Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 14:45
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 01-09-2004 @ 18:38 :
"Every once in a while an MC emerges who profoundly alters the landscape of hip hop. Big Daddy Kane. Rakim. Chuck D. Ice Cube. Jeru. Biggie Smalls. ODB. Eminem. "
Waarom Jeru? En toen ik de link zag begreep ik pas waarom het zo overdreven positief was . Wat trouwens niet wegneemt dat C-Rayz Walz wel goede muziek maakt.
Oud 08-09-2004, 15:03
Makaveli
Makaveli is offline
'This Week' van Jean Grae is zoooo tof!!!
Voor het eerst dat is zo erg los ga op een album van een vrouwelijke rapper . Nog meer mensen deze cd gehoord?
Oud 08-09-2004, 17:27
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
yes got it right here

ben nog ff aan het ontdekken en beluisteren

verder geniet ik veel van:
*nieuwe jill scott
*foreign exchange
*nieuwe shyne
*nieuwe krayzie bone
*nieuwe premier mixtape
Oud 12-09-2004, 20:36
Makaveli
Makaveli is offline
Non Phixion staat 1 en 2 oktober in respectievelijk Hengelo en Nijmegen.
Ik ga proberen reis (trein + bus kwam voor 2 personen neer op 88,40) + kaartjes (12,50 p.p.) te regelen voor in Nijmegen (Doornroosje).

Furiez Stylez komt ook mee naar Nijmegen, iemand van deze gast gehoord en zo ja, is ie goed???
Oud 13-09-2004, 14:52
FF-FeliX-FF
FF-FeliX-FF is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 12-09-2004 @ 21:36 :
Non Phixion staat 1 en 2 oktober in respectievelijk Hengelo en Nijmegen.
Ik ga proberen reis (trein + bus kwam voor 2 personen neer op 88,40) + kaartjes (12,50 p.p.) te regelen voor in Nijmegen (Doornroosje).

Furiez Stylez komt ook mee naar Nijmegen, iemand van deze gast gehoord en zo ja, is ie goed???
Oud 13-09-2004, 15:11
Metal
Metal is offline
Wat nou

jij luisterd naar eminem, dus ik ga er niet vanuit dat jij 1 van deze 2 kent

Ontopique

Non-phixion, damn die moet ik echt nog wel eens zien

maarja, tis weer in nijmegen, das echt te ver weg

kolere
Oud 13-09-2004, 15:56
Verwijderd
moet ik nou naar belvedere in mn hometown of naar non phixion in doornroosje gaan? situatie!!!
Oud 13-09-2004, 16:36
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:

Antennae - Silent

Simply put, there’s no other label touching Miami’s Botanica Del Jibaro’s imprint for consistently awesome, deep, involving and crushingly fresh hip hop productions. Transmitting straight from Beta Bodega Coalition headquarters, this terrifying debut EP from the Antennae crew carries production by the Dade County duo of Chilean DJ Manuvers (better known for his Afluenza project) and Counterflow collaborator, Induce. They both sculpt a spectrum of melodic, aquatic soundscapes ranging from hypnotizing to uplifting beats for their front man to ride and lyrically navigate on. Miami's best kept secret, Stres, has been rhyming for over a decade and has inspired and taught several Miami MC's and even producers not to fear the abstract and to think outside the box (they know who they are)! Representing one of Miami's oldest African American communities, Richmond Heights, Botanica del Jibaro proudly presents a group who's front man is a true innovator and an MC that has raised the bar here since the mid 90's, moulding and sculpting every word and phrase via clever codes that when deciphered challenge and debate our "realities", or at least the things we have come to accept or settle as reality. This is a simply awesome EP – listen and do the right thing.
Oud 13-09-2004, 16:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
jean grae - this week
is dope, k heb m meteen op de eerste dag dat ie was gedownload
en kijk nu uit naar the alchemist
Oud 13-09-2004, 17:50
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-09-2004 @ 17:44 :
jean grae - this week
is dope, k heb m meteen op de eerste dag dat ie was gedownload
en kijk nu uit naar the alchemist
Alchemist is wel ok, maar this week van jean grae is wel een stukje beter
Oud 13-09-2004, 17:55
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 13-09-2004 @ 18:50 :
Alchemist is wel ok, maar this week van jean grae is wel een stukje beter
sterker nog, jean is the bomb ze staat zeker in mn lijstje met de dopste MC's
Oud 13-09-2004, 17:56
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Metal schreef op 13-09-2004 @ 16:11 :
Wat nou

