Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat lijkt me nou helemaal niets. Eerst vol 'liefde' je kip vol stoppen met eten en dergelijke en vervolgens door de soep gooien.
||
Citaat:
Toch veel charmanter dan de vleesindustrie nee? Ik heb echt veel minder problemen met een scharrelkip te eten dan een stress-legbatterijkip. Wat niet wegneemt dat ik m'n eigen kip zou kunnen nekken...stel je voor dat we Mieke de Zindelijke Huiskip (mijn huisdier vroeger) hadden moeten eten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Over welke posts van mij heb je het dan trouwens. Ben zelf dan ook duidelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Patethisch elitaire kleuter. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het valt me wel een beetje op dat sommige vegetariërs hier de vleeseters verwijten dat ze nog vlees eten. Laat iedereen nou gewoon lekker bepalen wat ie wil eten.
Ik eet zelf geen vlees meer en ik voel me reiner, gelukkig...Dat komt omdat ik nu geen leed meer eet, zeg maar. Soms krijg ik nog wel trek in een stukje kip ofzo maar als ik dan denk wat het eigenlijk is, een dood dier dat geleden heeft en geen liefde heeft ontvangen, nee dank je dan heb ik er geen trek meer in. Ik zit denk ik nog wel in die fase: iedereen moet weten dat ik geen vlees eet. Ik ben dan ook blij dat iedereen bij mij op school en op mijn werk het weet. Dat komt gewoon omdat ik er trots op ben en omdat ik zo blij met mijn beslissing ben. Dat filmpje open ik maar niet. Ik weet ongeveer hoe erg het is en als ik daar naar kijk dan heb ik er weer een trauma bij. Ik hou zo erg van dieren en ik wil niets te maken hebben met onrespectvol slachten, dus ik ga er ook niet naar kijken. Ik ben heus wel benieuwd maar als ik jullie reacties lees doe ik het gewoon niet. Net als dat ik iemand vlees zie eten, dan eet ik het ook niet... Ik ben trouwens van de 1 op de andere dag compleet vegetarisch gaan eten, te vergelijken met hoe ik gestopt ben met roken. Sterke discipline denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik heb 2 keer geprobeerd om vegetarier te worden maar het waren beide mislukte pogingen, omdat mijn hele familie vlees eet en me niet echt aanmoedigde. ik had ook nog nooit beelden gezien en veel gelezen of onderzoek gedaan over hoe het gaat met die dieren
maar ik heb nu al een uur lang een gevoel in mn buik, alsof ik elk moment moet overgeven, ik walgde ervan toen ik dit las. ik heb onderzoek gedaan op het internet over de bio-industrie, dierenmishandelling, en hoe het eraan toe gaat. het filmpje was nog niet eens nodig voor het gevoel die ik nu heb, dat het compleet ziek is. die kijk ik vanavond wel als ik thuis ben, nu wil ik het nog zien ook. ik ga nu weer een poging wagen tot vegeratisch eten, heb net een broodje met boterhammenworst in de prullenbak geflikkerd en ik heb nu wel honger maar dat boeit niet, ik voel me nu toch te misselijk om iets te eten. ik heb het gevoel dat deze poging meer succesvol zal lopen als de vorige twee. desnoods, aangezien mijn familie het niet met me eens is over mijn standpunt, kook ik mijn eigen eten. ik heb het er, na deze topic en heel veel internet sites, wel voor over.
|
Mijn ouders zijn het er ook totaal niet mee eens dat ik vegetarisch eet. Ze maken er samen met mn broer regelmatig stomme grapjes over. Gelukkig kookt mn moeder wel apart voor me. Eén keer had ze niet apart gekookt omdat ze weer zo'n bui had van "belachelijk dat vegetariër zijn" en toen heb ik ipv het eten wat ze had gemaakt met een paar boterhammen met hagelslag aan tafel gezeten die avond.
||
Citaat:
dus fok jou. ik beperk overigens niemand (had ik die macht maar). en ik ventileer mijn mening alleen in dit soort discussies en aan mensen die er open voor staan...
Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 15:02. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ik wens muziekvlindertje ook succes! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
quorn niet te eten?! quorn is superlekker imo, en sommige varianten smaken ook nog eens als vlees. soja vind ik minder lekker, maar dat went. |
![]() |
|
de meeste vegetariers heer moeten ook eens bedenken dat ze veel vleeseters ook juist afschrikken door hun gepreek, ik haat van die irritante elitaire vegetariers die mij vertellen wat ik moet eten, daardoor ben ik nooit echt serieus na gaan denken over mijn eetgedrag of om vegetarier te worden. gelukkig gaan veel mensen als ze ouder worden vanzelf wel over hun eetgedrag en de consequenties daarvan nadenken als ze ouder worden, ik ook.
naja, ik eet (nog wel) vlees, en ik vind het lekker, ik hou ook veel van dieren. het liefst at ik altijd biologisch vlees, maar aangezien ik niet mijn eigen boodschappen doe en de rest van het gezin er minder aan denkt lukt dat niet. als ik op kamers ga word ik waarschijnlijk wel vegetarier, misschien zelfs wel eerder als het nodig vanwege een allergie. binnenkort ga ik naar een allergoloog heb, en heel waarschijnlijk reageer ik erg slecht op vlees aangezien dit het moelijkst verteerbaar is, om te kijken of dit het zou kunnen zijn eet ik nu een periode geen vlees en mijn klachten zijn al vrijwel over dus grote kans dat ik niet tegen vlees kan en dan is het wel zo handig het meteen goed te doen en vegetarier te worden., in ieder geval dan als ik op kamers ga en zelf mijn eten kan kopen en bereiden. ohja, hoe denken de vegetariers hier dan over wild? mijn vader jaagd en ik ga al sinds dat ik klein ben mee op jagt, deze beesten hebben gewoon een goed leven en een goed schot is vrijwel pijnloos. ohja, en ook nog, dieren zijn nou eenmaal niet gelijkwaardig aan mensen, get over it, dit zegt trouwens niks over de manier waarop ze we moeten behandelen, je zou alles met respect moeten behandlen, ook beesten, maar gelijkwaardig maakt ze dat nog niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(www.meetyourmeat.com) maar eigenlijk hoef ik dit filmpje helemaal niet te posten, een modern mens heeft zowiso helemaal geen dood dier nodig op zijn/haar bord Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 17:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vond vlees zelfs een van de smaakvolste dingen die ik at ja. Gelukkig heb ik nou al veel lekker vegetarisch voedsel leren kennen. Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 17:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
trouwens : sue *jou*.... grapjas ![]() Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 18:07. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en nee, dat ik kan praten is niet het enige verschil met andere dieren en dat is geen mening maar een feit. en dat betreffende de jagt dat was meer voor de minder kortzichtige mensen bedoeld, ik weet tenminste waar ik het over heb, uit ervaring, of jij dat hebt weet ik niet, maar goed doet er ook niet toe, ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat ik na zoiets: " voor de rest zouden ze je vader moeten afschieten en opeten.. .. hij heeft toch een goed leven gehad... " jou niet meer serieus genoeg neem om daar dieper op in te gaan. ![]() oh ja dit alles: IMO ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|