Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 15:24
Metal
Metal is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 11-06-2005 @ 04:08 :
flik ker maar op stelletje homo's . S Kille ''me all is het beste album. Waarhsciijnlijk het beste metalaalbum ooit!
hehe

forummen in de late uurtjes.\m/
Oud 11-06-2005, 16:29
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 11-06-2005 @ 04:08 :
flik ker maar op stelletje homo's . S Kille ''me all is het beste album. Waarhsciijnlijk het beste metalaalbum ooit!
Oud 11-06-2005, 16:44
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 11-06-2005 @ 13:19 :

Fuck het laatste deel, maar dat het het vetste album van Metallica is, daar is voor mij geen twijfel over. Maar mijn standpunt over Metallica staat als een huis.
Oud 11-06-2005, 21:12
mijnheer beer
mijnheer beer is offline
alle albums zijn heeeeel goed...
alleen st anger is 'wat minder'
jammer dat BSO niet verder kwam dan i disappear
Oud 12-06-2005, 17:46
duff-mckagan
duff-mckagan is offline
enter sandman = echt
Oud 12-06-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
duff-mckagan schreef op 12-06-2005 @ 18:46 :
enter sandman = echt
Ja kicken man
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:26
Slaughter
Slaughter is offline
Wanneer komt er eigenlijk een nieuwe cd?
Oud 13-06-2005, 11:01
Verwijderd
Op de een of andere manier heb ik Enter Sandman nooit leuk gevonden? Het tempo staat me niet aan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:07
TommytheCat
TommytheCat is offline
Blackened godverdomme
Oud 13-06-2005, 11:31
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Metallica

oude cd´s wel wat beter dan load en opvolgers, maar laten we meesterstukjes als Bleeding me en Outlaw Torn niet vergeten
Oud 13-06-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Slaughter schreef op 12-06-2005 @ 19:26 :
Eind deze maand zouden ze de studio ingaan, maar ik ga ervan uit dat ze dat iig deze zomer gaan doen.
Nou als we kijken naar hoelang het de vorige keren heeft geduurt eer dat ze een album afhadden, wordt de release van het album volgend jaar zomer
Maar ik kijk er iig naar uit
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 13-06-2005 @ 12:31 :
Metallica

oude cd´s wel wat beter dan load en opvolgers, maar laten we meesterstukjes als Bleeding me en Outlaw Torn niet vergeten
'wat beter', man, een nr als Master Of Puppets of Battery walst zo keihard over Bleeding Me en Outlaw Torn heen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:09
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-06-2005 @ 13:07 :
'wat beter', man, een nr als Master Of Puppets of Battery walst zo keihard over Bleeding Me en Outlaw Torn heen.
alleen als je dat gaye "kijkonseensmuzikaalzijn" zaad middenstuk doorspoeld.
Oud 13-06-2005, 12:12
Verwijderd
Daar zal vast een kern van waarheid in zitten, maar ik vind dat stuk net zo goed geweldig, en een sterk rustpunt .

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-06-2005 @ 13:12 :
Daar zal vast een kern van waarheid in zitten, maar ik vindt dat stuk net zo goed geweldig, en een sterk rustpunt .
Jij zei toch pas iets over iemand's spelling/grammatica??
Oud 13-06-2005, 15:53
AXL
AXL is offline
Citaat:
drezzz schreef op 13-06-2005 @ 13:09 :
ga jij je mond eens spoelen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 13-06-2005 @ 16:51 :
Jij zei toch pas iets over iemand's spelling/grammatica??
Je hebt helemaal gelijk, en dit is alweer de tweede keer in een week dat dit me overkomt. Zal wel komen omdat ik al wekenlang thuis zit en niks te doen heb .

Overigens: over iemands spelling , niet 'iemand's'.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
AXL schreef op 13-06-2005 @ 16:53 :
ga jij je mond eens spoelen
Een grappige quote die dit wel soort van ondersteunt is die van Lars die over Welcome Home zo verschrikt was omdat ze daadwerkelijk melodisch klonken. Invloed van Burton, uiteraard overigens.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 16:14
Metal
Metal is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 12-06-2005 @ 19:26 :
dude

die is vorige maand uitgekomen?

onder welke steen leef jij?
Oud 13-06-2005, 16:25
Gimme more beer
Citaat:
drezzz schreef op 13-06-2005 @ 13:09 :
Muzikaal? Laat me niet lachen.
Oud 13-06-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-06-2005 @ 17:25 :
Muzikaal? Laat me niet lachen.
Que?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:04
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ik denk dat er nu iets komt van:

"Luister maar eens naar *willekeurig nummer van Iron Maiden of Dream Theater*"
Oud 13-06-2005, 17:22
AXL
AXL is offline
luister maar eens naar hallowed by thy name
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
AXL schreef op 13-06-2005 @ 18:22 :
luister maar eens naar hallowed by thy name
Begrijp de titel en schrijf hem goed.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:39
Verwijderd
(tis niet de point, maar toch Iron Maiden, dát is nu muzikale saaiheid met kinderliedjes met metalgitaren...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:16
Gimme more beer
Citaat:
Master of Puppets schreef op 13-06-2005 @ 18:04 :
Ik denk dat er nu iets komt van:

"Luister maar eens naar *willekeurig nummer van Iron Maiden of Dream Theater*"
Iron Maiden? Nee, het is melodischere en levendigere muziek dan metallica, maar niet echt het ultieme voorbeeld van muzikaliteit.

En ja, Dream Theater is dat wel. Of je het leuk vindt of niet, ze zijn verschrikkelijk muzikaal.

Je kunt het overdone vinden, ik kan me dat goed voorstellen, dat had ik ook toen ik ze voor het eerst hoorde, maar dat betekent niet dat ze ineens niet muzikaal zijn. Ik vind niet dat muziek per definitie hoogstaand muzikaal moet zijn, ik ben gek op zowel nummers van Maiden als Dream Theater als, weet ik veel, Pro-Pain. Het moet geen inspiratieloze bullshit zijn, als het aan die eis voldoet is de kans goed aanwezig dat ik het leuk vind of op z'n minst kan waarderen.

En @ Metallicat: Leuk dat je dat laatste zegt, want Iron Maiden is een van die weinige metalbands die niét op metalgitaren speelt..
Oud 13-06-2005, 18:24
AXL
AXL is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-06-2005 @ 19:16 :
En @ Metallicat: Leuk dat je dat laatste zegt, want Iron Maiden is een van die weinige metalbands die niét op metalgitaren speelt..
stratocasters zijn niet echt metal, maar zo hard is maiden ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Iron Maiden? Nee, het is melodischere en levendigere muziek dan metallica, maar niet echt het ultieme voorbeeld van muzikaliteit.

En ja, Dream Theater is dat wel. Of je het leuk vindt of niet, ze zijn verschrikkelijk muzikaal.

Je kunt het overdone vinden, ik kan me dat goed voorstellen, dat had ik ook toen ik ze voor het eerst hoorde, maar dat betekent niet dat ze ineens niet muzikaal zijn. Ik vind niet dat muziek per definitie hoogstaand muzikaal moet zijn, ik ben gek op zowel nummers van Maiden als Dream Theater als, weet ik veel, Pro-Pain. Het moet geen inspiratieloze bullshit zijn, als het aan die eis voldoet is de kans goed aanwezig dat ik het leuk vind of op z'n minst kan waarderen.

'Metalgitaren' bestaan niet. En verder was dat ook niet het punt. 'Rockgitaar' kan ook, zo metal zijn ze idd ook niet...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:54
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
AXL schreef op 13-06-2005 @ 19:24 :
stratocasters zijn niet echt metal, maar zo hard is maiden ook weer niet

Strats kunnen net zo 'metal' klinken als je zelf wilt. Een BC-Rich Warlock mag er dan 'metal' uit zien, maar het zijn uiteindelijk een combinatie tussen de sound van de gitaar, de amp, en de effectenbak die je eraan hebt hangen... maar het belangrijkste is wie erop speelt, dus in dat opzicht kan een Fender strat misschien meer metal zijn dan een ESP of een BC-Rich.
Oud 13-06-2005, 18:55
Verwijderd
Daarom.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:06
Gimme more beer
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-06-2005 @ 19:43 :
'Metalgitaren' bestaan niet. En verder was dat ook niet het punt. 'Rockgitaar' kan ook, zo metal zijn ze idd ook niet...
Jij kwam met de term, ik niet.
Oud 13-06-2005, 20:15
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:

Dat Dream Theater muzikaal is wil niet zeggen dat Metallica het niet is.
Oud 13-06-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-06-2005 @ 21:06 :
Jij kwam met de term, ik niet.
Ik bedoel het geluid, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:12
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 13-06-2005 @ 21:15 :
Dream Theather is vet om te zien, tenminste: hóé ze spelen,
maar ik kan nou niet echt zeggen dat het een show is, ze doen hun ding klaar...

Metallica speelt, springt, rockt, feest, beweegt... dat hoort ook bij een goede band, en toch spelen ze ook owning goed!
Oud 13-06-2005, 23:59
Gimme more beer
Citaat:
Master of Puppets schreef op 13-06-2005 @ 21:15 :
Maar metallica is niet muzikaal. Het heeft niets met muzikaliteit te maken. Ik voer Dream Theater aan als band die wel muzikaal is, maar er zijn meer voorbeelden te bedenken. Metallica wil ook niet muzikaal zijn, anders hadden ze wel stuk voor stuk een intensieve conservatoriumopleiding achter de rug gehad. Muzikaliteit heb je niet, dat leer je.
Oud 14-06-2005, 00:02
Gimme more beer
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 14-06-2005 @ 00:12 :
Dream Theather is vet om te zien, tenminste: hóé ze spelen,
maar ik kan nou niet echt zeggen dat het een show is, ze doen hun ding klaar...

Metallica speelt, springt, rockt, feest, beweegt... dat hoort ook bij een goede band, en toch spelen ze ook owning goed!
Vond ik de laatste keer ook wel meevallen overigens. Ze stonden niet zo sterk als jaren terug. Maar goed, ooit waren het leuke showmakers. Net als zoveel bands van back then, zeg AC/DC, Iron Maiden, Judas Priest etc.

Dat Dream Theater dat niet doet, is jammer, maar het hoort bij hun. Je gaat daar ook niet heen voor het optreden, je gaat daarheen om gezegd te kunnen hebben dat je ze gezien hebt en dat je er geweest bent

Ik vind het live maar weinig bijzonder, Labrie is niet sterk live en de enige die verder nog wat beweegt is Portnoy en misschien Rudess. Maar goed, ik luister naar DT puur voor de muziek en niet omdat ik ze zo cool vind, dat vind ik namelijk niet echt.
Oud 14-06-2005, 00:03
Gimme more beer
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-06-2005 @ 22:12 :
Ik bedoel het geluid, natuurlijk.
Dat is ook onzin, Iron Maiden speelt op strats door hun gevoel en hun afwijkende sound. Het wijkt af van de ordinaire heavy metal. Het is speelser en lichter dan de meeste muziek en daar passen die gitaren perfect in.
Oud 14-06-2005, 10:03
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
Metal schreef op 13-06-2005 @ 17:14 :
dude

die is vorige maand uitgekomen?

onder welke steen leef jij?
Heb dr niks over gehoord. Wat is de naam? En ik volg Metallica niet echt, omdat ik het niet heel geweldig vind, maar ik vroeg me dus af of ze na St. Anger al een nieuwe cd hadden.
Oud 14-06-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 13-06-2005 @ 12:38 :
Eind deze maand zouden ze de studio ingaan, maar ik ga ervan uit dat ze dat iig deze zomer gaan doen.
Nou als we kijken naar hoelang het de vorige keren heeft geduurt eer dat ze een album afhadden, wordt de release van het album volgend jaar zomer
Maar ik kijk er iig naar uit
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Slaughter schreef op 14-06-2005 @ 11:03 :
Heb dr niks over gehoord. Wat is de naam? En ik volg Metallica niet echt, omdat ik het niet heel geweldig vind, maar ik vroeg me dus af of ze na St. Anger al een nieuwe cd hadden.
Je bedoelt HOPELIJK met 'nieuwe CD' ná de in 2004 uitgekomen CD 'The Wizards of the Crimson Cunt'?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 01:03 :
Dat is ook onzin, Iron Maiden speelt op strats door hun gevoel en hun afwijkende sound. Het wijkt af van de ordinaire heavy metal. Het is speelser en lichter dan de meeste muziek en daar passen die gitaren perfect in.
Dat bedoel ik dus. Het klinkt mij compositorisch in de oren als variaties op simpele standaard liedjes, die als ze niet in deze stijl gespeeld zouden worden, zo door K3 uitgevoerd zouden kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:36
Gimme more beer
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-06-2005 @ 11:24 :
Dat bedoel ik dus. Het klinkt mij compositorisch in de oren als variaties op simpele standaard liedjes, die als ze niet in deze stijl gespeeld zouden worden, zo door K3 uitgevoerd zouden kunnen worden.
Zegt meer over jou dan over Iron Maiden, lijkt me.
Oud 14-06-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 11:36 :
Zegt meer over jou dan over Iron Maiden, lijkt me.
Mooie dooddoener altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:55
Uice
Uice is offline
Het is onzin dat Maiden en Dream Theater muzikaler zijn dan Metallica.

Dream Theater is complexer en progressiever, maakt dat ze muzikaler? Metallica heeft weer meer energie en agressie. Als ik een nummer hoor als Hit the lights hoor ik de energie er vanaf spatten, dat is een gevoel op een heel ander niveau dan de bewondering voor de knappe solo's van DT.

Maar ik zie niet in waarom Dream Theater dan 'muzikaler' zou zijn.
Oud 14-06-2005, 12:01
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-06-2005 @ 11:20 :
Je bedoelt HOPELIJK met 'nieuwe CD' ná de in 2004 uitgekomen CD 'The Wizards of the Crimson Cunt'?
Wtf? St. Anger is het laatste album volgens hun eigen site en elke site gevonden bij Google, dus ik weet niet waar jij dat album vandaan tovert maar Google vindt niks met de naam die jij gaf.
Oud 14-06-2005, 12:04
capibara
capibara is offline
Crimson Cunt
Oud 14-06-2005, 12:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 14-06-2005 @ 13:01 :
Wtf? St. Anger is het laatste album volgens hun eigen site en elke site gevonden bij Google, dus ik weet niet waar jij dat album vandaan tovert maar Google vindt niks met de naam die jij gaf.
Oud 14-06-2005, 12:53
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 14-06-2005 @ 11:55 :
Het is onzin dat Maiden en Dream Theater muzikaler zijn dan Metallica.
Maiden niet, ik zeg hooguit melodischer. Dream Theater wel.

Ik denk dat wij muzikaal anders definiëren, ik bedoel met muzikaal iemand die gebruik maakt van een flinke hoeveelheid muzikale kennis, als het gaat om toonladders, maatsoorten etc. In principe iets waarvoor je dus echt een vooropleiding moet hebben. Er zijn in dat opzicht maar weinig muzikale muzikanten en over het algemeen zitten die ook niet in bandjes waar ik naar luister. Dat Dream Theater dat wel heeft en ook nog eens muziek maakt die ik dig, is bijzonder.

Jij bedoelt met muzikaal waarschijnlijk een gehoor voor goed klinkende muziek en dat is opzich natuurlijk ook iets bijzonders, maar het is wel iets waar vrijwel elke fatsoenlijke band over beschikt. Daarin zal waarschijnlijk geen van de drie bovengenoemde bands er speciaal uitspringen.
Oud 14-06-2005, 13:00
Metal
Metal is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-06-2005 @ 13:22 :
<3
start something!

erg vermakelijk.
Oud 14-06-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 13:53 :
Maiden niet, ik zeg hooguit melodischer. Dream Theater wel.

Ik denk dat wij muzikaal anders definiëren, ik bedoel met muzikaal iemand die gebruik maakt van een flinke hoeveelheid muzikale kennis, als het gaat om toonladders, maatsoorten etc. In principe iets waarvoor je dus echt een vooropleiding moet hebben. Er zijn in dat opzicht maar weinig muzikale muzikanten en over het algemeen zitten die ook niet in bandjes waar ik naar luister. Dat Dream Theater dat wel heeft en ook nog eens muziek maakt die ik dig, is bijzonder.

Jij bedoelt met muzikaal waarschijnlijk een gehoor voor goed klinkende muziek en dat is opzich natuurlijk ook iets bijzonders, maar het is wel iets waar vrijwel elke fatsoenlijke band over beschikt. Daarin zal waarschijnlijk geen van de drie bovengenoemde bands er speciaal uitspringen.
Muzikaliteit is voor mij aanleg. Al die theorie die je kan leren, heeft praktisch meer met wiskunde weg dan uiteindelijk met muziek. Je kunt dus alles weten wat er maar te weten valt van muziektheorie, maar zo muzikaal zijn als een kapotte velg.
Muzikaliteit is echt niet iets wat je leert, maar wat je hebt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten