![]() |
||
Citaat:
Fietsen voorkomt dat maja daar ben je niet mee gebaat als je wil joggen ![]() Toch even voor een steunzool gaan idd, laat je anders informeren in een speciaalzaal mbt. hardloopschoenen die weten er vaak meer raad op dan een huisarts. ![]()
|
![]() |
Zo, ik ben weer bij het gewicht waar ik de vorige keer gestopt was met lijnen (ben van 73 naar 66 gegaan)
![]() Dit is misschien ook wel handig: http://www.dieetplaza.nl/cal/calorietabel.php Hoeveel kcal. heb je eigenlijk per dag nodig?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder heb ik veel aan de posts van Leonoor gehad. Het is niet dat ik me erger dan jou oid, maar ik vind dat je wel een beetje 'down to earth' kan blijven met je posts, na drie zinnen heb ik vaak alweer zoiets van 'laatmaar'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zullen meningen altijd blijven verschillen. En das maar gelukkig ook. Je kunt ipv andere reply's af te kraken ook gewoon je eigen advies geven. Dan kan iemand zelf beslisen waar hij/zij het mee eens is. Dat 2200 een gemiddelde is, is ook niet geheel uit m'n duim gezogen. Zo heel onzin is het niet. Het is niet compleet, dat ben ik met je eens, maar onzin is iets anders. (Daarnaast is een gemiddelde niet voor niks een gemiddelde. Als iemand denkt 'gemiddelde, dat doe ik dan maar', daar kan ik ook niks aan doen. Maar ik denk dat iemand best in staat is om te kijken naar zijn of haar eigen situatie en het daar dan een beetje op aan te passen. Voor professioneel lijnadvies kan iemand beter naar een dietist gaan.) |
![]() |
||
Citaat:
Ik vertel er ook altijd heel aardig bij WAAROM dat dat zo is zoals ik het zeg, daarom worden mijn posts wat lang en dat word kennelijk niet op prijs gesteld. Natuurlijk doe ik dat ook deels uit eigenbelang want anders wil je me niet geloven en roep je weer over dat dieëtisten het beter weten, daarom geef ik de scheikundig/biologisch/fysiologische achtergronden van mijn visie er bij ![]() Maar al goed, trek me terug, wou je niet kwetsen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of ik je met al die achtergronden (die een 'normaal iemand' denk ik grotendeels niet kan volgen, maar goed ![]() ![]() Als jij je terug wilt trekken, dan is dat jouw keuze. Van mij hoeft dat niet. Ik wilde alleen dat je wist hoe jouw reply's op mij overkomen, meer niet. |
![]() |
||
![]() |
Ik moet zeggen dat ik 't met Leonoor eens ben, je komt vaak aanvallend over. Een (heel recent) voorbeeld:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zal er op letten wat minder afbrandend te zijn als iets niet klopt ![]() Maar ik vind dan wel weer dat je dan ook moet zorgen dat het klopt wat er staat of dat je anders een bron hebt, een gemiddeld advies is niemand mee gebaat. Maarreuh je deed het in dat vorige topic zelf ook Leonoor niet zo onschuldig spelen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bronnen kan ik zo voor je zoeken, op aardig wat sites en ook in folders, boeken, enz. waar iets over dieten/voeding vermeldt staat en waar ze met een caloriënaantal komen, komt dat aantal naar voren. Wat jij geeft is ook een 'gemiddeld advies' of iig iets waar ook niet iedereen persoonlijk wat aan heeft. Het is gebaseerd op wat jij wilt bereiken en ook op hoe jij dat wilt bereiken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil helemaal niemand een extreem streng regime opleggen. ik wil mensen tippen over de zaken die beter kunnen. En ze leren waarom, zo kom je ergens. Voor alleer ik iemand concreet zegt "je moet het zo doen" heb ik er tot nu toe nog altijd bij gezegd om eerst hun behoeften te berekenen en van daaruit een inschatting te maken. Vervolgens is het aan de persoon zelf in hoeverre diegene zich aan de regels houd. Maargoed ik hou er mee op, anders mocht ik ook eens op de man gaan spelen hier ![]()
|
Toch nog 1 iets waar ik net achter kom dat ik even met jullie wou delen
![]() De mythe van bruin brood beter dan witbrood is kennelijk onzin, het heeft blijkbaar weinig te maken met gezonde vezels etc dat bruin brood anders lijkt dan witbrood, qua ingrdiënten is het zo ongeveer hetzelfde. Bruin brood bevat dus dezelfde hoge doses wit meel en gist dan witbrood, + nog wat verbrande mout voor de "gezonde bruine kleur" die niet gezond is. *voelt zich nu heel genaait door de nederlandse bakkersgilde en besluit voortaan voornamelijk roggebrood en havermout te eten* ![]() http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/brood.html Filmpje over mijn uitleg hierboven ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Geldt dat filmpje ook voor volkorenbrood? Of is dat wel gezonder dan wit brood? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@MeelFriek: Ik doe er ook nooit sauzen op, maar heel veel mensen wel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij zijn er ook genoeg maaltijden waarbij de sauzen en jus er los bij zitten, dan hoef je die dus niet op te eten als je dat niet wil
||
![]() |
Citaat:
Ik vind 't alleen een beetje vervelend dat ik niet weet hoe 't klaargemaakt is, heb 't gevoel dat ze voor dat soort dingen altijd gewoon de goedkoopste en dus vaak ook vetste spullen gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
@leonoor over dat brood : dat geld idd voor alle broden, ook volkoren brood. In het filmpje word ook aangegeven dat wanneer er idd zoveel vezels in zitten zoals men denkt dat het dan ook taai(er) word ( zoals roggebrood ) Maar op die manier brood bakken is dus moeilijker, tijdrovender, en dus minder winstgevend. Dus maakt men witbrood met wat pitjes er in en wat gebrande mout en noemt dat bruin/volkoren/meergranen brood. Of om het even welke naam marketingtechnisch goed verkoopt. Blijkt dus wel weer dat het niets uitmaakt of je witbrood eet of om het even wat voor broodsoort. Rogge en zuurdesembrood ( wat is dat ? )uitgezonderd. In duitsland word het brood kennelijk wel nog gemaakt zoals het hoort, binnenkort eens even gaan testen ![]() Niet dat het nou een wereldramp is, maar toch, het is niet leuk om voor het lapje gehouden te worden, ga je een beetje op de GI van je eten letten en dan blijkt dat dat fake is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En kies voor 20+ kaas ipv 30+, scheelt aanzienlijk in kcal.! Ei is ook niet echt geweldig trouwens...
||
Citaat:
Om een lang verhaal kort te maken, is een transvetzuur een onverzadigd vet dat zo bewerkt is dat het verzadigd word, alleen staat dat niet op de verpakking maar het is net zo slecht als verzadigd vet eten dus kun je net zo lief gewoon boter nemen, is nog lekkerder ook ![]() Misschien dat er intussen nieuwe technieken zijn en dat er ook "transvetzuurloze" halvarine etc bestaat maar dat moet je dan zelf even controleren. Over dat ei, 6 gram vet per ei, 4 onverzadigd, 2 verzadigd. Het ei niet te hard koken is het best voor de opname van die onverzadigde vetzuren. Eieren zijn gezond ![]() ![]() Kaas heb je gelijk in, baggervet ![]() ![]() @ Leonoor ja dat is de goeie havermout ![]() Ik heb nu Muesli van Sheperd, een doorzichtige zak met groen er op van Edah, muesli met een paar rozijnen er door. Die rozijnen komen me van pas en het is net iets lekkerder dan alleen havermout. Maar idd ook gewoon harde stukjes allemaal.
Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 18:59. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Natuurvoedingswinkel is altijd goed. Alleen vaak ook duurder ![]() Die kaas, zou dat een soort van aanduiding zijn, verschillend per producent. Bij de ene producent zegt 20% vet en de andere zegt 20+ (betekend dan waarschijnlijk tussen de 20 en 30%) ? Is dat trouwens niet duurder dan gewone kaas ? Het zou nochtans een welkome afwisseling zijn. ![]()
|||
Citaat:
Ten minste daar heb ik vandaag wat voor gekocht. Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Slankie 'zegt' btw 20+ en ik dacht dat het iig de helft (65%?)minder vet was dan gewone kaas...maar dat weet ik niet zeker. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat bruinbrood/witbrood verhaal is soms wel waar, schijnt dan, bij slechte winkels/bakkers, maar meestal niet hoor
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #24! Mara | 476 | 08-09-2004 17:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #14!!!! ekki | 250 | 22-07-2003 22:36 |