jij luisterd naar eminem, dus ik ga er niet vanuit dat jij 1 van deze 2 kent

Ontopique

Non-phixion, damn die moet ik echt nog wel eens zien

maarja, tis weer in nijmegen, das echt te ver weg

kolere
Ik luister ook naar Eminem hoor

Maar ik ga niet, omdat niemand we kan/wil brengen met de auto. Damn ik moet echt OV-kaart of eigen auto + rijbewijs hebben of het moet gewoon in rotterdam zijn ofzo. Dan kost de reis maar 2,40 p.p. De kaartjes zijn overigens voor Non Phixion best goedkoop, maar 12,50! Is dat altijd zo bij hun? En weet iemand nu wie Furiez Stylez is???
Oud 13-09-2004, 18:56
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik luister ook eminem, is daar iets mis mee
Oud 14-09-2004, 13:28
aim
aim is offline
Ik ben naar Eminem geweest vorig jaar, met Xzibit en Cypress Hill enzo... in het voorprogramma...

Was wel okay..

K'ga zondag naar D12... hoewel ik niet echt superfan ben van ze (heb liever minder commerciele hiphop), heb ik er toch wel zin in
Oud 14-09-2004, 13:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
aim schreef op 14-09-2004 @ 14:28 :
Ik ben naar Eminem geweest vorig jaar, met Xzibit en Cypress Hill enzo... in het voorprogramma...

Was wel okay..

K'ga zondag naar D12... hoewel ik niet echt superfan ben van ze (heb liever minder commerciele hiphop), heb ik er toch wel zin in
d12 world was zoo slecht dat ik er niet eens naar wil. Devils night vond ik wel een dope album, wat ik eik tot nu toe wel draai, maar d12 world
Oud 14-09-2004, 13:59
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 14-09-2004 @ 14:42 :
d12 world was zoo slecht dat ik er niet eens naar wil. Devils night vond ik wel een dope album, wat ik eik tot nu toe wel draai, maar d12 world
Met jou kan ik praten , Devils Night draai ik nog weleens, maar D12 World vond ik ook erg slecht.
Oud 14-09-2004, 20:48
Metal
Metal is offline
Citaat:
Metal schreef op 03-09-2004 @ 17:12 :
hoe heten die gasten die ze gister op 3voor12XL draaiden, voordat ze het over dat nummer van jadakiss en common hadden...

nederlandstalig, echt een onwijs dope beat(beetje cannibal ox achtig), en der zat iets in de tekst van anorexia ofzo...

Ook kreeg ik iets van sticker/stikker mee ofzo

ik dacht eerst dat het duvelduvel was, maar ik twijfel nu:/

iemand?
Ok ik heb hem gevonden na 2 weken <3

Kubus en Duvel - buiten westen

ff luisteren, dope track

dizzee rascal - learn is ook dope
Oud 14-09-2004, 20:50
Haligh
Haligh is offline
Dizzee Rascal is zowieso vet
Oud 14-09-2004, 20:51
Metal
Metal is offline
juist
Oud 14-09-2004, 20:56
Haligh
Haligh is offline
money, money, money

