Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 29-06-2004 @ 12:07 :
Is Diane35 bij nog meer mensen veranderd in Minerva?
Veranderd?
Oud 29-06-2004, 12:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jules schreef op 29-06-2004 @ 12:07 :
Is Diane35 bij nog meer mensen veranderd in Minerva?
ja, bij mij ook.
volgens mij is diana35 gewoon helemaal verdwenen, dus iedereen die vanaf nu de pil op gaat halen zal die minerva wel krijgen. zo werd 't bij mij tenminste gebracht.
Oud 29-06-2004, 12:47
Verwijderd
Ik heb mijn huisarts nog nergens over gehoord...?
Wat is de reden dan dat Diane35 (bijna?) helemaal verdwijnt?
Oud 29-06-2004, 12:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 13:47 :
Ik heb mijn huisarts nog nergens over gehoord...?
Wat is de reden dan dat Diane35 (bijna?) helemaal verdwijnt?
Is het niet zo dat alleen de naam is veranderd?
Oud 29-06-2004, 13:01
4774
4774 is offline
ej

ik had eerst de pil; microginon 30 (zoiets)
en nu; mercilon.

toen ik begon met microginon (ik heb het doosje niet meer dus doe de naam uit mn hoofd, als ik m verkeerd schrijf sorry:$)
had ik de 1e maand last van bloedverlies. de hele maand.
elke dag had ik bloedverlies dus...
Na 3 maanden heb ik besloten een andere pil te nemen omdat ik na die 1e maand bloedverlies de 2de en 3de maand last van stemmingswisselingen had en erge hoofdpijn dus ik wou een andere pil om te zien of het daar aan lag. nu ben ik sinds vrijdag begonnen aan mercilon. en nu begin ik weer te bloeden terwijl zaterdag mn ongesteldheid is afgelopen. Ik wil niet weer een hele maand met bloedingen rondlopen omdat ik ook op vakantie ga en een hele maand is voor mij gewoon te lang en irritant
Weet iemand wat ik kan doen?
Oud 29-06-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
4774 schreef op 29-06-2004 @ 14:01 :

Weet iemand wat ik kan doen?
Even langs je huisarts om te vragen wat je het beste kunt doen, denk ik.
Oud 29-06-2004, 13:22
4774
4774 is offline
had ik dus bij die 1e pil ook gedaan. en hij zei dat ik maar even moest afwachten.
Ik lees ook meer over andere soorten, zoals de prikpil en de pleisterpil. krijg je daar geen tussenbloedingen oid van?
Oud 29-06-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
4774 schreef op 29-06-2004 @ 14:22 :
had ik dus bij die 1e pil ook gedaan. en hij zei dat ik maar even moest afwachten.
Ik lees ook meer over andere soorten, zoals de prikpil en de pleisterpil. krijg je daar geen tussenbloedingen oid van?
Normaal gesproken zou ik dat ook zeggen, maar wat heb je daar aan als je op vakantie gaat? Prik- en pleisterpil heb ik geen ervaring mee, zou dus niet weten hoe het daarmee zit, misschien dat iemand anders het wel weet. (Maar het blijven hormonen, dus ik denk dat het niet zo heel veel anders is...maar dat weet ik dus niet zeker.)
Oud 29-06-2004, 13:46
4774
4774 is offline
mmmmm ik snap.
Ik bel morgen de dokter wel (kan alleen tussen 8 en 9 uur smorgens) ;s pff wat een gedoe die pil..
Oud 29-06-2004, 16:25
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Daar ben ik het helemaal mee eens......
Oud 29-06-2004, 19:03
LikeThis
LikeThis is offline
Mijn vriendin heeft de pil doorgeslikt zegt ze alleen nu heeft ze een paar vraagjes... omdat ik bij t forum ben aangemeld heb k beloofd ze even te stellen:

Situatie:
nadat strip 1 op was is ze doorgegaan met strip 2
ze zit nu in de laatste week van die 2e strip.

Vragen:

1. Kan ze nu gewoon ophouden met deze strip zodat ze binnen een paar dagen menstrueert?

2. Zo ja, neemt de betrouwbaarheid van de pil dan af?

Bedankt alvast
Oud 29-06-2004, 22:26
Phie.
Phie. is offline
Ik wil met de pil gaan beginnen, als ik t tenminste aan mijn moeder durf te vragen. Maar vanaf wanneer ben je dan veilig als je er mee begint? Je begint toch op de eerste dag van je menstruatie? Dat zou bij mij midden in mijn vakantie zijn, aangezien ik afgelopen zondag ongesteld ben egworden en er nu dus neit meer mee kan beginnen. En vanaf wanneer werkt ie dan?
Oud 29-06-2004, 22:37
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
LikeThis schreef op 29-06-2004 @ 20:03 :

1. Kan ze nu gewoon ophouden met deze strip zodat ze binnen een paar dagen menstrueert?
jah hoor, geen enkel probleem, ze moet gewoon doen wat ze normaal ook doet met haar cyclus..(dus ze neemt deze strip gelijk op, en dan neemt ze haar pauzeweek

2. Zo ja, neemt de betrouwbaarheid van de pil dan af?
neen, helemaal niet zelfs, je bent even veilig als wanneer je de pil niét doorslikt
Oud 29-06-2004, 22:39
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
EHVJ schreef op 29-06-2004 @ 23:26 :
Ik wil met de pil gaan beginnen, als ik t tenminste aan mijn moeder durf te vragen. Maar vanaf wanneer ben je dan veilig als je er mee begint? Je begint toch op de eerste dag van je menstruatie? Dat zou bij mij midden in mijn vakantie zijn, aangezien ik afgelopen zondag ongesteld ben egworden en er nu dus neit meer mee kan beginnen. En vanaf wanneer werkt ie dan?
Volgens mijn dokter ben je veilig vanaf de eerste dag dat je met de pil start, je neemt deze idd in op de eerste dag van je menstruatie
Sommigen geloven niet dat de pil van de eerste dag werkt, maar mijn dokter beweert van wel, dusja
Oud 29-06-2004, 22:45
Phie.
Phie. is offline
Mja okee maar dan begin ik er dus wel mee als ik op vakantie ben. En dan moet ik er nu ook nog een maand mee wachten. Dus stel ik ga morgen naar de dokter dan bewaar ik ze tot ik ongesteld word. Iemand nog ideeen trouwens om aan je
moeder te vragen of je dat ding mag gaan halen
Oud 30-06-2004, 09:22
EciD
EciD is offline
Citaat:
EHVJ schreef op 29-06-2004 @ 23:45 :
Mja okee maar dan begin ik er dus wel mee als ik op vakantie ben. En dan moet ik er nu ook nog een maand mee wachten. Dus stel ik ga morgen naar de dokter dan bewaar ik ze tot ik ongesteld word. Iemand nog ideeen trouwens om aan je
moeder te vragen of je dat ding mag gaan halen
ik heb gewoon tegen mn moeder gezegt dat ik een condoom niet veilig genoeg vind en liever de pil ook heb. ze vond het verantwoordelijk van mij, en goed dat ik het tegen haar heb gezegt. <je kan het ook doen achter je ouder's rug om> Je kunt ook tegen je moeder zeggen dat je menstruatie erg hevig is en dat de pil dat kan verminderen. (de buikpijn, bloedverlies en aantal dagen dat je ongesteld bent)
Oud 30-06-2004, 09:25
Gaea
Gaea is offline
Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb afgelopen zaterdag de laatste pil van de strip genomen, maar nog steeds niet ongesteld. Aangezien ik aankomende week absoluut niet ongesteld wil worden, zit ik een beetje met een dilemma. Kan ik het beste de stopweek verkorten, dus vandaag beginnen met een nieuwe strip en dan hopen dat er geen doorbraakbloedingen komen tijdens de komende strip, of gewoon de stopweek afmaken en dan zondag weer met een nieuwe strip beginnen en dan het risico lopen dat ik de eerste helft van de volgende week mijn bloeding heb?
Oud 30-06-2004, 10:59
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Gaea schreef op 30-06-2004 @ 10:25 :
Ik heb ook even een vraagje.
Ik heb afgelopen zaterdag de laatste pil van de strip genomen, maar nog steeds niet ongesteld. Aangezien ik aankomende week absoluut niet ongesteld wil worden, zit ik een beetje met een dilemma. Kan ik het beste de stopweek verkorten, dus vandaag beginnen met een nieuwe strip en dan hopen dat er geen doorbraakbloedingen komen tijdens de komende strip, of gewoon de stopweek afmaken en dan zondag weer met een nieuwe strip beginnen en dan het risico lopen dat ik de eerste helft van de volgende week mijn bloeding heb?
Dat kan je zelf kiezen natuurlijk, maar een stopweek inkorten moet normaalgezien geen enkel probleem zijn. (hopen op geen doorbraakbloedingen idd), en anders begin je deze zondag terug met je pil, .. dat zijn nog een paar dagen, dus dat valt dan toch nog goed mee? (en moest je ongesteld worden, is het dan niet zo dat, vanaf je opnieuw je pil neemt ,dat het snel ophoudt?)

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 13:24.
Oud 30-06-2004, 11:24
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb even een vraagje,

Ik kwam er net achter dat ik gisteren m'n pil ben vergeten in te nemen. Ik ben de laatste pil maandag (eergisteren) ingenomen om 23.30, ik heb de vergeten pil nu alsnog ingenomen maar ben dus bijna 37 uur te laat. Zondagochtend was de laatste keer dat ik seks heb gehad. Kan ik nu zwanger zijn?

Oh het is trouwens de 19e pil die ik vergeten was, donderdag (morgen) zou ik m'n laatste pil in moeten nemen.
Oud 30-06-2004, 11:36
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 30-06-2004 @ 12:24 :
Ik heb even een vraagje,

Ik kwam er net achter dat ik gisteren m'n pil ben vergeten in te nemen. Ik ben de laatste pil maandag (eergisteren) ingenomen om 23.30, ik heb de vergeten pil nu alsnog ingenomen maar ben dus bijna 37 uur te laat. Zondagochtend was de laatste keer dat ik seks heb gehad. Kan ik nu zwanger zijn?

Oh het is trouwens de 19e pil die ik vergeten was, donderdag (morgen) zou ik m'n laatste pil in moeten nemen.
de kans dat je zwanger bent is volgens mij nihil. Je had gewoon uur geleden die pil nog moeten nemen, dan was er helemaal niets aan de hand geweest.
nu moet je geloof ik je stopweek inlassen, of de vergeten pil alsnog innemen en geen stopweek houden.
Oud 30-06-2004, 13:01
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 30-06-2004 @ 12:24 :
Ik heb even een vraagje,

Ik heb dit deze week ook gehad op het internet stond er :
Citaat:
Optie 1 : direct stoppen, pauzeweek starten. Na maximaal 7pilvrije dagen weer starten met een nieuwe strip

Optie 2 : Vergeten pil alsnog innemen en vanaf nu minimaal 7 dagen de pil slikken alvorens de pauzeweek te starten, de aangebroken strip kan ook worden opgemaakt
Toen ik naar mn dokter belde beweerde die dat ik gewoon mijn pil opnieuw moest innemen, samen met de pil die ik die dag moest innemen..en dus gewoon mijn strip moest opmaken, dat er dan geen probleem was Ik heb dus het advies van de dokter opgevolgd maar ga nu wel een maand op voorzichtig spelen
Oud 30-06-2004, 13:06
Verwijderd
ik heb ook een klein vraagje.. ben het namelijk even helemaal kwijt.

als je bijv. op donderdag de laatste pil inneemt, moet je dan de week erna, weer op donderdag de eerste pil innemen of op vrijdag? ik weet het namelijk echt niet meer. stom..
Oud 30-06-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 30-06-2004 @ 14:06 :
ik heb ook een klein vraagje.. ben het namelijk even helemaal kwijt.

als je bijv. op donderdag de laatste pil inneemt, moet je dan de week erna, weer op donderdag de eerste pil innemen of op vrijdag? ik weet het namelijk echt niet meer. stom..
Ik raak daar ook altijd mee in de war.
Maar donderdag laatste pil, betekend dat je op vrijdag bent begonnen. En dan moet je dus na een week weer op vrijdag beginnen. Als ik het goed heb.
Oud 30-06-2004, 14:35
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 30-06-2004 @ 14:01 :

Toen ik naar mn dokter belde beweerde die dat ik gewoon mijn pil opnieuw moest innemen, samen met de pil die ik die dag moest innemen..en dus gewoon mijn strip moest opmaken, dat er dan geen probleem was Ik heb dus het advies van de dokter opgevolgd maar ga nu wel een maand op voorzichtig spelen
Bedankt voor het antwoord, heb inmiddels m'n bijsluiter van de pil gevonden en daaruit bleek ook al dat het niet zo heel erg is als je de 3e week 1 pil vergeet in te nemen.

Als ik nu m'n pil van vandaag en morgen nog inneem is m'n strip afgelopen. Als ik dan m'n stopweek heb en ik begin daarna met een nieuwe strip is de pil toch gewoon weer veilig?
Oud 30-06-2004, 14:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 14:08 :
Maar donderdag laatste pil, betekend dat je op vrijdag bent begonnen. En dan moet je dus na een week weer op vrijdag beginnen. Als ik het goed heb.
Je slikt gewoon 7 dagen géén pil. Kwestie van afstrepen op de kalender
Oud 30-06-2004, 22:40
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 30-06-2004 @ 15:35 :
Bedankt voor het antwoord, heb inmiddels m'n bijsluiter van de pil gevonden en daaruit bleek ook al dat het niet zo heel erg is als je de 3e week 1 pil vergeet in te nemen.

Als ik nu m'n pil van vandaag en morgen nog inneem is m'n strip afgelopen. Als ik dan m'n stopweek heb en ik begin daarna met een nieuwe strip is de pil toch gewoon weer veilig?
Dat weet ik niet zeker, vandaar dat ik zeg, ik speel op veilig, mijn dokter heeft er ook niet veel over gezegd, die zei gewoon 'dan is er verder geen probleem meer'
Maar zelf vertrouw ik het niet goed, en ga ik toch voor extra bescherming..
Oud 01-07-2004, 11:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 14:08 :
Ik onthoud het altijd zo: als je op donderdag je laatste pil slikt dan betekend dat dat je de volgende strip ook je laatste pil op donderdag slikt en dus op vrijdag moet beginnen. Zo kan ik het het beste onthouden.
Oud 01-07-2004, 11:27
Verwijderd
Ik onthou het door gewoon standaard op zaterdag te beginnen en mocht ik de pil langer doorslikken dat dan altijd 7 of 14 of 21 dagen te doen en niets anders. En dan de zaterdag-pil die in z'n eentje aan de korte kant van de strip zit ipv aan de lange kant
Oud 01-07-2004, 17:13
tessa24
tessa24 is offline
Hey 4774! Ik heb hetzelfde gehad. Ik bleef ook maar bloeden ookal was ik net ongesteld geweest. Heeft bij mij een hele lange tijd geduurd om de goeie pil te vinden. Ik heb echt alles gebruikt: Microgenon, Yasmin, Diane, triminulet etc. Toen kwam de dokter erachter dat ik niet tegen Prostogeen? kon(Dit zit in bijna alle normale pillen). Ik slik nu Femodeen (zit gestodeen in) dit is net zoiets maar dan anders. Nu gaat het heel goed. Geen tussentijdse bloedingen meer. Ik weet dat het voor iedereen weer anders is, maar gewoon door blijven zoeken. Ik dacht ook vaak dat het hopeloos was, maar er moet iets zijn waar jij ook tegen kunt! Ik heb ook een tijdje een spiraaltje gehad (Ramp) en ook de prikpil (3 maanden bloeden ) was niks. Succes ermee!
Oud 02-07-2004, 06:52
Jules
Jules is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-06-2004 @ 13:59 :
Is het niet zo dat alleen de naam is veranderd?
Ja Het is gewoon nog dezelfde pil. Maar ik vond het een beetje vreemd, ik heb nu ongeveer 3 maanden Minerva en iedereen bleef hier maar doorpraten over Diane35, vandaar.
Oud 02-07-2004, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 02-07-2004 @ 07:52 :
Ja Het is gewoon nog dezelfde pil. Maar ik vond het een beetje vreemd, ik heb nu ongeveer 3 maanden Minerva en iedereen bleef hier maar doorpraten over Diane35, vandaar.
Ik heb nog steeds gewoon Diane35...en dus praat ik ook nog door over Diane35.
Oud 04-07-2004, 14:47
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Ik heb een vraagje ..

Ik ben sinds ongeveer 4 maand aan de pil..microgynon 30. De eerste maand ging het allemaal wel redelijk had ik niet echt ergens last van. Maar vooral in de 2/3/4 maand heb ik last gekregen van nare krampen in mn buik, als ik erin duw doet mijn buik pijn en hij is opgezet. Ook heb ik hoofdpijn, stemmingswisselingen...Best vervelend, nou zit ik telkens te twijfelen of ik misschien zwanger kan zijn. Opzich lijkt me dit heel sterk, ik heb hem nog nooit vergeten,weleens 10 a 11 uur later dan normaal ingenomen(maar niet vaak), ook wordt ik gewoon ongesteld in mn stopweek. De laatste keer dat ik ongesteld was was het wel een paar dagen heel hevig, toen 1 dag helemaal niks en de dag nadat ik weer de 1ste pil had genomen kreeg ik weer een bloeding..

Wat zou dit alles kunnen zijn? gewoon bijwerkingen of...ik maak me behoorlijk zorgen..

Bedankt, alvast..
Oud 04-07-2004, 14:50
Verwijderd
@LovestreetAngie: Kunnen idd bijwerkingen zijn. Als je je zo'n zorgen maakt, waarom ga je dan niet gewoon even langs je huisarts? Hij/zij heeft er het meeste verstand van, denk ik.
Oud 04-07-2004, 15:04
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Dat ga ik denk ik ook maar doen ..
Misschien is een andere pil wel verstandig..
Oud 04-07-2004, 19:39
elledc
elledc is offline
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

Ik ben begin juni op reis gegaan en omdat ik zo druk in de weer was en er haast bij was, was ik mijn pil-strip vergeten.
Ik moest mijn 12e pil van de strip innemen. De reis duurde 4 dagen en de apothekers daar kenden geen pil Mercilon of wouden het mij niet (zonder voorschrift) geven.
Gevolg was dat ik niet anders kon dan stoppen met de pil.
Vijf dagen later kreeg ik mijn maandstonden.
Om terug te beginnen met de pil moet ik dus wachten tot mijn volgende menstruatie, nu een 30-tal dagen later heb ik ze nog steeds niet.
Kan iemand mij zeggen of dit normaal is?
En of dit (volledig stoppen met de pil na 11e dag) zeer slecht is?

Thanks anyway
Oud 04-07-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 04-07-2004 @ 20:39 :
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

Ik ben begin juni op reis gegaan en omdat ik zo druk in de weer was en er haast bij was, was ik mijn pil-strip vergeten.
Ik moest mijn 12e pil van de strip innemen. De reis duurde 4 dagen en de apothekers daar kenden geen pil Mercilon of wouden het mij niet (zonder voorschrift) geven.
Gevolg was dat ik niet anders kon dan stoppen met de pil.
Vijf dagen later kreeg ik mijn maandstonden.
Om terug te beginnen met de pil moet ik dus wachten tot mijn volgende menstruatie, nu een 30-tal dagen later heb ik ze nog steeds niet.

Thanks anyway
Dat zomaar stoppen is niet slecht ofzo, alleen is de pil dan niet meer veilig, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel. Je lichaam kan er wel een beetje van door de war raken (hoe dan ook van stoppen met de pil, of je dat nu na 11 of na 21 dagen doet) en dat verklaart ook meteen waarom je nog niet opnieuw ongesteld bent geworden .
Als ik jou was zou ik gewoon zonder menstruatie beginnen, nouja, dan is-ie pas na 7 dagen of na een strip veilig, maar dat lijkt mij beter dan wachten.
Oud 04-07-2004, 20:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 04-07-2004 @ 20:39 :

Thanks anyway
Toen ik stopte met de pil werd ik daarna gewoon nog netjes een keer ongesteld die in mijn stopweek hoorde maar daarna duurde het drie maanden voor ik weer uit mezelf ongesteld werd. Ik denk dus dat je beter op een zelf gekozen dag kan beginnen dan daar op kan wachten want dat kan heel lang duren.
Oud 04-07-2004, 20:09
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-07-2004 @ 20:55 :
Dat zomaar stoppen is niet slecht ofzo, alleen is de pil dan niet meer veilig, maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel. Je lichaam kan er wel een beetje van door de war raken (hoe dan ook van stoppen met de pil, of je dat nu na 11 of na 21 dagen doet) en dat verklaart ook meteen waarom je nog niet opnieuw ongesteld bent geworden .
Als ik jou was zou ik gewoon zonder menstruatie beginnen, nouja, dan is-ie pas na 7 dagen of na een strip veilig, maar dat lijkt mij beter dan wachten.
Hmm ja ik was inderdaad beter opnieuw begonnen, ik wist eigenlijk niet hoe 't zat. Maar aangezien ik binnenkort mijn maandstonden heb ga ik wachten tot die eerste dag, dan zal alles weer normaal verlopen hoop ik.
Het is alleszins raar want mijn borsten doen 'nbeetje pijn en mijn onderbuik lijkt wat gezwollen
Oud 04-07-2004, 20:12
elledc
elledc is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-07-2004 @ 21:06 :
Toen ik stopte met de pil werd ik daarna gewoon nog netjes een keer ongesteld die in mijn stopweek hoorde maar daarna duurde het drie maanden voor ik weer uit mezelf ongesteld werd. Ik denk dus dat je beter op een zelf gekozen dag kan beginnen dan daar op kan wachten want dat kan heel lang duren.
Ow, meen je dat?
Aangezien ik voordat ik de pil slikte zeer onregelmatig was (met tussenpozen van 1,5 maand) kan dat nu ook wel eens zeer onregelmatig zijn.
Ik begin dan best nu opnieuw.
Maar is het bij elke pil dan na 7 dagen veilig? (ik neem Mercilon)

Bedankt voor jullie reactie
Oud 04-07-2004, 22:06
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Staat er in jullie bijsluiter iets over de pil als je in de diarree bent? Bij mij staat er namelijk alleen maar iets in over overgeven (Of ik heb het dus niet goed gelezen)

Of is het zo dat er ook 3-4 uur tussen mag zitten??
Oud 05-07-2004, 09:50
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
mn vriendinnetje is vorige week zaterdag zaterdag gestopt voor de stopweek, die maandag erna hebben we voor het laatst sex gehad, en afgelopen zaterdag zou ze de pil weer moeten nemen, maar ze heeft hem pas om 1 uur ingenomen, normaal doet ze het rond 11 , 12 uur (snachts) dus is 3 uur later dan normaal...

Is dit gevaarlijk?
Oud 05-07-2004, 10:36
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Vini-Vidi-Vici schreef op 05-07-2004 @ 10:50 :
mn vriendinnetje is vorige week zaterdag zaterdag gestopt voor de stopweek, die maandag erna hebben we voor het laatst sex gehad, en afgelopen zaterdag zou ze de pil weer moeten nemen, maar ze heeft hem pas om 1 uur ingenomen, normaal doet ze het rond 11 , 12 uur (snachts) dus is 3 uur later dan normaal...

Is dit gevaarlijk?
nee
Oud 05-07-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 04-07-2004 @ 23:06 :
Staat er in jullie bijsluiter iets over de pil als je in de diarree bent? Bij mij staat er namelijk alleen maar iets in over overgeven (Of ik heb het dus niet goed gelezen)

Of is het zo dat er ook 3-4 uur tussen mag zitten??
Bij mij staat dat hij met hevige diarree niet meer veilig is, hevige diarree binnen 4 uur. Better safe than sorry...
Oud 05-07-2004, 16:03
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Het is dan nu toch al te laat maar het was ook 4 en half uur erna trouwens.
Oud 05-07-2004, 16:50
Flowermeid
Flowermeid is offline
Hey mensen, ik heb even een vraagje.

Ik ben nu al ruim 3 weken aan de pil (Diane35) Ik slikte hem ook redelijk regelmatig (misschien een keer een uurtje verschil) Afgelopen donderdagavond heb ik 'm voor het laatst geslikt (einde van de strip), dus zou ik zaterdag ongesteld moeten worden.. maar dat ben ik dus nog steeds niet.
Het kan niet zijn dat ik zwanger ben. Ik heb 'het' nog nooit gedaan. Wel heb ik mijn vriend vaak afgetrokken totdat hij klaarkwam en heeft hij me daarna wel gevingerd.
Zou er toch een kans kunnen zijn dat ik zwanger ben of is het bijna altijd zo dat je na je allereerste strip(s) het wat langer duurt voordat je ongesteld wordt??

Alvast bedankt
(ik denk dat ik morgen de dokter wel bel, just in case. Maar ik wou even weten of dit wel vaker zo is, zodat ik me niet voor niets zorgen maak)
Oud 05-07-2004, 16:52
Verwijderd
@Flowermeid: er is geen standaard aantal dagen die er tussen het slikken van de laatste pil en ongesteld worden zit. Het kan best wat langer duren voordat je ongesteld wordt (bij heel veel mensen duurt het een dag of vijf), zeker als je de pil nog maar zo kort slikt. 'k zou me niet al te veel zorgen maken, zeker als je 'het' nog nooit gedaan hebt.
Oud 05-07-2004, 16:59
Flowermeid
Flowermeid is offline
Maar als het een dag of 5 duurt, dan ben je toch maar 2-3 dagen ongesteld? Is dat wel normaal dan? (gezien ik normaal toch altijd wel 7-8 dagen ongesteld was)

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 17:03.
Oud 05-07-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Flowermeid schreef op 05-07-2004 @ 17:59 :
Maar als het een dag of 5 duurt, dan ben je toch maar 2-3 dagen ongesteld? Is dat wel normaal dan? (gezien ik normaal toch altijd wel 7-8 dagen ongesteld was)
Ongesteld zijn houdt niet direct op als die 7 pilloze dagen om zijn. Meestal ben je nog ongesteld als je de pil weer gaat slikken (het kan heel goed dat je dan bv. nog een halve week ongesteld bent).
Oud 05-07-2004, 17:08
Flowermeid
Flowermeid is offline
Oke heel erg bedankt, dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken Ik wacht nog wel een paar dagen af..
Oud 06-07-2004, 06:30
blankevla
blankevla is offline
Vanaf wanneer is hele erge bloedverlies erg? Ik heb het gevoel dat ik nu zoveel meer bloed dan normaal. Ik voel me opzich wel goed opzich. Vanaf wanneer moet ik me zorgen maken en naar de huisarts gaan?
Topic gesloten

Regels voor berichten