Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 21:21
ironflower
ironflower is offline
http://www.ad.nl/artikelen/Strak/1082957435383.html

....Zijn er eigenlijk nog meer dingen die ze níet kan? ,,Jazeker. Fietsen kon ik pas toen ik tien was. Handvaardigheid en tekenen kan ik niet. Spelen, samen met andere kinderen, vind ik echt stom. Maar piano spelen, doen ik wel. Gymmen en sporten vind ik vreselijk. Maar ik rijd wel paard en twee keer per week moet ik fietsen op de hometrainer van mijn moeder.'' ....
Oud 03-05-2004, 23:44
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
*zingt*: Dooie link! Dooie link!
Oud 04-05-2004, 07:49
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Vrouwen heldhaftiger dan mannen

Uitgegeven: 4 mei 2004 08:17

AMSTERDAM - Alhoewel in heldenverhalen meestal de onverschrokkenheid van mannen wordt bezongen, zijn vrouwen niet minder moedig en heldhaftig. In de Tweede Wereldoorlog bijvoorbeeld hielpen meer vrouwen dan mannen de joden aan de gaskamers te ontkomen. Dat meldt Trouw op basis van Amerikaans onderzoek, gepubliceerd in American Psychologist.

Mannen worden vaker beloond voor hun heldendaden, zoals het aan wal halen van een drenkeling of iemand redden uit een vlammenzee. Vrouwen etaleren hun dapperheid met gevaar voor eigen leven meer in de anonimiteit: door een nier te doneren, of door hulp te bieden in streken waar honger en ziekte heersen.

Heldendom wordt doorgaans geassocieerd met spierkracht en roekeloosheid, meer een mannenzaak dus. Mannen deinsen minder snel terug voor gevaren, gaan eerder op oorlogspad of bij de brandweer. Mannen strijden ook om de vrouwen, die op hun beurt juist risico's mijden om te kunnen zorgen. Dat beeld komt ook naar voren bij onderscheidingen van het Carnegie-heldenfonds. Negen op de tien penningen en medailles in de VS gingen sinds 1904 naar mannen die hun moed hadden bewezen.

Heldinnen uit de schijnwerpers

Echter bij minder openbare heroïek verdwijnt de dominantie van de man. Op de lijst van de Righteous Among the Nations van het Holocaust Memorial Museum staan evenveel mannen als vrouwen die joden hielpen onderduiken. Dat is inclusief echtparen, zonder de echtparen blijken meer vrouwen dan mannen hun nek uitgestoken te hebben.

Zowel in de VS als in Nederland komt 57 procent van de donornieren van vrouwen, terwijl tweederde van de nieren naar een man gaat. Verder blijkt de vrouw ook oververtegenwoordigd in gevaarlijke missies van het door John Kennedy ingestelde vredeskorps en Doctors of the World van de VS. Die doen oorlogsgebieden en streken aan waar honger, ziekten en geweld heersen.

nu.nl

Oud 04-05-2004, 11:30
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Net alsof dat nieuws is... Het is gewoon een andere interpretatie van het woord "moed"... Eveneens een zeer eenzijdige...
Oud 08-05-2004, 18:04
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Eendje veroorzaakt chaos op Amsterdamse ringweg

Uitgegeven: 8 mei 2004 18:38

AMSTERDAM - Een wandelende eend op de ringsweg A10 bij Amsterdam heeft zaterdagmiddag een verkeersongeval veroorzaakt. Een automobilist trapte op de rem toen hij het dier zag lopen. Dat resulteerde in een botsing waarbij vier auto's waren betrokken en chaos over vier rijstroken ontstond.

Een ambulance voerde twee gewonden af. Ook de dierenambulance kwam opdagen, maar wat er van de eend is geworden, kon de politie niet zeggen.
bron: nu.nl

Wie stopt er nou voor een eend! op de snelweg nog wel!
Oud 08-05-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 08-05-2004 @ 19:04 :
bron: nu.nl

Wie stopt er nou voor een eend! op de snelweg nog wel!
bekijk je sig eens, zou ik zeggen
Ben het overigens wel met je eens
Oud 09-05-2004, 10:08
Gimme more beer
'Tis vrij simpel, het enige wat je kunt doen is ontwijken, remmen mag je NOOIT doen op een snelweg... Raak je het beest dan toch, dan is dat erg jammer voor het beest en je auto, maar je kunt er niets aan doen...
Oud 09-05-2004, 12:22
Martian
Martian is offline
Citaat:
Naamgenotes bang voor vrijlating gehate Britse vrouw

Uitgegeven: 9 mei 2004 09:07
Laatst gewijzigd: 9 mei 2004 09:27

LONDEN - Als voormalige vriendin van tweevoudig kindermoordenaar Ian Huntley is Maxine Carr vermoedelijk een van de meest gehate Britse vrouwen. Nu haar vrijlating nadert maken haar zeventien naamgenotes zich zorgen.

Politiekorpsen in het hele land hebben noodmaatregelen voorbereid voor het geval vrouwen die de naam van de 27-jarige delen, worden aangevallen door mensen die hen voor de veroordeelde houden. Zij kunnen indien nodig rekenen op speciale politiebescherming.

Carr is de ex-verloofde van Huntley. Deze 29-jarige Brit vermoordde in augustus 2002 de tien jaar oude meisjes Holly Wells en Jessica Chapman. De zaak schokte heel Groot-Brittannië en de schoolconiërge kreeg een levenslange gevangenisstraf opgelegd. Carr was niet schuldig aan de moorden, maar werd wel veroordeeld wegens pogingen de rechtsgang te hinderen.

Er zijn berichten dat Carr volgende week al op vrije voeten zou komen, aldus de Britse zondagskrant Sunday Telegraph. Een van de andere Maxine Carrs vertelde de krant dat ze die dag met angst en beven tegemoet ziet. "Als ik voor de telefoon mijn naam noem, zijn mensen eerst een minuut erg stil en je hoort ze denken of ik haar zou zijn'', aldus de 38-jarige. "Ik hoop en bid maar dat er niet een of andere idioot of halve gare iets in zijn hoofd gaat halen.''

Een andere Maxine Carr, een 76-jarige weduwe, zegt in de krant maatregelen te hebben overwogen. "Ik dacht eraan om mijn naam te veranderen in Marjorie Carr, maar toen dacht ik: Waarom zou ik dat in hemelsnaam doen. Ik heb niets verkeerd gedaan''.
Nu.nl

Dat is lullig
Oud 09-05-2004, 12:49
Gimme more beer
Citaat:
Martian schreef op 09-05-2004 @ 13:22 :
Nu.nl

Dat is lullig
Bekend verhaal, mensen die te ver gaan in het recht in eigen handen nemen... Tja, erg vervelend is het wel...
Oud 10-05-2004, 15:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Poll op Al jazeera

Do you think the Bush administration has lost the plot in Iraq?

Yes :
79%
No :
16%
Unsure :
5%

Number of pollers : 32482
Oud 12-05-2004, 10:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 10-05-2004 @ 16:35 :
Poll op Al jazeera

Do you think the Bush administration has lost the plot in Iraq?

Yes :
79%
No :
16%
Unsure :
5%

Number of pollers : 32482
plot
Oud 13-05-2004, 07:18
Gimme more beer
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-05-2004 @ 11:07 :
plot
Gezegde...

Eigenlijk zeggen ze "denk je dat ze de weg kwijt zijn in irak?"
Oud 13-05-2004, 11:55
Martian
Martian is offline
Citaat:
Helderziende
Een helderziende heeft een zware prijs moeten betalen voor zijn juiste voorspellingen. Twee Belgische mannen hebben de waarzegger met een honkbalknuppel gedeeltelijk invalide geslagen. De helderziende had namelijk voorspeld dat een van de mannen zijn baan zou verliezen en dat zijn huwelijk zou stranden. Zijn vriend kreeg te horen dat zijn moeder ernstig ziek zou worden. Toen na enkele maanden bleek dat de helderziende het bij het rechte eind had, sloegen zij de man in elkaar.
Had die helderziende dat niet aan kunnen zien komen dan?
Oud 13-05-2004, 11:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-05-2004 @ 12:55 :
Had die helderziende dat niet aan kunnen zien komen dan?
Misschien was hij de week ervoor wel een collega-helderziende tegengekomen, die tegen hem zei: 'Goh, wat zie jij er volgende week slecht uit!'
Oud 17-05-2004, 16:02
Chimera
Chimera is offline
Arts raadt kinderloos koppel seks aan

Uitgegeven: 17 mei 2004 16:35

AMSTERDAM - Een arts heeft een Duits echtpaar geadviseerd om met elkaar naar bed te gaan om kinderen te krijgen. De 30-jarige man en 36-jarige vrouw zochten na acht jaar huwelijk ten einde raad een vruchtbaarheidskliniek op omdat ze nog altijd kinderloos waren. Na een test kwam een arts met een eenvoudig advies: "Als u zwanger wilt raken, moet u wel met elkaar naar bed."

Het universitair ziekenhuis van Lubek had nog nooit met een soortgelijk geval te maken gehad. Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind.

"Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden," zei een woordvoerder van het ziekenhuis. De twee zijn opgegroeid in een zeer streng religieuze omgeving en waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken.

Bron:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=325106&c=119

Grappig, en eigenlijk ook in en in triest
Oud 17-05-2004, 17:41
Gimme more beer
Hahahahaha, Chimera

Fantastisch verhaal
Oud 17-05-2004, 17:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 10-05-2004 @ 16:35 :
Poll op Al jazeera
Haha, dat lijkt me nog zinlozer dan een poll op CNN:

Oud 18-05-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-05-2004 @ 17:02 :

Dolkomisch, zelfs bij 'The Blue Lagoon' komen ze er zo achter
Oud 21-05-2004, 11:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-05-2004 @ 17:02 :

*artikel*
Ik vraag me toch serieus af waar dat stel dan wel dacht dat kinderen vandaan kwamen? De ooievaar? De rode kool? Dat God een kind uit de hemel naar beneden gooit?
Oud 23-05-2004, 15:23
Atje85
Atje85 is offline
Bush valt van mountain bike

De Amerikaanse president George Bush is zaterdag op zijn ranch in Texas van zijn mountain bike gevallen. Hij liep daarbij snij- en schaafwonden op aan zijn gezicht, handen en knieën, heeft een woordvoerder gezegd. Nadat zijn lijfarts de wondjes had schoongemaakt, kon Bush de fietstocht voortzetten.

Eerder deze maand viel Bush' Democratische tegenstander bij de presidentsverkiezingen van dit najaar, John Kerry, ook al van zijn fiets. Kerry raakte niet gewond, maar de valpartij maakte hem wel tot het mikpunt van spot.

bron : Nieuws.nl

Hij had zeker de foto's uit Irak in zijn gedachte
Oud 23-05-2004, 15:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Amerikanen moeten ook niet gaan fietsen.
Oud 27-05-2004, 13:44
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Jammer dat hij weer kon fietsen, en dat hij niet in coma ligt...
Oud 28-05-2004, 23:51
Joostje
Joostje is offline
Zambiaan pleegt zelfmoord na seks met kip

Uitgegeven: 28 mei 2004 18:19
LUSAKA - Een 50-jarige Zambiaan heeft zichzelf opgehangen nadat zijn vrouw hem had betrapt terwijl hij zijn lusten aan het botvieren was op een kip. Dat maakte de politie in het dorpje Chongwe vrijdag bekend.

De echtgenote van de kippenliefhebber betrapte hem omdat zij een vreemd geluid hoorde. De man probeerde haar te vermoorden maar zij wist te ontsnappen. Daarop pleegde hij zelfmoord, uit angst dat het hele dorp hem zou uitlachen. De kip is na het incident afgemaakt.

zielige kip
Oud 29-05-2004, 16:38
brinta
brinta is offline

Vlaams Blok-kopstuk Rob Verreycken, de naaste medewerker van Philip Dewinter, heeft
gisteren onder de ogen van zijn drie kinderen midden op straat
zijn vrouw afgeranseld. Zij werd ernstig gewond. Tevens bedreigde hij haar met de dood.

