mensen het interpreteren!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Dames..
Cici1996
53 19-04-2015 15:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling TBS
MarlinHooijer
1 04-02-2012 10:53
Werk, Geld & Recht aangeklaagd terwijl zij schuldig is.
Milouw
24 09-03-2010 17:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Groepsverkrachtingen :s
Gatara
324 27-12-2004 19:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief?
Mujahideen
200 21-09-2004 09:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.