Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 13:40
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heej, vraagje (is misschien al gesteld maar ik heb wel wat beters te doen dan 5 pagina's door te lezen, 2 is ook wel genoeg)

-Hoe staat SXe tegenover medicijnen (bijv. antidepressiva, de anticonceptiepil, aspirine etc.) Da's tenslotte ook chemische troep. Gebruik je vooral homeopathische vervangers dan? Gebruik je alleen medicatie in geval van nood dan? Of boeit medicatie niet is dat geen drugs?
-Hoe staat Sxe tegenover homoseksualiteit/ homoseksuele/ biseksuele relaties?

Serieuze reacties graag. Bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 13:44
Tulpje6
Tulpje6 is offline
&
Citaat:
Hermione schreef op 15-08-2003 @ 20:53:
Wat ik overigens ontzéttend hypocriet vind, als ik het zeggen mag. Als je tegen zo ongeveer alles bent, waarom dan niet tegen multinationals als Coca Cola?
&

Nee doe het dan goed vind ik: caffeine maakt je wakker, opgefokt. Het heeft dus wel degelijk een werking op het lichaam. En t is ook best verslavend soms idd. En het is troep (cola vooral).
Dan vind ik dat je als echte SXE ook geen koffie/ cola moet nuttigen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 21-08-2003 @ 14:40:
Heej, vraagje (is misschien al gesteld maar ik heb wel wat beters te doen dan 5 pagina's door te lezen, 2 is ook wel genoeg)

-Hoe staat SXe tegenover medicijnen (bijv. antidepressiva, de anticonceptiepil, aspirine etc.) Da's tenslotte ook chemische troep. Gebruik je vooral homeopathische vervangers dan? Gebruik je alleen medicatie in geval van nood dan? Of boeit medicatie niet is dat geen drugs?

ok over de medicijnen : dat verschilt per edger. ikzelf gebruik pas medicijnen als het ziek zijn mij belemmert dingen te doen die ik wel nodig vind/wil doen (bv : werken & naar school)

homoseksualiteit is sXe is geen enge sekte ofzo. gewoon een lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 21-08-2003 @ 14:44:
& &

Nee doe het dan goed vind ik: caffeine maakt je wakker, opgefokt. Het heeft dus wel degelijk een werking op het lichaam. En t is ook best verslavend soms idd. En het is troep (cola vooral).
Dan vind ik dat je als echte SXE ook geen koffie/ cola moet nuttigen.
cola drink ik zelden, koffie nooit.

ik ben er nog niet uit of ik caffeine edge vind.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gadje schreef op 19-03-2003 @ 21:03:
hoe sta jij tegen over deze subcultuur?ben jezelf een straight edge'er?en zo ja waarom?(straight edge=sXe)
ik leef wel ongeveer naar de meeste regels, maar ik wil absoluut niet bij ze ingedeeld worden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:39
Droyd
Droyd is offline
Vergeef me, maar ik vind straight edge nogal onzin
Tegen de gewoontes en principes heb ik natuurlijk niets. Ik vind het zelfs cool dat sommige mensen kiezen om op die manier te leven.

Maar daarnaast vind ik ten eerste dat kruis nogal nutteloos. Waarom moet je zo nodig tonen dat je edge bent. Dan lijkt het alsof je het doet om gezien te worden en niet voor jezelf.
Ten tweede is het toch niet nodig dat je jezelf per se in het hokje straight edge gaat stoppen. Wees en doe wat je wilt zijn voor jezelf. Ik heb soms gewoon het gevoel dat mensen gewoon niet drinken of niet aan drugs doen gewoon om straight edge te kunnen zijn, en niet voor hunzelf.
Oud 21-08-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 21-08-2003 @ 17:39:
Vergeef me, maar ik vind straight edge nogal onzin
Tegen de gewoontes en principes heb ik natuurlijk niets. Ik vind het zelfs cool dat sommige mensen kiezen om op die manier te leven.

Maar daarnaast vind ik ten eerste dat kruis nogal nutteloos. Waarom moet je zo nodig tonen dat je edge bent. Dan lijkt het alsof je het doet om gezien te worden en niet voor jezelf.
Ten tweede is het toch niet nodig dat je jezelf per se in het hokje straight edge gaat stoppen. Wees en doe wat je wilt zijn voor jezelf. Ik heb soms gewoon het gevoel dat mensen gewoon niet drinken of niet aan drugs doen gewoon om straight edge te kunnen zijn, en niet voor hunzelf.
alsof je 24/7 met een X op je hand loopt .

en als je niet aan drugs of alcohol doet om je het label op te kunnen plakken ben je dwaas.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 18:26
Verwijderd
onzinnige lifestyle.... verplichtingen......

geef mij maar vrijheid, en dan schep ik vanuit die vrijheid wel mijn eigen lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 18:33
Verwijderd
ik hou gewoon van clubjes.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 19:22
Roos
Roos is offline
Haha trouwens ik heb nooit met zo'n X op m'n hand gelopen, want dat ziet er niet uit
Oud 21-08-2003, 22:11
Vice
Vice is offline
Sommige mensen vinden het onzin om geen drank en drugs te gebruiken en andere mensen vinden het onzin om wel drank en drugs te gebruiken.
Oud 21-08-2003, 22:23
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 21-08-2003 @ 19:16:
alsof je 24/7 met een X op je hand loopt .
Dat zei ik ook niet. Kvind die X sowieso onzin.
Oud 21-08-2003, 22:31
dreamer
dreamer is offline
Maar het kan wel zo zijn dat je niet rookt/drinkt etc, maar dat maakt je toch niet per definitie een 'straight edger'? Gaat het niet om het bewust niet drinken/roken. Want heel veel mensen zeggen nu: Volgens de omschrijving ben ik straight edge, maar eigenlijk weten ze 't niet. Lijkt mij niet dat je 't dan 'bent' of zie ik dat verkeerd.
Oud 22-08-2003, 01:02
Droyd
Droyd is offline
Volgens mij ben je het enkel als je het ook wil zijn.
Oud 22-08-2003, 08:06
Verwijderd
Citaat:
dreamer schreef op 21-08-2003 @ 23:31:
Maar het kan wel zo zijn dat je niet rookt/drinkt etc, maar dat maakt je toch niet per definitie een 'straight edger'? Gaat het niet om het bewust niet drinken/roken. Want heel veel mensen zeggen nu: Volgens de omschrijving ben ik straight edge, maar eigenlijk weten ze 't niet. Lijkt mij niet dat je 't dan 'bent' of zie ik dat verkeerd.
klopt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 12:26
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Er zijn mensen die gewoon van zichzelf al niet roken/ drinken en soms ook niet teveel sexen. Er zijn mensen die ermee gestopt zijn of er nooit mee zijn begonnen omdat ze gezond willen leven.
Er zijn mensen die ook geen vlees of vleesproducten eten omdat er gif in zit en je zonder kan mits aanvulling van b nogwat vitamine bij veganistisch zijn. Er zijn mensen die behalve deze dingen ook geen cafffeine gebruiken omdat dat ook iets met je lichaam doet/ troep is. Er zijn mensen die zo min mogelijk medicijnen gebruiken omdat dit troep is. Er zijn mensen die alleen biologisch willen.
Dit alles maakt je nog geen straight edger.
Je bent straigt edger als je dat wil, er dus een labeltje op wilt plakken. als je graag je mening uitdraagt, graag bij een groep wilt horen, van edge muziek houdt, je graag zo kleedt etc, graag met andere edgers omgaat (als je uitdraagt dat je edge bent kom je wel sneller mensen tegen die dat ook zijn en dus net zo leven als jij ongeveer-je kan strenger of minder streng edge zijn).

