Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 13:35
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2003 @ 14:28:
Ik denk dat het toeval is...of tenminste, ik denk dat (heel) veel mensen die pil slikken en dat het daar meer aan ligt. Anders zouden ze hem wel uit de handel nemen, lijkt me.
Ja op zich lijkt mij dat ook wel, maar ik schrok er wel een beetje van. Ik en nu zwanger.
Oud 24-07-2003, 16:28
KazzZ
KazzZ is offline
ik heb ook een vraagje..ik heb vandaag voor het eerste de Diane 35 pil gekregen vanwege acné, alleen staat er op de bijsluiter dat ik de eerste pil moet innemen op de eerste dag van mijn menstruatie. Het probleem is alleen dat ik bijna nooit ongesteld ben en kep geen idee wanneer ik weer ongesteld word.. maakt het iets uit als ik niet op die eerste dag zou beginnen?
het gaat hier er dus niet om of ik zwanger kan raken.
Oud 24-07-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
KazzZ schreef op 24-07-2003 @ 17:28:
maakt het iets uit als ik niet op die eerste dag zou beginnen?
Behalve dat je nu de eerste strip niet beschermd bent, maakt het niks uit. Vanaf de twee strip ben je btw wel beschermd. Maar goed, dat doet er niet zoveel toe.
Oud 24-07-2003, 17:24
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2003 @ 17:47:
Behalve dat je nu de eerste strip niet beschermd bent, maakt het niks uit. Vanaf de twee strip ben je btw wel beschermd. Maar goed, dat doet er niet zoveel toe.
word ik dan wel gewoon na de eerste strip ongesteld?of klopt die hele volgorde dan niet meer?
Oud 24-07-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
KazzZ schreef op 24-07-2003 @ 18:24:
word ik dan wel gewoon na de eerste strip ongesteld?of klopt die hele volgorde dan niet meer?
't kan even duren voordat je lichaam het ritme volledig oppikt, maar volgens mij wordt je de eerste keer ook wel ongesteld of iig iets wat daar op lijkt (er komen geen hormonen meer je lichaam in dan, daardoor komt het dat je ongesteld wordt, volgens mij).
Oud 24-07-2003, 17:43
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2003 @ 18:36:
't kan even duren voordat je lichaam het ritme volledig oppikt, maar volgens mij wordt je de eerste keer ook wel ongesteld of iig iets wat daar op lijkt (er komen geen hormonen meer je lichaam in dan, daardoor komt het dat je ongesteld wordt, volgens mij).
hmm oke.. ik waag het er maar op
Oud 26-07-2003, 00:05
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik heb ergens gelezen (in ander topic) dat de pil onbetrouwbaar word als je hem een paar maanden doorslikt (doe ik nu 3 maand wegens omstandigheden) klopt dat?en doorbraakbloedingen zijn die hevig of gewoon een klein beetje? vroeg me ook nog af of als je een 'lichtere pil' (bijvoorbeeld diane35) neemt zwanger kan graken omdat die 'te licht' is?(had ik ook ergens gehoord)
Oud 26-07-2003, 00:09
Verwijderd
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 26-07-2003 @ 01:05:
ik heb ergens gelezen (in ander topic) dat de pil onbetrouwbaar word als je hem een paar maanden doorslikt (doe ik nu 3 maand wegens omstandigheden) klopt dat?en doorbraakbloedingen zijn die hevig of gewoon een klein beetje? vroeg me ook nog af of als je een 'lichtere pil' (bijvoorbeeld diane35) neemt zwanger kan graken omdat die 'te licht' is?(had ik ook ergens gehoord)
Volgens mij kun je hem gewoon doorslikken en maakt dat niet zoveel uit (huisartsen raden het zelf soms ook aan, 'k denk niet dat ze dat zouden doen als het de werking zou beïnvloeden, of wel?), maar dat weet ik niet zeker. Ik zou het toch even navragen bij je huisarts, als je het zeker wilt weten.

Over hoe zwaar/licht doorbraakbloedingen zijn heb ik al wat gezegd: 'Hoe erg, tja, dat verschilt, soms is het gewoon een heel klein beetje bruinig bloed, soms is het gewoon flink wat bloed.'

Volgens mij is de kans om zwanger te raken bij een lichtere pil niet echt veel groter... Diane-35 is volgens mij juist geen lichte pil btw, maar daar kan ik me in vergissen.
Oud 26-07-2003, 00:12
Verwijderd
Citaat:
De lichte combinatiepil (sub-50 pil)
In elk tablet zit dezelfde samenstelling oestrogeen en progestageen hormoon. De hoeveelheid oestrogeen is per tablet minder dan 50 microgram.De betrouwbaarheid is zeer hoog.
Merken: Femodeen, Marvelon, Modicon., Neocon, Minulet, Microgynon-30 (=Stediril-30). MiniPregnon (=Ministat). Yasmin en Diane-35. Deze laatste pil heeft ook een gunstige werking op jeugdpuistjes, die verdwijnen bij het gebruik van deze pil.
http://www.nvsh.nl/Pages/SeksueleInf...ligac1.htm#pil
Oud 26-07-2003, 00:28
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
thanx
Oud 27-07-2003, 19:10
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben net begonnen met de pil en had eigenlijk 2 vragen...ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

1) Als je de eerste keer begint met de pil (dus op de 1e dag van je menstruatie) ben je dan langer ongesteld als normaal? Ik heb dat wel eens gehoord, maar vraag me af of dat (altijd) zo is..?
2) Wat is het risico als je af en toe rookt EN aan de pil bent (aangezien de dokter vraagt of je rookt bij het 'afhalen' van de pil)?
Oud 28-07-2003, 21:56
Verwijderd
keej, naja, je kan dus de pil nog binnen 12 uur dan de normale tijd dat je m ingenomen hebt innemen. maar hoe zit dat dan met eerder nemen?
Oud 28-07-2003, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 27-07-2003 @ 20:10:
Ik ben net begonnen met de pil en had eigenlijk 2 vragen...ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

1) Als je de eerste keer begint met de pil (dus op de 1e dag van je menstruatie) ben je dan langer ongesteld als normaal? Ik heb dat wel eens gehoord, maar vraag me af of dat (altijd) zo is..?
2) Wat is het risico als je af en toe rookt EN aan de pil bent (aangezien de dokter vraagt of je rookt bij het 'afhalen' van de pil)?
1. Niet altijd. Het kan voorkomen dat je de gehele pilstrip lang een héél klein beetje ongesteld bent, maar dat moet met inlegkruisjes al op te vangen zijn, als het dat niet is dan heb je een verkeerde pil.
2. De kans op trombose is dan groter.

@ Loontjuh: Kun je gewoon doen, eerder innemen, als je er dan maar goed op let dat je de pil dáárna niet meer dan 36 uur nadat je de eerder ingenomen pil slikte, slikt. (geen duidelijke zin, sorry)
Oud 29-07-2003, 08:22
Ireentje
Ireentje is offline
Ik had een pil-vraagje

Ik heb altijd de microgynon30 gehad, maar ik ga overstappen op de yasmin. Ik ben eerder gestopt met de laatste strip microgynon (3dagen eerder) nu zit ik in de stopweek (normaal op de 8ste dag te beginnen met de (nieuwe) pil) maar ben ik nu veilig? omdat ik en de strip niet heb afgemaakt, en met een nieuwe pil ga beginnen hierna. En kan ik de stopweek inkorten? dus als de 'ongesteldheid' over is na 4/5 dagen dat ik dan al kan beginnen met de Yasmin?

Heel erg bedankt alvast!!
Oud 29-07-2003, 08:43
Verwijderd
ik heb ff een vraagje...Als je nu in je stopweek zit, en je wordt niet ongesteld (ik slik laatste op woensdag en wordt 's maandags ongesteld, dus slik na 2 dagen weer zeg maar). Dus als je dan niet ongesteld wordt in je stopweek, moet je dan weer gewoon beginnen met slikken? Vroeg ik me gewoon ff af, want ik ben vandaag ongesteld geworden, en kan iig morgen weer slikken...
Oud 29-07-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 29-07-2003 @ 09:43:
ik heb ff een vraagje...Als je nu in je stopweek zit, en je wordt niet ongesteld (ik slik laatste op woensdag en wordt 's maandags ongesteld, dus slik na 2 dagen weer zeg maar). Dus als je dan niet ongesteld wordt in je stopweek, moet je dan weer gewoon beginnen met slikken? Vroeg ik me gewoon ff af, want ik ben vandaag ongesteld geworden, en kan iig morgen weer slikken...
nee, je hebt je strip geslikt en dan moet je 7 hele dagen wachten en dan pas weer beginnen met de volgende strip.
ik heb gisteren mn laatste pil geslikt (maandag dus) en moet dus weer volgende week maandag beginnen met slikken.
je begint dus na een hele week aan je nieuwe strip. of je nou nog ongesteld bent of niet.
hoop dat ik t zo goed heb uitgelegd.
Oud 29-07-2003, 12:05
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Magdalena schreef op 17-07-2003 @ 22:05:
zou wel toevallig zijn misschien, maar wie werd er van microgynon 30 ook neerslachtiger en heeft daarna een andere pil genomen waarbij dit niet gebeurde? welke pil heb je nu?
Ik, ik heb nu Trigynon (3 fasenpil) Blij mee
Oud 29-07-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 29-07-2003 @ 09:22:
Ik had een pil-vraagje

Ik heb altijd de microgynon30 gehad, maar ik ga overstappen op de yasmin. Ik ben eerder gestopt met de laatste strip microgynon (3dagen eerder) nu zit ik in de stopweek (normaal op de 8ste dag te beginnen met de (nieuwe) pil) maar ben ik nu veilig? omdat ik en de strip niet heb afgemaakt, en met een nieuwe pil ga beginnen hierna. En kan ik de stopweek inkorten? dus als de 'ongesteldheid' over is na 4/5 dagen dat ik dan al kan beginnen met de Yasmin?

Heel erg bedankt alvast!!
Of je veilig bent dat ligt eraan wanneer je gestopt bent, als het in week 3 was dan ben je wel veilig, als het in week 2 was dan op zich ook, als het in week 1 was dan moet je een week condooms gebruiken en eigenlijk ook een zwangerschapstest doen. En de stopweek kun je inkorten, maar dan kan het wel zijn dat je menstruatie maar door blijft gaan en door blijft gaan de hele pilstrip lang.

Ik heb zelf trouwens ook even bevestiging nodig.
Gisteravond dacht ik dat ik de pil bij m'n vriend had laten liggen, dus het leek mij een goed idee om de volgende ochtend vroeg naar hem toe te gaan. Wegens een stroomstoring was ik daar wat later dan gepland, maar op zich nog wel binnen de 12 uur na het 'vergeten'. Toen bleek echter dat hij mijn pilstrip buiten mijn weten om (lief van hem, natuurlijk) in een tasje had gestopt dat ik mee naar huis had genomen. Wij dus naar mijn huis terug, zoeken, niets. Onderweg naar huis gisteren waren uit datzelfde tasje mijn fototoestel en telefoon gevallen, die heb ik toen weer opgeraapt en ik ben verder gefietst, waarschijnlijk is toen ook de pilstrip eruit gevallen. Het was de laatste strip die ik had en ik kon pas om 3 uur een nieuw doosje halen bij de apotheek. Dat heb ik dus gedaan, meteen de 'vergeten' pil geslikt. Ik slik 'm nu nog 5 dagen, zoals de bedoeling was, en dan ga ik zonder stopweek door met de volgende strip. Volgens mijn bijsluiter ben ik dan veilig, tenminste, er staat niet bij dat het dan onveilig is en dat staat er in andere gevallen wel. Maar het is nu dus wel veilig. Toch?
Oud 29-07-2003, 17:27
In_stilte
In_stilte is offline
Even een vraagje, en ja ik weet dat je het beste gewoon iedere avond de pil kan slikken en niet moet vergeten, maar af en toe ben ik gewoon echt een chaoot. Mjah ik was zegmaar aan mijn 1e strip begonnen en had besloten de vakantie helemaal door te slikken dus heb ik gewoon doorgeslikt. Mjah nu vergeet ik dus in de laatste week mijn pil (5 dagen voor t einde van de strip) De volgende dag (48 uur na mijn laatste pil) heb ik dus de volgende pil geslikt en de volgende morgen de pil van de avond erna (anders zou ik echt TE misselijk wakker worden) Nu kan ik volgens die bijsluiter 2 dingen doen; nog een strip doorslikken of gewoon nu stoppen, maar nu is mijn vraag (staat namelijk niet in bijsluiter) Hoe lang ik dan dus onveilig ben in elk van de gevallen. En ik vraag me af om het slim is om door te slikken als je al een doorbraakbloeding aan ziet komen.

Mjah, hoop dat jullie er iets meer van weten.
Oud 29-07-2003, 17:47
Verwijderd
Als het goed is ben je dan dus veilig, want als het onveilig zou zijn zou het in je bijsluiter staan. Hoop ik. Zie mijn stukje hierboven. Gebruik jij ook microgynon 30?
Oud 29-07-2003, 18:49
In_stilte
In_stilte is offline
Kunnen we beide blijven hopen
Ik gebruik zelf Mercilon weetniethoeveeldus.
Waarom maken ze die bijsluiters niet eens echt duidelijk.
Oud 29-07-2003, 21:16
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-07-2003 @ 16:43:
Of je veilig bent dat ligt eraan wanneer je gestopt bent, als het in week 3 was dan ben je wel veilig, als het in week 2 was dan op zich ook, als het in week 1 was dan moet je een week condooms gebruiken en eigenlijk ook een zwangerschapstest doen. En de stopweek kun je inkorten, maar dan kan het wel zijn dat je menstruatie maar door blijft gaan en door blijft gaan de hele pilstrip lang.

Ik heb zelf trouwens ook even bevestiging nodig.
Gisteravond dacht ik dat ik de pil bij m'n vriend had laten liggen, dus het leek mij een goed idee om de volgende ochtend vroeg naar hem toe te gaan. Wegens een stroomstoring was ik daar wat later dan gepland, maar op zich nog wel binnen de 12 uur na het 'vergeten'. Toen bleek echter dat hij mijn pilstrip buiten mijn weten om (lief van hem, natuurlijk) in een tasje had gestopt dat ik mee naar huis had genomen. Wij dus naar mijn huis terug, zoeken, niets. Onderweg naar huis gisteren waren uit datzelfde tasje mijn fototoestel en telefoon gevallen, die heb ik toen weer opgeraapt en ik ben verder gefietst, waarschijnlijk is toen ook de pilstrip eruit gevallen. Het was de laatste strip die ik had en ik kon pas om 3 uur een nieuw doosje halen bij de apotheek. Dat heb ik dus gedaan, meteen de 'vergeten' pil geslikt. Ik slik 'm nu nog 5 dagen, zoals de bedoeling was, en dan ga ik zonder stopweek door met de volgende strip. Volgens mijn bijsluiter ben ik dan veilig, tenminste, er staat niet bij dat het dan onveilig is en dat staat er in andere gevallen wel. Maar het is nu dus wel veilig. Toch?
Als je in de 3e week bent, en je hebt de 'vergeten' pil samen met de pil van die dag weer ingenomen ben je volges mij wel veilig hoor. Maar vraag het voor de zekerheid anders toch ff na (Bedankt voor je antwoord op mijn vraag)

Dus als je de stopweek inkort ben je toch veilig?
Oud 29-07-2003, 21:26
Verwijderd
ja, alleen als je 'm langer maakt niet
Oud 29-07-2003, 21:59
Ireentje
Ireentje is offline
Bedankt!! en weet je al of je nu veilig bent of niet?? (handig om te weten)
Oud 30-07-2003, 09:21
halve gare
halve gare is offline
ik slik microgynon 30 en ben de laaste keer meteen doorgegaan aan een nieuwe strip (zonder stopweek) nu lijk ik ongesteld te zijn (een week van de nieuwe strip geslikt) moet ik nu stoppen of doorgaan? en blijft het veilig als ik stop?
Oud 30-07-2003, 12:59
Verwijderd
Doorbraakbloeding, hoort na een paar dagen over te zijn, je kunt gewoon doorgaan. Stoppen mag ook, dan is het idd wel veilig, omdat je toch al lang genoeg achter elkaar bezig bent met slikken.

