Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 18:01
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Vraagje :

Hoelang moet je minimaal ongesteld zijn geweest voordat je weer verder gaat met de vorige strip? Dus hoe lang moet je stopweek zijn minimaal. Mag je bv. na vier dagen weer verder gaan met de volgende strip zodat je niet zo lang ongesteld bent?

xxx Eve
Oud 26-05-2003, 21:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
DaRealEvE schreef op 26-05-2003 @ 18:01:
Vraagje :

Hoelang moet je minimaal ongesteld zijn geweest voordat je weer verder gaat met de vorige strip? Dus hoe lang moet je stopweek zijn minimaal. Mag je bv. na vier dagen weer verder gaan met de volgende strip zodat je niet zo lang ongesteld bent?

xxx Eve
Gewoon 7 dagen dacht ik, je kan niet zo maar beginnen als je nog een bloeding hebt!
Oud 26-05-2003, 21:50
michelle_flo
michelle_flo is offline
Citaat:
michelle_flo schreef op 16-05-2003 @ 20:58:
Hoi allemaal,

Ik weet dat als je de pil slikt en tegelijkertijd laxeermiddelen slikt, dat de pil minder werkt ?Maar is het niet zo dat als je je pil altijd voor het slapen slikt, en laxeermiddelen de ochtend erna pas, dat dat geen kwaad kan (qua werking vd pil), omdat het er om gaat dat de pil na 3 uur is opgenomen?en zou de werking dan erg verminderd zijn?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft, het is nogal een lastige vraag denk ik

michelle

Oud 26-05-2003, 22:02
Moiiii
Moiiii is offline
mmm ja ik heb al zoiets gelezen al eerder in dit topic, maar tis toch net iets anders:
ik heb in de stopweek gewoon seks gehad...en in week 1 ben ik 1 keer een pil vergeten in te nemen op de juiste tijd (ong rond 22.00, ipv 22.00 heb ik hem ingenomen de dag erna rond 14.00)....nou las ik dat het in week 1 wel kans op zwangerschap kan zijn, maar moet dit perse tussen de 12 uur (vergeten van de pil) zitten?
Oud 27-05-2003, 11:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
DaRealEvE schreef op 26-05-2003 @ 19:01:
Vraagje :