Kortom; niet roken/ drinken maakt je nog niet tot een edger, maar je deelt wel kenmerken in leefstijl met ze.

(en dat zeg ik allemaal zonder zelf ook maar een edger te zijn of niet te drinken -roken deed ik sowieso al niet, bah-)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 12:30
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nog een vraagje: hoort er een bepaalde kledingstyle bij straight edge? Mag je synthetische kleding dragen? En kleding die van dieren is gemaakt zoals leren dingen enzo? Of verschilt dat per edger hoe streng ze 'in de leer' zijn zeg maar?
(het kruis niet meegerekend die kende ik al, weet ook dat er horloges en andere dingen zijn met zo'n kruis erop...en ik denk dat jullie ook wel vaak in kleding van edge-bandjes zullen lopen of met edge teksten erop enzow of heb ik dat mis?)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 12:32
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Oja, vergeten: en wat de edger van make-up? Mag dat of niet? Mag t alleen als t diervriendelijk is? Mag t overdadig of alleen subtiel?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:27
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Alle straight edgers die ik ken zijn ook veganist. Die dragen dus geen leer of wol of iets dergelijks.
Oud 22-08-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 22-08-2003 @ 15:27:
Alle straight edgers die ik ken zijn ook veganist. Die dragen dus geen leer of wol of iets dergelijks.
maar dat hoeft niet, sommige edge kids zijn veggie, anderen eten gewoon vlees.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:59
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 22-08-2003 @ 13:30:
Nog een vraagje: hoort er een bepaalde kledingstyle bij straight edge? Mag je synthetische kleding dragen? En kleding die van dieren is gemaakt zoals leren dingen enzo? Of verschilt dat per edger hoe streng ze 'in de leer' zijn zeg maar?
(het kruis niet meegerekend die kende ik al, weet ook dat er horloges en andere dingen zijn met zo'n kruis erop...en ik denk dat jullie ook wel vaak in kleding van edge-bandjes zullen lopen of met edge teksten erop enzow of heb ik dat mis?)
nou, lijkt me niet, want straight edge gaat vooral om een gezonde geest door geen alcohol of andere drugs te nemen en de rest is maar bijzaak. Bont niet dragen omdat het van dieren is heeft volgens mij niet te maken met het sXe zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 22-08-2003 @ 21:59:
nou, lijkt me niet, want straight edge gaat vooral om een gezonde geest door geen alcohol of andere drugs te nemen en de rest is maar bijzaak. Bont niet dragen omdat het van dieren is heeft volgens mij niet te maken met het sXe zijn.
nop.

maar veel sxe kids zijn niet alleen bezig met het gezond houden van het eigen lichaam, ze vinden dingen als dierenrechten vaak ook belangrijk, evenals politiek e.d. (er zijn uitzonderingen..) maar ja, zoals met elke lifestyle pikt elke persoon er uit wat hij/zij het belangrijkst vindt en probeert zich aan zijn/haar eigen regels te houden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:28
Verwijderd
Wat hebben straight edgers dan voor politieke ideeën?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2003 @ 22:28:
Wat hebben straight edgers dan voor politieke ideeën?
Niet meer mogen roken in coffeeshops

Nee weet ik veel, heeft er ook niet veel mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 23:41
Faery
Faery is offline
ik ben sXe :]
Oud 23-08-2003, 09:09
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 22-08-2003 @ 20:25:
maar dat hoeft niet, sommige edge kids zijn veggie, anderen eten gewoon vlees.
ik heb dan weer een beetje een antipathie tegen vleesetende sXers, bestwel dom, maar dat heb ik gewoon

alle sXers die ik goed persoonlijk ken zijn vegetarier
Oud 23-08-2003, 09:57
Zapje
Zapje is offline
sXe. Zucht.. ik zou niet kunnen leven zonder cholerterol
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:22
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Faery schreef op 23-08-2003 @ 00:41:
ik ben sXe :]
ja, mn oma op een snorfiets
Oud 23-08-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 18-08-2003 @ 15:56:
Waarom?
Waarom ik die principes heb?

