Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2006, 17:37
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 18-11-2006 @ 13:16 :
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een tweede studie erbij doen. Ik zit nu in het eerste jaar van m'n huidige studie en begin volgend jaar dus aan het tweede jaar ervan en aan het eerste jaar van m'n tweede studie. Ik ben dus 4 jaar bezig met m'n bachelor en daarna wil ik nog een master gaan doen. Weet iemand of ik dan dat 5e (en eventueel 6e jaar, als ik een tweejarige master ga doen) ook recht heb op studiefinanciering? Misschien een domme vraag, maar ik kon het niet vinden op de site

edit: Oh, nog een vraagje: moet je nou weer een pasfoto meenemen als je je OV gaat ophalen?
Je hebt recht op studiefinanciering voor één bachelor en één master. In totaal meestal 4 jaar, afhankelijk van de master soms 5 jaar.
En je moet iedere keer als je je OV afhaalt een nieuwe foto inleveren en één extra als je dat nog niet hebt gedaan voor het nieuwe chipding als je die nog niet hebt.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Advertentie
Oud 19-11-2006, 12:51
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Neiu schreef op 18-11-2006 @ 18:37 :
Je hebt recht op studiefinanciering voor één bachelor en één master. In totaal meestal 4 jaar, afhankelijk van de master soms 5 jaar.
En je moet iedere keer als je je OV afhaalt een nieuwe foto inleveren en één extra als je dat nog niet hebt gedaan voor het nieuwe chipding als je die nog niet hebt.
Dankje, dat wordt dus lenen
En ik heb wel een tweede pasfoto ingeleverd vorige keer, maar dat was op een ander postkantoor (ben inmiddels verhuisd).
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 20-11-2006, 10:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Neiu schreef op 18-11-2006 @ 18:37 :
Je hebt recht op studiefinanciering voor één bachelor en één master. In totaal meestal 4 jaar, afhankelijk van de master soms 5 jaar.
Dit geldt alleen voor universiteitstudenten.
Het is niet zo dat je ook eerst een bachelor op HBO niveau kan doen en dan je master ook nog betaald krijgt op de universiteit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-11-2006, 11:41
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-11-2006 @ 11:30 :
Dit geldt alleen voor universiteitstudenten.
Het is niet zo dat je ook eerst een bachelor op HBO niveau kan doen en dan je master ook nog betaald krijgt op de universiteit.
Volgens mij wel, mijn vriend heeft een HBO bachelor gedaan en doet nu een master op de TU en hij krijgt nog 1 jaar extra studiefinanciering (voor een master die 2 jaar duurt + een half jaar schakelprogramma )
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 20-11-2006, 13:00
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 20-11-2006 @ 12:41 :
Volgens mij wel, mijn vriend heeft een HBO bachelor gedaan en doet nu een master op de TU en hij krijgt nog 1 jaar extra studiefinanciering (voor een master die 2 jaar duurt + een half jaar schakelprogramma )
Dat kan zeker kloppen, het zijn bepaalde regelingen. Wat dus niet wil zeggen dat dat standaard zo geregeld is.
Oud 20-11-2006, 14:38
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 20-11-2006 @ 14:00 :
Dat kan zeker kloppen, het zijn bepaalde regelingen. Wat dus niet wil zeggen dat dat standaard zo geregeld is.
hm heb het even nagekeken;

Citaat:
Of je dat ook krijgt is een tweede; als je studeert aan het hoger onderwijs heb je recht op 4 jaar studiefinanciering, gevolgd door 3 jaar lening. Je krijgt dit maar éénmaal. Als je je 7 jaar hebt verbruikt, kun je geen studiefinanciering meer krijgen. De 4 jaar zijn gebaseerd op HBO-studies én op universitaire studies met een master van 1 jaar. Als de cursusduur van de master langer duurt, heb je ook langer recht op studiefinanciering.
Als je dus een master doet van 2 jaar heb je in totaal recht op 5 jaar stufi en daarom krijg je dan als je van het HBO afkomt (daar duurt een bachelor 4 jaar) nog 1 jaar studiefinanciering. Dat is dan toch geen speciale regeling?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 21-11-2006, 13:07
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 20-11-2006 @ 15:38 :
Als je dus een master doet van 2 jaar heb je in totaal recht op 5 jaar stufi en daarom krijg je dan als je van het HBO afkomt (daar duurt een bachelor 4 jaar) nog 1 jaar studiefinanciering. Dat is dan toch geen speciale regeling?
Geen speciale regeling, maar gewoon een regeling, bedoelde ik.

Je hebt het met technische studies op een TU, waar een opleiding 3 BA en 2 MA is. Dus als je van het HBO afkomt, heb je (vaak) nog recht op 1 jaar studiefinanciering.
Maar over het algemeen duren de studies toch 4 jaar, dus dan krijg je als afgestudeerde HBO'er geen extra jaar speciaal voor je masterjaar/jaren.
Oud 21-11-2006, 14:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb toch echt altijd begrepen uit voorlichtingen ed. dat je helemaal geen stufi meer krijgt als je na het HBO een master gaat doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-11-2006, 15:34
Anika
Citaat:
Ramble On schreef op 19-11-2006 @ 13:51 :
En ik heb wel een tweede pasfoto ingeleverd vorige keer, maar dat was op een ander postkantoor (ben inmiddels verhuisd).
Moet je dan opnieuw een tweede pasfoto inleveren voor je OV-chipkaart, als je verhuisd bent? Heb ik helemaal niet gedaan namelijk..
Oud 21-11-2006, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 21-11-2006 @ 16:34 :
Moet je dan opnieuw een tweede pasfoto inleveren voor je OV-chipkaart, als je verhuisd bent? Heb ik helemaal niet gedaan namelijk..
Lijkt me niet nodig, de IBG weet heus wel waar je woont. Op mijn afhaalbericht staat ook duidelijk dat je geen tweede pasfoto hoeft in te leveren als je dat al eerder hebt gedaan.
Oud 21-11-2006, 16:22
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Neiu schreef op 18-11-2006 @ 18:37 :
Je hebt recht op studiefinanciering voor één bachelor en één master. In totaal meestal 4 jaar, afhankelijk van de master soms 5 jaar.
Dus als ik het goed begrepen heb: als ik volgend jaar begin aan een studie (dierwetenschappen, bachelor drie jaar, master twee jaar), maar na een jaar besluit een andere studie te doen (diergeneeskunde, in totaal is die studie 6 jaar, nu nog zonder bachelor-master-systeem), krijg ik zes jaar studiefinanciering en moet ik dus 1 jaar zelf betalen?
En wat dan als je een studie doet met 3 jaar bachelor en 2 jaar master, en je blijft een jaar zitten. Krijg je dan ook maar 5 studiefinanciering of dan wel 6?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 21-11-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 21-11-2006 @ 17:22 :
Dus als ik het goed begrepen heb: als ik volgend jaar begin aan een studie (dierwetenschappen, bachelor drie jaar, master twee jaar), maar na een jaar besluit een andere studie te doen (diergeneeskunde, in totaal is die studie 6 jaar, nu nog zonder bachelor-master-systeem), krijg ik zes jaar studiefinanciering en moet ik dus 1 jaar zelf betalen?
En wat dan als je een studie doet met 3 jaar bachelor en 2 jaar master, en je blijft een jaar zitten. Krijg je dan ook maar 5 studiefinanciering of dan wel 6?
Dat eerste wat je zegt klopt (van studie waar 5 jaar voor staat switchen naar een studie waar 6 jaar voor staat -> 6 jaar stufi wordt nadat je binnen 10 jaar bent afgestudeerd omgezet in een gift).

Als je 'een jaar blijft zitten', dan doe je langer over je studie dan er eigenlijk voor staat. Je krijgt nadat je binnen 10 jaar bent afgestudeerd dus 5 jaar als gift en één jaar moet je zelf betalen.
Oud 21-11-2006, 19:19
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Ik hoop ergens tussen september 2006 en februari 2007 af te studeren en daarna wil ik een lerarenopleiding (eerstegraads) gaan volgen. Weet iemand toevallig of het klopt dat je daar nog een jaar stufi voor krijgt? Kan het niet vinden op de site van de IBG en het is nog zo onzeker en ver weg dat ik het eerst even hier vraag voor ik aan het mailen sla
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."
Oud 22-11-2006, 11:42
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Anika schreef op 21-11-2006 @ 16:34 :
Moet je dan opnieuw een tweede pasfoto inleveren voor je OV-chipkaart, als je verhuisd bent? Heb ik helemaal niet gedaan namelijk..
Toen ik zei dat ik bij een ander postkantoor al een tweede pasfoto had ingeleverd omdat ik verhuisd was murmelde de vrouw van het postkantoor iets van: "oh hmm dat is dan goed."
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 22-11-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Tjaan schreef op 21-11-2006 @ 20:19 :
Ik hoop ergens tussen september 2006 en februari 2007 af te studeren en daarna wil ik een lerarenopleiding (eerstegraads) gaan volgen. Weet iemand toevallig of het klopt dat je daar nog een jaar stufi voor krijgt? Kan het niet vinden op de site van de IBG en het is nog zo onzeker en ver weg dat ik het eerst even hier vraag voor ik aan het mailen sla
Ja, dat klopt. Het moet wel te vinden zijn op de site van de IBG, ik heb het ook een keer opgezocht. Staat ook in dit topic.
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post22680761
Oud 23-11-2006, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 22-11-2006 @ 12:42 :
Toen ik zei dat ik bij een ander postkantoor al een tweede pasfoto had ingeleverd omdat ik verhuisd was murmelde de vrouw van het postkantoor iets van: "oh hmm dat is dan goed."
Die kaart heeft ook niets met het postkantoor te maken; je levert daar je pasfoto in, zij sturen dat ding met een formuliertje op en vervolgens stuurt de IBG de kaart naar jou op per post, je hoeft hem dus niet af te gaan halen, maar je krijgt hem thuis - dat begreep ik in ieder geval zo.
Oud 23-11-2006, 13:18
Bamiblik
Bamiblik is offline
heey ik heb even 2 vraagjes:

1. Ongeveer 2,5 maand geleden heb ik een aanvullende beurs aangevraagd, hierop kreeg ik een reactie dat ze naar me inkomens van me ouders gingen kijken. Nu 2,5 maanden later heb ik nog steeds niks gehoord. Werkt dit met terugwerkende kracht? Zodat ik van de afgelopen 2 maanden ook nog de aanvullende beurs krijg?

2. Wanneer ik een lening aanvraag via mijn ibgroep.nl, krijg ik die dan gelijk een paar dagen later gestort of pas de volgende keer dat ik studiefinanciering ontvang?

Bedankt!
Oud 23-11-2006, 14:12
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Bamiblik schreef op 23-11-2006 @ 14:18 :
heey ik heb even 2 vraagjes:

2. Wanneer ik een lening aanvraag via mijn ibgroep.nl, krijg ik die dan gelijk een paar dagen later gestort of pas de volgende keer dat ik studiefinanciering ontvang?

Bedankt!
Als je een lening aanvraagt krijg je dat tegelijk met je studiefinanciering. Je kunt ook niet in één keer een groot bedrag lenen, je leent per maand een bepaald bedrag (tot maximaal 500 euro ofzo geloof ik, afhankelijk van hoeveel stufi je krijgt iig, weet niet precies wat de bedragen zijn)
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 23-11-2006, 14:21
Paulo Nuñez
Avatar van Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
ik volg momenteel de opleiding IBMS opd e hogeschool maar deze opleiding is niks voor me en ik ben door ziekte veel afwezig geweest zodat het jaar al kansloos is voor me ..... ik zou graag veranderen in jan/feb van opleiding ........ maar ik vraag me dan af hoe dat geregeld word met de ib groep ben ik dan al me college geld kwijt

Lucky Luciano schreef op 13-11-2006 @ 20:28 :
Als dit je eerste jaar is aan een vervolgopleiding dan wordt alles kwijtgescholden als je je voor feb uitschrijft en pas in september een nieuwe opleiding begint. Als je veranderd van opleiding loopt je stufi gewoon door.

