Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 23:53
Verwijderd
ff een nieuwe post hoor.
BLOODY HELL. Ik heb 15 a4-tjes info, exclusief quotes, gespreid over drie topics waarvan ik er ook nog es eentje bijna nie was.
Da wordt lezen. Ik hoop nie dat ik het ooit nodig heb
Neway, ik blijf nog wel ff rondhangen, morgen en daarna dan, want ik hoop dat ik er nog iets mee kan doen.
Oud 09-08-2003, 08:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sublime schreef op 08-08-2003 @ 22:38:

het probleem is gewoon echt mn eetpatroon, ik eet zo onregelmatig... zeker nu ik niet vroeg op hoef te staan, ik ontbijt op zn vroegst of half 11. en ik kan me zo goed mogelijk voornemen om om 9u op te staan, het werkt niet, dan denk ik 'morgen begin ik écht'...
Regelmatig betekend niet dat je ontbijt een beetje laat is. Regelmatig betekend "met vaste, ruime tussenposen".. Als jij bijvoorbeeld pas om half 11 ontbijt, dan kan je best rond half 2 lunchen en rond half 7 avondeten. Dat is toch regelmatig, hoewel je ontbijt toch laat is.. Je moet jezelf nou ook weer niet pesten door veel te vroeg, voor jouw doen, op te staan, dan hou je nooit iets vol..
Oud 09-08-2003, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 09-08-2003 @ 00:27:
*verhaal*
al die tips van jou volg ik al op. Op 1tje na. Ik heb niemand die ook lijnt met wie ik contact heb.. Dus nu even een hopeloze oproep van mij, lijn jij ook, en wil het bij jou ook niret zo lukken.. Stuur mij een pm, dan lukt ht samen misschien wel
Oud 09-08-2003, 10:00
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
******** schreef op 09-08-2003 @ 10:57:
al die tips van jou volg ik al op. Op 1tje na. Ik heb niemand die ook lijnt met wie ik contact heb.. Dus nu even een hopeloze oproep van mij, lijn jij ook, en wil het bij jou ook niret zo lukken.. Stuur mij een pm, dan lukt ht samen misschien wel
Citaat:
sublime schreef op 08-08-2003 @ 22:38:
dus mocht iemand dit zien zitten en willen mailen, mij lijkt t wel een goed plan. proberen kan altijd. en verder tips en peptalks zijn ook wel welkom
Weer 2 mensen gelukkig.
Oud 09-08-2003, 12:30
sublime
sublime is offline
Citaat:
Qamra schreef op 09-08-2003 @ 09:23:
Regelmatig betekend niet dat je ontbijt een beetje laat is. Regelmatig betekend "met vaste, ruime tussenposen".. Als jij bijvoorbeeld pas om half 11 ontbijt, dan kan je best rond half 2 lunchen en rond half 7 avondeten. Dat is toch regelmatig, hoewel je ontbijt toch laat is.. Je moet jezelf nou ook weer niet pesten door veel te vroeg, voor jouw doen, op te staan, dan hou je nooit iets vol..
weer wat geleerd
Oud 09-08-2003, 19:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
@ ********. Ik wil je geen valse hoop geven maar ik denk dat als je geen discipline hebt je dat ook niet gaat krijgen als je met iemand erover babbelt (had ik tenminste, sorry Jorien die op vakantie is )

Maargoed, ik denk dat ik zelf maar eens een schema ga maken
Oud 09-08-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-08-2003 @ 20:41:
@ ********. Ik wil je geen valse hoop geven maar ik denk dat als je geen discipline hebt je dat ook niet gaat krijgen als je met iemand erover babbelt (had ik tenminste, sorry Jorien die op vakantie is )

Maargoed, ik denk dat ik zelf maar eens een schema ga maken
om eerlijk te zijn denk ik het eig ook niet.. Maar ik wil alles een kans gegeven hebben.. snapje?
Oud 09-08-2003, 22:31
Verwijderd
Srry meer dan da kan ik ook nie verzinnen..... Als ik nog es iets verzin dan laat ik het wel weten, maar hoe erg ik mn best doe, de id-en beginnen langzaam op te raken
Neway: Veel suc6 ieder1, miss kan ik nog helpen ossow... Dan mail of pm je maar.
Oud 10-08-2003, 10:08
Verwijderd
ik stop, ik probeer niet meer om af te vallen, wel zorg ik dat ik iig niet aankom. strax, over een paar weekjes als ik naar school ga, dan begin ik weer. overmorgen gaan we verhuizen en als ik dan naar shcool moet, moet ik heel wat kilometertjes gaan fietsen, bovendien is mijn dag dan meer gestructureerd en dan vind ik het makkelijker om af te gaan vallen.
jullie zullen me een tijdje hier niet zien, ivm de verhuizing. de eerste week/weken hebben we helemaal geen internet en daarna alleen maar telefoonverbinding (we gaan naar een boerengat waar ze geen kabel en geen ADSL hebben , verder is het wel een leuk dorp hoor ).
nja, doeidoei, zwaaizwaai.
Oud 10-08-2003, 13:11
freakje
freakje is offline
Vraagje aan de mensen die hier regelmatig posten:

Gaat het bij jullie om het er goed uitzien (dus strak/mooi lichaam) of louter om dat cijfertje op de weegschaal?

Ik ben helemaal niet te dik en heb een mooi en strak lichaam door veel sporten en toch blijf ik maar zagen dat ik teveel weeg. Dit komt omdat ik net door dat sporten 2 kilo ben bijgekomen in de vorm van die mooie strakke spieren en daardoor 68kg weeg i.p.v. 66kg. Dit klinkt ongelofelijk dom, maar ja, ondertussen is het al wat beter, omdat ik weet dat ik gezond eet en sport enzo.

Dus bij mij gaat het letten op mijn voeding meestal over dat domme cijfertje op de weegschaal.
Oud 10-08-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
freakje schreef op 10-08-2003 @ 14:11:

Gaat het bij jullie om het er goed uitzien (dus strak/mooi lichaam) of louter om dat cijfertje op de weegschaal?

Ik ben helemaal niet te dik en heb een mooi en strak lichaam door veel sporten en toch blijf ik maar zagen dat ik teveel weeg. Dit komt omdat ik net door dat sporten 2 kilo ben bijgekomen in de vorm van die mooie strakke spieren en daardoor 68kg weeg i.p.v. 66kg. Dit klinkt ongelofelijk dom, maar ja, ondertussen is het al wat beter, omdat ik weet dat ik gezond eet en sport enzo.

Dus bij mij gaat het letten op mijn voeding meestal over dat domme cijfertje op de weegschaal.
goed uitzien
Oud 10-08-2003, 16:17
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 07-08-2003 @ 18:23:
Summer en Charlie , niet goed...
Ik snap dat je/jullie de indruk krijgt/krijgen dat ik erg onverantwoordelijk bezig ben. Ik eet dan ongeveer 1000 calorieen per dag, en dat is natuurlijk erg weinig! Het punt is, dat het niet veel minder is dan dat ik voorheen at. Ik ben altijd al een slechte eter geweest, qua hoeveelheid. En ook vaak ongezond, als ik iets at. Nu eet ik van die 1000 calorieen bijna 100% gezond en gevarieerd.
Oud 10-08-2003, 17:33
WishfulDreaming
Citaat:

Bij mij om allebei. Ik wil er graag niet zo dik uitzien als ik er nu uitzie want ik voel me er niet goed bij.

Maar het gaat ook om het gewicht ja. Nu zal ik niet zeuren over 65 kilo als ik 63 kilo een beter gewicht vind, maar het gaat hier echt om grotere getallen. Het feit dat ik moeite heb met achterop de fiets zitten bij iemand omdat die band dan te zacht wordt, ik niet bij iemand (voor de grap, bijvoorbeeld) op schoot wil zitten omdat ik me schaam voor het gewicht, of mensen die mij niet willen optillen en in zee gooien (ik wil zelf trouwens ook niet dat ze het doen, maar dat komt door die reden) en dat bij veel lichtere meisjes wel gewoon makkelijk doen, dat is ook ontiegelijk vervelend.

Jezus wat blaat ik irritant.
Oud 10-08-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:

Cijfer op de weegschaal boeit mij geen flikker, het gaat mij er meer om dat ik tevreden kan zijn met mezelf. Aangezien ik vind dat ik er niet goed uit zie, val ik af. Klaar, boeit mij de weegschaal nou, sta er ook bijna niet op. Alleen om te kijken óf ik afgevallen ben.
Oud 10-08-2003, 18:21
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:

Het gaat mij puur om het feit dat ik niet lekker in mijn vel zit met het gewicht dat ik nu heb. De weegschaal staat hier in principe los van, die bevestigt het alleen maar...
Oud 10-08-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:

Mij kan het getal op de weegschaal nie boeien. Ik krijg vaak complimenten over mn uiterlijk. (ook die spieren enzo waar je het over had) Meisjes vragen er zelfs welles naar of ze mn armen of benen mogen zien.
Dus in feite is het getal absoluut nie belangrijk.... Bij jou zou da eik ook nie mogen zijn. Als je veel spieren hebt, dan ben je sowieso al wa zwaarder omdat spieren meer wegen dan vet. De tip van mij zou dan ook zijn: Kijk nie meer naar da getal, maar naar hoe je eruit ziet. Ik weeg zelf ook 71 kilo, maar da zie je nie omdat da gewicht alleen maar van mn spieren komt. Gewicht zegt dus nie alles, kijk daarom na het wegen ook in de spiegel om te kijken of je tevreden bent met het lichaam dat je ziet ipv het getal.
Oud 10-08-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:

hmmmz, allebei denk ik. vooral om hoe ik eruit zie, dat kan ik niet hebben en dan wil ik afvallen, want ik kan mezelf op deze manier niet accepteren. opzich heb ik volgens mijn BMI een gezond gewicht, maar ik heb hele lichte botten want ik heb veel vet. ik kan het niet hebben als ik ben aangekomen en als ik niet afval heb ik het er ook wel es moeilijk mee. ik kijk vaak in de spiegel om te zien of ik er al beter uitzie en ik sta ook een paar keer per dag op de weegschaal om te zien of mijn gewicht al veranderd is. allebei dus.
Oud 11-08-2003, 12:46
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-08-2003 @ 11:08:
ik stop, ik probeer niet meer om af te vallen, wel zorg ik dat ik iig niet aankom. strax, over een paar weekjes als ik naar school ga, dan begin ik weer. overmorgen gaan we verhuizen en als ik dan naar shcool moet, moet ik heel wat kilometertjes gaan fietsen, bovendien is mijn dag dan meer gestructureerd en dan vind ik het makkelijker om af te gaan vallen.
jullie zullen me een tijdje hier niet zien, ivm de verhuizing. de eerste week/weken hebben we helemaal geen internet en daarna alleen maar telefoonverbinding (we gaan naar een boerengat waar ze geen kabel en geen ADSL hebben , verder is het wel een leuk dorp hoor ).

Suc6 met de verhuizing het verantwoord afvallen!

X
Mariamne
Oud 11-08-2003, 13:29
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-08-2003 @ 11:08:
Succes met verhuizen! En natuurlijk ook met afvallen straks weer! Groetjes
Oud 11-08-2003, 14:04
Verwijderd
tnx dreamerfly en summer1986. *ik is stiekum nog even van de laatste uurtjes kabelgemak aan het genieten *
Oud 11-08-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:

Bij mij eigenlijk een beetje van allebei. Ik ben te dik (ja ja, echt waar, BMI van boven de 28) en wil voor mijn gezondheid een flink aantal kilo's kwijt. Het cijfertje op de weegschaal bevestigd dat ik te zwaar ben en dat het omlaag moet. Daarnaast wil ik ook van die dikke bovenbenen af (bah, wat heb ik daar een hekel aan zeg!) dus een strakker figuur.
Oud 11-08-2003, 21:14
WishfulDreaming
Citaat:
LittleStar3 schreef op 11-08-2003 @ 20:01:
Bij mij eigenlijk een beetje van allebei. Ik ben te dik (ja ja, echt waar, BMI van boven de 28) en wil voor mijn gezondheid een flink aantal kilo's kwijt. Het cijfertje op de weegschaal bevestigd dat ik te zwaar ben en dat het omlaag moet. Daarnaast wil ik ook van die dikke bovenbenen af (bah, wat heb ik daar een hekel aan zeg!) dus een strakker figuur.
heb je een beetje motivatie of niet?

Ik heb namelijk ook dat met BMI (ookal mag het voor mij niet gelden ) en het is me een te grote opgave om het eraf te krijgen
Oud 12-08-2003, 11:27
Iduna
Iduna is offline
Citaat:

In een van de eerste lijntopics heb ik wel wat gepost en heb t nu ook niet meer gevolgd maar toch.

Bij mij speelt het eerste een veel grotere/belangrijke rol. Volgens die BMI-meter heb ik een gezond gewicht (niet dat ik daar veel op let maar toch, wel fijn dat t zo is ).
Nu lijn ik helemaal niet, nooit gedaan ook eigenlijk. En vooral nu, nu het nog vakantie is, heb ik niet echt een vast ritme en dan gaat t wel lastig(er)..
Na de vakantie wil ik wel weer gaan sporten oid of juist gericht gaan trainen maar dat zie ik dan wel weer.
Oud 12-08-2003, 15:04
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 11-08-2003 @ 15:04:
tnx dreamerfly en summer1986. *ik is stiekum nog even van de laatste uurtjes kabelgemak aan het genieten *

Moet ook kunnen zo af en toe
Oud 12-08-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-08-2003 @ 22:14:
heb je een beetje motivatie of niet?

Ik heb namelijk ook dat met BMI (ookal mag het voor mij niet gelden ) en het is me een te grote opgave om het eraf te krijgen
Tja, de motivatie is er wel. Het probleem is dat die kilo's er bij mij gewoon niet afwillen. Ik eet in principe heel gezond (patat op vrijdag niet meegeteld ) krijg altijd mijn dagelijkse hoeveelheden aan groente, fruit, vitaminen enz enz binnen, maar het wil er gewoon niet af. Ik beweeg dagelijks (minstens een halfuur) en snoep zelfs niet eens veel.

vandaag heb ik het volgende gegeten
Ontbijt
boterham met jam
boterham met kokosbrood
Tussendoor
bekertje thee
3 crackers
Lunch
3 boterhammen met mager beleg
halve liter karnemelk
tussendoor
bekertje thee
appel
Tussendoor
cracker met huttekase en beetje kaas
Avond eten
aardappelen
groente
mager vlees
toetje (schaaltje yoghurt)
's avonds
(misschien) een snoepje

Dit kan toch onmogelijk te veel zijn. Daarnaast werk ik nu volle dagen en fiets ik een half uur per dag

Ik heb een half jaar lang herbalife gegeten, en kreeg het voormekaar om tijdens het gebruik hiervan aan te komen iets wat volgens de diverse herbalife verkopers onmogelijk is.

Momenteel zit ik bij een alternatieve arts die (vraag me niet hoe, dat is niet uit te leggen) heeft vastgesteld dat ik allergisch ben voor kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen, en dat die mijn verbranding stil leggen (dus als ik die stoffen eet stopt m'n verbranding) Of 't gaat werken weet ik niet. De eerste week dat ik dit dieet volgende viel ik een kilo af. Nu kom ik alleen maar weer aan (maar iig wel kleine beetjes) Ik hoop nu maar dat het aan de warme ligt, dat ik vocht vasthoud ofzo. Zou wel fijn zijn als dit eindelijk eens ging werken

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 16:32.
Oud 12-08-2003, 16:37
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 12-08-2003 @ 17:29:
Tja, de motivatie is er wel. Het probleem is dat die kilo's er bij mij gewoon niet afwillen. Ik eet in principe heel gezond (patat op vrijdag niet meegeteld ) krijg altijd mijn dagelijkse hoeveelheden aan groente, fruit, vitaminen enz enz binnen, maar het wil er gewoon niet af. Ik beweeg dagelijks (minstens een halfuur) en snoep zelfs niet eens veel.

vandaag heb ik het volgende gegeten
Ontbijt
boterham met jam
boterham met kokosbrood
Tussendoor
bekertje thee
3 crackers
Lunch
3 boterhammen met mager beleg
halve liter karnemelk
tussendoor
bekertje thee
appel
Tussendoor
cracker met huttekase en beetje kaas
Avond eten
aardappelen
groente
mager vlees
toetje (schaaltje yoghurt)
's avonds
(misschien) een snoepje

Dit kan toch onmogelijk te veel zijn. Daarnaast werk ik nu volle dagen en fiets ik een half uur per dag

Ik heb een half jaar lang herbalife gegeten, en kreeg het voormekaar om tijdens het gebruik hiervan aan te komen iets wat volgens de diverse herbalife verkopers onmogelijk is.

Momenteel zit ik bij een alternatieve arts die (vraag me niet hoe, dat is niet uit te leggen) heeft vastgesteld dat ik allergisch ben voor kunstmatige geur-, kleur-, en smaakstoffen, en dat die mijn verbranding stil leggen (dus als ik die stoffen eet stopt m'n verbranding) Of 't gaat werken weet ik niet. De eerste week dat ik dit dieet volgende viel ik een kilo af. Nu kom ik alleen maar weer aan (maar iig wel kleine beetjes) Ik hoop nu maar dat het aan de warme ligt, dat ik vocht vasthoud ofzo. Zou wel fijn zijn als dit eindelijk eens ging werken

Als ik jou was zou ik de tussendoortjes schrappen en vervangen door een appel of een mager soepjes ofzo. Deze lijst is geen lijst om af te vallen, maar gewoon voor iemand die normaal eet. Als je wilt afvallen moet je minder eten. Ik lijn zelf niet maar jij eet nog meer dan ik.
Oud 12-08-2003, 16:46
WishfulDreaming
Citaat:
Cola_Light schreef op 12-08-2003 @ 17:37:
Als ik jou was zou ik de tussendoortjes schrappen en vervangen door een appel of een mager soepjes ofzo. Deze lijst is geen lijst om af te vallen, maar gewoon voor iemand die normaal eet. Als je wilt afvallen moet je minder eten. Ik lijn zelf niet maar jij eet nog meer dan ik.
Nog minder dan dit? Yeah Right. Je moet niet minder eten. Misschien die 3 crackers sochtends schappen, maar verder niet nog meer hoor.
Oud 12-08-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 17:46:
Nog minder dan dit? Yeah Right. Je moet niet minder eten. Misschien die 3 crackers sochtends schappen, maar verder niet nog meer hoor.
Dat dacht ik dus ook, ik ga echt niet minder eten, dat is het moet wel gezond blijven. Tja, ik zou die crackers idd kunnen vervangen door een stuk fruit ofzo, maar erg veel effect zal het toch niet hebben (ik zal niet in eens kilo's gaan afvallen als ik dat doe )
Oud 12-08-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 12-08-2003 @ 17:37:
Wat eet jij op een dag dan???
Oud 12-08-2003, 20:10
Ctrl Alt Delete
Ctrl Alt Delete is offline
Hey,

Ik kom jullie in dit topic vergezellen.
Ik ben 1.67 m groot en weeg ongeveer 54 op zich niet slecht, maar ik had er graag een paar kilootjes af gekregen.
Dit heb ik vandaag gegeten :

ontbijt
groot glas water

middageten
glas water
2 boterhammen met suikervrije jam
1 soyayoghurtje

tussendoor
0.5 l cola light

avondeten
groot glas water
halve aardappel
groenten (tomaten,komkommer,...)
halve vegetarische burger

Ben er wel tevreden mee, behalve men middageten dat vind ik wat te veel !
Iemand opmerkingen,tips ?
Oud 12-08-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ctrl Alt Delete schreef op 12-08-2003 @ 21:10:
Hey,

Ik ben 1.67 m groot en weeg ongeveer 54 op zich niet slecht, maar ik had er graag een paar kilootjes af gekregen.

ontbijt
groot glas water

middageten
glas water
1 soyayoghurtje

tussendoor
0.5 l cola light

avondeten
groot glas water
halve aardappel

Dat ontbijt mag wel iets meer hoor (lees: een boterham o.i.d eten) Ontbijt je normaal ook nooit, of ben je gestopt met ontbijten omdat je bent gaan dieeten? Tja, ik vind je middageten wat weinig, maar ik weet niet wat jij zelf gewend bent, en wat je gedurende de dag doet (doe je niks vanwege de vakantie, of ben je intensief bezig)
Daarnaast mis ik fruit in wat je hebt gegeten. Je kunt die halve liter cola beter vervangen door een glas water en een stuk fruit.
Wat doe je eigenlijk aan beweging??

misschien een beetje een negatief stukje als je het zo leest, maar zo bedoel ik het niet, ik zeg alleen maar wat mij opvalt
Oud 12-08-2003, 20:25
WishfulDreaming
Citaat:
LittleStar3 schreef op 12-08-2003 @ 17:59:
Dat dacht ik dus ook, ik ga echt niet minder eten, dat is het moet wel gezond blijven. Tja, ik zou die crackers idd kunnen vervangen door een stuk fruit ofzo, maar erg veel effect zal het toch niet hebben (ik zal niet in eens kilo's gaan afvallen als ik dat doe )
Nee dat is waar, maar elk verschil is meegenomen

Drink je veel water, trouwens?
Oud 12-08-2003, 20:27
Ctrl Alt Delete
Ctrl Alt Delete is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 12-08-2003 @ 21:20:
Dat ontbijt mag wel iets meer hoor (lees: een boterham o.i.d eten) Ontbijt je normaal ook nooit, of ben je gestopt met ontbijten omdat je bent gaan dieeten? Tja, ik vind je middageten wat weinig, maar ik weet niet wat jij zelf gewend bent, en wat je gedurende de dag doet (doe je niks vanwege de vakantie, of ben je intensief bezig)
Daarnaast mis ik fruit in wat je hebt gegeten. Je kunt die halve liter cola beter vervangen door een glas water en een stuk fruit.

misschien een beetje een negatief stukje als je het zo leest, maar zo bedoel ik het niet, ik zeg alleen maar wat mij opvalt

Vandaag heb ik iets meer dan 30 km gefietst. Ik vind het geen negatief stukje hoor, ik vroeg om reacties, dan ben ik ook blij dat ik er krijg !
Oud 12-08-2003, 20:29
WishfulDreaming
Citaat:
LittleStar3 schreef op 12-08-2003 @ 21:20:

Dat negatief? Zal ik nog negatiever doen?

Ik vind het gewoon godsgruwelijk weinig. Ontbijten moet, al eet je een paar crackertjes. Als dat je ontbijt is zou ik wat meer lunch nemen, maar als je een groter ontbijt neemt is deze lunch van haar wel okee. Al vraag ik me af hoe je het daar een middag mee kan redden

het avondeten is ook gewoon weinig, een halve aardappel, wat heb je daaraan? Dat je een halve vegetarische burger neemt daar kan ik nog wel inkomen, want daar zit misschien veel vet in ofzo? Maar neem dan wel flink veel groenten, anders heb je savonds weer honger en moet je dan weer eten.
Oud 12-08-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Hey,

ontbijt
groot glas water

middageten
glas water
1 soyayoghurtje

tussendoor
0.5 l cola light

avondeten
groot glas water
halve aardappel

Ik vind het ook belachelijk weinig (zeker het ontbijt, maar ook het avondeten en ook de rest). Bovendien ben je absoluut niet te zwaar.
Oud 12-08-2003, 21:00
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 12-08-2003 @ 17:59:
Wat eet jij op een dag dan???
Nou vandaag bijv:

Ontbijt:
-2 volkoren beschuiten (1 slankiekaas en 1 hagelslag) + koffie

Tussendoor:
-appel

Lunch:
-Grote gemenge salade zonder olie dressing of iets dergelijks maar wel balsamicoazijn + cup a soup

Tussendoor:
-appel + grapefruit

Avondeten:
-Tagliatelle met pesto, iglo koolvis met italiaanse saus ofzo en weer veel sla.

Toetje:
Optimel perzik yoghurt met een appel

Nou dit zijn allemaal magere producten en ik heb nooit honger. en ik eet gezond!

Oh ja, als drinken neem ik mestal groene thee, water of cola light

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 21:02.
Oud 12-08-2003, 21:04
Verwijderd
Ik heb er een enorm gezonde week opzitten...niet dus. Ik heb echt alles gegeten en gedronken wat ik niet mag...en ik heb er van genoten. Ben nu weer thuis, vandaag nog cola (light) gedronken, chocolade koekjes, broodjes met (light) smeerkaas en chips gegeten, maar vanaf morgen ga ik weer 'normaal' doen, wat inhoud dat ik weer veel minder dingen meer ga eten die ik niet mag enzo.
Oud 12-08-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Hey,

*dieet*

Ik kan het nie vergelijken met mijn dieet, want das veel te onregelmatig en ongezond, maar.......
Als je alle belangrijke voedingsstoffen binnen wilt krijgen heb je veel meer nodig... Ik zou er iig meer fruit, wa zuivel, boterhammen voor de koolhydraten, en miss nog wa vlees of bonen voor de eiwitten aan toevoegen. Van da alles heb je elke dag wel wa nodig, en het is dus geen goed id om je lichaam al die dingen voor een lange tijd te ontzeggen.
Sorry voor de negative toon, maar als je egt serieus wilt gaan lijnen zonder jojo-effect, dan moet je serieus je plannen aanpassen. Kep al wa tips gegeven en ik hoop da anderen er nog iets aan toe te voegen hebben.
Oud 12-08-2003, 23:02
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:

Doe normaal en informeer eerst wat voordat je 'lijnt'. En dan bedoel ik dus niet deze halve hongerstaking waar jij nu mee bezig bent. Je mist veel te veel voedingsstoffen, en hier krijg je heel weinig energie van.

Wou je je hele leven zo gaan eten? Want nadat je misschien is een ongezond tempo bent afgevallen, en je eet weer normaal, komt het er allemaal nog sneller weer aan.

Dus, ik ben nu ook weer op dieet, olé.. De enige zonde vandaag was anderhalve stroopwafel, maar ja, ik moet nog een beetje op gang komen dus dat mag
Oud 13-08-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 12-08-2003 @ 22:00:
Nou vandaag bijv:

Ontbijt:

Tussendoor:
-appel

Lunch:
-Grote gemenge salade zonder olie dressing of iets dergelijks maar wel balsamicoazijn + cup a soup

Tussendoor:
-appel + grapefruit

Avondeten:

Toetje:
Optimel perzik yoghurt met een appel

Nou dit zijn allemaal magere producten en ik heb nooit honger. en ik eet gezond!

Oh ja, als drinken neem ik mestal groene thee, water of cola light
vreemd.. als ik zoveel zou eten als jij eet zou ik omkomen van de honger. Nouwja gelukkig is niet iedereen hetzelfde
Oud 13-08-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 21:25:
Nee dat is waar, maar elk verschil is meegenomen

Drink je veel water, trouwens?
Tja, wat is veel, voor mijn doen drink ik behoorlijk veel. Ik drink op m'n werk ieder uur een bekertje water. Dat komt neem op ongeveer een liter. Daarnaast drink ik thuis nog wel een halve liter water. Telt een glas diksap ook mee als water??
Ik kom dus wel aan anderhalve liter water per dag.
Oud 13-08-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 12-08-2003 @ 22:00:
Wat Cola_Light op een dag eet en drinkt
dat is echt weinig, als ik dat 3 dagen zou doen zou ik omvallen en ziek worden. het is natuurlijk wat je gewend bent, maar ik snap niet dat iemand daar op kan leven.
Oud 13-08-2003, 19:39
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 13-08-2003 @ 17:23:
dat is echt weinig, als ik dat 3 dagen zou doen zou ik omvallen en ziek worden. het is natuurlijk wat je gewend bent, maar ik snap niet dat iemand daar op kan leven.
Op zoiets kom ik ook uit hoor, op een dag. En ik lijd ook geen honger hoor, en blijf op gewicht
Oud 14-08-2003, 06:19
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef op 13-08-2003 @ 20:39:
Op zoiets kom ik ook uit hoor, op een dag. En ik lijd ook geen honger hoor, en blijf op gewicht
Tis geen moeite om da een week of twee weken vol te houden. (en geloof me zoiets heb ik een dikke week volgehouden)
Maar erg gezond kan het gewoon nie zijn. Maar daar heb ik het in mn vorige post over gehad.
Oud 14-08-2003, 08:25
Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 14-08-2003 @ 07:19:
Tis geen moeite om da een week of twee weken vol te houden. (en geloof me zoiets heb ik een dikke week volgehouden)
Maar erg gezond kan het gewoon nie zijn. Maar daar heb ik het in mn vorige post over gehad.
Ten eerste jij bent een jongen, dus is dit voedingspatroon niet goed voor jou. Ten tweede tell me wat er niet gezond is hieraan??
Oud 14-08-2003, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Cola_Light schreef op 14-08-2003 @ 09:25:
Ten eerste jij bent een jongen, dus is dit voedingspatroon niet goed voor jou. Ten tweede tell me wat er niet gezond is hieraan??
Ten eerste: Het maakt in feite nix uit wat ik eet, mn gewicht blijft in verhouding tot mn lengte altijd hetzelfde...
Maar waar het op neer komt is dat mn eigen lichaam me nie boeit (behalve de verzorging dan), maar dat ik me helemaal heb vergist met het dieet van Ctrl Alt Delete...
Ik doelde eik daarop, dus srry voor het misverstand. Ik zal wel verkeerd hebben zitten quoten.
*schaamt zich diep*
Srry.
Oud 14-08-2003, 09:02
Verwijderd
@Cola_Light: Je wilde weten wat er niet gezond aan was.

