Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jammer van de discussie, maar ik ben het helemaal met je eens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Alleen zit ik op het balkon ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
in de zaal is leuker maar de voorstelling is super ![]()
||
Citaat:
![]() Dan te bedenken dat ik er nog over na zat te denken om nog aan kaartjes proberen te komen... maar als ik jou mag geloven is dat dus niet echt de moeite? ![]()
||
Citaat:
![]() Het seizoen loopt van eind augustus/ begin september tot half/eind mei in de meeste schouwburgen ![]()
||
Citaat:
Dus. |
![]() |
||
Citaat:
naja, ik was eergisteren Jochem Myjer -YEEHAA, tis niet vernieuwend (stel je nou ns voor dat..... of 3 dingen tegelijk[zoals de eierstokken in adhd]), maar verder wel leuk
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Viel dus wel een beetje tegen omdat ze alleen maar zongen/dansten maar ondanks dat was het toch nog wel leuk ![]() Edit: Volgende week eindelijk naar de Lion King ![]()
Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 16:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ken alleen klassieke muziekstuk van Fauré.... Wat is het verhaal???
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Golaud schrijft een brief naar zijn ouders en vraagt of hij op het kasteel mag komen, met Melisande, met wie hij in het geheim is getrouwt. Melisande ontmoet de broer van Golaud: Pelleas. Terwijl ze onschuldig praten speelt Melisande met haar trouwring, en laat hem in het water vallen, waaruit ze hem niet kan opvissen. Golaud is gewond geraakt, op het moment dat Melisande haar ring verloor. Hij komt erachter dat ze de ring is verloren. Melisande liegt en zegt dat de ring van haar vinger is gegleden terwijl ze schelpen zocht op het strand. Golaud gebied haar meteen de ring te gaan zoeken, en dat ze zich moet laten vergezellen door Pelleas. Melisande staat zingend aan haar raam. Pelleas hoort dit en reikt naar de hand van Melisande. maar het is te hoog. Hij kust haar haar en windt het rond zijn nek. Plotseling komt Golaud die hen betrapt, maar zegt: 'Speel niet zo in het donker...Gij zijt een paar kinderen'. Golaud zegt tegen Pelleas dat hij Melisande zo veel mogelijk moet ontlopen, maar niet al te opvallend. Golaud hoort zijn zoon (yoniold) uit over wat er tussen de twee is gebeurd. Dan gaat het licht in het venster boven hun aan en hij tilt zijn zoon op om te laten kijken wat er gebeurd. Hij vertelt dat er niets aan de hand is. Pelleas moet vertrekken, en ontmoeten elkaar voor het laatst. Ze bekennen elkaar hun liefde. Maar in de verte sluiten de deuren van het kasteel, ze kunnen niet meer terug. Maar Golaud duikt op achter een boom, en steekt Pelleas en Melisande neer. Gewond ligt Melisande in doodstrijd, en liegt tegen Golaud dat haar liefde voor Pelleas onschuldig was, en sterft. Vertwijfeld blijft Golaud achter waarna hij ook sterft. <Lang verhaal, maar dit is de samenvatting> |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
|
|