Er zijn bij veel instituten overigens bepaalde regelingen voor het terug krijgen van collegegeld als je veelvuldig ziek bent geweest.
--------------------------------------------------------------------------------



aha het word me al iets duidelijker

je voor feb uitschrijft en pas in september een nieuwe opleiding begint. Als je veranderd van opleiding loopt je stufi gewoon door

en bij switchen op een andere opleiding in feb maakt het dan niks uit dat ik super weinig studiepunten heb bij die oude opleiding dat ik die helemaal verneukt hebt zeg maar .......dat ik dan zoiezo moet terugbetalen?
Oud 23-11-2006, 15:20
Verwijderd
Als je in februari aan een andere opleiding begint, dan ben je dus gewoon een half jaar stufi kwijt en dat zal je terug moeten betalen. Als je voor februari stopt en in september weer begint (met iets anders), dan kost het je niets.
Oud 23-11-2006, 15:48
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
@Andijvie: bedankt voor je antwoord
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 25-11-2006, 01:30
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
als ik mijn rekeningnummer wijzig, vragen ze wanneer deze wijziging in is gegaan/zal gaan. Op dit moment gebruik ik 2 rekeningen, waarbij ik dus de stufi van de een naar de ander wil verhuizen. Wat voor termijnen gelden daarvoor, voordat ze e.e.a. verwerkt hebben bij het ibg?
Oud 25-11-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 25-11-2006 @ 02:30 :
als ik mijn rekeningnummer wijzig, vragen ze wanneer deze wijziging in is gegaan/zal gaan. Op dit moment gebruik ik 2 rekeningen, waarbij ik dus de stufi van de een naar de ander wil verhuizen. Wat voor termijnen gelden daarvoor, voordat ze e.e.a. verwerkt hebben bij het ibg?
Gaat meestal vrij snel. Als je het nu doorgeeft, krijg je je stufi van december op je nieuwe rekening.
Oud 26-11-2006, 19:23
Verwijderd
2 vraagjes:

Ik heb bij IB-groep bij post: bericht student 2007 nr. 01, maar is niet te openen, waar moet ik op klikken om dit bericht te lezen?

Verder wil ik mij vanaf 1 december uitwonend schrijven, nu krijg ik een foutmelding met het openen van de pagina als ik op het wtje klik naast inwonend. Ik heb nu via reactie's op mijn IB-groep gestuurd of ze het voor mij kunnen wijzigen, gaat dit snel genoeg om de tegoedkoming scholieren van december als uitwonend te krijgen?
Oud 27-11-2006, 18:20
Bamiblik
Bamiblik is offline
Citaat:
Bamiblik schreef op 23-11-2006 @ 14:18 :
Ongeveer 2,5 maand geleden heb ik een aanvullende beurs aangevraagd, hierop kreeg ik een reactie dat ze naar me inkomens van me ouders gingen kijken. Nu 2,5 maanden later heb ik nog steeds niks gehoord. Werkt dit met terugwerkende kracht? Zodat ik van de afgelopen 2 maanden ook nog de aanvullende beurs krijg?

Bedankt!
Iemand nog antwoord op bovenstaande vraag?
Oud 27-11-2006, 18:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij krijg je dat nooit met terugwerkende kracht alsnog. Ik dacht dat je studiefinanciering nooit met terugwerkende kracht kreeg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-11-2006, 18:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-11-2006 @ 19:38 :
Volgens mij krijg je dat nooit met terugwerkende kracht alsnog. Ik dacht dat je studiefinanciering nooit met terugwerkende kracht kreeg.
Is de fout van de ib dus volgens mij dan wel hoor
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-11-2006, 18:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
domus schreef op 26-11-2006 @ 20:23 :
2 vraagjes:

Ik heb bij IB-groep bij post: bericht student 2007 nr. 01, maar is niet te openen, waar moet ik op klikken om dit bericht te lezen?

Verder wil ik mij vanaf 1 december uitwonend schrijven, nu krijg ik een foutmelding met het openen van de pagina als ik op het wtje klik naast inwonend. Ik heb nu via reactie's op mijn IB-groep gestuurd of ze het voor mij kunnen wijzigen, gaat dit snel genoeg om de tegoedkoming scholieren van december als uitwonend te krijgen?
Volgens mij kan je die niet lezen op internet. Je zult moeten wachten tot je dat ding met de post hebt gekregen.

Dat weet ik niet. Ik krijg altijd wel vrij snel antwoord op mijn mailtjes Als jij aangeeft dat je vanaf 1 december uitwonend ben dan hebben ze ook nog tot 21 december om dat zo te regelen dat je dan een uitwonende beurs krijgt he Je kan bellen maar dit soort dingen mogen ze telefonisch toch niet doorvoeren dus ik denk dat je daar niet zo veel aan hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-11-2006, 18:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-11-2006 @ 19:39 :
Is de fout van de ib dus volgens mij dan wel hoor
Volgens mij niet. Het hoeft ook geen fout van hun te zijn. Het kan ook zijn dat de belastingdienst enorm traag is. Een vriendin van mijn vriend had ook zo'n situatie (ouders hadden een eigen bedrijf) en ik dacht dat die naderhand niets meer heeft gekregen over de perioden die toen al geweest waren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-11-2006, 18:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-11-2006 @ 19:41 :
Volgens mij niet. Het hoeft ook geen fout van hun te zijn. Het kan ook zijn dat de belastingdienst enorm traag is. Een vriendin van mijn vriend had ook zo'n situatie (ouders hadden een eigen bedrijf) en ik dacht dat die naderhand niets meer heeft gekregen over de perioden die toen al geweest waren.
Tja weet het ook niet zeker maar volgens mij krijg je aanvullend wel nog met terugwerkende kracht maar weet het inderdaad niet zeker (heb er nu eenmaal geen recht op)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-11-2006, 09:27
ganralph
ganralph is offline
ik heb wel eens geld nagestort gekregen dat ze me twee jaar daarvoor te weinig hadden gegeven. bij nieuwe controle van gegevens bleek ik in 2003 recht te hebben gehad op 50,- per maand meer. kreeg ik vorig jaar wel mooi 600,- nagestort

als er een fout is gemaakt (of iets te langzaam gaat) heb je volgens mij dus gewoon recht op je geld.

(tenzij je zelf natuurlijk iets te laat doorgeeft)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 28-11-2006, 09:44
Verwijderd
Als je iets zelf vergeet, is het volgens mij zo dat je er terugwerkend geen recht op hebt. Als je het zelf op tijd hebt aangegeven en je hebt er recht op krijg je het volgens mij gewoon, uiteindelijk.
Oud 28-11-2006, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-11-2006 @ 19:40 :
Volgens mij kan je die niet lezen op internet. Je zult moeten wachten tot je dat ding met de post hebt gekregen.

Dat weet ik niet. Ik krijg altijd wel vrij snel antwoord op mijn mailtjes Als jij aangeeft dat je vanaf 1 december uitwonend ben dan hebben ze ook nog tot 21 december om dat zo te regelen dat je dan een uitwonende beurs krijgt he Je kan bellen maar dit soort dingen mogen ze telefonisch toch niet doorvoeren dus ik denk dat je daar niet zo veel aan hebt.
Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb gisteren antwoord gekregen om het te regelen via direct iets veranderen (of iets in die trend). Ik heb nu een bevestigingsmailtje doorgekregen en daar stond in dat het aangegeven moest worden in de gemeente. Ik heb me nu in laten schrijven, dus die geven het ook door aan de IB-groep?