Op een dag eet je:
-appel
-appel + grapefruit
-Optimel perzik yoghurt met een appel

Je 'moet' volgens het voedingcentrum het volgende eten:
Brood 5-8 sneetjes
Aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten) 4-6 stuks (150-250 gram)
Groente 3-4 groentelepels (150-200 gram)
Fruit 2 vruchten (200 gram)
Melk en melkproducten 2-3 glazen (300-450 gram)
Kaas 0,5-2 plakken (10-40 gram)
Vlees, vis, kip, ei, tahoe en tempé 100 gram rauw (75 gram gaar)
Vleeswaar 1-2 plakjes (15-30 gram)
Halvarine op brood 5 gram per sneetje brood
Margarine voor de bereiding 15 gram
Vocht 1,5 liter

Wat je dus mist:
-vetten (de halvarine/margarine of olie)
-de 5-8 sneetjes brood (je hebt wel beschuit + tagliatelle, maar ook dan)
-de aardappels
-de melkproducten (wel yoghurt + smeerkaas, maar das geen 2 glazen melk en twee plakjes kaas, maar goed, daar zul je niet dood aan gaan )

Nah, zo iets dus...? Op zich denk ik dat het niet heel erg weinig is ofzo wat je eet (hoewel wat meer opzich niet erg zou zijn )...je mist alleen wat dingen.
Oud 14-08-2003, 09:25
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Pfff... op zich niets verkeerds gegeten ofzo en voor de temperaturen van de afgelopen dagen nog best redlijk bewogen maar ik voel me ineens 20 keer zo dik ... zit puur tussen mijn oren, weet ik maar toch .
Oud 15-08-2003, 14:09
miss chocolate
miss chocolate is offline
Doet iedereen hier aan dieet?? Ik zelf wel...Heb nog wel paar tips ( waarschijnlijk allang bekend maar goed, heb geen zin om alles helemaal door te gaan lezen sorry!)
-veel water drinken ( met citroensap)
-kauwgom eten..!! Gaat honger weg!! ( wel suikervrij natuurlijk)
- ontbijtkoek eten....= lekker en zit niet veel vet in, terwijl het wel vult!
Nouuja wou toch even berichtje zetten...hoop dat je wat aan hebt
Oud 15-08-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
develinn schreef op 15-08-2003 @ 15:09:
Doet iedereen hier aan dieet?? Ik zelf wel...Heb nog wel paar tips ( waarschijnlijk allang bekend maar goed, heb geen zin om alles helemaal door te gaan lezen sorry!)
-veel water drinken ( met citroensap)
-kauwgom eten..!! Gaat honger weg!! ( wel suikervrij natuurlijk)
- ontbijtkoek eten....= lekker en zit niet veel vet in, terwijl het wel vult!
Nouuja wou toch even berichtje zetten...hoop dat je wat aan hebt
nee iedereen gaat zomaar in het lijntopic posten

In citroensap zit toch ook suiker?

de honger weg van kaugom eten geloof je t zelf?? T houd je mond bezig, traint desnoods je kaakspierne.. Maar je honger weghalen, nee dat zeker niet

Ik dacht altijd dat er in ontbijtkoek toch wel redelijk wat calorieen in
Topic gesloten

Regels voor berichten