Deze "Rob Klop" is behalve telkens gewelddadig, ook vroeger al, ook lid van de Raad van Advies van de "denktank" van Nieuw Rechts, het Nederlandse filiaaltje van het Vlaams Blok.
bekijk het affiche:

http://home.deds.nl/~antiwhy/wzl/robklop.jpg

bron: indymedia.nl
Oud 29-05-2004, 16:45
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-05-2004 @ 00:51 :
Zambiaan pleegt zelfmoord na seks met kip

Uitgegeven: 28 mei 2004 18:19
LUSAKA - Een 50-jarige Zambiaan heeft zichzelf opgehangen nadat zijn vrouw hem had betrapt terwijl hij zijn lusten aan het botvieren was op een kip. Dat maakte de politie in het dorpje Chongwe vrijdag bekend.

De echtgenote van de kippenliefhebber betrapte hem omdat zij een vreemd geluid hoorde. De man probeerde haar te vermoorden maar zij wist te ontsnappen. Daarop pleegde hij zelfmoord, uit angst dat het hele dorp hem zou uitlachen. De kip is na het incident afgemaakt.

zielige kip
Oud 30-05-2004, 12:16
Gatara
Gatara is offline
Jongetje verdronken... of toch niet?
Gepost door Lars (detulp050) - Bron: CNN
http://edition.cnn.com/2004/US/West/....ap/index.html

Een medewerker van een ziekenhuis die voorbereidingen trof om een 2-jarig kind over te dragen aan een begrafenisondernemer kwam er achter dat het kind, een half uur nadat hij voor dood was verklaard, nog ademde.

Logan Pinto ontsnapte afgelopen donderdag aan de aandacht van zijn babysitter en kwam in het plaatselijke kanaal terecht in z'n woonplaats Rexburg, ongeveer 450 kilometer gelegen van Boise in Idaho. Hij bleef minstens een half uur onder water voordat de politie hem ongeveer een halve mijl stroomafwaarts vond.

Hoewel een agent verwoede pogingen deed de jongen te reanimeren bleek zijn inzet niet genoeg te zijn om het leven van de jongen te redden. Hij werd dood verklaard toen alle hulp vruchteloos leek.

Nadat zijn moeder en stiefvader enige tijd kregen om afscheid te nemen werd de jongen overgedragen aan verpleegster Mary Zollinger van het Madison Memorial Hospital. Maar nadat zij nog eens met goed met de ogen had geknipperd zag ze dat de borst van de jongen nog heel licht bewoog en ze realiseerde zich dat de jongen nog leefde.

De jongen werd met spoed overgevlogen naar een kinderziekenhuis in Salt Lake City waar zijn toestand kritiek bleek. Maar donderdag laat op de avond bleek de jongen weer op eigen kracht te kunnen ademen en ook de kleur op zijn wangen keerde terug. Vrijdag moest hij echter weer aan de beademing worden gezet.

"Ik ben totaal verbijsterd over wat er zich heeft afgespeeld", aldus Randy Lewis van de Rexburgse politie. "Er werd erg fanatiek en erg lang geprobeerd het leven van de jongen te redden en het is verschrikkelijk om de ouders te laten weten dat alle hulp te laat kwam."

Maar wanhoop veranderde in vreugde toen bekend werd dat de jongen nog in leven was: "Niets minder dan Goddelijke inmenging, denk ik. Ik was stomverbaasd en kon het niet geloven. Zeker als je had gezien wat er ter plekke allemaal gebeurd was," aldus Lewis. "Ik kan het niet verklaren. Ik ben zowel blij als opgelucht."
Oud 01-06-2004, 15:21
Verwijderd
Uitgegeven: 1 juni 2004 13:31

KUMAMOTO - Een ontsnapte zebramerrie heeft in paniek haar toevlucht gezocht in een Japans damestoilet. Het dier wist tijdens haar vervoer vanuit Osaka naar de dierentuin van Kumamoto te ontkomen, zo meldden Japanse media dinsdag. Tijdens een stop bij een wegrestaurant sprong zij van de veewagen en bleek vervolgens onvindbaar.