Oud 14-09-2004, 21:06
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Nas - Money Is My Bitch
Oud 14-09-2004, 21:43
Cheops
Cheops is offline
23 sep
Kool Keith
met Jacky Jasper. DJ: Evil E
€15 + memb. / Melkweg, Amsterdam

en 28 oktober rahzel weer in de effenaar!!
Oud 19-09-2004, 14:43
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Gisteren, melkweg wekelijkse crossfader

waren er een paar gasten van D12, gaven een paar freestyles over willekeurige beats

was wel grappig
Oud 19-09-2004, 15:39
Fog
Fog is offline
ik ga volgend weekend naar die hijs party en de week daarop naar non phixion in hengelo
Oud 19-09-2004, 16:26
Makaveli
Makaveli is offline
Hiphopnews:
Release date van Nas - Street's Discipline is verschoven naar december.

Een van de grondleggers van de hiphop Afrika Bambaataa gaat aan het eind van het jaar een album uitbrengen, genaamd "Dark Matter Moving at the Speed of Light".

Raekwon gaat met zijn 2de solo album komen waarbij er nummers zijn met NAS, Mobb Deep, Fat Joe, Busta Rhymes, RZA en The Alchemist.
Oud 20-09-2004, 20:27
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Cheops schreef op 14-09-2004 @ 22:43 :
23 sep
Kool Keith
met Jacky Jasper. DJ: Evil E
€15 + memb. / Melkweg, Amsterdam

Ghehe, ik opende net mijn mail en toen bleek dat ik in een beschonken bui mee had gedaan aan een prijsvraag en dat ik 2 kaarten heb gewonnen voor kool keith .

En ik vraag me af of afrika bambaataa wat gaat worden.

En ik ga zaterdag ook naar het lvc .
Oud 21-09-2004, 14:54
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
Fog schreef op 19-09-2004 @ 16:39 :
ik ga volgend weekend naar die hijs party en de week daarop naar non phixion in hengelo
ggrrrrmble, ik wil ook, maar ik kán niet...
Oud 21-09-2004, 15:02
Fog
Fog is offline
Citaat:
lovetear schreef op 20-09-2004 @ 21:27 :
En ik ga zaterdag ook naar het lvc .
Oud 21-09-2004, 19:11
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
ik wil ook hijs, maar het is zo ver, en niemand wil me brengen. Maar maar brooklyn ac kan ik niet missen, dus ik weet echt niet wat ik moet doen.
Oud 21-09-2004, 19:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
btw hebben jullie legacy of blood al gechekt van JMT? zoniet nu doen
Oud 21-09-2004, 19:59
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-09-2004 @ 20:16 :
btw hebben jullie legacy of blood al gechekt van JMT? zoniet nu doen
Ja ik had em zaterdag al
Erg gaaf...
Minpuntje vind ik wel dat ik graag een Virtuoso of Jus Allah had willen horen naast alleen Vinnie Paz en guests als GZA, Killah Priest en Sean Price(die overigens allemaal ook wel goed komen).
Wat vind je eigenlijk van die nieuwe JMT member (Des Devious), best goede rapper, vind ik.

Op die beat van 'The Worst' ga ik helemaal los.
'Verses of Bleeding' met de eerder genoemd Dev Devious is ook een erg goed nummer.
'The Spirit of Hate (interlude)' vind ik ook erg lekker, jammer dat daar geen nummer van gemaakt is.
Conclusie: Stoupe en Vinnie Paz hebben hun werk goed gedaan.

Misschien wat vroeg om te zeggen, maar ik denk dat 'Violent By Design' toch het beste blijft, denk ik. Misschien dat het volgende met waarschijnlijk Des Devious weer een top-album wordt als 'Violent By Design'. 'Legace Of Blood' is gewoon een goed en sterk album. Niet meer dan dat, ook niet minder!
Oud 21-09-2004, 20:01
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Waar is die Hijs party?
Oud 21-09-2004, 21:00
Fog
Fog is offline
lvc leiden
Oud 21-09-2004, 21:10
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 21-09-2004 @ 20:59 :
Ja ik had em zaterdag al
Erg gaaf...
Minpuntje vind ik wel dat ik graag een Virtuoso of Jus Allah had willen horen naast alleen Vinnie Paz en guests als GZA, Killah Priest en Sean Price(die overigens allemaal ook wel goed komen).
Wat vind je eigenlijk van die nieuwe JMT member (Des Devious), best goede rapper, vind ik.

Op die beat van 'The Worst' ga ik helemaal los.
'Verses of Bleeding' met de eerder genoemd Dev Devious is ook een erg goed nummer.
'The Spirit of Hate (interlude)' vind ik ook erg lekker, jammer dat daar geen nummer van gemaakt is.
Conclusie: Stoupe en Vinnie Paz hebben hun werk goed gedaan.

Misschien wat vroeg om te zeggen, maar ik denk dat 'Violent By Design' toch het beste blijft, denk ik. Misschien dat het volgende met waarschijnlijk Des Devious weer een top-album wordt als 'Violent By Design'. 'Legace Of Blood' is gewoon een goed en sterk album. Niet meer dan dat, ook niet minder!
jus allah, ja zeker jammer. K vind die gast echt super dope, virtuoso mis ik iets minder, maar zou welleuk zijn.

Verder the worst ja, hahaa, daar heb ik een hele dag mn vrienden mee geirriteerd, k had die beat in mn hoofd en k heb m de hele dag gezongen

Ik moet trouwens zeggen dat ik violent by design niet zo heel vet vond. dat was imo een soort overgangsalbum, want op psycological sociological enz.. was een album met saaie/rustige beats en raps met weinig variatie zeg maar, k vond die album ook de slechtste album. Daarna kwam VbD en dat was een beetje een overgang daar was er een deel rustig/saai en een deel hard/aggresief. Vanaf VoG kwamen de creatief niet-standaard beats en de hard en agressieve raps, wat me meer aanstaat. Ik moet btw wel zeggen dat retaliation(VbD) wel een van mn favo nummers blijft van JMT

sorry voor de vele afkortingen, ben wegens omstandigeheden beetje lui
Oud 21-09-2004, 21:25
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-09-2004 @ 22:10 :
jus allah, ja zeker jammer. K vind die gast echt super dope, virtuoso mis ik iets minder, maar zou welleuk zijn.

Verder the worst ja, hahaa, daar heb ik een hele dag mn vrienden mee geirriteerd, k had die beat in mn hoofd en k heb m de hele dag gezongen

Ik moet trouwens zeggen dat ik violent by design niet zo heel vet vond. dat was imo een soort overgangsalbum, want op psycological sociological enz.. was een album met saaie/rustige beats en raps met weinig variatie zeg maar, k vond die album ook de slechtste album. Daarna kwam VbD en dat was een beetje een overgang daar was er een deel rustig/saai en een deel hard/aggresief. Vanaf VoG kwamen de creatief niet-standaard beats en de hard en agressieve raps, wat me meer aanstaat. Ik moet btw wel zeggen dat retaliation(VbD) wel een van mn favo nummers blijft van JMT

sorry voor de vele afkortingen, ben wegens omstandigeheden beetje lui
?
ik vind zelf 'violent by design' het beste album, zowel beatwise als lyrics.. Na het vertrek van jus allah hebben die stoupe en vinnie ergens een dikke klap van de molen gekregen, want 'Visions of Ghandi' was een grote grap..Ik bedoel, hoe kan je een agressieve vinnie paz die vertelt over hoe hij je vel er af ript over een teletubbie-beat ooit nog serieus nemen?? Ik snap niet dat Stoupe niet voor die duistere beats heeft gekozen, vooral niet voor iemand als Vinnie Paz die toch alleen maar kan shockeren..nu krijg je vrolijke vogelgeluidjes en quasi-happy tangodeuntjes..

