Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 09:21 :
Het komt uiteindelijk toch op hetzelfde neer.
nee want dan kan het kind er namelijk niks aan doen en zijn die klote isrealische soldaten en die terroristen de schuld van zijn overlijden

en niet zoals jij stelt eigen schuld dikke bult
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 08:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 09:52 :
Heel triest die isrealische kindertjes maar dat krijg je als je rondhangt bij die ****kolonisten
Ik beschouw een pizzeria in Jeruzalem waar veel toeristen komen niet echt als gekoloniseerd gebied. Egypte is ook niet gekoloniseerd.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 09:55 :
Ik beschouw een pizzeria in Jeruzalem waar veel toeristen komen niet echt als gekoloniseerd gebied. Egypte is ook niet gekoloniseerd.
nee maar die volken hebben net een oorlog achter de rug
en dan weet je dat je daar niet echt geliefd/veilig zal zijn
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 09:58 :
nee maar die volken hebben net een oorlog achter de rug
en dan weet je dat je daar niet echt geliefd/veilig zal zijn
In Egypte ja maar in Israel worden genoeg aanslagen gepleegd waar kinderen het slachtoffer zijn die in gebieden plaatsvinden maar je heel hard moet zoeken om een kolonist te vinden. Dus je opmerking over Israelische kinderen raakt kant noch wal.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 10:02 :
In Egypte ja maar in Israel worden genoeg aanslagen gepleegd waar kinderen het slachtoffer zijn die in gebieden plaatsvinden maar je heel hard moet zoeken om een kolonist te vinden. Dus je opmerking over Israelische kinderen raakt kant noch wal.
hoe zijn die kinderen daar terechtgekomen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 10:08 :
hoe zijn die kinderen daar terechtgekomen?
Die Israelische kinderen? Die zullen wel met pappa en mamma gezellig een pizza gaan eten om te vieren dat pappa net promotie had gemaakt. oid.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 10:14 :
Die Israelische kinderen? Die zullen wel met pappa en mamma gezellig een pizza gaan eten om te vieren dat pappa net promotie had gemaakt. oid.
wat kun jij soms dozerig zin

zowat alle isrealiers zijn kolonisten
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 10:16 :

Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 10:17 :
ach je mag me gerust corrigeren hoor
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:22
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 10:16 :

Nederlanders ook.
Oud 09-10-2004, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-10-2004 @ 10:22 :
Nederlanders ook.
?

verklaar je nader
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:31
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 10:25 :
?

verklaar je nader
Waarom zijn bijna alle Israeli´s kolonisten?
Oud 09-10-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-10-2004 @ 10:31 :
Waarom zijn bijna alle Israeli´s kolonisten?
hoe zijn die mensen daar gekomen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:36
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-10-2004 @ 10:34 :
hoe zijn die mensen daar gekomen?
Door Mozes uit Egypte geleid naar Israel, daarna door allerlei bezetters [onvrijwillig en geweldadig] de diaspora in gejaagd en na een aantal jaren weer teruggekomen. Sommigen hebben er al die tijd kunnen blijven.
Oud 09-10-2004, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-10-2004 @ 10:36 :
Door Mozes uit Egypte geleid naar Israel, daarna door allerlei bezetters [onvrijwillig en geweldadig] de diaspora in gejaagd en na een aantal jaren weer teruggekomen. Sommigen hebben er al die tijd kunnen blijven.
Zeg "JA" tegen de Pruissische staat!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 10:51 :
Zeg "JA" tegen de Pruissische staat!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
dus eigelijk zijn het verbannen egyptenaren
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
kijk en dat is nu de kern van het probleem.
Na al die ik-weet-niet-hoeveel jaren was dat bewoond door de palestijnen, bebouwd, en weet ik veel wat ze er uit spookten.

Zonder enig overleg met die Palestijnen, besloot Engeland/VS dat die maar moesten inschikken en werd de Joden een eigen stat gegeven. Persoonlijk vind ik het niet zo raar dat diezelfde Palestijnen daar toch moeite mee hadden.

Geweld lost niks op, en gezien het feit dat de staat Israel nog maar heel jong is in vergelijking tot de omringende staten, zou wat meer eerbied voor de mensen die er het langste wonen op zijn plaats zijn. Ten slotte zijn het alleen de Israeliers zelf die menen dat ze daar recht hebben op landje pik, voor de rest vind de hele regio dat niet.

En kom nu niet aan met oude bijbel verhalen, want we leven anno 2004 en er is niets zo achterhaald als op een verzonnen boek te baseren dat je recht hebt op een stukje land.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-10-2004 @ 11:10 :
Zonder enig overleg met die Palestijnen, besloot Engeland/VS dat die maar moesten inschikken en werd de Joden een eigen stat gegeven. Persoonlijk vind ik het niet zo raar dat diezelfde Palestijnen daar toch moeite mee hadden.
Er is wel overleg geweest en de Palestijnen zouden ook een eigen land krijgen, wat ze overigens niet accepteerden omdat het makkelijker leek die Joden gewoon uit te roeien. En de beslissing dat de Joden een eigen staat zouden krijgen is niet alleen een beslissing geweest van USA en GB. Sterker nog, het had er eerst nog alle schijn van dat Groot Brittanie tegen de stichting van een Joodse staat zou stemmen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 11:14 :
Er is wel overleg geweest en de Palestijnen zouden ook een eigen land krijgen,
En uiteraard waren de Palestijnen tegen, eigen land hebben ze nog steeds niet, ten minste niet dat land waar ze tot het moment van de komst van de Joden woonden. Het overleg, zoals jij dat noemt, werd er gewoon doorgedrukt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-10-2004 @ 11:19 :
En uiteraard waren de Palestijnen tegen, eigen land hebben ze nog steeds niet, ten minste niet dat land waar ze tot het moment van de komst van de Joden woonden. Het overleg, zoals jij dat noemt, werd er gewoon doorgedrukt.
De Joden hadden er evenveel recht op. Die woonden er net zogoed, en in het voorstel van de UN zouden de Joden slechts die gebieden krijgen waar ze woonden en het land ontgonnen hadden krijgen. Land wat ze van Arabieren hadden gekocht.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 11:23 :
De Joden hadden er evenveel recht op. Die woonden er net zogoed, en in het voorstel van de UN zouden de Joden slechts die gebieden krijgen waar ze woonden en het land ontgonnen hadden krijgen. Land wat ze van Arabieren hadden gekocht.
Stellen dat de joden recht hadden op Palestijns grondgebied is net zo logisch als stellen dat allochtone Marokkanen in Nederland recht hebben op hun eigen stukje Nederland.

Het zou inderdaad verstandiger zijn geweest van de Palestijnen als ze geaccepteerd hadden dat Israël een lapje grond kreeg. Maar ja, wisten zij veel dat ze Amerikaanse tanks tegen zich zouden krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 11:42 :
Stellen dat de joden recht hadden op Palestijns grondgebied is net zo logisch als stellen dat allochtone Marokkanen in Nederland recht hebben op hun eigen stukje Nederland.
Toch niet, er wonen hier niet al eeuwenlang Marokkanen, Marokkanen hebben een eigen land en Nederland is al een staat. Ik vrees dat ik je logica niet helemaal kan volgen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 11:47 :
Toch niet, er wonen hier niet al eeuwenlang Marokkanen, Marokkanen hebben een eigen land en Nederland is al een staat. Ik vrees dat ik je logica niet helemaal kan volgen.
hoeveel jaren heeft de diaspora geduurd, ook enkele eeuwen, dacht ik, maar blaas me niet op als ik het mis heb.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:50
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-10-2004 @ 11:48 :
hoeveel jaren heeft de diaspora geduurd, ook enkele eeuwen, dacht ik, maar blaas me niet op als ik het mis heb.
Er hebben wel door de eeuwen altijd Joden gewoond. Ondanks de diaspora.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 11:50 :
Er hebben wel door de eeuwen altijd Joden gewoond. Ondanks de diaspora.
Enkele tienduizenden tot honderdduizenden ja.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:56
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 11:55 :
Enkele tienduizenden tot honderdduizenden ja.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 11:56 :
Ja.
Dat staat niet in verhouding tot de Palestijnse bevolking en dus rechtvaardigt het een Israëlische staat niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 11:57 :
Dat staat niet in verhouding tot de Palestijnse bevolking en dus rechtvaardigt het een Israëlische staat niet.
nu zitten er wel meer Israeli's dan Palestijnen volgens mij (immers waren er dacht ik maar 7-8 miljoen palestijnen) en na 50 jaar nog stelllen dat de staat moet worden opgeheven....

aangezien de arabieren rond israel inclusief de palestijnen er alles aan hebben gedaan het stichten van Israel te voorkomen moeten ze nu ook niet zeiken, zij wilden zelf geen fatsoenlijk overleg en wilden het leiever met geweld oplossen.

nou, geweld kregen ze, en ze verloren, vette pech, staat weg.

als de palestijnen niet mee hadden gedaan aan de oorlog tegen Israel had ik er anders over gedacht, maar wie een oorlog begint draagt er ook de gevolgen van.
Oud 09-10-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2004 @ 12:13 :
als de palestijnen niet mee hadden gedaan aan de oorlog tegen Israel had ik er anders over gedacht, maar wie een oorlog begint draagt er ook de gevolgen van.
Precies. Het wordt tijd dat we de onkostenbelastingen voor de Duitsers weer terug invoeren, net zoals na WO1! Dan zullen ze de gevolgen van hun oorlogvoeren eens lekker voelen! Immers, ze zijn zelf begonnen, en na 80 jaar kunnen we de huidige Duitse bevolking dat best aanrekenen.

Of nee, wacht eens even. Dat werkte niet zo heel erg goed, toch? Iets met een tweede wereldoorlog?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten