Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(Dit was wat ik in mn hoofd kon vinden, volgens mij is het zoiets)
||
![]() |
Citaat:
Oudheid In de Oudheid vierden de Grieken en Romeinen eind februari een driedaags feest ter ere van hun wijngoden Dionysus en Bacchus. De feestvierders zongen, dronken en dansten tot ze erbij neervielen! Er waren optochten waarbij afbeeldingen van de wijngod werden rondgereden op een speciale kar, een 'carrus navalis' in het Latijn. Hiervan zou het woord 'carnaval' afgeleid kunnen zijn. Middeleeuwen Het is ook mogelijk dat het woord 'carnaval' is afgeleid van de Latijnse term 'carne vale', wat 'vaarwel vlees' betekent. 'Carne vale' was de naam van de viering van de Vastenavond, de avond voor de Vastentijd. In het bijbelse verhaal trok Jezus 40 dagen door de woestijn zonder te eten. Gelovigen herdachten dit verhaal door zelf ook 40 dagen zonder extra's te leven. Carnaval in de 21e eeuw Tegenwoordig wordt er nauwelijks meer gevast, maar het uitbundige feest ‘carnaval' of ‘vastenavond' wordt nog altijd gevierd (Bron: http://www.rnw.nl/kids/Nederland/Fee...htergrond.html) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik wist het je ook wel te vertellen zonder het op te zoeken maar ik heb dan het probleem dat ik teveel data wil overdragen in te weinig zinnen, wat als gevolg heeft dat de zinnen een beetje onduidelijk worden. Ik was al begonnen met typen van wat ik zelf wist, maar had, voordat ik op de helft was al een verhaal neergezet dat even lang was als nu de hele post was. Nu heb je nog een link extra gekregen waar je nog meer info kan vinden over carnaval. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
michael saai. hall #844 Rationeel | 500 | 30-01-2010 10:14 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied? #95 x-spekkie-x | 500 | 21-02-2009 01:09 | |
Beleidszaken |
Chat Verwijderd | 33 | 31-01-2009 12:45 | |
Psychologie |
ik moet naar het riagg mienmupke | 72 | 09-09-2003 20:31 | |
Liefde & Relatie |
kut situatie wat te doen? gothicje | 18 | 11-03-2003 08:45 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Een verhaal Verwijderd | 10 | 19-09-2002 18:57 |