Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 08:29
Verwijderd
Okeej, ik ben een meid van 17, ben ongeveer 1.70 lang en weeg 54 kilo...Ik wil er maximaal 50 wegen...Iedereen zegt dat dat te weinig is, maar nu voel ik me echt dik en lelijk! Ik lat snoep en al dat soort lekkers al staan, fiets elke dag minstens 2 kilometer en loop er ook nog eens ongeveer 2 / 3...wat kan ik nog meer doen?
Oud 19-02-2003, 12:10
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
wat kan ik nog meer doen?
Jezelf proberen te accepteren? 50 kg bij een lengte van 1.70m is idd niet echt veel, 54 is een (naar mijn mening) beter gewicht (hoewel jij dat anders vindt).
Oud 19-02-2003, 12:30
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
Hippe oepsie schreef:
Okeej, ik ben een meid van 17, ben ongeveer 1.70 lang en weeg 54 kilo...Ik wil er maximaal 50 wegen...Iedereen zegt dat dat te weinig is, maar nu voel ik me echt dik en lelijk! Ik lat snoep en al dat soort lekkers al staan, fiets elke dag minstens 2 kilometer en loop er ook nog eens ongeveer 2 / 3...wat kan ik nog meer doen?
Naar mijn idee weeg je al te weinig.. Waarom nog minder wegen? Kan je jezelf niet beter accepteren? Met zo'n lengte en gewicht ben je toch helemaal niet dik?
Oud 19-02-2003, 13:30
beestje
beestje is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
je kunt zoveel doen... maar het lijkt me niet erg verstandig als je nu nog meer gaat afvallen, zeker niet omdat je zegt dat je je dik en lelijk voelt, dan is de kans alleen maar groter dat je doorg aat slaan, en gloof me, dat wil je niet...

DUs hou lekker dit gewicht, en probeer jezelf te accepteren en ook de mooie kanten van jezelf te zien (en ja, ik weet dat dit lastiger is dan dat het klinkt)
Oud 19-02-2003, 14:44
olympia
olympia is offline
hey
ik heb vandaag nog niks gegeten en dat ga ik ook niet meer doen, aleen een beetje avondeten. Ik heb 50x de trap op en af gerend en ik ga vanavond nog sporten. Ik ga proberen ongeveer een week lang alleen een beetje avondeten te eten en verder niks, al wel vaker geprobeerd, maar k heb het gevoel dat het nu echt gaat lukken. Ik wil gewoon zonder eten kunnen en niet de hele dag honger hebben en dan vind ik het makkelijker om helemaal niks te eten dan gewoon 3 gezonde maaltijden.
kusjes
Oud 19-02-2003, 14:50
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik ben ook aan ut lijnen!
Ik was namelijk in 1 jaar meer dan 10 kilo aangekomen..Komt vooral door de pil, vreetbuien en zo...
FF denken..ik ben 1.78m en weeg nu rond de 69/70 kilo..
ik ben vanaf halverwege Januari al 4,5/5 kilo afgevallen...
Ik wil niet meer of minder dan 64 wegen...
Dat vind ik goed, ik hoef niet vreselijk dun te worden..
Maar echt lijnen doe ik trouwens niet, eet gezonder en snoep minder..Nu alleen nog wat meer bewegen!
Oud 19-02-2003, 14:57
Janneke1
Janneke1 is offline
O ja..om te beginnen met lijnen is heel moeilijk..
Ik deed het gewoon door in de supermarkt in plaats van een reep een bruin broodje te kopen. je hebt hele lekkere bruine harde broodjes en zo...
Of ik maakte voor mezelf iets lekkers van yoghurt en jam..
Dat is dan extra lekker en na een tijdje doe je dat ook steeds minder (extra's) en nu heb ik helemaal geen moeite meer met geen extra's nemen..
Ik eet alleen bruin brood..O ja en wat ook goed is, tijdje geen aardappels eten! Rijst eten, dan val je veel beter af.
En natuurlijk geen frisdrank drinken! Zelfs niet light!
Neem dan gewoon een vruchtensapje zonder suiker of thee.
Geen boter op je brood en alles in de olijfolie bakken..
Ik heb nu echt nooit meer honger, maar val per week steeds een kilo af...
Ik heb trouwens nog nooit op caloriën gelet!
Gewoon geen suiker en weinig vetten!

