Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 04-07-2003 @ 20:48:
* lang interessant verhaal*

Tiemen *die vindt dat dit zijn domste post ooit is*
Wow , jij (een jongen ) weet er echt heel veel van
Oud 04-07-2003, 21:29
Verwijderd
Vind je???? Wow thnx!!!
Ik let gewoon goed op met biologie. (of ja lette, want ik krijg volgend jaar pas weer biologie)
*het een schande vindend dat men in de derde en vierde geen biologie geeft*
En ik let ook nog wel een beetje op bij de theorie op atletiek (voor zover we die krijgen)
Ik vinnut menselijk lichaam ook erg interessant, miss komt het daardoor.
Enneuh over hoe je vandaag hebt gegeten: Way 2 go Daantje!

Tiemen *die wel blij is da iemand zijn lange berichten meer dan alleen lang vindt*Thnx

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 21:32.
Oud 04-07-2003, 21:38
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Dit heeft niet echt veel met Biologie te maken, maar vooruit

Ghehe, ik heb hier ECHT de discipline niet voor Het is zo saaaai. En het werkt nauwelijks,maar ik moet ook niet zoveel snoepen en veel meer water drinken. Op school dronk ik al gauw een spa-flesje leeg in de eerste pauze, nu doe ik daar niet meer aan. En ik moet weer bewegen, maar dan moet het kutweer over zijn.

vandaag trouwens redelijk weinig gegeten
2 boterhammen, 3/4 snicker
Maaltijdreep.

shoarmabroodjes + shoarma en een beetje patat.

Hmz.
Oud 04-07-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 04-07-2003 @ 22:38:
Dit heeft niet echt veel met Biologie te maken, maar vooruit
vandaag trouwens redelijk weinig gegeten
2 boterhammen, 3/4 snicker
Maaltijdreep.

shoarmabroodjes + shoarma en een beetje patat.

Hmz.
Best netjes, maar fruit ipv een 3/4 snicker zou wel leuk zijn geweest.
Maar het heeft wel degelijk met biologie te maken. Ik heb het namelijk tijdens biologie behandeld, ik heb er een werkstuk over moeten maken, ik heb er tijdens ANW nog een hoofdstuk over gehad, en nu het belangrijkste:
Biologie betekent letterlijk: woord over het leven. In zeker zin dus ook de meest bekende vertaling: leer over het leven.
Je kunt nu gaan beweren dat het menselijk lichaam en hoe het functioneert, nie bij het leven hoort, maar da lijkt me nogal raar. Ik leef namelijk nog steeds

Srry voor de hatelijke reactie btw, ik heb ff een k*thumeur.
(Wie heeft er *censuur censuur *nou kleine zusjes verzonnen?????)
Maja gaat wel weer over.

Tiemen *die beloofd voortaan wa minder bits te zijn, en on-topic te blijven*
Oud 05-07-2003, 00:26
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 04-07-2003 @ 15:23:

Over het groenvoer: In groenten en fruit zittten nauwelijks caloriën. Wat wel veel in bv appels zit is water. Dat is ook de beste reden wrm ieder1 ook zegt: eet wa meer fruit ipv koekjes.
Je raakt er wel vol van, maar er zitten nie veel caloriën in.
Sla is btw ook wel een goed id als je wilt afvallen. Op een gegeven moment ben je het eten van sla zo zat dat je er nix meer bij kunt. Maar omdat sla zoveel water (95%) bevat, krijg je bijna geen caloriën binnen.
Maar gaat het bij fruit dan niet om de vitamines die je erbij krijgt? Want in een appel zitten iets van 60 calorien, wat net zo goed één koekje kan zijn.
Maar bedankt voor je reactie, je posts worden wel gewaardeerd

Ja en mijn probleem is zo'n beetje dat als ik eigenlijk al vol zit, dat ik dan toch door eet. Omdat het allemaal zo vreselijk lekker is.. Dus 'vol-laten-zittende-dingen', hebben niet eens zoveel nut voor mij. Want ik stop pas als ik een beetje misselijk wordt, en dat duurt zelfs nog wel even.
Oud 05-07-2003, 01:25
Verwijderd
Je hebt volgens mij gelijk als je zegt dat het vooral om de vitamines gaat.
Miss dat ik het verkeerd had begrepen toen ik het las, het kan ook best zijn dat er stond dat er weinig caloriën in zaten in verhouding tot de hoeveelheid vitamines.
Evengoed thnx dat je me dat gezegd hebt, en dat geldt voor ieder1 hier: Ik ben alles behalve een expert, ik vertel ook maar over wat ik denk dat het is. Dus als je een keer ziet dat er iets niet klopt verbeter het dan gerust zodat de andere forummers er tig iets aan hebben.

@Orsino: heb je iets dat je absoluut niet lekker vindt, of iets waar je heel snel vol van raakt?? Een klein beetje kan er al voor zorgen dat je totaal geen honger meer hebt. Bij mij is het tenminste zo dat als ik nog honger heb na een maaltijd, dan eet ik drie dropjes en dan zit ik helemaal vol. Miss heb jij ook zoiets, en anders is het een kwestie van: gewoon stoppen met eten en iets anders te doen krijgen.
Als je dan klaar bent met eten meteen op het forum posten dat je niet teveel hebt gegeten ofzo. Meestal helpt afleiding of een te vol gevoel wel tegen het "extra eten"

Tiemen
Oud 05-07-2003, 09:46
soske
soske is offline
Citaat:
anjali schreef op 04-07-2003 @ 20:46:
weten jullie trouwens ook welke olie jullie ouders en zout of jullie zelf gebruiken?

Bij mij word er standaard zonnebloemolie gebruikt.
Meestal olijfolie en soms vloeibare bak&braad die dan niet zo vet is. Mijn vader heeft een hoog cholesterolgehalte dus dan is olijfolie heel goed, tis sowieso heel gezond.
Oud 05-07-2003, 09:50
soske
soske is offline
Vandaag ga ik proberen goed te lijnen, dat houdt voor mij in wat boterhammen, veel water, fruit en iets lekkers als het maar niet teveel wordt.

Nu alleen nog maar een kopje thee en glas water gedronken en een bakje cruesli met melk gegeten.
Oud 05-07-2003, 09:53
soske
soske is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 05-07-2003 @ 02:25:
Je hebt volgens mij gelijk als je zegt dat het vooral om de vitamines gaat.
Miss dat ik het verkeerd had begrepen toen ik het las, het kan ook best zijn dat er stond dat er weinig caloriën in zaten in verhouding tot de hoeveelheid vitamines.
Evengoed thnx dat je me dat gezegd hebt, en dat geldt voor ieder1 hier: Ik ben alles behalve een expert, ik vertel ook maar over wat ik denk dat het is. Dus als je een keer ziet dat er iets niet klopt verbeter het dan gerust zodat de andere forummers er tig iets aan hebben.

@Orsino: heb je iets dat je absoluut niet lekker vindt, of iets waar je heel snel vol van raakt?? Een klein beetje kan er al voor zorgen dat je totaal geen honger meer hebt. Bij mij is het tenminste zo dat als ik nog honger heb na een maaltijd, dan eet ik drie dropjes en dan zit ik helemaal vol. Miss heb jij ook zoiets, en anders is het een kwestie van: gewoon stoppen met eten en iets anders te doen krijgen.
Als je dan klaar bent met eten meteen op het forum posten dat je niet teveel hebt gegeten ofzo. Meestal helpt afleiding of een te vol gevoel wel tegen het "extra eten"

Tiemen
Hee das een goede tip!! Ga ik es proberen
Vanavond eet ik een groot bord vol avondeten en daarna iets vies, desnoods een likje zout. Ik heb altijd de neiging om 's avonds als ik achter de computer zit nog 6 boterhammen te eten ofzo.
Oud 05-07-2003, 09:54
Verwijderd
Wij (= mijn vriend en ik) gebruiken over het algemeen olijfolie en anders zonnebloemolie (heeft een minder overheersende smaak en is goedkoper en volgens mij ook niet heel ongezond oid). Mijn ouders gebruiken ook of olijfolie of zonnebloemolie. De ouders van mijn vriend normaal van dat bak & braad spul, maar voor mij meestal zonnebloemolie (of soms olijfolie), omdat ik dat bak& braad spul niet mag.
Oud 05-07-2003, 10:41
WishfulDreaming
Citaat:
Tiemen schreef op 04-07-2003 @ 23:12:
Best netjes, maar fruit ipv een 3/4 snicker zou wel leuk zijn geweest.
Weet ik ook wel, ik had alleen zin in een 3/4 snicker.
Oud 05-07-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-07-2003 @ 11:41:
Weet ik ook wel, ik had alleen zin in een 3/4 snicker.
Mag ook best hoor, t ligt er gewoon aan hoe serieus je je dieet neemt. Als je an plan bent er iets langer over te doen, dan kun je best wel een keer iets minder gezonds eten.
@ soske: Thnx voor je reactie! Ik voel me egt gewaardeerd op dit forum De rest natuurlijk ook heel erg bedankt

Groetjes en n hentsjeek van Tiemen

(nu kan Leonoor gewoon weer vrouw zijn)

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 11:51.
Oud 05-07-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 05-07-2003 @ 11:49:
Kuss Tiemen (voor de jongens dan een stevige handdruk)
*wordt spontaan jongen*
Oud 05-07-2003, 11:49
Verwijderd
Oké die zit.
*slaat druk aan het "zijn-post-editen"*
Oud 05-07-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 05-07-2003 @ 12:49:
Oké die zit.
*slaat druk aan het "zijn-post-editen"*
Ben je mal, je mag gerust zeggen wat je wilt ed.

*Leonoor is weer gewoon vrouw*
Oud 05-07-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-07-2003 @ 12:58:
Ben je mal, je mag gerust zeggen wat je wilt ed.

*Leonoor is weer gewoon vrouw*
Kvinnut zo ook wel goed, en ik kan me goed voorstellen da nie ieder1 een kus vamme wil.
*te lui is om zijn post weer te gaan editen*
*begint al de 33.000 leden een hent te sjeeke*
*blij is omda nie ieder1 van de 33.000 leden heeft gereageerd*
*het jammer vindt dat er zo weinig reacties zijn*
Oud 05-07-2003, 13:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag gaat het best goed, heb tot nu toe het volgende gegeten:

- twee witte broodjes met kaas, sla en tomaatjes
- een krentenbol
- twee plakjes kandijkoek, dun met boter (omdat ik geen boter op mn brood eet en je het toch nodig hebt)
- een glas milk en fruit

ff update:

- plakje appel / notencake
- als avondeten: pasta met spinazie, champignons, hamblokjes en zalmsnippers
- glas spa en fruit
- glas dubbelfriss

Maar nog geen chips en het is al 21.22 (ben goed bezig, al zeg ik het zelf). Ik vond vanmorgen dat ik er goed uitzag maar ben nog niets afgevallen

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 20:19.
Oud 05-07-2003, 14:44
anjali
anjali is offline
Hai!

Ik vroeg me wat af hoe doen jullie dat nou als jullie aan het afvallen zijn en plotseling ongesteld worden en het enorm veel pijn doet?

Ik was namelijk net drie weken bezig en het ging goed tot ik vandaag menstruatiepijn kreeg. Ik heb me gelukkig wel kunnen inhouden en alleen een banaan een boterham met smeerkaas en 5 volkoren beschuitjes, maar wel 1 CORNETTO gegeten en een modifast maaltijd gewoon soep gegeten. Ik vroeg me af hoe doen jullie dit?

En hoe zit het met het sporten. Ik begon net namelijk te wennen aan de crunches en sit ups en andere oefeningen. Ik deed het s'ochtends en s'avonds maar door de pijn ging het vanochtend gewoon niet. Hoe doen jullie dat gaan jullie gewoon door?
Oud 05-07-2003, 15:34
soske
soske is offline
Citaat:
anjali schreef op 05-07-2003 @ 15:44:
Hai!

Ik vroeg me wat af hoe doen jullie dat nou als jullie aan het afvallen zijn en plotseling ongesteld worden en het enorm veel pijn doet?

Ik was namelijk net drie weken bezig en het ging goed tot ik vandaag menstruatiepijn kreeg. Ik heb me gelukkig wel kunnen inhouden en alleen een banaan een boterham met smeerkaas en 5 volkoren beschuitjes, maar wel 1 CORNETTO gegeten en een modifast maaltijd gewoon soep gegeten. Ik vroeg me af hoe doen jullie dit?

En hoe zit het met het sporten. Ik begon net namelijk te wennen aan de crunches en sit ups en andere oefeningen. Ik deed het s'ochtends en s'avonds maar door de pijn ging het vanochtend gewoon niet. Hoe doen jullie dat gaan jullie gewoon door?
Als ik ongesteld ben mag ik van mezelf best iets meer snoepen. Ik heb dan soms de neiging heel veel te gaan eten en vaak laat ik dat ook toe Maar veel schuldgevoel heb ik later niet omdat ik dan vind dat ik voor een keer wel veel mag eten, het zijn de 'vervelende dagen' natuurlijk. En als ik echt buikpijn heb, heb ik niet eens veel zin in eten. Na die week ga ik gewoon vrolijk verder met lijnen. Die ene cornetto vind ik dat je die best mag hebben, na drie weken en ook nog ongesteld.

Op dit moment sport ik heel weinig, heb vakantie en fiets dus niet naar school (dat is zo'n 12 KM, wel genoeg beweging) En doordeweeks doe ik dit moment geen sport. Met die sit-ups als je echt veel pijn hebt zou ik het laten. Dan pijnig je jezelf alleen maar. Neem een aspirientje en een warme kruik met een lekkere kop thee en probeer het later nog eens.
Oud 05-07-2003, 15:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
anjali schreef op 05-07-2003 @ 15:44:
Hai!

Dat je niet zoveel kan bewegen door de pijn begrijp ik best.. probeer een oefening te vinden waar je er niet zoveel last van hebt. Het helpt misschien wat minder, maar het helpt tenminste iets en je moet ook niet idioot veel pijn gaan lijden.

En het kan zijn dat ik 't verkeerd lees, maar bedoel je nou dat je gaat eten omdat je menstruatie pijn doet? Eet je niet gewoon omdat je ongesteld bent? Want ik snap niet waarom je zou eten als je echt lichamelijke pijn hebt.
Oud 05-07-2003, 15:43
anjali
anjali is offline
Ja ik vind het ook heel vreemd de ochtend begon goed maar zo rond 1 uur deed mijn buik en rug ineens ontzettend zeer ik kon nauwelijks meer rustig zitten en voelde me gewoon hulpeloos want je kent dat vast wel dat als je ongesteld bent dat je dan ineens erg pijn kunt hebben en niemand kan er wat aan doen en jij zelf ook niet en ik had nog wel 3 aspirientjes genomen! Ieder geval er lag nog 1 cornetto in de ijskast en ik had gewoon pijn en enorme trek in chocolade dus ik greep er naar. Daarna had ik natuurlijk trek in nog 10 ijsjes en een doos bonbons maar toen pakte ik er snel wat foto's bij van erg magere grieten en dacht ik hun kunnen zich ook inhouden dus waarom ik niet. Ieder geval het heeft dus geholpen. Nu is mijn pijn gelukkig gestopt ik denk dat ik vanavond gewoon wat armen been en bilspieroefeningen ga doen. En na deze vreselijke dagen doe ik er ook weer buikspieroefeningen bij. Wel vervelend! Ik begon net aan alles te wennen.
Oud 05-07-2003, 20:19
WishfulDreaming
Citaat:
Tiemen schreef op 05-07-2003 @ 11:49:
Mag ook best hoor, t ligt er gewoon aan hoe serieus je je dieet neemt. Als je an plan bent er iets langer over te doen, dan kun je best wel een keer iets minder gezonds eten.
Ik neem mn dieet niet serieus, ik hou het niet vol

Alhoewel
Vandaag : 2 boterhammen met ei

Appel en heeel-ienie-minie stukje chocola.

rijst met hoeheethetookalweer

beetje straciatella yoghurt.

en veel water.

Maar ik heb gigantische honger nu.

En ik wil fiehietsen maar mn broer heeft mn fiets meegenomen

btw: @anjali: Hoe is die modifast soep?
Oud 05-07-2003, 21:43
Verwijderd
Ik heb natuurlijk nie veel ervaring met ongesteld zijn, maar ik vind dat als je ongesteld bent je heus wel een btje mag zondigen. Tis sowieso een minder leuke preiode en als je dan ook nog aan het lijnen bent dan is het nog erger. Op zoon moment heb je en verdien je ook wel rust van al het lijnen.

Die oefeningen kun je btw best blijven doen, het heeft namelijk nie veel nadelige gevolgen voor de kramp in je buik die komt doordat je baarmoeder zich aan aan het spannen is. Maar als je er tog last van hebt danheeft het natuurlijk geen enkel nut om ermee door te gaan.
@anjali: als je je hulpeloos voelt dan moet je goed oppassen voor lekkers, mensen hebben dan namelijk behoefte aan afleiding, die ze kunnen zoeken in bv eten.
Een aantal vrouwen gaat ook eten als ze ongesteld zijn, ik heb er iets over gelezen, maar kweet nie meer wat er stond dus kan ik beter nix zeggen. Dat je dus (vooral lekker) gaat eten is volkomen normaal en ik zou er ook niets aan doen omdat je je lichaam dan nog meer laat lijden.
Lijnen is namelijk nog steeds een gecontroleerde maniner van verhongeren, en je lichaam heeft het dan al nie makkelijk.

Verder heb ik nog wel iets te zeggen maar ik ben nu bij iemand op bezoek dus ik ga nie lang meer typen.
Morgenavond ben ik iig trug en dan reageer ik op alle vragen als iemand dat wil.
Ik hoop dat er ook wat vragen bij staan die nie zo veel met menstruatie te maken hebben, want daar heb ik wa minder verstand van gezien mn gebrek aan ervaring.

Tiemen *zijn zusje beter zal observeren*
Groetjessss
Oud 05-07-2003, 22:25
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 04-07-2003 @ 07:05:
Tkan op zich geen kwaad dat je nie afvalt denk ik, als je gewoon gezond blijft leven dan krijg je ook geen last met je gezondheid.
Als ik vragen mag: Hoeveel weeg je nu en hoe lang ben je?
Ik heb namelijk nie de indruk gekregen dat je egt te zwaar bent.
En ja als je da wel bent, of gewoon graag af wilt vallen dan kun je ook bepaalde dingen (zoals verzadigde vetten ed) uit de hoofdmaaltijden weglaten.
Tis btw heel goed dat je oppast met suikers, die kun je namelijk nie gebruiken als je vet kwijt wilt raken.

Tiemen *die maar een tijdje w8 met posten omdat ie anders bezig is met een soort msn-gesprek*
Ehh, ik weeg 65 kilogram en ben 1.75 m. lang Mn BMI is daardoor 21, (gezond gewicht) , maar mn tailleomvang is best huge naja..ook nog wel normaal, volgens zo'n test, maar ik heb best veel vet rond mn heupen/kont/dijen..

Je weet inderdaad hier veel van af als jongen zijnde
Oud 05-07-2003, 23:23
Verwijderd
Dankje, maar het valt nie egt mee om steeds weer een reactie te verzinnen. Miss dat jullie als jullie erges mee zitten een vraag kunnen stellen aan de andere forummers.
Kijk de stellingen en ervaringen die je wilt posten kan nog steeds, maar als je iets specifieks wilt weten, dan kan da ook in een vraag. Veel mensen zullen het denk ik makkelijker vinden om daarop te reageren. Ikzelf kan ook meer vertellen als ik een vraag moet beantwoorden, dan kan ik pas laten zien dat ik er iets over weet.

Maja nu houwk ff op met forummen, want ik ben tenslotte nie thuis hier.
Ik ben der zondag avond zeker weer, maar ik denk nie dat het zo moeilijk zal zijn mij te missen.

Anywhoo thnx voor de reacties allemaal, en ik zie jullie zondag wel weer
Tiemen
Oud 06-07-2003, 00:01
WishfulDreaming
And we have a personal therapeut in de zaal
Oud 06-07-2003, 11:14
anjali
anjali is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-07-2003 @ 21:19:
Ik neem mn dieet niet serieus, ik hou het niet vol

Alhoewel
Vandaag : 2 boterhammen met ei

Appel en heeel-ienie-minie stukje chocola.

rijst met hoeheethetookalweer

beetje straciatella yoghurt.

en veel water.

Maar ik heb gigantische honger nu.

En ik wil fiehietsen maar mn broer heeft mn fiets meegenomen

btw: @anjali: Hoe is die modifast soep?
Die modifast slankfit soep had ik bij de qenos gekocht maar het is ook bij de kruidvat trekpleister en supermarkt te koop. Daar is het duurder dan bij de xenos 2 euro geloof ik bij de xenos maar 0,79 euro. Die soep was nieterg smakelijk moet ik zeggen zat geen smaak in. Je hebt wel modifast slankfit curry rice. Zelfde prijs en erg LEKKER! En maar 214 cal.
Oud 06-07-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-07-2003 @ 01:01:
And we have a personal therapeut in de zaal
Ik hoop egt da da een compliment is. Maar zoals ik al zei kun je je meer dingen herinneren als je over een specifiek onderwerp praat. Of in dit geval een vraag.

@bumblebee: ik heb je foto's gezien in het fotoboek, en ik kan nie direct zeggen dat je veel af moet vallen. Maar als je vindt dat je op bepaalde plaatsen te veel vet hebt dan kan ik je natuurlijk nie tegenhouden.

Groetjes Tiemen.
Oud 06-07-2003, 15:20
anjali
anjali is offline
Ik heb vandaag:

2 pistoletjes met kaas op
1 banaan
1 cup a soup
en 2 raket ijsjes (JAMMIE 40 kal per stuk dus ik heb er maar 80 kal op en 0 gram vet!!!!! Dat is toch geweldig! Al eet je ze alle 8 op maakt het nog niets uit. Maar ja dat doe ik liever niet want je hebt er niets aan.)

Ieder geval vanavond alleen nog rijst met bloemkool. En dan heb ik het gehad. Daarna nog sporten.

En morgen begin ik aan een vast schema. Die ik altijd ga proberen vol te houden.
Oud 06-07-2003, 16:12
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
anjali schreef op 06-07-2003 @ 16:20:
Ik heb vandaag:

2 pistoletjes met kaas op
1 banaan
1 cup a soup
en 2 raket ijsjes (JAMMIE 40 kal per stuk dus ik heb er maar 80 kal op en 0 gram vet!!!!! Dat is toch geweldig! Al eet je ze alle 8 op maakt het nog niets uit. Maar ja dat doe ik liever niet want je hebt er niets aan.)

Ieder geval vanavond alleen nog rijst met bloemkool. En dan heb ik het gehad. Daarna nog sporten.

En morgen begin ik aan een vast schema. Die ik altijd ga proberen vol te houden.
Dacht je dat er geen suiker in een raket zit ???
Oud 06-07-2003, 16:46
soske
soske is offline
Het gaat goed sinds twee dagen. Komt doordat ik afleiding heb, ben namelijk bezig bezig mijn kamer grondig op te ruimen, schoon te maken en opnieuw in te richten. Jaja.

Gisteren had ik ook zin in chips maar in plaats daarvan heb ik Tuc's van LU genomen. Zit natuurlijk ook vet in, dus niet geschikt voor de echt serieuze lijners maar voor mij een goed alternatief omdat ik minder wil snoepen. En dat moet ik rustig afbouwen
Ze smaken hetzelfde als chips maar dan minder smaak en ik vind ze beter vullen. Ik nam ook niet gelijk het hele pak mee maar liep steeds naar de keuken om er een paar te pakken, kon ik gelijk mijn flesje water bijvullen. Vult natuurlijk ook extra.

@Daantje_0705: misschien iets voor jou als je weer chips wilt eten??
Oud 06-07-2003, 16:49
soske
soske is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 06-07-2003 @ 17:12:
Dacht je dat er geen suiker in een raket zit ???
Idd, het gaat niet alleen om vet en calorieeën. Suiker wordt omgezet in glucose en dat wordt weer opgeslagen in je lichaam als reserves, als ik het goed heb. Bovendien wordt je moe van suiker.
Oud 06-07-2003, 17:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soske schreef op 06-07-2003 @ 17:46:

Ja, dank je wel voor de tip Ik kon gister ook weer niet van de chips afblijven en toen ben ik aan de Doritos Dippas begonnen, maar dan zonder dip erbij, daar zitten minder calorieen in dan in andere chips en het is toch chips. Ik heb ook een handje pistachenootjes gegeten, die zijn geloof ik wel heel slecht maar omdat je ze moet pellen schrans je het niet achter elkaar naar binnen.
Oud 06-07-2003, 17:07
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
soske schreef op 06-07-2003 @ 17:46:
Het gaat goed sinds twee dagen. Komt doordat ik afleiding heb, ben namelijk bezig bezig mijn kamer grondig op te ruimen, schoon te maken en opnieuw in te richten. Jaja.

Gisteren had ik ook zin in chips maar in plaats daarvan heb ik Tuc's van LU genomen. Zit natuurlijk ook vet in, dus niet geschikt voor de echt serieuze lijners maar voor mij een goed alternatief omdat ik minder wil snoepen. En dat moet ik rustig afbouwen
Ze smaken hetzelfde als chips maar dan minder smaak en ik vind ze beter vullen. Ik nam ook niet gelijk het hele pak mee maar liep steeds naar de keuken om er een paar te pakken, kon ik gelijk mijn flesje water bijvullen. Vult natuurlijk ook extra.

Tuc's zijn net zo slecht als chips. Je eet er misschien wel minder van maar ze zijn groter en dikker dan een chipje. Qua vet scheelt het niks.
Oud 06-07-2003, 17:18
Vee
Vee is offline
Hmmm ik denk dat tucjes juist OMDAT ze dikker zijn dan een chipje minder erg zijn....

Nouja, een goede tip:
ALLEMAAL VEGANISTISCH WORDEN...
werkt gegarandeerd...

#1 Je mag bijna niets meer eten
#2 Je verbrand alle overtollige vetjes met het afspeuren van alle etiketten naar wat je WEL mag hebben...

Oud 06-07-2003, 17:38
soske
soske is offline
Citaat:
Vee schreef op 06-07-2003 @ 18:18:
Hmmm ik denk dat tucjes juist OMDAT ze dikker zijn dan een chipje minder erg zijn....

Nouja, een goede tip:
ALLEMAAL VEGANISTISCH WORDEN...
werkt gegarandeerd...

#1 Je mag bijna niets meer eten
#2 Je verbrand alle overtollige vetjes met het afspeuren van alle etiketten naar wat je WEL mag hebben...

Interessante tip maaaaaar ik denk dat het niet echt opgaat voor de meesten hier.
Oud 06-07-2003, 17:42
Verwijderd
*lacht (maar nie hard omdat mn moeder slaapt)*
@ Iedereen die een keer iets nieuws wilt proberen, terwijl het op het eerste gezicht ranzig lijkt.
Ik heb laatst wat zitten experimenteren met licht verteerbaar eten, ik mag namelijk nie te veel hebben voordat ik naar atletiek ga.
Nu kwam ik op de volgende vreemde, maar wel lekkere combinatie: Volkoren biscuitjes (geen beschuitjes maar van die vastere "ontbijt dingen") in kleine stukjes breken en dan mengen met wat yoghurt of vanille-yoghurt.
Het smaakt best goed en er zit bijna nix in, je moet het wel lusten, maar het is nie zo smerig als het lijkt. Je moet wel de juiste soort biscuitjes hebben, geen id welke wij hebben, maar die zijn waarschijnlijk het beste voor dit recept.
PS Het vult ook vrij aardig, een gem soepkom vol is voor mij een hele maaltijd.

Ik zou zeggen: probeer het es, en als je het nie lekker vindt dan is er nog nix verloren.

Tiemen
Oud 06-07-2003, 17:45
soske
soske is offline
Citaat:
Cola_Light schreef op 06-07-2003 @ 18:07:
Tuc's zijn net zo slecht als chips. Je eet er misschien wel minder van maar ze zijn groter en dikker dan een chipje. Qua vet scheelt het niks.
Hmmm ik zei ook niet dat ze minder vet zijn, maar ze vullen beter en er zit meer onverzadigd vet in.
Oud 06-07-2003, 17:48
soske
soske is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 06-07-2003 @ 18:42:
*lacht (maar nie hard omdat mn moeder slaapt)*
@ Iedereen die een keer iets nieuws wilt proberen, terwijl het op het eerste gezicht ranzig lijkt.
Ik heb laatst wat zitten experimenteren met licht verteerbaar eten, ik mag namelijk nie te veel hebben voordat ik naar atletiek ga.
Nu kwam ik op de volgende vreemde, maar wel lekkere combinatie: Volkoren biscuitjes (geen beschuitjes maar van die vastere "ontbijt dingen") in kleine stukjes breken en dan mengen met wat yoghurt of vanille-yoghurt.
Het smaakt best goed en er zit bijna nix in, je moet het wel lusten, maar het is nie zo smerig als het lijkt. Je moet wel de juiste soort biscuitjes hebben, geen id welke wij hebben, maar die zijn waarschijnlijk het beste voor dit recept.
PS Het vult ook vrij aardig, een gem soepkom vol is voor mij een hele maaltijd.

Ik zou zeggen: probeer het es, en als je het nie lekker vindt dan is er nog nix verloren.

Tiemen
Klinkt best vreemd maar ga ut es proberen. Maar alleen biscuitjes en yoghurt of is er nog iets wat lekker is om erbij te voegen?? Misschien lekker met een beetje hagelslag
Oud 06-07-2003, 17:50
soske
soske is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2003 @ 18:05:
Ja, dank je wel voor de tip Ik kon gister ook weer niet van de chips afblijven en toen ben ik aan de Doritos Dippas begonnen, maar dan zonder dip erbij, daar zitten minder calorieen in dan in andere chips en het is toch chips. Ik heb ook een handje pistachenootjes gegeten, die zijn geloof ik wel heel slecht maar omdat je ze moet pellen schrans je het niet achter elkaar naar binnen.
Nootjes zijn idd vet. Ik weet niet precies of dat voor pistachenootjes geldt, maar nootjes zijn wel heel gezond.
btw: die Doritos Dippas zijn lekker.
Oud 06-07-2003, 17:54
Basia
Basia is offline
ik heb lekkere vette gehaktballen gegeten
mn ouders zijn op vakantie en geen zin in eten koken