xxx Eve
Ja, je kunt na 4 dagen weer verder gaan met de volgende strip, zodat je volgende bloeding eerder komt... maar het bloeden stopt niet door het slikken van de pil, dus als je eerder wilt beginnen met slikken om het bloeden te stoppen, heeft dat geen nut, dacht ik...
Oud 27-05-2003, 13:37
Miracle
Miracle is offline
vraagje over doorslikken (dus slikken zonder stopweek):
Wordt je heviger ongesteld nadat je het één keer of vaker hebt uitgesteld? Of blijft het dan elke keer hetzelfde?
Oud 27-05-2003, 21:42
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Moiiii schreef op 26-05-2003 @ 23:02:
mmm ja ik heb al zoiets gelezen al eerder in dit topic, maar tis toch net iets anders:
ik heb in de stopweek gewoon seks gehad...en in week 1 ben ik 1 keer een pil vergeten in te nemen op de juiste tijd (ong rond 22.00, ipv 22.00 heb ik hem ingenomen de dag erna rond 14.00)....nou las ik dat het in week 1 wel kans op zwangerschap kan zijn, maar moet dit perse tussen de 12 uur (vergeten van de pil) zitten?
als je hem binnen die 12 uur nog hebt ingenomen is er niets aan de hand
Oud 27-05-2003, 21:55
Moiiii
Moiiii is offline
dan is er dus wel misschien iets aan de hand.. ja ik vroeg het me af, want ik had ook ergens gehoord dat het binnen de 15 uur ''vergeten'' mocht zijn zeg maar! iemand daar misschien ook nog wat van gehoord? ik begin nu wel beetje ehh tja..bang te worden
Oud 28-05-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Moiiii schreef op 27-05-2003 @ 22:55:
dan is er dus wel misschien iets aan de hand.. ja ik vroeg het me af, want ik had ook ergens gehoord dat het binnen de 15 uur ''vergeten'' mocht zijn zeg maar! iemand daar misschien ook nog wat van gehoord? ik begin nu wel beetje ehh tja..bang te worden
Heb je in de week vóór je de pil vergat, dan sex gehad? Zo niet, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Oud 28-05-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
michelle_flo schreef op 26-05-2003 @ 22:50:
Als je de ochtend na het slikken van de pil laxeermiddelen gebruikt, is de pil niet minder veilig. Maar waarom zou je laxeermiddelen slikken?
Oud 29-05-2003, 16:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-05-2003 @ 14:37:
vraagje over doorslikken (dus slikken zonder stopweek):
Wordt je heviger ongesteld nadat je het één keer of vaker hebt uitgesteld? Of blijft het dan elke keer hetzelfde?
nobody knows?
Oud 29-05-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 29-05-2003 @ 17:54:
nobody knows?
Ik heb nooit doorgeslikt, maar logisch redenerend denk ik dat het wel steeds meer wordt ja. Het slijmvlies e.d. moet immers óóit ergens naar toe.
Oud 29-05-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 29-05-2003 @ 17:54:
nobody knows?
Zelf heb ik dat wel zo ja, als ik 1 week niet of nauwlijks ongesteld word door doorslikken, wordt ik het de keer erna heviger..
Oud 30-05-2003, 11:47
michelle_flo
michelle_flo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-05-2003 @ 21:25:
Als je de ochtend na het slikken van de pil laxeermiddelen gebruikt, is de pil niet minder veilig. Maar waarom zou je laxeermiddelen slikken?
iig bedankt voor je antwoord. ik twijfel soms lax te slikken omdat ik en af wil vallen, en ik een spastische darm heb (ik zou graag een betere stoelgang willen, ik heb laxerende poeders van de dokter,maar die helpen te weinig)
Oud 30-05-2003, 16:16
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Ik weet niet of deze vraag hier al een keer geweest is, maar dan hoor ik het wel....

Ik ben sinds kort aan de pil en merk nu dat mijn vagina van binnen veel stugger en nauwer is geworden. Ik merkte het voor het eerst met het indoen van een tampon, en ben toen even met mijn vingers op onderzoek uit gegaan, en merkte dat het allemaal dus veel stugger en nauwer is. Heeft dit met de pil te maken?

Ik vind het wel irritant eigenlijk, want heb dus meer moeite met het indoen van een tampon en ben bang dat het ook een probleem gaat worden met het vrijen.....

Ohja, ik gebruik Stediril 30
Oud 30-05-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
wondersbestaan schreef op 30-05-2003 @ 17:16:
Ik weet niet of deze vraag hier al een keer geweest is, maar dan hoor ik het wel....

Ik ben sinds kort aan de pil en merk nu dat mijn vagina van binnen veel stugger en nauwer is geworden. Ik merkte het voor het eerst met het indoen van een tampon, en ben toen even met mijn vingers op onderzoek uit gegaan, en merkte dat het allemaal dus veel stugger en nauwer is. Heeft dit met de pil te maken?

Ik vind het wel irritant eigenlijk, want heb dus meer moeite met het indoen van een tampon en ben bang dat het ook een probleem gaat worden met het vrijen.....

Ohja, ik gebruik Stediril 30
Je afscheiding kan veranderen, en daardoor kan je dus wat droger worden... bij mij is dit maar tijdelijk geweest, een maandje of drie.. daarna werd m'n afscheiding weer normaler.
Oud 30-05-2003, 16:47
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Je afscheiding kan veranderen, en daardoor kan je dus wat droger worden... bij mij is dit maar tijdelijk geweest, een maandje of drie.. daarna werd m'n afscheiding weer normaler
Hmmm, het zou de stugheid kunnen verklaren.
Maar ik heb ook echt het idee dat de ingang een stuk nauwer is geworden, er is gewoon minder ruimte.....
Oud 30-05-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
michelle_flo schreef op 30-05-2003 @ 12:47:
iig bedankt voor je antwoord. ik twijfel soms lax te slikken omdat ik en af wil vallen, en ik een spastische darm heb (ik zou graag een betere stoelgang willen, ik heb laxerende poeders van de dokter,maar die helpen te weinig)
Om af te vallen helpt lax niet, het zorgt er namelijk alleen voor dat het voedsel sneller door de dikke darm gaat, maar dan is het al verteerd, het enige verschil is dat er minder vocht aan wordt onttrokken, dus als ik jou was zou ik dat niet doen, want je kunt er verslaafd aan raken, en natuurlijk diarree krijgen

Citaat:
wondersbestaan schreef:
Hmmm, het zou de stugheid kunnen verklaren.
Maar ik heb ook echt het idee dat de ingang een stuk nauwer is geworden, er is gewoon minder ruimte.....
Dat kan ook komen doordat het droger is, je vagina vindt het dan minder prettig om aangeraakt te worden en spant een beetje aan. Als het goed is moet het idd na drie maanden over zijn, zo niet dan kun je misschien een andere pil proberen.
Oud 31-05-2003, 10:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je voor het eerst de pil slikt... kun je 'm dan meteen doorslikken? --> na de eerst strip doorgaan met de tweede? En is dat verstandig?
Ik kan er niks over vinden in de bijsluiter, maar ik denk dat het niet verstandig is... Anybody?
Oud 31-05-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 31-05-2003 @ 11:21:
Als je voor het eerst de pil slikt... kun je 'm dan meteen doorslikken? --> na de eerst strip doorgaan met de tweede? En is dat verstandig?
Ik kan er niks over vinden in de bijsluiter, maar ik denk dat het niet verstandig is... Anybody?
Ja hoor, dat kan
Maar bedenk je wel dat je lichaam nog wat aan de pil moet wennen, je kan dus last krijgen van tussenbloedingen.. (dat had ik de eerste drie maanden vrij snel, nu helemaal niet meer).
Oud 01-06-2003, 17:53
Missy_X
Missy_X is offline
Ik slik nu 11 dagen een nieuwe pil Lovette. Hiervoor heb ik 8 jaar Diane geslikt.
Maar vandaag ben ik dus al ongesteld geworden terwijl ik pas op de helft van mn strip zit
Hoe kan dat en moet ik hem nu toch gewoon doorslikken en is het nu nog veilig met sex?
Oud 01-06-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 01-06-2003 @ 18:53:
Ik slik nu 11 dagen een nieuwe pil Lovette. Hiervoor heb ik 8 jaar Diane geslikt.
Maar vandaag ben ik dus al ongesteld geworden terwijl ik pas op de helft van mn strip zit
Hoe kan dat en moet ik hem nu toch gewoon doorslikken en is het nu nog veilig met sex?
Komt doordat het een veel lichtere pil is dan de Diane. Je lichaam is nog niet gewend aan zo'n lage dosis hormonen. Het kan trouwens ook zijn dat het zo blijft, dan is de pil iets te licht voor je.
Het is nog wel veilig, als je doorgaat met slikken. Je kunt ook nog gewoon een stopweek houden.
Oud 01-06-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-06-2003 @ 19:34:
Komt doordat het een veel lichtere pil is dan de Diane. Je lichaam is nog niet gewend aan zo'n lage dosis hormonen. Het kan trouwens ook zijn dat het zo blijft, dan is de pil iets te licht voor je.
Het is nog wel veilig, als je doorgaat met slikken. Je kunt ook nog gewoon een stopweek houden.
Precies, als je na drie/vier maanden nog steeds last hebt van dat 'te vroeg ongesteld worden' is het misschien fijner naar je huisarts te gaan voor een iets sterkere, want dan kan je wel stellen dat het niet beter wordt dan dat.
Oud 01-06-2003, 21:39
Missy_X
Missy_X is offline
dankjewel..ik kijk dan nog maar es 3 maanden of het zo blijft.
Oud 04-06-2003, 08:20
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 19-05-2003 @ 16:43:
heb ff een vraagje, misschien is ie ooit al geweest maar pech dan.
In de bijsluiter van mijn pil (mycrogynon30) staat dat de pil een verminderde werking heeft als je binnen 3 uur na het innemen overgeeft. Maar hoe zit dat met diarree. Als je binnen 3 uur na het innemen van de pil diarree krijgt, is er dan ook sprake van verminderde werking? Krijg het niet in de bijsluiter gevonden
heb het ff nagevraagd aan een vriend die pharmacie studeerd. Als het goed is heeft diarree binnen 3 uur na het innemen van je pil geen negatieve invloed op de werking van de pil. Diarree krijg je als je dikke darm moeilijk doet. In de dikke darm worden geen stoffen meer door je lichaam opgenomen. De pil heeft dus al z'n volledige werking als ie in de dikke darm belandt. En als je binnen drie uur na het innemen van de pil "gewoon" moet drukken is er ook niets aan de hand. De pil is dan nog niet zo ver door je ingewanden gedaald dat ie bij de dikke darm is. (En voor de dikke darm geldt dan toch weer het verhaal zoals het bij het diarree gedeelte staat)
Oud 04-06-2003, 21:34
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 03-06-2003 @ 22:20:
heb het ff nagevraagd aan een vriend die pharmacie studeerd. Als het goed is heeft diarree binnen 3 uur na het innemen van je pil geen negatieve invloed op de werking van de pil. Diarree krijg je als je dikke darm moeilijk doet. In de dikke darm worden geen stoffen meer door je lichaam opgenomen. De pil heeft dus al z'n volledige werking als ie in de dikke darm belandt. En als je binnen drie uur na het innemen van de pil "gewoon" moet drukken is er ook niets aan de hand. De pil is dan nog niet zo ver door je ingewanden gedaald dat ie bij de dikke darm is. (En voor de dikke darm geldt dan toch weer het verhaal zoals het bij het diarree gedeelte staat)
klopt helemaal
Oud 06-06-2003, 13:18
Verwijderd
Vraagje;

