Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Black Bird schreef op 28-03-2003 @ 22:00:
Dat vind ik heel, heel erg voor je. Sterkte.

(Maar er gaan natuurlijk ook mensen dood doordat ze te licht wegen.)
Thanx..

Ja maar dan belanden ze meestal eerst in het ziekenhuis, is er nog hoop en is het niet zo onverwachts. Vind ik dan.

I feel sick
Oud 29-03-2003, 16:33
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 28-03-2003 @ 20:19:
Lieve mensjes,

Ik heb hier ook een tijd geleden gepost en heb nu een behoorlijk slechte periode achter de rug en geen andere manier om het kwijt te raken ... ik ben 4 kg aangekomen, wat op zich wel goed is, want 43 kg (bij een lengte van 1.60) is niet zo heel erg veel, en het verbaasd me zelfs dat ik het aankomen niet zo erg vond. Nou ja, als ik op de MANIER kijk waarop ik het aangekomen ben, is het echt een wonder dat het MAAR 4 kg is.
Ik weet niet wat ik hier in dit post allemaal mag zetten, want ergens boven heb ik iets gelezen en het leek er op dat zelfs de woorden die iets met een eetstoornis te maken hebben verbannen zijn uit dit topic, dus als ik een *nieuw* regel heb overtreden, shame on me.
Ik heb ... waarschijnlijk anorexia.
Ik voel me verschrikkelijk, omdat ik me 5 weken niet had gewogen en het was echt een opluchting, en dan dwingen mijn ouders mij naar de dokter te gaan, wie mij in 2 dagen TWEE KEER mijn gewicht heeft voorgegooid. Nou ... dankjewel. Over hoe aangevallen en onveilig en in een hoekje gedreven ik me nu voel ga ik het niet eens hebben, want dat heeft niet erg veel met lijnen te maken.

Om het maar enigzins *ontopic* te houden ... ik weet dat thee diuretisch werkt dankzij het theine dat het bevat, maar wie o wie weet of fruitthee hetzelfde effect geeft ? Ik bedoel fruitthee helemaal zonder theine.

Succes en sterkte iedereen.
Als ik het goed begrijp woog je 43 kilo en nu weeg je 47 kilo, maar de MANIER waarop het er is aangekomen is niet normaal. Wat is niet normaal gegaan dan? Ik weeg zelf 47 kilo bij 1.68 en wil ook niet dikker worden. Ik vind dik zijn gewoon niet mooi. Maar zie je het ook dat je bent aangekomen of valt dat wel mee, je bent dus bewust niet op de weegschaal gaan staan omdat je bang was om te zien dat je was aangekomen, terwijl je dat eigenlijk wilde maar toch weer niet....
Oud 29-03-2003, 22:02
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 29-03-2003 @ 17:33:
Als ik het goed begrijp woog je 43 kilo en nu weeg je 47 kilo, maar de MANIER waarop het er is aangekomen is niet normaal. Wat is niet normaal gegaan dan? Ik weeg zelf 47 kilo bij 1.68 en wil ook niet dikker worden. Ik vind dik zijn gewoon niet mooi. Maar zie je het ook dat je bent aangekomen of valt dat wel mee, je bent dus bewust niet op de weegschaal gaan staan omdat je bang was om te zien dat je was aangekomen, terwijl je dat eigenlijk wilde maar toch weer niet....
Ik weeg 43 nadat ik 4 kg ben aangekomen. En wat er niet normaal is gegaan ? Kijk ... ik woog minder, onder andere omdat mijn darmen helemaal leeg waren. Dan ging ik eten, en dan ben ik in staat in 2 dagen 8 kg aan te komen (je leest goed ), simpelweg omdat mijn darmkanaal *vult*. Om die weer kwijt te raken had ik lax gebruikt ... en op die manier ging ik door, dus altijd veel er aan eten en weer alles *kwijtraken*, tot die uiteindelijke 4 kg +.

Ik zie wel dat ik ben aangekomen, want, en hierbij moet ik opmerken dat ik het zelf ook NIET mooi vond en er best *scared* van werd, toen ik minder woog zag je bijna nix meer dan botten en vet die ik toch nooit kwijt kan raken.

De weegschaal had ik weggegooid, omdat ik in een cirkel zat van voor iedere 50 ml water gedronken te hebben gaan wegen, dan drinken, en hup op de weegschaal om te kijken, of er misschien niet een wonder is gebeurt en die 50 ml ergens anders in zitten dan in mijn lichaam ... een beetje om gek te worden dus.
Oud 29-03-2003, 23:03
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-03-2003 @ 23:02:
Ik weeg 43 nadat ik 4 kg ben aangekomen. En wat er niet normaal is gegaan ? Kijk ... ik woog minder, onder andere omdat mijn darmen helemaal leeg waren. Dan ging ik eten, en dan ben ik in staat in 2 dagen 8 kg aan te komen (je leest goed ), simpelweg omdat mijn darmkanaal *vult*. Om die weer kwijt te raken had ik lax gebruikt ... en op die manier ging ik door, dus altijd veel er aan eten en weer alles *kwijtraken*, tot die uiteindelijke 4 kg +.

Ik zie wel dat ik ben aangekomen, want, en hierbij moet ik opmerken dat ik het zelf ook NIET mooi vond en er best *scared* van werd, toen ik minder woog zag je bijna nix meer dan botten en vet die ik toch nooit kwijt kan raken.

De weegschaal had ik weggegooid, omdat ik in een cirkel zat van voor iedere 50 ml water gedronken te hebben gaan wegen, dan drinken, en hup op de weegschaal om te kijken, of er misschien niet een wonder is gebeurt en die 50 ml ergens anders in zitten dan in mijn lichaam ... een beetje om gek te worden dus.
Ik had tot op 3 maanden geleden ook een soort van stoornis, toen woog ik iets minder dan 44 kilo met 1.68. Ik ontbeet met magere yoghurt en muesli. Verder alleen maar gezonde salades als lunch en avondeten. Vaak minder dan 500 Kcal op een dag. Toen zag ik mezelf in bikini terug op een video en toen ben ik zoooo geschrokken. Ik werd er helemaal stil van. Ik begon toen langzaam beter te gaan eten en ik weeg nu dus 47 kilo, maar ik probeer dit gewicht te behouden. Ik ben tevreden nu. Ik kan het me veroorloven om af en toen een beetje te snoepen maar dan eet ik de volgende dag gewoon wat minder. Zo blijf ik makkelijk 47 kilo.
Oud 30-03-2003, 08:06
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 30-03-2003 @ 00:03:
Ik begon toen langzaam beter te gaan eten en ik weeg nu dus 47 kilo, maar ik probeer dit gewicht te behouden. Ik ben tevreden nu. Ik kan het me veroorloven om af en toen een beetje te snoepen maar dan eet ik de volgende dag gewoon wat minder. Zo blijf ik makkelijk 47 kilo.
Nou ... gefeliciteerd
Oud 30-03-2003, 15:39
stout!
stout! is offline
@ Cola_Light: Ik ben blij dat je tevreden bent maar 47 kilo bij 1.68 meter is nog steeds erg (om niet te zeggen té) weinig.
Oud 30-03-2003, 16:42
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
stout! schreef op 30-03-2003 @ 16:39:
@ Cola_Light: Ik ben blij dat je tevreden bent maar 47 kilo bij 1.68 meter is nog steeds erg (om niet te zeggen té) weinig.
Ja weet ik, maar nu eet ik tenminste wel weer normaal.
Oud 30-03-2003, 18:18
stout!
stout! is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 30-03-2003 @ 17:42:
Ja weet ik, maar nu eet ik tenminste wel weer normaal.
Dat vind ik heel goed van je, maar waarom wil je 47 blijven wegen als je weet dat dat te weinig is?
Oud 30-03-2003, 18:29
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
stout! schreef op 30-03-2003 @ 19:18:
Dat vind ik heel goed van je, maar waarom wil je 47 blijven wegen als je weet dat dat te weinig is?
Omdat ik dit gewicht mooi vind bij de verhoudingen van mijn lichaam. Ik heb niet zulke lange benen, als ik aankom gaan die snel "dikker" lijken. Daarom ben ik met dit gewicht tevreden. En ik ben heel gezond hoor, ben echt nooit ziek. Die gewichten die "gezond" zouden zijn ben ik het absoluut niet mee eens.
Oud 30-03-2003, 23:32
Verwijderd
why oh why??????

Je hebt me hier dus een tijdje niet gezien en dat heeft dus weer maar eens zijn gevolgen gehad é!
Ik was dus al afgevallen, namelijk 3 kg!! En...nu heb ik ze alledrie weer bij!! Dus ja, maar weer opnieuw beginnen diëten zeker?

vandaag gegeten:

7 boterhammen met choco
1 glas fruitsap
3 koppen koffie met melk
1 kop chocomelk
spaghetti (met saus natuurlijk) (2 grote borden)
nog eens 2 boterhammen met choco
3 wafelkoekjes (zo'n harde)
een chacha
een crackot
een chocoladekoekje
een groot hand chips
een warme suikerwafel
een glas limonade

Dit is hier wel niet allemaal in volgorde opgeschreven, maar soit.
Ik denk (nu ik dit eens bekijk!!! ) dat ik met een eetstoornis zit of zo. Ik bedoel, zoveel eten is toch niet normaal??
Ik schaam me er echt voor en als ik dan bij anderen ben, dan eet ik net zo weinig mogelijk om me normaal voor te doen en dan denken ze dat ik te weinig eet en....pffff
Morgen ga ik weer op dieet. Weer de snoepen afschaffen, de cola en de limo afschaffen, en niet meer eten na 20h 's avonds...

Ik weeg nu 61-62 en ben 1m67 of zo.
Ik ga (again) voor de 55! (plz, steun me een beetje...zal nodig zijn..hellup, Pasen is in aantocht...chocholade...mmm )
Oud 31-03-2003, 08:45
Verwijderd
@ phensic
Maak het jezelf niet meteen te moeilijk door helemaal te stoppen met snoepen, probeer gewoon een beetje te minderen, dan hou je het ook veel makkelijker vol.
Wat je ook kunt doen is proberen magere tussendoortjes te nemen, dan hoef je je niet meteen schuldig te vullen als je iets heb gegeten.
En als je nou een keer een dag heb waarop het tegen zit en je eet veelste veel, beweeg dan gewoon wat meer. Gewoon een half uurtje wandelen is hardstikke goed.

En als je wil afvallen is het gewoon het beste als je iedere dag een halfuur of meer beweegt. Heb ik de afgelopen week gedaan en was 8 ons afgevallen

Heel veel succes in ieder geval!
Oud 31-03-2003, 09:36
Verwijderd
@phensic: Maak het jezelf idd niet te moeilijk door al het snoep uit je leven te verbannen. Dat houd je vaak even vol, maar daarna val je des te harder terug. Je mag best af en toe iets lekkers, ook als je lijnt. En de kans dat je je dan een keer 'vergrijpt' aan een heleboel snoep ed tegelijk is minder groot, omdat je je zelf en je lijf minder ontzegt. Chocola werkt min of meer verslavend, als je dus heel plotseling van veel naar geen chocola gaat, werkt dat ook niet.

Een eetstornis is niet iets wat zich eenmalig uit, dat is iets wat over een lange(re) termijn gebeurd. En ik denk dat iedereen wel eens zoveel eet, ik heb gister ook behoorlijk wat gegeten. Verder ben ik ook alles weer aangekomen wat er af was + meer, zullen we het samen weer gaan proberen? Maar niet streng, jezelf op water en brood zetten heeft absoluut geen zin nl (jojo-effect en dat heb jij nu 'mogen' ervaren).
Oud 01-04-2003, 00:29
Verwijderd
misschien is het een goed ide een sooort topic te maken waar alle mensen die willen afvallen iedere avond posten wat ze over de hele dag gegeten hebben. Misschien krijg je zelf zo beter inzicht op wat je weet,en kunnen we elkaar steuenen en helpen. Maar dan moet er natuurlijk niet dingen achter de hand gehouden worden...

wat vinden jullie?
Oud 01-04-2003, 15:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 01-04-2003 @ 01:29:
misschien is het een goed ide een sooort topic te maken waar alle mensen die willen afvallen iedere avond posten wat ze over de hele dag gegeten hebben. Misschien krijg je zelf zo beter inzicht op wat je weet,en kunnen we elkaar steuenen en helpen. Maar dan moet er natuurlijk niet dingen achter de hand gehouden worden...

wat vinden jullie?
denk dat het niet goed vol te houden is, om alleen maar mensen die dat elke dag doen erbij te betrekken. Ik denk ook niet dat je het zoveel mensen wil vertellen. Als je graag zo met iemand wil communiceren, moet je gewoon vragen of 1 persoon dat wil doen. Ik mail nu ook met Stout!, ben nu een mailtje aan het schrijven Volgens mij moet dit ook gewoon een topic blijven voor vragen, anders ga je maar naar een dieet pagina
Oud 01-04-2003, 15:13
veenendaal18
veenendaal18 is offline
Wie wil er samen afvallen, dan is het namelijk makkelijker. Als we bijvoorbeeld afspraken maken over eten, wat en hoeveel en hoe laat enzo. Dan houd je je er makkelijker aan denk ik. Voor een kilo of 5 wil ik gaan. Wie???
Oud 01-04-2003, 15:13
mariekje84
mariekje84 is offline
ik ben nou aan t lijnen en hou voor mezelf precies bij wat ik eet en wat ik binnenkrijg en ik geloof niet dat het interesant is voor anderen om te weten wat ik eet, overigens ik stik nu van de honger, t is pas de tweede dag dat ik bezig ben vandaar...veel sporten helpt ook bij t afvallen overigens...
Oud 01-04-2003, 16:56
jesuslovesme
jesuslovesme is offline
ik eet meestal
-4/5 boterhammen per dag
-veel chocola (een snicker bijvoorbeeld en een koek)
-groot bord avondeten
-koek bij de koffie
-koek bij de thee

