![]() |
|
daar ben ik het met je eens,
een opleiding heb ik nu niet daar begin ik mee als jayden 1 jaar is.. ga in augustus september weer naar school en dat zal een hoop geregel zijn.. misschien heb ik het "geluk" dat mijn vriend 24 is een baan heeft en een huissie... maar ik spreek jullie later wel.. ga eten Jayden in bad doen en in bed leggen.. ik lees jullie morgen liefs Lotte
|
commentaar van familie heb ik niet echt gehad
wel opmerkingen als: ach lotte jij bent een jonge moeder ( 16) en ik een oude ( 40) dat vond ik ook wel leuk en ik krijg gelukkig erg veel steun van iedereen.. vrienden dat is soms wat lastig omdat ik niet altijd mee uit kan gaan. dat weten ze alleen vinden ze het soms erg jammer misschien ben ik ook wel een andere tienermoeder.. ik doe eigenlijk nog alles. ik neem hem mee de stad in dan ofzo en als ik uitga komt er een oppas ( net als dat er een oppas komt als oudere weg gaan) en mn vriend is dus al iets ouder dus vandaar.. liefs Lotte
|
Verwijderd
|
kijk eens op vbok.nl (of was het nou .com??)
dat is iets voor jonge moeders, ik heb in een vbok-huis gewoond (btw, vbok = Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind) heel veel succes, ik zou doen wat je hart je ingeeft. ik denk dat jullie verder wel weten wat ik ervan vind, met het oog op mijn zoontje ![]() Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 19:05. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De kans dat in de eerste paar weken de ontwikkelende vrucht alsnog niet helemaal in orde blijkt te zijn, en dus te gronde gaat is goter dan de kans dat het goed gaat. Maar door de stress werd Nicole natuurlijk niet ongesteld. Ik hoop dat ze voortaan heel erg goed uitkijkt, want ze wordt blijkbaar makkelijk zwanger.
||
Citaat:
Waarom reageer ik in hemelsnaam nog... :-x |
![]() |
|
waarom komt de topicstarter eigenlijk niet ff vertellen hoe het is afgelopen? Okee, dat heeft iemand anders voor d'r gedaan. Maar ze vroeg hulp omdat ze zwanger dacht te zijn, is het dan ook niet logisch dat je zelf ff laat weten dat het niet zo is?
||
Citaat:
Maar ik vraag me wel meer af, over dit topic |
![]() |
|
Misschien omdat ze daar nog geen zin of tijd voor gehad heeft, of omdat deze discussie zonder haar ook wel loopt
![]() ![]() ![]() Maar het komt altijd goed, wat je ook besluit. Maar de kans dat je psychische problemen overhoudt aan een abortus zijn groter asl wanneer je het kindje besluit te houden.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Hey, je moet testen als je eigenlijk ongesteld moest worden, maar ik zou wel eerst een paar dagen afwachten of je toch niet ongesteld wordt.
Hoe oud ben je? als ik vragen mag!!!!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat veel jongeren niet goed bedenken wat een baby/kind allemaal met zich mee brengt. Het lijkt allemaal zo super... een baby zooo lief en schattig en je kan het zelf opvoeden en knuffelen en dat is het natuurlijk ook. maar zelfs vrouwen van bijna 30 die voor de 1e keer moeder worden komen er achter dat het allemaal niet zo makkelijk is.
Ik ben zelf mama, al 6 maanden en had hiervoor een baan waar ik bewust mee gestopt ben omdat ik mijn kind alles wil bieden wat ik kan. het gaat verder goed dat is het probleem niet maar ik probeer alleen uit te leggen wat er allemaal nog meer bij komt kijken..... elke dag moet je opstaan wanneer je kind dat wil.. vooral in het begin is dat dus soms 3x per nacht en wanneer je dan weer kan slapen hangt af van je baby. 's ochtends zijn ze vroeg wakker en willen dan spelen/eten/schone luier enzv. eten: 10 euro (als je de fles geeft) luiers: 17 euro, billendoekjes vliegen de tent uit:3 euro meubels voor je kinderkamer want je wilt je kindje natuurlijk niet op de grond leggen : 500 euro (goedkope kinderkamer zonder bijzondere dingen) je kindje wil natuurlijk ook wat te spelen hebben: knuffels zijn niet goedkoop! kinderwagen want je kind kan niet meteen lopen: 200 euro en ga zo maar door! natuurlijk moet ook je kleine verzekerd zijn dus dat komt er ook nog eens bij!!! zo kan je zelf uitrekenen dat het niet zo makkelijk is op financieel gebied. en dan heb ik het nog niet eens over de lichamelijke/psychologische gevolgen voor jezelf..... want elke dag vroeg opstaan breekt je op den duur, je zal maar een huilbaby hebben... om gek van te worden, luiers verschonen als het jou net niet uit komt, je kan niet altijd meteen de deur uit want je kleine moet altijd mee, dus moet je die weer aankleden, inpakken enzv dus voor je weg kan ben je weer 20 minuten verder dit klinkt allemaal erg negatief, zo bedoel ik het dus ook niet maar het enige wat ik duidelijk probeer te maken is kun je het wel aan als je zo jong bent??? een condoompje is goedkoper... ik vind het namelijk erg jammer dat er jaarlijks zooooo veel abortussen worden gedaan omdat mensen liever willen sexen zonder condoom... en dan zwanger raken. ik wil niemand aanvallen op dit forum onderwerp hoor en praat ook niemand persoonlijk aan, maar het is wel een punt om over na te denken!!??
|
een kind is zo duur als je het zelf wilt maken:
een kinderkamer: 2ehands is overal te krijgen voor nog geen €100 een kinderwagen net zo flesvoeding is een optie borstvoeding kost niets. kleertjes kun je goed 2ehands kopen luiers de goedkoopsten kosten €7.98 voor 72 luiers doekjes 80 stuks voor €1.49 Voor alles is een oplossing het is maar net waar je waarde aan hecht en wat je te besteden hebt/ wilt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt veel ook krijgen (tweedehands vaak ook) van familie, vrienden enz., dan kost het je helemaal amper wat. Maar om voor mezelf (en ook voor m'n kind, denk ik) te spreken...ik zou ook wel eens iets nieuws voor m'n kind willen ipv allemaal tweedehandsspullen...en ik denk dat een kind ook wel eens iets nieuws wil ipv altijd maar 'afgedankte' spullen van een ander, zeker als het wat ouder wordt. |
![]() |
|
Ace*Dusty uit ervaring spreek ik:
luiers van 7.98... zijn zo doorweekt met plas... daar krijg je rode billen van en het zit niet lekker bij je baby, dat wil ik hem echt niet aan doen aangezien ze het MOETEN dragen melk voeding: sommige moeders (zoals ik) maken niet genoeg melk aan of krijgen medicijnen (in mijn geval voor de blaasontsteking) waardoor je geen bv meer kan geven kan ook zijn dat (net wat leonoor zei) je kind de borst niet wil of er niet tegen kan... wat moet je dan geven? aanmaak melk dus en dat is nou eenmaal duur. ook 2e hands kleren moet je kopen, je kan niet door met 1 broek, 1 paar sokken, 1 trui, 1 rompertje en ga zo maar door, dus 2e hands of niet het kost geld. Kinderwagen: een rug van een baby is kwetsbaar en er word overal gewaarschud dat je goede artikelen moet hebben voor je kind waar hij/zij in kan zitten als je weg gaat )auto stoeltje/kinderwagen/wipstoel enzv. dus ik denk niet dat je dan met een 2 handskinderwagen die al tig keren is gebruikt een goede ondersteuning biedt voor de rug van je kindje. billendoekjes: goedkope billendoekjes... je prikt er door heen met je vingers en zijn vaak ruw waar de baby huid niet tegen kan. en stel dat je kindje niet tegen de stoffen kan in die goedkope doekjes, dan moet je nog duurdere nemen hypo allergeen! ook nog vergeten... in het begin mag je alleen wassen met neutrale wasmiddelen en geen was verzachter, voordelig denk je dan zonder wasverzachter.. niet als je weet dat een pak neutral ook zo'n 9 euro kost! en net als leonoor ben ik het ook eens met het feit dat het niet echt leuk is om als kind altijd maar naar de kringloop te moeten om daar je kleren te kopen, je wilt ook wel eens iets uit een winkel nietwaar?? nogmaals ik val niemand aan maar een kind maken mag dan wel gratis zijn, maar daarna zal je toch echt je knip open moeten trekken om hem/haar goed te kunnen verzorgen!
