Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Joostje:
Ja, het waren de Palestijnen die de oorlog begonnen. Zowel toen als nu! Een oorlog heeft altijd gevolgen voor zowel het regime als voor het land. Onzin wat je schrijft. Kijk, als je "broeders" hebt, dan veronderstel ik dat je ze ook gaat helpen. Jij hebt geen idee hoeveel joodse Europeanen geld geven om Israelische families te helpen. Jij hebt geen idee van wat zich bij de joodse gemeenschap in de hele wereld afspeelt, omdat je er ook niet bij hoort. Jij hebt wel makkelijk praten. Dus ja, ik vraag me nog steeds af: waarom helpen hun Arabische broeders hen niet? Israel doet dat misschien niet, maar die zijn hun broeders of wat dan ook niet! Is Israel nog voor het grootste deel Palestijns? Breng me een bewijs daarvoor. Dat de grond in Israel pas vruchtbaar werd toen de joden daar kwamen, is een algemeen bekend feit. Ja jongen, voor de intifadah hadden ze het relatief goed. En ik heb ook niet gezegd dat het die mensen waren die de intifadah begonnen, maar die moesten er maar voor zorgen dat het niet gebeurde. En nog: moet Israel die palestijnen dan verder laten werken, met het risico dat hij springstof op zijn lichaam draagt?? Volgens mij toch niet. Israel werd niet bezet, want het was uiteindelijk toch met de toestemming van de VN. Als het niet de Palestijnen waren die de oorlog begonnen, wie was het dan wel? Ik dacht toch dat de Israeli's alles hebben geaccepteerd, niet? Die individuen, zijn dan de schuldigen. Maar zij weten dat toch even goed als jij en ik, dat zij hun hele volk, schade berokkent? Dus, ik denk niet dat het aan Israel ligt, hoor?! 1) binnendringen van militairen,... is geen wettig middel tegen criminaliteit, wel tegen terrorisme. 2)Israel bezet geen enkel Palestina. Het is allemaal veroverd gebied. En aangezien het de Arabische landen waren die aangevallen hebben, moesten die de risico's maar eerder eens bekijken. Je begint een oorlog, je draagt de gevolgen. 3) Hun enige middel om het terrorisme van de zelfmoordcommando's te bestrijden, zijn die "te zware maatregelen". En ik dacht dat het Israel was die al zovele keren heeft onderhandels, maar dat er telkens van Arabische kant de duidelijke weigering kwam! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dat is niet waar. Israel erkende jarenlang de PLO als gelijkwaardige gesprekspartner. Waren die dan niet de Palestijnse Autoriteit?
Weet je wat. Geef mij een andere mogelijkheid om het "regime" omver te werpen. Het kan nou eenmaal niet anders. Achja, moet/ ga jij jou arme buurman, die naast je woont, bijna geen geld heeft om in de winter de radiator te betalen, geld geven om hem te helpen?? Neen hoor. Wel als hij jouw broer of familielid zou zijn. Hier net hetzelfde, ze beschouwen zich allemaal als broeders(de Arabische bevolking), ze organiseren manifestaties overal in de wereld, dan verwacht ik ook dat ze zich als broeders gedragen als het erop aankomt hen werkeloijk te helpen. En kom niet af met "Israel's buurlanden zijn arm". Want dat is gewoonweg onzin. Dat Israel voor het grootste deel palestijns is, heb je in je vorige post geschreven. Goed, dan weet je het nu, dat de grond pas vruchtbaar werd en de economie pas openbloeide toen de joden daar aankwamen. Ze hadden het in ieder geval beter dan ze het nu hebben. Volgens jou moeten ze die wel laten doorwerken. Waarom? 1) De VN stond inderdaad maar een deel van de huidige grootte toe. Maar zoals vroeger al gezegd: de Arabische buurlanden vallen aan, Israel verovert gebied en houdt ze. Volkomen terecht. Als je een oorlog begint, draag je de gevolgen. 2) Wat heeft dat nu te maken met het feit dat Israel niet werd bezet? 3)Inderdaad. En als je een oorlog begint, draag je de gevolgen. Binnendringen van militairen in huizen en steden waar terroristen zitten, ja, dat is een wettige verdediging tegen terrorisme. Hoe kun je nu Nederland hiermee vergelijken? De en, Hitler, deed alles zonder toestemming van de VN, Israel wel. (de stichting) Te weinig werd geboden? 97% van de bezette gebieden teruggeven, een enorm aantal vluchtelingen terugkeren, Jeruzalem onder internationale machten, dat allemaal en nog veel meer, werd door Barak geboden aan Arafat, maar Arafat atwoorde resoluut "nee"! De Beruchte 3 "nee's" van Arafat op Camp David, ec, ec,... Maar er werd te weinig geboden!... |
![]() |
||
Citaat:
Vraagje: Israel heeft al vaak zeer goede voorstellen gedaan aan de PA/PLO (die allemaal werden geweigerd) - Hoevaak heeft de PA/PLO dat bij Israel gedaan? |
![]() |
||
Citaat:
Omdat rijke lui dus bij voorbaat voordeel hadden bij het feit dat ze veel geld hadden. Stel je voor dat ik naar Senegal ga en omdat ik veel geld heb, koop ik daar de boel op en maak het mijn eigen land...
