Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 22:16
Verwijderd
Ruben en Nathan - Integere types.

Djeezus, wat zijn die twee goed!
Een paar sterke vondsten, goede grappen, extreme hilarische scènes, geweldige timing, mooie liedjes etc. etc.
Nathan vond ik af en toe een beetje teveel 'grappig willen zijn', maar hij was wel ontzettend muzikaal. Ruben vind ik gewoon een komisch talent.
Ik heb erg genoten
Advertentie
Oud 05-05-2005, 14:51
Verwijderd
"Go(e)d" van De Stilte.

Gratis dansvoorstelling voor kinderen in de schouwburg, in het teken van Bevrijdingsdag. Ach, waarom niet?

Nouja, het zag er mooi uit. Danseressen erg goed, filmbeelden en muziek ook prima in orde. Maar de bedoeling zag ik niet zo. Er werden geluidfragmenten afgespeeld waarin gesproken werd, over het leven, de dood, god, vriendschap etc. Maar dat was door mensen ingesproken die ontzettend onduidelijk spraken. Het was vaak niet te verstaan. En misschien was dat niet zo erg geweest, maar ik merkte zelf dat ik me alleen daarop ging concentreren, zodat ik af en toe echt stukken van de dans miste.
Voor kinderen vond ik het ook weinig geschikt. Vaak zie je dat zij veel meer zien (lekker er op los fantaseren) dan volwassenen, maar ik hoorde vaak genoeg "Ik snap het niet" en het werd ook wat rumoerig.
Niet zo erg geslaagd dus. Maar voor een gratis voorstelling best ok
Oud 06-05-2005, 22:53
Verwijderd
'Brunhilde 40+' van Mugmetdegoudentand.

Ik las ergens 'een aanklacht tegen de musical en het grote, goed gesubsidieerde toneel'. Leek me geweldig dus Ik was bij voorbaat al verkocht.
En het begon erg fijn, de acteurs waren goed en het was lekker hilarisch. Een grote parodie op de musicalmensen.
Vervolgens bleek het verhaal veel meer in zich te hebben, maar ik geloof dat ik het niet helemaal heb begrepen. Gelukkig genoot ik toch wel van het spel.
Oud 06-05-2005, 23:52
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-05-2005 @ 23:53 :
'Brunhilde 40+' van Mugmetdegoudentand.

Ik las ergens 'een aanklacht tegen de musical en het grote, goed gesubsidieerde toneel'. Leek me geweldig dus Ik was bij voorbaat al verkocht.
En het begon erg fijn, de acteurs waren goed en het was lekker hilarisch. Een grote parodie op de musicalmensen.
Vervolgens bleek het verhaal veel meer in zich te hebben, maar ik geloof dat ik het niet helemaal heb begrepen. Gelukkig genoot ik toch wel van het spel.
dit vond ik nu echt bras... tspijt me... maar ik ga graag de discussie aan. ten eerste waren de acteurs idd goed. maar de code die in het begin werd aangegeven, zoals je zelf al zegt wordt doorbroken met nogal experimentele (verkeerd woord, maar je snapt wat ik bedoel) stukken. waarvan de betekenis voor mij gewoon echt niet aansloot
Oud 07-05-2005, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 07-05-2005 @ 00:52 :
dit vond ik nu echt bras... tspijt me... maar ik ga graag de discussie aan. ten eerste waren de acteurs idd goed. maar de code die in het begin werd aangegeven, zoals je zelf al zegt wordt doorbroken met nogal experimentele (verkeerd woord, maar je snapt wat ik bedoel) stukken. waarvan de betekenis voor mij gewoon echt niet aansloot
Nou, dat had ik dus precies hetzelfde.
Jammer van de discussie, maar ik ben het helemaal met je eens
Oud 07-05-2005, 11:58
souriceau
souriceau is offline
Afgelopen zondag naar Hair geweest. En vond het eigenlijk best tegen vallen .
Oud 07-05-2005, 21:48
Verwijderd
'40 45 Provinciestad in oorlogstijd' van Wetten van Kepler i.s.m. Theater de Leest Waalwijk".

Een vertelling over Waalwijk in de Tweede Wereldoorlog en een gebeurtenis de dag vóór de bevrijding. Met live muziek en filmbeelden. Een hele mooi sfeer en vormgeving. Op zich ook een mooi verhaal, maar geen mooie tekst. Vond ik. Verder vond ik het nogal formeel, niet zo prettig formeel. En ik weet toevallig dat ze er maar heel kort aan gerepeteerd hebben. Dat was ook wel te merken. Jammer wel. De acteurs waren er goed genoeg voor.
Oud 07-05-2005, 22:26
Verwijderd
Album Familliar van Conny Jansen

verschrikkelijk!
Oud 08-05-2005, 08:41
WolterB
WolterB is offline
Gisteravond:
Jim Speelmans - Hier is Hij
Stand-up comedian, die het gaat proberen in de grotere theaters met een avondvullende show.
Best aardig om te zien, heb me niet geërgerd, maar ook niet dubbel gelegen.

Gino Sancti - Après-Ski
In het begin was het alleen maar gevloek en getier, geen klap aan, maar gaanderweg de voorstelling werden ze toch beter.
Ze sloten de show af met een sneeuwballengevecht met het publiek, echt geniaal.

Delfts Blok - Tegen alle verwachtingen in
Een groep van 11!! mensen, die afwisselend zongen/instrumenten bespeelden en op een controversiële manier bepaalde thema's aan bod lieten komen in een soort sketches. Ze hadden wel wat, vooral de muziek, maar sommige thema's mochten iets beter, minder hard en shockerend overgebracht worden.

Ik denk dat ik niet sta te springen om nog een keer naar één van deze groepen te gaan
Oud 08-05-2005, 08:54
Verwijderd
We will Rock You, musical van Queen..... Zeer aan te raden....
Oud 08-05-2005, 09:00
McModder
McModder is offline
Als laatste heb ik Youp van 't Hek gezien in Carré. Hij was nogsteeds wel leuk maar vroeger wassie leuker. Hellaas is ie nu nie meer tezien.
Oud 09-05-2005, 11:50
DJ JB
DJ JB is offline
Zaterdag stond Sara Kroos in het theater hier. Werkvoorstelling van Zoetgevooisd.

Popachtige liedjes, geweldige humor. Alles erop en eraan. Geweldige voorstelling!
Oud 09-05-2005, 11:55
lyla
lyla is offline
Javier Guzman,
Chasse Theater in Breda.

Dat was echt geweldig
Oud 14-05-2005, 18:27
Nijn*
Nijn* is offline
'Mamma Mia!' Jeetje, is echt al lang geleden, maar als het goed is ga ik binnekort naar 'Hair'. En ga volgend weekend naar wat amateur theatervoorstellingen kijken..
Oud 14-05-2005, 21:36
Verwijderd
'Eiland' van Orkater.

Ge-wel-dig!
Ik wist echt niet meer waar ik moest kijken, er was zoveel prachtigs te zien! Echt hele mooie beelden en bewegingen etc. De paar gesproken woorden waren in het Frans, Engels, Italiaans of onverstaanbaar Nederlands. (Daarom vond ik het jammer dat er op een gegeven moment een stukje Guus Meeuwis te horen was, maar dat is verder niet zo belangrijk). Echt heel veel geniale grappen en ook aangrijpende beelden. Ik heb echt genoten
Oud 15-05-2005, 15:28
Souris
Souris is offline
Het temmen van de Feeks.
gewoon zo goed gespeelt.
was wel lang 2 uur zonder pauze maar zeker de moeite waard
Oud 15-05-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Souris schreef op 15-05-2005 @ 16:28 :
Het temmen van de Feeks.
gewoon zo goed gespeelt.
was wel lang 2 uur zonder pauze maar zeker de moeite waard
Daar heb ik ook al een kaartje voor
(Alleen zit ik op het balkon )
Oud 15-05-2005, 17:13
Souris
Souris is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 15-05-2005 @ 17:01 :
Daar heb ik ook al een kaartje voor
(Alleen zit ik op het balkon )
heel jammer.
in de zaal is leuker maar de voorstelling is super
Oud 15-05-2005, 19:21
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Guido Weijers - Myosotis

en het was echt helemaaal
Oud 17-05-2005, 22:51
Verwijderd
Net terug van Amadeus.
Was wel erg leuk. Marc-Marie is echt.
Oud 20-05-2005, 13:37
pluimerd
pluimerd is offline
Javier Guzman met Ton Zuur.

Nog nooit zo'n slechte show gezien. Hij had er zelf helemaal geen zin in en dat was eraan te zien. Er waren amper 5 rijen gevuld (voorstelling in België) en meneer vond 80 mensen blijkbaar niet genoeg.
Z'n grappen waren gewoon reproducties van die uit "Bot" en hij heeft amper een uur en tien minuten op het podium gestaan.

"Bot" vond ik schitterend, maar "Ton Zuur" ...
Oud 20-05-2005, 18:17
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
pluimerd schreef op 20-05-2005 @ 14:37 :

Nog nooit zo'n slechte show gezien. Hij had er zelf helemaal geen zin in en dat was eraan te zien. Er waren amper 5 rijen gevuld (voorstelling in België) en meneer vond 80 mensen blijkbaar niet genoeg.
Z'n grappen waren gewoon reproducties van die uit "Bot" en hij heeft amper een uur en tien minuten op het podium gestaan.

Dan te bedenken dat ik er nog over na zat te denken om nog aan kaartjes proberen te komen... maar als ik jou mag geloven is dat dus niet echt de moeite? ?
Oud 20-05-2005, 18:30
pluimerd
pluimerd is offline
Sja, misschien lag het gewoon aan de avond ?

En het was ook een Vlaamse schouwburg, dus hij had z'n show waarschijnlijk voor een deel aangepast. Anders had ze vast wel langer geduurd.

Ik vond hem een verwaande eikel. Althans, zo gedroeg hij zich.

Volgens mij is ie in Nederland sowieso uitverkocht ... En hij is gestopt met z'n show te spelen tot in september, heb ik vorige week gehoord. Geen idee waarom.

Als je "Bot" nog niet hebt gezien kan "Ton Zuur" nog wel leuk zijn hoor. Dus wie weet. Niet volledig op mijn mening vertrouwen ...
Oud 21-05-2005, 09:37
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
pluimerd schreef op 20-05-2005 @ 19:30 :
Volgens mij is ie in Nederland sowieso uitverkocht ... En hij is gestopt met z'n show te spelen tot in september, heb ik vorige week gehoord. Geen idee waarom.
Dat komt omdat dat theaterseizoen afgelopen is

Het seizoen loopt van eind augustus/ begin september tot half/eind mei in de meeste schouwburgen
Oud 21-05-2005, 10:35
pluimerd
pluimerd is offline
Citaat:
WolterB schreef op 21-05-2005 @ 10:37 :
Dat komt omdat dat theaterseizoen afgelopen is

Het seizoen loopt van eind augustus/ begin september tot half/eind mei in de meeste schouwburgen
Dat weet m'n kleine teen ook. Maar er stonden nog shows op z'n programma en hij heeft ze afgezegd.

Dus.
Oud 21-05-2005, 12:20
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
pluimerd schreef op 20-05-2005 @ 14:37 :

hoewl ik het stukje met die kledingwinkel wel strak vond, is het idd veel uit andere shows.

naja, ik was eergisteren Jochem Myjer -YEEHAA, tis niet vernieuwend (stel je nou ns voor dat..... of 3 dingen tegelijk[zoals de eierstokken in adhd]), maar verder wel leuk
Oud 21-05-2005, 14:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
pluimerd schreef op 21-05-2005 @ 11:35 :
Dat weet m'n kleine teen ook. Maar er stonden nog shows op z'n programma en hij heeft ze afgezegd.

