Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik kan de schepping niet bewijzen, dat weet ik ook wel. Ik ben geen idioot! het enige alternatief is toch wel de evolutie. Het enige dat ik kan doen om de schepping aannemelijk te maken, is de evolutie afkraken. En dat is niet zo moeilijk, want je prikt zo door de mamier van argumenteren heen. de evolutietheorie is jammer genoeg niet falsificeerbaar (trouwens, volgens sommige bronnen heeft Darwin al zijn theorie aan het eind van zijn leven gefalsificeerd). Ik houd de bijbel buiten beschouwing. Ik zou eens willen verwijzen naar het onderwerp 'mystiek' die ook bij de index staat. Daar is een thread van een meisje dat een geest heeft opgeroepen. Nu vraag ik je: Is hier rationeel en logisch over na te denken? Nee, dus. -Geesten oproepen is mogelijk (herhaarbaar en daardoor bewijsbaar!) -Hekserij bestaat (en anders had je naar Deurne moeten reizen op zondag, bij de paranormaal beurs) -Voodoo bestaat (en is daar een logische verklaring voor?) -Als je maar wil kun je tafels laten zweven (Newton draait zich om in zijn graf) Nu maak je mij niet wijs dat je altijd naar een logische verklaring moet zoeken. bovendien is evolutie niet logisch. (biogenesis!) Eerder zei je dat je evolutie om je heen zag! Maar dat geldt niet voor de dingen die onderhevig zijn aan de natuurwetten. En dat geldt ook voor het leven. Alles, wat door intelligentie wordt onderhouden, kan resulteren in een hogere vorm van energie. in de natuur is dit niet mogelijk. Dit heet de WET van chaos. En probeer dat maar eens te verenigen met de evolutie.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
heb jij je al in alle andere geloven verdiept ? ik weet wel zeker van niet. als je gelovig bent, heb je beperkingen in je leven en dan bedoel ik ook echt gelovig, met alle gevolgen van dien !!!
||
![]() |
Citaat:
Pete Bas en ik zijn vrienden, zitten ook bij elkaar in de klas. Ik heb vele boeken over schepping en evolutie gelezen, en ze vervolgens ook aan pete gegeven. Uit al die boeken, die op mij zeer onpartijdig overkomen, bleek duidelijk dat de evolutie een fabeltje is. Interessant is het boek 'Evolution: a theory in crisis' van Michael Denton. Hij is niet gelovig, maar betoogt wel dat er in de evolutietheorie enorme gaten en fouten zitten. Waarom de bijbel de absolute waarheid verschaft: - 40 schrijvers, 66 boeken, verdeeld over 1600 jaar geschreven, en in volmaakte perfectie - de overlevering is, in tegenstelling tot wat velen denken, heel goed geweest. zo is bijvoorbeeld het oude testament, voor 99% gelijk aan wat er vermoedelijk werd opgeschreven. En de overige procent wordt veroorzaakt door spellingsfouten. - wat in het oude testament voorspeld is, is in het tweede testament uitgekomen. En dan hebben we het niet over vage voorspellingen als horoscopen. De Veda's en de Koran hebben dat soort voorspellingen niet - de evangelieen zijn waarschijnlijk nog vrijwel authentiek. Bewijs hiervoor vind je in het feit dat de vier evangelieen elkaar haast volmaakt aanvullen. Verder valt het niet te ontkennen dat er meer is tussen hemel en aarde dan onze dagelijkse werkelijkheid. Maar voor Ratsja nog even op een rijtje: - er zijn tientallen genetische systemen die ONMOGELIJK gevormd kunnen zijn door evolutie - in onze fossielen vinden we te weinig aanwijzingen - een levende cel kan nooit vanzelf ontstaan. - er is een hoop bewijs dat de aarde maar 10000 jaar oud is. Dat men er van uit gaat dat de aarde miljarden jaren oud is, komt doordat men dat met fossielen ijkt. En fossielen ijkt men met de aarde. Cirkelredenering ik moet nu afsluiten, maar de evoulutietheorie is klinkklare onzin. En anders wrodt de heer ratsja aangeraden het hele topic nog eens door te lezen.
|
verdiep jij je maar eens in materie, ik ga me per defenitie niet in een bijbel verdiepen, wat zegt mij een bijbel nu.
een schepping, zo van ineens poef, een aarde ? laat me niet lachen. als je echt voor de schepping bent en daar achter staat ben je gelovig. heb je geen tv thuis geen auto thuis, geen sex voor het huwelijk, mag je niet stappen. saai leven heb je dan. beperkingen dus
||
Citaat:
toch waarneembaar, een schepping niet, logischerwijs kan je een schepping per defenitie uitsluiten. hoe kan je nu een mens creeeren als er niets is ?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als jij je (christelijke) school eerst afmaakt kan je dat antwoord over die bacterie wel geven hoor.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Er was niks. Er was een oerknal. Vervolgens ontstaan uit water ineens 100000 perfect gevormde organismen. Citaat:
Citaat:
Christenen mogen inderdaad geen seks voor het huwelijk hebben. Misschien dat dát de reden is dat gemiddeld Christenen veel stabielere relaties hebben dan niet-Christenen. Citaat:
Je kunt dit niet met mij eens zijn, maar ga eens een paar weken rondlopen in Burkina Faso, kom dan terug, en zie hoe hol je leven is. Citaat:
|
andersom ook, wel gelovig zijn en netjes meedoen met de anderen.
fout, je onderscheid je niet, kijkt wel tv (wat ECHTE christenen NIET doen). zeker ook nog illegale software op je pc staan. en uitgaan is al helemaal fout in christelijk wereld. en geen seks voor het huwelijk, nergens op gebasseerd, je gevoel aan de kant leggen voor een boek ?? ? !! ![]() en een auto vervuild toch gods wereld ? mag jij me vertellen waar je mee bezig bent. een bijbel is een boek, maar niet. uit water ineens 100000 perfecte organismen ? hoe kom je daarbij, jij verdiept je alleen in je bijbel. ik heb een keer een scheiding meegemaakt van christenen (dat mag en kan toch niet !!!) dochter helemaal overstuur, want ze snapte het niet, nou dan mag je dat kind wat uitleggen. jij weet niet wat ik een goed leven vind, is nogal betrekkelijk lijkt me. en je wilt beweren dat een gebrek aan bewijs heb ? jij in ieder geval veeeeeel meer. je zit maar te happen op mijn replies om je eigen gelijk te vinden en te krijgen en dan moet ik nog met een argumentatie komen. jij geeft geen antwoord op de vragen. niemand heeft mij verteld en uitgelegd hoe eens schepping is ontstaan. hypothetisch doen we het volgende: een keer was er een schepping ? de volgende vragen beantwoord jij: A wanneer B hoe C door wie D hoe lang E wat dan nog verder 1 waarom maar een schepping 2 waarom is er geen controle 3 waarom is er geen verbetering 4 waarom deze bepaalde verhouding tussen water en land 5 waarom bergen en nog een antwoord. waarom zijn er zoveel verschillende rassen volk dus blanken, negroiden, chinezen, enzovoorts. waarom geeft die "god" ons verschrikkelijke ziektes als ik iets maak, zorg ik ervoor dat er niets aan mankeert, maar kijk eens om je heen. als je hier antwoord op geeft, op deze vragen, praten we verder.
|
![]() |
ik weet niet of je de laatste tien jaar op de maan hebt gezeten met je ogen dicht en je vingers in je oren, maar al je vragen zijn allang beantwoord.
En volgens jou mag een Christen niet tv kijken? wie weet dat nu beter? Jij of ik? Ik heb de hele bijbel al minstens één keer door gelezen. Probeer jij, als atheist zijnde, mij te vertellen wat ik moet geloven? wat pretendeer jij wel niet!
Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 16:12. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
pure minachting jegens anderen, of fundamenteel gebrek ?
||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
4 waarom deze bepaalde verhouding tussen water en land[/B][/QUOTE] Dat weet ik niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||||||||||||
![]() |
Nou vooruit dan, voor de laatste keer.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Allemachtig, heovaak per dag checken jullie wel niet, Bärry en Roel? er bestaat ook msn hoor
![]() zat te beantwoorden iig. dan vraag ik nog een ban aan tegen Ratsja Citaat:
ik begin maar helemaal bovenaan he
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
vind toch dat niet alle vragen plausibel zijn beantwoord.
het komt er op neer dat ieder zijn standpunt heeft, daar kom je niet onderuit. een discussie tussen evolutie en geloof is niet mogelijk. maar wat als er leven is gevonden op een andere planeet ? dan klopt de bijbel niet. kijk je bent christelijk of niet en dat is blijkbaar ook weer onderverdeeld, waarom ? is het net of het een ander geloof is, nietwaar ? wat ik ook las is dat de bijbel verplichte lectuur is, niet op een openbare school, kan je iemand ook niet verplichten. en dat de aarde 9000 tot 10000 jaar oud is, daar is het tegendeel wel van bewezen door wetenschappers. is het niet zo dat je alles maar op kan vatten zoals je zelf wllt. een ieder houdt toch aan zijn eigen standpunten vast. tot hier en niet verder ps: waarom een ban voor mij aanvragen ???
|
Er staat ook in de Bijbel, "laat je niet in met zinloze discussies" want het leidt nergens naartoe. Mensen geven toch overal hun eigen intepretatie aan, sommige tot hun redding, sommige tot hun eigen ondergang. De liefde van Jezus staat. En.. voor iedereen die dat wil.. Wie dorst heeft komt tot Mij en wie zoekt zal vinden en wie klopt, hem zal worden opengedaan
|
![]() |
|
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij is het zo dat de gemiddelde christen heel erg opdringerig met zijn geloof rondloopt óf zich er voor schaamt. De gemiddelde niet gelover daarentegen is veel meer open minded. |
![]() |
|
je hoeft al het onderwerp homosexualiteit aan te kaarten bij christenen en je hebt de poppen aan het dansen.
en dan nog zeggen dat het geloof goed is.
||
Citaat:
||
Citaat:
jouw intelligentie sucks
||
Citaat:
2. De Bijbel niet begrepen 3. Een IQ van -100
|
PETE BAS
vind je nu niet dat alles wat jij goed vind heilig is, je bent toch wel dogmatisch bezig. voor een mens te creeeren zijn 2 mensen nodig, je kan niet zomaar 2 scheppen. en dat verhaal van die rib, is op zijn minst onzinnig. en wie kan er over het water lopen ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. - Zeker wel. Een leuk verhaaltje vol tegenstrijdigheden, in de ene staat hebt uw naasten lief, in de andere staat, dood hen die niet in god geloven ![]() 3. - Volgends de testen meer richting de 145..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat je de Bijbel niet goed begrepen hebt, blijkt wel. De Bijbel is namelijk méér dan alleen een verhaaltje. Let wel, je hoeft niet alles te geloven, of in een God te geloven, maar feit is wel dat de Bijbel meer is dan een bedacht leuk sprookje. Ooit 1,6 miljard mensen hun levensstijl aan een sprookje zien aanpassen? Voor de rest ga ik hier niet op in (zie andere threads). Dat IQ van 145.... tja, zou kunnen (maw ik weet het niet...)
||
Citaat:
Om een cel te creëeren is er eerst een ander 'iets' nodig. Waarom kan de eerste mens niet uit het zogenaamde niets zijn onstaan en de eerste cel wel? Ik vind dat verhaal over die rib niet onzinnig (geen zin om te beargumenteren. Als je intelligent bent (en daar ga ik voorlopig nog maar even vanuit), kun je bedenken wat ik zou zeggen.) Jezus kan over het water lopen. Ik vind dat verhaal over die rib niet onzinnig (geen zin om te beargumenteren. Als je intelligent bent (en daar ga ik voorlopig nog maar even vanuit), kun je bedenken wat ik zou zeggen.)
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Stel de Christenen hebben gelijk. Zij gaan wel naar de hemel. Degenen die niet geloven, niet. Als die laatsten erachter komen dat ze fout zaten, vinden ze het stom dat de Christenen hen niet hadden weten te overtuigen. Oprdringerigheid is een kleine prijs voor het eeuwige leven. Omdat door programma's als kopspijkers e.a. bijvoorbeeld de EO of de Christenen op de Veluwe op de hak genomen worden, beginnen mensen zich ervoor te schamen ja. Dat is aangepraat door de omgeving, niet door het geloof. Ik raad je aan oorzaak en gevolg beter uit elkaar te houden. Citaat:
Verder wil ik er op wijzen dat je de scheppingstheorie niet kunt verwerpen door te wijzen op onregelmatigheden in de bijbel. Dat van die argumenten gebruik wordt gemaakt, slaat dus helemaal nergens op. Een scheppingsverhaal is namelijk ook van toepassing op de islam, het Jodendom, and many more. Citaat:
![]() Nog een paar vooroordelen: ER wordt gedacht dat Christenen niet nadenken over hun geloof. Laat ik je een ding vertellen: Christenen hebben ook een nuchternederlandse manier van denken. Ze geloven NA lang nadenken, ze nemen het niet zomaar aan. Ik had gisteren nog en gesprek met een jongen die het maar moeilijk vond het geloof van zijn ouders aan te nemen. Christenen zijn er in alle soorten en maten. Dat komt door persoonlijke interpretatie, en door het feit dat niemand perfect kan geloven. Sommigen kunnen uitblinken in het geven aan armen, maar minder goed zijn in het niet werken op zondag. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de regels uit het Christendom werken: Christenen hebben Stabielere relaties (door geen sex voor het huwelijk te hebben); Chistenen hebben een beter gezinsleven (door allerlei redenen); Christenen hebben minder depressies en lijden minder aan hart- en vaatziekten (heeft te maken met niet werken op zondag). Allemaal gebleken uit onderzoek ![]() Bovendien bestaat het vooroordeel dat Christenen zeer onstabiele mensen zijn in bijvoorbeeld een mid-life crisis. Dat komt natuurlijk door het feit dat mensen dán pas beginnen na te denken over de dood enz. Geloven is dus geen teken van zwakte. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelovig? LauraJansen | 500 | 01-01-2011 12:25 | |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
creationistische wetenschapsfilosofie Kapee | 271 | 15-04-2006 12:54 | |
Evolutie bij het rechte eind??? japyo | 1 | 19-02-2005 12:01 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
anderen overtuigen van jou geloof Verwijderd | 62 | 29-11-2003 12:13 |