Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 09:54
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-03-2005 @ 21:22 :
Ontbijt
* cornflakes met melk en 1 lepel suiker 110 kc + 223 kc + 50 kc

Lunch
* 4 boterhammen met rauwe ham 340 + 100 kc

Avondeten
* sla met dressing 368 kc

Tussendoor
* 1 peer 60 kc
* 1 sultana 80 kc
* 500 mL multivitamine 35 kc (7 kc per 100 mL)
* 75 gram champignons 17 kc
* 250 mL dubbelfris 40 kc (18 kc per 100 mL)
* 250 mL Yogho light 63 kc (25 kc per 100 mL)
* 1 wafel koekje 50 kc
* 1 L water

Totaal: 1536 kc

Iemand advies?
Ik vind dat je het, zeker voor het begin, goed aanpakt. Je bent gestopt met snoepen en drinkt veel minder zoete drank dan normaalgesproken, dat is zeker een goed begin. Maar er valt natuurlijk altijd wel iets aan te merken. En ik merk aan jou dat je niet all-the-way wilt gaan met afvallen, dat het wel leuk moet blijven. Zeker met die instelling vind ik dat wat je gegeten hebt goed.

Maar toch is het altijd beter om zo min mogelijk frisdrak en dergelijke te drinken. Je kunt ook koffie (zonder melk en suiker) en thee drinken. Thee is er in veel smaakjes. Bovendien kun je beter die sultana's en dat wafeltje vervangen voor andere dingen waar meer (betere) voedingsstoffen inzitten.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-03-2005, 10:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Blijkt net dat de worteltjes en erwtjes geen 35cal maar 59 per 100gram bevatten Geen ramp maar toch raar dat dit per merk zo kan verschillen...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 10:09
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 08:11 :
Ja, die smacks bevatten veel suiker, (Ik zag net op het pak 38 gram per 100 gram) maar weinig vet.
Ik merkte gister toch dat ik te weinig suiker binnen kreeg op een of andere manier. Maar dat komt omdat ik van een overinname aan suiker naar een weinig inname van suiker overstap. Dus ik vind het niet erg dat er in smacks zoveel suiker zit. Plus, het is een *erg* lekker ontbijt (Boterhammen eet ik al heel de dag door).

En ik denk inderdaad dat ik vroeger moet gaan eten. Al is dat soms niet mogelijk (Half 6 thuis en 7 uur weer weg) en dan eet ik gewoon een bak sla
Vet eten is niet erg, zolang je niet overdrijft met verzadigd vet. Het is onzin dat vet in eten eerder wordt omgezet in lichaamsvet want dat gebeurt met suikers (dus koolhydraten net zo hard). Het enige probleem is dat vet voedsel vaak veel calorieën bevat omdat 1 gram vet = 9 cal.

Kijk dus niet alleen naar de hoeveelheid vet maar vooral ook naar de hoeveelheid suikers. Bovendien, als je het gevoel hebt dat je te weinig suikers binnen krijgt is het helemaal geen goed idee om 'snelle suikers' (zoals die waarschijnlijk in Smacks zitten...) te gaan eten omdat je bloedsuikerspiegel daarvan omhoog schiet en ook erg snel daalt > gevolg nog meer trek in suiker. Als je het gevoel hebt dat je je slapjes voelt grijp dan dus niet naar simpele suikers maar neem een boterham of aardappel ofzo.
Oud 30-03-2005, 10:13
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Ik heb al op:

7:30 : 1 boterham met Filet
10:30: 3 boterhammen met Pindakaas

-tussendoor water

en ik ga nog:

12:00 Bouilondrink met 1 boterham
12:50 fietsen 6 km 13:40 terug.

14:00 1 boterham + thee
16:45 Avondeten (brood,kaas,beleg) al snel 4 boterhammen ong.


Hoe doe ik het?

( rond de 1,60 M klein weeg ong: 57/58 K)
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 30-03-2005, 10:18
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Waar is je fruit, je groenten, gekookt ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 10:20
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 30-03-2005 @ 11:18 :
Waar is je fruit, je groenten, gekookt ?
geen groente en fruit meer thuis
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 30-03-2005, 10:21
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Dus normaal eet je dat wel ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 10:24
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 30-03-2005 @ 11:21 :
Dus normaal eet je dat wel ?
jawel

meestal 2 kiwi's of van een grote appel.
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 30-03-2005, 10:26
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Fruit mag je gerust wat meer eten, en groenten minimum 200gram(ik vind 300gram)
Wat eet je dan normaal van avondeten, als dit uitzonderlijk is kunnen we moeilijk commentaar geven
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 10:28
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
meestal 1 keer in de week brood
(omdat m'n moeder laat moet werken)

Minstens 3 x per week aardappels met sla (spinazie,...)
en vlees

Zaterdag meestal patat
Zondag soep

Spaghetti eten we ook wel regelmatig
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 30-03-2005, 10:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ja kan toch ook zelf koken En 'er is niets in huis', je kan toch naar de winkel gaan ?
Dat patat niet goed is als je lijnt weet je zelf vast ook wel, als je dan toch wilt nemen (doe ik ook soms) beperk dan de saus ofzo,, die is vaak erg vet.
Vlees kan je best mager vlees nemen, en grillen of in weinig vetstof bakken.
Spaghetti kan niet zoveel kwaad, tenzij je natuurlijk heel veel gehakt in je saus gaat doen en heel veel kaas erover strooien. Ik vind dat je gerust wat meer groenten mag eten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 11:21
Mara
Mara is offline
@Lily16: Op zondag als avondeten alléén maar soep?

@x-spekkie-x: Je kan moeilijk te weinig suikers binnen krijgen. Ja, je eet 't nu minder, en nu wil je lichaam het. Maar dat betekent niet dat je 't nodig hebt. Je lichaam is nu soort van 'verslaafd' aan suiker, gewoon niet aan toegeven dus. Als je dan toch wat meer koolhydraten (suikers dus) wil binnen krijgen, neem dan complexe koolhydraten. Havermout, All-bran, volkorenbrood, roggebrood, dat soort dingen.

Wat ik drink? 's Avond voor het slapen melk, rest van de dag water en thee. Soms koffie.

Wat ik bedoelde met eten verdelen: Je zegt dat het zwaar op de maag ligt als je gaat sporten en dat je daarom minder neemt. Neem dan bijv. de helft van je avondeten wat eerder, dan nog een kwart om 'normale' etenstijd en nog een kwart ná het sporten.

Wanneer je gaat sporten mag je wel wat extra binnenkrijgen, dat heeft je lichaam nodig, dan moet je juist niet té erg gaan snijden!
Oud 30-03-2005, 11:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
blurred schreef op 30-03-2005 @ 10:54 :
Maar toch is het altijd beter om zo min mogelijk frisdrak en dergelijke te drinken. Je kunt ook koffie (zonder melk en suiker) en thee drinken. Thee is er in veel smaakjes. Bovendien kun je beter die sultana's en dat wafeltje vervangen voor andere dingen waar meer (betere) voedingsstoffen inzitten.
Ik lust geen koffie en thee
Dus omdat ik geen thee drink, en niet altijd water wil drinken, neem ik gewoon frisdrank light

Die sultana en dat wafeltje waren mijn 'snoepjes'. Die zomaar van mij af willen pakken he

Zoals je al zei, ik wil niet all-the-way gaan met afvallen. Ik minder in mijn snoep/suiker inname, maar ik ga niet de lekkere dingen uit mijn dieet halen. Dan hou ik het bovendien ook nooit jaren vol (ik wil niet dieeten, maar gewoon mijn hele eetstijl veranderen van veel snoep naar weinig snoep)
__________________
<):o)
Oud 30-03-2005, 11:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2005 @ 12:21 :
@x-spekkie-x: Je kan moeilijk te weinig suikers binnen krijgen. Ja, je eet 't nu minder, en nu wil je lichaam het. Maar dat betekent niet dat je 't nodig hebt. Je lichaam is nu soort van 'verslaafd' aan suiker, gewoon niet aan toegeven dus. Als je dan toch wat meer koolhydraten (suikers dus) wil binnen krijgen, neem dan complexe koolhydraten. Havermout, All-bran, volkorenbrood, roggebrood, dat soort dingen.
Wat is dat All-bran toch waar iedereen het over heeft?
Maar ik snap het. Gewoon volkoren producten eten met complexe koolhydraten. Zijn er ook lekkere dingen die dat bevatten? (als in fruit, crackers etc)
__________________
<):o)
Oud 30-03-2005, 11:28
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2005 @ 12:21 :
@Lily16: Op zondag als avondeten alléén maar soep?

Dat kan toch? Doen wij ook wel eens! Een lekker grote pan soep koken, en dan opeten met een stokbroodje of gewoon brood erbij om in te dompelen.

En over die 2000 kcal.

Die haal ik bij lange na niet elke dag, maar ik weet wel dat ik "gezond" leef. Ik heb alleen niet zoveel nodig! En dat is echt zo, die standaarden die jullie telkens noemen zijn gemiddeld, maar ik heb genoeg aan 3 boterhammen per dag!
Oud 30-03-2005, 11:30
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Natuurlijk kan het dat jij genoeg hebt aan 3 boterhammen , maar dat wil niet zeggen dat je er niet meer opkan en nog niet aankomt. Ik had vroeger genoeg met 2 boterhammen en avondeten...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 11:33
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Citaat:
kellytje schreef op 30-03-2005 @ 12:30 :
Natuurlijk kan het dat jij genoeg hebt aan 3 boterhammen , maar dat wil niet zeggen dat je er niet meer opkan en nog niet aankomt. Ik had vroeger genoeg met 2 boterhammen en avondeten...
Als je je hele leven maar 3 boterhammen eet, en verder normale porties avondeten, en nu zou je 4 of 5 boterhammen gaan eten, kom je dan niet aan? Want verder blijft alles toch hetzelfde? Ook bewegen?
Oud 30-03-2005, 11:34
Mara
Mara is offline
@GetchaGood: Dat komt omdat jouw lichaam dat nu gewend is, en alles loopt op te slaan. Als je meer eet, voel je je fitter en gaat je lichaam 'makkelijker' met kcal om en slaat het niet meer alles op.
Oud 30-03-2005, 11:36
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2005 @ 12:34 :
@GetchaGood: Dat komt omdat jouw lichaam dat nu gewend is, en alles loopt op te slaan. Als je meer eet, voel je je fitter en gaat je lichaam 'makkelijker' met kcal om en slaat het niet meer alles op.
Wat slaat mijn lichaam dan precies op?
Ik voel me fit genoeg hoor, ben nooit ziek enzo
Oud 30-03-2005, 11:44
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 30-03-2005 @ 12:28 :
Dat kan toch? Doen wij ook wel eens! Een lekker grote pan soep koken, en dan opeten met een stokbroodje of gewoon brood erbij om in te dompelen.

En over die 2000 kcal.

Die haal ik bij lange na niet elke dag, maar ik weet wel dat ik "gezond" leef. Ik heb alleen niet zoveel nodig! En dat is echt zo, die standaarden die jullie telkens noemen zijn gemiddeld, maar ik heb genoeg aan 3 boterhammen per dag!
of siabatta broodje
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 30-03-2005, 11:50
sheepdog
sheepdog is offline
Volgens mij heb ik koorts De hele nacht liggen zweten, soort koortsdroom gehad. Om half 12 wakker geworden en toen vier boterhammen met boterhamworst gegeten en 1 liter water. Ben er nu helemaal misselijk van Ook nog steeds zo'n gigantische hoofdpijn. Ik wou dat ik de thermometer kon vinden maar die is weggelopen denk ik.
Oud 30-03-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 08:11 :
Ik merkte gister toch dat ik te weinig suiker binnen kreeg op een of andere manier. Maar dat komt omdat ik van een overinname aan suiker naar een weinig inname van suiker overstap.
Hoe merkte je dat? En als je van een overinname komt, dan kun je het ook langzaam afbouwen, want teveel suiker is niet goed.

Tuurlijk zijn smacks lekker, dat vind ik ook en als je bv. alleen smacks eet en niet per se af hoeft te vallen ed, dan is er ook niets mis mee. (Behalve dat het idd snelle suikers zijn en dat het dus idd niet slim is om het te eten wanneer je voelt dat je te weinig suikers binnen hebt, juist dan kun je beter kiezen voor bv. een boterham ofzo.)

Ik ga op dinsdag ook altijd sporten, ben dan ongeveer net zo lang thuis als jij (van kwart voor 6 tot kwart over 7 ongeveer), maar ik kook wel. Koken en eten kan ook makkelijk in anderhalf uur als je het een beetje eenvoudig houdt en vrijwel meteen als je thuiskomt begint. En anders is er altijd nog de optie de dag van te voren koken (event. invriezen) en opwarmen.
Oud 30-03-2005, 11:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 30-03-2005 @ 12:36 :
Wat slaat mijn lichaam dan precies op?
Ik voel me fit genoeg hoor, ben nooit ziek enzo
Toen ik 1 boterham per dag at, had ik ook genoeg, ik had nooit honger, ik sportte veel en ik voelde me prima...

Want m'n lichaam was er aan gewend.

Nu eet ik er 6 per dag en ik voel me stukken beter (terwijl ik dus dact dat ik me al heel goed voelde). Daarnaast ben ik niet aangekomen, m'n lichaam heeft gewoon zoveel nodig, misschien als je 1m50 bent iets minder, maar toch. Toen spaarde m'n lichaam alles op wat ik binnenkreeg en nu niet meer, want ik ben geen kilo zwaarder geworden door het meer eten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-03-2005, 11:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 12:26 :
Die sultana en dat wafeltje waren mijn 'snoepjes'. Die zomaar van mij af willen pakken he
Ik wil helemaal niets van je afpakken, maar jij vroeg om advies en dat heb ik je alleen maar gegeven.....

In ieder geval is sultana beter dan een mars of een zak winegums
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-03-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 12:26 :
Ik lust geen koffie en thee
Dus omdat ik geen thee drink, en niet altijd water wil drinken, neem ik gewoon frisdrank light
Zo gewoon vind ik dat niet. Er zit nl nogal een verschil tussen. En veel zoetstoffen is ook erg slecht (niet zo zeer voor de lijn, maar wel voor andere dingen). Lust je ook geen siroop? Dan zou je kunnen varieren?
Oud 30-03-2005, 11:57
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Kan je trouwens van veel zoetstof honger krijgen ? Ik drink vrij veel cola light en ik krijg vaak een hongergevoel daarna.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 11:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-03-2005 @ 11:09 :
Kijk dus niet alleen naar de hoeveelheid vet maar vooral ook naar de hoeveelheid suikers. Bovendien, als je het gevoel hebt dat je te weinig suikers binnen krijgt is het helemaal geen goed idee om 'snelle suikers' (zoals die waarschijnlijk in Smacks zitten...) te gaan eten omdat je bloedsuikerspiegel daarvan omhoog schiet en ook erg snel daalt > gevolg nog meer trek in suiker. Als je het gevoel hebt dat je je slapjes voelt grijp dan dus niet naar simpele suikers maar neem een boterham of aardappel ofzo.
Soms kan je alleen niet meer wachten tot die langzame suikers zijn ingewerkt en moet ik het even hebben van snelle suikers omdat ik anders flauwval.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-03-2005, 11:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
kellytje schreef op 30-03-2005 @ 12:57 :
Kan je trouwens van veel zoetstof honger krijgen ? Ik drink vrij veel cola light en ik krijg vaak een hongergevoel daarna.
Ja dat kan inderdaad, ik heb er geen last van, maar heb het wel vaker gehoord.
Oud 30-03-2005, 11:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2005 @ 12:58 :
Soms kan je alleen niet meer wachten tot die langzame suikers zijn ingewerkt en moet ik het even hebben van snelle suikers omdat ik anders flauwval.
Ja, ok, maar hoe vaak gebeurt dat nou? En kan 't niet zijn dat je dan daarvóór te weinig koolhydraten binnen hebt gekregen?
Oud 30-03-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2005 @ 12:58 :
Soms kan je alleen niet meer wachten tot die langzame suikers zijn ingewerkt en moet ik het even hebben van snelle suikers omdat ik anders flauwval.
Dat is in uiterste gevallen, bij de meeste mensen komt het meestal niet zo ver (en door gewoon (voor jou) gezond te eten hoef je het ook niet zo ver te laten komen).
Oud 30-03-2005, 12:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2005 @ 12:58 :
Soms kan je alleen niet meer wachten tot die langzame suikers zijn ingewerkt en moet ik het even hebben van snelle suikers omdat ik anders flauwval.
Ja oke, maar zij heeft geen hypoglycemie, en jij wel, toch?
Oud 30-03-2005, 12:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha
Oud 30-03-2005, 12:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2005 @ 12:59 :
Ja, ok, maar hoe vaak gebeurt dat nou? En kan 't niet zijn dat je dan daarvóór te weinig koolhydraten binnen hebt gekregen?
Het komt bij mij niet heel vaak voor. Als het gebeurt hoeft het bij mij niet te komen doordat ik te weinig koolhydraten binnengekregen heb maar dat is soms wel zo. Ik probeer ook wel om steeds voldoende te eten om het te voorkomen maar dat heb ik niet altijd in de hand (vier uur durende practica enz.) en als het dan uit de hand loopt grijp ik wel eens naar de snelle suikers maar dat doe ik niet dagelijks.

Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2005 @ 13:00 :
Dat is in uiterste gevallen, bij de meeste mensen komt het meestal niet zo ver (en door gewoon (voor jou) gezond te eten hoef je het ook niet zo ver te laten komen).
Dat klopt maar ik heb wel het idee dat ik uit gewoon gezonde voeding niet genoeg suiker haal om het helemaal te voorkomen.

Citaat:
Bloem schreef op 30-03-2005 @ 13:00 :
Ja oke, maar zij heeft geen hypoglycemie, en jij wel, toch?
Klopt, maar ik wou toch even aangeven dat je niet altijd om de snelle suikers heen kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-03-2005, 12:09
Mara
Mara is offline
@Daantje_0705: Ik wist niet dat je dat had, maar nee, dan kan dat idd niet Maar dat zijn weer speciale gevallen, ik ga er vanuit dat de meeste mensen dat níet hebben en dus wel zonder kunnen.
Oud 30-03-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2005 @ 13:05 :

Klopt, maar ik wou toch even aangeven dat je niet altijd om de snelle suikers heen kan.
Net als MeelFriek ga ik er vanuit dat de meeste mensen dat wel kunnen.
Oud 30-03-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2005 @ 13:05 :
Dat klopt maar ik heb wel het idee dat ik uit gewoon gezonde voeding niet genoeg suiker haal om het helemaal te voorkomen.
Daar is ook een andere reden voor, toch? En misschien moet je dan nog iets vaker eten oid?
Oud 30-03-2005, 12:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2005 @ 13:09 :
@Daantje_0705: Ik wist niet dat je dat had, maar nee, dan kan dat idd niet Maar dat zijn weer speciale gevallen, ik ga er vanuit dat de meeste mensen dat níet hebben en dus wel zonder kunnen.
Ik denk dat jullie (jij en ook Lenoor) wel gelijk hebben als je er vanuit gaan dat de meeste mensen wel zonder kunnen maar omdat ik zelf niet zonder kan ben ik snel geneigd om dat ook door te trekken naar het meerendeel van de mensen terwijl dat niet terecht is. Ik ga er ook altijd van uit dat iedereen altijd honger heeft enzo omdat ik dat zelf heb

Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2005 @ 13:12 :
Daar is ook een andere reden voor, toch? En misschien moet je dan nog iets vaker eten oid?
Ja, klopt, mijn suikerspiegel is gewoon ontregeld. Ik probeer om altijd eten mee te hebben (brood, fruit of sultana's ofzo) zodat ik wat kan eten als ik trek krijg of duizelig wordt maar met die practica van vier uur die ik noemde gaat dat bijvoorbeeld wat lastig, snel even frisdrank drinken ofzo is dan makkelijker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-03-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2005 @ 13:19 :
Ik denk dat jullie (jij en ook Lenoor) wel gelijk hebben als je er vanuit gaan dat de meeste mensen wel zonder kunnen maar omdat ik zelf niet zonder kan ben ik snel geneigd om dat ook door te trekken naar het meerendeel van de mensen terwijl dat niet terecht is. Ik ga er ook altijd van uit dat iedereen altijd honger heeft enzo omdat ik dat zelf heb
Opzich is het logisch dat je er van uit gaat dat wat jij hebt normaal is...heb ik ook regelmatig, pas als ik het er dan met mensen over heb kom ik er dan achter dat dat niet zo is.

Citaat:
Ja, klopt, mijn suikerspiegel is gewoon ontregeld. Ik probeer om altijd eten mee te hebben (brood, fruit of sultana's ofzo) zodat ik wat kan eten als ik trek krijg of duizelig wordt maar met die practica van vier uur die ik noemde gaat dat bijvoorbeeld wat lastig, snel even frisdrank drinken ofzo is dan makkelijker.
't is soms idd makkelijker, maar niet beter...want het zakt dan ook snel weer in, zeker als je hypoglycemie hebt... Kun je niet in overleg met de docent tussendoor wel wat eten?
Oud 30-03-2005, 12:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2005 @ 13:23 :
't is soms idd makkelijker, maar niet beter...want het zakt dan ook snel weer in, zeker als je hypoglycemie hebt... Kun je niet in overleg met de docent tussendoor wel wat eten?
Het is meestal practicum met chemicalieen enzo dus dan mag je echt niet eten. Ik doe het soms wel als ik even naar de wc loop ofzo en dan tussendoor wat eet of als ik met het practische deel klaar ben en alleen het verslag nog moet schrijven dat ik dan even snel wat eet maar dat lukt niet altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-03-2005, 12:34
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Onlangs had ik op de tv zo een programma gezien 'kids vs kilo's' en daar was dus een jongetje, dat een of andere ziekte had waardoor zijn lichaam niet aangaf dat hij genoeg had. Dat moet me echt verschrikkelijk zijn. Constant, dag in dag uit met een hongergevoel lopen.
Ik denk dat ik maar eens wat minder cola light ga drinken dan, andere light dranken bevatten wel meer suiker maar als ik er dan niet teveel van drink...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 30-03-2005, 12:36
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2005 @ 12:51 :
Hoe merkte je dat? En als je van een overinname komt, dan kun je het ook langzaam afbouwen, want teveel suiker is niet goed.
Duizelig. Licht in me hoofd. En een enorme 'craving' voor suikers (Kan natuurlijk ook zijn omdat ik te weinig gegeten heb)

Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2005 @ 12:56 :
Zo gewoon vind ik dat niet. Er zit nl nogal een verschil tussen. En veel zoetstoffen is ook erg slecht (niet zo zeer voor de lijn, maar wel voor andere dingen). Lust je ook geen siroop? Dan zou je kunnen varieren?
Siroop bevat ook onwijs veel calorieën!!
Mijn siroop (die ik er nu even bij pak) bevat 305 calorieën per 100 mL. Om lekkere siroop te hebben heb je 1 deel siroop nodig en 7 delen water. In een flesje van 500 mL (wat ik altijd meeneem naar school of in de trein) heb je ongeveer 63 mL siroop. Dit is dus 192 kcal.
In een flesje fanta van 500 mL zit 250 kcal.
In light producten van 500 mL zit ongeveer 100 kc. Siroop is dus wel 2x zoveel.

Vandaar dat ik vaak Multivitamine (van de euroshopper) drink, omdat het lekker en gezond is en maar 7kcal per 100 mL bevat
__________________
<):o)
Oud 30-03-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 13:36 :
Duizelig. Licht in me hoofd. En een enorme 'craving' voor suikers (Kan natuurlijk ook zijn omdat ik te weinig gegeten heb)
Per se suiker moeten eten ed kan btw ook komen door het 'afkicken'. Maar iig zorgen dat je voldoende eet dan. En dan dus het liefst langzaamwerkende suikers.

Citaat:
Siroop bevat ook onwijs veel calorieën!!
Mijn siroop (die ik er nu even bij pak) bevat 305 calorieën per 100 mL.
Er bestaat ook suikervrije siroop...en daarvan gebruik ik ongeveer 1 op 11 oid en dan is het nog vrij zoet.

En ik zeg niet dat siroop minder kcal bevat als light drinken, ik zeg alleen dat teveel zoetstoffen ook niet goed zijn en dat je ook prima kunt combineren. En als je die hoeveelheid kcal meer al te veel vindt, dan kun je denk ik ook beter je smacks laten staan/vervangen door iets anders: in suikervrije muesli zitten ook veel minder kcal.

Citaat:
Vandaar dat ik vaak Multivitamine (van de euroshopper) drink, omdat het lekker en gezond is en maar 7kcal per 100 mL bevat
Maar...ook daar zitten, volgens mij, weer flink wat zoetstoffen in. Daarnaast bevat ook dat veel snelwerkende suikers. Volgens mij is vers fruit ook een stuk gezonder.

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 12:44.
Oud 30-03-2005, 12:44
Verwijderd
ff mijn siroop er bij gepakt: 6 kcal per 100 ml. En als mengverhouding staat op de fles 1:11.
Oud 30-03-2005, 13:01
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Ok dan dit heb ik vandaag gegeten, heb me sinds kort voorgenomen meer brood te eten en heb nu echt het gevoel dat het veel te veel is:



Ontbijt ( we hadden paasontbijt met de klas maar heb mn eigen brood meegenomen omdat het glutenvrij moet zijn)

-1 snee boerenbruin (zelfgebakken en dus best zwaar volges mij, moet het denk maar es wegen)

-3 maiscrackers

-Beleg:
-Runderrookvlees wel voor 3 boterhammen denk
-Kipfilet wel voor 2 boterhammen denk

-2 gekookte eieren


Tussendoor:
-1 snee boerenbruin (zelfgebakken) met 20+ smeerkaas.



Lunch:
-2 snee boerenbruin (zelfgebakken) met een dikke laag halva light jam.


Tussendoor 's middags:
-Ongeveer 70 gram wortelen
-Appel



En dan komt er nog avondeten bij meestal een stuk vlees, 4 opscheplepels groente, 2 aardappels met jus en als toetje een bakje magere yoghurt.

Na het avondeten eet ik meestal niets meer of soms een koekje.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 30-03-2005, 13:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 30-03-2005 @ 14:01 :
-Beleg:
-Runderrookvlees wel voor 3 boterhammen denk
-Kipfilet wel voor 2 boterhammen denk
Wat bedoel je hiermee? Dat je 3 plakken rookvlees hebt en 2 plakken kipfilet?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-03-2005, 13:13
-(L)-
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 07:04 :
Ik ben wel benieuwd wat jullie dan drinken

Je hebt gelijk dat het te weinig is als avondeten. Hoe bedoel je in stukken verdelen? Om 3 uur wat eten, om 4 uur en om 5 uur? Of gewoon de maaltijd in kleine stukken snijden?
Kleinere porties eten en die verdelen over de hele dag. Nu kan ik begrijpen dat je je avondeten niet in bv 2x kan gaan eten, en dat is ook niet erg. Maar als ik de rest van de dag maar ongeveer om de 2 uur iets eet, is het goed

Ik drink trouwens heel veel cola light de laatste tijd. Ook niet echt gezond, maar beter dan al die frisdrank met suiker erin. Verder drink ik thee, water en soms een glaasje magere melk.
Oud 30-03-2005, 13:19
Mara
Mara is offline
@Leonoor: Volgens mij wordt light siroop ook met zoetstof gemaakt.
Oud 30-03-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2005 @ 14:19 :
@Leonoor: Volgens mij wordt light siroop ook met zoetstof gemaakt.
Tuurlijk, maar volgens mij zitten er in een glas aangemaakte siroop minder zoetstoffen dan in een glas light frisdrank, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. (Ik zeg ook niet dat je 0,0 zoetstoffen binnen mag krijgen oid, ik zeg alleen dat je uit moet kijken dat je er niet teveel binnenkrijgt.)
Oud 30-03-2005, 13:24
-(L)-
Citaat:
sheepdog schreef op 30-03-2005 @ 12:50 :
Volgens mij heb ik koorts
Je bent niet de enige
Oud 30-03-2005, 13:26
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 30-03-2005 @ 12:57 :
Kan je trouwens van veel zoetstof honger krijgen ? Ik drink vrij veel cola light en ik krijg vaak een hongergevoel daarna.
Volgens mij kan dat wel. Ik drink ook zo'n 1,5L cola light per dag. En meestal drink ik een beker in 1x leeg (soms wel meerdere achter elkaar ), soms krijg ik dan echt een honger gevoel. Het kan ook zo zijn dat ik 't me verbeeld dat ik er honger van krijg, maar dat weet ik dus niet.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.