Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom nou, volgens die redenering is het ook de schuld van de burgers zelf dat ze door Saddam vermoord worden... |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Het Romeinse rijk was niet "goed" en is bovendien niet et Irak te vergelijken. Citaat:
Verder heel aardi stukje ![]()
||||||
Citaat:
Het leek er anders wel op. Waar zijn die massavernietigingswapens eigenlijk? Citaat:
Dus geen overdrijving van mijn kant. Citaat:
Je leest niet genoeg geschiedenisboeken, neem ik aan? Hoe vaak wordt een historisch conflict niet door een huidig conflict aangehaald? Recent kan ik als voorbeeld de oorlog in Joegoslavie nemen (en het historisch conflict met de Turken) Citaat:
Zet ze toch maar even wat neer, want zo komt het over dat je ze domweg niet kan benoemen omdat er niet zo'n hele waslijst met voordelen van de bevrijding zullen zijn. Het zou ook wel mooi zijn als je mijn waslijst kunt relativeren. Citaat:
- Afghanistan - Irak (who next?) en vergeet niet de indirecte slachtoffers in landen als: - Mali - Mozambique - etc. doordat alle hulp gefocused wordt op Afghanistan en Irak en daar alle hulp uit weggezogen wordt. Oorlog maakt de wereld verrot. Dat jij dat niet inziet... ![]()
||
Citaat:
-Irak, die mensen krijgen hier eindelijk ook hun vrijheid. VERGEET niet dat de VS veel ontwikkelingshulp geeft aan arme landen, daar wordt nooit is naar gekeken.
||||
Citaat:
Het was de VS niet te doen om het regime neer te halen, dat was een bijkomend effect. Dus die vergelijking gaan niet op. Overigens is daar nog steeds niet de vrijheid die er gezegd wordt te zijn (behalve dan in Kabul). (zie ook mijn andere postings aangaande Afghanistan) Citaat:
Welke mensen? Alle? Of alleen Koerden? Of alleen shiiten? En wat houdt die vrijheid in? Krijgen ze volledig bezit over hun olievelden? Krijgen ze volledig bezit over hun eigen bestuur? Hun eigen rechtsgang? Citaat:
Dat zou pas ontwikkelingshulp zijn. Dat schamele iets dat ze nu doen, terwijl ze zo rijk en machtig zouden zijn is er niets bij. Maar ach,.. misschien moeten ze eerst eens "hun eigen land helpen te ontwikkelen" waar 1 op de 6 kinderen in armoede leeft.
||
Citaat:
![]() maar oorlog vind ik uit principe gewooon NIET goed, mja, is er geen andere oplossing?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In dit geval heeft Amerika juist een massale intocht et veel militair vertoon nodig om de machtsverhoudingen duidelijk te maken en het land militair te kunnen controleren zodat het als een springplank voor bijv. een aanval op Iran zou kunnen functioneren. Volgens de Amerikaanse buitenlanf strategie is een pro-Amerikaanse dictator in een land wat econoisch aantrekkelijk is de beste staatsvorm.
||
Citaat:
![]()
|
Ik las het volgende op teletekst (511) overigens:
511 Teletekst zo 06 apr WENEN Een naoorlogs Irak kan het einde betekenen van het oliekartel OPEC,menen sommige deskundigen.Om de wederopbouw te financieren,zal Irak de olie-export opvoeren.De overige tien leden van de OPEC moeten dan hun productie navenant verlagen om te voorkomen dat de prijs van ruwe olie hard onderuit gaat. Het Center of Global Energy Studies in Londen acht de kans groot dat Irak het kartel verlaat om af te zijn van de opgelegde quota.Dat wordt volgens het centrum de doodsteek voor de OPEC. Anderen wijzen erop dat Irak eerst de installaties moet renoveren.Irak bezit 11 procent van de wereldoliereserves. "
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
hij vindt mij te dik, dat trek ik niet meer. fib | 270 | 25-01-2007 12:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel versus Hezbollah deel III Verwijderd | 500 | 27-07-2006 13:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |