Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 19:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :
Hoe meer mensen zich bekeren tot de islam, hoe minder vijanden de islamieten hebben. Wat dat betreft is het wel positief.

Maar omdat ze steeds met meer zijn, gaan ze straks een soort heilige oorlog voeren tegen de mensen die zich nooit zullen bekeren zoals ik. Het lijkt me een slechte ontwikkeling?
Dit wil ik meteen even rechtzetten. Het is verboden om een oorlog te voeren tegen mensen zoals jij om ze te bekeren tot de Islam. Doe eens onderzoek!

Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:14 :
Waarom is die ontwikkeling er? Omdat de islam een dreigende godsdienst is, die allemaal erge dingen voorspelt als je je ervan afwendt, nog erger dan het christendom, zullen veel mensen zich uit angst wel gaan bekeren. En omdat de islam structuur in het leven aanbrengt, veel mensen hebben vreemd genoeg behoefte aan regeltjes die ze verzekert van een leven na de dood.

Misschien is dit te negatief hoor.
Wat bedoel je met die ontwikkeling?
Advertentie
Oud 29-12-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:53 :
Er is natuurlijk wel een behoorlijke afstand tussen niet-moslims en moslims. En veel zaken die de niet-gelovigen doen bestempelen de islamieten als zondig. En bovendien veroordelen ze de niet-gelovigen tot de hel, omdat dat is wat in de koran staat. Dus er is zeker een grote kloof tussen de partijen.
Ja, de laatste tijd is er inderdaad, in Nederland, een soort van kloof ontstaan tussen moslims en niet-moslims.
Maar dat die kloof alleen te danken is aan moslims, verwerp ik.
Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:53 :

Maar je kunt inderdaad pas van vijanden spreken als je het over de fundamentalisten hebt. En hoe meer islamieten, hoe meer fundamentalisten.
Wat een logica!
En trouwens, nee, niet de fundamentalisten

Citaat:
Dame Blanche schreef op 29-12-2004 @ 18:53 :

Jij denkt dat er een hele strikte scheiding is tussen de niet-gelovigen en de gelovigen. Maar in feite is de overgrote meerderheid aan het twijfelen. En als je aan het twijfelen bent, kun je jezelf heel goed wijs maken dat je de alles gelooft en dat mensen je dan de stempel islamiet geven en zo geloven dat je veilig bent. Geloof is een keuze, geloof is niet iets dat er gewoon is.
Ook gebaseerd op logica, natuurlijk!


Dat is dan niet de schuld van de moslims, het is aan jezelf of je wilt geloven of niet. Die keus maak je zelf. Niemand die je hiertoe zal dwingen. En als je er mee loopt te twijfelen, moet je maar aan jezelf werken en je verdiepen in een geloof. Wellicht raak je overtuigd, of anders hoef je niet meer te twijfelen. Dan heb je namelijk je eigen zekerheid.
Oud 29-12-2004, 19:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:02 :
Dit wil ik meteen even rechtzetten. Het is verboden om een oorlog te voeren tegen mensen zoals jij om ze te bekeren tot de Islam. Doe eens onderzoek!
verklaar in dat geval hoe willekeurig welke god toestaat dat dit wel gebeurd...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-12-2004, 19:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-12-2004 @ 20:19 :
verklaar in dat geval hoe willekeurig welke god toestaat dat dit wel gebeurd...
Aangezien er maar één God is, is er maar één antwoord mogelijk.
Oud 29-12-2004, 19:26
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:25 :
Aangezien er maar één God is, is er maar één antwoord mogelijk.
Het begint met een "Z" en eindigt op "elfreflectie".

Ooit eens aangedaan?
Oud 29-12-2004, 19:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 20:26 :
Het begint met een "Z" en eindigt op "elfreflectie".

Ooit eens aangedaan?
Hé, ik dacht dat je niet meer zou terugkomen.

Ik doe trouwens continu aan zelfreflectie, het is een onderdeel van mijn geloof. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Oud 29-12-2004, 19:36
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:33 :
Hé, ik dacht dat je niet meer zou terugkomen.

Ik doe trouwens continu aan zelfreflectie, het is een onderdeel van mijn geloof. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Dat lijkt mij soms een beetje het probleem bij de Islam en logische redenatie. Moslims denken alles logisch te kunnen beredeneren en dan vraag je hoezo dan en dan komen ze met Koranversen oid. Niet dat ik zeg dat de Islam onlogisch is, maar je moet wel buiten je geloof treden om zelfreflectie te bedrijven.
Oud 29-12-2004, 19:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 29-12-2004 @ 20:36 :
Dat lijkt mij soms een beetje het probleem bij de Islam en logische redenatie. Moslims denken alles logisch te kunnen beredeneren en dan vraag je hoezo dan en dan komen ze met Koranversen oid. Niet dat ik zeg dat de Islam onlogisch is, maar je moet wel buiten je geloof treden om zelfreflectie te bedrijven.
Ik zie nergens Koranverzen.
Oud 29-12-2004, 19:40
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:33 :
Hé, ik dacht dat je niet meer zou terugkomen.

Ik doe trouwens continu aan zelfreflectie, het is een onderdeel van mijn geloof. Maar dat wist je waarschijnlijk al.


Okee, zelfkritiek. Doe je daar ook aan?
Oud 29-12-2004, 19:42
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:39 :
Ik zie nergens Koranverzen.
Je zelfreflectie zelf is notabene een onderdeel van ej geloof man, komop nou.
Oud 29-12-2004, 19:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 20:40 :


Okee, zelfkritiek. Doe je daar ook aan?
Ja, ik kijk kritisch naar mijn eigen handelingen. Of die niet in strijd zijn met de nobele daden die de Koran voorschrijft.
Oud 29-12-2004, 19:49
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:44 :
Ja, ik kijk kritisch naar mijn eigen handelingen. Of die niet in strijd zijn met de nobele daden die de Koran voorschrijft.


Haha.

Okee, laatste vraag: Sta je ook open voor andere ideëen/overtuigingen?
Oud 29-12-2004, 19:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 20:49 :


Haha.

Okee, laatste vraag: Sta je ook open voor andere ideëen/overtuigingen?
Zolang ze niet in strijd zijn met Gods Woord en de logica ( dus kom bijv. niet aan komen lopen met de drie-eenheid, dat is een gruwel)
Oud 29-12-2004, 19:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 19:39 :
Laat dat rapport dan even zien. Link en tekst graag.


Mijn excuses: het rapport rept alleen over vrouwenbesnijdenissen. Gedwongen besnijdenissen van jongens vind ik alleen terug in artikelen uit 2002 en 2003.

een simpele google search op forced circumcision boys darfur
geeft enige hits.

Citaat:

Je wordt als Jood geboren, je kan het nooit worden. Net zoals dat je geen hindoe kan worden. Maar ja, er zijn altijd wel gekke Wsterlingen te vinden die zich tot het hindoeisme "bekeren", terwijl dat helemaal niet kan.
Leg mij eens uit waarom je je niet zou kunnen bekeren?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 19:57
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:53 :
Zolang ze niet in strijd zijn met Gods Woord en de logica ( dus kom bijv. niet aan komen lopen met de drie-eenheid, dat is een gruwel)
Mag je ook liegen van Allah?
*pun intended*
Oud 29-12-2004, 19:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 29-12-2004 @ 20:42 :
Je zelfreflectie zelf is notabene een onderdeel van ej geloof man, komop nou.
Nu zeg je toch wel een hoop lompe dingen. Je stelt dat je alleen zelfreflectie kunt bedrijven als je buiten je geloof treedt.

En je zei dat moslims met Koranverzen komen als je ze om redenaties vraagt. Dus sla jezelf voor je kop.
Oud 29-12-2004, 20:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:02 :
Dit wil ik meteen even rechtzetten. Het is verboden om een oorlog te voeren tegen mensen zoals jij om ze te bekeren tot de Islam. Doe eens onderzoek!
bekeren of vermoord worden

nouja
als je beschuldigd wordt van het zijn van de vijand van de islam dan, want dan is het zelfverdediging.

Probleem hierbij is dat de interpretatie "vijand van de islam" erg subjectief kan zijn.

Zie bv. mijn eerder topic "Jihad",
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:01
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 20:59 :
Nu zeg je toch wel een hoop lompe dingen. Je stelt dat je alleen zelfreflectie kunt bedrijven als je buiten je geloof treedt.

En je zei dat moslims met Koranverzen komen als je ze om redenaties vraagt. Dus sla jezelf voor je kop.
Ik bedoel dat Moslims die met Koranverzen komen niet werkelijk zelfreflectie bedrijven

of in ieder geval geen geloofsreflectie

Je kunt ook wel reflectie bedrijven binnen geloof, maar ik denk dat je er wel buiten moet treden om het helemaal te kunnen doen.
Oud 29-12-2004, 20:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:01 :
bekeren of vermoord worden

nouja
als je beschuldigd wordt van het zijn van de vijand van de islam dan, want dan is het zelfverdediging.

Probleem hierbij is dat de interpretatie "vijand van de islam" erg subjectief kan zijn.

Zie bv. mijn eerder topic "Jihad",
Ik zie haar niet als een vijand. En je stelt de zaken wel zeer krom.
Oud 29-12-2004, 20:05
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:02 :
Ik zie haar niet als een vijand. En je stelt de zaken wel zeer krom.
Jij staat echt niet open voor andere ideëen en overtuigingen he? Het is altijd, vreemd, krom, of iets anders.
Oud 29-12-2004, 20:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 21:05 :
Jij staat echt niet open voor andere ideëen en overtuigingen he? Het is altijd, vreemd, krom, of iets anders.
Vriend, als mensen dingen verdraaien hoe kan ik daar dan voor openstaan. Ga in een hoekje van je kamer rologen ofzo. Je begint een hoop mensen te vervelen.
Oud 29-12-2004, 20:12
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:09 :
Vriend, als mensen dingen verdraaien hoe kan ik daar dan voor openstaan. Ga in een hoekje van je kamer rologen ofzo. Je begint een hoop mensen te vervelen.
Dus? Dan hoor ik het wel van die personen. Jij hoeft niet voor anderen te spreken.

Ik denk dat jij _minstens_ zoveel mensen irriteert als ik, maar dat terzijde.

Trouwens, mensen verdraaien dingen niet hoor. Ze gebruiken sarcasme en ironie om hun punt over te brengen.
Oud 29-12-2004, 20:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
ontopic graag!!!
Oud 29-12-2004, 20:16
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 20:54 :


Mijn excuses: het rapport rept alleen over vrouwenbesnijdenissen. Gedwongen besnijdenissen van jongens vind ik alleen terug in artikelen uit 2002 en 2003.
Gedwongen besnijdenissen leiden tot bekeringen, die op hun beurt een significante invloed hebben op de groei van de wereldwijde Islam?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 20:54 :
een simpele google search op forced circumcision boys darfur
geeft enige hits.
Enige hits met google search zeggen me niks.

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 20:54 :


Leg mij eens uit waarom je je niet zou kunnen bekeren?
Waarom betitelen Joden zich als het Gekozen volk van God aan de hand van de Bijbel?
Oud 29-12-2004, 20:16
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:15 :
ontopic graag!!!


De Islam maakt geen Opmars, het kan namelijk niet lopen.
Dus ik kijk vreemd tegen deze topictitel aan.
Oud 29-12-2004, 20:21
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
RanC schreef op 29-12-2004 @ 21:16 :


De Islam maakt geen Opmars, het kan namelijk niet lopen.
Dus ik kijk vreemd tegen deze topictitel aan.
Zo'n stijlmiddel in de Nederlandse taal heet een personificatie. Dat leer je later wel op school in de bovenbouw, denk ik.
Oud 29-12-2004, 20:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:02 :
Ik zie haar niet als een vijand. En je stelt de zaken wel zeer krom.
Nee, ik verwachtte niet dat jij haar zag als vijand

Maar het gevaar bestaat dat bij nogal schimmige definities verschillende interpretaties mogelijk zijn die nogal een drastisch verschil uitmaken wanneer het 1 of het ander uitgevoerd wordt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:16 :
Gedwongen besnijdenissen leiden tot bekeringen, die op hun beurt een significante invloed hebben op de groei van de wereldwijde Islam?


nee, gedwongen besnijdenissen zijn een resultaat van bekeringen. Andersom.

Citaat:

Waarom betitelen Joden zich als het Gekozen volk van God aan de hand van de Bijbel?
wat heeft dat met bekeren te maken?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:25
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:21 :
Zo'n stijlmiddel in de Nederlandse taal heet een personificatie. Dat leer je later wel op school in de bovenbouw, denk ik.
Sarcasme mensen, sarcasme.
Ik, tesamen met praktisch elk andere forummer op religie heeft zijn/haar mening hierover al wel gegeven.

Topic closed?
Oud 29-12-2004, 20:25
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:23 :


nee, gedwongen besnijdenissen zijn een resultaat van bekeringen. Andersom.
In Darfur? Geef eens een bron.


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:23 :

wat heeft dat met bekeren te maken?
Heb je het dan niet over de Joden?
Oud 29-12-2004, 20:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
btw, Pakistaan:

"2:122 O Children of Israel! Call to mind the favor which I bestowed upon you, and that I preferred you to all other nations."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:22 :
Nee, ik verwachtte niet dat jij haar zag als vijand

Maar het gevaar bestaat dat bij nogal schimmige definities verschillende interpretaties mogelijk zijn die nogal een drastisch verschil uitmaken wanneer het 1 of het ander uitgevoerd wordt.
Ik weet waar je op doelt maar er is mijn inziens maar één interpretatie mogelijk. Nederland is niet zo vrij dat hier zelfs de moslims ook kunnen zeggen wat hun geloof hun opdraagt zonder dat er negatieve consequenties voor volgen. Volg de Sunna dan zit je goed.
Oud 29-12-2004, 20:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:26 :
btw, Pakistaan:

"2:122 O Children of Israel! Call to mind the favor which I bestowed upon you, and that I preferred you to all other nations."
Deze vers moet je gewoon begrijpen.
Oud 29-12-2004, 20:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:25 :
In Darfur? Geef eens een bron.


in soedan

Je hebt geen fax waarschijnlijk en ik ga sowieso geen geld verspillen als je wel een fax had.

Maar nogmaals: het gaat niet om de bronnen. Het gaat erom in deze discussie of je van vrijwillige bekering kan spreken als je min of meer "gedwongen" wordt omdat je "go with the flow" hanteert.

Citaat:

Heb je het dan niet over de Joden?
jawel, maar wat heeft het met bekeren te maken. Daar ging t om.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:27 :
Deze vers moet je gewoon begrijpen.
vertel t eens
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:26 :
Ik weet waar je op doelt maar er is mijn inziens maar één interpretatie mogelijk. Nederland is niet zo vrij dat hier zelfs de moslims ook kunnen zeggen wat hun geloof hun opdraagt zonder dat er negatieve consequenties voor volgen. Volg de Sunna dan zit je goed.
zeggen en doen zijn twee verschillende werelden

imo mag je vanalles zeggen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:33
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:26 :
btw, Pakistaan:

"2:122 O Children of Israel! Call to mind the favor which I bestowed upon you, and that I preferred you to all other nations."
Nu haal je de Koran erbij?

BTW, er staat: Children of Israel! Call to mind the special favor which I bestowed upon you, and that I preferred you to all others ( for my Message).

Ik zie hier nergens dat Joden het superieure en gekozen volk is, zoals zij zelf claimen, en dat je een Jood kan worden.
Oud 29-12-2004, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:33 :
Nu haal je de Koran erbij?


idd

Citaat:

BTW, er staat: Children of Israel! Call to mind the special favor which I bestowed upon you, and that I preferred you to all others ( for my Message).

Ik zie hier nergens dat Joden het superieure en gekozen volk is, zoals zij zelf claimen, en dat je een Jood kan worden.
"special favor which I bestowed upon you"
"preferred you to all others (for my Message)"

Ik snap t wel vanuit islamitisch oogpunt dat god in eerste instantie israelieten verkoos boven alle andere volkeren. Aangezien er binnen het jodendom geen vervolg is a la nieuwe testament of koran houdt het hierbij op. De Koran gaat in deze verder via jezus (nogmaals alleen voor de israelieten) en mohammed (voor de gehele mensheid). Je zou kunnen stellen vanuit islamitisch oogpunt dat joden nog steeds t door god uitverkozen volk zijn (waarom anders stuurt hij continu profeten naar de israelieten en niet naar anderen?), maar dat ie uiteindelijk een kans geeft aan de gehele mensheid via mohammed.

en ik zie nergens staan dat je niet een jood kunt worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:40
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:28 :


in soedan

Je hebt geen fax waarschijnlijk en ik ga sowieso geen geld verspillen als je wel een fax had.

Maar nogmaals: het gaat niet om de bronnen. Het gaat erom in deze discussie of je van vrijwillige bekering kan spreken als je min of meer "gedwongen" wordt omdat je "go with the flow" hanteert.
Ik kan het me niet voorstellen.


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:28 :
jawel, maar wat heeft het met bekeren te maken. Daar ging t om.
Joden zien zichzelf als het uitverkoren volk aan de hand van de Bijbel, een volk/ras met een aparte superieure status. Je bent een Jood als je ouders ( de nadruk wordt vooral gelegd op de moeder) dat ook zijn. Enkel de nazaten van de kinderen van Israel, zijn Joden. De rest zijn goyims, die zich niet kunnen bekeren tot het Jodendom, aldus de Joden aan de hand van de Bijbel.
Oud 29-12-2004, 20:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:40 :
Ik kan het me niet voorstellen.


dat kan.

Citaat:

Joden zien zichzelf als het uitverkoren volk aan de hand van de Bijbel, een volk/ras met een aparte superieure status. Je bent een Jood als je ouders ( de nadruk wordt vooral gelegd op de moeder) dat ook zijn. Enkel de nazaten van de kinderen van Israel, zijn Joden. De rest zijn goyims, die zich niet kunnen bekeren tot het Jodendom, aldus de Joden aan de hand van de Bijbel.
als je moeder joods is. je vader boeit niet.

Je hanteert een erg strenge regel. Alle nakomelingen van Israel (Jacob) alleen. Wie weet bestaat er geeneen nakomeling van Israel meer (onvruchtbare vrouwen) en dat zou dan betekenen dat er geen joden meer zouden zijn.

who knows

feit is gewoon dat je je kunt bekeren tot het volk van israel. Je bent dan weliswaar mogelijkerwijze geen nakomeling van Jacob, maar wel joods.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:46
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:38 :


idd
Dus je hebt de Koran nodig om te verklaren dat je jood kunt worden?



Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:38 :
"special favor which I bestowed upon you"
"preferred you to all others (for my Message)"

Je zou kunnen stellen vanuit islamitisch oogpunt dat joden nog steeds t door god uitverkozen volk zijn (waarom anders stuurt hij continu profeten naar de israelieten en niet naar anderen?), maar dat ie uiteindelijk een kans geeft aan de gehele mensheid via mohammed.
Dan kun je niet stellen (vanuit islamitisch oogpunt) dat Joden nog steeds een special favor hebben bij God. De Koran is er nu immers, voor de gehele mensheid.
Oud 29-12-2004, 20:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-12-2004 @ 21:45 :
Weet je nog steeds niet dat elk volk op aarde boodschappers toegezonden werden?
De kinderen van Israël werden ten tijde van de farao onderdrukt weet ik veel voor hoe lang. Daarom werden zij uitgekozen.
waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan de israelieten?

en waarom krijgen de israelieten het beloofde land?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:46 :
Dus je hebt de Koran nodig om te verklaren dat je jood kunt worden?


nee, om jou beter dwars te liggen

Citaat:

Dan kun je niet stellen (vanuit islamitisch oogpunt) dat Joden nog steeds een special favor hebben bij God. De Koran is er nu immers, voor de gehele mensheid.
met een speciaal hoofdstuk voor israelieten, klaarblijkelijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:54
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:47 :


nee, om jou beter dwars te liggen
Ah, op die manier. Je komt er ten minste eerlijk voor uit.

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:47 :
met een speciaal hoofdstuk voor israelieten, klaarblijkelijk.
Omdat er een hoofdstuk in de Koran gewijd is aan de kinderen van Israel, beweer jij dat een niet-Jood een Jood kan (die de Torah hanteren) worden? Ik zie de logica niet.
Oud 29-12-2004, 20:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:54 :
Ah, op die manier. Je komt er ten minste eerlijk voor uit.


achja

Citaat:

Omdat er een hoofdstuk in de Koran gewijd is aan de kinderen van Israel, beweer jij dat een niet-Jood een Jood kan (die de Torah hanteren) worden? Ik zie de logica niet.
jij begint over uitverkorenheid.

ik zie nergens staan waaruit blijkt dat je je niet kunt bekeren en deel kunt uit gaan maken van het jodendom.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 20:59
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:45 :



als je moeder joods is. je vader boeit niet.

Je hanteert een erg strenge regel. Alle nakomelingen van Israel (Jacob) alleen. Wie weet bestaat er geeneen nakomeling van Israel meer (onvruchtbare vrouwen) en dat zou dan betekenen dat er geen joden meer zouden zijn.

who knows
Dus heeft het huidige Israel eigenlijk geen bestaansrecht.


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 21:45 :

feit is gewoon dat je je kunt bekeren tot het volk van israel. Je bent dan weliswaar mogelijkerwijze geen nakomeling van Jacob, maar wel joods.
Je zegt dat het wel nodig is dat je moeder Joods is. Hoe kan een niet-Jood, die geen joodse moeder heeft, dan jood worden?
Oud 29-12-2004, 21:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 21:59 :
Dus heeft het huidige Israel eigenlijk geen bestaansrecht.



er zijn genoeg joden die tot het volk van israel behoren - ook al zou er niemand een directe nakomeling zijn van jacob.

Citaat:

Je zegt dat het wel nodig is dat je moeder Joods is. Hoe kan een niet-Jood, die geen joodse moeder heeft, dan jood worden?
nee ik zeg dat je sowieso joods bent als je moeder joods is.

Mag ik je verder verwijzen naar Ruth?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 21:13
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 22:10 :



er zijn genoeg joden die tot het volk van israel behoren - ook al zou er niemand een directe nakomeling zijn van jacob.
Bewijs?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 22:10 :

nee ik zeg dat je sowieso joods bent als je moeder joods is.
En wat als moeder geen Jood is? Ben je dan een halve Jood, een minderwaardige Jood?

Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 22:10 :

Mag ik je verder verwijzen naar Ruth?
Oud 29-12-2004, 21:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-12-2004 @ 22:13 :
Bewijs?


bewijs voor wat?

Citaat:

En wat als moeder geen Jood is? Ben je dan een halve Jood, een minderwaardige Jood?


geen jood

Citaat:

Ruth (moabiet en overgrootmoeder van koning David) was de vrouw van een israeliet. Toen ze weduwe werd bekeerde ze zich tot hetzelfde geloof als haar schoonmoeder (=jodendom).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 29-12-2004, 21:23
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 22:17 :


bewijs voor wat?
Historische bewijzen dat de Joden die nu in Israel zitten nakomelingen zijn van de kinderen van Israel?


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 22:17 :
geen jood
Dat betekent dus dat iemand geen Jood kan worden.


Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2004 @ 22:17 :
Ruth (moabiet en overgrootmoeder van koning David) was de vrouw van een israeliet. Toen ze weduwe werd bekeerde ze zich tot hetzelfde geloof als haar schoonmoeder (=jodendom).
Waar kan ik dat in de Torah lezen?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.