Als ze dat binnen hebben word de status automatisch veranderd in uitwonend?
Oud 28-11-2006, 19:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-11-2006 @ 10:44 :
Als je iets zelf vergeet, is het volgens mij zo dat je er terugwerkend geen recht op hebt. Als je het zelf op tijd hebt aangegeven en je hebt er recht op krijg je het volgens mij gewoon, uiteindelijk.

Dat dacht ik ook, maar dat klopt niet altijd. Een vriendin van mij vroeg eind augustus of begin september haar overbrugging aan over de juli en augustus daarvoor, omdat ze helemaal niet wist dat ze daar recht op had. Ze heeft alles nog gewoon gekregen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-11-2006, 20:47
Nyawa
Citaat:
Bamiblik schreef op 23-11-2006 @ 14:18 :
heey ik heb even 2 vraagjes:

1. Ongeveer 2,5 maand geleden heb ik een aanvullende beurs aangevraagd, hierop kreeg ik een reactie dat ze naar me inkomens van me ouders gingen kijken. Nu 2,5 maanden later heb ik nog steeds niks gehoord. Werkt dit met terugwerkende kracht? Zodat ik van de afgelopen 2 maanden ook nog de aanvullende beurs krijg?
Ik heb precies hetzelfde gehad; als het goed is krijg je je aanvullende beurs die je nog niet hebt gehad vanzelf uitbetaald. Omdat de IBG alleen op bepaalde data betaalt, krijg je dan gewoon een heel groot bedrag in één keer. In mijn situatie had ik eind augustus/begin september een aanvullende beurs aangevraagd, en half november kreeg ik bericht dat ik de aanvullende beurs van oktober (in september was ik nog 17) samen met de stufi van november zou krijgen. Dus ik zou me er niet al teveel zorgen over maken, maar je kunt altijd even bellen of mailen natuurlijk.
Oud 29-11-2006, 12:30
Bamiblik
Bamiblik is offline
Aah weer bedankt voor jullie reacties!
Nog een vraagje dan maar (hopelijk de laatste):
-Als je leent bij de IB-groep wordt je dan geregistreerd bij de BKR.

Heb echt overal gezocht maar kon het niet echt vinden...
Oud 29-11-2006, 14:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
domus schreef op 28-11-2006 @ 12:29 :
Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb gisteren antwoord gekregen om het te regelen via direct iets veranderen (of iets in die trend). Ik heb nu een bevestigingsmailtje doorgekregen en daar stond in dat het aangegeven moest worden in de gemeente. Ik heb me nu in laten schrijven, dus die geven het ook door aan de IB-groep?

Als ze dat binnen hebben word de status automatisch veranderd in uitwonend?
de gemeente geeft niets door aan de IB-Groep. de gemeente houdt zich er namelijk echt niet mee bezig of jij studeert of niet.

je (woon)adreswijziging moet je kenbaar maken bij de IBG. dat doe je via de website of via een formulier dat je kunt aanvragen. misschien hebben ze jouw mailtje opgevat als adreswijziging (stond je nieuwe adres er in?). ff controleren anders.

zo gauw jij je adres hebt gewijzigd bij de IBG heb je recht op de uitwonende beurs.

de enige reden dat je het door moet geven aan de gemeente is dat de IBG kan controleren of jij echt niet meer bij je ouders woont (en je dus recht hebt op die beurs). verder hebben IBG en gemeente niets met elkaar te maken.

samengevat: jij moet zelf bij zowel de gemeente als bij de IBG een adreswijziging doorgeven.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 29-11-2006, 14:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Bamiblik schreef op 29-11-2006 @ 13:30 :
Aah weer bedankt voor jullie reacties!
Nog een vraagje dan maar (hopelijk de laatste):
-Als je leent bij de IB-groep wordt je dan geregistreerd bij de BKR.