Ik heb m'n pil door geslikt, normaal doe ik dat eigenlijk nooit... maar nu ben ik dus toch ongesteld geworden, ook op de dag waarop ik dat geworden zou zijn. Terwijl ik dus aan het doorslikken ben. Ok, tussenbloeding, maar het is écht heel hevig.. Ik heb continu buikkrampen, dat heb ik normaal bijna nooit. Ook veel last van hoofdpijn en vermoeidheid. En dus behoorlijk ongesteld; even ter vergelijking: normaal kan ik 's nachts gewoon slapen met maandverband zonder dat er ook maar iets gebeurd, nu absoluut niet; ben vannacht gewoon doorgelekt...
Mja, komt dit dus door het doorslikken?
Oud 07-06-2003, 10:52
Andora
Andora is offline
kheb ff een vraagje.
ik slik de pil (microgynon 30) maar heb 2 weken terug antibiotica gehad. Daarbij stond dat de pil pas na 14 dagen weer veilig is. Die 14 dagen zijn nu om, maar nu zit ik wel in de stopweek. Is ie nu wel weer veilig dan? en als ik m gewoon weer na de stopweek begin? of moet ik nu beginnen met slikken als ik ongesteld word, zodat ie meteen veilig is?
Oud 07-06-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef op 07-06-2003 @ 11:52:
kheb ff een vraagje.
ik slik de pil (microgynon 30) maar heb 2 weken terug antibiotica gehad. Daarbij stond dat de pil pas na 14 dagen weer veilig is. Die 14 dagen zijn nu om, maar nu zit ik wel in de stopweek. Is ie nu wel weer veilig dan? en als ik m gewoon weer na de stopweek begin? of moet ik nu beginnen met slikken als ik ongesteld word, zodat ie meteen veilig is?
Hij is nu weer veilig dus, na je stopweek ga je gewoon weer verder, zoals je ervoor dus ook deed. Dan is hij gewoon veilig
Succes!
Oud 08-06-2003, 12:01
Kloontjuh
Kloontjuh is offline
Ik heb ff een vraagje! Ik ga van 1 tot 14 juli op vakantie naar Turkije! Nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik wil dus niet op vakantie ongesteld worden.. dus ik wil graag aan de pil. Nu heb ik net gelezen dat je daar op de eerste dag van je menstruatie mee moet beginnen..... maar dat heb ik dus niet gedaan. Wanneer kan ik wel met de pil beginnen?! Ik wil nl. echt niet ongesteld worden op vakantie!!
Oud 08-06-2003, 12:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kloontjuh schreef op 08-06-2003 @ 13:01:
Ik heb ff een vraagje! Ik ga van 1 tot 14 juli op vakantie naar Turkije! Nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik wil dus niet op vakantie ongesteld worden.. dus ik wil graag aan de pil. Nu heb ik net gelezen dat je daar op de eerste dag van je menstruatie mee moet beginnen..... maar dat heb ik dus niet gedaan. Wanneer kan ik wel met de pil beginnen?! Ik wil nl. echt niet ongesteld worden op vakantie!!
Als je de pil alleen wilt gaan slikken omdat je niet ongesteld wilt worden als je op vakantie bent dan maakt het niet uit op welke dag je begint. Als je ook wilt dat de pil je beschermt tegen zwangerschappen dan moet je beginnen op de eerste dag van je menstruatie maar dan nog wordt vaak geadviseerd er pas vanuit te gaan dat die pas veilig is als je met je tweede strip bezig bent.
Oud 08-06-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 13:04:
Als je de pil alleen wilt gaan slikken omdat je niet ongesteld wilt worden als je op vakantie bent dan maakt het niet uit op welke dag je begint. Als je ook wilt dat de pil je beschermt tegen zwangerschappen dan moet je beginnen op de eerste dag van je menstruatie maar dan nog wordt vaak geadviseerd er pas vanuit te gaan dat die pas veilig is als je met je tweede strip bezig bent.
Als je niet begint op de eerste dag, is de pil ook pas veilig vanaf de tweede strip. Maar idd, als hij alleen tegen ongesteldheid moet werken, kan je altijd wel beginnen.
Oud 08-06-2003, 13:24
Kloontjuh
Kloontjuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 13:04:
Wanneer kan ik dan het beste beginnen??!
Oud 08-06-2003, 15:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kloontjuh schreef op 08-06-2003 @ 14:24:
Wanneer kan ik dan het beste beginnen??!
Zo snel mogelijk zodat je lichaam de tijd heeft om aan de pil te wennen. Je hebt dan minder kans op tussentijdse bloedingen (worden ook wel doorbraakbloedingen genoemd) tijdens je vakantie.
Oud 08-06-2003, 16:57
Kloontjuh
Kloontjuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 16:26:
Zo snel mogelijk zodat je lichaam de tijd heeft om aan de pil te wennen. Je hebt dan minder kans op tussentijdse bloedingen (worden ook wel doorbraakbloedingen genoemd) tijdens je vakantie.
Dankje! Maar ik wil de pil eigenlijk maar heel even gebruiken.. gewoon om een keertje m'n menstruatie uit te stellen. Ik ben altijd vrij regelmatig ongesteld en ik heb d'r verder ook niet zoveel last van... welke pil kan ik dan het beste nemen?!