ik drink
2 koppen thee
1 glas vergeperste jus
3/4 flesjes water
2 glazen frisdrank (vaak cola light of carvancevitan)
1 beker koffie

ik heb zelf 2.5 uur per week training
op school 2 uur gym
en elke zaterdag een wedstrijd van +/- 1.5 (per week)
elke dag behalve zondag een uur fietsen

maar..... ik weeg 70 en ben 1.75 en ben pas 15! moet ik meer water drinken..? ik weet dat ik de koek en snoep moet weglaten maar dat heb ik echt nodig qua gewicht zit ik er nie zo mee maar ik ben zo vettig overal! en heb een vrij holle rug qua houding.. (!) dus in bikini ziet het er allemaal nie zo fijn uit..! iemand tips..!? (voor een minder vettig lijf.>?)
Oud 01-04-2003, 16:58
jesuslovesme
jesuslovesme is offline
Citaat:
veenendaal18 schreef op 01-04-2003 @ 16:13:
Wie wil er samen afvallen, dan is het namelijk makkelijker. Als we bijvoorbeeld afspraken maken over eten, wat en hoeveel en hoe laat enzo. Dan houd je je er makkelijker aan denk ik. Voor een kilo of 5 wil ik gaan. Wie???
ja IK! graag! mijn mail is: beergoggle@hotmail.com
ik wil voor 5 ot 8 kilo gaan. dat lijkt me mooi. en wat smallere taiile omvang! (maar dat is vast een te grote eis!)
Oud 01-04-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
veenendaal18 schreef op 01-04-2003 @ 16:13:
ik wil wel mee doen.. voor kilo-tje of 10
Oud 01-04-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
jesuslovesme schreef op 01-04-2003 @ 17:56:
maar..... ik weeg 70 en ben 1.75 en ben pas 15! moet ik meer water drinken..? ik weet dat ik de koek en snoep moet weglaten maar dat heb ik echt nodig qua gewicht zit ik er nie zo mee maar ik ben zo vettig overal! en heb een vrij holle rug qua houding.. (!) dus in bikini ziet het er allemaal nie zo fijn uit..! iemand tips..!? (voor een minder vettig lijf.>?)
Koek en snoep heb je niet echt nodig...dat is meer geestelijk, dan lichamelijk. Je moet niet in één keer helemaal stoppen, dan krijg je afkickverschijnselen. Bouw het langzaam af, eerst één koek minder, dan wat chocolade minder, dan nog een koek minder, dan nog wat chocola minder. Je mag best iets lekker op een dag, maar niet teveel. 'k denk dat dat toch het belangrijkste is...anders kun je de hele kraan leeg drinken, maar helpt het niks, denk ik iig.
Oud 01-04-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
jesuslovesme schreef op 01-04-2003 @ 17:56:
ik eet meestal
-4/5 boterhammen per dag
-veel chocola (een snicker bijvoorbeeld en een koek)
-groot bord avondeten
-koek bij de koffie
-koek bij de thee

ik drink
2 koppen thee
1 glas vergeperste jus
3/4 flesjes water
2 glazen frisdrank (vaak cola light of carvancevitan)
1 beker koffie

ik heb zelf 2.5 uur per week training
op school 2 uur gym
en elke zaterdag een wedstrijd van +/- 1.5 (per week)
elke dag behalve zondag een uur fietsen

vervang de koek door een stuk fruit, als je tussendoor trek heb, neem boullion, wortels of komkommer (negatieve calorieen)

meer drinken kan helpen.. maar dan moet je wel water of andere caloriearme dingen drinken.. die zijn vaak ook wel lekker.. alleen in dingen zoals koffie en chocolade melk, gewone melk enzo zitten vaak heel veel calorieen..

verder beweeg je wel goed genoeg.. als je wilt afvallen zou ik als ik als ik jou was de koeken en zeker de chocola vervangen door gezondere tussendoortjes..
als je een rechtere rug wil kan je dat oefenen voor de spiegel
Oud 01-04-2003, 18:07
Juliah
Juliah is offline
Wat ik vandaag gegeten heb:
-6 boterhammen met (suikervrije) jam
-4 lichtgewicht Wasa-crackers met (suikervrije) jam
-125 gram fruitsalade (meloen, aardbei, druiven)
-3 van die doosjes met rozijnen
-zelfgemaakte pizza met kaas en champignons
-250 gram Optimel Vifit aardbeien yoghurt
Misschien eet ik vanavond nog een appel.