Vijf uur lang hield de merrie zich verborgen voor de politie, voordat zij werd ontdekt en met behulp van verdovingspijlen gevangen kon worden genomen. Een medewerker van de plaatselijke dierentuin verklaarde erg blij te zijn dat het dier niet in paniek de snelweg was opgerend.

LOL ze wist iig wel het goede toilet te vinden
Oud 01-06-2004, 16:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Grim schreef op 01-06-2004 @ 16:21 :
Uitgegeven: 1 juni 2004 13:31

KUMAMOTO - Een ontsnapte zebramerrie heeft in paniek haar toevlucht gezocht in een Japans damestoilet. Het dier wist tijdens haar vervoer vanuit Osaka naar de dierentuin van Kumamoto te ontkomen, zo meldden Japanse media dinsdag. Tijdens een stop bij een wegrestaurant sprong zij van de veewagen en bleek vervolgens onvindbaar.

Vijf uur lang hield de merrie zich verborgen voor de politie, voordat zij werd ontdekt en met behulp van verdovingspijlen gevangen kon worden genomen. Een medewerker van de plaatselijke dierentuin verklaarde erg blij te zijn dat het dier niet in paniek de snelweg was opgerend.

LOL ze wist iig wel het goede toilet te vinden
Hehe Ik zie het al helemaal voor me: kom je als vrouw dat toilet binnen, je doet een van de deuren open, 'oh, hier zit al een zebra', je doet de deur weer dicht, wil naar een andere deur lopen, ineens valt het kwartje, 'een ZEBRA?!!'
Oud 03-06-2004, 09:15
Atje85
Atje85 is offline
Hirsi Ali geeft belager mes

Uitgegeven: 3 juni 2004 07:51

DEN HAAG - VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft een jongen die haar bedreigde onlangs een mes in handen gedrukt zodat hij haar neer kon steken. De jongen weigerde en zei dat hij bang was in de gevangenis te belanden.

De liberale politica beschrijft het incident vrijdag in haar column in het Algemeen Dagblad. Volgens Hirsi Ali tikte de jongen haar in café-restaurant Dudok in Den Haag op de schouders en zei hij: "Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken."

Het Kamerlid zou de jongen onder de woorden "als je me dood wilt hebben moet je het het zelf doen" het mes in handen hebben gedrukt. De jongen nam het niet aan en verkondigde bang te zijn voor een gevangenisstraf.

Na een korte woordenwisseling, waarin de blondgelokte belager onder andere vertelde 24 jaar oud te zijn en uit Tilburg te komen, bood hij zijn excuses aan en liep weg. Hirsi Ali schrijft dat ze al veel bedreigingen via telefoon en post heeft gekregen maar dat deze "het meeste indruk" op haar heeft gemaakt.

------------
Hirsi Ali in tha house
Oud 03-06-2004, 09:42
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik vind het wel een stoere actie van haar eigenlijk.
Oud 03-06-2004, 09:50
Atje85
Atje85 is offline
Stoer enerzijds, dom wijf anderzijds
Oud 03-06-2004, 10:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb het op internet nog nergens gevonden, maar ik las vanmorgen in de Volkskrant dat het eiland Schiermonnikoog aan de oostkant aangroeit, en daardoor deels in de provincie Groningen komt te liggen (het eiland is van Friesland). De provincie Friesland gaat nu voor €274.000 dat stukje Schiermonnikoog, plus een stuk Waddenzee van de provincie Groningen kopen. Daarbij komt nog dat de provincie Groningen jaarlijks €37.000 aan rijksbijdragen kwijtraakt, omdat ze in totaal 770.000 hectare verkopen. Hiervoor betaalt Friesland eenmalig €37.000 aan de Groningse gemeente Eemsmond, de provincie waarin het stuk Waddenzee en het stuk Schiermonnikoog lagen.

€311.000 voor een beetje zand en wat water
Oud 03-06-2004, 11:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 03-06-2004 @ 10:42 :
Ik vind het wel een stoere actie van haar eigenlijk.
Zoals een vriend zei:

Ja tuurlijk, en ze deed haar borstkast wijd open en schreeuwde steek me maar neer, en de bodyguards zaten te klaverjassen in een hoekje. Geloof er geen ene biet van!

Die snol kan beter te gast zijn bij Jerry Springer.
Oud 03-06-2004, 15:14
Gatara
Gatara is offline
'Homo's reïncarneren als konijnen'

Uitgegeven: 3 juni 2004 14:56
JERUZALEM - Een bekende rabbijn in de Israëlische hoofdstad Jeruzalem, David Basri, heeft woensdag gezegd dat homoseksuelen reïncarneren als konijnen, "die bekend staan om hun biseksuele praktijken". Dat berichtte de krant Maariv donderdag. Basri noemde homo's zelfs "erger dan dieren, want dieren weten tenminste zelf niet wat ze doen".

De homoseksuele gemeenschap in Jeruzalem ligt al enkele dagen zwaar onder vuur uit joods-orthodoxe hoek wegens haar naderende jaarlijkse parade. Die is donderdagavond onder het motto 'Liefde zonder grenzen'.

Homoseksualiteit is sinds 1988 legaal in Israël. Alle rechtbanken erkennen en respecteren de rechten van homoseksuelen, ondanks fel verzet vanuit religieuze kringen.
http://nu.nl/news.jsp?n=333678&c=119

een voor David Basri
Oud 03-06-2004, 15:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Sinds wanneer gelooft het jodendom in reïncarnatie? Of zeg ik nu iets heel doms?

Als ik zo lees wat die rabbijn zegt, zou ik als Israëlische homo denken: nou, dan maar een konijn' Bovendien zijn konijnen
Oud 03-06-2004, 15:57
Atje85
Atje85 is offline
waarom is dit een 'tiswah' bericht? als t een imam was, was t een topic met 300 posts.
Oud 03-06-2004, 15:59
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 16:57 :
waarom is dit een 'tiswah' bericht? als t een imam was, was t een topic met 300 posts.
Mwah, dat weet ik niet. Men is na 'Kabouter Plop' El-Moumni wel wat gewend denk ik.
Oud 03-06-2004, 16:06
JantjePietje
JantjePietje is offline
De beste rabbijn heeft inderdaad een goed punt. Dieren hebben geen verstand, mensen wel. In die zin zijn homo's zeker inferieur aan dieren.
Oud 03-06-2004, 16:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-06-2004 @ 16:59 :
Mwah, dat weet ik niet. Men is na 'Kabouter Plop' El-Moumni wel wat gewend denk ik.
Dat men er aan gewend is wil nog niet zeggen dat er niet weer 200 posts zonder noemenswaardige inhoud komen
Maja, misschien ook wel
Oud 03-06-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
precies!
Oud 03-06-2004, 16:35
Atje85
Atje85 is offline
Getuigd weer van hypocrisie en meten met 2 maten als het op de islam (of iets wat ermee te maken heeft) aankomt..ik ben er inmiddels aan gewend gelukkig

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 16:39.
Oud 03-06-2004, 16:43
Verwijderd
ja inderdaad, ik ben het helemaal met je eens... het is gewoon wél zo, helaas.

Ja, sorry Gatara, dat we zoo offtopic gaan
Oud 03-06-2004, 16:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als het een Nederlandse rabbijn was, dan was t niet zo tiswah. Di's een Israelische aangelegenheid.
dr zijn zoveel imams die dergelijke dingen zeggen in iran enzo en daar wordt ook geen apart topic voor gemaakt.
Oud 03-06-2004, 16:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
S. schreef op 03-06-2004 @ 17:43 :
ja inderdaad, ik ben het helemaal met je eens..

sorry Gatara, dat we zoo offtopic gaan
Komt ook niet vaak voor
Maja, het kan me ook allemaal niet meer boeien, men doet maar wat ie zelf wilt, heb wel wat belangrijkere dingen aan mn hoofd

Ja, sorry Gatara
Oud 03-06-2004, 16:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2004 @ 17:45 :
Als het een Nederlandse rabbijn was, dan was t niet zo tiswah. Di's een Israelische aangelegenheid.
dr zijn zoveel imams die dergelijke dingen zeggen in iran enzo en daar wordt ook geen apart topic voor gemaakt.
Als t in t nieuws is, is het op elk journaal te zien en komt er waarshcijnlijk hier ook wel een topic. En dan typisch Hollands: weer een discussieprogramma (Of meerdere) en uiteindelijk zijn we weer geen ene reet opgeschoten.
Maar t is iig groot nieuws in de media en in dit geval is het niet zo, dat is waar ik meer op doelde eigenlijk
Oud 03-06-2004, 16:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 17:47 :
Als t in t nieuws is, is het op elk journaal te zien en komt er waarshcijnlijk hier ook wel een topic. En dan typisch Hollands: weer een discussieprogramma (Of meerdere) en uiteindelijk zijn we weer geen ene reet opgeschoten.
Maar t is iig groot nieuws in de media en in dit geval is het niet zo, dat is waar ik meer op doelde eigenlijk
Kun je een voorbeeld geven dan waarbij een buitenlandse en een in het buitenland wonende en werkende imam een dergelijke opmerking heeft gemaakt en dat dat tot gevolg had dat de Nederlandse media vol stonden over dit onderwerp?
Oud 03-06-2004, 16:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2004 @ 17:48 :
Kun je een voorbeeld geven dan waarbij een buitenlandse en een in het buitenland wonende en werkende imam een dergelijke opmerking heeft gemaakt en dat dat tot gevolg had dat de Nederlandse media vol stonden over dit onderwerp?

Waarom zou t buitenlands moeten zijn? Zolang het maar niet in NL is boeit het ons dus geen ene reet kennelijk, maar owee als het in NL zélf gebeurd, dan staat het hele land op zn kop
Dus het gaat eigenlijk helemaal niet om het feit zelf, maar over de afstand. ''laat die imam in Iran maar lullen, hij doelt toch niet op mij''

''Die Irakezen kunnen ook de shcijt krijgen, laat ze maar lekker, het is toch 4000km verderop'' maja als er een aanslag in spanje is dan wordt er weer 1 maand over gediscussieerd, en als er een aanslag in Turkije is wordt er meteen opgeroepen om heel Turkije te mijden.

En nee, ben hier heel lang niet geweest En wat betreft de media, moet je maar eens het RTL nieuws kijken of wat kranten lezen, kom je zeker wel eens wat tegen Vooral de Telegraaf is handig, want wat betreft mensen opzetten tegen de Islam is de Nederlandse media erg goed in, voor de rest bakken ze er niks van.

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 16:55.
Oud 03-06-2004, 16:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 17:51 :
Waarom zou t buitenlands moeten zijn? Zolang het maar niet in NL is boeit het ons dus geen ene reet kennelijk, maar owee als het in NL zélf gebeurd, dan staat het hele land op zn kop
Dus het gaat eigenlijk helemaal niet om het feit zelf, maar over de afstand. ''laat die imam in Iran maar lullen, hij doelt toch niet op mij''

Ging t je niet meer om t feit dat t nu minder erg wordt gevonden omdat het geen imam is?
Dat dacht ik namelijk.

Wat betreft met je "te ver van mijn bed show" idee, ben ik het met je eens.
Oud 03-06-2004, 16:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2004 @ 17:56 :

Ging t je niet meer om t feit dat t nu minder erg wordt gevonden omdat het geen imam is?
Dat dacht ik namelijk.

Wat betreft met je "te ver van mijn bed show" idee, ben ik het met je eens. [/B]
Dat ook...laat ik het zo zeggen: zelfs al was het een imam in het buitenland geweest, dan nóg was er een topic over geopend of het was iig GROTER in het nieuws dan in dit geval.
Oud 03-06-2004, 17:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 03-06-2004 @ 17:59 :
Dat ook...laat ik het zo zeggen: zelfs al was het een imam in het buitenland geweest, dan nóg was er een topic over geopend of het was iig GROTER in het nieuws dan in dit geval.
lol,.. dat geloof ik niet echt maar dat mag wel duidelijk zijn
en zoals mij iemand een keer zei:
"je moet niet steeds denken in "wat als dit" en "wat als dat". Dat is nu niet zo. En dat gespeculeer heeft op zich weinig nut."

Eigenlijk zit daar best een kern van waarheid in.

Regels voor berichten