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 19:45.
Oud 08-06-2003, 17:57
italianboy
italianboy is offline
vraagje:

kan de pil je sexuele drang verminderen?
Oud 09-06-2003, 11:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kloontjuh schreef op 08-06-2003 @ 17:57:
Dankje! Maar ik wil de pil eigenlijk maar heel even gebruiken.. gewoon om een keertje m'n menstruatie uit te stellen. Ik ben altijd vrij regelmatig ongesteld en ik heb d'r verder ook niet zoveel last van... welke pil kan ik dan het beste nemen?!
Als je naar je huisarts gaat voor de pil dan schrijft hij vanzelf een bepaald merk voor, je hoeft zelf niet te kiezen. De kans is groot dat je microgynon of lovette krijgt, dat zijn lichte pillen met een lage dosis hormonen. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je weinig bijwerkingen hebt. Ik slik zelf microgynon en ik heb best wel last (gehad) van bijwerkingen.
Oud 09-06-2003, 17:46
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Dus euhm, je bent nog niet veilig de 1e strip..?
Oud 09-06-2003, 17:47
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 08-06-2003 @ 19:08:
Ja.
maar de pil kan ook juist die drang vermeerderen.
Oud 09-06-2003, 17:49
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 09-06-2003 @ 18:46:
Dus euhm, je bent nog niet veilig de 1e strip..?
wel als je bent begonnen met de pil op de eerste dag dat je ongesteld was.
Oud 09-06-2003, 18:16
~Black Rose264~
Citaat:
zus en zo schreef op 09-06-2003 @ 18:49:
wel als je bent begonnen met de pil op de eerste dag dat je ongesteld was.
ow..Ik ben zaterdagavond ongsteld geworden en heb zondagochtend de 1e pil geslikt. dus dat is dan wel goed?
Oud 09-06-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 09-06-2003 @ 19:16:
ow..Ik ben zaterdagavond ongsteld geworden en heb zondagochtend de 1e pil geslikt. dus dat is dan wel goed?
Als het verschil niet groter is dan 12 uur wel
Oud 09-06-2003, 18:26
~Black Rose264~
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2003 @ 19:17:
Als het verschil niet groter is dan 12 uur wel
Damn.....scheelt 14 uur
Oud 10-06-2003, 11:08
Miracle
Miracle is offline
Klein probleempje: Ik slik de diane-35 pil en ik heb nadat ik ongesteld ben geworden 4 weken de pil geslikt. Maar nu ben ik dit weekend weg geweest en ben m'n strip vergeten, dus kon ik niet slikken. Ik heb nu dus van vrijdag t/m vanochtend niks geslikt.
Hoe kan ik deze storing nu het beste wegwerken? Ik heb vanochtend één pil geslikt omdat ik zeker weten niet ongesteld wil worden nu. Hoe moet ik nu verder slikken? een paar pillen inhalen of gewoon verder gaan met regelmatig slikken?
Ik heb vandaag al een beetje buikpijn, wat ik normaal heb als ik ongesteld ga worden. Dus ik ben nogal wanhopig
(ik weet dat ik nu iig niet meer veilig ben, maar het gaat er ff om hoe ik niet ongesteld ga worden.)
Oud 10-06-2003, 11:50
psychobunny
psychobunny is offline
normaal pak ik mn pil altijd tussen 7 en 11 uur 's morgens,maar gisteren was ik ze vergeten...het is me dan 's avonds ingevallen en ik heb ze gepakt op ong. 20 na 10,ben ik nu nog veilig?
Oud 10-06-2003, 12:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-06-2003 @ 12:08:
Klein probleempje: Ik slik de diane-35 pil en ik heb nadat ik ongesteld ben geworden 4 weken de pil geslikt. Maar nu ben ik dit weekend weg geweest en ben m'n strip vergeten, dus kon ik niet slikken. Ik heb nu dus van vrijdag t/m vanochtend niks geslikt.
Hoe kan ik deze storing nu het beste wegwerken? Ik heb vanochtend één pil geslikt omdat ik zeker weten niet ongesteld wil worden nu. Hoe moet ik nu verder slikken? een paar pillen inhalen of gewoon verder gaan met regelmatig slikken?
Ik heb vandaag al een beetje buikpijn, wat ik normaal heb als ik ongesteld ga worden. Dus ik ben nogal wanhopig
(ik weet dat ik nu iig niet meer veilig ben, maar het gaat er ff om hoe ik niet ongesteld ga worden.)
Ik vrees voor je dat je nu toch ongesteld geworden bent, je kan proberen of het over gaat / minder wordt als je gewoon regelmatig door gaat slikken. Ik denk niet dat het helpt om ineens al je vergeten pillen in te halen dus als ik jou was zou ik gewoon regelmatig verder gaan.
Oud 10-06-2003, 13:19
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
psychobunny schreef op 10-06-2003 @ 12:50:
normaal pak ik mn pil altijd tussen 7 en 11 uur 's morgens,maar gisteren was ik ze vergeten...het is me dan 's avonds ingevallen en ik heb ze gepakt op ong. 20 na 10,ben ik nu nog veilig?
dat hangt er vanaf hoe laat je de pil vóór "de vergeten pil" hebt genomen.
heb je die vóór 10.20 's ochtends genomen, dan was je te laat met je vergeten pil. heb je die pil ná 10.20 genomen dan was je nog op tijd met je vergeten pil.
Oud 10-06-2003, 13:19
sui
sui is offline
tis hier thuis ongelooflijke ruzie met mn moeder, ze is zo koppig dat ze niet eens naar mij wil luisteren! het gaat er dus over dat ik naar werchter ga en dan zou ik normaal gezien mijn stopweek hebben, ik heb altijd veel last van migraine, van als ik stop met mijn strip tot mijn menstruatie al enkele dagen gedaan is. ik wil dus mijn pil doorslikken maar mijn moeder snapt het niet, ze zegt dat het ongezond is en dat ik het gewoon niet mag of ik moet stoppen met ze te nemen kben echt woedend, kheb vanalles opgezocht en afgeprint voor haar dat ze t snapt en ze scheurde alles gewoon in stukken, kmag dus niet, ze wil niet luisteren. daarbij komt nu nog dat ze beweert dat je voor ieder doosje pillen naar de dokter om een voorschrift moet gaan... kweet niet of dat waar is, het lijkt niet redelijk omdat je dan gewoon heel veel naar de dokter zou moeten, gewoon voor een voorschrift, en dan nog iedere keer visite betalen daarbij... ze zegt dat het in haren tijd wel zo was, pfff ik haat haar als ze weer zo begint he... zou er mij dus iemand kunnen zeggen of het waar is dat je voor ieder doosje pillen je hele leven om een voorschrift moet gaan??? en heeft er iemand slechte ervaringen met het doorslikken? ik ga dus zowieso naar de dokter, mijn vader gaat mee en hij wil wel luisteren over dat geval met het doorslikken, maar dan nog...
Oud 10-06-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 10-06-2003 @ 14:55:
Ik slik mijn pil wel vaker door, en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Een keertje doorslikken kan ook zeker geen kwaad, over altijd doorslikken zijn de meningen verdeeld.

En als mijn pil op raakt hoef ik alleen maar de assistente van de dokter te bellen, en dan kan ik weer nieuwe ophalen. Hoef ik dus niet eerst voor naar de dokter.
Maar voor een recept uit te laten schrijven betaal je wel dezelfde kosten als voor een bezoek... Maar goed, dat wordt allemaal vergoed, dus moet ook niet uitmaken. (Ik bel eens in het half jaar naar de receptenlijn van mijn huisarts, vervolgens faxen ze het receptje zo naar de apotheek, dezelfde middag kan ik het af komen halen binnen een paar minuutjes, erg handig.)
Oud 10-06-2003, 14:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-06-2003 @ 13:50:
Ik vrees voor je dat je nu toch ongesteld geworden bent, je kan proberen of het over gaat / minder wordt als je gewoon regelmatig door gaat slikken. Ik denk niet dat het helpt om ineens al je vergeten pillen in te halen dus als ik jou was zou ik gewoon regelmatig verder gaan.
Ja, het was idd al te laat. k ben nu ongesteld
Mja, ik slik gewoon morgen ochtend weer verder dan... Maar zou het niet helpen om ff wat meer te slikken zodat het zo snel mogelijk over gaat? (daar wordt je wel heel misselijk van, maar dat heb ik er dan wel voor over).

Regels voor berichten