Valt dit mee...? Ik heb altijd honger...om af te vallen zou ik eigenlijk minder moeten eten...maar is het hier mee te doen? Niet over bewegen beginnen ajb, want daar weet ik alles van...ik loop (wandel) ongeveer minstens een half uur per dag en das voorlopig het enige haalbare...
Oud 01-04-2003, 18:46
jesuslovesme
jesuslovesme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2003 @ 18:44:
Koek en snoep heb je niet echt nodig...dat is meer geestelijk, dan lichamelijk. Je moet niet in één keer helemaal stoppen, dan krijg je afkickverschijnselen. Bouw het langzaam af, eerst één koek minder, dan wat chocolade minder, dan nog een koek minder, dan nog wat chocola minder. Je mag best iets lekker op een dag, maar niet teveel. 'k denk dat dat toch het belangrijkste is...anders kun je de hele kraan leeg drinken, maar helpt het niks, denk ik iig.
ja nodig is misschien een wat overdreven woord. maar ik voel me gewoon een stuk beter als ik wel chocola heb gehad.. ik denk dat het dat is wat me dik maakt. want bewegen doe ik genoeg.. en verder valt het ook wel mee
Oud 01-04-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
jesuslovesme schreef op 01-04-2003 @ 19:46:
ja nodig is misschien een wat overdreven woord. maar ik voel me gewoon een stuk beter als ik wel chocola heb gehad.. ik denk dat het dat is wat me dik maakt. want bewegen doe ik genoeg.. en verder valt het ook wel mee
Iedereen voelt zich beter als hij/zij chocolade op heeft. In chocolade zit een stofje dat (ik geloof) endorfine in je lichaam opwekt en dat stofje zorgt er voor dat je je beter voelt. Gelukkig wekt fanatiek sporten dat zelfde stofje (of iig zo'n soort stofje) ook op.
Oud 01-04-2003, 19:19
Verwijderd
Okee eh is het normaal om zoiets op een dag te eten en drinken? Ik vraag het me gewoon af.

- twee bruine boterhammen met aardbijen en beetje suiker
- 2 knackebrod met smeerkaas
- stukje ontbijtkoek
- beetje chips
- avondeten

- yoghidrink (3x)
Oud 01-04-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 01-04-2003 @ 20:19:
Okee eh is het normaal om zoiets op een dag te eten en drinken? Ik vraag het me gewoon af.

- twee bruine boterhammen met aardbijen en beetje suiker
- 2 knackebrod met smeerkaas
- stukje ontbijtkoek
- beetje chips
- avondeten

- yoghidrink (3x)
Naar mijn idee is het een beetje weinig, ik ga er even vanuit dat die eerste 3 dingen tot je ontbijt en je lunch behoren, en naar ik meen (graaf even diep in haar geheugen) moet je minstens 5 boterhammen per dag eten. daarnaast drink je volgens mij ook veelste weinig. Drink je naast die 3 keer yoghidrink helemaal niks? Geen water, thee, fris enz enz.?
Hoe komt het eigenlijk dat je mar zo weinig eet? Ben je op dieet, of eet je normaal ook altijd zo?
Misschien heb ik het mis hoor, en eet je wel genoeg, daar mag iemand anders over oordelen, maar ik vind het persoonlijk wat weinig.
Oud 01-04-2003, 19:42
Verwijderd
en wat vinden jullie hiervan?
vandaag gegeten:
-ontbijt 1 vol bord rijstepap (normaal gesproken bakje yoghurt en 2 boterhammen)
-lunch, 3 boterhammen
-tussendoor nog beker fristi en 2 glazen cherry coke
- avondeten gewoon normaal
- s avonds laat bakje yoghurt
Oud 01-04-2003, 19:58
Juliah
Juliah is offline
Ik vind wat freakjuh en ******** eten weinig...maar goed, ik eet ook mega veel...
Oud 01-04-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef op 01-04-2003 @ 20:58:
Ik vind wat freakjuh en ******** eten weinig...maar goed, ik eet ook mega veel...
weinig??? ik von dit juist best wel veel nog..

mrja het is ook de bedoeling dat je weinig eet als je wilt afvallen he
Oud 01-04-2003, 20:17
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
******** schreef op 01-04-2003 @ 21:12:
weinig??? ik von dit juist best wel veel nog..
Oftewel, ik prop mezelf vol...

(Hier zou ik nog een heleboel achteraan kunnen typen...maar laat dat maar zitten... )

Citaat:
mrja het is ook de bedoeling dat je weinig eet als je wilt afvallen he
Ik vind van niet, kans op jojo-effect is dan groot...eetpatroon aanpassen en wel zo, dat het ook vol te houden is, is verstandiger dan weinig eten...denk ik iig.
Oud 01-04-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef op 01-04-2003 @ 21:17:
Oftewel, ik prop mezelf vol...

(Hier zou ik nog een heleboel achteraan kunnen typen...maar laat dat maar zitten... )
nee joh, van dat wat je heb je vandaag gegeten vond ik dat je gewoon normaal had gegeten.. en sommige mensen hebben gewoon wat meer eten nodig.. met wat ik gister had gegeten ben ik 0.3 kilo aangekomen maar dat hoeft niet ovor iedereen zo te zijn

Citaat:
Juliah schreef op 01-04-2003 @ 21:17:

Ik vind van niet, kans op jojo-effect is dan groot...eetpatroon aanpassen en wel zo, dat het ook vol te houden is, is verstandiger dan weinig eten...denk ik iig.
heb ik ook gedaan.. voor dit dieet at ik de hele dag door.. elke paar uur, op school nog wat enzo... ik hou dit nu al 3 maanden vol.. ik denk dat ik nu wel een beetje uit de jojo-effect fase ben

Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 07:56.
Oud 01-04-2003, 20:27
Missy_X
Missy_X is offline
Wat ik eet op een dag is dit:

smorgens: twee bruine boterhammen met slankie kaas
1 glas vruchtensap

Tussedoor: 2 Sultana fruitstart

Smiddags: twee bruine boterhammen met slankie kaas
1 bakje vruchtenyoghurt
3 kleine brokjes witte chocola

Tussedoor: 4 crackertjes met jam
1 kop koffie

Savonds: 1 bord witte rijst met kippenragout en een stuk komkommer
1 bakje vruchtenyoghurt

Verder: 1 flesje water

En dit is een dieet voor mij.
Heb net wel nog een uur geaerobiced.
Oud 01-04-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
LittleStar3 schreef op 01-04-2003 @ 20:39:
Naar mijn idee is het een beetje weinig, ik ga er even vanuit dat die eerste 3 dingen tot je ontbijt en je lunch behoren, en naar ik meen (graaf even diep in haar geheugen) moet je minstens 5 boterhammen per dag eten. daarnaast drink je volgens mij ook veelste weinig. Drink je naast die 3 keer yoghidrink helemaal niks? Geen water, thee, fris enz enz.?
Hoe komt het eigenlijk dat je mar zo weinig eet? Ben je op dieet, of eet je normaal ook altijd zo?
Misschien heb ik het mis hoor, en eet je wel genoeg, daar mag iemand anders over oordelen, maar ik vind het persoonlijk wat weinig.
Eh ja ik geloof wel dat ik te weinig brood eet, maar ik hou gewoon niet van brood. Bwuh. Ik heb al moeite om er 2 naar binnen te krijgen.
Hm, dat te weinig drinken zou kunnen, ik heb altijd de neiging niks te drinken, want ik heb toch altijd dorst.
Ik ben niet echt op dieet,maar ik wil gewoon niet zwaarder worden.
Oud 01-04-2003, 22:17
Johanne
Johanne is offline
Laat ik ook maars een keertje gaan reageren..
K heb wel alle lijntopics zo ongeveer al gelezen, maar nog nooit zelf gereageerd....
K ben al sinds januari aan de lijn, k heb echt allerlei dieten geprobeerd enzo... Steeds weer iets afgevallen en dan weer wat aangekomen enzo. Maar k ben nu al wel ongeveer 12 kg kwijt..
Nog iets van 15 kg te gaan! Maar t wordt wel steeds moeilijker...
K probeerde vandaag mn best te doen, maar k heb toch weer te veel gegeten..

- yoghurt en een peer
- beker yoghurt met musli enzo...
- pakje sultana
- veel avondeten ( boerenkoolstampot)
- alweer yoghurt
- iets van 2 liter water

Maar met zoveel als k vandaag opheb kom k alleen maar aan....
K had in t weekend ook gewoon gegeten echt niet superveel ofzo en k was meteen weer 2 kg aangekomen...
K denk dat k morgen maar helemaal niet ga eten misschien helpt dat ofzo....
Oud 02-04-2003, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Johanne schreef op 01-04-2003 @ 23:17:
K heb wel alle lijntopics zo ongeveer al gelezen, maar nog nooit zelf gereageerd....
K ben al sinds januari aan de lijn, k heb echt allerlei dieten geprobeerd enzo... Steeds weer iets afgevallen en dan weer wat aangekomen enzo. Maar k ben nu al wel ongeveer 12 kg kwijt..

