Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 10:45
Slettelina *
Slettelina * is offline
Slikt iemand ook een pil die niet echt/ niet last heeft van stemmingswisselingen.. Ik slik Mic 30 maar heb er onzettend veel last van En dat is niet alleen vervelend voor mij maar ook voor me omgeving..
Thx

Ik zeg niet dat dit ook voor mij moet gelden maar wat zijn jullie ervaringen met andere pillen enzo.
Oud 13-12-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
smilie me schreef op 13-12-2003 @ 11:45:
Slikt iemand ook een pil die niet echt/ niet last heeft van stemmingswisselingen.. Ik slik Mic 30 maar heb er onzettend veel last van En dat is niet alleen vervelend voor mij maar ook voor me omgeving..
Thx

Ik zeg niet dat dit ook voor mij moet gelden maar wat zijn jullie ervaringen met andere pillen enzo.
Ik slik ook Mic 30 en heb geen last van stemmingswisselingen... ben zelfs minder gauw boos etc dan vóórdat ik de pil slikte (maar dat komt niet door de pil maar doordat ik minder puber dan twee jaar geleden)
Oud 13-12-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Thx

Als ik geen pil slik, heb ik ongelofelijk veel last van m'n hormonen, minstens twee weken lang kan ik zo omslaan, echt heel vervelend. Nu slik ik Cilest en heb ik daar alleen een of twee dagen voor mijn stopweek last van. Voor mij werkt Cilest dus heel goed.
Oud 13-12-2003, 22:08
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-12-2003 @ 18:21:
Als ik geen pil slik, heb ik ongelofelijk veel last van m'n hormonen, minstens twee weken lang kan ik zo omslaan, echt heel vervelend. Nu slik ik Cilest en heb ik daar alleen een of twee dagen voor mijn stopweek last van. Voor mij werkt Cilest dus heel goed.
Hmm. Cilest is ook een pil? En is het een zwaardere pil. Het is niet alleen dat ik vanwege me stemmingswisselingen aan een andere pil wil maar heb ook onzettend last van buikkrampen.. Voordat ik de pil slikte had ik dat namelijk helemaal niet of niet zo erg. En kan ik dan gewoon naar de huisarts gaan om te vragen of ik aan een andere pil kan?
Oud 14-12-2003, 21:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
smilie me schreef op 13-12-2003 @ 23:08:
Hmm. Cilest is ook een pil? En is het een zwaardere pil. Het is niet alleen dat ik vanwege me stemmingswisselingen aan een andere pil wil maar heb ook onzettend last van buikkrampen.. Voordat ik de pil slikte had ik dat namelijk helemaal niet of niet zo erg. En kan ik dan gewoon naar de huisarts gaan om te vragen of ik aan een andere pil kan?
ja dat kan, alleen is het niet zeker of hij je een andere geeft.
mijn huisarts zegt dat als de ene pil je buikkrampen niet afneemt, dat de andere dat ook niet doet. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat andere huisartsen wat anders zeggen, dus je kan het gewoon proberen.
Zeker ook vanwege die stemmingswisselingen, want dat is een nogal vervelend bijverschijnsel.
Ik heb overigens ook de microgynon30 geslikt en had daar toen totaal geen last van.
Oud 14-12-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Thx

Ik had van mic30 ook last, ben daarom dus overgestapt naar een andere pil (diane35). Nu heb ik alleen last als ik de pil niet slik. Maar 't zal per persoon verschillen welke pil wel/niet goed valt, uitproberen dus.
Oud 14-12-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 14-12-2003 @ 22:26:
ja dat kan, alleen is het niet zeker of hij je een andere geeft.
mijn huisarts zegt dat als de ene pil je buikkrampen niet afneemt, dat de andere dat ook niet doet. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat andere huisartsen wat anders zeggen, dus je kan het gewoon proberen.
Zeker ook vanwege die stemmingswisselingen, want dat is een nogal vervelend bijverschijnsel.
Ik heb overigens ook de microgynon30 geslikt en had daar toen totaal geen last van.
Ik had eerst Lovette, en echt nog last van krampen en ik menstrueerde ook heel zwaar. Toen ben ik overgestapt op Cilest (een gemiddelde-pil) en ja, nu heb ik er vrijwel geen last meer van.
Oud 15-12-2003, 08:03
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-12-2003 @ 22:36:
Ik had eerst Lovette, en echt nog last van krampen en ik menstrueerde ook heel zwaar. Toen ben ik overgestapt op Cilest (een gemiddelde-pil) en ja, nu heb ik er vrijwel geen last meer van.
Ik maak gewoon ff een afspraak bij de dokter en praat er met hem over.. In ieder geval bedankt
Oud 16-12-2003, 19:17
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Thx