Dus.
ah, dat wist ik dan weer niet
Oud 21-05-2005, 16:23
Kinky
Kinky is offline
Vanavond Concert in Concertzaal Tilburg:

Citaat:
Euregio Jeigdorkest en
Carel Kraaijenhof
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 26-05-2005, 13:25
Souris
Souris is offline
'Brunhilde 40+' van Mugmetdegoudentand

was wel aardig,maar heb leukere voorstellingen gezien afgelopen jaar
Oud 27-05-2005, 22:48
Dith
Dith is offline
Vanavond dag 4 van Cabaret-6daagse in Eindhoven, Gino Sancti. Ik had nog nooit van ze gehoord maar ik heb me aardig vermaakt. Enorm veel zelfspot en het publiek werd ontzettend veel betrokken bij het spel wat erg leuk was. De muziek was helaas erg slecht en er zijn heel veel mensen weggelopen tijdens de voorstelling (dat waren vooral ouderen en daar begrijp ik het ook van, de voorstelling was echt gemaakt voor jongeren). Ik heb in ieder geval erg gelachen.
Oud 28-05-2005, 00:08
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dith schreef op 27-05-2005 @ 23:48 :
Vanavond dag 4 van Cabaret-6daagse in Eindhoven, Gino Sancti. Ik had nog nooit van ze gehoord maar ik heb me aardig vermaakt. Enorm veel zelfspot en het publiek werd ontzettend veel betrokken bij het spel wat erg leuk was. De muziek was helaas erg slecht en er zijn heel veel mensen weggelopen tijdens de voorstelling (dat waren vooral ouderen en daar begrijp ik het ook van, de voorstelling was echt gemaakt voor jongeren). Ik heb in ieder geval erg gelachen.
In vond ze veel te grof
Oud 28-05-2005, 06:49
Verwijderd
Ik heb gisteravond in het Ostade Theater naar de voorstelling "TITUS ANDRONICUS" van De acteerstudio geweest.

Het is een moderne bewerking van het stuk Titus Andronicus van Shakespeare's waarin moderne invloeden op van toepassing zijn. Ik vond het een erg leuk stuk om te zien, maar het was erg heet in het theater waardoor ik heel erg durf werd .

We waren met een groep vrienden er naar toe omdat de Mentrix van mijn vriend (en zijn groepje vrienden) er in meespeelt.
Oud 28-05-2005, 21:35
Verwijderd
Spinvis
en qua cabaret de vliegende panters, geloof ik
Oud 31-05-2005, 16:05
Liss
Liss is offline
Citaat:
souriceau schreef op 07-05-2005 @ 12:58 :
Afgelopen zondag naar Hair geweest. En vond het eigenlijk best tegen vallen .
Ik ook! Wij hadden meer een verhaal erin verwacht (oke, dat zat er wel in maar dan meer een musical idee met verschillende decors enz) met niet alleen maaar liedjes.
Viel dus wel een beetje tegen omdat ze alleen maar zongen/dansten maar ondanks dat was het toch nog wel leuk

Edit: Volgende week eindelijk naar de Lion King

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 16:07.
Oud 01-06-2005, 21:23
Verwijderd
'Klem' van D&A Nederland
(naar 'Huis clos' van Sartre)

Mijn favoriete toneelgroep natuurlijk
Nouja, het was een afstudeervoorstelling voor de toneelacademie in Maastricht, van Arjan (A uit D&A Nederland. D speelde zelf mee).
Maar ik was wel echt aangenaam verrast. Ik kende het stuk niet, maar wel een ander stuk van Sartre (Les jeux sont faits) en ik herkende nogal wat. (Doden in de hel en het eindeloze 'niets'.) En ik vond het een erg goed stuk. Daarnaast ook heel mooi gespeeld, met de nodige humor af en toe (maar gelukkig niet te veel). En weer op een leuke originele locatie: de kelder van de concertzaal.
(Vorig jaar deden ze - o.a. met mij - 'Andromache' in de laad-en losruimte van de schouwburg).
Ja, goed
Oud 05-06-2005, 02:58
reno
reno is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 14-05-2005 @ 22:36 :
'Eiland' van Orkater.

Ge-wel-dig!
Ik wist echt niet meer waar ik moest kijken, er was zoveel prachtigs te zien! Echt hele mooie beelden en bewegingen etc. De paar gesproken woorden waren in het Frans, Engels, Italiaans of onverstaanbaar Nederlands. (Daarom vond ik het jammer dat er op een gegeven moment een stukje Guus Meeuwis te horen was, maar dat is verder niet zo belangrijk). Echt heel veel geniale grappen en ook aangrijpende beelden. Ik heb echt genoten
Ik vond het ook een goede voorstelling. Maar het schijnt eigenlijk allemaal al tien jaar geleden gedaan te zijn, totaal niet vernieuwend dus. Maargoed, als je ze niet kent is het uiteraard geweldig!
Oud 11-06-2005, 18:13
Verwijderd
Op het Dommelfestival van onze school in Eindhoven heb ik gisteren de voorstelling 'Shapeshifting' gezien. Een bewegingsstuk in de regie van Toon Ory, uitgevoerd door derde- en vierdejaars.
En ik vond het heel erg goed. Het zat ontzettend goed in elkaar, er werd nauwelijks muziek gebruikt (die maakten ze zelf, tijdens het dansen). En er waren twee meisjes plotseling geblesseerd geraakt (niet heel erg vreemd, als je ziet wat een fratsen ze uithaalden. ), dus dat maakte het nóg lastiger.
Gewoon hele leuke beelden. En het was niet, zoals vaak mijn probleem is bij dansvoorstellingen, te abstract om te begrijpen. Echt alle respect, en dat is niet alleen omdat ik daar op school zit.
Oud 16-06-2005, 16:42
Verwijderd
Peleas et Mellisande, een opera van Claude Debussy... Was een beetje lang maar erg mooie muziek en mooi verhaal, maar wel soms iets te abstract...
Oud 21-06-2005, 20:28
Verwijderd
Stomp. Erg leuk. Een groep van 8 mensen die op allerlei dingen ritmische muziek maken. Ik vond het echt erg leuk.
Oud 21-06-2005, 22:24
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 16-06-2005 @ 17:42 :
Peleas et Mellisande, een opera van Claude Debussy... Was een beetje lang maar erg mooie muziek en mooi verhaal, maar wel soms iets te abstract...
Wist niet dat Debussy daar een opera over had geschreven?!?
Ken alleen klassieke muziekstuk van Fauré....

Wat is het verhaal???
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 22-06-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Kinky schreef op 21-06-2005 @ 23:24 :
Wist niet dat Debussy daar een opera over had geschreven?!?
Ken alleen klassieke muziekstuk van Fauré....

