Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 07:55
Basia
Basia is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 21:15 :
Neehoor, ik heb nergens problemen mee. En ik heb net even 'gevoeld', er zit nog vet, dus 2 cm kan er iig nog af.
Heeft iemand wel eens van die 'negatieve groenten' gehoord?
- klinkt te leuk om waar te zijn -
ik snap niet zo goed dat je je zó fixeert op die 2 cm. wees blij met je al supermooie figuur. perfectie is nergens voor nodig. bovendien zijn vrouwelijke rondigen alleen maar mooi.
Oud 29-04-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 28-04-2004 @ 21:00 :
serieus? kan me haast niet voorstellen.. is de structuur van de moleculen in dat voedsel dan zodanig lastig dan hte zoveel energie kost om dat af te breken en dat er zo weinig energie in zit dat het elkaar dus opheft?
maf...
nou, als dat zo is dan ga ik voortaan alleen op die dingen leven
het gaat om dingen die zó weinig calorieën bevatten dat het gewoon niet veel oplevert, en verteren en kauwen kost nu eenmaal energie. Maar alleen maar 'negatieve groenten' eten is nog net iets ongezonder dan helemaal nooit eten, je kunt het wel zo nu en dan eten voor als je maag leeg aanvoelt of voor als je zin het om op iets te kauwen. Het werkt trouwens niet meer als je het kookt, want dan wordt het gemakkelijk verteerbaar.
Maar ehm, volgens mij moet jij niet meer afvallen, eigenlijk...

Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 12:12.
Oud 29-04-2004, 12:09
MieX
MieX is offline
@divina flor: als je nu die 2 cm op je heupen kwijt bent heb je volgens mij wel weer iets wat net te dik is, zo blijf je dingen verzinnen en kom je dus uit bij een eetstoornis. Ik zag vandaag op het station ook een meisje lopen met een heupomtrek die nog kleiner leek dan mijn tailleomtrek en ik vond het er helemaal niet mooi uitzien..
Oud 29-04-2004, 14:23
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ook @ Divina Flor: Wat vind je omgeving er eigenlijk van dat je zo aan het lijnen bent? Voor ons (forummers ) is het misschien moeilijk te beoordelen of je nog wel gezond bezig bent.

Je mag jezelf best doelen stellen, maar je moet ook ´bevredigd´ zijn wanneer je dit doel hebt gehaald. Dus als jij die 2 cm er persee afwilt, is dat opzich prima, als je weet dat je daarna ook tevreden bent en niet nog meer wil afvallen.
Oud 29-04-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 29-04-2004 @ 15:23 :
Ook @ Divina Flor: Wat vind je omgeving er eigenlijk van dat je zo aan het lijnen bent? Voor ons (forummers ) is het misschien moeilijk te beoordelen of je nog wel gezond bezig bent.

Je mag jezelf best doelen stellen, maar je moet ook ´bevredigd´ zijn wanneer je dit doel hebt gehaald. Dus als jij die 2 cm er persee afwilt, is dat opzich prima, als je weet dat je daarna ook tevreden bent en niet nog meer wil afvallen.
(Ik weet dat je post richting DF is, maar ik kan het toch niet nalaten om even te reageren... DF heeft al meerdere doelen gesteld en die ook steeds bereikt, voor zo ver ik weet, maar dan is ze nog/weer niet tevreden en stelt ze weer nieuwe doelen voor zichzelf... Als je foto's van haar ziet, dan is ze ook gewoon super slank (misschien zelfs wel dun).)
Oud 29-04-2004, 14:47
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ja, ik heb DF's foto's net ook gezien, een super mooie (slanke) meid... Ik hoop dat ze dat zelf ook gaat zien.

Ik heb nooit echt specifiek op haar posts gelet, vandaar dat ik zei dat het moeilijk is om te oordelen.
Oud 29-04-2004, 15:06
kneisje
kneisje is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 22-04-2004 @ 10:13 :
quote:
freakjuh schreef op 20-04-2004 @ 20:16 :
Oh wauw.

In de Elle Girl van deze maand staat een rubriek met meisjes, waarin ze vertellen wat ze de hele dag eten, hoeveel ze wegen etc. En het is echt veel.
Ja, goed om te lezen. Gewichten en eetgewoontes van gezonde mensen quote/

Ik vind dat ze bepaald niet veel wegen.
Nee inderdaad, van de 8 hebben er maar 2 een bmi tussen de 20 en 25

Gaat wel oke verder, alleen ben ik genoodzaakt ivm met de examens het sportschoolbezoek iets terug te nemen, maar een keer of 3 per week is nog wel haalbaar. Vandaag een broodje komijnsmeerkaas(ontbijt), een yoghurt-aarbeien-banaan smoothie en een appel (lunch) en een broodje komijnsmeerkaas en 2 appels(avondeten, want moet zo werken) gegeten. Ik moet alleen wel meer drinken bedenk ik me nu.
Oud 29-04-2004, 21:19
steefos
steefos is offline
k had een vraagje aan de mensjes hier,

ik heb een poosje terug eetstoornis gehad daavoor heb k een advie svan de huisarts gekregen maar daar kwam k alleen maar van aan daar ben k dus mee gestopt maar nu ga k mezelf dwingen om weer normaal te gaan eten.

