Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 09-06-2004 @ 13:36 :
Ja, en ik ben ook lid! Camiel is (vinden wij tenminste)
Camiel Eurlings is op ongeveer dezelfde manier als Jody Bernal dat is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2004 @ 13:58 :
Heel mieters dus.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:05
Noelliam
Noelliam is offline
CDA
VVD
LPF
PvdA
SP
D66
Christen Unie
Groenlinks

Mooi lijstje, vooral met de eerste en laatste ben ik heel tevreden
Oud 09-06-2004, 17:48
MH
MH is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2004 @ 13:58 :
Mr Bambolero...

Maar goed, die fanclub is ook met een grote knipoog, iig wat mij betreft. En dan te bedenken dat Ien Dales er ook ooit een gehad heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:55
MH
MH is offline
Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 13:38 :
Ach wat erg. Ik heb al even wat kritiek gespuid in dat gastenboek.

CDA-stemmers zouden zich eens moeten realiseren dat ze op een uiterst conservatieve fractie stemmen met daarin de CDU/CSU, de Britse conservatieven en de vriendjes van berlusconi en Aznar.
Maar jij als PvdA-stemmer helpt ook de Britse Labour in het zadel, de partij van Tony Blair (dit argument is mede mogelijk gemaakt door Buitenhof-columnisten). En bij mijn weten was Blair voor de oorlog in Irak. En je stemt indirect op SPD, de partij die in Duitsland nu ook zware bezuinigingen erdoor duwt en bij wie van sociale politiek ook geen sprake meer is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:37
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 09-06-2004 @ 18:55 :
Maar jij als PvdA-stemmer helpt ook de Britse Labour in het zadel, de partij van Tony Blair (dit argument is mede mogelijk gemaakt door Buitenhof-columnisten). En bij mijn weten was Blair voor de oorlog in Irak. En je stemt indirect op SPD, de partij die in Duitsland nu ook zware bezuinigingen erdoor duwt en bij wie van sociale politiek ook geen sprake meer is.
Het Britse Labour is op zich een goede partij, afgezien van hun Irak-standpunt waarmee ze écht apart staan in de PES-fractie.
De Duitse SPD'ers bezuinigen inderdaad, maar best wel acceptabel. De Duitse economie wordt tenminste niet kapot gemaakt, zoals hier in Nederland.
Oud 10-06-2004, 11:40
MH
MH is offline
Citaat:
NN schreef op 09-06-2004 @ 19:37 :
Het Britse Labour is op zich een goede partij, afgezien van hun Irak-standpunt waarmee ze écht apart staan in de PES-fractie.
De Duitse SPD'ers bezuinigen inderdaad, maar best wel acceptabel. De Duitse economie wordt tenminste niet kapot gemaakt, zoals hier in Nederland.
Ik ga de uitdaging aan om dit eens nader te bekijken. Ik heb het volgende voorstel: op 1 januari 2005 komen we hierop terug. Dan kijken we zeven maanden naar beide economieën en welke er het beste voor staat.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
MH, doe deze test eens:

http://www.votematch.net

Die geeft stemadvies op fractieniveau. Het CDA zit bij de Euopean's People Party.
Oud 10-06-2004, 16:49
MH
MH is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 10-06-2004 @ 13:48 :
MH, doe deze test eens:

http://www.votematch.net

Die geeft stemadvies op fractieniveau. Het CDA zit bij de Euopean's People Party.
I know. Ik heb de test zojuist gedaan en daaruit blijkt dat EPP, ELDR en PES vrijwel even hoog eindigen. Grappig is dat de onderste groene ook nog de Europese Groenen zijn (maar dat komt denk ik m.n. tegen kernenergie ben). Iig heb ik op EPP gestemd vanmiddag, dus het is mosterd na de maaltijd.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:00
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 10-06-2004 @ 12:40 :
Ik ga de uitdaging aan om dit eens nader te bekijken. Ik heb het volgende voorstel: op 1 januari 2005 komen we hierop terug. Dan kijken we zeven maanden naar beide economieën en welke er het beste voor staat.
Vergeet niet dat je de Nederlandse en Duitse situatie niet echt kan vergelijken, vanwege de problematiek in de voormalige DDR.

Maar goed, haal jij op 1-1-'05 deze discussie maar wer omhoog.
Oud 10-06-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 10-06-2004 @ 18:00 :
Vergeet niet dat je de Nederlandse en Duitse situatie niet echt kan vergelijken, vanwege de problematiek in de voormalige DDR.

Maar goed, haal jij op 1-1-'05 deze discussie maar wer omhoog.
Vergeet er ook niet bij te zeggen dat de SCU/CDU die de meerderheid in de bundesrat hebben alles kunnen boycoteren wat de SPD wil, en dat ze daar ook flink gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:55
MH
MH is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-06-2004 @ 18:06 :
Vergeet er ook niet bij te zeggen dat de SCU/CDU die de meerderheid in de bundesrat hebben alles kunnen boycoteren wat de SPD wil, en dat ze daar ook flink gebruik van maken.
Overigens is dat het hoofddoel van een oppositie, voor het geval je dat nog niet wist. En in Duitsland hebben ze dus een machtsmiddel.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 10-06-2004 @ 18:55 :
Overigens is dat het hoofddoel van een oppositie, voor het geval je dat nog niet wist. En in Duitsland hebben ze dus een machtsmiddel.
Helaas ja, waar ik me het meest over erger is dat ze alle blokkeren, en dan een half jaar later precies hetzelfde presenteren als hun eigen plan. Verder verwijten ze de regering dat die geen daadkracht heeft, terwijl zij juist diegene zijn die alles boycotten, terwijl ze er zelf opzich helemaal niet tegen zijn. Ik vind dit nogal goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 19:44
MH
MH is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-06-2004 @ 18:58 :
Helaas ja, waar ik me het meest over erger is dat ze alle blokkeren, en dan een half jaar later precies hetzelfde presenteren als hun eigen plan. Verder verwijten ze de regering dat die geen daadkracht heeft, terwijl zij juist diegene zijn die alles boycotten, terwijl ze er zelf opzich helemaal niet tegen zijn. Ik vind dit nogal goedkoop.
Nieuw spreekwoord: bij de buren is het gras altijd verdord
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten