Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zal waarschijnlijk nooit in god geloven. En ja als je god voelt kan je tuurlijk niet van je mening worden afgebracht... toch bedankt ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet niet waarom en hoe.. maar wel echt kloote ![]() Ik zal wel voor je bidden, ik hoop dat je daar wat aan hebt want je zal het wel moeten ervaren wil je ooit gaan geloven... overtuigen met argumenten heeft toch geen zin... ![]()
|
idd....mocht god echt bestaan zal ik daar alleen achter kunnen komen als god me zou helpen. (Dus laten merken dat ie er is bij mij)
Mij overtuigen dat god bestaat lukt op geen enkele andere manier ![]() ![]() Bedankt, ik hoop toch ergens wel dat het lukt ![]()
|
Dominee krijgt teken van God
De smeekbede van een dominee in de Eerste Baptistische Kerk in Forest, Ohio, USA, om een "teken van God" werd verhoord: Onmiddellijk werd de kerk getroffen door de bliksem waardoor de geluidsinstallatie werd opgeblazen. De kerkdienst ging gewoon door, totdat de mensen er na 20 minuten achter kwamen dat de kerk in lichterlaaie stond en het brandende gebouw in allerijl werd ontruimd. De eindbalans is een schadepost van ruim 20.000 amerikaanse dollars, en géén doden of gewonden. ------------ Hahahaha, een teken van god ![]() Quote: "NU EVEN NIET!!!!" Wel logisch dat zo'n kerk kans maakt door bliksem geraakt te worden als et onweert he.... ![]() Nog mensen die echt denken dat dit een teken van god is?
|
Zo zijn er wel meer dingen voorgevallen. De aanbouw van een kathedraal in frankrijk die bijna anderhalve eeuw geleden gestart is loopt in het honderd en is nog steeds niet af. Elke keer als de kathedraal bijna voltooid was, stortte dat ding in. Kostte in het begin vele doden. Men zag de constante instorting als een teken van god dat de kathedraal op de verkeerde locatie werd opgezet. Paar honderd meter verderop opnieuw begonnen, zelfde geintje weer. Klabats, ding richting de grond.
Stad verderop, ding opnieuw opbouwen, weer ging ie tegen de grond aan. Pas eind vorige eeuw ontdekten ze wat er nou was: DAT DING WAS TE ZWAAR VOOR WAT HET MOEST DRAGEN! Architectonisch klopte het gewoon niet. Zoiets alsdat je een baksteen op een kartonnen doosje plaatst. Zakt ook in. Nu is de kathedraal nog steeds niet af, omdat men er geen geld meer in wil steken. Maar een teken van god hebben ze noit gekregen. Meer een teken van zwaartekracht.
||
Citaat:
![]() "Tis een teken van god!" "Tis een teken van god!" "Tis een teken van god!" ehm....mischien is het gewoon slecht gebouwd?.... ![]() Zo zijn bijna alle zogenaamde tekenen van god al bewezen dat het niet zo was.
||
Citaat:
verklaar...er is niets, en toen een knal
||
Citaat:
God heeft de mens geschapen, met een EIGEN WIL, dat betekent, dat je mag doen wat je wil, oorlog voeren, de eentjes voeren. Door al die dingen onstaan er problemen waar we God de schuld van geven. God, waarom doet u daar niks aan? Terwijl God hetzelfde kan vragen, waarom doe JIJ er niks aan.... Ja, ik vewacht ook een tegenpost, ik zie er naar uit zelfs..laat maar horen
||
Citaat:
En als 'Mozes' slechts heel laag water spleet, hoe kunnen die Egyptenaren er dan in verzopen zijn? Misschien proberen sommige mensen te hard bewijzen te vinden dat god niet bestaat.
||
Citaat:
Dat jij gelooft dat hij bestaat moet jij uiteraard zelf weten, hoe ik je niet in tegen, hoor je mij ook niet over, ik heb er eerder respect voor. Je hebt er groot gelijk in dat er veel gelovigen zijn die alle nare dingen afschuiven op God zodat ze zelf de consequenties niet hoeven te dragen van hun eigen daden. Dan wordt het wel heel makkelijk in deze wereld. Maar als God zich verder niet met de mens bemoeit zoals jij het in wat andere woorden beschrijft, waarom bidt men dan nog tot hem? Wat heeft men eraan? Hij kan zelf wel bekijken of men braaf of stout is en of hij na zijn dood naar boven of naar beneden moet. Als hij zich inderdaad niet met ons bemoeit verder, snap ik het nut niet meer van al die rompslomp rond het geloof. Bidden, kerken, etc etc... Het nut daarvan valt voor mij dan weg.
