Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 13:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 22-08-2003 @ 14:30:
En ze houden al helemaal niet van haar dat belachelijk in de knoop zit
Nou dat boeit ze weinig.. Aangezien ze op je hoofdhuid zitten..
Oud 22-08-2003, 13:39
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Me haar zit op sommige echt to mijn hoofdhuid in de knoop, als ik net de roots heb zitten bijwerken zitten ze helemaal tot me hoofhuid in de knoop, ze trekken dan konstant aan me kop.. best irritant.
Oud 22-08-2003, 19:59
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 22-08-2003 @ 14:25:
Kloote spul dus. Je moet voor dreads residue free shampoo hebben, dat je haar echt schoon maakt, en helemaal niets achterlaat, daar dread je haar daarna ook stukken makkelijker van.
valt wel mee hoor, dat witte spul is zo weg en ter voorkoming dat iedereen een meter om je heen loopt als je je haar 3 maanden niet mag wassen vind ik het een geweldige uitvinding
..maar nu was ik het idd gewoon met residu-vrije shampoo

maar mijn haar dread er niet makkelijker van. Als ik mn haar heb gewassen (of zelfs alleen natgemaakt) komen er alleen maar lelijke nare kronkels in

en ik wil een foto zien van jouw dreads
Oud 22-08-2003, 20:55
zita swoon
zita swoon is offline
ik heb een tijdje dreads gehad en nu zit ik er weer aan te denken alleen is het de vrorige twee keren zo tegengevallen dat ik het niet meer weet

Alleen is mn haar nu tot mn schouders en ik vraag me af hoe kort het word....
en hoe ik ze nu eigenlijk goed kan houden...
Oud 22-08-2003, 21:31
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
zita swoon schreef op 22-08-2003 @ 21:55:
Mijn haar was redelijk kort en mn dreads zijn niet korter geworden dan mn gewone haar.
Oud 22-08-2003, 21:48
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
zita swoon schreef op 22-08-2003 @ 21:55:
ik heb een tijdje dreads gehad en nu zit ik er weer aan te denken alleen is het de vrorige twee keren zo tegengevallen dat ik het niet meer weet

en hoe ik ze nu eigenlijk goed kan houden...

hoe dikker de dread, hoe meer lengte je verliest.
Maar als je zeg maar de gemiddelde dread neemt, niet dik of ni dun dan verlies je niet meer dan ongeveer 2/3 cm.
En hoe je ze goed kan houden, gewoon blijven bijwerken.
-ze niet nat laten worden in het begin
-geen rotzooi er in smeren als in; gel, plakplak wax met petrolium etc.
-en de roots bijdraaien door de dread tussen 2 vingers te klemmen en over je hoofdhuid te wrijven.

op bv. dreadheadq.com staan goeie tips met plaatjes
Oud 23-08-2003, 00:44
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Firefly schreef op 22-08-2003 @ 20:59:
valt wel mee hoor, dat witte spul is zo weg en ter voorkoming dat iedereen een meter om je heen loopt als je je haar 3 maanden niet mag wassen vind ik het een geweldige uitvinding
..maar nu was ik het idd gewoon met residu-vrije shampoo

maar mijn haar dread er niet makkelijker van. Als ik mn haar heb gewassen (of zelfs alleen natgemaakt) komen er alleen maar lelijke nare kronkels in

en ik wil een foto zien van jouw dreads
Als ik ze was voelen ze daarna echt stroefig aan en dread het vet lekker (als het net droog is). maar aan het begin kreeg ik wel gaare kronkels en friebels uit me dreads enzo. Maar deste ouder ze werden deste minder last ik daar van had.

Foto's komen er aan Ik ben elke keer dat ik bij mijn vriendin was niet aan fotos maken toe gekomen

Hoe lang heb jij je dreads nu al? en heb je foto ??
Oud 23-08-2003, 09:51
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
dankjewel weezzz!
Oud 23-08-2003, 12:15
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
haha

Vraagje.

Mijn dreads zitten er nu langer dan 3 maanden in, ik heb ze nog nooit gewassen, geen wax er in gedaan of wat dan ook. Ze zijn na ong. 2 maanden nog een keer gepermanent.
Maar het probleem, de dreads vooraan kan ik zó uit elkaar trekken. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, of zal ik die 'lossige' dreads loshalen en overnieuw laten dreaden? Ik hou ze wel goed bij enzo, dus ik snap niet hoe het kan
Oud 23-08-2003, 12:18
Verwijderd
hmmm

ik zou als ie gewoon uit loshaar bestaat gewoon uit elkaar halen en dan met een goede vlooienkam touperenen en indraaien en op een krulspeld zetten

oh trouwens jou rooie en zwarte dreads zijn al klaar
Oud 23-08-2003, 13:45
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
weezzz schreef op 23-08-2003 @ 13:15:
haha

Vraagje.

Mijn dreads zitten er nu langer dan 3 maanden in, ik heb ze nog nooit gewassen, geen wax er in gedaan of wat dan ook. Ze zijn na ong. 2 maanden nog een keer gepermanent.
Maar het probleem, de dreads vooraan kan ik zó uit elkaar trekken. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, of zal ik die 'lossige' dreads loshalen en overnieuw laten dreaden? Ik hou ze wel goed bij enzo, dus ik snap niet hoe het kan
Ik heb er ook een heele zoot gehad die ik het heele eerste jaar nog uit elkaar kont trekken. Het gaat over, je moet ze alleen wel veel helpen, die dreads extra veel aandacht besteden bij het bijwerken. Uit elkaar halen en opnieuwe er in zetten is niet handig, het ligt vaak aan het soort haar dat er op die plek uit je kop groeid, de dreads die vlakbij mijn slaap zitten doen ook altijd vervelend, de uitgroei daar moet altijd veel meer geholpen worden dan de rest op mijn kop.

het helpt ook om de lossige stukjes in die dreads met elastiekjes in te binden voor een paar maanden.
Oud 23-08-2003, 14:53
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 23-08-2003 @ 13:18:

oh trouwens jou rooie en zwarte dreads zijn al klaar
super, jij ging niet naar Pennywise he? Hmm, ik moet even denken of er dan wat te regelen valt zodat ik ze toch nog vóór woensdag heb, dan kan ik ze er op Pukkelpop in doen. Volgens mij gaat soos niet naar Artquake namelijk.
Oud 23-08-2003, 14:54
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 23-08-2003 @ 14:45:
Ik heb er ook een heele zoot gehad die ik het heele eerste jaar nog uit elkaar kont trekken. Het gaat over, je moet ze alleen wel veel helpen, die dreads extra veel aandacht besteden bij het bijwerken. Uit elkaar halen en opnieuwe er in zetten is niet handig, het ligt vaak aan het soort haar dat er op die plek uit je kop groeid, de dreads die vlakbij mijn slaap zitten doen ook altijd vervelend, de uitgroei daar moet altijd veel meer geholpen worden dan de rest op mijn kop.

het helpt ook om de lossige stukjes in die dreads met elastiekjes in te binden voor een paar maanden.
hmm, mja, maar het zijn echt de voorste 4 dreads aan beide kanten ongeveer, dat is dus 'gewoon' haar.. Ik kijk het nog wel een tijdje aan en dan doe ik denk ik zoals Mortischa zegt, overnieuw. ben eigenwijs ja
Oud 23-08-2003, 15:52
Verwijderd
ik zelf ook dreads gehad(bij olga laten zetten) maar die zijn er alweer uit, de dreads waren wel mooi maar het zat heel rommelig door elkaar waardoor het bijwerken niet goed ging. heb het bij de kapster bij laten werken en die zei ook dat het zonde was dat de plukken niet goed verdeelt waren.

het beste is toch om vakjes te maken, goed touperen, 2/3 pakken permanentvloeistof en niet 1 en voor elke dread 1 roller gebruiken en niet een paar op 1 roller. zo doet de kapper het ook.

myrthe(muckymouse) zet ook dreads volgens mij, ik vind ze persoonlijk mooier dan die van olga.

en aisa maakt hele mooie nepdreads
Oud 23-08-2003, 16:09
Verwijderd
ik kan ook dreads zetten

ik heb het al eerder gedaan

meel maar naar kleine_kwebbel@hotmail.com
voor vragen
Oud 23-08-2003, 16:16
Verwijderd
zijn trouwes wel neppe

(ik had ut niej gezien)

en wat vinden jullie van vlechtjes en twisters??
Oud 23-08-2003, 16:46
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 23-08-2003 @ 01:44:
Als ik ze was voelen ze daarna echt stroefig aan en dread het vet lekker (als het net droog is). maar aan het begin kreeg ik wel gaare kronkels en friebels uit me dreads enzo. Maar deste ouder ze werden deste minder last ik daar van had.

Foto's komen er aan Ik ben elke keer dat ik bij mijn vriendin was niet aan fotos maken toe gekomen

Hoe lang heb jij je dreads nu al? en heb je foto ??
ah ok . Nou die van mij zijn al aardig vervilt dus zou dat stroefig worden na het douchen toch ook een keer moeten komen

Ik heb ze nu een jaartje
foto:

het volume is er een beetje uit
Oud 23-08-2003, 17:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 23-08-2003 @ 17:16:
zijn trouwes wel neppe

(ik had ut niej gezien)
Die doe ik ook..

Volgens mij kan iedereen dat wel..

Anyways; vlechtjes zijn lekker makkelijk en voor twisters ga ik binnenkort een twist-a-braid kopen (toevallig foto's gezien van iemand die daarmee aan de slag was gegaan ). Maar of vlechtjes en twisters hier echt thuis horen Nepdreads zijn al zo dubieus..
Oud 23-08-2003, 17:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Firefly schreef op 23-08-2003 @ 17:46:
ah ok . Nou die van mij zijn al aardig vervilt dus zou dat stroefig worden na het douchen toch ook een keer moeten komen

Ik heb ze nu een jaartje
foto:
[afbeelding]
Mooi bijtje
Oud 23-08-2003, 17:36
Kaps
Kaps is offline
Citaat:

Ik heb ze nu een jaartje
foto:
[afbeelding]
rrrrrrrauwwwww

oh nee

ik bedoel bzzzzzZZZZ!
Oud 23-08-2003, 18:55
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:

Ik heb ze nu een jaartje
foto:
[afbeelding]
Je haar verven is ook kut voor je dreads, ik heb als probeersel er 2 zwart geverft en die gingen daarna . maar ze zien er wel mooi uit
Oud 23-08-2003, 19:50
Firefly
Firefly is offline
dankjullie
Oud 23-08-2003, 19:51
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 23-08-2003 @ 19:55:
Je haar verven is ook kut voor je dreads, ik heb als probeersel er 2 zwart geverft en die gingen daarna . maar ze zien er wel mooi uit
Maarrr ontkleuren is juist
Oud 24-08-2003, 00:35
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Vind ik niet, word je haar vet brokkelig van. Je moet gewoon niet te veel zooi in je haar stoppen.
Oud 24-08-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 23-08-2003 @ 19:55:
Als je ze wilde verven had je ze moeten verven op het moment dat ze gezet werden..
Oud 24-08-2003, 14:22
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Nee want verf brengt een laagje over je haar aan waardoor het niet meer zo lekker dread al voorheen.
Oud 24-08-2003, 14:23
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
En ik heb eindelijk mezelf weer eens zover gekregen om me haar in te waxen. Kleere werk
Oud 24-08-2003, 15:03
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 24-08-2003 @ 15:22:
Nee want verf brengt een laagje over je haar aan waardoor het niet meer zo lekker dread al voorheen.

van verf word je haar poreus, haarschubben gaan open staan waardoor het juist beter dread.
Oud 24-08-2003, 15:12
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 24-08-2003 @ 16:03:
van verf word je haar poreus, haarschubben gaan open staan waardoor het juist beter dread.
Dat had ik dus bij die paar die ik zwart had geverft absuluut niet, die haren willen echt niet lekker klitten. Maarja zal wel aan mijn haar liggen
Oud 24-08-2003, 15:58
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 24-08-2003 @ 16:12:
Dat had ik dus bij die paar die ik zwart had geverft absuluut niet, die haren willen echt niet lekker klitten. Maarja zal wel aan mijn haar liggen
]

ja maar op zich bedoel ik ook haar verfen VOORDAT je het dread, dan klit het lekker.
Gewoon dreads verven ben ik ook niet zo fan van, tenzij het plantaardige verf is, ontkleuren daarintegen is wel goed maar niet als je het te vaak doet want dan drogen je dreads uit en gaan ze schilveren en afbreken brrr
Oud 24-08-2003, 21:41
Verwijderd
Als je eerst dread, en dan bleekt, gata dat goed?
Of kun je beter eerst bleken en dan dreaden?
Oud 24-08-2003, 22:21
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Bleken is niet zo fijn omdat je haar daar ontiegelijk brokkelig van word en dan slijten de puntjes dus veel harder denk ik. En alles groeid uit, dus moet je het steeds blijven doen en dat is gewoon
Oud 25-08-2003, 08:35
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 24-08-2003 @ 23:21:
Bleken is niet zo fijn omdat je haar daar ontiegelijk brokkelig van word en dan slijten de puntjes dus veel harder denk ik. En alles groeid uit, dus moet je het steeds blijven doen en dat is gewoon
Uitgroei maakt me niks uit..
Oud 25-08-2003, 10:38
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
~ BlackCat ~ schreef op 23-08-2003 @ 16:52:
ik zelf ook dreads gehad(bij olga laten zetten) maar die zijn er alweer uit, de dreads waren wel mooi maar het zat heel rommelig door elkaar waardoor het bijwerken niet goed ging. heb het bij de kapster bij laten werken en die zei ook dat het zonde was dat de plukken niet goed verdeelt waren.

het beste is toch om vakjes te maken, goed touperen, 2/3 pakken permanentvloeistof en niet 1 en voor elke dread 1 roller gebruiken en niet een paar op 1 roller. zo doet de kapper het ook.

myrthe(muckymouse) zet ook dreads volgens mij, ik vind ze persoonlijk mooier dan die van olga.

en aisa maakt hele mooie nepdreads
ik zet naar verzoek al dan niet hokjesverdeling erin of niet.
ziet er idd wel anders uit, maar sommigen willen het zo.
Oud 25-08-2003, 18:55
Qamra
Qamra is offline
Offtopic: ik heb geen streven meer; Patty Zomer heeft haar dreads afgeknipt en eruit gehaald......

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 19:19.
Oud 25-08-2003, 20:42
Rens
Rens is offline
*offtopic*

OLGA BEDANKT!
Oud 25-08-2003, 20:49
Toddek
Toddek is offline
was me haar gewoon niet komen er vanzelf wel dreads in..
Oud 25-08-2003, 22:19
Verwijderd
Citaat:
WampieTrash schreef op 25-08-2003 @ 21:49:
je bedoelt als je het niet kamt miep
Oud 25-08-2003, 23:02
Verwijderd
Citaat:
WampieTrash schreef op 25-08-2003 @ 21:49:
En als je het dus niet kamt, ziet het er uiteindelijk niet uit..
Oud 25-08-2003, 23:16
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Valt mee hoor, ik ken een gast en die heeft nu echt heeeele mooie dreads, hij heeft ze nu 10 jaar, maar de eerste 4 jaar toen hij ze had, zagen ze er niet uit.
Oud 25-08-2003, 23:17
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Hij had ze dus gemaakt door zijn haar niet te kammen enzo.
Oud 26-08-2003, 09:55
RozeKimmieJ
RozeKimmieJ is offline
hee mensen
wow na een eeuw kom ik ook weer eens wat zeggen
ik zet zelf ook dreads [heb dreads bij annuhhh gezet]
en bij mijn weten zijn ze heel mooi geworden
ik zet ze voor 30 euro
als je ze gepermanent wil zorg je zelf voor permanentvloeistof
maar ik haak het liever 2 weken na het zetten ongeveer.

ik heb zelf vorig jaar dreads bij mezelf gemaakt
waren echt vet mooi
maar heb ze uitgekamt [helaaspindakaas achteraf gezien]

http://groups.msn.com/_Secure/0TAA!QXkYWNW1ECcVem!mrNVCVG0WniBKqaKX5i7J0osA3lpx*8tdihRSBrftZh3lj1j3ock68 3KyLFyQXupZuGOvwKQcd65Qp8hC7J9h33t*unOSmf*ggw/kimmiedreadjus.jpg?dc=4675436125515342055

[mijn eigen gemaakte dreads]

daarna heb ik dreads laten zetten door maartje [cemetaryslut] [tog?] enne in het begin waren ze wel okee
maar toen ze begonnen te vervilten werden er ene paar heel dun en anderen heel dik en ze had geen mooie vakjes gemaakt..want zonder dat was het mooier, zei ze.
maar die heb ik er na 3/4 maanden uit laten halen/af laten knippen door de kapper
dus nu heb ik stom.kut.kort.haar
nouja kwou mn verhaal gewoon even kwijt..
no offence hoor maartje

http://groups.msn.com/_Secure/0RgA*Q...tpswYuDSuv5Zs0!LZOPDyTFxOYk1oUH3ydBaQg4YH4tmXjVyjOhcahjbBZQ9oGCSILMNmNKeGZUWXo/lalalala.bmp?dc=4675436125519716559
[mijn 2e keer dreads]

oja en ik ben verliefd op de dreads van mortischa 8)
Oud 26-08-2003, 09:57
Qamra
Qamra is offline
msngroups linkt niet...
Oud 26-08-2003, 12:33
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Rens schreef op 25-08-2003 @ 21:42:
*offtopic*

OLGA BEDANKT!

en bloempje... ik mail je nog over de data, moet even kijken wanneer ik kan.
Oud 26-08-2003, 15:50
Toddek
Toddek is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 25-08-2003 @ 23:19:
je bedoelt als je het niet kamt miep
en niet wast want ik kam me haar zowiezo nooit.
Oud 26-08-2003, 15:52
Rens
Rens is offline
Ik heb nu gewoon dreads (ok in de begin fase, maar een goed begin *OLGA* is het halve werk... toch?
Oud 26-08-2003, 15:54
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Rens schreef op 26-08-2003 @ 16:52:
Ik heb nu gewoon dreads (ok in de begin fase, maar een goed begin *OLGA* is het halve werk... toch?
Echte of neppe?
Oud 26-08-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 26-08-2003 @ 16:54:
Echte of neppe?
heb jij wat tegen neppe dreads?
Oud 26-08-2003, 16:55
regardless
regardless is offline
owke ik zal ook even me steentje bij dragen (?)

Ik heb nu ongeveer 2 maanden dreads en dit is een foto van ieniej met dreads:

hij is vast wel een beetje groot maja.

Oja ik wax met murrays.. het ruikt lekker maar het word er idd erg grijzig van.
En ik heb ook veel schilvers.. hoe krijg ik die weg?
Oud 26-08-2003, 17:33
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik denk erover om die knottyboy (?) wax te kopen, mijn dreads pluizen als de ziekte en ze stikken van de losse haren (ik heb echt zulk raar haar, heel fijn en dun en zacht, )
Maar waar koop je die wax, of ist alleen te bestellen?

Regels voor berichten