||
Citaat:
Aangezien beide partners in dit conflict reuze-onbetrouwbaar zijn, schiet het niet met de vrede op. It's that simple ![]()
||
Citaat:
dat is niets. noem is één goede resolutie! israel is democratisch en betrouwbaar. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Israël beschiet Palestijnse basis in Syrië
Uitgegeven: 5 oktober 2003 11:14 JERUZALEM - Als reactie op een Palestijnse zelfmoordaanslag hebben Israëlische strijdkrachten in de nacht van zaterdag op zondag een Palestijns trainingskamp in Syrië aangevallen. Volgens een Israëlische woordvoerder bevond de basis zich diep in Syrisch gebied. Het kamp werd gebruikt door de militante Islamitische Jihad, die zegt verantwoordelijk te zijn voor de aanslag van zaterdag. Palestijnse bronnen in Libanon meldden dat Israëlische vliegtuigen een basis van een anti-Israëlische Palestijnse groep bij de Syrische hoofdstad Damascus aanvielen. Een persoon zou gewond zijn geraakt. ------ http://www.nu.nl/news.jsp?n=214166&c=23 Het gebeurde in Ein Saheb: ![]()
Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 12:21. |
![]() |
||
Citaat:
Vele doden door explosie in Haifa Uitgegeven: 4 oktober 2003 15:10 Laatst gewijzigd: 4 oktober 2003 21:35 JERUZALEM - Een Palestijnse zelfmoordaanslag in een restaurant aan de zuidrand van de Israëlische havenstad Haifa heeft zaterdag aan zeker negentien mensen het leven gekost. Dat heeft de Israëlische politie enkele uren na de aanslag bevestigd. Onder de slachtoffers zouden ook vijf kinderen zijn. Ruim vijftig mensen raakten gewond. Een ongeveer 20-jarige Palestijnse vrouw stapte het restaurant 'Maxim', eigendom van een Israëlische Arabier, binnengestapt en blies zichzelf op. Eerdere berichten dat de vrouw, of een handlanger, eerst een bewaker van het restaurant heeft doodgeschoten konden niet worden bevestigd. De terroristische organisatie Islamitische Jihad heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. Een woordvoerder noemde de actie een "natuurlijke reactie" op de "misdaden die door de Israëlische bezetting de Palestijnen worden aangedaan". Volgens de woordvoerder voert de organisatie aanslagen uit zodra zich daartoe een gelegenheid biedt. Dat er de afgelopen drie weken geen aanslagen waren, heeft geen politieke redenen, meldde de krant Haaretz. Veiligheidslek De vrouw die de aanslag pleegde, zou afkomstig zijn van de Westelijke Jordaanoever en Israël zijn binnengekomen op een plek waar het zogenoemde 'veiligheidshek' nog niet is gebouwd, aldus Haaretz. Een lid van de regering-Sharon haastte zich na de aanslag te verklaren dat die de schuld was van de Palestijnse Autoriteit. Die zou niet voldoende doen om de Palestijnse terreurorganisaties te ontmantelen. De Palestijnse leider Arafat en de Palestijnse regering hebben in een verklaring de aanslag fel veroordeeld. Premier Qurei liet eerder zaterdag weten tegen aanvallen op burgers te zijn. Ook de belangrijkste Palestijnse onderhandelaar, Saeb Erekat, veroordeelde de aanslag. Grote schade De ontploffing richtte grote schade aan. Meerdere gewonden verkeren in levensgevaar. De reddingsdiensten waren snel ter plekke en hebben de gewonden afgevoerd naar ziekenhuizen in de omgeving. Onder de gewonden zijn de coach en twee andere functionarissen van voetbalclub Maccabi Haifa. Het restaurant was een ontmoetingsplaats voor de spelers en de werknemers van de club. Verscheidene spelers zouden vlak voor 'Maxim' hebben gestaan toen de explosie zich voordeed. Israël had eerder zaterdag de Palestijnse gebieden volledig afgesloten, vooruitlopend op de viering maandag van de Grote Verzoendag. De Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever blijven drie dagen lang afgegrendeld, tot de belangrijkste joodse feestdag voorbij is. Ook de grenzen, vliegvelden en havens zijn dit weekeinde gesloten. Klap voor het vredesproces Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken noemt de aanslag in Haifa "verschrikkelijk". "Het is bovendien een enorme klap voor het vredesproces", zei hij zaterdag na afloop van de Europese top in Rome. De minister hoopt dat de zelfmoordaanslag niet leidt tot zware Israëlische vergeldingsacties. Het zou volgens hem niet goed zijn als de Israëlische regering de aanslag aangrijpt om de Palestijnse leider Arafat aan te pakken. http://www.nu.nl/news.jsp?n=213970&c=23
|
En hoe zit dat eigenlijk met die muur? De BBC laat dit even mooi zien (structure, route & Qalqilya hotspot):
![]() The structure Israel is building a 245km fence in the West Bank. It says the structure is for security, but opponents fear it is an attempt to define borders. Most of the barrier is wire fence at least 3m high, reinforced with a ditch and coils of razor wire. A few sections considered high-risk have been built from concrete blocks. ![]() The route The first phase of the fence was completed in July 2003, with a second section to be built in the north by the end of the year. The Israeli defence ministry says no further routes have been decided, although alternatives have been identified. Palestinian organisations have drawn detailed maps of extensions which they believe are planned. ![]() [/b]Qalqilya hotspot[/b] The impact of the fence has been felt most acutely in the town of Qalqilya. Lying in tight loop in the barrier, the town is cut off on three sides. Access is through a single checkpoint. A UN report has condemned the barrier as illegal. It says about 210,000 Palestinians would be cut off from social services, schools and places of work. --------- Deze mensonterende situatie die t creeert lijkt me totaal niet de bedoeling. Israel heeft recht op een vreedzaam en veilig bestaan, ja, maar niet op deze manier! ![]() En ja, ik krijg kriebel gevoelens, want deze muur doet me ook denken aan: ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dat misschien wel, maar is het nog zo fair dat als je weet dat je buren van kauwgom op straat moeten leven, terwijl jij iedere dag biefstuk kan eten, je hun huis opkoopt zodat die buur wel veel geld heeft, maar verder onder nog steeds erbarmelijke sitautie moet leven (aangezien jij die buur geen kansen geeft - het is nu toch van jou?). Citaat:
Dat religieuze gedoe zou gewoon eens afgelopen moeten zijn. Het brengt alleen maar ellende heen en als ik god was keurde ik dit streng af. Een god die dit goedkeurt en die dit zelfd zou propageren zou ik niet als god willen hebben. Dan beland ik maar in hel ofzo.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hebben ze daar alle kansen voor gekregen? Hebben ze daar de onderliggende stabiele factoren voor en worden deze niet belemmerd door bv. Israel?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Tsja, die sjeiks buiten ook heel wat uit, ja. En hen valt dan inderdaad te verwijten dat ze t verkochten, maar zou je t dan nog kopen als je een volk zo erbij ziet zitten en ergo, je er weinig aan zou gaan verbeteren? Citaat:
![]()
|||
Citaat:
te bestaan. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik heb t dan ook meer over de situatie na WOII. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Juist daarom. dan zouden ze doorkrijgen dat HItler lekker fout was. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
In 1974 werd de PLO de officiele vertegenwoordiger van de Palestijnen.
Ik geloof niet dat jij je buur zomaar zou helpen. Goed, je hebt het slim bekeken. Ik kan er inderdaad niets tegen opbrengen, want ik ken jou niet en heb geen bewijs voor het tegendeel te kunnen beweren. Maar ja,... Betekent die cijfers dat die landen arm zijn? Dat heb je gezegd op bladzijde 4, zesde post van onder. Juist. Een kapitaalkrachtige boer kan veel meer dan een arme "palestijn". Maar het is een feit: De palestijnen kregen het pas beter doen de joden daar kwamen. Die palestijnen zijn inderdaadhoogstwaarschijnlijk geen zelfmoordcommando's, maar moet Israel die hoogstwaarschijnlijkheid risceren, om daarna - ookal is die kans inderdaad miniem - 20,30 of meer mensen laten ontploffen? De oorlog is juist met mensen begonnen, is daarna uitgedraaid op een regerings-oorlog en de overwinning werd behaald door de joden. Wat betreft de gevolgen, vind ik dat je het wel erg ver gaat zoeken. Neen. Want toen mocht dat niet, omdat ze het recht niet eens hadden om aan te vallen. Hier in Israel gaat het om verdediging. Om zihzelf tegen terrorisme te beschermen, zijn deze middelen nodig. Ze mogen die middelen gebruiken, omdat 1) Het zeker is dat ze de juiste hebben, wees daar maar gerust in. 2)IS het grondgebied van een andere staat? Dewelke? een staat Palestina is of was er nooit! 3)Aangezien het grondgebied van Israel is, hebben ze ook het recht gekregen van een rechter in het desbetreffende land (Israel), om die specifieke huis op te blazen of te onderzoeken. 4) Begrijp ik niet wat je wilt zeggen. Ga je me nu beargumenteren met het feit dat er veel zaken op Camp David onbeslist waren? Laat staan Camp David, al die andere?... |
![]() |
|||
Citaat:
Qua emotionaliteit kan ik het een en ander zeer goed begrijpen en dat kan ik hen dan ook niet kwalijk nemen. Maar rationeel gezien was het toch echt beter om je niet te laten leiden door emoties op dat moment. En ook visa versa (vanuit de Arabieren). Het is nog steeds niet gezond om je te laten leiden door emoties. Ik zeg niet dat emoties uitgeschakeld zouden moeten (helemaal niet), maar je moet je er niet door laten leiden. Citaat:
Is het wel eerlijk als je in het algemeen meer geld (relatief gezien) hebt om te besteden? Als dit allemaal gelijk getrokken wordt zou ik zeggen: vecht t uit en the winner takes it all. (ben er niet voor (voor oorlog), maar als ze zoals nu niet van elkaar af kunnen blijven.......)
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Jammer genoeg wel, waarschijnlijk. Citaat:
Niet van t in eigen zakken steken, maar wel om t voor veel studenten onmogelijk te maken fatsoenlijk naar college te kunnen gaan. Ik heb een heel rapport hierover; maar helaas op papier. En t is teveel om over te typen ![]() Momenteel heb ik totaal geen vertrouwen in de Israelisch regering en de Palestijnse autoriteiten om ueberhaupt hier iets aan te verbeteren. Israel niet omdat ze t waarschijnlijk totaal niet erg vinden (slimme mensen zijn eng! ![]() M.a.w. allemaal eigen belang en dat zou nu toch eens eindelijk afgelopen moeten zijn. Ik wou dat ik de mogelijkheid had om beide autoriteiten te verbannen naar een eiland waar ze t daar maar even uitvechten, waarop ik dan even de gelegenheid krijg om fatsoenlijke, niet-corrupte, geweldsloze, vredelievende, conflictoplossende mensen er neer kan zetten ![]() ![]() Citaat:
|
blablabla wat wordt een idioot probleem toch weer tot in het stomste detail bediscussieerd, terwijl het zo simpel ligt
1) de israelis willen veilig in hun land kunnen wonen, de palastijnen willen een land om te wonen 2) de israelis zijn de economisch sterkere en hebben dus een beter leger. hierdoor kunnen de israelis dorpen bombarderen ed. en moeten de palastijnen terroristische/guerilla-achtige tactieken gebruiken. in weze maakt het niet veel uit; beide vormen van geweld zijn niet gerechtvaardigd in de Internationale Gemeenschap. het komt er meestal gewoon op neer dat als de ene parij iets bij de ander doet, de ander iets terugdoet. maar aangezien beide partijen compleet overtuigd zijn van hun eigen, heilige gelijk zullen ze vrijwel geen consessies doen (zie hiervoor bijv de o zo vredelievende bijdrage van een aantal orthodoxe joden op dit forum) en dus zal er geen eind komen. er kunnen dus twee dingen gedaan worden door de internationale gemeenschap: grenzen vaststellen tegen de wil van beide partijen in en heir een VN-vredesmacht naartoe sturen of ze gewoon laten stikken en er geen aandacht en geld meer naartoe sturen... oh, het doet er niet zoveel toe wie waarom begonnen is en wat voor gemene dingen de ene partij wel niet tegen de ander gedaan heeft en hoe vuil de ene partij is...waar het om gaat is hoe je tot een oplossing kan komen en dat zal met geweld NOOIT lukken...
||
Citaat:
verder denk ik ook niet dat de vriendjes van israel (vs, uk) zo'n oorlog zullen steunen aangezien zij er ook belang bij hebben om de arabische wereld enigszinds te vriend te houden (en dat belang is voornamelijk O-L-I-E)
|
Verwijderd
|
Pff, ondanks dat ik vind dat de Joden er helemaal niets te zoeken hebben zullen ze er toch samen iets van moeten zien te maken, en desnoods moet de VN maar eens ingrijpen.
En ik wil van ons aller geliefde zionistische Shimshalom (edit Joostje - niet schelden!) nou eindelijk eens horen wat zij denkt wat een oplossing zou kunnen zijn voor dit conflict. Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 13:16. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
http://www.nu.nl/news.jsp?n=214166&c=23
Goed gedaan van Israël! Ik weet niet of jullie dit al wisten maar 80% van de Irakezen steunt de actie van Israël van eergisteren...vooral omdat de aanval diep in Syrië was. Dit maakt weer duidelijk dat de Arabische landen niks tegen Israël durven te ondernemen, maar ze kunnen hun bek wel opentrekken als het om de kwestie Irak gaat. Eerst demonstreren ze tegen de oorlog en dragen ze posters van Saddam op hun schouders, daarna willen ze de voorlopige regering van Irak niet erkennen! Jordanië wil de leider van de voorlopige regering van Irak (Chalabi) aanklagen omdat hij zogenaamd 30 miljoen dollar van Jordanië heeft gestolen. Irak mocht in het begin niet bij de Arabische liga omdat de regering niet democratisch was gekozen LoL! Alsof alle Arabische leiders wel democratisch gekozen zijn en niet door de V.S in de zadel zijn geholpen! Maar goed, ik dwaal volgens mij af. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat elke keer dat Israël een leider van Hamas liquideert, de Irakezen daar ook blij mee zijn ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt niet zomaar vreemde landen binnentrekken om daar te moorden, niet via overheidswege tenminste zoals Israel dat heeft gedaan. Volgens mij helpt Israel de VS om een oorlog tegen Syrië te kunnen beginnen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gewoon tuig dat een oorlog begint, en daarmee houd het op. Het zijn gewoon oorlogsmisdadigers. Israel en de VS profiteren beide van een oorlog, walgelijk gewoon. En geloof me, die oorlog gaat er komen. En als jij dat goed vind, dan ben je gewoon een inferieur wezen dat verdelgt moet worden. ![]() Ik heb het helemala gehad met die hypocriete westerse normen shit, rottig imperialistisch gedoe, rot op. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|