||
Citaat:
Waarom laten die ouders het kindje de operatie ondergaan als het pijn doet? Omdat het daarna alleen maar beter kan worden! Bovendien als god wat doet wordhet door mensen toegescreven aan een wonder, triest, aan de ene kant uilen ze dat god er nooit is en aan de andere kant wijzen ze 'em af!
||
Citaat:
![]() en die tegenpost krijg je zeker... Wel meer mensen zeggen jah we hebben een eigen wil van god gekregen bla bla bla Wat kan IK er als persoon aan doen!? Tuurlijk zijn er van die domme hufterige oorlogzuchtige dictators enzo. Die tevens ook door god geschapen zijn....(heee wrom doet god dat?) En dan heb je meer dan de helft van de oorlogen is over geloof. Dus heeft weer met god te maken. Maar wat kan IK daar nou aan doen? Wat kunnen al die onschuldige mensen die lijden en pijn hebben er aan doen? NIKS! Alleen als je macht hebt kan je er wat aan doen. En dat zou ik ook zeker doen als ik het kon. God kan het, hij kan miljoenen ONSCHULDIGE mensen die niks tegen hun leed kunnen doen helpen. Maar waarom doet ie dat niet? En waarom zijn er slechte oorlogzuchtige moordenaars door god gecreeerd. Tuurlijk ligt dat ook aan de opvoeding maar als god gewoon had gezorgt dat dit soort mensen niet kunnen bestaan was meteen alles opgelost. Enne ik verwacht ook een reply... ![]() p.s: Ik ben het helemaal met AngelLena eens, waarom god aanbidden als ie toch alle onschuldigen laat lijden en dood laat gaan? Waarom aanbidden als hij toch NIKS doet. Hij creerd ons en is onze vader. Goeie vaders voeden hun kinderen op. Dat doet god of niet of helemaal fout.
||
Citaat:
Maar dat went wel. Sommige gelovigen maken het zichzelf heel gemakkelijk door de consequenties van hun daden die verkeerd uitpakken af te schrijven op God, en de consequenties die in hun voordeel lopen gaan ze over lopen opscheppen van: kijk eens wat IK heb gedaan... Ja, wees dan consequent, toen het fout ging was het de schuld van God, als het goed gaat is het dan ook de "schuld" van God. Niet de een wel en de ander niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Neej, ik wilde zeggen dat god ons echt niet zonder leiding heeft laten zitten.In de bijbel vind je goed raad, tegenstrijdigheid? misscien op het eerste gezict soms, maar na verschillende dingen die mij tegenstrijdig LEKEN, goed te hebben bestudeerd is er GEEN teestrijdigeid te bekennen!
||
Citaat:
||
Citaat:
Als er eenmaal een atoomoorlog geweest is kan het alleen maar beter worden. DUH Maar het heeft geen nut om het daarvoor eerst slechter te maken.
||
Citaat:
Het staat vol ONZIN Ik heb deze link al heel vaak gegeven maar ik geef em toch maar nog een keer: http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html Dat zijn voorbeelden van onzin. Een boek dat daarmee vol staat geloof je toch niet!!?!?
||
Citaat:
![]() ik had er alleen zelf ook nog wat bijgeschreven.
||
Citaat:
En dat zou ook mijn afweging zijn, niet: het kan dan niet meer slechter worden.
||
Citaat:
Op het 1e gezicht is het juist niet tegenstrijdig. Maar als je alles een beetje gaat vergelijken en uitzoeken blijkt dat er veel niet klopt. En als er veel niet klopt waarom zou je dan wel de rest geloven?.... Kijk maar op de site dan zie je genoeg tegenstrijdigheden: http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
ik denk dat ze bedoelt dat als god nu alle onschuldige mensen en dieren laat lijden en dood gaan. Dat het later beter wordt en dat we ervan leren.
1 antwoord: NOT A CHANCE.... Daar is de mens te dom voor.....(De wereldleiders dus)
||
Citaat:
God is almachtig en alwetend. Toch heeft de mens de vrijheid om keuzes te maken.
|
![]() |
Whaha ik ben op vakantie in Barcelona
![]() ![]() Best grappig dat dit topic weer is veranderd in een zeik de Gristenen af actie maarja heh daar worden ze hard van ![]() Ik reageer ff op de (ahh spaans toetsenbord waar zitten de aanhalings tekens ![]() Ik denk dat in de voorbeelden hierboven mensen graag willen dat het een teken van God is terwijl het dat gewoon niet is. Maar ik denk dat er wel voorbeelden zijn van echte "tekenen of wonderen van God" Zelf heb ik wel meegemaakt dat we voor iemand gingen bidden (in Jezus naam) en dat die persoon genas van een kleine handicap; het meisje had 2 ongelijke benen en vrouw sprak in onze (tiener) groep en had op een gegeven ogenblik het idee dat er iemand was met dat handicapje, nou idd ze zei dat ze dat had, de vrouw vroeg wat wil je: centenimeter langer of korter ![]() ![]() ![]() ![]() Ow dit is nog ff een losse opmerking.. Ik vind het een btje jammer dat iedereen http://www.skepp.be/thema/bijbelse_...ijdigheden.html de hele tijd aanhaald. Ga zelf maar een studie doen, bijbel lezen want het is natuurlijk wel heel gemakzuchtig om dit zomaar over te nemen. En sowieso wat zegt ie, dat sommige evangelisten zich vaak op kleine details tegenspreken.. dat zegt natuurlijk weining over de echte boodschap van de bijbel en doet ook zeker niet Helemaal af aan inhoud (ja zie je wel.. petrus zegt 1 brood, Johannes zegt 2 broden.. ja idd klopt niet: dus Jezus is niet gestorven dus er is geen vergeving dus het klopt voor geen zak ![]() ![]() Maardush misschien moet ik dan maar weer een site opzoeken van een theoloog die dit stuk weer weerlegt heeft.. maar dan wordt het allemaal zo onpersoonlijk ![]() Groeten uit Barcelona! ![]() Meart
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik vind idd dat christenen sterk in hun schoenen moeten staan.. maar op dit Forum wordt het vaak op de spits gedreven met flauwe onderwerpen... waar de agnosten, attheisten lekker makkelijk kunnen praten en de christenen weer voor een blok worden gezet waar sommige helaas precies op de standaard manier op ingaan waardoor Kabam iedereen weer lekker ff kan zeiken op de schijnheilige\kortzichtige\cliche christen ![]()
||
Citaat:
Ik denk dat mensen de bijbel te letterlijk nemen. Het is vroeger 'geschreven' en nu wordt het vertaald naar het alledaagse leven. Ik geloof wel.
|
Deze discussies lopen altijd vast. De een zeg": Bewijs maar es dat ie er niet is en de andere het tegen overgestelde.
Maar soms heb ik wel de twijfel of God bestaat. Als je al het lijden van mensen ind e wereld ziet. EN om hem hierom een hufter te noemen gaat te ver: De mens zelf veroorzaakt al deze ellende en God gaat niet als een beschermheilige doen van: Hebben ze weer door een oorlog een hongersnood veroorzaakt? Laat ik de mensen dan maar gaan helpen. EN wie zijn wij om te zegen dat de bijbel vol onzin staat. Het geloof is gewoon iets wat het menselijke verstand te boven gaat en de vraag of er een God is doet ons denken vastlopen en we gaan het dan proberen te verklaren.
||
![]() |
Citaat:
![]() Natuurlijk is het goed om vraagtekens te zetten bij het geloof je moet alleen ook vraagtekens kunnen en durfen te zetten bij jezelf en bij je redeneren. En als God het menselijke verstand te boven gaat betekend dat dus dat het menselijke verstand God niet te boven gaat.. en dat betekend dat God als hij wil kan aansluiten bij de mens.. ![]() ![]()
|
http://www.levensstroom.nl/carly.html
je kunt het altijd ontkennen maar ik kan je geen betere bewijzen geven. Neem aub de moeite om het even door te lezen. (is een dokterverklaring bewijs genoeg??????????) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik neem het niet zomaar over. Ik heb van mn vader (die de bijbel helemaal gelezen heeft) ook een aantal dingen gehoord en op andere sites ook van die dingen gezien. Als je die tegenstrijdigheden opzoekt kloppen ze! Probeer maar eens. Dit is dus bewijs dat er in de bijbel leugens en fouten staan. Dus waarom zou je de rest wel vertrouwen... ![]() Die tegenstrijdigheden zijn mischien details maar het zijn er zoveel en zitten ook een aantal grote bij (LEES DE SITE NOU EENS GOED!!! ![]() sry dat ik boos uitviel maar soms.... ![]()
||
Citaat:
SURE! ![]() Net zoiets als met die sneeuw. Als dit echt zo zou zijn zou god echt een hufter zijn. Hier een beetje 1 persoon helpen. Als ie zo nodig wat wilt doen laat ie dan iets belangerijks doen! Tuurlijk is het zielig voor die mevrouw uit Dokkum. Tuurlijk ben ik ook blij dat ze beter is. Maar dat god zich voor 1 rijk mens uit NL gaat inzetten ipv mensen in de 3e wereld uit hun lijden te helpen. Dat vindt ik echt BELACHELIJK!
||
Citaat:
Je kent het scheppingsverhaal waarschijnlijk, het verhaal van de appel denk ik ook wel en ook van de boom van goed en kwaad zul je wel gehoord hebben. Die boom staat symbool voor goed/kwaad. het eten van de appel staat symbool voor zelf God willen zijn; zelf willen beslissen wat goed en wat slecht is. De mens kiest blijkbaar steeds verkeerd: oorlog, armoede, moord, diefstal, verkrachting, marteling en zo kan ik wel even doorgaan. God heeft een aantal keren geprobeerd opnieuw te beginnen met de mens (lees hiervoor de bijbel: Abraham en Noach bijvoorbeeld). Maar wat blijkt? Elke keer wil de mens weer zelf beslissen wat goed is, en meestal kiest de mens dan voor wat voor zichzelf goed is met alle gevolgen van dien. God heeft toen zijn handen enigzins van de wereld afgetrokken. Hij is er nog wel maar laat ons eigenlijk doen wat we willen. We zijn zelf verantwoordlijk en Hij gaat niet steeds ingrijpen. De laatste redding voor ons is dan Jezus die naar de aarde kwam en als mens leefde en voor de mensen stierf. jezus genas mensen, troostte ze, vertelde ze en gaf ze hoop en liefde. En geloof natuurlijk. Hij ging naar de hemel en gaf Zijn aanhangers de opdracht hetzelfde te doen. Bijvoorbeeld genezen (wat Jan Zijlstra bij die vrouw deed, en bij duizenden anderen). God werkt door mensen, zij zijn instrumenten. Je kunt denken aan een dokter of een zendeling maar ook aan een vriendin die iets tegen je zegt. Voor wonderen, zoals een genezing is geloof nodig: geloof in de dood en opstanding van Gods zoon Jezus. En het geloof dat je door hem alleen bent gered en niet door je eigen doen en laten (geruststelling: het hangt niet van je zonden af). Je gelooft dan ook dat God sterker is dan het kwaad en dat de naam van Jezus kracht bezit (mensen worden ook uitdrukkelijk genezen in ZIJN naam). God is dus nog degelijk aanwezig in mijn ogen. Soms extreem zichtbaar: mensen horen hem praten, tumoren smelten weg, geesten worden uitgedreven. Soms ook subtieler: door vrienden, een lied of iets dergelijks. Persoonlijk voel ik hem altijd sinds ik ben bekeerd. Soms iets minder, soms iets meer. Maar voor míj staat vast dat Hij het beste met ons voor heeft. MaryMary zingt: But fathers don't always like what their children do. Dit kwam even vanuit mijn tenen ![]() Ik probeer je niet te bekeren, denk dat asjeblieft niet. Ik weet dat christenen nogal snel als zendeling worden gezien maar ik geef alleen mijn standpunt. Ik hoop wel dat je meer begrip voor mijn standpunt krijgt. Als je iets niet duidelijk is, mijn bron moge duidelijk zijn: de bijbel. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn album Snakeboy | 17 | 03-08-2004 13:28 | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 |