ik heb die ook nou net begonnen aan de 2e strip maar geloof dat ik nergens last van heb ben er niet door verandert zeg maar, alleen lijkt 't nou al of mn borsten groeien haha
Oud 16-12-2003, 19:19
bassgirl
bassgirl is offline
vraagje: het klopt toch als ik een stopweek heb en dan ds 7 dagen de pil niet slik... ls ik erna weer begin met de pil hij meteen weer veilig is... of moet ik dan weer 7 dagen w88 voordat ie veilig is?
Oud 16-12-2003, 20:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 16-12-2003 @ 20:19:
vraagje: het klopt toch als ik een stopweek heb en dan ds 7 dagen de pil niet slik... ls ik erna weer begin met de pil hij meteen weer veilig is... of moet ik dan weer 7 dagen w88 voordat ie veilig is?
nee hoor, hij is dan meteen weer veilig.
of weer: hij is ook tijdens de stopweek veilig, dus ik kan beter 'nog steeds' gebruiken
Oud 18-12-2003, 19:50
bassgirl
bassgirl is offline
okeej thnkx... mja ik heb toch geen zin om t te doen in mn stopweek lijkt me nogal een zooitje...
Oud 19-12-2003, 13:10
ikke2003
ikke2003 is offline
hey mensen,

als je vriendin de pil pakt, moet je dan nog met condoom vrijen?! of maakt dat eigenlijk niet veel uit, ik vrij liever zonder condoom omdat het gewoon leuker is!

alvast merci
Oud 19-12-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
ikke2003 schreef op 19-12-2003 @ 14:10:
als je vriendin de pil pakt, moet je dan nog met condoom vrijen?! of maakt dat eigenlijk niet veel uit, ik vrij liever zonder condoom omdat het gewoon leuker is!
In principe kan dat, ja. Alleen met condoom is wel nog steeds veiliger. En een condoom beschermt ook tegen geslachtsziektes en de pil niet.

'k zou het sowieso ook met haar bespreken, wat zij wil.
Oud 19-12-2003, 13:21
ikke2003
ikke2003 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-12-2003 @ 14:18:
In principe kan dat, ja. Alleen met condoom is wel nog steeds veiliger. En een condoom beschermt ook tegen geslachtsziektes en de pil niet.

'k zou het sowieso ook met haar bespreken, wat zij wil.
maar wij zijn nu al 6 maanden samen, en hebben het alleen maar in begin met condoom gedaan, en dan altijd zonder. het is natuurlijk altijd veiliger, we zullen het zeker bespreken

hartelijk dank!!!
Oud 19-12-2003, 16:52
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Vraag:
Altijd veilig met pil?Je slikt t op gegeven moment tog nie meer ist dan nie uitgewerkt?
Oud 19-12-2003, 18:20
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik ga binnenkort naar centerparcs (dat word zwemmen dus) en dan moet ik op de dag dat we weg gaan stoppen met de pil voor de stopweek en ik vertrouw dat niet helemaal met tampons, ik weet ook niet waarom maar en dan duurt het dus 2 of 3 dagen dat je ongesteld word maar dan kan ik de pil ook gewoon doorslikken natuurlijk maar dan kan je last krijgen van doorbraak bloedingen en nu is de vraag: Komt dat dan ook direct in die week of kan dat dan ook later komen dan de week waarin ik eigenlijk ongesteld moest worden??

Alcast bedankt!!
Oud 19-12-2003, 18:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 19-12-2003 @ 17:52:
Vraag:
Altijd veilig met pil?Je slikt t op gegeven moment tog nie meer ist dan nie uitgewerkt?
Ook in de stopweek ben je beschermd, als je de andere weken de pil gewoon goed en regelmatig geslikt hebt.
Oud 19-12-2003, 18:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
WPWW schreef op 19-12-2003 @ 19:20:
Ik ga binnenkort naar centerparcs (dat word zwemmen dus) en dan moet ik op de dag dat we weg gaan stoppen met de pil voor de stopweek en ik vertrouw dat niet helemaal met tampons, ik weet ook niet waarom maar en dan duurt het dus 2 of 3 dagen dat je ongesteld word maar dan kan ik de pil ook gewoon doorslikken natuurlijk maar dan kan je last krijgen van doorbraak bloedingen en nu is de vraag: Komt dat dan ook direct in die week of kan dat dan ook later komen dan de week waarin ik eigenlijk ongesteld moest worden??

Alcast bedankt!!
Doorbraakbloedingen kunnen -voor zover ik weet- altijd voorkomen. Het kan dus zijn dat je toch bloed verliest als je bij Centerparcs bent, maar het kan ook later gebeuren, of niet.
Oud 20-12-2003, 21:52
Miss Undercover
Miss Undercover is offline
ok, eerst wou ik ff zegge sorry, ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar ik heb geen zin/tijd om dit hele topic door te lezen (of 1 van de vorige)

mijn enige vraag:

moet je 'van onder' worden onderzocht als je aan de pil wil?

als dat namelijk het geval is hou ik het wel gewoon bij condooms en pijnstillers
Oud 20-12-2003, 21:59
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Miss Undercover schreef op 20-12-2003 @ 22:52:
ok, eerst wou ik ff zegge sorry, ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar ik heb geen zin/tijd om dit hele topic door te lezen (of 1 van de vorige)

mijn enige vraag:

moet je 'van onder' worden onderzocht als je aan de pil wil?

als dat namelijk het geval is hou ik het wel gewoon bij condooms en pijnstillers
In Nederland in ieder geval niet. Je gaat naar de dokter, hij meet je gewicht en je bloeddruk, legt wat uit over de pil en je krijgt een recept om de pil te proberen. Na die periode kom je terug, hij meet weer je bloeddruk en gewicht, en als alles dan nog goed is, krijg je voortaan gewoon een recept voor een half jaar.
Oud 20-12-2003, 22:04
Miss Undercover
Miss Undercover is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 20-12-2003 @ 22:59:
In Nederland in ieder geval niet. Je gaat naar de dokter, hij meet je gewicht en je bloeddruk, legt wat uit over de pil en je krijgt een recept om de pil te proberen. Na die periode kom je terug, hij meet weer je bloeddruk en gewicht, en als alles dan nog goed is, krijg je voortaan gewoon een recept voor een half jaar.
ok thnx....
op welke leeftijd moet je dan voor je eerste onderzoek?

en kan je dat ook weigeren?

(ik vertrouw mijn dokter namelijk niet, hij ziet er niet eerdig uit en gedraagd zich ook niet aardig, ik voel me niet bij hem op mijn gemak maar mag geen andere dokter van mijn ouders... dus als ik zo'n onderzoek moet laten doen, hoe kom ik er dan onderuit?????????)
Oud 20-12-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Miss Undercover schreef op 20-12-2003 @ 23:04:
ok thnx....
op welke leeftijd moet je dan voor je eerste onderzoek?

en kan je dat ook weigeren?

(ik vertrouw mijn dokter namelijk niet, hij ziet er niet eerdig uit en gedraagd zich ook niet aardig, ik voel me niet bij hem op mijn gemak maar mag geen andere dokter van mijn ouders... dus als ik zo'n onderzoek moet laten doen, hoe kom ik er dan onderuit?????????)
Een onderzoek 'van onderen' móét nooit, wel wordt je op je 30ste, 40ste, 50ste, 55ste, 60ste, 65ste enzovoort opgeroepen ervoor, maar natuurlijk mag je dat weigeren. Tegen die tijd mag je heus wel een andere dokter van je ouders.
Oud 21-12-2003, 16:46
ZerO
ZerO is offline
Paracetamol beinvloedt de werking van de pil toch niet ?
Oud 21-12-2003, 17:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ZerO schreef op 21-12-2003 @ 17:46:
Paracetamol beinvloedt de werking van de pil toch niet ?
Voor zover ik de bijsluiter van paracetamol ken, niet.
Oud 21-12-2003, 17:44
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
hij meet je gewicht en je bloeddruk

Dat heeft ie niet bij mij gedaan trouwens.....
Oud 21-12-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 21-12-2003 @ 18:44:
Bij mij ook niet.
Oud 21-12-2003, 19:42
Miracle
Miracle is offline
bij mij alleen bloeddruk gemeten
Oud 21-12-2003, 23:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
WPWW schreef op 21-12-2003 @ 18:44:
Bij mij wel , vandaar dat ik het zo omschreef. Maar goed, die huisartsen zullen vast wel weten wat ze doen...
Oud 23-12-2003, 15:53
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
toen ik de pil kreeg hebben ze mn bloeddruk niet opgemeten, rn ik ben ook niet gewogen mja van de rest klopt 't
Oud 23-12-2003, 16:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 23-12-2003 @ 16:53:
toen ik de pil kreeg hebben ze mn bloeddruk niet opgemeten, rn ik ben ook niet gewogen mja van de rest klopt 't
Offtopic: En daar moet dan meteen een roloog achteraan? Sorry hoor, dat ik het omschreef zoals het bij mij gegaan is...
Oud 24-12-2003, 10:03
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 23-12-2003 @ 17:16:
Offtopic: En daar moet dan meteen een roloog achteraan? Sorry hoor, dat ik het omschreef zoals het bij mij gegaan is...
Offtopic: Ik snap wel wat ze bedoeld, je omschrijft het nl als feit ipv als ervaring, ik had het ook zo opgepakt. (Maar dan nog is die roloog idd niet echt nodig.)

Ik hoefde niet per se terug te komen na een bepaalde periode en ik krijg de pil btw ook maar voor drie maanden mee, niet voor een half jaar.

Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 10:05.
Oud 24-12-2003, 11:01
watervrouw
watervrouw is offline
Ik ben 13 december begonnen met de pil. Op de eerste dag dat ik ongesteld ben. Ik ben nu dus nog steeds ongesteld 11 dagen later. Is dit normaal?? Ik snap wel dat mijn lichaam er aan moet wennen. Maar normaal ben i kdus 6 dagen ongesteld.
Kan iemand me helpen?

groetjes Nienke
Oud 24-12-2003, 11:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 11:03:
Offtopic: Ik snap wel wat ze bedoeld, je omschrijft het nl als feit ipv als ervaring, ik had het ook zo opgepakt. (Maar dan nog is die roloog idd niet echt nodig.)

Ik hoefde niet per se terug te komen na een bepaalde periode en ik krijg de pil btw ook maar voor drie maanden mee, niet voor een half jaar.
Offtopic: Ok, misschien omschreef ik het ook niet helemaal correct, maar bijna alle informatie die ik ooit daarover heb gevonden op internet zegt hetzelfde als wat ik zei, daarom dacht ik dat dat wel zou kloppen...
Oud 24-12-2003, 16:49
Luna
Luna is offline
Citaat:
watervrouw schreef op 24-12-2003 @ 12:01:
Ik ben 13 december begonnen met de pil. Op de eerste dag dat ik ongesteld ben. Ik ben nu dus nog steeds ongesteld 11 dagen later. Is dit normaal?? Ik snap wel dat mijn lichaam er aan moet wennen. Maar normaal ben i kdus 6 dagen ongesteld.
Kan iemand me helpen?

groetjes Nienke
Bij mij was het zo dat de eerste 2 à 3 maanden mn lichaam nog moest wennen aan de pil en de 'menstruatie' dus niet was zoals het was voordat ik de pil slikte, heel onregelmatig en vaak tussendoor ook nog bloedingen. Ik denk dat dat vanzelf wel overgaat maar als je ongesteldheid nog lang aanhoudt dan zou ik toch even langs de dok gaan.
Oud 24-12-2003, 22:38
Chiquita_bonita
Chiquita_bonita is offline
Hai peepz,

Heb een vraagje!!