En dat nieuwe album, ok de beats zijn een stuk beter, leuke samples enzo..Maar vinnie paz is na die aantijgingen van jus allah wel erg homofoob geworden, zo erg zelfs dat je zou denken dat jus allah misschien wel gelijk heeft..
Oud 22-09-2004, 12:59
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
een track is gelekt/vrijgegeven van de nieuwe necro album

http://www.underworldhiphop.com/soun...reflection.mp3

1)INTRO
2)BEAUTIFUL MUSIC FOR YOU TO DIE TO
3)THE DISPENSATION OF LIFE AND DEATH
4)KILL THAT SHIT
5)Pre-fix skit feat. Jenny Krenwinkle
6)THE PRE-FIX FOR DEATH feat. AWAY OF VOIVOD
7)PUSH IT TO THE LIMIT feat. JAMEY JASTA OF HATEBREED
8)REFLECTION OF CHILDREN COMING UP IN THE GRAVE feat. CHARLIE
9)"It" skit
10)INSANEOLOGY feat. SEAN MARTIN OF HATEBREED, JOHN TARDY OF OBITUARY, & DAN LILKER OF
NUCLEAR ASSAULT/S.O.D./BRUTAL TRUTH
11)NIRVANA feat. ILL BILL, GORETEX, & MR HYDE
12)86 MEASURES OF GAME
13)EMPOWERED feat. #0 OF SLIPKNOT AKA SID WILSON(DJ STARSCREAM), TREVOR PERES & JOHN TARDY OF OBITUARY, AWAY OF VOIVOD, & DAN LILKER OF NUCLEAR ASSAULT
14)Kid Joe skit
15)HUMAN CONSUMPTION
16)EVIL SHIT
17)YOU DID IT
18)Rogue skit
19)DEATH RAP feat. SABAC
20)WATCH YOUR BACK feat. DANNY DIABLO AKA LORD EZEC OF SKARHEAD/CROWN OF THORNZ
21)FOOD FOR THOUGHT
22)Important statistics skit
23)SENSELESS VIOLENCE feat. Jenny Cassabian
24)PUSH IT TO THE LIMIT feat. JAMEY JASTA OF HATEBREED (NYHC MIX)
25)OUTRO
Oud 22-09-2004, 15:45
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-09-2004 @ 13:59 :
een track is gelekt/vrijgegeven van de nieuwe necro album

http://www.underworldhiphop.com/soun...reflection.mp3

[...]
De link werkt niet.
Wist je dat Necro ook aan de slag is gegaan met de vocals van Jay-Z (The Black Album --> The Red Blood Album). Kvond het alleen erg tegenvallen. De beats waren opzich wel goed, alleen niet in combinatie met de toch aparte stem/flow van Jay-Z. Viel me dus tegen... want andere DJs, zoals bijv. DJ Danger Mouse (The Grey Album) was er wel ingeslaagd om uitstekende beats in combinatie met de vocals van Jay-Z te maken (zelfs door daarbij gebruik te maken van materiaal van The Beatles White Album).

En 'Violent By Design' is hoe je het ook went of keert het sterkst album van JMT. Want vinden jullie (ook benieuwd naar Cheops mening) nu van Des Devious (nieuwe lid van JMT)? is hij beter dan Virtuoso of Jus Allah? en is hij goed?
Ik vind Des Devious wat weg hebben van Kon Artis (D12), wanneer Kon Artis snel met een beetje agressie rapt. Ik weet niet of hij beter is of zal zijn aan Virtuoso of Jus Allah, eerlijk gezegd.
Oud 22-09-2004, 16:45
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 22-09-2004 @ 16:45 :
De link werkt niet.
Hmm, ik kon hem wel horen, het viel me mee, beter dan ik verwacht had.

Het album van kubus is trouwens te beluisteren in de vpro luisterpaal, ik vind het album niet zo veel speciaals, hou niet zo van kubus. Maar dat buitenbad nummer van rico is wel echt heel vet.
Oud 22-09-2004, 17:08
ESCO
ESCO is offline
Yep buitenbad is wel dope, het nummer van ty ook wel maar erg kort.
Oud 22-09-2004, 17:53
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-09-2004 @ 17:45 :
Het album van kubus is trouwens te beluisteren in de vpro luisterpaal, ik vind het album niet zo veel speciaals, hou niet zo van kubus. Maar dat buitenbad nummer van rico is wel echt heel vet.
Buitenband is erg apart. Best aardige cd...
Oud 22-09-2004, 19:25
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
effe naar
http://www.underworldhiphop.com/sound/

en dan het nummer aan klikken

maarem volgens mij heeft een of andere gast in zn zoldertje de a cappela's van jay-z genomen, en de beats van necro eronder gezet. Tis geen necro productie volgens mij

en buitenbad ga ik effe downen. weet iemand waar ik de hele album kan halen(behalve in de winkel). Kon m op soulseek/irc/bittorent niet vinden
Oud 22-09-2004, 19:32
ESCO
ESCO is offline
Hij is pas net uit, gewoon kopen geef die nederlandse producers ook een kans.
Die Amerikanen krijgen miljoennen voor een paar flop beat.s
Oud 22-09-2004, 19:54
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
true, true je zet me aan het denken
Oud 22-09-2004, 21:37
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-09-2004 @ 20:25 :
effe naar
[url]en buitenbad ga ik effe downen. weet iemand waar ik de hele album kan halen(behalve in de winkel). Kon m op soulseek/irc/bittorent niet vinden
Op de site van vpro luisterpaal kun je het album horen, vind hem het aanschaffen niet waard, maar als dat nummer van rico op single wordt uitgebracht is die zijn centen wel dubbel en dwars waard.
Oud 24-09-2004, 11:10
lovetear
lovetear is offline
Hmm, kool keith viel tegen. Annuhh/fog had gelijk.
Oud 24-09-2004, 19:06
ESCO
ESCO is offline
Nu ik weer een bijbaantje heb wordt het eens tijd om wat cd's aan te schaffen.

lijstje voor november

Psychorealm - a war story book2
Foreig exchange - connected
Charizma & Peatnut butter wolf - big shots
Shurik'n - ou je vis
Jill Scott - beatifully human:words & sounds
Jean Grae - bootleg of the bootleg EP
Jean Grae - this week
Shyne - godfather buried alive
Masta killa - no said date

iemand nog wat andere tips
Oud 24-09-2004, 19:14
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
ESCO schreef op 24-09-2004 @ 20:06 :
Nu ik weer een bijbaantje heb wordt het eens tijd om wat cd's aan te schaffen.

lijstje voor november

Psychorealm - a war story book2
Charizma & Peatnut butter wolf - big shots
Shurik'n - ou je vis
Jill Scott - beatifully human:words & sounds
Jean Grae - bootleg of the bootleg EP
Jean Grae - this week
Shyne - godfather buried alive
Masta killa - no said date

iemand nog wat andere tips
nieuwe de la soul (the grind date) is opvallend goed

en deze is ook zeer de moeite waard..
Oud 24-09-2004, 19:15
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
ESCO schreef op 24-09-2004 @ 20:06 :
Jean Grae - this week
Die twee heb ik laatst aangeschaft en zijn zeker de moeite waard, die jean grae draai ik nu nonstop. Eh, heb je de nieuwste masta ace al?
Oud 24-09-2004, 20:19
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Alchemist nieuwe tape, zou ik zelf niet teveel geld voor over hebben maar er staan een hoop lekkere grauwe bangers op

nieuwe krayzie bone is wel dope, als je ervan houdt

franse gast Sinik heeft een 'album' voor de release van zijn echte album uitgebracht en damnnn dat is echt stampen geblazen

check dit even anders

[url]http://stojdu18re.free.fr/Nabildu18re/

luister in ieder geval even het 1e nr om een indruk te krijgen van het album

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 20:25.
Oud 24-09-2004, 21:15
Vinzz
Vinzz is offline
Talib Kweli-The Beautiful Struggle
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten