Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Is de bijbel niet wat simpel voor onze intelectuele wezens op aarde?
Ja! Want.. 43 43.00%
Misschien, maar... 4 4.00%
Nee! Want... 34 34.00%
Geen mening 19 19.00%
Aantal stemmers: 100. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2006, 22:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Il organista schreef op 08-01-2006 @ 17:39 :
Maar die hebben we helaas niet gezien, dus kun je antwoord geven op de vraag?
http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 10:31
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-01-2006 @ 23:06 :
Je probeert het zo te draaien alsof het lijkt dat creationisme en de gehele ton aan kennis over ons ontstaan beiden een gok zijn, maar daar werk ik niet aan mee. Iets dat in uitgangspunt al zo extreem anders is en wat in uitwerking op iets geheel anders neer komt, kunnen nooit hetzelfde zijn, hoeveel vergaand prutten over methodes er tussen uitgangspunt en model ook overheen gaan.

Alle feiten uit alle vakgebieden wijzen in een richting, niets absurds om die richting vervolgens op te lopen.
zover als jij poneert wil ik niet gaan hoor. Evolutie-ontstaans-theorie is nog altijd veel rationeler en logischer dan creationisme, ID, of welke andere gare metafysische verkalring.
Ik ben alleen van mening dat er nauwelijks een 'ton aan kennis over ons ontstaan' is omdat de huidige theorieën worden misbruikt voor dat doel terwijl ze voor een ander doel opgesteld zijn. Gebruik van theorieën buiten hun domein is valselijk toepassen van wetenschappelijke methoden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 09-01-2006 @ 11:31 :
zover als jij poneert wil ik niet gaan hoor. Evolutie-ontstaans-theorie is nog altijd veel rationeler en logischer dan creationisme, ID, of welke andere gare metafysische verkalring.
Nou ja, vaak komt het er wel op neer dat de gemiddelde creationist net zolang speurt in alle alternatieve modellen totdat hij een aanname tegen komt.

Vervolgens roept hij "kijk, dit is een aanname en dus geloof"

Daarna volgt vaak de onterechte stelling dat zowel creationisme als het gehele in elkaar grijpende model van het ontstaan van het leven en het heelal (ik noem het met opzet niet de evolutietheorie, omdat dit veel wijder ligt) beiden een geloof zijn.

Maar dat klopt dus niet met de hoeveelheid bewijs voor, en onderzoeksmethode van, de beide theoriën
Citaat:
cartman666 schreef op 09-01-2006 @ 11:31 :
Gebruik van theorieën buiten hun domein is valselijk toepassen van wetenschappelijke methoden.
Daar ben ik het niet mee eens.

Volgens wat jij nu voorstelt zou ik dus als ik onderzoek doe naar een medicijn tegen hartziekten dus in de vuilnisbak moeten gooien als ik de conclusie trek dat ik er aids mee kan genezen, terwijl het daar niet voor bedoelt is.

Natuurlijk mag je feiten gebruiken, of modellen om die deels in een ander model te integreren, wat je onderzoekt loopt van vakgebied naar vakgebied over, er is geen reden om dan omdat wij mensen het anders noemen feitenkennis te laten liggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 15:04
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2006 @ 15:25 :
Nou ja, vaak komt het er wel op neer dat de gemiddelde creationist net zolang speurt in alle alternatieve modellen totdat hij een aanname tegen komt.

Vervolgens roept hij "kijk, dit is een aanname en dus geloof"

Daarna volgt vaak de onterechte stelling dat zowel creationisme als het gehele in elkaar grijpende model van het ontstaan van het leven en het heelal (ik noem het met opzet niet de evolutietheorie, omdat dit veel wijder ligt) beiden een geloof zijn.

Maar dat klopt dus niet met de hoeveelheid bewijs voor, en onderzoeksmethode van, de beide theoriën
Ja, maar 'het gehele in elkaar grijpende model van het onstaan van het leven en het heelal' is me net iets teveel typwerk. We weten van elkaar wat we bedoelen neem ik aan.
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2006 @ 15:25 :
Daar ben ik het niet mee eens.

Volgens wat jij nu voorstelt zou ik dus als ik onderzoek doe naar een medicijn tegen hartziekten dus in de vuilnisbak moeten gooien als ik de conclusie trek dat ik er aids mee kan genezen, terwijl het daar niet voor bedoelt is.
Leuk dat jouw voorstel nog waar blijkt te zijn ook. Als je een medicijn tegen hartziekten op de markt hebt gebracht wat als aardige bijwerking blijkt te hebben dat het aids geneest mag je het niet als zodanig verkopen tot je volledig opnieuw hebt onderzocht of het medicijn ook daadwerkelijk aids geneest en of het geen schadelijke bijwerkingen op aids-patiënten heeft.
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2006 @ 15:25 :
Natuurlijk mag je feiten gebruiken, of modellen om die deels in een ander model te integreren, wat je onderzoekt loopt van vakgebied naar vakgebied over, er is geen reden om dan omdat wij mensen het anders noemen feitenkennis te laten liggen.
Maar de nieuw verkregen kennis is niet op wetenschappelijke wijze verkregen en al helemaal geen feitenkennis te noemen.
bovendien blijft het zo dat vele modellen in het zogenaamde 'bewijs' toegepast worden in een tijdsdomein waar ze niet voor bewezen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Niet geloven ook geloven...?!
WärteR
181 08-10-2006 22:13
Levensbeschouwing & Filosofie wel of niet gelovig
Verwijderd
91 08-12-2005 00:35
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Levensbeschouwing & Filosofie niet-gelovigen in de ogen van gelovigen.
Fantôme
57 21-12-2004 19:49
Levensbeschouwing & Filosofie Niet-geloven
Ovidius
30 23-02-2004 10:17
Levensbeschouwing & Filosofie [B]Geloven of gewoon NIET geloven??![/B]
Rachida1986
0 29-01-2004 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.