- yoghurt en een peer
- pakje sultana
- alweer yoghurt
- iets van 2 liter water

K had in t weekend ook gewoon gegeten echt niet superveel ofzo en k was meteen weer 2 kg aangekomen...
teveel???? dit?? dit is hartstikke weinig joh... zo hou je het nooit lang vol.. ja het afvallen gaat misschien wel snel maar wat daarna... als je klaarbent?? de kans op jojo effect is veel te groot als je maar zo weinig eet
Oud 02-04-2003, 08:02
stout!
stout! is offline
Citaat:
Johanne schreef op 01-04-2003 @ 23:17:

- yoghurt en een peer
- pakje sultana
- alweer yoghurt
- iets van 2 liter water

Ooit gehoord van het jojo-effect? Dit is zeker niet veel eten, en als je nu van 'normaal eten' aankomt, komt dat waarschijnlijk omdat je lichaam door te weinig eten je stofwisseling op een laag pitje heeft gezet. Met helemaal niet eten versterk je dat alleen maar. Geen goed idee.
Oud 02-04-2003, 09:12
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 01-04-2003 @ 23:16:
Eh ja ik geloof wel dat ik te weinig brood eet, maar ik hou gewoon niet van brood. Bwuh. Ik heb al moeite om er 2 naar binnen te krijgen.
Hm, dat te weinig drinken zou kunnen, ik heb altijd de neiging niks te drinken, want ik heb toch altijd dorst.
Ik ben niet echt op dieet,maar ik wil gewoon niet zwaarder worden.
Misschien moet je gewoon net als ik overal een flesje met water mee naartoe zeulen. dan drink je iig wat meer, want ik denk toch wel dat dat bij jou nodig is, zeker omdat je zelf al zegt dat je altijd dorst hebt.
Water kun je gerust drinken, kom je helemaal niets van aan, en het spoelt ook lekker door. Verdwijnen er allerlei stoffen uit je lichaam.
Oud 02-04-2003, 13:14
Verwijderd
Ik ben nu minder drastisch bezig. Ik ben iemand die eigenlijk al (zover ik me herinner) veel at. Ik eet altijd twee borden en eet veel tussendoortjes (ongezonde) gecombineerd met cola of zo.

Nu ben ik al begonnen met stap 1, namelijk geen cola meer.
Ik probeer ook de tussendoortjes tussen het thuiskomen van school en het avondeten te minderen of te schrappen.
Ook 's avonds eet ik minder snacks. Als ik dan wel zondig, geniet ik er des te meer van, eet ik het traag en eet ik geen al te grote portie.

Ik doe nu ook een paar setups om de 2 dagen en probeer weer enkele keren per week te gaan joggen.

Ik vermager vlug, maar blijkbaar komt het ook vlug weer aan (zal wel dat jojo-effect zijn zeker?).

Toch denk ik dat ik vraatzucht heb. Want mijn maaltijd die ik vorige opgeschreven heb, was niet zo ongewoon voor me.
Ik eet altijd veel. Ik denk vooral uit verveling.

Het probleem is ook, ik ben superperfectionistisch.
Ik wil ook altijd al mijn probleempjes in één keer oplossen en dan wel zo vlug mogelijk, wat natuurlijk niet haalbaar is.
Ik ben nu bezig aan het diëten, aan het stoppen met roken (ik rook al heel wat minder ), beter aan het leren voor school, beter aan het opletten in de les en wat vroeger gaan slapen....

Ik ga je raad opvolgen (Leonoor) en het wat stap voor stap doen.
Oud 02-04-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 02-04-2003 @ 08:58:
teveel???? dit?? dit is hartstikke weinig joh... zo hou je het nooit lang vol.. ja het afvallen gaat misschien wel snel maar wat daarna... als je klaarbent?? de kans op jojo effect is veel te groot als je maar zo weinig eet
Idd. Je eet idd (te) weinig.
Oud 02-04-2003, 15:11
stout!
stout! is offline
Citaat:
phensic schreef op 02-04-2003 @ 14:14:
Ik vermager vlug, maar blijkbaar komt het ook vlug weer aan (zal wel dat jojo-effect zijn zeker?).
Ik weet niet of dat bij jou zo is aangezien je zegt nog wel gewoon genoeg te eten en ook wel (maar minder) te snoepen. Het jojo-effect treedt meer op als je echt te weinig eet.
Ik weet niet hoeveel je weegt? Als het echt teveel is, kan het ook zijn dat je daarom zo snel afvalt.
Oud 02-04-2003, 15:40
Verwijderd
'k weeg nu weer 61kg en ben 1m67.
Ik zou er graag 55kg van maken.
Oud 02-04-2003, 15:49
shut*up
shut*up is offline
nouhou ik ben al een paar weken redelijk fanatiek aan het sporten, maar ik kan het snoepen maar niet laten... en ik wil niet meer snoepen, maar dan kom ik thuis en heeft mn moeder allemaal lekkers gehaald en dat kan ik dan niet laten staan... en kon ik nou nog maat houden dan was het niet zo erg, maar ik heb vandaag het volgende gesnoept:

een heel groot stuk chocola
15 fruitella's
6 koekjes

en dan heb ik ook nog gewoon 4 boterhammen en een bolletje gegeten.. en kmoet nog avondeten
Oud 02-04-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef op 02-04-2003 @ 16:49:
nouhou ik ben al een paar weken redelijk fanatiek aan het sporten, maar ik kan het snoepen maar niet laten... en ik wil niet meer snoepen, maar dan kom ik thuis en heeft mn moeder allemaal lekkers gehaald en dat kan ik dan niet laten staan... en kon ik nou nog maat houden dan was het niet zo erg, maar ik heb vandaag het volgende gesnoept:

15 fruitella's
6 koekjes

en dan heb ik ook nog gewoon 4 boterhammen en een bolletje gegeten.. en kmoet nog avondeten
vraag anders aan je moeder of ze minder/geen lekkers meer wil kopen, of gewoon lekkers dat jij niet lust
Oud 02-04-2003, 16:11
stout!
stout! is offline
Citaat:
phensic schreef op 02-04-2003 @ 16:40:
'k weeg nu weer 61kg en ben 1m67.
Ik zou er graag 55kg van maken.
Hmm nee dat is niet echt veel te zwaar. Ik bedoelde als je echt overgewicht had.. maar dat heb je dus niet.
Oud 02-04-2003, 16:14
stout!
stout! is offline
Ik ga trouwens al drie daagjes best lekker. Ik mail nu ook met wishfuldreaming en ik moet zeggen dat dat echt helpt (ook om een beetje gemotiveerd te blijven). Het is wel moeilijk, maar wel te doen.. ik moet alleen mijn gedachten verzetten. Ik hóóóp dat ik het volhou. Ben benieuwd hoeveel ik maandag ben afgevallen.. ben benieuwd hoeveel ik zeg maar in "een week" kan afvallen (terwijl ik nog wel redelijk eet alleen niet veel en geen snoep). Ik heb het namelijk nog nooit een week helemaal perfect volgehouden.
Oud 02-04-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
shut*up schreef op 02-04-2003 @ 16:49:

15 fruitella's
6 koekjes

Ik begrijp je volkomen!
Ik heb al duizend keer gevraagd aan ma of ze geen lekkers meer zou willen meebrengen en toch doet ze het nog. Ze heeft nu zo'n grote pak chips mee waar er allemaal kleine zakjes in zitten. En da's om met twee te delen!!
Ik heb ook alweer chocola gegeten en chips en enkele eierkoeken en boterhammen met vette vissalade en dan nog mijn ontbijt.....
Oud 02-04-2003, 16:51
Missy_X
Missy_X is offline
Wil iemand effe kijken of dit teveel of te weinig of goed is om te eten als je toch wil afvallen?

smorgens: 1 appel en 2 mandarijntjes
1 glas water
1 glas koffie

smiddags: 1 kop cup a soup tomaat
4 bruine boterhammen met slankie smeerkaas
1 glas water

savonds: 1 bord boerenkool met een karbonade en appelmoes.
1 bakje vruchtenyoghurt
Oud 02-04-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 02-04-2003 @ 17:51:
Wil iemand effe kijken of dit teveel of te weinig of goed is om te eten als je toch wil afvallen?

smorgens: 1 appel en 2 mandarijntjes
1 glas water
1 glas koffie

smiddags: 1 kop cup a soup tomaat
4 bruine boterhammen met slankie smeerkaas
1 glas water

savonds: 1 bord boerenkool met een karbonade en appelmoes.
1 bakje vruchtenyoghurt
Ik zou 's morgens misschien iets meer eten...verder lijkt het me wel goed en ook gezond. Als je dit vol kunt houden: .
Oud 02-04-2003, 17:30
stout!
stout! is offline
@ Missy_X: het lijkt mij iets te weinig, vooral 's ochtends (zoals Leonoor al zei). Pas op dat je niet te weinig gaat eten want dat hou je nooit vol. En je sport toch redelijk veel? Dan mag je best wat meer eten hoor.
Oud 02-04-2003, 17:43
jesuslovesme
jesuslovesme is offline
vandaag:

2 koppen thee
1 flesje water
1 cappuciono

2 bruine boterhammen met berliner
4 met ham

een appel
een stukje komkommer

vanavond een bord pasta of spaggeti