Wat ook nog iets is: ga eens montignaccen! Dat heeft bij mij ook gewerkt, want ik denk er nog steeds vaak aan..Op brood heb ik bijvoorbeeld altijd jam ofzo, nooit meer kaas.
Alleen ik montignac niet echt meer, want daar moet je je dan je hele leven aan houden eigenlijk....
Maar toch, sommige dingen van montignac is wel heel nuttig..
Koolhydraten en vetten gescheiden houden werkt toch echt wel.
Oud 19-02-2003, 15:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Of ik maakte voor mezelf iets lekkers van yoghurt en jam..
hmz, ik eet wel eens naturel biograde... is dat ook slecht, of alleen als je er jam of suiker bij doet???
Oud 19-02-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
olympia schreef:
hey
ik heb vandaag nog niks gegeten en dat ga ik ook niet meer doen, aleen een beetje avondeten. Ik heb 50x de trap op en af gerend en ik ga vanavond nog sporten. Ik ga proberen ongeveer een week lang alleen een beetje avondeten te eten en verder niks, al wel vaker geprobeerd, maar k heb het gevoel dat het nu echt gaat lukken. Ik wil gewoon zonder eten kunnen en niet de hele dag honger hebben en dan vind ik het makkelijker om helemaal niks te eten dan gewoon 3 gezonde maaltijden.
kusjes
Jij bent duidelijk goed bezig. (niet dus)
Oud 19-02-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef:
Gewoon geen suiker en weinig vetten!
Wat je lichaam wel nodig heeft.

En of je van geen aardappels eten nou echt afvalt...? Ik denk dat dat meer een fabeltje is...en dat het afvallen andere oorzaken heeft. Maar das mijn mening.
Oud 19-02-2003, 15:46
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
dreen schreef:
hmz, ik eet wel eens naturel biograde... is dat ook slecht, of alleen als je er jam of suiker bij doet???
Volgens mij heb je alleen halfvolle biogarde...Dan is magere yoghurt wel iets minder slecht..maar heel af en toe kan het volgens mij niet kwaad..
Oud 19-02-2003, 15:50
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Volgens mij heb je alleen halfvolle biogarde...Dan is magere yoghurt wel iets minder slecht..maar heel af en toe kan het volgens mij niet kwaad..
hmzz, leest ff de verpakking... "halvolle biogarde naturel, bevat rechtdraaiend melkzuur ( ), roer, rijk aan eiwit, calcium en vitamine B2".
verder staat er niet hoeveel vet erin zit ofzow... maare ik eet dit juist om ff iets te eten wat niet echt slecht voor je is... of is dat dom??
Oud 19-02-2003, 15:52
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat je lichaam wel nodig heeft.

En of je van geen aardappels eten nou echt afvalt...? Ik denk dat dat meer een fabeltje is...en dat het afvallen andere oorzaken heeft. Maar das mijn mening.
Vetten en suikers heeft je lichaam inderdaad wel nodig..Maar maar 10% van wat de meest mensen binnenkrijgen..

En het is geen fabeltje...Er zitten hele slechte koolhydraten in..
Er zitten geen goede voedingstoffen in en in rijst wel..
Tenminste volgens onderandere meneer Montignac (en meer mensen die er verstand van hebben )
Oud 19-02-2003, 15:54
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
dreen schreef:
hmzz, leest ff de verpakking... "halvolle biogarde naturel, bevat rechtdraaiend melkzuur ( ), roer, rijk aan eiwit, calcium en vitamine B2".
verder staat er niet hoeveel vet erin zit ofzow... maare ik eet dit juist om ff iets te eten wat niet echt slecht voor je is... of is dat dom??
Eet je het om iets te vervangen of echt tussendoor?
Oud 19-02-2003, 15:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Eet je het om iets te vervangen of echt tussendoor?
beide... omdat ik soms 's avonds niet genoeg eet bij het avond eten (als ik bijv op een raar tijdstip moet eten) en dan krijg ik tegen 8 uur honger en ik eet dus wel es biogarde... dus tis wel extra maar ook weet niet echt tussendoortje
Oud 19-02-2003, 16:03
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
dreen schreef:
beide... omdat ik soms 's avonds niet genoeg eet bij het avond eten (als ik bijv op een raar tijdstip moet eten) en dan krijg ik tegen 8 uur honger en ik eet dus wel es biogarde... dus tis wel extra maar ook weet niet echt tussendoortje
's avonds eten na je warm eten is altijd slecht..
Je moet gewoon zorgen dat je genoeg eet en daarna niets meer.
Tis moeilijk, ik weet ut
Oud 19-02-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef:
Vetten en suikers heeft je lichaam inderdaad wel nodig..Maar maar 10% van wat de meest mensen binnenkrijgen..
Zou dat niet zijn omdat de meeste mensen achterlijk veel vette dingen eten? Je kunt ook (makkelijk) te weinig vet binnen krijgen, ook dat gaat veel sneller dan je denkt.