wat moet er in een gezond onbijt (met niet al te veel calorien)?
Oud 29-04-2004, 21:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 29-04-2004 @ 22:19 :
k had een vraagje aan de mensjes hier,

ik heb een poosje terug eetstoornis gehad daavoor heb k een advie svan de huisarts gekregen maar daar kwam k alleen maar van aan daar ben k dus mee gestopt maar nu ga k mezelf dwingen om weer normaal te gaan eten.

wat moet er in een gezond onbijt (met niet al te veel calorien)?
Zo'n vraag is meer iets voor een dietist (of iemand die het toevallig weet). Mischien kun je het gewoon langzaam opbouwen. Eerst een beschuitje, dat een week volhouden, daarna een cracker en dat een week volhouden en zo kun je het opbouwen naar twee boterhammen. Dat lijkt me wel gezond.
(of wat het juist de bedoeling om minder te ontbijten? )
Oud 29-04-2004, 22:13
steefos
steefos is offline
k moet weer leren eten
Oud 29-04-2004, 22:15
steefos
steefos is offline
nou ja alleen normaal ontbijten dan, want dat heb k lange tijd overgeslagen
Oud 30-04-2004, 09:01
MieX
MieX is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 29-04-2004 @ 23:15 :
nou ja alleen normaal ontbijten dan, want dat heb k lange tijd overgeslagen
zoals dreen al zei: langzaam opbouwen werkt goed. Ik hoor ook altijd van veel mensen dan ze de hele dag meer honger hebben als ze goed ontbijten (ik heb zelf altijd goed ontbeten dus ik weet t verschil zelf niet)
Oud 30-04-2004, 12:11
Papier
Papier is offline
(sarahbressers)
een normaal ontbijt als je geen lichamelijk zwaar werk doet, is iets met graan & fruit & zuivel (tenzij je allergisch voor zuivel bent), dus bijvoorbeeld brood met kaas & een glas sap, of cornflakes met melk & een appel, ofzo. Maar hoeveel kcal een normaal ontbijt heeft zou ik niet weten.
(het graan voor koolhydraten, het fruit voor vitaminen, de zuivel voor eiwitten)
Oud 30-04-2004, 13:16
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben vandaag lekker begonnen! Vanmorgen twee crackers met kaas, een gekookt eitje, en net heb ik een bakje yoghurt met cruesli als lunch gegeten.
Door het warme weer heb ik ook minder trek, gunstige bijkomstigheid!
Oud 30-04-2004, 17:03
sublime
sublime is offline
het gaat opzich wel echt goed momenteel, behalve dat ik op mn eten leten, ben ik ook al een keer wezen hardlopen en loop ik ook meer.. en ik ben ook al wel afgevallen. maar ik heb nu wel even een dip geestelijk tenminste. ik wilde dat ik al op mn streef gewicht zat, of iig dichter bij en nu het zulk mooi weer is zie ik overal meisjes met echt mooie benen en dan wil ik dat ook

en ik zie overal leuke kleren, maar die vind ik alleen leuk in de maat die ik uiteindelijk wil.. beetje deprimerend
Oud 30-04-2004, 18:14
MieX
MieX is offline
Citaat:
sublime schreef op 30-04-2004 @ 18:03 :
het gaat opzich wel echt goed momenteel, behalve dat ik op mn eten leten, ben ik ook al een keer wezen hardlopen en loop ik ook meer.. en ik ben ook al wel afgevallen. maar ik heb nu wel even een dip geestelijk tenminste. ik wilde dat ik al op mn streef gewicht zat, of iig dichter bij en nu het zulk mooi weer is zie ik overal meisjes met echt mooie benen en dan wil ik dat ook

en ik zie overal leuke kleren, maar die vind ik alleen leuk in de maat die ik uiteindelijk wil.. beetje deprimerend
probeer het niet te zien als deprimerend maar als een extra stimulans om door te zetten
Oud 01-05-2004, 08:47
Divina Flor
Divina Flor is offline
Gisteren 60.4 's ochtends op de weegschaal. Een beetje eraf, maar ik geloof dat er spieren voor in de plaats zijn gekomen.
Citaat:
MieX schreef op 29-04-2004 @ 13:09 :
@divina flor: als je nu die 2 cm op je heupen kwijt bent heb je volgens mij wel weer iets wat net te dik is, zo blijf je dingen verzinnen en kom je dus uit bij een eetstoornis. Ik zag vandaag op het station ook een meisje lopen met een heupomtrek die nog kleiner leek dan mijn tailleomtrek en ik vond het er helemaal niet mooi uitzien..
Ik heb mezelf gewoon een doel gesteld, het streven is heupomtrek 90, maar ik weet niet of dat haalbaar is, dus met 91/92 ben ik ook tevreden. Omdat ik een keer heb gehoord dat 'elke kilo die je kwijt bent 1 cm is' heb ik dus bedacht dat ik dan 57 kilo wilde wegen en/of heupomtrek 91/92 wilde hebben. Dat doel heb ik gesteld omdat ik eerst maar op dieet was, zonder 'doel', naja, wel met doel maar niet waar dat doel precies lag.
En ohja: het ging niet zozeer om die 2 cm, het was meer de conclusie die ik uit mezelf trok: 2 cm kan er sowieso nog wel af, want dat kan ik voelen. (dus niet dat ik me op die 2 cm fixeer en dan weer op 2 cm etc...)
Citaat:
Kronkeltje schreef op 29-04-2004 @ 15:23 :
Over het algemeen vinden ze het onzin. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven, want ik ben ook niet te dik. Maar ik eet verder gezond (paar boterhammen, pap, minstens 2 vruchten per dag en normaal avondeten en veel sla) en drink genoeg dus ik ben verder niet ongezond bezig. (en zolang dat niet het geval is maakt m'n omgeving zich er geloof ik geen zorgen over)
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2004 @ 15:29 :
(Ik weet dat je post richting DF is, maar ik kan het toch niet nalaten om even te reageren... DF heeft al meerdere doelen gesteld en die ook steeds bereikt, voor zo ver ik weet, maar dan is ze nog/weer niet tevreden en stelt ze weer nieuwe doelen voor zichzelf... Als je foto's van haar ziet, dan is ze ook gewoon super slank (misschien zelfs wel dun).)
Ik weet niet of ik meerdere doelen heb gesteld. In het begin heb ik gesteld dat ik wat af wilde vallen, zonder doel. Daarna dacht ik misschien dat 59 kilo ook goed was (weet het niet zeker), maar ik wilde altijd al m'n heupen wat smaller hebben. En omdat blijkbaar iedere kilo 1 cm is is 59 dan vrij onzinnig. Vandaar die 57 of heupomtrek 91/92 (heb ik geloof ik in dit topic ook wel eens gezegd). Verder heb ik zover ik weet nog geen doel gehaald. (ja, wat afvallen en meer sporten, maar dat zijn geen doelen)
Oud 01-05-2004, 10:07
sublime
sublime is offline
Citaat:
MieX schreef op 30-04-2004 @ 19:14 :
probeer het niet te zien als deprimerend maar als een extra stimulans om door te zetten
mja dat is waar, meestal doe ik dat ook wel, maar af en toe komt het me echt flink de neus uit

maar, vanochtend weer 0.2k lichter
(nog 2.4 kilo en dan zit ik op mn eerste mijlpaal )
Oud 01-05-2004, 10:46
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-05-2004 @ 09:47 :
Gisteren 60.4 's ochtends op de weegschaal. Een beetje eraf, maar ik geloof dat er spieren voor in de plaats zijn gekomen.

Ik heb mezelf gewoon een doel gesteld, het streven is heupomtrek 90, maar ik weet niet of dat haalbaar is, dus met 91/92 ben ik ook tevreden. Omdat ik een keer heb gehoord dat 'elke kilo die je kwijt bent 1 cm is' heb ik dus bedacht dat ik dan 57 kilo wilde wegen en/of heupomtrek 91/92 wilde hebben. Dat doel heb ik gesteld omdat ik eerst maar op dieet was, zonder 'doel', naja, wel met doel maar niet waar dat doel precies lag.
En ohja: het ging niet zozeer om die 2 cm, het was meer de conclusie die ik uit mezelf trok: 2 cm kan er sowieso nog wel af, want dat kan ik voelen. (dus niet dat ik me op die 2 cm fixeer en dan weer op 2 cm etc...)

Over het algemeen vinden ze het onzin. Ik kan ze moeilijk ongelijk geven, want ik ben ook niet te dik. Maar ik eet verder gezond (paar boterhammen, pap, minstens 2 vruchten per dag en normaal avondeten en veel sla) en drink genoeg dus ik ben verder niet ongezond bezig. (en zolang dat niet het geval is maakt m'n omgeving zich er geloof ik geen zorgen over)

Ik weet niet of ik meerdere doelen heb gesteld. In het begin heb ik gesteld dat ik wat af wilde vallen, zonder doel. Daarna dacht ik misschien dat 59 kilo ook goed was (weet het niet zeker), maar ik wilde altijd al m'n heupen wat smaller hebben. En omdat blijkbaar iedere kilo 1 cm is is 59 dan vrij onzinnig. Vandaar die 57 of heupomtrek 91/92 (heb ik geloof ik in dit topic ook wel eens gezegd). Verder heb ik zover ik weet nog geen doel gehaald. (ja, wat afvallen en meer sporten, maar dat zijn geen doelen)
Hoe lang ben je?
Oud 01-05-2004, 13:58
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 01-05-2004 @ 11:46 :
Hoe lang ben je?
ik dacht altijd 1.79, maar ik heb me laatst gemeten en toen was ik 1.83 (ik voelde me gelijk enorm)
Oud 01-05-2004, 14:00
sublime
sublime is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-05-2004 @ 14:58 :
ik dacht altijd 1.79, maar ik heb me laatst gemeten en toen was ik 1.83 (ik voelde me gelijk enorm)
1m83 en je wilt 57 kilo wegen!?!
Oud 01-05-2004, 14:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
sublime schreef op 01-05-2004 @ 15:00 :
1m83 en je wilt 57 kilo wegen!?!
Ik hoef niet perse 57 te wegen, voor mijn part weeg ik 60. Het gaat me erom dat m'n heupen wat smaller zijn (en zodoende ook m'n bovenbenen). Daarom wil ik afvallen. Als ik m'n heupomtrek 4 cm kleiner wil hebben moet ik denk ik ook ongeveer 4 kilo afvallen. (daar komt die 57 dus vandaan)
Oud 01-05-2004, 14:30
sublime
sublime is offline
wat heeft de wereld tegenwoordig toch tegen vrouwelijke vormen? je hebt te dik en je hebt vrouwelijk.... ik snap je obsessie met die paar cms niet..
Oud 01-05-2004, 14:53
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Mijn indruk is dat Divina Flor best wel weet waar ze mee bezig is.
57 kilo bij 1.83 is weinig, maar als zij een dun lichaam prettig vind en wel goed oplet dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, is dit naar mijn mening prima.

Ik zelf ben 1.83 en weeg 67 kilo (dacht ik). Ik kan me mijn lichaam ook best voorstellen met 10 kilo eraf. Dan zou ik dun zijn, maar echt niet 'vel over been'-mager.
Oud 01-05-2004, 16:37
Mindfields
Mindfields is offline
Een tijdje geleden ben ik een week weinig/minder gaan eten en daardoor van 74 (=veel) naar 70 gegaan, in één week. Toen ben ik weer normaal gaan eten en toen ik weer een keer op de weegschaal stond woog ik nog steeds 70. Nu ben ik weer begonnen en het eerste cijfer achter de komma is alweer 68
Nu is het zo dat je in de eerste week heel veel kunt afvallen. Misschien een tip voor de mensen hier; als je nu het afwisselt, een week weinig eten/snoepen en daarna weer normaal, een week weinig eten/snoepen en weer normaal, etc; bij mij werkt dat blijkbaar.
Voor de duidelijkheid: ik ben 1.66m en heb volgens mij een bmi van 24/25. Echt dik vind ik mezelf niet, maar er mag zéker wel wat af Mijn streefgewicht is 60, maar dat ga ik waarschijnlijk toch niet halen.
Verder: normaal woog ik gewoon al 60 (toen ik 13 was én dezelfde lengte had) maar ik heb een periode gehad van veel te veel eten en snoepen, daarom weeg ik nu zo veel.
Oud 01-05-2004, 16:39
Mara
Mara is offline
Ben al tijdje niet geweest op dit topic, en dit is ook geen verslag maar meer even een klaagzang. Sorry, maar 't moet even, ik maak de letters wel klein

Ik heb een hekel aan de zomer. Je moet zomerkleren aan en ik zie er niet uit. Daar komt bij dat de andere jongeren (ze zijn ongeveer 15 jaar) constant tegen elkaar grapjes lopen te maken over 't feit dat ik dik ben. Nog niet eens dat ze het tegen je zeggen, maar ze hebben het er met elkaar over zodat je 't wel hoort.
Ik weet dat ik me hier niks van aan zou moeten trekken, maar dat gaat gewoon niet. Het is net 10 minuten geleden gebeurd, ik stond achter 't huis. Schuttingdeur was open, lopen ze langs. Een zo'n jongen gaat door de schutting zitten kijken. Loopt er een ander langs de deur, daarna langs die jongen. "Waar zit je nou naar te kijken dan" waarna ze in lachen uitbarsten.

Dit kwetst me echt heel erg. M'n vader was bezig achter 't huis, heeft 't niet gehoord, gelukkig. Ik ben naar boven gegaan en in huilen uitgebarstten.

Toen ik achter 't huis stond kwam ik net terug van de videotheek. Ben ik heen geweest op de fiets. Het enige wat ik kan denken als ik ergens loop of fiets waar andere mensen zijn is "ik ben dik" "ze kijken naar me" en meer van die dingen. Het verpest mijn leven.
Ik durf soms niet eens meer de hond uit te laten omdat mensen mij kunnen zien.

Ik hoop dat 't ooit beter word en dat het me lukt om af te vallen, maar aan de andere kant heb ik de hoop opgegeven.
Oud 01-05-2004, 16:48
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-05-2004 @ 17:39 :
Ben al tijdje niet geweest op dit topic, en dit is ook geen verslag maar meer even een klaagzang. Sorry, maar 't moet even, ik maak de letters wel klein

Ik heb een hekel aan de zomer. Je moet zomerkleren aan en ik zie er niet uit. Daar komt bij dat de andere jongeren (ze zijn ongeveer 15 jaar) constant tegen elkaar grapjes lopen te maken over 't feit dat ik dik ben. Nog niet eens dat ze het tegen je zeggen, maar ze hebben het er met elkaar over zodat je 't wel hoort.
Ik weet dat ik me hier niks van aan zou moeten trekken, maar dat gaat gewoon niet. Het is net 10 minuten geleden gebeurd, ik stond achter 't huis. Schuttingdeur was open, lopen ze langs. Een zo'n jongen gaat door de schutting zitten kijken. Loopt er een ander langs de deur, daarna langs die jongen. "Waar zit je nou naar te kijken dan" waarna ze in lachen uitbarsten.

Dit kwetst me echt heel erg. M'n vader was bezig achter 't huis, heeft 't niet gehoord, gelukkig. Ik ben naar boven gegaan en in huilen uitgebarstten.

Toen ik achter 't huis stond kwam ik net terug van de videotheek. Ben ik heen geweest op de fiets. Het enige wat ik kan denken als ik ergens loop of fiets waar andere mensen zijn is "ik ben dik" "ze kijken naar me" en meer van die dingen. Het verpest mijn leven.
Ik durf soms niet eens meer de hond uit te laten omdat mensen mij kunnen zien.

Ik hoop dat 't ooit beter word en dat het me lukt om af te vallen, maar aan de andere kant heb ik de hoop opgegeven.
Mag ik misschien vragen hoeveel je weegt? Je hebt nl. dezelfde lengte als ik.
Oud 01-05-2004, 16:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-05-2004 @ 17:48 :
Mag ik misschien vragen hoeveel je weegt? Je hebt nl. dezelfde lengte als ik.
Momenteel 71 kg.
Oud 01-05-2004, 17:15
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-05-2004 @ 17:51 :
Momenteel 71 kg.
Dan ben je niet écht dik. Misschien is mijn zelfbeeld te positief, maar toen ik 71 woog waren er natuurlijk wel mensen die zeiden 'tjonge, je begint een beetje dik te worden', maar ook genoeg die zeiden 'je bent hartstikke mooi, je bent helemaal niet dik'. Je denkt dat mensen naar je kijken omdat je dik 'bent', maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Het is kut om die 'dwang gedachten' te hebben, maar waarschijnlijk nergens voor nodig.
Oud 01-05-2004, 17:41
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 01-05-2004 @ 15:53 :
Mijn indruk is dat Divina Flor best wel weet waar ze mee bezig is.
57 kilo bij 1.83 is weinig, maar als zij een dun lichaam prettig vind en wel goed oplet dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, is dit naar mijn mening prima.

Ik zelf ben 1.83 en weeg 67 kilo (dacht ik). Ik kan me mijn lichaam ook best voorstellen met 10 kilo eraf. Dan zou ik dun zijn, maar echt niet 'vel over been'-mager.
(= Leonoor)

Ik ken meer mensen waarbij dat heel erg zo leek...

Niet dat ik zeg dat DF per se bij die mensen hoort, maar ik denk niet dat 57 bij 1.83m echt goed is (zeker niet als je het bereikt door steeds maar af te vallen), zeker omdat ze het volgens mij al meerdere keren heeft bijgesteld en ook om hoe ze post in deze topic. Maar dat is mijn mening en ook niet meer dan dat.

Maar als je idd gewoon gezond eet (wat is "een paar boterhammen"?) dan is dat iig in orde...hopelijk blijft dat zo en sport je er niet overdreven veel bij.

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 17:45.
Oud 01-05-2004, 17:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-05-2004 @ 18:15 :
Dan ben je niet écht dik. Misschien is mijn zelfbeeld te positief, maar toen ik 71 woog waren er natuurlijk wel mensen die zeiden 'tjonge, je begint een beetje dik te worden', maar ook genoeg die zeiden 'je bent hartstikke mooi, je bent helemaal niet dik'. Je denkt dat mensen naar je kijken omdat je dik 'bent', maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Het is kut om die 'dwang gedachten' te hebben, maar waarschijnlijk nergens voor nodig.
Een heel klein deel van me zegt "doe normaal stel je niet aan" maar dan denk ik weer "je stelt je niet aan, je bent gewoon echt dik"
M'n vrienden zeggen natuurlijk niet dat ik echt heel dik ben, daar zijn 't vrienden voor. Ze geven wel toe dat ik niet echt slank ben, en dat waardeer ik opzich wel. Ze liegen in ieder geval niet tegen me, ze zeggen het gewoon subtieler. Moeilijk uit te leggen zonder dat 't klinkt dat ik lullige vrienden heb.
Vreemden schelden mij gewoon uit, of ze praten achter m'n rug om. Dat heeft er wel aan bijgedragen dat ik die dwanggedachtes heb. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik niemand écht vertrouw.
Oud 01-05-2004, 17:56
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-05-2004 @ 18:44 :
Een heel klein deel van me zegt "doe normaal stel je niet aan" maar dan denk ik weer "je stelt je niet aan, je bent gewoon echt dik"
M'n vrienden zeggen natuurlijk niet dat ik echt heel dik ben, daar zijn 't vrienden voor. Ze geven wel toe dat ik niet echt slank ben, en dat waardeer ik opzich wel. Ze liegen in ieder geval niet tegen me, ze zeggen het gewoon subtieler. Moeilijk uit te leggen zonder dat 't klinkt dat ik lullige vrienden heb.
Vreemden schelden mij gewoon uit, of ze praten achter m'n rug om. Dat heeft er wel aan bijgedragen dat ik die dwanggedachtes heb. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik niemand écht vertrouw.
Dat snap ik, het moet ergens vandaan komen. Maar voel jij je lekker in je eigen lichaam? Ik namelijk niet helemaal. Ik wil niet afvallen om me aan te passen aan de buitenwereld (mijn vriend vindt me mooi, mijn moeder vindt me mooi, can I ask for more? ), maar voor mezelf, omdat ik mezelf mooi wil vinden, en dat vind ik op dit moment niet 100%. Ik denk dat je best wat kan afvallen tot ergens midden 60, maar zoals ik al zei, het is natuurlijk niet nodig oid.
Als jij je niet lekker in je eigen lichaam voelt moet je gewoon afvallen, als jij je wel lekker voelt moet je niks aantrekken van mensen die wat minder goed bedeeld zijn in hersencapiciteit.
Oud 01-05-2004, 18:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-05-2004 @ 18:56 :
Dat snap ik, het moet ergens vandaan komen. Maar voel jij je lekker in je eigen lichaam? Ik namelijk niet helemaal. Ik wil niet afvallen om me aan te passen aan de buitenwereld (mijn vriend vindt me mooi, mijn moeder vindt me mooi, can I ask for more? ), maar voor mezelf, omdat ik mezelf mooi wil vinden, en dat vind ik op dit moment niet 100%. Ik denk dat je best wat kan afvallen tot ergens midden 60, maar zoals ik al zei, het is natuurlijk niet nodig oid.
Als jij je niet lekker in je eigen lichaam voelt moet je gewoon afvallen, als jij je wel lekker voelt moet je niks aantrekken van mensen die wat minder goed bedeeld zijn in hersencapiciteit.
Ik voel me totaal niet lekker in m'n eigen lichaam. Al jaren niet. Ik schaam me voor mijn lichaam, durf dingen daardoor niet. Ik doe sommige dingen niet, terwijl ik 't eigenlijk wel zou willen.
Ik moet dus ook afvallen, en dat weet ik wel. Het moet alleen nog lukken. Op hoop van zegen.
Oud 01-05-2004, 18:20
sublime
sublime is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-05-2004 @ 17:37 :
[B]Een tijdje geleden ben ik een week weinig/minder gaan eten en daardoor van 74 (=veel) naar 70 gegaan, in één week. Toen ben ik weer normaal gaan eten en toen ik weer een keer op de weegschaal stond woog ik nog steeds 70. Nu ben ik weer begonnen en het eerste cijfer achter de komma is alweer 68
[B]
zat ik maar vast op 68, das mijn streefgewicht namelijk

maar ik ben voor de verandering echt op de goede weg... zonet weer wezen hardlopen en ik wandel wat af de afgelopen dagen (donderdag en vrijdag minstens 9 km, woensdag ong 5 km)

ik ben content momenteel
Oud 01-05-2004, 18:30
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben ook best content, heb me de laatste twee dagen erg goed gedragen qua voedsel Omdat ik vanavond thuis at had ik niet echt controle over de warme maaltijd: patatjes, rundergehaktbal en salade. Maar ik heb er het beste van gemaakt: veel salade, en ketchup ipv mayo bij de patat!

Zometeen weer even een buikspierkwartier!
Oud 01-05-2004, 18:55
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
sublime schreef op 01-05-2004 @ 19:20 :
zat ik maar vast op 68, das mijn streefgewicht namelijk

maar ik ben voor de verandering echt op de goede weg... zonet weer wezen hardlopen en ik wandel wat af de afgelopen dagen (donderdag en vrijdag minstens 9 km, woensdag ong 5 km)

ik ben content momenteel

Maar hoe lang ben jij dan?
Oud 01-05-2004, 19:08
sublime
sublime is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-05-2004 @ 19:55 :
Maar hoe lang ben jij dan?
1.73m (en ik weeg nu 77k )
Oud 01-05-2004, 19:13
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
sublime schreef op 01-05-2004 @ 20:08 :
1.73m (en ik weeg nu 77k )
Dan hebben we ongeveer tot in verhouding met onze lengte hetzelfde streefgewicht
Oud 01-05-2004, 19:18
sublime
sublime is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-05-2004 @ 20:13 :
Dan hebben we ongeveer tot in verhouding met onze lengte hetzelfde streefgewicht
zit wat in lets keep up the good work then
Oud 01-05-2004, 19:20
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
iamcj schreef op 01-05-2004 @ 18:41 :
(= Leonoor)

Ik ken meer mensen waarbij dat heel erg zo leek...

Niet dat ik zeg dat DF per se bij die mensen hoort, maar ik denk niet dat 57 bij 1.83m echt goed is (zeker niet als je het bereikt door steeds maar af te vallen), zeker omdat ze het volgens mij al meerdere keren heeft bijgesteld en ook om hoe ze post in deze topic. Maar dat is mijn mening en ook niet meer dan dat.

Maar als je idd gewoon gezond eet (wat is "een paar boterhammen"?) dan is dat iig in orde...hopelijk blijft dat zo en sport je er niet overdreven veel bij.
Wanneer heb ik het dan bijgesteld? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik kan het me gewoon niet herinneren, misschien een keer, maar verder weet ik het niet.
Ik eet: 's ochtends bord (zo'n diep bord, eigenlijk voor avondeten) met pap met appel erdoor. 's middags 2 boterhammen, wat fruit. En verder als ik honger heb: boterham/fruit/groente ofzo. 's Avonds normaal avondeten, soms met nagerecht (yoghurt of vruchten).
Oud 02-05-2004, 09:40
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-05-2004 @ 20:20 :
Wanneer heb ik het dan bijgesteld? Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik kan het me gewoon niet herinneren, misschien een keer, maar verder weet ik het niet.
Ik eet: 's ochtends bord (zo'n diep bord, eigenlijk voor avondeten) met pap met appel erdoor. 's middags 2 boterhammen, wat fruit. En verder als ik honger heb: boterham/fruit/groente ofzo. 's Avonds normaal avondeten, soms met nagerecht (yoghurt of vruchten).
Zoals je het hier beschrijft klinkt het redelijk ok qua hoeveelheid eten, houd je dat goed vol zo?. Gun je jezelf af en toe wel 's om te snoepen of?...
Zelf denk ik, als je goed in je vel zit; zit je dat?? en je wat wilt afvallen is prima, maar houd wel jezelf in de gaten, dat je niet steeds verder streeft naar een lager gewicht...(want dan wordt het foute boel)

...................

Met mij gaat het met het afvallen matigjes. Ik houd mij er niet echt aan.(soms een dag) Ik vind het lastig om de suikerdingen(snoepjes/ koekjes) etc te laten staan en regelmatig te eten(dit door de drukte van stage). Ik heb een gezond gewicht (BMI=21.1), het is nu alleen dat ik wat beter/fijner in mijn kleren wil zitten.(de afgelopen jaar toch wel duidelijk gegroeid). Tja en hoe ga ik nu beginnen?. Ik stel mezelf i.g. geen hoge eisen.(ik weet dat, dat toch niet werkt). Zoals vaak in mijn voornemens: minder suikerdingen, meer water drinken(doe ik nog veel te weinig) en gaan sporten; doe ik al té lang niet (en dan ook vanwege de gezondheid/ stress etc). En af en toe zondigen is best oké, anders houd ik het niet vol.

Zo, het zal mij benieuwen...
Oud 02-05-2004, 10:43
MieX
MieX is offline
@ divina flor: ik ben nu 8.5 kg afgevallen en 4 cm kwijt op mijn heupen, je zou dus nog 8 kg moeten afvallen om je heupen smaller te krijgen en dat lijkt me niet echt een goed idee..

Ik heb deze week even heel streng voor mezelf gedaan en het heeft eindelijk nut gehad, na 4 weken stilstaan is er eindelijk weer een halve kilo af en zit ik echt bijna onder de 70 (toch een van mn belangrijkste doelstellingen)
Oud 02-05-2004, 10:59
Verwijderd
ik was ziek en heb toen een week lang thuisgezeten. nu weer op 58kg, en mag me van mijn ouders eindelijk op gaan geven voor power yoga, dus dat ga ik deze week doen.
gister op mijn werk zei een collega dat ik op de grens van gewoon en dik zat. afvallen dus.
Oud 02-05-2004, 12:02
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
z0pje schreef op 02-05-2004 @ 11:59 :
ik was ziek en heb toen een week lang thuisgezeten. nu weer op 58kg, en mag me van mijn ouders eindelijk op gaan geven voor power yoga, dus dat ga ik deze week doen.
gister op mijn werk zei een collega dat ik op de grens van gewoon en dik zat. afvallen dus.
Hmm, wat verstaat die collega onder de grens van gewoon en dik?. Lijkt mij niet leuk om te horen!

58 kilo bij een lengte van...?

Power yoga wat houdt dat in?
*zit zelf er over na te denken om misschien op yoga te gaan, gezien het "vaak over mijn grenzen heen gaan"*
Oud 02-05-2004, 12:17
sublime
sublime is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 02-05-2004 @ 13:02 :

Power yoga wat houdt dat in?
*zit zelf er over na te denken om misschien op yoga te gaan, gezien het "vaak over mijn grenzen heen gaan"*
power yoga lijkt heel erg op gewoon yoga (logisch ) maar is véél actiever..het schijnt ook best zwaar te zijn, zeker in het begin natuurlijk.

het lijkt mij erg leuk trouwens, maar begin denk ik met gewoon yoga, omdat ik dan gelijk leer ontspannen wat voor mij wel goed is

gisteravond echt ontzettend slecht bezig geweest 4 minimarsjes, paar dropjes, handje chips maar gister ook een half uur wezen hardlopen, vandaag ga ik waarschijnlijk weer en het gaat verder al de hele week goed, dus ik zie die ene avond zwakte door de vingers
Oud 02-05-2004, 12:19
sublime
sublime is offline
even gegoogled:

Citaat:
Jacomijn Mollerus die de cursus geeft vertelt: "Poweryoga komt voort uit Ashtanga Yoga, een vorm van yoga die al duizenden jaren oud is, maar die enkele decennia geleden herontdekt werd door Sri Krishnamacharya en Pattabhi Jois. Zij hebben aan de hand van de oorspronkelijke manuscripten alle asana's (houdingen) precies beschreven. In de Poweryoga ligt het accent op continuïteit. De vloeiendheid van de beweging activeert energiestromen in je lichaam. Ademhaling is hierbij van groot belang. Power in de naam slaat dan ook niet op macht of kracht, maar op energie. Doordat het accent op continuïteit ligt, is het belangrijk dat je Poweryoga open en zonder ambitie beoefent. Je zult dan merken dat door deze continuïteit in concentratie, ademhaling en beweging, de houdingen langzamerhand eigen worden."

Door de beoefening van Poweryoga, leer je je eigen lichaam kennen. Je ontdekt waar je blokkades liggen en hoe je daaraan kunt werken. De meteen merkbare fysieke effecten -meer energie, souplesse, kracht en evenwicht- hebben direct verband met het innerlijke. Lichamelijke blokkades houden vaak verband met wat emotioneel of in ons onderbewuste bezighoud. De fysieke en mentale veerkracht wordt herontdekt en versterkt.

Daarnaast heeft Poweryoga een gunstige invloed op de stofwisseling , de bloedsomloop.

Lessen
De les bestaat uit een serie asana,s (lichaamshoudingen), die met grote aandacht uitgevoerd worden. Soms volgen de asana,s elkaar in een zeker tempo op, andere worden langer aangehouden. Zeker in het begin zijn dat de momenten waarop je je op de adembeleving kunt concentreren. Hierdoor ontwikkel je naast soepelheid en kracht in de spieren, stabiliteit en een
goede lichaamshouding. De asana,s hebben een heilzame werking op lichaam en geest. De mate van concentratie tijdens de oefening is voor dit alles bepalend.

Na de asana,s volgt een uitgebreide ontspanningsoefening.

Na de les is er thee en gelegenheid om na te praten of vragen te stellen.

Power Yoga vergt, vooral voor beginners, een behoorlijke inspanning, maar iedereen kan het beoefenen op zijn eigen niveau.
Draag sportkleding of gemakkelijke kleding (liefst niet te wijd) en kom ruim op tijd, zodat je voor aanvang in de zaal alvast tot jezelf kunt komen
bron

hm klinkt toch wel erg goed, mss maar een keer een avondje langsgaan

Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 12:25.
Oud 02-05-2004, 12:21
Verwijderd
vanmorgen op de weegschaal gestaan, en dat zette die knop in mn kop weer om. ik heb weer een te hoge grens bereikt, en daar ga ik nu weer een ommekeer in maken. regelmatig eten, elke dag uurtje sportschool, en gewoon veel drinken. nu wil ik het volhouden, ik wil voor mn diplomauitreiking 5 kilo kwijt zijn. (en die is 30 juni. dus dat moet mogelijk zijn.)

want op t moment hou ik niet meer van mezelf
Oud 02-05-2004, 13:08
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik wou dat ik een weegschaal had... dan zag ik tenminste een keer resultaat!
Oud 02-05-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 02-05-2004 @ 13:23 :
@Z0pje, jij hebt een hartstikke mooi figuur, echt niet op de grens van te dik
Precies.
Oud 02-05-2004, 14:00
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Mijn lijnpoging was niet normaal. enkele van jullie wisten het al. maar het is nu dus echt zo.

eetstoornis

daarom mijd ik dit topic maar een tijdje.
Topic gesloten

Regels voor berichten