@ Darklady, 'k heb wat verder rondgekeken op internet en vond een paar bevestigingen dat het veilig is en een paar vaagheden, maar nergens stond dat 't nu onveilig is, dus ik vertrouw het maar zo. In_stilte, ik hoop dat 't nu voor jou ook duidelijk is
Oud 31-07-2003, 15:02
hagedisje
hagedisje is offline
Ik zit een beetje in de stress
Afgelopen dinsdag had ik gewoon mn pil ingenomen, maar smiddags( ongeveer 3-4 uur nadat ik em ingenomen had) werd ik misselijk en moest ik overgeven..ik heb dus niet alsnog een nieuwe pil ingenomen..maar vanochtend heb ik sex gehad met mn vriend..
wat moet ik nu???
Oud 31-07-2003, 15:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
hagedisje schreef op 31-07-2003 @ 16:02:
Ik zit een beetje in de stress
Afgelopen dinsdag had ik gewoon mn pil ingenomen, maar smiddags( ongeveer 3-4 uur nadat ik em ingenomen had) werd ik misselijk en moest ik overgeven..ik heb dus niet alsnog een nieuwe pil ingenomen..maar vanochtend heb ik sex gehad met mn vriend..
wat moet ik nu???
Moet je even goed de bijlezer lezen. Volgens mij is het alleen onveilig, als je moet overgeven binnen 2 uur. Want na die tijd, is de pil je maag al uit.

Maar het kan ook best 3 uur zijn, en dan zit je wel op het randje. Dus ik zou even goed in de bijsluiter kijken.
Oud 31-07-2003, 22:54
hagedisje
hagedisje is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2003 @ 16:56:
Moet je even goed de bijlezer lezen. Volgens mij is het alleen onveilig, als je moet overgeven binnen 2 uur. Want na die tijd, is de pil je maag al uit.

Maar het kan ook best 3 uur zijn, en dan zit je wel op het randje. Dus ik zou even goed in de bijsluiter kijken.
Nou in de bijsluiter staat iets van als het binnen 3-4 uur valt, je een reservepil moet nemen...maar dat heb ik dus niet gedaan..zou dat alsnog kunnen dan of is dat onzinnig...
(khad de pil ingenomen rond half 9...het gebeurde na 13uur...)
Oud 01-08-2003, 09:27
Verwijderd
Heej,

Ik lag gisteravond in bed en ik heb bedacht dat ik aan de pil wil om mijn cyclus regelmatiger te maken.. zo weet ik namelijk precies wanneer ik ongesteld wordt ( nu ben ik echt onzeker over of ik het nou wel of niet wordt) Nu ben ik namelijk een beetje onregelmatig..
Misschien zijn het echt de standaard vragen etc maar ik heb maar een paar pagina's gelezen van het pil topic ( vluchtig)
1. Ik moet hem op recept halen toch? Kan je dan gewoon naar het inloopspreek uur of moet je echt een 'afspraak' met je huisarts maken.
2. Wat wil de 'dokter' allemaal weten voordat hij je de pil voorschrijft? [dus wat vraagt hij/zij?]
3. Hoe duur is de pil als je particulier verzekerd bent? [richtprijs]
4. Krijg ik de pil wel mee ? Omdat ik nog maar 14 ben..

Wiejj als jullie dit allemaal kunnen beantwoorden ben ik echt blij

Groetjes Eva
Oud 01-08-2003, 10:48
Verwijderd
1. Ik moet hem op recept halen toch? Kan je dan gewoon naar het inloopspreek uur of moet je echt een 'afspraak' met je huisarts maken.
Weet ik niet, mijn huisarts heeft geen inloop spreekuur. Ik neem aan dat er dan regels zijn voor hoe lang het duurt? Er worden wel wat vragen gesteld, dus het kan even duren.
2. Wat wil de 'dokter' allemaal weten voordat hij je de pil voorschrijft? [dus wat vraagt hij/zij?]
Waarom staat dokter tussen aanhalingstekens?. Maargoed, er wordt altijd gevraagd waarom je de pil wil gebruiken (menstruatieregeling/anticonceptie). Verder kan er gevraagd worden of je rookt, of er borstkanker in de familie voorkomt, of je weet dat de pil niet tegen SOA's helpt, wat je bloeddruk is (en als je dat niet weet kan het gemeten worden), hoeveel je weegt (of je word gewogen), of er trombose in de familie voorkomt, hoe lang je al ongesteld bent, enzovoort.
Ik ben geloof ik particulier verzekerd, en als ik naar de apotheek ga moet ik zo'n 15 euro bijbetalen voor 6 pilstrips. Ik heb geen idee of de verzekering dit later nog terugstort.
Jahoor, als je een goede reden hebt en als je al bent begonnen met menstrueren maken ze er echt geen probleem van. Bovendien, als het om anticonceptie zou gaan, dan is dat bij iemand van 14 toch juist extra belangrijk!
Oud 01-08-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-08-2003 @ 11:48:
Weet ik niet, mijn huisarts heeft geen inloop spreekuur. Ik neem aan dat er dan regels zijn voor hoe lang het duurt? Er worden wel wat vragen gesteld, dus het kan even duren.
Waarom staat dokter tussen aanhalingstekens?. Maargoed, er wordt altijd gevraagd waarom je de pil wil gebruiken (menstruatieregeling/anticonceptie). Verder kan er gevraagd worden of je rookt, of er borstkanker in de familie voorkomt, of je weet dat de pil niet tegen SOA's helpt, wat je bloeddruk is (en als je dat niet weet kan het gemeten worden), hoeveel je weegt (of je word gewogen), of er trombose in de familie voorkomt, hoe lang je al ongesteld bent, enzovoort.
Ik ben geloof ik particulier verzekerd, en als ik naar de apotheek ga moet ik zo'n 15 euro bijbetalen voor 6 pilstrips. Ik heb geen idee of de verzekering dit later nog terugstort.
Jahoor, als je een goede reden hebt en als je al bent begonnen met menstrueren maken ze er echt geen probleem van. Bovendien, als het om anticonceptie zou gaan, dan is dat bij iemand van 14 toch juist extra belangrijk!
dokter staat tussen aanhalingstekens omdat ik vet bang ben voor dokters en het woord niet graag uitspreek
Okeeej, eigenlijk niets om bang voor te zijn. Nu heb ik nog 1 vraag?! moet het nou bij je huisarts of maakt het niet uit welke?
(Bij ons is het zo dat je bij inloopspreekuur niet weet welke arts je krijgt..)

thnx nog!!
Oud 01-08-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2003 @ 12:03:
dokter staat tussen aanhalingstekens omdat ik vet bang ben voor dokters en het woord niet graag uitspreek
Okeeej, eigenlijk niets om bang voor te zijn. Nu heb ik nog 1 vraag?! moet het nou bij je huisarts of maakt het niet uit welke?
(Bij ons is het zo dat je bij inloopspreekuur niet weet welke arts je krijgt..)
Dat maakt, voor zo ver ik weet, niks uit, als je maar een recept hebt. Ik heb mijn tweede pil ook van een andere arts voorgeschreven gekregen dan mijn eigen huisarts.
Oud 01-08-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-08-2003 @ 11:48:
Ik ben ook particulier verzekerd, ik hoef niks bij te betalen. Mijn moeder is ziekenfonds verzekerd en zij moet geloof ik wel iets voor haar pil, maar dat weet ik niet 100% zeker. Bij mij is ie iig 'gratis'.
Oud 01-08-2003, 13:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-08-2003 @ 12:05:
Ik ben ook particulier verzekerd, ik hoef niks bij te betalen.
Ik ben ook particulier verzekerd en ik betaal (mijn moeder ook, zelfde verzekering, zelfde pil) geloof ik 6 euro per half jaar zelf, de rest betaalt de verzekering..

Het ligt dus eigenlijk aan de type pil die je slikt...

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 13:06.
Oud 01-08-2003, 23:36
Verwijderd
hmmmz, ik weet dat sommige mensen de pil nemen omdat hun menstruatie erg zwaar is en ze er veel ongemak bij hebben, maar hoe zit het als je er dus totaal geen last van hebt?