Citaat:
En het is geen fabeltje...Er zitten hele slechte koolhydraten in..
Er zitten geen goede voedingstoffen in en in rijst wel..
Tenminste volgens onderandere meneer Montignac (en meer mensen die er verstand van hebben )
Volgens dietisten (die er hopelijk ook verstand van hebben) en een aantal sites is het niet zo. Maar goed, ieder moet maar doen wat ie denkt dat goed is, lijkt me.
Oud 19-02-2003, 16:09
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Zou dat niet zijn omdat de meeste mensen achterlijk veel vette dingen eten? Je kunt ook (makkelijk) te weinig vet binnen krijgen, ook dat gaat veel sneller dan je denkt.

Volgens dietisten (die er hopelijk ook verstand van hebben) en een aantal sites is het niet zo. Maar goed, ieder moet maar doen wat ie denkt dat goed is, lijkt me.
Ik zeg ook niet dat je GEEN vet mag eten, elke avond gewoon stukkie vlees is genoeg hoor...
En dat zou kunnen, aardappels dragen sowieso niets bij aan een gezonde voeding....Hey trouwens..wij zijn het niet vaak met elkaar eens he
Oud 19-02-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef:
Ik zeg ook niet dat je GEEN vet mag eten, elke avond gewoon stukkie vlees is genoeg hoor...
Volgens mij dietiste is dat dus niet genoeg.

Citaat:
En dat zou kunnen, aardappels dragen sowieso niets bij aan een gezonde voeding....Hey trouwens..wij zijn het niet vaak met elkaar eens he
Je eerste zin snap ik niet helemaal. Tweede zin: ow?
Oud 19-02-2003, 16:30
Verwijderd
Ja, mn vriend zegt ok dat ik zo goed ben, en dat ik niet moet afvallen, maar het zit tussen mn oren, en dat weet ik!

Ik ga heus niet minder eten, en zeker niet alleen avondeten... Dan krijg ik echt honger! En dieeten helpt niet, dat hou ik niet vol! Dan krijg ik alleen maar vreetbuien...

Bruin brood eet ik al, en als we aardappels eten, eet ik niet veel. Ik drink alleen maar thee en water, soms int weekend 1 glas cola, en 1mixdrankje en ik eet dan 1 schaaltje chips...

Ik heb bijna 7,5 maanden een vriend, we doen verder nix bijzonders, maar k ben ook niet aan de pil.. Dat durf ik niet, omdat je van veel pillen aankomt....

Mja, ik zal er nog eens over nadenken, iig bedankt voor jullie antwoorden...
Oud 19-02-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Dat durf ik niet, omdat je van veel pillen aankomt....
Verschilt per persoon en per pil. En het is ook nog niet eens van de pil zelf dat je aankomt, maar doordat je meer gaat eten omdat je meer honger hebt door de hormonen die er in zitten (zie piltopic). Zolang jij niet meer gaat eten, is er niets aan de hand. En als je pil niet bevalt, dan kun je altijd nog een andere proberen.

(P.S. Van zwanger zijn kom je meer aan dan van de pil btw. )
Oud 19-02-2003, 16:37
Verwijderd
Aah, dat wist ik niet... Weet eigenlijk niet veel over de pil en de verschillende soorten etc... Weet alleen dat ik het zelf een beetje vreemd vind om die stap te zetten, om hem te gaan slikken... Maar ja, ik zie wel!
Oud 19-02-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Aah, dat wist ik niet... Weet eigenlijk niet veel over de pil en de verschillende soorten etc... Weet alleen dat ik het zelf een beetje vreemd vind om die stap te zetten, om hem te gaan slikken... Maar ja, ik zie wel!
Lees anders de grote piltopic een keer door, misschien heb je er wat aan.
Oud 19-02-2003, 16:45
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Je eerste zin snap ik niet helemaal. Tweede zin: ow?
er moest nog een maar tussen:

En dat zou kunnen, MAAR aardappels dragen sowieso niets bij aan een gezonde voeding
Oud 19-02-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef:
er moest nog een maar tussen:
En dat zou kunnen, MAAR aardappels dragen sowieso niets bij aan een gezonde voeding
'k weenie...ik hoor over het algemeen andere verhalen.
Oud 19-02-2003, 17:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
's avonds eten na je warm eten is altijd slecht..
Je moet gewoon zorgen dat je genoeg eet en daarna niets meer.
Tis moeilijk, ik weet ut
maaaaaaar als ik om 5 uur moet trainen tot 7 dan hou ik het niet vol om pas daarna te eten [word ik duizelig, en ik ben al een keer flauwgevallen] en als ik daarvoor al heel veel eet dan zit m'n maag weer te vol, en met een volle maag trainen is niet fijn! duz eet ik gewoon een beetje van te voren, en na training gewoon beetje joghurt/vla/biogarde/cruslie... mja hoe zou ik dit anders kunnen oplossen dan... als eten na het avondeten slecht is>??
Oud 19-02-2003, 18:52
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Citaat:
dreen schreef:
maaaaaaar als ik om 5 uur moet trainen tot 7 dan hou ik het niet vol om pas daarna te eten [word ik duizelig, en ik ben al een keer flauwgevallen] en als ik daarvoor al heel veel eet dan zit m'n maag weer te vol, en met een volle maag trainen is niet fijn! duz eet ik gewoon een beetje van te voren, en na training gewoon beetje joghurt/vla/biogarde/cruslie... mja hoe zou ik dit anders kunnen oplossen dan... als eten na het avondeten slecht is>??
Achjoh! dat is aanstellerij. Tuurlijk mag je wel na het sporten een bakje yoghurt eten, is toch gezond? als je je yoghurt direct na het avondeten eet, gaan de mineralen en vitamines van dat avondeten verloren, maar als je het gewoon een paar uurtjes later na het sporten eet, kan niets kwaad, en je komt er echt NIET van aan hoor. Tis juist verstandig van je, ipv. een koekje, oid. te eten
Oud 19-02-2003, 19:41
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
dreen schreef:
Joh, dat is helemaal niet zo heel slecht. Alleen is het zo dat heel veel mensen dan chips gaan eten. En als je niet meer eet na 21:00, heeft je maag genoeg tijd om het te verteren. En yoghurt is ook gewoon gezond. Magere yoghurt is niet eens per se gezonder dan halfvolle, want het vult minder, je krijgt sneller honger en dan moet je dus gewoon meer eten. Probeer goede keuzes te maken, en jezelf niet te veel te verbieden.
Oud 19-02-2003, 20:05
olympia
olympia is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Jij bent duidelijk goed bezig. (niet dus)
Nee, dat weet ik ook eigenlijk wel , maar het voelt goed. Ik probeer morgen wel weer gewoon 3 maaltijden te eten.
Oud 19-02-2003, 20:09
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
'k weenie...ik hoor over het algemeen andere verhalen.
inderdaad, geschiedenis les 1: toen de aardappel werd uitgevonden (nouja, toen ze ontdekten dat je hem kon eten) is de gemiddelde leeftijd van de nederlander met een aantal jaartjes toegenomen en het sterftecijfer afgenomen, zal dus toch wel een beetje goed voor je zijn
Oud 19-02-2003, 20:13
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Weet jij toevallig hoeveel vet je ongeveer nodig hebt per dag?

ik wist helemaal niet dat je daar zo snel te weinig van had. Ik eet nu vier maanden zeer vetarm en vraag me af of dat dan niet slecht is...
Oud 19-02-2003, 20:16
Verwijderd
Doordat ik vroeger enorm gepest ben, heb ik weinig zelfvertrouwen... Ik heb gelukkig een hele lieve vriend, die me enorm mooi vindt, en dat ook vaak genoeg zegt, maar toch blijf ik twijfelen... Ik ben niet extreem dun, niet dat je mn ribben kan tellen, en dat vind ik ook absoluut niet mooi...Maar met die paar kilo minder, voel ik me toch net wat fijner!

Mja, de dokter zegt er nog nix van, dus ja...
Oud 19-02-2003, 20:18
sublime
sublime is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Ja dat weet ik... Doordat ik vroeger enorm gepest ben, heb ik weinig zelfvertrouwen... Ik heb gelukkig een hele lieve vriend, die me enorm mooi vindt, en dat ook vaak genoeg zegt, maar toch blijf ik twijfelen... Ik ben niet extreem dun, niet dat je mn ribben kan tellen, en dat vind ik ook absoluut niet mooi...Maar met die paar kilo minder, voel ik me toch net wat fijner!
had net mn reactie verwijderd, omdat ik er in zei dat ik het eens was met de bovenstaande reacties terwijl er alweer heel veel tussen stonden; klopte dus niet helemaal, maar niet zo belangrijk verder

ik denk dat je moet doen waar jij je lekker bij voelt, maar ten eerste moet je wel goed op je gezondheid blijven letten en ten tweede moet je het geen verplichting voor jezelf maken, het moet geen obsessie worden...
Oud 19-02-2003, 20:20
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
Weet jij toevallig hoeveel vet je ongeveer nodig hebt per dag?

ik wist helemaal niet dat je daar zo snel te weinig van had. Ik eet nu vier maanden zeer vetarm en vraag me af of dat dan niet slecht is...
(= Leonoor)

Ik weet niet precies hoeveel, ik weet wel dat toen ik voor de eerste keer naar een dietist ging die zei dat ik te weinig vetten binnen kreeg. Dit omdat mijn moeder altijd zo min mogelijk vet gebruikte ed, omdat ze dacht dat dat niet goed was (ze bakte wel in olijfolie en deed ook wel iets door de sla ed, maar verder nite echt (en ik at geen boter op brood en geen vlees (maar mijn moeder wel, en die kreeg ook te weinig vet binnen))). Als ik zo'n test doe bij Becel (oid, geloof ik), dan krijg ik er ook nu vaak nog uit dat ik erg laag zit met het vet dat ik eet... Maar precies weet ik het dus niet. Misschien kun je ook eens zo'n testachtig iets doen (golvend badeendje had ooit een keer een topic met een link gepost)?
Oud 19-02-2003, 20:23
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Doordat ik vroeger enorm gepest ben, heb ik weinig zelfvertrouwen... Ik heb gelukkig een hele lieve vriend, die me enorm mooi vindt, en dat ook vaak genoeg zegt, maar toch blijf ik twijfelen... Ik ben niet extreem dun, niet dat je mn ribben kan tellen, en dat vind ik ook absoluut niet mooi...Maar met die paar kilo minder, voel ik me toch net wat fijner!

Mja, de dokter zegt er nog nix van, dus ja...
(= Leonoor)

Denk je dat je zelfvertrouwen omhoog gaat van een paar kilo er af? Ik denk niet dat dat zal gebeuren, zelfvertrouwen is nl niet (alleen) afhankelijk van je gewicht. Ik denk dat je beter eerst aan je zelfvertrouwen en zelfbeeld kunt gaan werken en dan pas, als je het dan nog per se wil, af 'moet' gaan vallen. Maar goed, das iets wat je voor jezelf uit moet maken, ik denk alleen dat je je er niet op moet verkijken (en dat doe je vind ik als je denkt dat je je beter en zelfverzekerder zult gaan voelen alleen maar door af te vallen).

Doktoren zeggen wel vaker ergens niets van. En nu zit je op een goed gewicht, waarom zou die er nu wat van zeggen dan? Of heb je hem verteld dat je af wou vallen en zei hij daar niks van?
Oud 19-02-2003, 20:29
Verwijderd
Ik ken mijn huisarts beter als alleen maar arts zijnde, ook in mijn vrije tijd zie ik hem...En hij weet, denk ik, wel dat ik wil afvallen..

Het gaat bij mij ook niet alleen maar om het afvallen, wat zelfvertrouwen betreft. Als ik mezelf vergelijk met een jaar terug, toen was ik helemaal onzeker. Nu heb ik geleerd om assertief te zijn, voor mezelf op te komen, mijn mening te geven en de gevolgen daarvan te accepteren.
Maar mijn volgende doel is gewoon die 50 kilo....

Mja, ik zal er nog eens over nadenken, en ja...Het is echt meer voor mijn gevoel dat ik op die 50 wil, dat zal ik heus wel niet mijn hele leven volhouden... En mijn vriend vindt me zo mooi (wat ik niet snap, maar dat is een gevolg van dat zelfvertrouwen...), dus voor hem (en de rest van mn vriendenkring, familie en schoolgenoten) hoef ik het niet te doen...

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 20:34.
Oud 19-02-2003, 20:36
iamcj
iamcj is offline
(= Leonoor)

Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Maar mijn volgende doel is gewoon die 50 kilo....
Waarom die ? Is het sarcastisch bedoeld (want dat betekend die )? En zo ja, waarom?

Nu is je doel 50 kg en als je dat bereikt hebt, wat dan? Ik heb vaak genoeg gezien dat doelen maar bijgesteld bleven worden...terwijl iemand er gewoon goed (of mager) uit ziet. Niet echt de bedoeling. Daarom denk ik dus dat je jezelf beter eerst kunt gaan proberen te accepteren en wat meer zelfvertrouwen te krijgen, dan hoef je dat niet te halen uit slank/mager zijn ed. En dan is de kans dat je doorslaat (denk ik) minder groot, ook omdat je beseft dat je dan (beter (denk ik)) meer bent dan alleen een uiterlijk.
Oud 19-02-2003, 20:41
Verwijderd
Die betekent: ik heb dat als doel, maar het lijkt alsof niemand achter me staat... Dus waarom zou ik het doen...Ja, alleen voor mezelf...

En ik heb wel mensen die op me letten... Zeker mijn vriend en mijn ouders. Die merken ook wel als er iets niet goed zit... Ik zou niet eens zonder eten kunnen...Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn vriend niet zo heel erg stevig gebouwd is, en wat hij ook probeert om aan te komen, hij blijft 60 kilootjes wegen...

Mja...dit zal wel weer een fase zijn die iedere puber doormaakt... Ik ben trouwens ook niet mager, slank ben ik al, als je dat van je zelf mag zeggen, en niemand ziet het dat die kilootjes eraf zijn, het is dus puur voor mezelf...
Ik vind mezelf niet mooi, kan me op dit moment niet accepteren...Dat moet gewoon nog groeien bij me, en gelukkig steunt me vriend daar ook in... Ik ben echt blij dat ik hem heb...Had niet geweten wat ik zonder hem, en mn beste vriendin dan, had gemoeten...

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 20:46.
Oud 20-02-2003, 20:06
Juliah
Juliah is offline
In eerste instantie ging het vandaag wel redelijk...maar daarna toch weer teveel (en slecht) gegeten... Voel me echt vies en vet ed... (Heb ook een dikke buik, dus 't klopt ook wel.) Ik doe het zelf, dat weet ik ook wel, en das ook stom van me.

Hoest met de rest?
Oud 20-02-2003, 20:09
Like A Rose
Like A Rose is offline
Ik wil echt minst. 5 kg afvallen, maar het lukt echt niet, ik krijg s'avonds ontzettende trek. Ik probeer dan rijstwafels of ontbijtkoek te eten ofzo maar dit is niet de bedoeling

Wat is nog meer een goed tussendoortje met weinig en calorien?
Thanks!
Oud 20-02-2003, 20:15
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Like A Rose schreef:
Ik probeer dan rijstwafels of ontbijtkoek te eten ofzo maar dit is niet de bedoeling

Wat is nog meer een goed tussendoortje met weinig en calorien?
Waarom is een rijstewafel niet de bedoeling? Is toch een prima tussendoortje met weinig calorieën? En anders fruit, wat yoghurt, zo iets...?

Eet je wel voldoende bij het avondeten?
Oud 20-02-2003, 20:19
Like A Rose
Like A Rose is offline
nou euhm, ik eet net zoveel als ik altijd al heb gegeten, en dat is (vergeleken met veel anderen) niet echt veel, maar ik heb er altijd genoeg aan gehad. Ineens heb ik ontzerttende honger, echt niet gezond meer
Ik doe al bijna 2 weeken elke dag sit-ups en oefeninge nmaar ik zie geen resultaat dus m'n motivatie begint ook al te dalen...
Oud 20-02-2003, 23:56
Black Bird
Black Bird is offline
Gatver, ik heb heel slecht gegeten. Ik kom ook weer aan.
Oud 21-02-2003, 09:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
GRom, het is zo kut om een dagje gewoon thuis te zitten, en dan de verleiding van dat eten te moeten weerstaan
Oud 21-02-2003, 09:56
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
'k vind het knap van je dat je door zet.

Dankjewel Leonoor!Ik ga as dinsdag naar de huisarts, dan
zijn ook de uitslagen van de eerstelijns psychologen daar.
Ben benieuwd!
Vind het wel moeilijk om te vragen, mijn moeder zit erbij
*Ik vergeet nog al veel*, maar misschien vraag ik of ik
de laatste 10 min. even alleen kan zijn met de huisarts.
(Heb een dubbele afspraak) Nja, we zien wel, vind het wel
eng, maar het is wel goed!

Citaat:
Nou ja, zeg! Ach, 'k doe m'n best ze d'r weer af te krijgen, maar is lastig als je continu honger hebt. Maar 'k heb me vandaag redelijk netjes gedragen. [/B]

Volgende keer geef ik ze wel aan iemand anders oke? Maar volgens mij heb je er al 3 van de 7 ons al stiekum terug gegeven! Grrrr
Hou vol met je netjes gedragen!
Liefs,
Dashja
Oud 21-02-2003, 11:38
twim
twim is offline
IK BEN NU IN TOTAAL 18 KILO LICHTER
in 4 maanden

Och ja moest het ff kwijt
Oud 21-02-2003, 11:41
stout!
stout! is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
IK BEN NU IN TOTAAL 18 KILO LICHTER
in 4 maanden

Och ja moest het ff kwijt
Hoe heb je dat gedaan?
Ik geloof dat jongens toch echt makkelijker afvallen dan meisjes.
Oud 21-02-2003, 11:46
twim
twim is offline
Citaat:
stout! schreef:
Hoe heb je dat gedaan?
Ik geloof dat jongens toch echt makkelijker afvallen dan meisjes.
Eigenlijk precies zo als ik het 3 jaar geleden ook heb gedaan.
Heel anders eten. Niet zo Hollands. maar meer Oosters.
Roerbakken dus met heeel veeel groente. is nog lekkerder ook. en je kunt eten tot je neervalt mits je niet snoept!

Dan nog eens heel veel water drinken en alles komt goed.
Wat het precies is met dat water weet ik ook niet het is nl. niet zo dat je er veel minder honger door krijgt en zo dus afvalt maar het is net alsof het water gewoon alles afvoert en je daardoor niet aankomt.
Kan best zijn dat het dat ook is maar dat weet ik niet zeker.

En het grote punt bij afvallen is gewoon:
Je moet de wil hebben en een goed doorzettingsvermogen.
Oud 21-02-2003, 12:04
Miracle
Miracle is offline
hey allemaal
hoe doen jullie dat als je minder probeert te eten? ik heb er een hekel aan om op school te eten ['s middags dus] en doe dat vaak dus ook niet. maaar de laatste tijd wordt ik er echt ziek van als ik niks eet [ik neem soms wel sultana mee, of 1 boterham maar toch] ik word dan misselijk en krijg hoofdpijn... ook ga ik trillen enzow... niet echt fijn.. hoe lossen jullie dat op??
Oud 21-02-2003, 12:37
twim
twim is offline
Citaat:
dreen schreef:
hey allemaal
hoe doen jullie dat als je minder probeert te eten? ik heb er een hekel aan om op school te eten ['s middags dus] en doe dat vaak dus ook niet. maaar de laatste tijd wordt ik er echt ziek van als ik niks eet [ik neem soms wel sultana mee, of 1 boterham maar toch] ik word dan misselijk en krijg hoofdpijn... ook ga ik trillen enzow... niet echt fijn.. hoe lossen jullie dat op??
Denk niet dat er veel andere oplossingen zijn dan wel wat eten he. Je kan ook iets voedzaams drinken. Of iets als Breaker.
Topic gesloten

Regels voor berichten