Ik slik sinds 3 maanden de pil..en ze zijn bijna op..Moet ik nu de huisarts bellen, om door te geven dat ze op zijn...Of kan ik gewoon direct naar de apotheek gaan, om ze op te halen? Want ik las dat ik dus opnieuw naar de huisarts moet, om mijn bloeddruk weer te laten meten..of verschilt dat per huisarts?

Bij voorbaat dank..!

Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 23:03.
Oud 25-12-2003, 08:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Chiquita_bonita schreef op 24-12-2003 @ 23:38:
Hai peepz,

Heb een vraagje!!

Ik slik sinds 3 maanden de pil..en ze zijn bijna op..Moet ik nu de huisarts bellen, om door te geven dat ze op zijn...Of kan ik gewoon direct naar de apotheek gaan, om ze op te halen? Want ik las dat ik dus opnieuw naar de huisarts moet, om mijn bloeddruk weer te laten meten..of verschilt dat per huisarts?

Bij voorbaat dank..!
Bij mij was het zo dat ik na 3 maanden terug moest komen om nog even te laten controleren, en sindsdien kan ik gewoon bellen en krijg ik een recept voor een half jaar... Ik dacht dat het standaard was dat je na de eerste 3 maanden terug gaat op controle bij je huisarts, en dat -als alles goed is- dat daarna niet meer nodig is.
Oud 25-12-2003, 11:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chiquita_bonita schreef op 24-12-2003 @ 23:38:
Hai peepz,

Heb een vraagje!!

Bij voorbaat dank..!
bij mij is mijn gewicht of bloeddruk nooit gemeten, ook niet toen ik de pil kreeg. Maar ik moest toch terug na 3 maanden. Hij vroeg of ik veel last had van bijwerkingen enzo (want als dat zo is is het verstandig een andere pil te proberen) en of ik hem wel eens vergat. Toen kreeg ik gewoon een nieuw recept.
Oud 25-12-2003, 15:40
Boef
Boef is offline
Iemand die de prijs van de pil weet?
kon 't op internet niet vinden....
Oud 26-12-2003, 18:33
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben woensdag mijn pil vergeten, en ik kwam er veel te laat achter. pas 17 uur daarna heb ik hem weer ingenomen. Ik heb het hele pilboekje door gelezen om achter deze informatie te komen maar nergens kon ik het vinden: hoe lang duurt het voordat ik weer veilig kan vrijen zonder condoom met mijn vriend? Hoeveel dagen moet ik wachten totdat ik geen kans meer loop op zwanger raken doordat ik die ene pil heb gemist?
Oud 26-12-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 26-12-2003 @ 19:33:
ik ben woensdag mijn pil vergeten, en ik kwam er veel te laat achter. pas 17 uur daarna heb ik hem weer ingenomen. Ik heb het hele pilboekje door gelezen om achter deze informatie te komen maar nergens kon ik het vinden: hoe lang duurt het voordat ik weer veilig kan vrijen zonder condoom met mijn vriend? Hoeveel dagen moet ik wachten totdat ik geen kans meer loop op zwanger raken doordat ik die ene pil heb gemist?
Het ligt er aan in welke week je de pil vergeten bent of het gevolgen heeft voor de werking van de pil. Je zou op http://www.anticonceptie.nl/consument/ kunnen kijken bij "de pil", "pil vergeten", daar moet je dan invullen welke pil je vergeten bent, wanneer, hoe lang (17 uur dus) en of je geslachtsgemeenschap hebt gehad.

Hopelijk heb je daar wat aan.
Oud 26-12-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
*booh* schreef op 25-12-2003 @ 16:40:
Volgens mij verschilt het per pil.
Je zou het eens kunnen vragen bij je apotheek.
Oud 26-12-2003, 18:58
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-12-2003 @ 19:43:
Het ligt er aan in welke week je de pil vergeten bent of het gevolgen heeft voor de werking van de pil. Je zou op http://www.anticonceptie.nl/consument/ kunnen kijken bij "de pil", "pil vergeten", daar moet je dan invullen welke pil je vergeten bent, wanneer, hoe lang (17 uur dus) en of je geslachtsgemeenschap hebt gehad.

Hopelijk heb je daar wat aan.
het heeft me idd erg geholpen. het is allemaal goed, ben nog steeds beschermt tegen ongewenste zwangerschap, niks aan de hand. dankjewel
Oud 26-12-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 26-12-2003 @ 19:58:
het heeft me idd erg geholpen. het is allemaal goed, ben nog steeds beschermt tegen ongewenste zwangerschap, niks aan de hand. dankjewel
Oud 27-12-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
*booh* schreef op 25-12-2003 @ 16:40:
De goedkoopste (modicon 30) is ongeveer 17 euro per jaar, de meest voorkomende (microgynon 30) iets meer dan 20 euro per jaar, de meeste andere pillen zijn zo'n 30-40 euro per jaar, de duurste (yasmin) is zo'n 70 euro per jaar. Er van uitgaande dat je na elke strip een stopweek houdt.
Oud 27-12-2003, 10:08
rosayet
rosayet is offline
Ik zit nu in m'n stopweek. Heb zondag dus m'n laatste pilletje gepakt. Betekent dat dan, dat ik maandag weer moet beginnen met m'n volgende strip?
Oud 27-12-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
rosayet schreef op 27-12-2003 @ 11:08:
Ik zit nu in m'n stopweek. Heb zondag dus m'n laatste pilletje gepakt. Betekent dat dan, dat ik maandag weer moet beginnen met m'n volgende strip?
Na 7 dagen, dus idd maandag. Als je niet doorslikt begin je altijd op dezelfde dag (bji jou maandag dus) en stop je ook altijd op dezelfde dag (bij jou zondag dus).
Oud 27-12-2003, 10:32
LTJ
LTJ is offline
Mn vriendin wilde het volgende weten:

Ze heeft 3 weken de pil geslikt, maar heeft vanwege vakantie nog 1 extra week doorgeslikt ("week 4").
We hebben in week 3 seks zonder condoom gehad.
En ze is in de 4e week 1 keer de pil vergeten (later alsnog ingenomen).

In de bijsluiter staat dat als je in de 1e of 3e week de pil vergeet en onveilige seks hebt gehad in de afgelopen 7 dagen, je naar de dokter moet. Maar ze heeft dus nog wel een week extra geslikt.

Wie weet of alles goed is of dat er toch iets niet helemaal goed kan zijn?

Alvast bedankt.
Oud 27-12-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
LTJ schreef op 27-12-2003 @ 11:32:
Mn vriendin wilde het volgende weten:

Ze heeft 3 weken de pil geslikt, maar heeft vanwege vakantie nog 1 extra week doorgeslikt ("week 4").
We hebben in week 3 seks zonder condoom gehad.
En ze is in de 4e week 1 keer de pil vergeten (later alsnog ingenomen).

In de bijsluiter staat dat als je in de 1e of 3e week de pil vergeet en onveilige seks hebt gehad in de afgelopen 7 dagen, je naar de dokter moet. Maar ze heeft dus nog wel een week extra geslikt.

Wie weet of alles goed is of dat er toch iets niet helemaal goed kan zijn?

Alvast bedankt.
Ik weet het absoluut niet zeker, maar volgens mij mag je in de vierde week uitgaan dat het hetzelfde is als in de derde week, maar dat weet ik niet zeker. Het ligt er iig ook aan hoe veel later ze die vergeten pil in heeft genomen. Voor de zekerheid ff langs de dokter gaan, kan natuurlijk nooit kwaad.
Oud 27-12-2003, 11:31
Abercrombie
Abercrombie is offline
Hoi, ik heb twee vraagjes over de pil. Misschien zijn ze al eens eerder gesteld, maar ik hoop toch dat iemand ze wil beantwoorden. Ik ben net drie weken aan de pil, Microgynon 30.

1. Ik nam mijn eerste pil op de dag dat ik ongesteld werd en elke dag. Kan ik nu zonder ander voorbehoedsmiddel vrijen?

2. Ik nam die eerste pil dus toen ik ongesteld werd, maar ik ben sindsdien telkens ongesteld geweest en ook nog heel raar, want er komen telkens allemaal rare slierten uit mijn vagina en dat is anders, als ik gewoon ongesteld ben nooit zo geweest. Anders is het ook altijd maar een week, en nu stopt het geloof ik wel, maar toch, drie weken!

Ik hoop dat iemand mijn vragen beantwoordt, alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Abercrombie.

Regels voor berichten