|
jayden heeft alles nieuw gekregen
een wandelwagen van 600 euro kamertje van 1000 euro ( zonder behang vloer enz) maxi cosi, voetenzak 200 euro luiers koop ik in de aanbieding en zijn dan nog 27 euro voor 2 pakken. kleertjes, speentjes, speelgoed, eten! en ga zo maar door.... vind dat je gelijk hebt een baby kost hartstikke veel en jonge moeders kunnen dat simpelweg niet betalen ik ben dan ook een jonge moeder en heb dit wel kunnen betalen.. tuurlijk had ik dit niet kunnen betalen als ik geen hulp kreeg. Mn vriend had al een eigen baan en geld ( maar betaalt ook vaste lasten, eten enz) mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte geld gespaard voor als ik uit huis zou gaan.. dat geld zou dan worden gebruikt voor een eventuele inrichting. dat geld heb ik besteed aan jayden ( niet alles) dus zo heb ik alles nieuw kunnen kopen.. maar ja ik wil even zeggen dat ik jullie wel begrijp maar ff 1 ding.. iedere situatie is anders dus we kunnen niet oordelen of die persoon het aankan. de reden voor deze topic was anders dan waar we nu zijn en we hebben allemaal ( vele ) een oordeel gedaan over wat die meid moest doen. ik denk dat we dit niet kunnen zeggen omdat we amper wat weten van die meid liefs Lotte & Jayden
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is idd elke situatie anders, je kunt dus ook niet zeggen of het goed komt ed (lees je eigen posts eens terug ![]() |
![]() |
|
![]() |
Er is net een groot onderzoek afgerond door hoogleraar pedagogiel Marianne Junger, waaruit bleek dat het tienermoederschap een belangrijke risicofactor vormt bij het al of niet op latere leeftijd ontsporen van de kinderen.
Dit zeg ik niet om alle tienermoeders hier, die het zonder uitzondering natuurlijk geweldig doen, in de grond te trappen, maar het is dus geen fabeltje, dat het tienermoederschap an sich niet de optimale start is voor je kind. wat me wel opvalt is dat veel tienermoeders van de tienermoedermafia het maar hebben over HUN gevoelens. De kansen in dit leven van het kind lijken daaraan ondergeschikt. Dat lijkt me nu juist het beste bewijs dat je op die leeftijd nog egocentrisch bent, en niet de superopvoeder kunt zijn die je wilt zijn.
|
Even een vraagje....
Dat moeders onder de 23 kinderen krijgen die vaker ontsporen dat is voor mij iig oud nieuws. Dat je dat niet zo bedoelt om ons aan te vallen begrijp ik ook. Maar als je de achtergronden niet weet waarom tienermoeders/ jonge moeders bewust een kind krijgen niet weet . Hoe kunje dan weten dat een tienermoeder egocentrisch is voor een bepaalde leeftijd?? En over de luiers. Ik gebruik voor Ashley luiers van de aldi. Die gaan net zo lang mee als een pamper en lekken niet door. Ze krijgt er geen uitslag van en is er niet allergisch voor. Waarom zou ik dan een duur merk luier nemen?? hetzelfde met de luierdoekjes als Ashley er geen last van heeft waarom dan duur kopen. En ik zeg heus niet dat Ashley nooit wat nieuws krijgt ze heeft ondertussen meer nieuwe kleren dan ik Ik koop liever zelf wat 2e hands dan dat ik voor haar wat 2e hands moet kopen. Ashley heeft ook een splinternieuwe kinderwagen gekregen €650,- en een nieuwe maxi cosi €200,- Als het goedkoop kan waarom moet je dan duur doen?? Als tienermoeder heb je al een stempel en dan wil je dat alles er netjes uitziet. ook al kost dat veel meer geld dan je eigenlijk zou willen. |
![]() |
|
Nou sorry hoor, maar egocentrisch zijn we niet.
