Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 16:04
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
ZIJ schreef op 10-06-2003 @ 16:50:
volgens mij best netjes, alleen ik zou iets meer als ontbijt eten.. het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van een dag, dus een halve meloen, jah... misschien toch maar beter een of twee boterhammen ofzo... en dan met kass ofzo... als je dat lust?
Ja, het ontbijt mag idd, uitgebreider!. En drinken is ook belangrijk!
Oud 10-06-2003, 16:15
Nighthawk
Nighthawk is offline
Citaat:
Even een paar vraagjes uit nieuwsgierigheid, hoop dat je dat niet erg vind, maar hoe heb jij het voor mekaar gekregen om 23 kilo af te vallen, en hoe lang heb je daar over gedaan?

Bij mij schiet het momenteel helemaal niet op. Zit nog steeds met een veelste hoog gewicht/BMI en weet 't nu allemaal niet meer.

Weet iemand hier iegenlijk of je als je met de pil stopt weer afvalt?? Aangezien veel mensen aankomen als ze met de pil beginnen, vroeg ik me af dat af.
Ik heb er ongeveer een jaar over gedaan, ik ben begonnen in januari 2002 tot de zomervakantie, toen ben ik tien kilo afgevallen, toen ben ik de draad even kwijtgeraakt en kwam ik tot december 2002 ongeveer 3 kilo aan, toen begon ik weer en nu ben ik sinds december 16 kilo afgevallen. Ik at geen ontbijt en op school 1 boterham met beleg en 2 snack a jacks of iets anders calorie arms als "lekkers", ik dronk ongeveer 2 liter water op een dag en 's avonds at ik gewoon mee met wat we aten maar geen toetje en niet te veel. In het weekend at ik normaal en dacht ik niet aan mijn lijn, ik vrat mezelf ook niet vol maar ik deed normaal en at af en toe wat lekkers, en 's zondags friet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Oud 10-06-2003, 18:31
*Evie*
*Evie* is offline
Citaat:
Nighthawk schreef op 10-06-2003 @ 17:15:
Ik heb er ongeveer een jaar over gedaan, ik ben begonnen in januari 2002 tot de zomervakantie, toen ben ik tien kilo afgevallen, toen ben ik de draad even kwijtgeraakt en kwam ik tot december 2002 ongeveer 3 kilo aan, toen begon ik weer en nu ben ik sinds december 16 kilo afgevallen. Ik at geen ontbijt en op school 1 boterham met beleg en 2 snack a jacks of iets anders calorie arms als "lekkers", ik dronk ongeveer 2 liter water op een dag en 's avonds at ik gewoon mee met wat we aten maar geen toetje en niet te veel. In het weekend at ik normaal en dacht ik niet aan mijn lijn, ik vrat mezelf ook niet vol maar ik deed normaal en at af en toe wat lekkers, en 's zondags friet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
daar heeft ze dus niks aan, want dit is niet gezond.
Oud 10-06-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
*Evie* schreef op 10-06-2003 @ 19:31:
daar heeft ze dus niks aan, want dit is niet gezond.
Daar heb je helemaal gelijk in. daarnaast zou het voor mij ook niet werken. Misschien val ik er de eerste 2 a 3 weken van af, maar daarna blijf ik hangen en kom ik waarschijnlijk zelfs weer aan. En als ik dan weer normaal ga eten vliegen de klio's er weer aan.
En zonder ontbijt kom ik helemaal nergens
Oud 12-06-2003, 19:28
Balance
Balance is offline
(slechts een deel van het topic gelezen)

ik heb een keer een link gezien naar een site waar een hele lijst met producten staan en daarachter het aantal calorieen.
weet iemand zo'n site?
ik ben de link nl. kwijt geraakt en ben weer opnieuw begonnen met lijnen, dus 't zou wel van pas komen.

(hou 't btw al bijna 2 weken vol . alleen een paar glazen gezondigd met frisdrank; niet d'r aan gedacht dat ik dat natuurlijk ook moet vermijden)
Oud 12-06-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 12-06-2003 @ 20:28:
ik heb een keer een link gezien naar een site waar een hele lijst met producten staan en daarachter het aantal calorieen.
weet iemand zo'n site?
ik ben de link nl. kwijt geraakt en ben weer opnieuw begonnen met lijnen, dus 't zou wel van pas komen.
Calorieën is niet het enige waar het omdraait...plus dat calorieën tellen niet echt gezond is ed...'t kan bv snel uit de hand lopen.
Oud 12-06-2003, 19:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2003 @ 20:31:
Calorieën is niet het enige waar het omdraait...plus dat calorieën tellen niet echt gezond is ed...'t kan bv snel uit de hand lopen.
't is bedoeld om een beetje gezonde lekkernijen uit te zoeken. ik neem tegenwoordig als ik trek heb in iets lekkers een stukje tomaat of paprika, maar ik wil eigenlijk meer alternatieven hebben. en zo zijn d'r nog wat dingen waarvan ik wil kijken of d'r ook betere alternatieven zijn. dan is 't toch best gezond.
en ik neem gewoon 3 maaltijden hoor, dus 't gaat wel goed
Oud 12-06-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 12-06-2003 @ 20:49:
't is bedoeld om een beetje gezonde lekkernijen uit te zoeken. ik neem tegenwoordig als ik trek heb in iets lekkers een stukje tomaat of paprika, maar ik wil eigenlijk meer alternatieven hebben. en zo zijn d'r nog wat dingen waarvan ik wil kijken of d'r ook betere alternatieven zijn. dan is 't toch best gezond.
en ik neem gewoon 3 maaltijden hoor, dus 't gaat wel goed
Eigenlijk horen er ook (twee) tussendoortjes bij. En 3 maaltijden kan goed zijn, maar ook ''niet goed', 't ligt er aan wat je eet bij die maaltijden.

Andere tussendoortjes:
-alle groenten en fruit eigenlijk wel (bv. appel, komkommer, ed)
-cup a soup
En in de twaalf lijntopics die er ondertussen zijn staan zo verschrikkelijk veel dingen...en op E&D staat ok wel iets.
Oud 12-06-2003, 20:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2003 @ 20:56:
Eigenlijk horen er ook (twee) tussendoortjes bij. En 3 maaltijden kan goed zijn, maar ook ''niet goed', 't ligt er aan wat je eet bij die maaltijden.

Andere tussendoortjes:
-alle groenten en fruit eigenlijk wel (bv. appel, komkommer, ed)
-cup a soup
En in de twaalf lijntopics die er ondertussen zijn staan zo verschrikkelijk veel dingen...en op E&D staat ok wel iets.
haha, ik begrijp dat ik de link niet krijg?
nou ja, geeft niet hoor, ga ik nog wel ff zoeken idd.

maarre, die tussendoortjes zijn toch niet erg als je die niet hebt of wel? ik kan juist prima zonder en eet toch gezond met 3 maaltijden (jaja, netjes bruin brood en aardappelen met groente ), dus het lijkt me onzinnig om nog meer te gaan eten.
Of is dat niet zo?
Oud 13-06-2003, 06:43
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 12-06-2003 @ 21:13:
haha, ik begrijp dat ik de link niet krijg?
nou ja, geeft niet hoor, ga ik nog wel ff zoeken idd.

maarre, die tussendoortjes zijn toch niet erg als je die niet hebt of wel? ik kan juist prima zonder en eet toch gezond met 3 maaltijden (jaja, netjes bruin brood en aardappelen met groente ), dus het lijkt me onzinnig om nog meer te gaan eten.
Of is dat niet zo?
Ik geef hem je idd niet. (Dan zou ik zelf ook eerst moeten zoeken, maar goed... ) Ik weet niet of het echt erg is...maar drie maaltijden is niet echt veel. Op veel websites staat wat een mens gemiddeld binnen moet krijgen, tuurlijk kun je daar iets onder zitten ed...maar je lichaam heeft wel brandstof nodig, hoeveel dat is scheelt natuurlijk wel per persoon. Als jij je er goed bij voelt (en dan echt goed, dus niet 'net als of goed') dan zal het idd wel goed zitten, maar ik zou toch uitkijken ed.
Oud 14-06-2003, 15:35
Mara
Mara is offline
Heej iedereen!

Ik heb eindelijk 's een goede dag. Het is bijna niet te geloven, maar volgens mij houd ik 't vandaag nog vol ook.
Ik heb vanochtend pas om half 12 gegeten (ik had uitgeslapen) dus ik heb vandaag maar 2 maaltijden gehad. Maar toen ik om half 12 at, at ik ongeveer net zoveel boterhammen als ik normaal eet met ontbijt en lunch bij elkaar.
Verder heb ik ranja gedronken (met heeel klein beetje siroop, maar dat is omdat ik het anders niet lekker vind) en een mok milk & fruit.
Verder heb ik net 1 choco-as koekding gehad, m'n enige tussendoortje.
Ik heb verder nog geen eetbui gehad

Het beleg op de boterhammen was niet echt gezond, maar daar kan ik me momenteel niet echt druk om maken. M'n eerste doel is ervoor zorgen dat ik geen vreetbuien meer heb, dat ik mezelf in de hand heb. Daarna ga ik wel superdesuper gezond eten.

Vanavond heb ik wel een verjaardag. Dan zal ik waarschijnlijk wel frisdrank drinken, maar als het kan drink ik light. Chips eet ik sowieso nauwelijks, op een zo'n avond in totaal misschien 10 chipjes.
Een verjaardag is natuurlijk incidenteel, dus het is niet dat ik me niet aan m'n schema houd.

Ik ben blij Hopelijk houd ik het nu 's wat langer vol
Oud 14-06-2003, 16:03
Verwijderd
Dit aan mensjes die wat te weinig eten, je hebt het echt wel degelijk nodig!

Vetten en koolhydraten heb je nodig als energie, het zijn brandstoffen.
Let wel, verzadigde vetten (in vlees, boter...) zijn ongezond als je er te veel op hebt. Onverzadigde (vis, olie) zijn veel gezonder.
Koolhydraten (in brood, groenten en fruit): best meervoudige koolhydraten (is zetmeel), want enkv = suiker.

Om te groeien en om uw lichaam te herstellen en zo heb je eiwitten, water en mineralen (ijzer, magnesium) nodig.

En om uw lichaam te beschermen heb je mineralen en vitamines nodig.

Als je genoeg voedingsvezels binnenhebt, zal je hongergevoel dalen en krijg je een betere stoelgang. Vezels verteren niet, maar zijn dus wel heel gezond.
Je vind ze in volkoren brood, peulvruchten (erwten, witte bonen), fruit, groente, aardappelen, noten, bruine rijst...

Ik hoop dat je met deze info een gezond dieet kan samenstellen.

Grtz Phensic
Oud 14-06-2003, 16:04
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-06-2003 @ 16:35:
Heej iedereen!

Ik heb eindelijk 's een goede dag. Het is bijna niet te geloven, maar volgens mij houd ik 't vandaag nog vol ook.
Ik heb vanochtend pas om half 12 gegeten (ik had uitgeslapen) dus ik heb vandaag maar 2 maaltijden gehad. Maar toen ik om half 12 at, at ik ongeveer net zoveel boterhammen als ik normaal eet met ontbijt en lunch bij elkaar.
Verder heb ik ranja gedronken (met heeel klein beetje siroop, maar dat is omdat ik het anders niet lekker vind) en een mok milk & fruit.
Verder heb ik net 1 choco-as koekding gehad, m'n enige tussendoortje.
Ik heb verder nog geen eetbui gehad

Het beleg op de boterhammen was niet echt gezond, maar daar kan ik me momenteel niet echt druk om maken. M'n eerste doel is ervoor zorgen dat ik geen vreetbuien meer heb, dat ik mezelf in de hand heb. Daarna ga ik wel superdesuper gezond eten.

Vanavond heb ik wel een verjaardag. Dan zal ik waarschijnlijk wel frisdrank drinken, maar als het kan drink ik light. Chips eet ik sowieso nauwelijks, op een zo'n avond in totaal misschien 10 chipjes.
Een verjaardag is natuurlijk incidenteel, dus het is niet dat ik me niet aan m'n schema houd.

Ik ben blij Hopelijk houd ik het nu 's wat langer vol
Heej heel veel suc6 ermee
Oud 14-06-2003, 16:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
iamre18 schreef op 14-06-2003 @ 17:04:
Heej heel veel suc6 ermee
Dankje
Oud 15-06-2003, 14:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-06-2003 @ 07:43:
Ik geef hem je idd niet. (Dan zou ik zelf ook eerst moeten zoeken, maar goed... ) Ik weet niet of het echt erg is...maar drie maaltijden is niet echt veel. Op veel websites staat wat een mens gemiddeld binnen moet krijgen, tuurlijk kun je daar iets onder zitten ed...maar je lichaam heeft wel brandstof nodig, hoeveel dat is scheelt natuurlijk wel per persoon. Als jij je er goed bij voelt (en dan echt goed, dus niet 'net als of goed') dan zal het idd wel goed zitten, maar ik zou toch uitkijken ed.
oke bedankt. kzal 's proberen nog een maaltijd d'r aan toe te voegen, maar op zich gaat het goed zo (en ja, kvoel me goed en niet 'net als of goed').
bedankt iig.
Oud 15-06-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 15-06-2003 @ 15:37:
oke bedankt. kzal 's proberen nog een maaltijd d'r aan toe te voegen, maar op zich gaat het goed zo (en ja, kvoel me goed en niet 'net als of goed').
bedankt iig.
Als je drie maaltijden eet moet je er niet nog een maaltijd aan toe voegen, je 'moet' tussen de maaltijden door een keer een tussendoortje eten...en een appel ed kan ook als tussendoortje gelden.

(Ik weet wel dat jij je goed voelt als je dat zegt, je bent één van de weinigen bij wie ik daar in deze topic niet echt aan twijfel wanneer hij/zij dat zegt. )
Oud 15-06-2003, 15:56
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Nouja, het lijntopic dus ik mag hier alle vragen stellen, toch?

Ik lijn niet, maar ik vroeg me af hoeveel calorieen normaal is dat je per dag binnenkrijgt? Ik wil namelijk niet te weinig binnenkrijgen, en dan kan ik er rekening mee houden

Bijvoorbeeld 1500 kjc ofzo.. Een vriendin van mij zei namelijk dat haar moeder aan het lijnen was en dat ze een dieet had van 800 kjc , jezus, dat zijn nog niet eens vijf boterhammen met beleg ofzo..
Oud 15-06-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
hieperdepiep schreef op 15-06-2003 @ 16:56:
Nouja, het lijntopic dus ik mag hier alle vragen stellen, toch?

Ik lijn niet, maar ik vroeg me af hoeveel calorieen normaal is dat je per dag binnenkrijgt? Ik wil namelijk niet te weinig binnenkrijgen, en dan kan ik er rekening mee houden

Bijvoorbeeld 1500 kjc ofzo.. Een vriendin van mij zei namelijk dat haar moeder aan het lijnen was en dat ze een dieet had van 800 kjc , jezus, dat zijn nog niet eens vijf boterhammen met beleg ofzo..
Gemiddeld 2100 kcal, maar wat hier nu al zo vaak staat...kcal is niet het enige waar je op moet letten. 800kcl is btw errug weinig, de kans dat je dan voedingsstoffen mist is erg groot en ook dat je gewoon te weinig binnen krijgt...das niet gezond. Doet die moeder dat via een dietiste?
Oud 16-06-2003, 11:49
stout!
stout! is offline
Ik zit nog steeds op 53.9 maar ben volgens mij behoorlijk uitgedroogd (laatste week bijna elke avond gedronken en ook nog last van mijn darmen) dus m'n 'eigenlijke' gewicht kan iets meer zijn. Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit; ik ben al vrij slank. Slanker dan ik ooit ben geweest iig.
Vanaf vandaag ga ik weer goed opletten wat ik eet, om te proberen nog 1 of 2 kilo af te vallen maar ook om mijn darmen weer een beetje op orde te krijgen. Hoewel die helse krampen misschien wel weer goed voor mijn buikspieren zijn .
Ik baal er alleen wel van dat ik het idee heb dat mijn borsten kleiner geworden zijn geworden, en die waren al niet zo groot.
Oud 16-06-2003, 12:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
stout! schreef op 16-06-2003 @ 12:49:
Ik zit nog steeds op 53.9 maar ben volgens mij behoorlijk uitgedroogd (laatste week bijna elke avond gedronken en ook nog last van mijn darmen) dus m'n 'eigenlijke' gewicht kan iets meer zijn. Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit; ik ben al vrij slank. Slanker dan ik ooit ben geweest iig.
Vanaf vandaag ga ik weer goed opletten wat ik eet, om te proberen nog 1 of 2 kilo af te vallen maar ook om mijn darmen weer een beetje op orde te krijgen. Hoewel die helse krampen misschien wel weer goed voor mijn buikspieren zijn .
Ik baal er alleen wel van dat ik het idee heb dat mijn borsten kleiner geworden zijn geworden, en die waren al niet zo groot.
Is het slim om nu nog meer af te vallen als je darmen al zo raar aan het doen zijn? Nouja ik weet niet waar het van komt, maar toch..
Ik zou dan in ieder geval beginnen met veeeeeeeeeeeel water drinken, en dat eten komt vanzelf wel
Ik vind het al goed dat je zover gekomen bent

Zelf ben ik volgens mij alleen maar een kilo aangekomen, maar het interesseert me niet meer zoveel. Dik of niet, ik ga gewoon deze zomer in bikini lopen, i don't care.
Maar ik beweeg nog wel (gister weer 23 km gefietst) en drink redelijk wat water dus..

(ik kom alleen niet van mn chocola verslaving af)
Oud 16-06-2003, 12:38
stout!
stout! is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 16-06-2003 @ 13:02:
Is het slim om nu nog meer af te vallen als je darmen al zo raar aan het doen zijn? Nouja ik weet niet waar het van komt, maar toch..
Ik zou dan in ieder geval beginnen met veeeeeeeeeeeel water drinken, en dat eten komt vanzelf wel
Ik vind het al goed dat je zover gekomen bent

Zelf ben ik volgens mij alleen maar een kilo aangekomen, maar het interesseert me niet meer zoveel. Dik of niet, ik ga gewoon deze zomer in bikini lopen, i don't care.
Maar ik beweeg nog wel (gister weer 23 km gefietst) en drink redelijk wat water dus..

(ik kom alleen niet van mn chocola verslaving af)
Als ik probeer af te vallen eet ik gezond en regelmatig, dus ik denk dat dat wel goed is voor mijn darmen. En ik moet inderdaad weer wat meer water gaan drinken, dat is er de laatste (overigens wel suuuperleuke maar zeer ongezonde) week een beetje bij ingeschoten!

Echt goed dat je zoveel fietst, dat is volgens mij echt gezond. En cool dat je gewoon in bikini gaat, je hebt helemaal gelijk .

Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik alleen kan afvallen als ik juist wel mag snoepen, dus ik hoef mijn chocolade-verslaving alleen maar in de hand te houden en er niet van af te kicken (thank God).
Oud 16-06-2003, 16:52
WishfulDreaming
Citaat:
stout! schreef op 16-06-2003 @ 13:38:

Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik alleen kan afvallen als ik juist wel mag snoepen, dus ik hoef mijn chocolade-verslaving alleen maar in de hand te houden en er niet van af te kicken (thank God).
Dat in de hand houden is al moeilijk