Voornamelijk omdat ik het doden van dieren eigenlijk gewoon moord vind. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat dieren worden gedood voor de consumentie van de mens.

Alcohol, drugs en roken: Omdat ik er zelf slecht tegen kan (roken, omdat ik dus astmatisch ben) en omdat ik vind dat ik geen onderscheid moet maken tussen drugs en alcohol, omdat alcohol alleen een gelegaliseerde drug is. Ik wil gewoon zo min mogelijk vergif in mijn lijf.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 21-08-2003 @ 14:40:

Ik weet niet hoe sXe tegenover medicijnen en homoseksualiteit staan, maar aangezien ik qua principes wel een beetje bij sXe aansluit, reageer ik toch maar even (--> Je zei het trouwens in je post verderop wel goed: Ik pas qua principes opzich wel bij sXe, maar heb bv. niets met die muziek ofzo)

Ikzelf heb liever homeopatische medicijnen en ik ben er niks happig op om meteen naar reguliere medicijnen te grijpen, maar soms is het gewoon noodzakelijk. Ik zal altijd wel kijken naar andere oplossingen, maar soms gaat iets gewoon niet anders. Ik heb zelf ook ooit AD's gebruik, niet zo heel erg lang (maandje of 2/3) en ik stopte ook gauw omdat ik er 1. niet veel van merkte en 2. dan dat spul ook niet langer in mijn lijf wilde. Asprines gebruik ik niet vaak, meestal blijf ik met hoofdpijn lopen. Gaat vanzelf wel over. Anders zou het misschien zijn als ik zware last had van menstruatiepijnen of weet ik wat. Zoals ik al zei, ik ben er niet blij mee, maar ik gebruik het wel als het echt nodig is.

Homoseksualiteit is voor mij gewoon geaccepteerd. Heb ik totaal geen problemen mee.

Ik zou misschien wel wol dragen, maar kan ik sowieso niet tegen dus is niet moeilijk voor me. Leer draag ik wel, maar met tegenzin. Dat is de concessie die ik met mijn moeder heb getroffen toen ik vegetarier werd. Dat ik wel leren schoenen zou dragen, omdat dat 'beter is voor je voeten'. Ik heb zelf een doos met diervriendelijke make-up, hoewel volgens mij oogpotlood niet altijd even diervriendelijk is...

Qua politieke ideeën ben ik nogal links, Groenlinks wel te verstaan.

Nogmaals: Ik heb hierop gereageerd omdat ik nogal wat overeenkomsten heb en daarom mijn visie wilde geven op de door jullie gestelde vragen..

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:37
Toddek
Toddek is offline
ik zou misschien kunnen stoppen met drinken geen koffie en caffeine zou wel lukken net zoals geen drugs vegetarier ben ik al veganist misschien later ik zou alleen niet kunnen stoppen met roken...en waarom zou ik die muziek is niet alleen voor sXe en ik wil uit mezelf ook niet echt stoppen met roken dus mij niet als sXe gezien.
Oud 25-08-2003, 23:25
Vice
Vice is offline
Ik kan ook zonder sigaretten en andere mensen ook, dus waarom jij niet.
Oud 30-08-2003, 12:08
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
kheb wel respect voor straight edgers, alleen maar omdat ze niet drinken etc. Ik ken ook wel wat fake straight edgers, die menen dat ze het zijn, maar niet zijn...
Oud 31-08-2003, 13:29
sickboy
sickboy is offline
SxE is een persoonlijke keuze. Je kan er jaren door over ouwehoeren. Iedereen moet gewoon zelf zijn positieve insteek eraan geven. Ik was het maar dan tien jaar en drink nu wat biertjes. als je drink maak het je geen slechter mens. Als je maar weet waar je grenzen liggen en altijd posi blijft.

Ps iemand nog een sxe tattoo overnemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten