Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Jij denkt een beetje. ooh God is allmachtig dus moet satan zomaar in 1 keer dood zijn ofzo..Zou niet heel strategisch perse klinken.... Het is denk ik wel een beetje zo dat.. Mensen nu ook nog de keuze om te kiezen om vanuit vrije wil voor God te kiezen of niet.. Zoals ik al zei satan is al verslagen aan het kruis ... maar nu moeten wij mensen de overwinning nog "halen"zou maar zeggen.. Wij mensen moeten daar in gaan staan.. en daarom ook God aanvaarden als redder want dan is het ook zo dat satan geen grip meer op je leven heeft. God kijkt niet toe hoor, zelfs nu zijn er engelenlegers aan het strijden, maar die vechten alleen voor gebied waar ze recht op hebben..of waar voor gebeden voor wordt, in geestelijke strijd is gebed een zeer sterk wapen!! zegt bv iemand dat hij zen leven aan Jezus geeft dan heeft satan daar niets meer te zoeken, en is hij dus ook verslagen das iets wat we hem ook zo nu en dan moeten herrineren... Citaat:
om te beginnen kent het "christendom" 2 soorten christenen. diegene die zeggen het te zijn en de waarlijk bekeerde en wedergeboren christen -Jakobus 2:26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, alzo is ook het geloof zonder de werken dood. -Jakobus 2:17 Alzo ook het geloof, indien het de werken niet heeft, is bij zichzelven dood -Jakobus 2:14 Wat nuttigheid is het, mijn broeders, indien iemand zegt, dat hij het geloof heeft, en hij heeft de werken niet? Kan dat geloof hem zaligmaken? Wat dit denk ik ook wil zeggen is dat je kan herkenen of iemand cristen is aan wat hij doet... Het is ten eerste niet aan ons mensen om te oordelen van hey das helemaal geen cristenen.. Bedoel daar heb je ook niet zo veel aan..Je hebt echter wel wat aan vermaning.. of een terechtwijzing vanuit liefde.. bijsturing zechmaar.. Je hept denk ik zech maar cristenen die echt er voor gaan zoals Jezus te leven meer van God en Heilige geest te ontvangen ect.. die natuurlijk ook nog wel zen fouten gebrekken hebben maar wel bereid zijn zulke dingen te veranderen. en je hebt de "cristenen" die dat dus eigenlijk niet zijn.. ze lezen bv wel de bijbel maar proberen het niet eens te begrijpen. Ik kan er niet heel veel over zeggen, anders verval ik zo snel in het veroordeel gebied.. en tjah dat wil ik niet. Maar voor mij persoonlijk probeer ik gewoon wel echt naar de gene te kijken waar het wel om draait. want Cristenen falen gewoon ook.. bedoel het is zeker niet slecht om steun en raad enzo aan cristenen te vragen.. Maar hou je meer vast aan God. wel ciau
|||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar volgens jullie, bestaat de Duivel dus, om een goed/kwaad polarisatie te creëeren, zodat de mensheid de Vrije Wil kan gebruiken, om voor of tegen God te kiezen. Ergo, God laat de Duivel dus bestaan, terwijl daarmee een groot gedeelte van de mensheid verloren gaat, alleen om Zijn eigen Ego te strelen. Kijk, het klinkt allemaal heel leuk enzo, met vergeving door geloof etc etc. een God die echt van ons Houdt. Maar door jullie personificatie van God, worden hem volgens mij te menselijke eigenschappen toegekend. Een God, die alleen hén toelaat, die hem eren, en de rest van zijn schepselen verloren laat gaan. Hoe Liefdevol kan je dat eigenlijk noemen? Een echte God zou toch boven dat soort dingen moeten staan, en in Zijn Grote Liefde iedereen moeten accepteren, aangezien het Zijn Eigen schepselen zijn? Citaat:
Nog moeilijker ligt het, met verschillende opvatting over "goed" en "slecht". Om maar het aloude voorbeeld uit de kast te halen. Misschien dacht Hitler wel, als hij Christen was, dat hij de wereld en God een dienst bewees, door de Joden uit te roeien. Als hij dat nou uit pure Christelijke overtuiging zou doen, wat is hij dan, een goed of slecht Christen? Je zult natuurlijk zeggen slecht, want wat hij deed is slecht. Maar hij deed het wel voor z'n geloof, in de overtuiging dat hij goed deed. (dit is trouwens een hypothetisch voorbeeldje). Dat vraag ik me soms trouwens ook wel af. Waarom wordt de SCHULD van Jezus kruisiging altijd bij de Joden, de Romeinen, of bij Judas neergelegd?
||
Citaat:
En vraag je eens af, als God de Duivel meteen had vernietigd. Dan leefden de mensen nu nog steeds in het Paradijs...
||||||||
Citaat:
Maar toch snap ik niet waarom je dit zo ziet... Bedoel God maakt als een kunstenaar een creatie, maar geeft ze een eigen wil, en wil ze zelf de keuze voor hem laten maken... kun je de gedachtensprong tot dus ver maken? oke het gaat door de mens dus verkeert... wat dus komt door die eigen wil en keuzes (het is dus niet zo dat God hiermee loopt te rotzooien, je zei nml dan kan hij ons toch zo veranderen! maar das dus niet zo, teminste misschien zou hij het wel kunnen, maar hij heeft er voor gekozen dat niet te doen). Kun je tot dusver de gedachtensprong maken? En dan komt het verhaal van het kruis, die de weg tussen mens en God weer mogelijk maakte. Citaat:
Toch is het gevaarlijk om alles maar zwart wit te gaan zien.. er zijn gewoon "grijze" gebieden... Citaat:
Citaat:
Zie zonde maar als kettingen die je de grond in trekken naarmaten ze zwaarder worden en meer worden... God ziet het gebeuren en heeft er al iets aan gedaan, nu aan de mens om er op te reageren .. God heeft de eerste stap al gezet, nu aan ons om een stap naar zijn richting toe te maken. Citaat:
veel belangerijker is jouwn persoonlijke relatie met God. Citaat:
Ten eerste zou hij heel dom zijn wegens het feit dat de bijbel zegt: Gij zal niet doden! Ten tweede: Veroordeel niet! God is een rechtvaardig God, dus het zou dus fout zijn om mensen te doden, je speelt dan eigen rechter. Ten derde: Waarom de zou een cristen uberhaupt een Jood doden... klopt niet helemaal.. Jezus stierf tenslotte OOK voor de joden. Snap dat je een extreem voorbeeld pakte hoor.. Maar wij cristenen hoefen er niet over te oordelen natuurlijk wie cristenen is of niet, bedoel staat ook in bijbel:"veroordeel en u zult veroordeelt worden. Citaat:
En ik denk dat elk cristen het zo ziet..! Hij ziet het als Het was MIJN fout! punt!
||
Citaat:
Wat een onzin.... God creeert ons, dan gooit ie z'n zoon naar beneden om daar dood te gaan, terwijl hij wat willekeurige mensen helpt en red van de dood. En voor de rest laat god ons stikken... Kan het god dan helemaal niks schelen dat er miljoenen mensen doodgaan van de honger? Dat er zoveel goede en onschuldige mensen met veel pijn doodgaan en veel slechte mensen die gemoord, verkracht en gemarteld hebben in de 80 worden. Hij wil dat wij een vrije wil hebben, maar ondertussen wil hij ook dat we ons aan de regels van een eeuwen oud boek houden. Terwijl er geen enkel bewijs is dat de bijbel echt het woord van god is. Nou dan kan ie het mooi vergeten, ik ga niet blind in een boek en eeuwen oude verhalen geloven zonder een goede reden. En als god nou ipv die nutteloze actie van Jezus in het jaar 0 naar de aarde sturen eens wat nuttigs doet. Hij laat ons op dit moment namelijk gewoon stikken. Als jezus door een paar mensen aan te raken ze kan genezen, waarom doet god dan ook niet eens wat voor de mensheid? God rechtvaardig....jaaaajaaa ![]()
||
Citaat:
Dus als daarom reageerde ik op de vraag: waarom geven mensen elkaar de schuld? erzo op.. Het is mijn eigen Schuld! Hij koos er voor om van zen troon naar de aarde te gaan. Hij legde hierbij alle eer die hij had neer en kroop door de modder liet zich bespotten door de mensen die hij zelf had gemaakt.. en toch hield hij vol! WAnt hij zei: ~vul hier een naam in~ ik moet je hebben, ik geef niet op ik wil jou vrij! End de rest van je brief is clisje taal waar ik al op geregeerd heb in andere stukken hiervoor.. Volgens mij lees je niet veel in de bijbel of wel..? Je zegt nml allemaal dingen die je ook best in de bijbel zou kunnen vinden! Je roept dus wel zomaar wat zonder ZELF ook te kijken.. Als je de bijbel nml zou lezen zou je weten dat God juist een hart heeft wat zich uitstrekt naar de gebrokkenen der hart.. en ga zo maar door.. En God is inderdaad wel rechtvaardig.. Ten slot: liefde moet je niet lezen, Liefde moet je voelen! Dus strek je uit met alles wat je hebt...
|
Wat ik nou niet snap he (om maar weer eens even sinds lange tijd in de discussie te mengen), als het toch allemaal onze schuld is dat Jezus dood moest...
Dan zouden we ons in mijn ogen toch knap schuldig moeten voelen en ons in een hoekje moeten staan schamen. Hoe komen wij dan nog op het gore lef, om hem nog maar eens een keer om hulp te vragen? Wij hebben hem bij wijze van vermoord, en nog verwachten we dingen van hem. Het lef...
|||
Hey angelena.. kom binnen!! hier een andwoord op je vraag..
Citaat:
Zou schaamte dan geen ketting zijn om, en ons tegen houden om echt vrij te zijn? ja dus.. Maar Jezus is dus ook gestorven voor die schaamte..! So we can be free...yeahjj sounds nice do.. Citaat:
Het was toch zijn doel voor ons te sterven... waarom zou hij anders naar de aarde zijn gekomen? om ons eventjes een schuld gevoel aan te brengen? zou geen goeie God zijn dan.. Nee gelukkig is God liefdevol.. en Wil hij ons vrij! Hij wil trouwens zelfs dat we grote dingen van hem vragen!! want weetje dat is zo leuk van mijn vader.. als ik gezondigt heb en ik heb het bij God gebracht.. dan is hij dat vergeten!! dan kiest hij er voor er niet meer aan te denken en om verder te gaan! En hij wil ook dat wij dat vergeten.. en vooruit gaan kijken.. want waarnaar je kijkt daar ga je heen.. als we dus maar blijven kijken naar mislukkingen uit het leven dan blijven we daaar in we moeten juist met vooruit kijken!! naar het Plan dat God met ons leven heeft enzo. Je moet echter wel leren van je fouten hoor... oke dat was men response.. ciau
|
![]() |
Ik geloof wel in God. En ik vind dat andere mensen dat gwoon m0eten respecteren. Ik mag wel gw0n veel dingen z0als uitgaan. Ik vind gwo0on dat mensen zoveel vooroordelen hebben over christenen . De meeste slaan nergens op. Heel veel mensen vinden het meteen erg als je een moslim beledigt dat heet dan meteen discriminatie maar als je een christen met het geloof beledigt is dat op eens niet errug. Egt d0eloo0szz.
Mensen denken gauw dat als je christen bent da je nix mag. Maar dat is egt niet waar. ![]()
|
![]() |
Ik las net dat iemand zei dat islam en shristenen be0eders zijn.
Nou mijn REET!!! ![]() ![]() Wie heeft zo'n belachelijk idee bed8. Heb je ooit een moslim gehoord die zei dat hij een br0eder was een Christenen. Nee? Ik d8 ut niet. Als christenen en moslims egt broeders waren dan hadden de moslims heus geen jihad= heilige oorlog tegen de christenen uitgeroepen. Ik bedoel maar.Moslims en christenen zullen noooit bbroeders zijn egt niet!!!!
||
Citaat:
Je laat gewoon bepaalde dingen omdat je weet dat ze je relatie met God verstoren...Ze binden je bv.. Ik geloof zelf dat de wetten die in de bijbel staan ook zouden nageleeft worden door een man die gewoon wijs is.. Die zal ze niet zien als lullige regeltjes .. maar zien waarom ze er zijn.... Maar oke Terug naar dediscussie... wacht op je response Angelena!! cool dat je meedoet trouwens
||
Citaat:
Het is een heilige oorlog.. maar meer tegen elk land, en vooral geloof wat HUN aanvalt.. Dus het heeft meer te maken met het jodendom eigenlijk.. En als we terug de geschidenis zouden kijken, en ik denk dat asperientje daar op doelde, zie je dat de stamvaders van de beiden stromingen broertjes zijn.. dat zou NU betekenen dat we achter, achter(keer heel groot getal) zijn..... Maar fijn voor Asperientje dat hij het als broers ziet,,, misschien wel een goeie instelling...
||||
Citaat:
Lekker dan. We vermoorden iemand en we hoeven ons er niet voor te schamen want daarvoor hebben we hem vermoord... Kromme redenatie... Citaat:
Als het zijn doel was om voor ons te sterven zodat wij gezellig met zijn allen in blijheid en vrijheid mogen leven heeft ie in mijn ogen een heel verkeerd tijdstip uitgekozen. Had ie beter nu kunnen komen, velen weten nu niet eens meer de betekenis van vrijheid. Lekker doel ook trouwens. Kom ik laat me vermoorden zodat zij allemaal lief zijn. Citaat:
En als je daar van overtuigd bent dat je gaat waar je naar kijkt, waarom dan nog naar die arme jongen toestappen? Het is toch over? Je kan ervan leren, nou klaar. We gaan weer verder.
|||||
Citaat:
Citaat:
God heeft de tijd.. ik denk dat God er misschien wel een plan mee had om juist toen te komen... ik zelf zou dat niet weten... Citaat:
ons liefde heeft voorwaardes.. Jezus/God heeeft een onvoorwaardelijke liefde.. Hij wil juist graag de HEER van ons leven zijn.. hij wil dat we luisteren en gaan handelen!! Citaat:
||
Citaat:
Die opmerking ben ik wel met je eens, maar als je het daar zelf ook mee eens bent, snap ik het nut niet van dan nog eens een keer naar die jezus figuur toestappen.
||
Citaat:
Jezus kan me ook rust geven, genezen en nog veel meer kadootjes..
||
Citaat:
Dat heeft niks met liefde te maken, ga je niet inbeelden dat Jezus belangrijker is dan je familie. Zonder je ouders was je er niet eens, zonder hun opvoeding was je nu niks en zonder hun liefde was je crimineel. Als je ouders je dit niet allemaal hadden gegeven had god of jezus het ook niet gedaan hoor. Kijk maar naar al die mensen die dat soort dingen niet hebben gehad in hun jeugd.
||
Citaat:
ik zeg alleen dat er meer is...
||||||||||
Citaat:
Citaat:
En inderdaad, als God echt van ons houdt, dan zou Hij een manier weten, om ons, zonder de Vrije Wil aan te tasten, allemaal de Hemel in te krijgen. Of in Hem te laten geloven. Citaat:
Citaat:
Maar jouw antwoord is dus, dat de Duivel nog bestaat, om een evenwicht te handhaven. Mijn vraag is dan, waarom moet dit evenwicht gehandhaafd blijven, en staat dit ook in de bijbel genoemd? [b] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS. Sorry voor de late reactie trouwens.
|||||||||||
Citaat:
Het is geen MOETEN trouwens.. het is dus jouw keuze... zou goed voor je zein maar toch blijft jouw keuze.. ja toch? Citaat:
Je zou het misschien als een soort test kunnen zien...? Citaat:
snap je..? Citaat:
Citaat:
Meer voor de keuze!! die zie ik echter niet gelijk als een balance.. Citaat:
Maar toch wat voor keuzes gaan we maken in het leven?? Citaat:
Citaat:
Bedoel jij vroeg me steeds wat is het verschil tussen cristenen dan.. bedoel eerst heb ik vaak geprobeert te zeggen, kijk gewoon niet naar die cristenen maar naar God zelf.. wou je niet horen dus kwam ik er op om beetje te proberen te zeggen wat ik denk dat verschillen kunnen zijn... Het is dus ook als een algemeen voorbeeld bedoelt, waarmee ik geen mensen heb willen aantevallen, of heb willen veroordelen.. Gewoon bepaalde dingen vernoemt die in bijbel staan.. Maar ik zou echt niet over mensen willen zeggen.. jo die gaat niet naar hel ofzo.. dat zou ik echt niet willen doen.. ik kan wel denken, na dat vind ik toch wel zeer jammer van hem.. maar oke.. Citaat:
Bedoel als cristen geloof je dat Jezus voor JOUW aan het kruis ging dus lijkt me best logisch dat je dan zegt dat het je eigen schuld was dat hij aan het kruis ging.. Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder is het om jullie hypocrisie aan te tonen. Aan de ene kant claimen jullie het enige geloof te zijn, waarbij mensen naar de Hemel gaan, zonder zich aan allerlei regels te moeten houden. Door je op dit punt te forceren, heb je dus toe moeten geven, dat dat niet zo is. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ligt aan hoe dichtbij die staat. ik zou mijn spul afgeven en hem vervolgens achtervolgen tot een moment waarop hij niet oplet en zijn gun niet direct bij de hand heeft. vervolgens een 'engage in hand to hand combat" waarin ik vrijwel zeker zal winnen van een zielig straatrovertje... *go for the knees, GO FOR THE KNEES!!! ![]() *ik verwacht weer een opmerking over dat dat strafbaar is, maar dat boeit me niet, want no way dat ze me te pakken krijgen* ontopic: als de duivel bestaat, dan denk ik niet dat het een extreem evil persoon is, net zoals god niet extreem goed zou zijn. misschien komt dat omdat puur goed, of puur slecht niet mogelijk is? wat goed is voor de 1 is slecht voor de ander ![]() ik denk dat het al met al iets is van de kerk: god staat voor braaf, orderlijk en gehoorzaam duivel staat voor eigenzinnig, eigen wil, chaotisch enzo. |
![]() |
|
Trouwens, als het Jezus zijn doel was om aan het kruis te hangen, waarom zijn wij dan schuldig? Dan wou het het toch zeker zelf en hebben wij niets misdaan. Slechts een klein handje geholpen zijn doel te vervullen.
||
Citaat:
lol! niks vrije wil ![]() maargoed voor jezus maken ze natuurlijk een uitzondering ![]()
||
Citaat:
|
hmmm intressante gedachtes vloeien hier in den ronde..
Angelena en Tio ik reageer nog op jullie~!! be hold!! hihi Maar nu even niet.. ben moe.. heb net een lichamelijke ressesie achter de rug... maar tot snel..!!!! Greets from Seeker of Light...(Micah)
|
![]() |
Ik meng me d'r ook eventjes in..
Een aantal mensen hier, die niet gelovig zijn, schijnt te geloven dat Christenen naïef zijn, en zomaar alles aannemen wat er in een boekje staat. Er is geen bewijs voor de schepping zoals het in de Bijbel staat beschreven, DUS het is niet waar? Tuurlijk, als gelovige heb je geen bewijs, maar dat is juist het mooie: je voelt het gewoon. En je merkt het, op bepaalde momenten, of bij bepaalde mensen. Even aan alle mensen die niet geloven: is er nooit iets gebeurd in jullie leven waarvan jullie dachten: ‘dit is niet normaal’? Iets waar wel een hogere hand achter MOE(S)T zitten? Of iemand ontmoet waarbij je het idee had dat het voorbestemd was dat je diegene ontmoet hebt? Zo ja, hoe verklaren jullie dat? Gewoon op een manier van: 'Puur geluk, juiste tijd en juiste plaats'? Of ga je dan toch nadenken over iets hogers..?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() het is ook mooi dat andere mensen dat niet voelen waarom dan toch steeds elkaar overtuigen van het andere ![]()
||
Citaat:
Dus verklaar ook es waarom je zegt dat het mooi is dat sommige mensen God niet ervaren??
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De liefde van Jezus/God is niet te vergelijken met speelgoed. Veel mensen zien de duisternis in zich zelf niet, daar heb je Jezus/het kruis voor nodig om het te zien. Nu is een logische vraag: waarom zou ik uberhaupt de duisternis in mij willen zien? een andwoord zou kunnen zijn.. Omdat die duisternis in je, je wel de afgrond in kan helpen. Dus ik denk wel dat mensen behoeft aan liefde hebben, sterker nog.. mensen moeten wel liefde, wat ik nu zeg is dat er meer liefde te ontvangen is als de liefde die je uit vrienden, familie of wat dan ook ontvangt... God is nml ook een vriend, vader, moeder enz. zit in zijn persoonlijkheid (hij schiep ons naar zijn evenbeeld), Dus ik zeg het is goed om liefde te ontvangen/geven aan gewoon vrienden en familie op aarde maar er is meer.... ][/QUOTE] Omdat iedereen op zijn eigen manier gelukkig wordt. Sommige mensen worden gelukkig als ze geloven dat er een God is die alles ziet, alles weet en alles voor ze bepaalt. Er zijn ook mensen die gelukkig worden met het idee dat ze hun eigen leven in hun eigen handen nemen en niet met een hogere macht rekening hoeven te houden. Ikzelf behoor tot die laatste groep. Het is mooi dat mensen mij niet proberen éen of ander onzinverhaal op te dringen, want daar word ik alleen maar ongelukkiger van. [/QUOTE] ik denk zelf dat als je geen rekening gaat houden met andere machten of wat dan ook, dat je bezig bent met de regel: Doe wat je zelf wil! en dat zal de wet zijn... Zonder het zelf echt door te hebben... Wij mensen aanbidden na mij mening altijd iets of iemand.. Omdat wij mensen zo gemaakt zijn... we kunnen bv auto's aanbidden, vrouwen, Muziek, God, natuur... en ga zo maar door... Maar ik ben het wel met je eens dat je mensen niks zou moeten opleggen... mening geven met toelichtingen enzo prima de bima.. maar het blijft toch gewoon aan het persoon zelf wat hij daar mee doet....
|||
Citaat:
Citaat:
Als mensen bijv. de natuur aanbidden kunnen ze daar vaak ook hun verlichting weghalen. God hoeft in dit opzicht dus helemaal niet nodig te zijn en dus hoef je mensen -mijns inziens- ook niet druk te gaan bekeren tot een bepaald geloof. Aangezien alle mensen verschillend zijn, zal ook iedereen ergens anders zijn verlichting weg kunnen halen. Kijk, op sommige punten hebben mensen wel overeenkomsten en daarom kun je ook zoiets als het Christendom krijgen, omdat mensen op sommige punten wel overeenkomsten vertonen, maar tegelijkertijd zijn er toch nog zoveel nuances in hoe men over God denkt dat er veel verschillende sub-geloofjes ontstaan.
||
Citaat:
![]() nou van mij mag iedereen geloven hier, maar kom niet aanzetten met, mijn geloof is het enige goede geloof...want dat zeggen ze dus allemaal, dus lult er minstens 9/10 uit z''n nek.... Goed cijfers zullen mischien niet helemaal kloppen maar je snapt m'n punt denk ik wel
||
Citaat:
peter. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
Lifestyle |
sneakers..... Fossilsurf | 27 | 10-11-2005 16:07 | |
De uitverkorenen Love & Peace | 377 | 15-02-2005 20:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn album Snakeboy | 17 | 03-08-2004 13:28 | |
De Bijbel is veranderd. Joël | 182 | 13-06-2002 13:02 | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 |