Maar daar heb je idd mazzel mee ja
Oud 16-06-2003, 17:38
Koning
Koning is offline
cool, ik heb bijna morbide obesitas.. jammer
Oud 17-06-2003, 08:45
stout!
stout! is offline
Citaat:
Sync schreef op 16-06-2003 @ 18:38:
Dat is inderdaad jammer. Hoe is dat zo gekomen?
Oud 17-06-2003, 12:34
WishfulDreaming
Citaat:
Sync schreef op 16-06-2003 @ 18:38:
Je hebt zeker dr phil gister niet gezien?
Oud 17-06-2003, 14:41
Koning
Koning is offline
nee, dat kijk ik pas savonds, ik heb een bmi test gedaan
Oud 17-06-2003, 14:41
Koning
Koning is offline
Citaat:
stout! schreef op 17-06-2003 @ 09:45:
Dat is inderdaad jammer. Hoe is dat zo gekomen?

vreetbuien... heel veel eten.
Oud 17-06-2003, 15:14
stout!
stout! is offline
Citaat:
Sync schreef op 17-06-2003 @ 15:41:
vreetbuien... heel veel eten.
Maar weet je ook waar die vreetbuien vandaan komen?
Oud 17-06-2003, 16:59
Koning
Koning is offline
ik eet vaak als ik me kut voel, en ik vind het lekker
Oud 17-06-2003, 18:54
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Pff, lijnen is echt moeilijk
Owjah...ik had nog ff een vraagie.
Als je een buikje heb, kun je buikspieroefeningen doen. Maar als je nou aan de zijkant van je buik er wat af wilt, wat doen jullie dan?
Oud 17-06-2003, 19:13
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
~Chyca~ schreef op 17-06-2003 @ 19:54:
Pff, lijnen is echt moeilijk
Owjah...ik had nog ff een vraagie.
Als je een buikje heb, kun je buikspieroefeningen doen. Maar als je nou aan de zijkant van je buik er wat af wilt, wat doen jullie dan?
Bedoel je dat je een smallere taille wilt ? Dat zijn schuine buikspieren ... dus buikspieroefeningen die de schuine buikspieren versterken, en je hebt ook speciale oefeningen voor een smallere taille.
Oud 17-06-2003, 19:21
Mara
Mara is offline
Heej!

Dit is al m'n vierde dag dat het (redelijk) goed gaat. Vandaag als tussendoortje alleen 1 plakje ontbijtkoek gehad. Verder heb ik wel goed de maaltijden gegeten, en heel veel water en ranja gedronken.

Gisteravond ging het een beetje mis, toen heb ik een koek gehad en 8 blokjes pure chocolade. Maar gezien over de 4 dagen, gaat het beter dan ooit.

Ik merk dat ik langzaamaan beter "nee" tegen zoetigheid kan zeggen, dat het me minder moeite kost. Ook het constante "eetgevoel," het gevoel dat je wilt eten ookal heb je dus geen honger, begint langzaam weg te gaan.

Door dit mooie weer kan ik ook afleiding zoeken. Ik ga in de tuin zitten met een boek, en ik ben afgeleid voor een paar uur

Voorlopig gaat het dus vrij goed, hopelijk houd ik het vol Het is overigens nog niet aan mijn gewicht te merken, ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht. Dit kan mij echter niet veel schelen, dat komt vanzelf wel als ik mijn eetpatroon helemaal op orde heb.

MeelFriek
Oud 17-06-2003, 19:27
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 17-06-2003 @ 20:13:
Bedoel je dat je een smallere taille wilt ? Dat zijn schuine buikspieren ... dus buikspieroefeningen die de schuine buikspieren versterken, en je hebt ook speciale oefeningen voor een smallere taille.

Hey meis, fijn je hier weer te zien(K)
Oud 17-06-2003, 19:29
rooddraakje
rooddraakje is offline
Waarom ben ik zo verslaafd aan chocola? Dat maakt het allemaal veel moeilijker...
Oud 17-06-2003, 20:48
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Dreamerfly schreef op 17-06-2003 @ 20:27:
Hey meis, fijn je hier weer te zien(K)
En ik maar denken dat ik de enige ben die een metamorfose meemaakt (weer een *redelijk* gewicht) ! Hallo, DREAMERFLY

Ik schrijf binnenkort weer wat ... beloofd
Oud 18-06-2003, 08:56
WishfulDreaming
Citaat:
Sync schreef op 17-06-2003 @ 17:59:
ik eet vaak als ik me kut voel, en ik vind het lekker
dan is het slimmer om naar een psych te gaan want die kan je er geloof ik wel bij helpen. Om eerst psychisch dingen op een rijtje te krijgen enzo
Oud 18-06-2003, 08:58
WishfulDreaming
Citaat:
rooddraakje schreef op 17-06-2003 @ 20:29:
Waarom ben ik zo verslaafd aan chocola? Dat maakt het allemaal veel moeilijker...
wanneer eet je chocola dan? Kan je dat een beetje precies uitleggen?
Oud 18-06-2003, 13:53
anjali
anjali is offline
Ik wou wat vragen als je bijv zo eet:

voor 10 uur:
2 stukken fruit (banaan en appel) met een voedingssupplement.

12 uur:
Liga bijvoorbeeld evergreen of sultana.

15 uur:
2 boterhammen met kaas.

17 uur:
2 stukken fruit.

19 uur:
Avondeten rijst met groente en vlees of vis.

En daar tussendoor liters water zo veel water zelfs dat je helemaal vol zit word je hiervan dik?
Oud 18-06-2003, 15:23
N*A*Shezbaernon
Citaat:
anjali schreef op 18-06-2003 @ 14:53:
... word je hiervan dik?
Begin je weer !?
Oud 18-06-2003, 20:00
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 18-06-2003 @ 05:28:
wanneer eet je chocola dan? Kan je dat een beetje precies uitleggen?
Het is niet zo dat ik het ga eten omdat ik me kut voel ofzo. (meestal niet idg)
Als ik ongesteld heb ik er zowieso meer zin in.
Ik vind chocola gewoon heeel erg lekker, al heel lang. En ik kan wel een tijdje zonder maar af en toe MOET ik gewoon echt chocola... maar dat combineert weer zo slecht met mn dieet.. dus ik eet nu maar chocola zonder suiker af en toe. Alleen zitten daar wel weer allemaal vetten in.. Maar goed.
Oud 18-06-2003, 20:01
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 18-06-2003 @ 11:53:
Begin je weer !?
ik ben bang van wel..
Oud 18-06-2003, 20:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 18-06-2003 @ 21:00:
Ik vind chocola gewoon heeel erg lekker, al heel lang. En ik kan wel een tijdje zonder maar af en toe MOET ik gewoon echt chocola... maar dat combineert weer zo slecht met mn dieet.. dus ik eet nu maar chocola zonder suiker af en toe. Alleen zitten daar wel weer allemaal vetten in.. Maar goed.
Ik heb dat ook als ik ongesteld ben, dan heb ik me heel de maand best redelijk gedragen qua snoepen en dan wordt ik ongesteld en dan vreet ik alles op wat los en vast zit (vooral chocola en andere zoete dingen) ik heb dan heel erg behoefte aan zoete dingen en niet zo aan chips enzo terwijl ik normaal veel liever chips eet.
Oud 18-06-2003, 23:16
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 18-06-2003 @ 16:23:
Begin je weer !?
Wie, wat, waar? (Ik reageer er gewoon maar niet op. )
Oud 18-06-2003, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Volgens mijn dietiste kun je beter chocola met suiker eten...idd om de vetten die suikervrije chocola bevatten (dit schijnen er veel te zijn).
Oud 19-06-2003, 06:42
WishfulDreaming
Citaat:
en heb je ook genoeg aan een klein stukje chocola? dr is nu in de winkel weer een reepje van 21 gram, kinder maxi .

Zelf heb ik meestal dat als ik tegen mezelf zei dat ik een hele reep kocht en maar een stukje op mocht eten, dat ik dan toch die hele reep op at. Met dat andere dingetje hoeft dat dus niet meer.

En je mag heus wel af en toe een beetje chocola, maar doe dan bijvoorbeeld alleen op zaterdag ofzo.
Oud 19-06-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-06-2003 @ 07:42:
en heb je ook genoeg aan een klein stukje chocola? dr is nu in de winkel weer een reepje van 21 gram, kinder maxi.
Of koetjesrepen, moet je ze natuurlijk niet allemaal achter elkaar opeten. Of kinder bueno ofzo...d'r zijn zat kleine reepjes. Goed plan iig, want het werkt. Mijn vriend en ik kopen vaak kleine zakjes chips (ik mag geen chocola...), een grote gaat toch alleen maar achter elkaar op.
Oud 19-06-2003, 08:08
AlopiA
AlopiA is offline
Waarom is het eigenlijk zo ongezond om je eten uit te spugen..?
Ik bedoel..als je het onder controle hebt en je houdt er op tijd mee op is er toch geen probleem..?
Oud 19-06-2003, 08:29
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 09:08:
Waarom is het eigenlijk zo ongezond om je eten uit te spugen..?
Ik bedoel..als je het onder controle hebt en je houdt er op tijd mee op is er toch geen probleem..?
Ja, dat dacht ik toen ook, en nu heb ik helemaal nergens controle over
en maagklachten, ontstoken slokdarm en al.

Onder controle houden gaat niet, dat denk je alleen maar..
na een tijdje kun je er niet meer mee stoppen, dan blijf je maar zeggen
'ah nog een keertje kan wel, er gebeurd toch niets'

op tijd er mee ophouden is er niet, hoe vaker je het doet hoe verslaafder je er aan wordt.

het is niet natuurlijk om je eten opgewekt uit te spugen,
de hoeveelheid maagzuur die naar boven komt is je keel en alles niet gewend
en hoe vaker je spuugt, hoe erger het gaat worden..

ik weet dat ik het niet precies en juist vertel, maar ik ben geen dokter

maar neem maar van mij aan ; begin er niet aan..
waar ik nu zit is ook niet het paradijs.
Oud 19-06-2003, 09:50
helpy
helpy is offline
Hoi hoi iedereen. Ik zit al een aantal jaren met te dik zijn en wat ik ook doe ik word alleen maar dikker. Ik ga namelijk snoepen als ik me verdrietig voel. Ik voel me daardoor altijd vrezelijk. dan ga ik maar overgeven of de volgende dag niks eten. Ik probeer steeds te lijnen maar dat lukt gewoon niet ik verlang zo naar snoep, Ik weet niet goed wat ik moet doen, en MIJN ouders begrijpen het niet, als je je ongelukkig voelt dan val je toch gewoon af, was het mar zo makkelijk.
Voel jij je ook zo vrezelijk? misschien kunnen we elkaar steunen door er over te praten???

je kan me mailen op my_happynes1985@hotmail.com ik hoop veel reaxties te krijgen

groetjes helpy

vandaag gegeten en het is pas 10.40
-4 witte broodjes met light boter
-kop yogert
-een toffee snoepje

de dag is net begonnen en nu al zo veel nou de rest van de dag weinig eten want anders is het te veel maar dat gaat wel lukken mijn moeder komt zo thuis ik vreet alleen als ik alleen ben.

ik ga vanavond voor het eerst naar de weight watchers. kijken of dit lukt, hoop het echt. ik wil er mooi uit zien ook voor mijn vriend. hij is zo lief tegen me en een steun ik snap niet waarom ik het niet kan
Oud 19-06-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
helpy schreef op 19-06-2003 @ 10:50:
vandaag gegeten en het is pas 10.40
-4 witte broodjes met light boter
-kop yogert
-een toffee snoepje
Eet (bruine) boterhammen ipv (witte) broodjes. Verder valt het best mee. Ik heb om 10.40u ook zat vaak op wat jij op hebt (wel boterhammen ipv broodjes). Ga jezelf de rest van de dag nou niet uithongeren, daar help je niemand mee.
Topic gesloten

Regels voor berichten