Heb echt overal gezocht maar kon het niet echt vinden...
dat neem ik wel aan. je studiefinanciering wordt niet geregistreerd, maar bij een lening heb je gewoon een kredietregeling met de IBG en voldoe je dus aan de standaardvoorwaarden van het BKR.

vanwaar deze vraag trouwens?
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 29-11-2006, 15:12
Bamiblik
Bamiblik is offline
Noujaah heeeeeeel misschien wil ik lenen bij de IB-groep.
Moet nog ff kijken.... Maar als je alles netjes afbetaald bij de
IB-groep kan je dan nog later gezeik krijgen met leningen bij banken, als je verder geen leningen meer hebt lopen?

Ben alleen geinteresseerd hoor, is niet mijn financiele situatie
Want ik dacht dat banken meestal moeilijk doen, wanneer je bij BKR geregistreerd staat.
Oud 29-11-2006, 15:18
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Bamiblik schreef op 29-11-2006 @ 16:12 :
Noujaah heeeeeeel misschien wil ik lenen bij de IB-groep.
Moet nog ff kijken.... Maar als je alles netjes afbetaald bij de
IB-groep kan je dan nog later gezeik krijgen met leningen bij banken, als je verder geen leningen meer hebt lopen?

Ben alleen geinteresseerd hoor, is niet mijn financiele situatie
Want ik dacht dat banken meestal moeilijk doen, wanneer je bij BKR geregistreerd staat.
dat denk je dan mooi verkeerd
nee, bij het BKR houden ze alle kredietgegevens bij (uitzonderingen daargelaten)
wanneer jij niet voldoet aan je afbetalingsregeling kun je uiteindelijk op een soort zwarte lijst komen: een "negatieve registratie. dit is overigens niet echt een aparte lijst, maar zoals gezegd een negatieve registratie; de leningverstrekker beslist of het positief genoeg is om jou een lening/hypotheek af te laten sluiten. het bkr beslist niets.

een registratie bij het BKR is dan ook niet uitzonderlijk. zij houden bijvoorbeeld ook alle telefoonabonnementen van Telfort, Vodafone en T-Mobile bij. (iedereen met zo'n abo is dus automatisch geregistreerd bij het BKR)

94% van de geregistreerden heeft een "positieve registratie" en dit kun je ook zien als een bewijs van goed gedrag op het moment dat jij een hypotheek oid wil afsluiten.

niet druk maken over het BKR dus; alleen netjes je rekeningen op tijd betalen.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 15:26.
Oud 29-11-2006, 15:27
ganralph
ganralph is offline
of kijk even zelf op www.bkr.nl
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 29-11-2006, 20:45
Bamiblik
Bamiblik is offline
Aah heel erg bedankt! Ben weer een stuk wijzer geworden!
Oud 30-11-2006, 05:05
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 29-11-2006 @ 15:50 :
de gemeente geeft niets door aan de IB-Groep. de gemeente houdt zich er namelijk echt niet mee bezig of jij studeert of niet.

je (woon)adreswijziging moet je kenbaar maken bij de IBG. dat doe je via de website of via een formulier dat je kunt aanvragen. misschien hebben ze jouw mailtje opgevat als adreswijziging (stond je nieuwe adres er in?). ff controleren anders.

zo gauw jij je adres hebt gewijzigd bij de IBG heb je recht op de uitwonende beurs.

de enige reden dat je het door moet geven aan de gemeente is dat de IBG kan controleren of jij echt niet meer bij je ouders woont (en je dus recht hebt op die beurs). verder hebben IBG en gemeente niets met elkaar te maken.

samengevat: jij moet zelf bij zowel de gemeente als bij de IBG een adreswijziging doorgeven.
Welk formulier moet ik dan naar de IB-groep doorgeven. Ik heb alleen nu aangegeven dat ik verhuist ben.

Edit: Ik heb gelezen dat mijn ouders een formulier toegestuurt krijgen, is dat het juiste formulier?

Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 05:11.
Oud 30-11-2006, 08:42
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
domus schreef op 30-11-2006 @ 06:05 :
Welk formulier moet ik dan naar de IB-groep doorgeven. Ik heb alleen nu aangegeven dat ik verhuist ben.

Edit: Ik heb gelezen dat mijn ouders een formulier toegestuurt krijgen, is dat het juiste formulier?
nee, dat denk ik niet.

je kunt via internet onder de optie "direct iets wijzigen" gewoon je adres wijzigen. (hoef je niet eens voor aangemeld te zijn op de site)
je kunt ook even bellen en vragen om een wijzigingsformulier; krijg je dan thuisgestuurd.

de formulieren voor je ouders hebben hoogstwaarschijnlijk alleen te maken met hun inkomen dat ze door moeten geven. jij bent degene die verhuist, dus wijzigingsformulieren zijn post voor jou.

nogmaals: als je in je mailcontact je nieuwe adres hebt doorgegeven, is het misschien al geregeld, maar ik zou gewoon even naar de site gaan en je adres zelf wijzigen; kost 2 minuten.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 02-12-2006, 09:59
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-11-2006 @ 13:50 :
Gaat meestal vrij snel. Als je het nu doorgeeft, krijg je je stufi van december op je nieuwe rekening.
ik heb hem de 28e op de bus gedaan, het formulier met de wijziging. Is dat op tijd genoeg?

(Neem aan dat ze aan 3 weken wel genoeg hebben voor het wijzigen van een rekeningnummer?)
Oud 02-12-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 30-11-2006 @ 09:42 :
nee, dat denk ik niet.

je kunt via internet onder de optie "direct iets wijzigen" gewoon je adres wijzigen. (hoef je niet eens voor aangemeld te zijn op de site)
je kunt ook even bellen en vragen om een wijzigingsformulier; krijg je dan thuisgestuurd.

de formulieren voor je ouders hebben hoogstwaarschijnlijk alleen te maken met hun inkomen dat ze door moeten geven. jij bent degene die verhuist, dus wijzigingsformulieren zijn post voor jou.

nogmaals: als je in je mailcontact je nieuwe adres hebt doorgegeven, is het misschien al geregeld, maar ik zou gewoon even naar de site gaan en je adres zelf wijzigen; kost 2 minuten.
vreemd, want ik kon niet opgeven wat mijn nieuwe adres word, alleen dat ik ging verhuizen. Er werd nergens gevraagd wat mijn nieuwe adres is. Ik zal wel iets fout doen.
Oud 03-12-2006, 11:59
Bamiblik
Bamiblik is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 02-12-2006 @ 10:59 :
ik heb hem de 28e op de bus gedaan, het formulier met de wijziging. Is dat op tijd genoeg?

(Neem aan dat ze aan 3 weken wel genoeg hebben voor het wijzigen van een rekeningnummer?)
Noujaah je weet het nooit met de IB-groep, zit nu ook alweer 3 maanden te wachten op mijn aanvullende beurs....
Oud 04-12-2006, 09:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
domus schreef op 02-12-2006 @ 15:37 :
vreemd, want ik kon niet opgeven wat mijn nieuwe adres word, alleen dat ik ging verhuizen. Er werd nergens gevraagd wat mijn nieuwe adres is. Ik zal wel iets fout doen.
toch kan het echt:
1. ga naar www.ib-groep.nl
2. klik linksboven op "direct iets regelen"
3. dan "wijzigen"
4. dan onder "studiefinanciering" klik je op "wijziging doorgeven"
5. vul de vragenlijst in die verschijnt


nooit problemen mee gehad...
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 04-12-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 04-12-2006 @ 10:26 :
toch kan het echt:
1. ga naar www.ib-groep.nl
2. klik linksboven op "direct iets regelen"
3. dan "wijzigen"
4. dan onder "studiefinanciering" klik je op "wijziging doorgeven"
5. vul de vragenlijst in die verschijnt


nooit problemen mee gehad...
ok, ik heb het op die manier gedaan, nu even wachten
Oud 04-12-2006, 19:20
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Weet iemand misschien of je je nieuwe ov ook kunt ophalen zonder ophaalbewijs? Ben hem namelijk kwijt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Studiefinanciering
Steelpan
7 26-02-2011 19:48
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.