Wat is het verhaal???
Golaud vind Melisande bij een bron, maar ze wil niet dat iemand haar aanraakt en niet zeggen wie ze is en waarom ze is gevlucht. De kroon die ze in het water heeft laten vallen wil ze er niet uithalen. Golaud slaagt er in om haar mee te nemen.
Golaud schrijft een brief naar zijn ouders en vraagt of hij op het kasteel mag komen, met Melisande, met wie hij in het geheim is getrouwt.
Melisande ontmoet de broer van Golaud: Pelleas. Terwijl ze onschuldig praten speelt Melisande met haar trouwring, en laat hem in het water vallen, waaruit ze hem niet kan opvissen.
Golaud is gewond geraakt, op het moment dat Melisande haar ring verloor. Hij komt erachter dat ze de ring is verloren. Melisande liegt en zegt dat de ring van haar vinger is gegleden terwijl ze schelpen zocht op het strand. Golaud gebied haar meteen de ring te gaan zoeken, en dat ze zich moet laten vergezellen door Pelleas.
Melisande staat zingend aan haar raam. Pelleas hoort dit en reikt naar de hand van Melisande. maar het is te hoog. Hij kust haar haar en windt het rond zijn nek. Plotseling komt Golaud die hen betrapt, maar zegt: 'Speel niet zo in het donker...Gij zijt een paar kinderen'.
Golaud zegt tegen Pelleas dat hij Melisande zo veel mogelijk moet ontlopen, maar niet al te opvallend. Golaud hoort zijn zoon (yoniold) uit over wat er tussen de twee is gebeurd. Dan gaat het licht in het venster boven hun aan en hij tilt zijn zoon op om te laten kijken wat er gebeurd. Hij vertelt dat er niets aan de hand is.
Pelleas moet vertrekken, en ontmoeten elkaar voor het laatst. Ze bekennen elkaar hun liefde. Maar in de verte sluiten de deuren van het kasteel, ze kunnen niet meer terug. Maar Golaud duikt op achter een boom, en steekt Pelleas en Melisande neer.
Gewond ligt Melisande in doodstrijd, en liegt tegen Golaud dat haar liefde voor Pelleas onschuldig was, en sterft. Vertwijfeld blijft Golaud achter waarna hij ook sterft.

<Lang verhaal, maar dit is de samenvatting>
Oud 22-06-2005, 11:33
Balance
Balance is offline
Voorstelling van STOMP

opzich heel leuk en erg origineel, maar het duurde wel te lang.
Ze werkten constant van zacht naar hard om een climax te geven, maar vervolgens gingen ze weer terug naar zacht
op die manier ging het effect behoorlijk verloren naar mijn idee.
Oud 22-06-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-06-2005 @ 12:33 :
Voorstelling van STOMP

opzich heel leuk en erg origineel, maar het duurde wel te lang.
Ze werkten constant van zacht naar hard om een climax te geven, maar vervolgens gingen ze weer terug naar zacht
op die manier ging het effect behoorlijk verloren naar mijn idee.
Wanneer ben jij daar heen geweest dan? En waar? Ik heb die nml ook gezien ene paar dagen geleden.
Oud 22-06-2005, 13:54
Balance
Balance is offline
gister: in Den Haag in het Lucent Dans Theater.
Oud 22-06-2005, 17:42
Guenevery
Guenevery is offline
Aladin de ballet versie. Was erg gezellig en geslaagd!
Oud 24-06-2005, 21:03
battlestar
battlestar is offline
Eric van Sauers - Liegt

Vorige week inmiddels.. anders dan z'n vorige voorstellingen, moest er aan wennen. Toen het afgelopen was dacht ik 'was dit alles?'. Achterafgezien toch wel een goede show, meer diepgang dan in z'n vorige maar wat minder grappen. Misschien alleen een wat teveel 'de maatschappij, dat ben jij'-gehalte.
Oud 25-06-2005, 16:20
Aurora
Aurora is offline
The Lion King, afgelopen donderdag.

Echt supergeweldig. Wow.
Oud 26-06-2005, 10:44
Rimketje
Rimketje is offline
Lion King, (19 Juni)

wooow Heb echt genoten van die voorstelling.. Zoo mooi alles! Zou er zo nog eens heen willen.. !!
Oud 28-06-2005, 18:58
Verwijderd
The Ashton Brothers, in Den Bosch... Was echt te gek! Heb me rot gelachen. En geweldig wat deze 4 maffe kerels bij elkaar kunnen verzinnen, een aanrader!!
Oud 28-06-2005, 19:02
Roobe
Roobe is offline
Laatste bezoek was aan de Stadsschouwburg Eindhoven voor de musical Crazy for You, die overigens super was.
Zaterdag 2 juli ga ik naar Scheveningen voor de Lion King.
Advertentie

Regels voor berichten