achja ik heb toch nog niet genoeg vet ofzo
Oud 06-07-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
soske schreef op 06-07-2003 @ 18:48:
Klinkt best vreemd maar ga ut es proberen. Maar alleen biscuitjes en yoghurt of is er nog iets wat lekker is om erbij te voegen?? Misschien lekker met een beetje hagelslag
Meestal is vanille-yoghurt het lekkerst, maar da hebben we nie altijd. Maar als je het zoeter wilt dan kun je er beter basterdsuiker bij doen, in hagelslag zit namelijk redelijk wa vet.
Tis namelijk chocolade.
@Basia: = vrij hard der zijn hier veel mensen die hier een moord voor zouden doen, maar da nie kunnen omdat ze aan het lijnen zijn.
Kweet nie of de rest het zo opvat, maar pas wel een btje op met wa je zegt plz.
Oud 06-07-2003, 18:43
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik heb een beetje een alternatief gevonden voor mijn chocolade verslaving.. als ik echt veel zin heb in chocola neem ik magere yoghurt (die hebben we gewoon standaart in huis) met wat hagelslag erin, echt lekker vinnik dat.
en anders neem ik een stukje chocola van een reep die gezoet is met fructose in plaats van glucose..
Oud 06-07-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 06-07-2003 @ 19:43:
en anders neem ik een stukje chocola van een reep die gezoet is met fructose in plaats van glucose..
Je bedoeld suikervrije chocola...? Ik wil je niet heel verdrietig maken...maar suikervrije chocola schijnt een heel stuk vetter te zijn dan gewone chocola.
Oud 06-07-2003, 19:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 06-07-2003 @ 19:37:
Meestal is vanille-yoghurt het lekkerst, maar da hebben we nie altijd. Maar als je het zoeter wilt dan kun je er beter basterdsuiker bij doen, in hagelslag zit namelijk redelijk wa vet.
Tis namelijk chocolade.
@Basia: = vrij hard der zijn hier veel mensen die hier een moord voor zouden doen, maar da nie kunnen omdat ze aan het lijnen zijn.
Met straciatella yoghurt is het waarschijnlijk ook erg lekker maar wel een stuk ongezonder.
Oud 06-07-2003, 19:56
Verwijderd
Das een goed id ja, maar tligt eraan wa je het lekkerst vindt.
*een kom en die biskwietjes zoekt*
*gelukkig straciatella-yoghurt in huis heeft*
Oud 06-07-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
soske schreef op 06-07-2003 @ 18:48:
Of Vifit van Optimel...heeft wel een fruitsmaak, maar is wel vetarm.

@Tiemen: zoek dan eens op wat voor biscuitjes jullie hebben, misschien wel zo handig.
Oud 06-07-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2003 @ 21:30:
Of Vifit van Optimel...heeft wel een fruitsmaak, maar is wel vetarm.

@Tiemen: zoek dan eens op wat voor biscuitjes jullie hebben, misschien wel zo handig.
Citaat:
Tiemen schreef ook nog ergens:
geen id welke wij hebben
Maar ik zal welles kijken wat erop staat als we ze weer hebben.
On-topic: Engelse drop vult ook heel erg, miss is da iets... Maar der zit wel veel suiker in
Ik kan nog wel wa dingen verzinnen, maar dan kom je uit op: pasta (spaghetti & stuff) met een beetje zout ed. En das minder lekker.
Sultana wil bij mij ook nog welles werken. Een tip zou dan zijn om die soort te pakken waar geen suiker op zit. Als ik 1 pakje van 3 op heb (desnoods 2pakjes) en dan nie meer drink dan kan er de rest van de avond nix meer bij.

*denken gaat over andere nuttige dingen in zijn volgende post*
Oud 06-07-2003, 21:19
soske
soske is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 06-07-2003 @ 22:03:
Maar ik zal welles kijken wat erop staat als we ze weer hebben.
On-topic: Engelse drop vult ook heel erg, miss is da iets... Maar der zit wel veel suiker in
Ik kan nog wel wa dingen verzinnen, maar dan kom je uit op: pasta (spaghetti & stuff) met een beetje zout ed. En das minder lekker.
Sultana wil bij mij ook nog welles werken. Een tip zou dan zijn om die soort te pakken waar geen suiker op zit. Als ik 1 pakje van 3 op heb (desnoods 2pakjes) en dan nie meer drink dan kan er de rest van de avond nix meer bij.

*denken gaat over andere nuttige dingen in zijn volgende post*
Het schijnt dat muntendrop beter is dan Engelse drop, omdat er minder suiker en vet in zit.

*gaat ook nuttige dingen bedenken*
Oud 06-07-2003, 21:58
stout!
stout! is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 06-07-2003 @ 19:37:
Uhm andere mensen vertellen toch ook over waarmee ze hebben gezondigd? Ik bedoel het gaat hier ook voortdurend over chips en nootjes en chocolade. Ik heb daar geen problemen mee, helemaal niet zelfs. Ik geloof trouwens dat die laatste zin van haar sarcastisch bedoeld was.
Kweet niet of de rest het zo opvat, maar pas een btje op met mensen de les lezen.

Regels voor berichten