Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 21:44
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 22:40:
Wacht rustig af. Het mag toch wel duidelijk zijn dat hij moeite heeft met een mening weergeven zonder uit de hoogte te doen
Ik heb alle tijd hoor Maar ben gewoon benieuwd.
Hij zegt het uit te gaan leggen maar doet het niet..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Advertentie
Oud 13-07-2003, 21:46
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 22:44:
Ik heb alle tijd hoor Maar ben gewoon benieuwd.
Hij zegt het uit te gaan leggen maar doet het niet..
Ik denk dat hij het in al die pagina's BS die we hier hebben al wel heeft uitgelegd (En tja, dat kun je dan ook wel allemaal in 1 post doen maar dan blijft het BS)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 21:51
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 22:46:
Ik denk dat hij het in al die pagina's BS die we hier hebben al wel heeft uitgelegd (En tja, dat kun je dan ook wel allemaal in 1 post doen maar dan blijft het BS)
Ach, ik vermaak me best zo
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 21:53.
Oud 13-07-2003, 21:54
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 22:51:
Ach, ik vermaak me best zo
Offtopic:
Ik sta inmiddels 3e bij Project Dolphin
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 21:58
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 22:54:
Offtopic:
Ik sta inmiddels 3e bij Project Dolphin
Offtopic: Hoe werkt dat dan, hoe meer posts hier, hoe meer daar ofzo?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 21:59
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Abt, ik heb je een PM gestuurd, waarom reageer je daar niet op?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 22:01
revol llllauqs
Avatar van revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 22:59:
Abt, ik heb je een PM gestuurd, waarom reageer je daar niet op?
tsssssss stoor die arme knaap niet, hij is vast veel te druk bezig zijn legosteentjes aan het opruimen!
__________________
telS>>nee>>si>>airiPmav!>> JUST SAY BOEKETAA AND EVERYTHING WILL BE ALLRIGHT !
Oud 13-07-2003, 22:04
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
revol llllauqs schreef op 13-07-2003 @ 23:01:
tsssssss stoor die arme knaap niet, hij is vast veel te druk bezig zijn legosteentjes aan het opruimen!
Denk eerder dat hij in de gebedsruimte zit
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 22:05
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 22:58:
Offtopic: Hoe werkt dat dan, hoe meer posts hier, hoe meer daar ofzo?
Offtopic: Waarom denk je dat mijn posts zo lang waren en vol herhalingen?

Iedere toetsaanslag wordt geteld (dus iedere toets die je indrukt telt mee)

En hoe hoge je aantal toetsaanslagen die je naar die site stuurt. Hoe hoger je score.
(en ik sta nu 3e van het scholieren.com team en hoe hoger alle scores is het team bij mekaar geteld hoe hoger scholieren.com team komt te staan )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 22:09
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 23:05:
Offtopic: Waarom denk je dat mijn posts zo lang waren en vol herhalingen?

Iedere toetsaanslag wordt geteld (dus iedere toets die je indrukt telt mee)

En hoe hoge je aantal toetsaanslagen die je naar die site stuurt. Hoe hoger je score.
(en ik sta nu 3e van het scholieren.com team en hoe hoger alle scores is het team bij mekaar geteld hoe hoger scholieren.com team komt te staan )
Offtopic: Stomme vraag, maar wat is daar het nut van?

Yeah, mijn 11200e post
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 22:13.
Oud 13-07-2003, 22:14
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 23:09:
Offtopic: Stomme vraag, maar wat is daar het nut van?

Yeah, mijn 11200e post
Offtopic:
Helemaal niks
Maar goed, als nerd kick je op zulke dingen en doe je gewoon mee
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 22:16
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
...

MAZEMOUSE, NERD DAT JE BENT

Al dat off topic miniatuur gelul.
Oud 13-07-2003, 22:17
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Offtopic: Goed, ik kap ermee voor vandaag, aangezien de Abt toch niet meer reageerd. Zie morgen wel wat er van het topic terecht is gekomen. Truste alvast en zie je vast morgen wel verder knokken met de Abt
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 22:17
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 23:16:
...

MAZEMOUSE, NERD DAT JE BENT

Al dat off topic miniatuur gelul.
Zo, dat schud me weer helemaal wakker!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 22:26
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 23:17:
Offtopic: Goed, ik kap ermee voor vandaag, aangezien de Abt toch niet meer reageerd. Zie morgen wel wat er van het topic terecht is gekomen. Truste alvast en zie je vast morgen wel verder knokken met de Abt
*grin*
Ja, dat zal wel lukken
(ik moet en zal 2e worden )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 23:04
poesiefox
poesiefox is offline
Krijgen jullie van mij nog iets ter overweging.

jullie weten dat ik al hardstikke oud ben, hoewel nog lang geen 47 en ik zie er nog best goed uit voor mijn leeftijd en ik heb de voeling met het jonge volkje nog niet helemaal ( maar wel al gedeeltelijk) verloren.

Stel voor dat ik niet bezet zou zijn, en iets zou beginnen met een van de jongens hier, die nog niet eens twintig zijn. Een schooljongen. Eerstejaars voor mijn part. Tien jaar verschil.

Even een paar gruwelijke en zeer unlikely voorbeelden, maar dan wordt het wat reëler, het is nu zo'n theoretisch topic, en dan zeg je veel makkelijker : och ja moet kunnen.

Komen ze:
Ik en dmtdmt, die is 17
Ik en Evito, van 18
Ik en Bertbart, hij is 19
Ik en Big Brother, 20
Ik en Nare man, van 21
Ik en Chimera, maar liefst 23 en toch al een ouwetje hier.

Hoe zouden jullie daar op reageren? Eerlijk zeggen...

( who are we kidding, alles onder de 25 zou gross zijn)
__________________
Pfff. Boeie.

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 23:36.
Oud 13-07-2003, 23:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Een relatie met een man van 47 kan bijna niet anders dan het gevolg zijn van een slechte relatie met je vader. En inderdaad, je hebt denk ik een versnelde volwassenwording doorgemaakt, aangezien je ouders het je - bijvoorbeeld door hun scheiding - niet gemakkelijk hebben gemaakt. Zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten. Een oudere partner is dan een substituut.

Volgens mij is het uiteindelijk voor alle partijen het meest aangenaam en eenvoudig als beide partners tot dezelfde leeftijdsklasse behoren. Ik gebruik een richtlijn van twee jaar, maar er kan wel een marge zijn. Toch denk ik dat die marge niet veel groter zou moeten zijn dan vijf jaar. Dus: je bent 25, en je partner is dan tussen de 20 en de 30. Je deelt dan een soort generatie-gevoel, met alle positieve gevolgen van dien. Je bouwt dan samen iets nieuws op. Ik bedoel: je lift niet mee op wat een ander heeft opgebouwd.
To dezelfde leeftijd behoren heeft allerlei leuke, romantische, aangename enz. gevolgen. Beide partners hoeven zich bijvoorbeeld veel minder tegenover elkaar te bewijzen.

Ook praktisch zijn er voordelen wanneer de partners tot dezelfde leeftijd behoren. Ze zijn op dit topic al herhaaldelijk genoemd. Een oude, tweedehands man ... denk eens aan de gemiddelde leeftijd waarop de Nederlandse man sterft. Iemand van 47 heeft nog zo'n 25 jaar te gaan. We weten dat de levenskwaliteit in de laatste tien jaren niet zo hoog is. Dus: 15 jaar. Ach, het is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Ik denk gewoon dat je je leven op deze manier vergooit. En tot mijn opluchting lees ik die angst ook in de reacties van vele anderen. Omdat ik het wat stekender presenteer, geven ze dat niet toe, maar lees die berichten maar eens goed. De meesten zeggen: "zelf zou ik het niet doen, maar..." Als je maar gelukkig wordt.
Ik zeg: "Geluk kan op verschillende manieren worden gedefinieerd, maar ik wens je op mijn manier geen geluk toe." Liefdesgeluk bestaat volgens mij in een zo groot mogelijke zorgeloosheid die vreugde en blijdschap schenkt. Jij hebt zo'n verleden (zoals je beschrijft) en er hangt je tegelijk zoveel boven het hoofd (wat alleen anderen zien), dat je die mate van zorgeloosheid met deze partner niet kunt bereiken.

Tenslotte ben ik bang dat een topic als het jouwe veel mensen ertoe beweegt om een dergelijke relatie normaal te gaan vinden. Gelukkig zie ik dat de meesten echter - al meepratend "als ze maar gelukkig is, boeie..."- afstand nemen van het idee.

Maak het toch uit en zoek toch iemand van - laten we zeggen - 24 jaar. De kans dat dat uiteindelijk beter uitpakt, is echt groter.
Oud 13-07-2003, 23:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 22:59:
Abt, ik heb je een PM gestuurd, waarom reageer je daar niet op?
Een PM?
Oud 13-07-2003, 23:41
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:04:
Krijgen jullie van mij nog iets ter overweging.

Hoe zouden jullie daar op reageren? Eerlijk zeggen...

( who are we kidding, alles onder de 25 zou gross zijn)
?? Ik snap uberhaubt niet dat je jezelf erbij wilt betrekken, behalve dan dat je het doet voor de kick?
Oud 13-07-2003, 23:46
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-07-2003 @ 00:41:
?? Ik snap uberhaubt niet dat je jezelf erbij wilt betrekken, behalve dan dat je het doet voor de kick?
Ik geef een gruwelijk voorbeeld, en daar kan ik moeilijk iemand anders in geven zonder beledigend te worden.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 23:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:46:
Ik geef een gruwelijk voorbeeld, en daar kan ik moeilijk iemand anders in geven zonder beledigend te worden.
Dat ís niet beledigend. Dat wordt hooguit gezíén als beledigend. En daar sta je toch zeker boven?
Oud 13-07-2003, 23:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:46:
Ik geef een gruwelijk voorbeeld, en daar kan ik moeilijk iemand anders in geven zonder beledigend te worden.
We hebben al een -gruwelijk- voorbeeld. Somebody Special en *47* (jouw woord)

Geen reden dat je jezelf erbij betrekt.

Volgens mij kick je erop; zulke jonge jongens?
Oud 13-07-2003, 23:51
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 14-07-2003 @ 00:49:
Dat ís niet beledigend. Dat wordt hooguit gezíén als beledigend. En daar sta je toch zeker boven?
Ik ga niet iemand anders beledigen.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 23:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-07-2003 @ 00:51:
We hebben al een -gruwelijk- voorbeeld. Somebody Special en *47* (jouw woord)

Geen reden dat je jezelf erbij betrekt.

Volgens mij kick je erop; zulke jonge jongens?
Oud 13-07-2003, 23:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:51:
Ik ga niet iemand anders beledigen.
Wat is beledigen? Geef eens een definitie? De definitie die sommigen hier hanteren is een andere dan die in het woordenboek.
Oud 13-07-2003, 23:58
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 14-07-2003 @ 00:53:
Wat is beledigen? Geef eens een definitie?
Marcade deed zojuist nog een dappere poging, waarmee hij mijn stelling maar eens bewees. ( geeft niet Marcade, dat was de bedoeling van het voorbeeld, om het uit de hypothetische sfeer te halen) Ook een leeftijdsverschil van tien jaar, dus niet eens 19 en 47, is al erg genoeg om mensen helemaal over hun nek te laten gaan, en de oudste beschuldigen van erop kicken, zulke jonge jongens.

Ah, hij is natuurlijk beledigd dat hij niet in het lijstje stond. Stom, ik zocht nog een 22 jarige, was hij perfect geweest!
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 14-07-2003, 00:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:58:
Marcade deed zojuist nog een dappere poging, waarmee hij mijn stelling maar eens bewees. ( geeft niet Marcade, dat was de bedoeling van het voorbeeld, om het uit de hypothetische sfeer te halen) Ook een leeftijdsverschil van tien jaar, dus niet eens 19 en 47, is al erg genoeg om mensen helemaal over hun nek te laten gaan, en de oudste beschuldigen van erop kicken, zulke jonge jongens.

Ah, hij is natuurlijk beledigd dat hij niet in het lijstje stond. Stom, ik zocht nog een 22 jarige, was hij perfect geweest!
Mijn mondhoeken krullen omhoog!
Oud 14-07-2003, 00:05
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 10:47:
Jij ziet het belachelijke ervan dus ook in.
Dat niet, wat dames in deze situatie doen is geheel hun eigen zaak alleen een dergelijk voorval zou me wel op de lachspieren werken.
__________________
Subtiel
Oud 14-07-2003, 00:12
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:58:
Marcade deed zojuist nog een dappere poging, waarmee hij mijn stelling maar eens bewees. ( geeft niet Marcade, dat was de bedoeling van het voorbeeld, om het uit de hypothetische sfeer te halen) Ook een leeftijdsverschil van tien jaar, dus niet eens 19 en 47, is al erg genoeg om mensen helemaal over hun nek te laten gaan, en de oudste beschuldigen van erop kicken, zulke jonge jongens.

Ah, hij is natuurlijk beledigd dat hij niet in het lijstje stond. Stom, ik zocht nog een 22 jarige, was hij perfect geweest!
Waar heb je het over? Dan nog hoef je jezelf niet als voorbeeld te gebruiken.

En maak je maar geen zorgen hoor; ik ben niet beledigd dat ik niet in dat lijstje van je sta, want ik wil er helemaal niet in staan; ik zou al niks met je willen beginnen al was je van rond mijn leeftijd.

Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 11:04.
Oud 14-07-2003, 03:53
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 14-07-2003 @ 00:38:
1. Een relatie met een man van 47 kan bijna niet anders dan het gevolg zijn van een slechte relatie met je vader. En inderdaad, je hebt denk ik een versnelde volwassenwording doorgemaakt, aangezien je ouders het je - bijvoorbeeld door hun scheiding - niet gemakkelijk hebben gemaakt. Zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten. Een oudere partner is dan een substituut.

2: Volgens mij is het uiteindelijk voor alle partijen het meest aangenaam en eenvoudig als beide partners tot dezelfde leeftijdsklasse behoren. Ik gebruik een richtlijn van twee jaar, maar er kan wel een marge zijn.
3: Toch denk ik dat die marge niet veel groter zou moeten zijn dan vijf jaar. Dus: je bent 25, en je partner is dan tussen de 20 en de 30. Je deelt dan een soort generatie-gevoel, met alle positieve gevolgen van dien. Je bouwt dan samen iets nieuws op. Ik bedoel: je lift niet mee op wat een ander heeft opgebouwd.
To dezelfde leeftijd behoren heeft allerlei leuke, romantische, aangename enz. gevolgen. Beide partners hoeven zich bijvoorbeeld veel minder tegenover elkaar te bewijzen.

4ok praktisch zijn er voordelen wanneer de partners tot dezelfde leeftijd behoren. Ze zijn op dit topic al herhaaldelijk genoemd. Een oude, tweedehands man ... denk eens aan de gemiddelde leeftijd waarop de Nederlandse man sterft. Iemand van 47 heeft nog zo'n 25 jaar te gaan. We weten dat de levenskwaliteit in de laatste tien jaren niet zo hoog is. Dus: 15 jaar. Ach, het is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Ik denk gewoon dat je je leven op deze manier vergooit. En tot mijn opluchting lees ik die angst ook in de reacties van vele anderen. Omdat ik het wat stekender presenteer, geven ze dat niet toe, maar lees die berichten maar eens goed. De meesten zeggen: "zelf zou ik het niet doen, maar..." Als je maar gelukkig wordt.

5: Ik zeg: "Geluk kan op verschillende manieren worden gedefinieerd, maar ik wens je op mijn manier geen geluk toe." Liefdesgeluk bestaat volgens mij in een zo groot mogelijke zorgeloosheid die vreugde en blijdschap schenkt. Jij hebt zo'n verleden (zoals je beschrijft) en er hangt je tegelijk zoveel boven het hoofd (wat alleen anderen zien), dat je die mate van zorgeloosheid met deze partner niet kunt bereiken.

6: Tenslotte ben ik bang dat een topic als het jouwe veel mensen ertoe beweegt om een dergelijke relatie normaal te gaan vinden. Gelukkig zie ik dat de meesten echter - al meepratend "als ze maar gelukkig is, boeie..."- afstand nemen van het idee.

7: Maak het toch uit en zoek toch iemand van - laten we zeggen - 24 jaar. De kans dat dat uiteindelijk beter uitpakt, is echt groter.
*aai* Grote jongen. Zie je wel dat je het ook kunt op de gewone mensen manier. (sarcasme, herken dat wel aub )

1: Als jij een slechte relatie met je pa hebt ga je echt niet met je 47 jarige vriend bij hem logeren. (maar dat is dan slechts mijn mening )

2: Wie zegt dat mensen perse de makkelijke manier MOETEN kiezen.
Ze hebben het geluk bij mekaar gevonden en blijkbaar deert het hun niet dat ze maar die korte tijd hebben die jij daar schetst.
Maar misschien is juist die wetenschap dat ze die korte tijd hebben juist wel een aansporing voor hun om zoveel mogelijk te maken van de tijd die ze hebben en juist in die korte tijd hun geluk te vinden. Is dat zo verkeerd?

3: geen slecht plan en ook eentje waar ik mezelf aan houd. (ik speel alleen met iets ruimere marge van 5 met uitloop naar ongeveer 7-8 maar het moge al duidelijk zijn dat ik daar al losser in was)
Dan nog staat hun in feite daarbuiten niks in de weg om in vrije keuze en goed overleg te besluiten die grensen niet aan te houden. Ze hebben zelf al aangegeven de twijfels te hebben gehad en te hebben besproken dus je kunt niet zeggen dat ze er geen rekening mee hebben gehouden. Uit hun reacties die ze hier samen hebben gegeven blijkt ook wel dat van beide kanten uit veel respect naar elkaar toe gaat en er tussen hen beide veel vertrouwen is. (anders zouden ze het niet zo openlijk hier tentoonstellen lijkt mij)
PS: school is ook meeliften op wat een ander heeft opgebouwd alleen in versnelde vorm
Maar waarom is het beter als beide partners zich minder hoeven te bewijzen tegenover elkaar? Lijkt mij juist wel goed voor een relatie als je wederzijds laat zien (en dus in dit geval meer dan normaal) dat je er voor elkaar bent.

4: Zoals ik al zei. Ze zullen zich daar best wel van bewust zijn. Maar als je als 20 jarige vrouw een vriend neemt van 25 en die verongelukt ben je mekaar alsnog kwijt (zo is het leven dus zulke dingen kun je gewoon niet plannen)
Dus wat weerhoud hun er dan van voor elkaar te kiezen en het beste te maken van de tijd die ze samen hebben? Ze is toch in totale vrijheid om te kiezen met wie ze haar leven wil delen hoe kort dat ook moge zijn?
Voor hetzelfde geld wordt hij 107 en is hij dan nog enorm bij de pinken. Dan is ze nog 70 jaar bij hem samen. (en tegen die tijd zal het hele verschil ook niet meer zo'n ramp zijn voor iedereen )
Allemaal gewoon kansen waar je geen zekerheid over kunt hebben.
En het bewezen feit dat zij hier voor elkaar hebben gekozen geeft aan dat ze genoeg om elkaar geven de risico's voor lief te nemen.

5: Dat kan altijd. Juist bij de mensen waar je van houd kun je de rust vinden. (en juist ik weet wel dat ik nooit samen kan leven bij iemand waarbij ik die rust niet heb ) Dus iemand geluk toedichten op jouw manier is misschien wel een nobel plan. Maar het is niet dat het perse zo dient te zijn.
Dus dat zij hier niet alle rust kan vinden die nodig is kan misschien nog wel eens totaal anders zijn dan jouw bewering.
Je spreekt namelijk wel tegen iemand (wat je vast ook wel gemerkt hebt) die makkelijk met emoties spreekt en er wat meer mee te maken heeft dan een gemiddeld mens (jah ik heb er medicatie voor) Dus als ik zeg dat je jezelf het beste en gelukkig voelt bij iemand waar je als vanzelf je rust bij krijgt dan zal dat voor anderen waarschijnlijk ook wel zo gelden.
Misschien is ze bij hem nog wel rustiger en zorgelozer dan dat ze bij ieder ander zou kunnen zijn. Dat kun jij net zo min weten als ik.

6: Gelukkig is slechts een term voor iemand die zijn eigen mening als een betere ziet Iedereen maakt zijn keuzes op waar zij zichzelf het beste bij voelt. Dat is egoïstisch.
Pogingen doen zulke keuzes tegen te gaan naar aanleiding van een eigen mening is ook egoïstisch..
Het is relatief. Wat voor jou goed werkt en goed aanvoelt kan voor een andere pure hel zijn. Voor haar werkt dit beter dan onze marges. Dan zeg ik op mijn beurt "zij kent haar eigen gevoelens beter dan dat wij dat kunnen"
Wij kunnen onmogelijk weten wat er in haar omgaat. Wij kunnen alleen oordelen aan wat zij zegt. En wat zij zegt is dat zij op basis van haar eigen gevoel de keuze heeft gemaakt voor hem en hij voor haar.
En ik herhaal weer eens dat ik echt wel weet hoe het is keuzes te maken op basis van gevoel.

7: Geen goed idee.
Relatief Zij voelt zich hier goed bij. Goed voelen is allemaal voor iemand eigen. Jij kunt niet voor een ander bepalen van 'daar moet jij je goed bij voelen' dus als zij zich hier goed bij voelt moet zij dat vooral gewoon doen.
Want inderdaad, misschien als ze het opbreekt dan blijft ze misschien wel de rest van haar leven dood ongelukkig en alleen achter omdat haar gevoel niet overeen stemt met het jouwe.
Dus dan kun je in feite al jouw goede intenties door de plee spoelen want daar heb je dan niks aan gehad (om het even cru te zeggen)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 14-07-2003, 03:57
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 14-07-2003 @ 00:04:
Krijgen jullie van mij nog iets ter overweging.

jullie weten dat ik al hardstikke oud ben, hoewel nog lang geen 47 en ik zie er nog best goed uit voor mijn leeftijd en ik heb de voeling met het jonge volkje nog niet helemaal ( maar wel al gedeeltelijk) verloren.

Stel voor dat ik niet bezet zou zijn, en iets zou beginnen met een van de jongens hier, die nog niet eens twintig zijn. Een schooljongen. Eerstejaars voor mijn part. Tien jaar verschil.

Even een paar gruwelijke en zeer unlikely voorbeelden, maar dan wordt het wat reëler, het is nu zo'n theoretisch topic, en dan zeg je veel makkelijker : och ja moet kunnen.

Komen ze:
Ik en dmtdmt, die is 17
Ik en Evito, van 18
Ik en Bertbart, hij is 19
Ik en Big Brother, 20
Ik en Nare man, van 21
Ik en Chimera, maar liefst 23 en toch al een ouwetje hier.

Hoe zouden jullie daar op reageren? Eerlijk zeggen...

( who are we kidding, alles onder de 25 zou gross zijn)
Alles onder de 25 zou in JOUW ogen misschien gross zijn.
Relatief weer. Want dat is voor ieder persoon zelf om te bepalen of hij of zij dat vind en dat kunnen we en mogen we eigenlijk ook niet opdringen.

Jij voelt je duidelijk niet happy bij zo'n groot verschil. Dan doe je het toch lekker niet? Jouw leven, jouw gevoel, jouw keuze.
KLinkt egoïstisch maar iemand anders jouw gevoel en jouw keuzes opdringen is nog egoïstischer want dat is bijna net zoiets als het bestaan van andere gevoelens en gedachten ontkennen.

(alleen die van mij zijn goed, die van anderen doen er niet toe en dienen zich daar maar aan aan te passen)

Fout zo lijkt mij?
Enige waar het in dit geval op neerkomt is relativiteit (zoals eigenlijk alles wel)
En het is inderdaad zoals iedereen zegt: Als zij zich er gelukkig bij voelt.
Want het is inderdaad aan haar om dit te bepalen en niet aan ons.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 14-07-2003, 08:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
MazeMouse, jij bent een echte psychologische Robin Hood. Jij reserveert zeker een plekje voor jezelf naast Somebody als haar vriend uit het zicht is verdwenen.
Oud 14-07-2003, 08:14
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 14-07-2003 @ 09:00:
MazeMouse, jij bent een echte psychologische Robin Hood. Jij reserveert zeker een plekje voor jezelf naast Somebody als haar vriend uit het zicht is verdwenen.
Heb je ooit eens overwogen om naar Amerika te verhuizen?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 14-07-2003, 08:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Nee. Jij?
Oud 14-07-2003, 09:14
Verwijderd
Okee, dit slaat helemaal nergens meer op. Het is ook niet eens een discussie te noemen, want als iemand zijn/haar best doet om een heel verhaal te tikken dan krijgt diegene 1 pesterig zinnetje van de abt terug. Een beetje zonde van de moeite, vind ik.

Ik sluit dit topic dus, maar als Somebody Special er bezwaar tegen mocht hebben kan ze me een PM sturen. Het was immers haar topic.

xx
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Kan Dit? 8 jaar verschil..
VirtualRainbow
22 06-10-2011 13:52
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
tartaarsaus
54 23-06-2011 05:04
Liefde & Relatie je vriendje is TE oud ( volgens normen en waarden)
guitarplayer17
69 03-11-2003 12:11
Liefde & Relatie wat kan ik hier aan doen?
kimmel
17 22-09-2003 06:29
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38
Liefde & Relatie jongens als echte vriend
never mind
44 06-07-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.