Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb wel heel veel gedichten, weet niet of ik er wat ga plaatsen, nog even zien ![]() Kheb soms wel wa in me naam staan zeg maar nu is me naam op msn: "When no-one knows, when I don't share, when they don't see, they shall not care..." volgens mij rijmt dat, weet nie helemaal ckr, gister in n bezopen bui geschreven (jah neit bezopen van drank hoor ![]() Liefs, Saar
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mama
Je weet wel wat er is Wil je het niet zien? Het gaat ooit eens mis Dan is het te laat. Je wilt me hier houden Maar jij kan weg Vluchten, als je even rust wilt Ik kan dat niet, ik heb niks Je bent bang, bang mij te verliezen Maar je kent me toch?! Ik kan niet zonder jou! Maar dit kan ik niet meer. Ik wil ook rust Rust die ik hier niet vind Probeer het dan, Begrijp me nou. gericht aan me moeder.. ![]() Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 20:17. |
![]() |
|
is this it?
is this all I'll ever see? I can go flying on an airplane just to see more of the world is this everything? is this all that will ever happen to me? I can leave and never come back just to know what I'll become is this it? is this all I'll ever know? make sure you're heading home 'cause I'm too tired to bring you now is this everything? is this all that will ever come near me? I'm moving towards home 'cause I'm too tired to look for more zomaar. ik weet wel ongeveer waar het vandaan komt. maar.. ter plekke verzonnen. dus echt sterk is 'ie sowieso niet..
|
Jullie begrijpen mij niet En dat hoeft ook niet. Ik wil geen last voor jullie zijn En daarom zeg ik niks. Het doet jullie pijn Als ik vertel wat ik doe Maar ik stoot jullie niet af Ik kan en wil het niet. Het doet mij ook pijn Misschien durf ik het niet. Ik mis jullie Maar, sorry, het lukt mij niet. Of wil ik juist alleen zijn Als ik me zo ellendig voel Of wil ik dan een knuffel.. Oh, ik weet het niet. voor een paar vrienden van mij... ![]() |
![]() |
|
Verkrampt en verdronken
Slierten haar sluiks langs haar gezicht Diep in een hoekje verzonken Ze zit ver uit het zicht De regen druppelt op haar koude hoofd En haar ogen blijven verborgen Haar gedachtes door de kou verdoofd Niemand mist haar; maakt zich zorgen Klein, gevoelloos en verlaten Verkrampt door regen en door kou Ligt haar lijfje ver van de bewoonde straten Nog steeds te wachten op iemand die haar helpen zou...
Laatst gewijzigd op 17-11-2003 om 21:52. |
![]() |
||
Citaat:
kan verder ff niet zoveel zeggen, werd er stil van.. ![]() kuzz |
![]() |
|
Wat is de dood? Of eigenlijk Wat is er daarna? Zal het beter zijn dan dit? Hoe kan ik nou kiezen Tussen leven of dood Als ik nooit kan weten Hoe de dood zal zijn? Kies is voor het leven Iets waarvan ik weet wat het is Of toch voor de dood Het zo onzekere Als klein meisje, was ik bang Bang voor dat onzekere, de dood De dood was eng en slecht Het nam zomaar mensen weg Is de dood ook nu nog slecht Of ik het juist zo mooi Is het nu een oplossing Krijg je dan die rust? Is dit misschien een tijdelijke straf Of heb ik levenslang? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Hou me vast
sla een arm lief om me heen en druk me dicht tegen je aan. Laat me denken dat ik niet alleen ben. Kom bij me laat me huilen op jouw schouder en geef me alles waar ik niet om kan vragen. Laat me denken dat ik niet alleen ben. Kus me zacht laat me even jouw geborgenheid ervaren zonder te vragen waarom. Laat me denken dat ik niet alleen ben,
|
ik kijk in de spiegel
toekomst en verleden kruizen elkaar in het beeld van het heden ik bleef niet gespaard van kwellingen en smart en soms lijk ik verbitterd vereenzaamd en verward de confrontatie met mezelf een nieuwe kijk op de dingen het leren plaatsen van mezelf en van mijn herinneringen maar over de gekreukte bladen word nieuwe geschiedenis geschreven soms kijk ik over mijn schouder en ga dan weer verder met mijn leven.
|
Het is alsof je me hebt verboden
Te houden van iemand anders Zonder woorden kon ik het horen Zonder teken kon ik het zien De wereld stopt met draaien Wanneer ik je ogen zie De wereld stopt met draaien Voortaan draai ik om de wereld Zonder licht kan ik je zien Zonder handen kan ik je voelen Ik sluit mijn ogen En verdrink Ik sluit mijn ogen En laat mij leiden Ik sluit mijn ogen En geef mijn leven Ik sluit mijn ogen En geef me aan jou experimentje..? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik dacht altijd dat ik een van de weinigen was die gevoelens opschreef in dichtvorm.
![]() Nu ik hier al een tijdje rondspook op dit forum zie ik dat er veel meer mensen zijn die dat kunnen. Die dat ook allemaal veel beter kunnen dan ik kan. Ik heb bewondering voor iedereen die op die manier zijn gevoelens kan uiten. *dat wilde ik alleen even zeggen eigenlijk* |
![]() |
|
Ik sta in brand
van binnen - vlammen slaan me uit gevlochten gevoelens vormen een eeuwige knoop ik ben zo bang wie je bent en waarom niet een ander ik besta niet maar voel dat ik leef het beangstigd me en ik verzet met maar vuur en vlammen zijn sterker; tranen verdampen en de damp vormt illusies en ongegronde hoop zo kansloos want in mij overheersd duisternis altijd ___ ik voel me zo machteloos en onbetekenend... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of je dat nou goed kan of niet, elk gedicht is mooi, als het je eigen woorden zijn. |
![]() |
|
doorelkaar gelopen wegen
draai me om en loop naar rechts ik ben de kaart vergeten maak een licht en loop voorop ik heb iemand nodig om naar te kijken om me door te laten leiden overstromende rivieren stop met draaien en zet me neer je hebt me duizelig gemaakt verwarrende beelden vermoeide voeten heb ik hier misschien al eerder gestaan? of was ik toen snel doorgelopen?
|
Ik ben al de hele dag over dit 'onderwerp' aan het denken... en het moet er even uit, al ben ik over dit stukje 'schrijfwerk' eigenlijk absoluut niet tevreden
De omgeving speelt een rol in ieders leven Geen mens is volkomen geisoleerd van anderen Andere meningen bestaan en doen er toe Maar misschien wel niet zoveel als ik zelf denk Mijn eigen mening mag ook blijven bestaan Heb ik gehoord van andere mensen Ik moet daar zelf ook in geloven En doen wat ik zelf vind en wil In jezelf geloven dat hoor ik vaak genoeg Het is helaas makkelijker gezegd dan gedaan Het is veel makkelijker andere mensen je leven laten bepalen Het doet er dan niet zoveel toe of dat echt is wat jij zelf wilt Je hebt zelf die keuze niet gemaakt En kunt het dus jezelf er niet op aankijken Maar toch weet ik wel Dat het beter is Om niet weg te lopen voor keuzes Leef je eigen leven Zoals jij dat zelf wilt Dat moet je motto zijn |
![]() |
|
and if I died tonight
that would not be a problem and if I died tonight I'd find that a relief and if I died tonight I guess no one would miss me So you'd better leave me here before I loose my mind I wished there was someone to help me I wished someone would reach a hand I wished I didn't feel this frightened 'cause now I'm suffering now I'm losin my mind |
![]() |
|
Don't want a
Don't want a Don't want a mirror 'cause I don't want you to see me the way I see myself. Don't want to Don't want to Don't want to be 'cause I'm a good-for-nothing and I can't be pigeon holed. Don't want to see myself at all...
|
Ik sta in brand
van binnen - vlammen slaan me uit gevlochten gevoelens vormen een eeuwige knoop ik ben zo bang wie je bent en waarom niet een ander ik besta niet maar voel dat ik leef het beangstigt me en ik verzet me maar vuur en vlammen zijn sterker; tranen verdampen en de damp vormt illusies en ongegronde hoop zo kansloos want in mij overheerst duisternis altijd |
![]() |
|
![]() Mijn verdriet Tranen stromen van binnen Aan de buitenkant is niks te zien Het verdriet uit zich alleen voor mij Niemand die het ziet Soms wordt het even veel te veel En overstroom ik, het verdriet uit zich Is nu zichtbaar voor de buitenwereld Snel, veeg ik mijn tranen weer weg. Het verdriet wordt groot Te groot voor mij alleen Toch blijf ik het verbergen En langzaam, verzuip ik. |
![]() |
|
vandaag zag ik in het bos
heel onschuldig een vlinder luchtig dwarrelend vliegend over het mos glijdend door het leven de prachtige kleuren van haar iele vleugeltjes leken licht te geven ze deed me denken aan jou genietend van elke dag die je nog geboden wordt ondanks de innerlijke kou Een vlinder en een zieke man maar beiden kijken ze nieuwsgierig om zich heen omdat dat nu nog kan Dit heb ik gisteravond geschreven, ik denk niet dat het op DoP hoort, want ik kan helemaal niet dichten ofzo, het is gewoon mn gevoel verwoorden. Het gaat over één van mijn beste vrienden, die sinds 3,5 jaar een hersentumor heeft, het leek eerst goed te gaan, toen wat minder, maar sinds een week ligt hij in het ziekenhuis en is hij echt 'afgeschreven'. Hij mag wel weer naar huis, krijgt thuiszorg en mag daar rustig nog genieten van het leven. Hij is pas begin dertig, heeft een zoontje van bijna 3, en zn vrouw is weer zwanger, maar de kans is heel groot dat hij de bevalling niet meer haalt. Ik heb dit gewoon geschreven omdat het zo in me opkwam.. misschien laat ik het hem lezen.
|
Vind je het goed als ik dit samenvoeg met de gedichtentopic of wil je ook liever inhoudelijke reacties ed? (en dus ook een aparte topic?)
|
er rollen tranen langs de wangen
van het onzichtbare kind ze droogt ze met een restje warmte uit de ijskap van haar leven en troost ze onvoorwaardelijk puttend uit een voorraad moed die alleen in haar fantasie bestaat ze jammert niet, ze schreeuwt van pijn waarvan ze niet eens wist dat ze ze geleden had ze zou zo graag de liefde willen die ze alleen ontgoochelend ontkent [en niet de liefde maar de haat is de grootste vorm van beminnen] maar ‘s nachts droomt ze van de glimlach van de aanraking die haar overstuur maakt hoewel vriendschap het enige is dat haar soms nog interesseert wanneer ze niet onzichtbaar is en niet heel hard probeert niet te bestaan al was het maar een gelukkige seconde (ik heb hem weggehaald van DOP)
|
Mijn geheim
Het is een groot geheim Wat mijn leven bepaald Ik moet het verbergen Zodat niemand het ziet Moet ik mijn geheim delen? Met mensen die van me houden Het geheim doet hun ook zo'n pijn dat kan ik ze niet aandoen. Het voelt verkeerd Dat je mijn geheim niet weet Je bent de belangrijkste in me leven Maar ik kan jou geen pijn doen. Ik heb mijn geheim verteld In vertrouwen, vertel het dan niet door. Dat kan je echt niet doen! Het moet een geheim blijven! Ik houd het weer voor me Vergeet wat ik heb verteld Niemand zal het begrijpen Dus blijft het mijn geheim. ik moest gewoon ff wat schrijven, het is niet echt gelukt.. Ik denk dat de meeste mensen wel weten,wat het geheim is ![]() Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 11:08. |
![]() |
|
![]() |
Als ik morgen dood zou gaan, zomaar, zonder reden
heb ik dan geleefd, of heb ik spijt van mijn verleden? Zijn alle dromen die ik had, geleefd met hart en ziel of zal ik moeten toegeven dat het wat tegenviel? Dromen die ik koesterde, verlangens die er waren Keer op keer uitgesteld, vervlogen met de jaren? Als ik dan, op de drempel staand, weer terugkijk op mijn leven Zal ik dan, heel stieken, weer teruggaan, voor heel even? Dit gedicht heb k niet zelf geschreven maar k vind het heel erg mooi.
||
![]() |
Citaat:
kusz brenda.
|
Ik doe m'n best
Maar het blijft moeilijk Ik kan het best Maar soms wil ik niet... het zou veel beter zijn want zo ben je ook niets Bekende woorden van de omgeving Ik doe m'n best Maar het blijft moeilijk Ik zit te veel aan dit beeld vast Ze begrijpen het niet Je hoort zoveel positieve verhalen Zo moeilijk is het toch niet? Dit blijven ze constant herhalen Ik doe m'n best Maar het blijft moeilijk Ik heb mezelf.. ...nooit anders gekend.. Ik weet niet of dit echt een dichtvorm is ofzo.. ![]()
|
@*~*SuSHiJoW*~*; het is zeker wel een gedicht!
Ik heb deze niet zelf geschreven , maar ik vind ze alledrie wel heel mooi dus, vandaar! Houd me vast Als alles om me heen donker is, laat me dan niet alleen. Als mijn hart schreeuwt naar begrip, laat me dan niet alleen. Als ik niet meer verder wil, laat me dan niet alleen. Als ik je teleurstel, laat me dan niet alleen. Als ik onredelijk ben, laat me dan niet alleen. Als ik weer fouten maak, laat me dan niet alleen. Als ik niet meer wil leven, laat me dan niet alleen. Als ik je verdrietig maak, laat me dan niet alleen. Als ik ooit weer voor de afgrond sta, laat me dan niet vallen, maar houd me vast. Vrede Een witte duif vliegt over een palmtak in zijn bek. De mensheid kijkt naar boven gaat verder, denkt; wat gek! Een witte duif vliegt over een stervend kind op straat men stapt er rustig over er wordt niet over gepraat. Een witte duif vliegt over een baby aan de borst moeder leeft niet meer en de baby heeft zo'n dorst! Een witte duif vliegt over een soldaat sterft voor zijn land en de hoge heren schudden elkaar de hand. Een witte duif vliegt over en iedereen staat stil plotseling begrijpt men: Het is vrede wat hij wil. Een witte duif vliegt over een palmtak in zijn bek de mensheid kijkt naar boven en denkt; vrede, dat is lang niet gek. Een witte duif vliegt over hij heeft zijn werk gedaan nu mag hij eindelijk rusten nu komt het op de mensen aan. Cirkels In de lente van mijn glimlach mag ik drinken uit de bronnen van hoop waarin verwachting stroomt als teken van leven. In de zomer van mijn glimlach sta ik, in teken van liefde mijn mond houdt van de warmte van jouw lippen je blik is dauw over mijn eenzaamheid. In de herfst van mijn glimlach zijn dromen alleen als lege handen, de wind heeft teveel kracht verwaaide bladertranen als het teken van onmacht. In de winter van mijn glimlach ligt hij bevroren rond mijn mond ijs 't teken der kilte Mijn getekende glimalch verliest zijn stilte in de lente van een nieuwe dag als ik maar weer mag drinken uit de bronnen van hoop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ooit zelf een soortgelijk gedicht geschreven, maar van deze kreeg ik toch even een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen. |
![]() |
|
![]() |
Jullie gedichten zijn echt supermooi...
Die van mij niet maarja Trapped inside myself nobody gets in, nobody gets out, forever a prisoner in myself no escape. taste the bitter taste of love but trough my little window, I see kids playing in the sunshine innocent and unknowing the big world, the problems but I can only see them, not reach them trapped inside forever |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
slaat exact op wat ik denk en doe ![]() dr zijn dus meer mensen die zo denken ![]() ik heb t gedicht gekopiëerd.. mag wel hé? ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
deze gedichten zijn stuk voor stuk met aandacht geschreven... ![]() ![]() k weet niet goed wat te zeggen.. maar ze zijn echt heel gevoelig.. voor de meeste mensen die ze lezen denk ik wel.. intense dank van mij ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gevangen
ik zit, in een witte kamer, geen deur, geen raam, alleen licht, wit licht, fel licht, verblindend licht, ik zit net als het licht, gevangen, gevangen in het oneindige, eruitkomen is mogelijk, maar, dan heb je kracht nodig, en deze kamer, heeft mijn kracht afgepakt, heeft mijn kracht gevangen, gevangen in het oneindige. net als het licht. ![]() ik weet niks meer te zeggen.... mijn stem zit gevangen |
![]() |
|
NEE
Laat me Het kan niet Het lukt me niet Niet meer bij jou zijn NEE Ze schelden Ze doen pijn Ze praten met me Net als pas in de trein NEE Ik niet Ik nooit meer Zal nooit meer luisteren Naar stemmen in m'n hoofd NEE Doe niet Bescherm me niet Hou me alleen nog Heel stevig vast NEE ...
|
Verwijderd
|
[QUOTE]WARNING! schreef op 26-12-2003 @ 10:19:
[B]Jullie gedichten zijn echt supermooi... Die van mij niet maarja ok, ff iets rechtzetten: iedereen schrijf zijn gedichten op een andere manier en iedereen kijkt er anders tegenop ![]() dat mag, daar is niks mis mee, ik hoop (en weet 99% zeker) dat de lezers jou gedicht het met respect zullen lezen.. ik heb het gelezen, en mijn mening is: het is mooi... gevoelig, mij heeft het serieus geraakt... je hoeft je niks aan te trekken van wat anderen van jou gedicht vinden, als jij je er maar goed bij voelt bij wat je schrijft.... ik gun iedereen zijn of haar schrijfstijl. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 |