wij tienermoeders zeggen dat het goed gaat omdat we aan Nicole wilden vertellen dat het best mogelijk is om een kindje op te voeden als tiener. En dat kunnen wij ook! En wat Bianca ook al zegt: Als je kindje tegen de goedkope spullen kan, waarom duur kopen? Ik heb huismerk (kruidvat) zeep en shampoo, en luiers en doekjes, en die werken prima, ruiken even lekker en geven geen uitslag. Dus waarom Zwitsal of Huggies kopen? ook kruidvat spenen zijn even goed als die van BIBI. En flessen koop ik ook bij de kruidvat, even goed, lang niet zo duur. En de flesvoeding van Similac is bij de Jumbo 6.24. en die gebruikt ze ongeveer 1ntje per week Ook jennifer heeft allemaal nieuwe kleertjes, en een nieuwe kinderwagen +maxicosi+buggy van 400 euro een 2de handse babykamer die we zelf helemaal opgeknapt hebben, en mijn vriend is meubelmaker dus das dan wel een voordeel.. ook de box hebben we zelf gemaakt...dus dat kost maar 60 euro maar dat kan natuurlijk niet iedereeen maar je hebt ok 2de handse GOEDE boxen voor 30 euro hoor. En wij (mijn vriend en ik) geven haar ook wel het beste hoor. Duur is niet altijd het beste...
||
Citaat:
Ik heb begrepen dat nicole1987 je via MSN heeft laten weten dat er geen sprake meer is van een eventuele zwangerschap, aangezien de laatste 2 van de 3 zwangerschapstesten negatief bleken te zijn. Omdat we tot dusver geen reactie meer van haar in dit topic hebben gezien, terwijl dit toch haar topic is, zou ik voor willen stellen dat je haar vraagt of ze alsnog een reactie wil geven. Mocht ze daar om wat voor reden dan ook geen behoefte aan hebben, dan stel ik voor dat dit topic wordt gesloten, aangezien de oorzaak voor het openen ervan (een eventuele zwangerschap) niet meer aan de orde is.
||
Citaat:
besides, dit topic heeft toch al bijna 250 reacties, dus zal bijna worden gesloten. goed?
|
Verwijderd
|
Eigenlijk moet je het gewoon veilig doen, zodat je nooit pas voor de keuze van het al dan niet krijgen van een kind op het moment dat je al zwanger bent komt te staan, maar dat is natuurlijk allemaal overbodige informatie achteraf...
Je hebt gewoon nog bijna een heel leven voor je, het kan je opleiding verkloten (die kans is vrij groot), en misschien gaat de verkering met je vriend ook nog uit (dat gebeurt veel bij meisjes van mijn leeftijd ![]() Persoonlijk weet ik niet wat ik zou kiezen, ik ben namelijk tegen abortus omdat je daarmee een leven vernietigt (ik ben om principiele redenen vegatarier, ik begon me op m'n negende schuldig te voelen bij het eten van vlees), dus ik denk niet dat ik een abortus zou kunnen laten doen (bij dat meisje dat ik zwanger heb gemaakt uiteraard, voor de lolbroeken). Maar ik lees net dat je dus niet zwanger bent, wees maar blij. Nu weet je hoe moeilijk het is de keuze te maken een kind te krijgen of niet. In de toekomst kun je nu veel bewuster kiezen of je nou zwanger wilt worden of niet, dus in feite was dit vast heel leerzaam voor je. |
![]() |
|
![]() |
heej, hier ben ik weer, sorry dat ik er zo lang niet ben geweest.. Ik was dan naar de dokter gweest, en daar bleek de test dan negatief. In mijn bloed was een laag gehalte van Hg ofzoiets, dus ik was nog best onzeker, en nog steedsvind ik het raar! De dokter zegt dat het ergens anders aan moet liggen. Dus ik ga er maandag maar weer ff heen. Ik heb hier wel van geleerd dat ik aan de pil moet gaan, dat ga ik dus ook snel doen, want het is dus echt niet fijn om in zo'n situatie te zitten, en de tienermoeders hier weten er denk ook alles van! Of was dat bij jullie niet? Ik zit al vanaf dinsdag op mijn menstruatie te wachten.. Soms vind je het niet erg dat ie uitblijft maar nou vind ik dat dus echt wel..
xxx nicole |
![]() |
|
Ik zit ook al weer een tijdje te wachten op mijn menstruatie... Ik ben nu al bijna een jaar niet meer ongesteld geweest, en van mij mag het nu wel weer gebeuren, dan kan ik tenminste aan de pil!
![]() Maar dit was dus het antwoord van Nicole waar jullie op wachten. En ik wou nog ff zeggen: Tienermoeders zijn niet zielig!
|
okee
![]() ![]() Maar ik vind wel dat de meeste tienermoeders er goed vanaf komen hoor. Tuurlijk er zijn meiden die overspannen raken ofzoiets dergelijks maar dat kan bij iedere moeder gebeuren. En noem dan eens wat dingetjes die vaak misgaan bij tienermoeders, behalve ontspoorde kids, want dat weten we idd allang. ik kan zo namelijk niets noemen waardoor het echt fout kan gaan in een tienergezin Groetjes
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zeg niet dat ik dat niet erg vind. Maar zoiets ligt gewoon aan de opvoeding van je kind. En of jij nou een moeder bent van 40 of eentje van 17, je kind onspoort toch als je hem/haar een verkeerde opvoeding geeft.
||
![]() |
Citaat:
Jij kunt net zoveel van je kind houden, maar je hebt nog niet zoveel aan den lijve ondervonden, je hebt nog niet zoveel over dingen kunen nadenken, een oordeel vormen, je hebt nog niet zoveel kunnen ondervinden en leren. Jij moet iemand anders leren leven, terwijl je zelf net komt kijken. Opvoeden is meer dan luiers verwisselen en liedjes zingen en spelen en eten geven en wandelen. Dat is oppassen. Dat kan iedere tiener.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind niet dat je daar gelijk in hebt. De ene tiener is de andere niet. Er zijn toevallig genoeg tieners die al een hoop mee hebben gemaakt, dingen die sommige mensen in hun hele godganze leven niet meemaken, en wat levenservaring betreft al net zo goed 25 jaar oud zouden kunnen zijn. En er zijn genoeg mensen die al dan niet gewild altijd voor hun jongere broetjes of zusjes moeten zorgen en dat ook prima doen. En dan bedoel ik echt voor alles zorgen he! Van school halen, koken, wassen, huishouden, in bed stoppen, troosten, helpen met huiswerk, zorgen voor zwemlessen en oppas regelen, etc. En ik ken ze jonger dan 15. Het hangt dus maar van de persoon af en zijn of haar leven of iemand wel of niet klaar is om een kind op te voeden. Je moet niet stereotyperen! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ben ik zwanger of niet? Verwijderd | 21 | 25-04-2012 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil en zwanger? zo0tjuh | 1 | 02-02-2004 11:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening over zwanger raken GimmeMath | 11 | 04-12-2003 12:37 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Zwanger Zuccherino | 16 | 10-01-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
stel je voor... je raakt zwanger... en dan??? Luvlytallie | 26 | 18-05-2002 14:28 |