Mijn menstruatie duurt nu dus 2,5 dag, eerste dag normaal, tweede dag al minder (dus heb geen zware bloedingen ofzo. Dus veranderd de pil daar iets aan of wat? IK heb het liever zo ben zeer blij met mijn zeer regelmatige niet zware mensturatie

(overigens: wat is de pil met de meeste bijwerkingen?)

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 23:42.
Oud 02-08-2003, 11:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 02-08-2003 @ 00:36:
hmmmz, ik weet dat sommige mensen de pil nemen omdat hun menstruatie erg zwaar is en ze er veel ongemak bij hebben, maar hoe zit het als je er dus totaal geen last van hebt?

Mijn menstruatie duurt nu dus 2,5 dag, eerste dag normaal, tweede dag al minder (dus heb geen zware bloedingen ofzo. Dus veranderd de pil daar iets aan of wat? IK heb het liever zo ben zeer blij met mijn zeer regelmatige niet zware mensturatie

Ik ben de pil gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was maar ik was niet zwaar ongesteld. Nu ik de pil slik is mn menstruatie zwaarder maar wel regelmatig en dan heb ik liever dat ik kan voorspellen wanneer ik ongestled ben zodat ik weet dat ik dan niet lekker kan zijn.

De pil met de meeste bijwerkingen is niet te bepalen want dan zou niemand die pil gaan slikken waarschijnlijk, het verschilt per persoon hoe je op de pil reageerd.
Oud 02-08-2003, 12:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 02-08-2003 @ 00:36:

*grijpt gebruiksaanwijzing erbij*

(borst, goedaardige lever- en kwaadaardige lever- en baarmoederhals-)Kanker en trombose iig, gevoelig of pijnlijke borsten, afscheiding uit de tepel ( ), hoofdpijn en migraine, minder zin in vrijen, stemmingswisselingen, irritatie van de ogen bij gebruik van lenzen ( ), misselijkheid, overgeven, verandering in de afscheiding uit de schede, huidreacties, vochtophoping, gewichtsverandering en overgevoeligheidsreacties..
Máár ze zeggen er wel bij dat het niet door per se de pil hoeft te komen en dat het na de eerste maanden hoort weg te gaan..

Nou ja...
Oud 02-08-2003, 17:14
Practicalmagic
Practicalmagic is offline
als je met de pil begint, ben je dan meteen beschermd tegen zwangerschappen? Ik wil nu beginnen of moet dat op de eerste dag van je menstruatie?
Oud 02-08-2003, 17:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Practicalmagic schreef op 02-08-2003 @ 18:14:
als je met de pil begint, ben je dan meteen beschermd tegen zwangerschappen? Ik wil nu beginnen of moet dat op de eerste dag van je menstruatie?
De pil is alleen gelijk veilig als je precies op de eerste dag van je menstruatie begint maar veel huisartsen raden aan om er van uit te gaan dat ie veilig is vanaf je tweede strip, als je pil dan te licht is en dus niet veilig dan weet je dat meestal ook wel na een strip geslikt te hebben.
Oud 02-08-2003, 22:02
devilcat
devilcat is offline
ik heb op dinsdag mijn eerste pil geslikt van de strip.

Straks aan het einde neem ik de laatste pil dus op maandag.
Dan volgt de stopweek.

Moet ik nou na de stopweek op maandag of op dinsdag die pil nemen?

ben ff de kluts kwijt
Oud 02-08-2003, 22:09
Verwijderd
dinsdag
Oud 03-08-2003, 08:34
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
devilcat schreef op 02-08-2003 @ 23:02:
ik heb op dinsdag mijn eerste pil geslikt van de strip.

Straks aan het einde neem ik de laatste pil dus op maandag.
Dan volgt de stopweek.

Moet ik nou na de stopweek op maandag of op dinsdag die pil nemen?

ben ff de kluts kwijt
Je moet een volle week stoppen, 7 dagen dus.. Dus je moet altijd een dag later beginnen met de pil dan dat je ermee gestopt bent.. Maandag stoppen = dinsdag beginnen..
Je kan wel maandag beginnen, maar dan ben je constant je cyclus aan het verschuiven en dat vind je lichaam niet leuk..
Oud 03-08-2003, 20:18
freakinaround
freakinaround is offline
2 weken trug (ook op een zondag) werd ik ongesteld. ik begon de pil te slikken, zodat het wat minder werd (geen stemmingsveranderingen, buikpijn enz.), maar vandaag is het nou al de 14e dag dat ik nog steeds ongesteld ben.

Is dit normaal? 2 weken is wel erg lang, lijkt mij..
Oud 03-08-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 03-08-2003 @ 21:18:
Is dit normaal? 2 weken is wel erg lang, lijkt mij..
Je lichaam moet aan de pil wennen...ik denk dat het daar aan ligt...
Oud 04-08-2003, 00:26
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2003 @ 21:18:
Je lichaam moet aan de pil wennen...ik denk dat het daar aan ligt...
ik hoop het dat het daar aan ligt
Oud 05-08-2003, 20:54
Chérie
Chérie is offline
Kheb een vraagje, ik slik nu al een tijd de pil (ruim een jaar), in 1e instantie omdat mijn menstruatie na 3 jaar nog steeds onregelmatig was. Maar door de pil is deze dus wel regelmatig geworden, mijn vraag is nu: kan ik stoppen met de pil, dus blijft t regelmatig ook al slik ik hem niet meer of moet ik doorgaan met de pil om hem regelmatig te laten houden? Kan er niks over lezen in het boekje wat bij de pil zit.. (microgynon 30)
Oud 05-08-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Chérie schreef op 05-08-2003 @ 21:54:
Kheb een vraagje, ik slik nu al een tijd de pil (ruim een jaar), in 1e instantie omdat mijn menstruatie na 3 jaar nog steeds onregelmatig was. Maar door de pil is deze dus wel regelmatig geworden, mijn vraag is nu: kan ik stoppen met de pil, dus blijft t regelmatig ook al slik ik hem niet meer of moet ik doorgaan met de pil om hem regelmatig te laten houden? Kan er niks over lezen in het boekje wat bij de pil zit.. (microgynon 30)
Zolang je de pil slikt, krijgt je lichaam die hormonen en wordt dus zo het ritme gemaakt. Wanneer je nu zou stoppen, gaan die hormonen dus weer weg en moet je lichaam het zelf gaan regelen... Ik denk niet dat iemand kan zeggen of je dan wel regelmatig ongesteld zou zijn of niet, daar kom je alleen maar achter door te proberen. Bedenk je wel dat je lichaam eerst weer moet wennen aan het feit dat ze nu weer alles zelf moet doen, in het begin kan je dus zeker last krijgen van onregelmatigheden.
Oud 07-08-2003, 18:49
animalfreak
animalfreak is offline
hoi

Ik ben net begonnen met de pil ( ben op de helft van tweede strip ), maar nu ben ik 3 kilo aangekomen. Nou vroeg ik me af of ik nog meer zou gaan aankomen? Of is dit omdat je lichaam er eerst aan moet wennen? Wat zijn jullie ervaringen hiemee......hoeveel zijn jullie aangekomen en was dat ook toen je net met de pil was begonnen?

Alvast bedankt
Oud 07-08-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
animalfreak schreef op 07-08-2003 @ 19:49:
hoi

Ik ben net begonnen met de pil ( ben op de helft van tweede strip ), maar nu ben ik 3 kilo aangekomen. Nou vroeg ik me af of ik nog meer zou gaan aankomen? Of is dit omdat je lichaam er eerst aan moet wennen? Wat zijn jullie ervaringen hiemee......hoeveel zijn jullie aangekomen en was dat ook toen je net met de pil was begonnen?

Alvast bedankt
Zoiets verschilt per persoon natuurlijk, ik kwam de eerste drie maanden vijf kilo aan, die zijn er de drie maanden die er op volgden weer vanaf gegaan. Vervolgens begon ik aan een iets zwaardere pil en kwam ik ongeveer 4 kilo aan in drie maanden, vervolgens duurde het weer een paar maanden en was ik die ook weer kwijt.
Topic gesloten

Regels voor berichten